:  تئاترشهر - سالن اصلی
:  ۰۹ مهر ۱۳۹۲ - ۲۰ آبان ۱۳۹۲
:  ۲۰:۰۰
:  ۱۰۰ دقیقه
:  ۲۰,۰۰۰ تومان

:  محمد چرم شیر
:  آتیلا پسیانی
:  رضا کیانیان، علیرضا خمسه، خسرو پسیانی بازیگران خردسال: نفس خدایاری، هانا جعفری، هانا جهان بخت، موگه معانی، هلیا علوی، رعنا اولاد رسول، کارن اینانلو، آرین خلیل غریبی، آریا کاکاوند، مسیحا یحیوی، مانی مجیدی، شایان سمیعی، شایلین پیرهادی، یاسمین مهرافزون، نیکا صادقی، نورا رضا دوست، احسان احمدی، متین سعید نیا، مربی بازیگران خردسال: رکسانا مهرافزون، سیمین ترابی

دراماتورژ: رضا گوران
تکنیک: آنکیدو دارش
طراحی و مهندسی صدا و موسیقی: آنکیدو دارش، بامداد افشار
مجری صدا و موسیقی: آرش والی
طراحی و مهندسی تصویر: آنکیدو دارش، امیر باستان
طراح گریم: ماریا حاجیها
طراح گرافیک: ملینا هاشمی
دستیارکارگردان ، برنامه ریز و مدیر پروژه: امیرحسین دوانی
گروه کارگردانی: نیما محبی، نوید جهانزاده، حسین ایرجی
دستیاران طراح صحنه: علیرضا حبیبی، ایمان تبریزی، سعید فرهنگی
دستیار طراح لباس: مارال یکدل
دوخت لباس: راشین اکرمی
عکس: سالار سالاری، مهرداد متجلی، مولا شمس
رابط رسانه ای: عباس غفاری، مهتا کریمی
رابط رسانه های مجازی: ایلیا شمس، سیما خوشنویس
مربی اسب: احمد نمازی
روابط بین الملل: خسرو پسیانی
امور مالی : فاطمه نقوی



سایت خرید بلیت: http://www.theaterticket.ir
تقاطع خیابان انقلاب و ولی‌عصر، مجموعه فرهنگی و هنری تئاترشهر
تلفن: ۶۶۴۶۰۵۹۴ - ۶۶۴۶۰۵۹۲

گزارش تصویری تیوال از نمایش عرق خورشید، اشک ماه /عکاس: مهسا صفاری پور

گالری عکس گالری عکس گالری عکس گالری عکس گالری عکس ... دیدن همه عکس ها »

گزارش تصویری تیوال از نمایش عرق خورشید، اشک ماه / عکاس: حانیه زاهد

گالری عکس گالری عکس گالری عکس گالری عکس گالری عکس ... دیدن همه عکس ها »
تیوال نمایش عرق خورشید، اشک ماه | تیوال تئاتر
بخش «برجسته» مهم‌ترین و اصولی‌ترین نوشته‌های کاربران را نمایش می‌دهد. برای دیدن همه نوشته‌ها بخش «همه» را باز نمایید. اطلاعات بیشتر »
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گقت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی محصولات و برنامه‌های جالب هر زمینه به هم‌دیگر و پیش نهادن دیدگاه و آثار خود برای دیگران. برای نوشتن و فعالیت در تیوال به سیستم وارد شوید
عالی! نه یک کلمه کم، نه یک نت زیاد. آنان که از تاریخ درس نگیرند محکومند به تکرار آن با شکلی قناس‌تر.
از بازی ها هیچ ایرادی نمیشد گرفت. کیانیان و خمسه که استادند و ازشان کمتر از این انتظار نمی رفت. اما پسیانی جوان به زیبایی هرچه تمام تر شخصیت مارگونه کاتب را بازی کرد و از صدا و حرکات بدن هیچ کم نگذاشت.

موسیقی همراه صحنه ها بود و فشار و درد و انزجار استعمار و استثمار شدگان را به خوبی منتقل می کرد.
در یک کلام یکی از بهترین کارهایی که تا به حال دیده ام.
کیمیا توکل نیا ، شاهین نصیری و بهرنگ این را خواندند
ماهور و سیاوش حیدری این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خوب بود
اما دقیقاً نمیفهمم این کارگردانان به زور برای چی میخواهند این فرزندان بی استعداد خود را بازیگر کنند.
هر کارگردان و تهیه کننده ای و میبینی باید بچش بیاد تئاتر و بازیگر شه
در هر حال تسلط و بازی خوب آقای کیانیان و آقای خمسه خوب و میتوان گفت عالی بود
موفق باشید
بالاخره تاترشهر زحمت کشید و تخفیف دانشجویی ۵۰٪ واسه این تاتر گذاشت !!
منکه گول نمیخورم ... بجاش میرم یه تاتر دیگه را بدون تخفیف میبینم ...
فقط طراحی صحنه و دکور عالی بود. رفتار آقای پسیانی در گرفتن موبایل تماشاچی ها بی ادبانه و غیر حرفه ای بود.
رفتاریه که باعث دلخوریه همه شده ولی انگار هرشب بدتر از شب قبل تکرار میکنن ... منکه خوشحالم که تا حالا تونستم جلو خودمو بگیرم و نرم این تاترو ببینم ...
۱۵ آبان
من کلا هیچ وقت طرفدار هیچ کدوم از فعالیت های حرفه ای آقای پسیانی نبودم(حتی بازیگری)
اما هیچ وقت ندیدم که ایشون با مردم رفتار غیر حرفه ای داشته باشه . مثلا سر نمایش ریچارد سوم جلوی در ایستاده بود و با مردم دست می داد و خوش و بش می کرد . انصافا آدم بدبرخوردی ... دیدن ادامه » نیست . باید دید ملت چی به سرش آوردن که این جور رفتار کرده .

درضمن : لایک حسین کوهی :)
۱۸ آبان
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
من واقعا نمیدونم چی باید بگم...
آقای کیانیان مثل همیشه عالی ولی آقای خسرو پسیانی..........
دوست نداشتم:(
مسیح شرافتیان ، شیوا اکبری ، نیلوفر ثانی و علی حاتمی این را خواندند
تینا این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
متاسفانه هفته پیش یکی از بدترین نمایش های ممکن رو دیدم. این اولین کاری بود که از آقای پسیانی می دیدم. با وجود نقد های منفی که از کارهای قبلی ایشان شنیده بودم به خاطر حضور دو چهره معروف رفتم که این کار رو حتما دیده باشم:

متن نمایش بسیار ضعیف که میشه حرف اصلی آن را در یک خط گفت بدون هیچ اتفاق فکر شده و دارای ساختار و یا حتی فراز و فرودی.شنیدن صدای بازیگر از میکروفون در صحنه تیاتر به نظر من یک فاجعه است.
جریان اسب و انتقادات فراوان وارد شده به آن رو هم که همه می دونید.دکور نه چندان جذاب و حضور کودکان سیاه لشگر بدون هیچ گونه همگونی، که در واقع تضاد ماهیت پاک و آسیب پذیر کودک با آن فضای عصیان آلود و خشن این انتخاب را بی محتوا و همراه با انگیزه های سودجویانه نشان می داد.
بازیگر سینمایی با سنی بالاتر از میانسالی که مطمئنا قدرت بدنی و حجم صدای قابل قبولی ... دیدن ادامه » ندارد( که وجود میکروفون خود گواه این ادعا است) و بازیگر دیگری که با وجود پتانسیل بسیار بالا هیچ وزنی از بازی به او داده نشده بود و مانند یک جسم متحرک مدام ازیک سوی صحنه به سوی دیگر می رود.
نظرتون رو در مورد آقای خسرو پسیانی قبول دارم. اما از جاذبه های زیبا این نمایش طراحی صحنه آن و طراحی صدا و نور آن بود. بودن میکروفن صرف متفاوت بودن با سایر نمایش ها نمیتواند گواه قوی ای بر ناتوان بودن پتانسیل بازیگران باشد.
۱۵ آبان
با تشکر از نظری که دادید ولی من فکر میکنم شنیدن صدای بازیگر بدون هیچ واسطه ای در صحنه تئاتر یکی از اولین الزامات تئاتر خوبه. البته قبول دارم در بعضی از تئاتر ها مثل ویتسک و یا تئاتر لیو که صدای پیمان معادی به صورت ضبط شده روی کار پخش می شد این موضوع میشه ... دیدن ادامه » اقتضای شیوه روایت نمایش که تازه این برای همه بازیگران نبود ولی در این تئاتر کلاسیک هیچ نیاز نمایشی به این ابزار نبودکه حتی اگر طنین صدای آنها را بدون میکروفون میشنیدید تاثیر گزارتر هم می بود.به نظر شخصی من در این تئاتر از این ابزار فقط برای پر حجم تر کردن صدای بازیگران بخصوص آقای رضا کیانیان استفاده شده است. باز هم از توجه شما سپاسگزارم.
۲۱ آبان
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
یه کار ضعیف هم از لحاظ بازی هم متن و هم درون مایه و هم شخصیت سازی
طراحی صحنش ولی خوب.....
به خاطر استفاده از اسم های مشهور ادم انتظار تو خودش ایجاد میکنه و وقتی براورده نمیشه ... یه جورایی بد میاره با کار ....
بدون قضیه ی بالا میگم که به هیچ کی پیشنهاد نمیکنم.
امیدوارم نویسنده ها بیشتر مسایل جامعمون رو لمس کنن و در کل مردم و تیاتر بیشتر از چیزی که تو این نمایش دیدیم به هم کمک کنن و احساس جدایی و رو هوا بودن ندن به هم.
4.8 از 10
شیوا اکبری و manimoon این را خواندند
اکبر شفیعی این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
بیماری اسب چی شد؟داستان به کجا رسید؟
واقعا بد بود، به نظر من فقط سوءاستفاده از اسمهای کیانیان و خمسه بود، کاش کمی وجدان کاری وجود داشت، اگه میتونستند دیالوگهای بازیگران هم ضبط میکردند که یک وقت خدای نکرده بازیگران خسته نشند. ...
مریم آقاجانی و manimoon این را خواندند
مسیح شرافتیان ، اکبر شفیعی ، z musavi و دیبا کسمایی این را دوست دارند
اتفاقا اقای پسیانی همین کارو تو نمایش تیکی تاکا انجام داده بود .
بعضی از دیالوگارو ضبط کرده بود که یه موقع خودش و خسرو کوچولو خسته نشن.
۱۱ آبان
من قصد جانبداری از نمایش را ندارم و نقد خاصی هم برایش ندارم. اما با این جمله شما موافق نیستم که سوء استفاده از اسامی بزرگان بوده. چون کار بیشتر از یکماه فقط روی صحنه بوده. بماند که قبل از آن چند وقت این هنرمندان تمرین داشته اند. اگر این موضوعی که فرمودید ... دیدن ادامه » مطرح بود، لا شک این هنرمندان سایر پیشنهادات سینمایی که داشته اند را بررسی میکرده اند نه کار وقت گیر تئاتر را.
۱۵ آبان
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
رییس بیمارستان دامپزشکی تهران با اظهار تاسف از وضعیت نگهداری اسبی که این روزها در نمایش "عرق خورشید‌، اشک ماه" بازی می‌کند،‌ گفت: این اسب مدارک شناسایی و بهداشتی ندارد و ممکن است ناقل بیماری‌های خطرناکی باشد.


پیام محبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: از سوی انجمن حمایت از حیوانات گزارشی به ما ارائه شد مبنی بر اینکه اسبی در تئاتر شهر نگهداری می‌شود که شرایط نگهداری‌اش به هیچ وجه خوب نیست.


وی افزود: پس از دریافت این گزارش‌، حکم بازدید از محل نگهداری این حیوان را گرفتیم و شب گذشته از محل نگهداری این اسب بازدید کردیم.


رییس بیمارستان دامپزشکی تهران با اشاره به شرایط نگهداری این اسب در تئاتر شهر، اظهار کرد: این اسب جزو بازیگران نمایش "عرق خورشید،‌ اشک ماه" است و از آقای آتیلا پسیانی کارگردان این نمایش بعید است که اجازه دهند این اسب در میان زباله‌ها و آشغال‌های کنار تئاتر شهر نگهداری شود. ضمن آنکه تغذیه این حیوان اصلا مناسب نیست و بررسی‌ها نشان داد به این حیوان فقط کاه می‌دهند و یونجه و جو به آن داده نمی‌شود.


محبی نسبت به بیماری خطرناکی که از طریق اسب به انسان منتقل می‌شود، هشدار و توضیح داد: همه حیوانات تک‌سم باید شش ماه یک بار تست مالایین بدهند و گواهی بهداشت و سلامت برایشان صادر شود اما اسب این نمایش این گواهی را ندارد و بدون داشتن این گواهی‌، انتقال حیوان و آوردنش به اماکن شهری ممنوع است.


این ... دیدن ادامه » پزشک متخصص ادامه داد: برای انجام این تست محل نگهداری اسب و خود آن باید به مدت 72 ساعت قرنطینه شوند و اگر جواب این آزمایش مثبت باشد،‌ تئاتر شهربه مدت شش ماه پلمپ خواهد شد.


وی هشدار داد: اگر جواب آزمایش مثبت باشد،‌ این اسب ناقل بیماری "مشمشه" خواهد بود که در انسان بسیار خطرناک است و همان بیماری این است که قبلا هم باعث شد باغ وحش تهران به مدت شش ماه پلمپ شود. از سوی دیگر این اسب بیش از حد آرام بود و جای سوال دارد که آیا دارویی به آن تزریق می‌شود یا نه؟


محبی به ایسنا گفت: گروه اجرایی نمایش "عرق خورشید،‌ اشک ماه" قول داده‌اند هر چه زودتر مدارک شناسایی و هویتی این اسب را ارائه دهند.


او با بیان اینکه هویت این اسب تا کنون چندبار عوض شده است،‌ اظهار کرد: ابتدا این اسب را با نام "شب‌خیز" و از باشگاه هنرمندان معرفی کردند اما بررسی ما نشان داد چنین باشگاهی نیست. پس از آن اعلام کردند اسبی است در باشگاه چیتگر اما صاحب باشگاه چیتگر دراین باره گفت:" این اسب در باشگاه ما نبوده و فقط در اینجا تمرین کرده است".


وی اضافه کرد: دوباره گفته شد اسم این اسب "بلک" و از باشگاه جوان مردان است اما این موضوع نیز منتفی شد و دست آخر او را اسبی از شبکه دامپزشکی شهریار معرفی کردند و از این شبکه گواهی ارائه کردند اما از آنجا که این اسب داغ ندارد، هویتش قابل شناسایی نیست و احساس ما این است که هویت این حیوان را مخفی می‌کند.


این متخصص دامپزشکی افزود: از نظر من دامپزشک این مدارک قابل قبول نیست و شرایط مشکوک است لذا حتما باید آزمایش شود چرا که سلامتی خود هنرمندان تئاتر را نیز به خطر می‌اندازد.

یعنی من دلم میخواد خدای نکرده قضیه جدی باشه و تئاتر شهر (صد هزار بار خدای نکرده) شش ماه پلمپ بشه تا ببینم طرفداران خلاقیت برخی اساتید چه جوری میخوان این افتضاح رو توجیه کنند.
اساتید، هنرمند قبل از داشتن خلاقیت و پیشرو بودن (البته از نوع ادعا) باید مسئولیت ... دیدن ادامه » پذیر باشه و میاز اون مهمتر انسان باشه. این طرز رفتار با یه حیوون زبون بسته از بی فرهنگ ترین آدم ها هم بعید و زشته. چه برسه به قشر هنرمند که معروفه به حساس بودن روحیه
۰۶ آبان
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
پیسارو:«سخت نخوای یا نتونی دل بکنی اما مجبور شی دل بکنی.
من روی اسب خوابیدم، ترسیدم، سرما خوردم، به زن فکر کردم، به خورشید، به شب، به ستاره‌ها ولی هیچوقت دوست نداشتم روی اسب بمیرم .برای مردن یه تیکه زمین می‌خوام، زمینی که او هم من رو بخواد....»
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
تو خیلی از نمایشهای خارج از ایران از حیوانات روی صحنه استفاده می کنند...مخصوصا اپراها....الزاما به حیوانات هم دارویی نمی دهند....تا حالا انجمن حمایت از حیوانات هم نتوانستند دلیلی برای اعتراض به این قضیه پیدا کنند...
اما حیوانات باید شناسنامه بهداشتی داشته باشن و در شرایط مناسب نگهداری بشن. فکر کنم شما به این نکته توجه نکردید که در خارج از کشور حیوانات برنامه های اینچنینی در جاهایی نگهداری میشن که دست کم به اندازه یه هتل سه ستاره کیفیت داره
۱۶ آبان
البته به اندازه هتل سه ستاره که نمیشه گفت آقای دکتر!
۲۰ آبان
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
آیا «کودکِ کار»، فقط کودکی است که سر چهارراه‌ها شیشه‌ی خودروها را با دستمال پاک می‌کند یا به دست‌فروشی مشغول است؟! آیا این‌که در ماهِ مهر، بهار تحصیلی، بیست کودک، که مطمئناً فردا صبح کلاس درس دارند را از ساعت هشت تا ساعت نُه و بیست دقیقه‌ی شب روی صحنه بیاوریم، اجحاف در حقّ آن‌ها نیست؟! و آیا باید حتماً حیوانی را روی صحنه کُشت و خونش را ریخت تا در حقّ آن بی‌زبان ستم کرد؟! خوراندن مقادیر زیادی داروی خواب‌آور تنها راه کنترل حیوان روی صحنه است؟! و در پایان! آیا باید کودکان خردسال و حیوانات بی‌زبان را روی صحنه بیاوریم تا اثبات کنیم متفاوتیم؟! عامل تفاوت، «متن» است و «واژه»، نه این زرق‌وبرق‌های بی‌حاصلِ حواس‌پرت‌کُن.

بخشی از یادداشتم بر «عرق خورشید، اشک ماه»:
http://cinephilic.blogfa.com/post/60
یک سوال واقعا هرشب توی این تئاتر یک حیوان کشته میشه مگه؟
۰۴ آبان
خانم اکبری گرامی، صحنه‌ای به آن بزرگی، زیاده از حد خلوت بود! مشکل شلوغی، آخرین معضلی بود که اجرای آقای پسیانی می‌توانست با آن مواجه شود.
۱۵ آبان
شما اکنون را که 11 کودک آن هم به تدریج در صحنه حضور داشتند را در نظر نگیرید. بیندیشید که اگر این 11 کودک در قسمت آخر نمایش، انسان های بزرگسال بودند آن صحنه چه میشد!! دیگر بازیگران اصلی به چشم نمی آمدند. البته من دقیق میدانم ، شاید هدف دیگری هم از کودک گماردن ... دیدن ادامه » در نقش سرباز ها بود. اینکه مظلوم بودند و یا همین ها چقدر میتوانستند خظرناک باشند.
۱۵ آبان
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
زمان اجرا هشتاد دقیقه است. این را آقای پسیانی پدر ابتدای اجرا می‌گویند.
مرحمت فرموده، اصلاح کنید.
با سپاس.
مهدی ملک زاده این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نخیر، گویا انتقادها همچنان ادامه داره، با وجود علاقه ای که به آقایان پسیانی پدر و کیانیان دارم فکر میکنم باید از دیدن این اجرا صرفنظر کنم.
manimoon و مهدی ملک زاده این را خواندند
محمود زهره وند و آرزومند این را دوست دارند
موافقم
من هم با علاقه ی زیادم به بازیگری آقای کیانیان ولی صرفنظر کردم.
۰۱ آبان
سلام.
البته فکر می کنم در برنامه ی مجله ی تئاتر، منتقد برنامه از کار تعریف می کرد(البته بنده برنامه را کامل ندیدم)
۰۶ آبان
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خسته نباشند، کار جالبی بود آوردن یک اسب روی صحنه. اما نوشته و دیالوگ بسیار ضعیف بود و همینطور بازی آقای کیانیان خوب نبود متاسفانه. بنظر من ناخودآگاه دیدن چند بچه روی صحنه لبخند به لب میاره که تناسبی با کار نداشت.
۲۹ مهر
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
اصلا خوشم نیومد!! :|
منم میخواستم برم ببینم ولی دوستام منصرفم کردن.
البته با مراجعه به آدرس
http://theaters.teatreshahr.com/araghkhorshidashkemahh.html
میبینیم که تعداد کسانی که از نمایش خوششون نیومده تقریبا دو برابر کسانیه که از نمایش خوششون اومده.
پس آقای حاج حسام فکر کنم به جای تاسف خوردن برای ... دیدن ادامه » دیگران بهتره به نظر نظرشون احترام بزاریم و بهشون توهین نکنیم.
۲۹ مهر
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خوب بود
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
ظاهرا این نمایش هم طرفداران حقوق کودکان رو شاکی کرده ، هم طرفداران حقوق حیوانات .
تنها ارگانی که هنوز صداش درنیومده سازمان حقوقه بشره که به نظر من زودتر باید اقدام کنه . تئاتر دوستان ایرانی یکی پس از دیگری دارن با دیدن این نمایش افسرده میشن :)
من قصد داشتم این هفته برم . فکر کنم دارم پشیمون میشم
۲۸ مهر ۱۳۹۲
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
با به یدک کشیدن اسم رضای کیانیان و علیرضای خمسه، باز هم خوب در نیومده بود. پارامترهای یک اجرای خوب در کار آتیلا پسیانی دیده نمی شد. بازی ها کم و بیش خوب بودن اما "من" خیلی از اجرا خوشم نیومد.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید