تیوال امیرمسعود فدائی | دیوار
T1:18:27:55
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گقت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی محصولات و برنامه‌های جالب هر زمینه به هم‌دیگر و پیش نهادن دیدگاه و آثار خود برای دیگران. برای نوشتن و فعالیت در تیوال به سیستم وارد شوید
اینکه از هفت اپیزود یک نمایش فقط دو تاش خوب باشه اونم نه عالی و دو تماشاگرِ ... تمام دو ساعت رو پشت سرت به حرف زدن با صدای بلند مشغول باشند،چاره‌ای جز انتخاب گزینه‌ی دوست نداشتم باقی نمیذاره.
در ضمن اون تماشاگران نه چندان محترم در ردیف سه یعنی جایگاه مهمانان نشسته بودند.
واقعا متاسفم واسه این دسته از تماشاگران...کاش این امکان وجود داشت همون لحظه از خجالتشون در بیای
۲ روز پیش، چهارشنبه
من در مورد همجواری با تماشاگرنماها جربه های مشابهی داشتم
دیروز سر یک اجرا دو خانم کنار من نشسته بودند که تمام طول یک اجرا، با صدای بلند باهم گفتگو می کردند و به اکثر دیالوگ بازیگران واکنش نشان می دادند! اما واقعیت اینه که اگر اجرایی واقعا قوی باشه، آنقدر ... دیدن ادامه » ازش لذت می بری و باهاش همراه میشی که مزاحمت بغل دستی و پشت سری، نمیتونه شما را ار اجرا جدا کند.
دیروز
سرکار خانم نجاتی عزیز،فرمایش شما کاملاً صحیحه،همون‌طور که عرض کردم کار هم خیلی عالی نبود.
دیروز
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نمایشی فوق‌العاده زیبا و محترم که شایسته‌ی این همه تعریف و تمجید هست!
با خیال راحت و با سطح توقع بالا ببینید و لذت ببرید...
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
اخیراً دو کار بسیار بسیار خوب البته به زعم خودم دیدم که توسط تعدادی هنرجو و بازیگر جوان و گمنام اجرا شدند و انصافاً هم عالی و فوق‌العاده بودند،پیشنهاد می‌کنم این دو تا کار رو ببینید و امیدوارم از دیدنشون لذت ببرید:تنها راه ممکن و مدار بسته.
شکوه حدادی ، وحید عمرانی ، شادی بهرامی و علی صمیمی این را خواندند
رضا تهوری این را دوست دارد
امیر مسعود عزیز سپاس از معرفی کارهای خوب
نمایش کافه سایه به کارگردانی مجید واحدیزاده هم کار فوق العاده ای هست . فرصت کردی ببینش فقط 10 روز اجرا داره
۳ روز پیش، سه‌شنبه
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
من بدون دیدن فیلم شعله این‌قدر از دیدن این نمایش لذت بردم،قطعاً اگر فیلم رو دیده بودم بیشتر هم لذت می‌بردم!
ممنون رفقا،کارتون عالی بود.
Unforgiven(Farhad) ، farhad riazi ، رضا تهوری و پوریا این را دوست دارند
منم ندیدم . برا فردا بلیت دارم . :)
۳ روز پیش، سه‌شنبه
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خیلی جالبه که خود کارگردان محترم نمایش می‌فرماید که کار برای نوجوانان آداپته شده ولی بعضی از دوستان چنان از کار تعریف می‌کنند که انگار کار کاملاً برای بزرگسالان هست و بسیار کار سطح بالایی است!!!
لیلى شجاعى ، ذوق زده و رضا تهوری این را خواندند
جناب امیرمسعود گرامی کارگردان محترم اشاره کردن ایده آلشون داشتن مخاطبینی در دامنه ی سنی بین ۱۳ تا ۷۳ ساله است.... حالا البته سوال اینکه اگه یکی ۷۵ سالش بود تکلیف چیه؟ :)
ضمنا اگه کار صرفا هم برای نوجوانان بود دال بر سطح پایینی و تفسیر ناپذیر بودنش نیست ... دیدن ادامه » ....
چقدر خوب که در مواجه با این اثر نوجوان درون هم فعال کرد:))
۶ روز پیش، شنبه
سلام، کار واقعا نه تنها در سطح بالایی نیست بلکه از متوسط هم پایین تر است. حتی اگر فرض را بر این بگذاریم که کار ویژه نوجوانان تهیه شده است، باز هم با وجود رشد فکری و اجتماعی نوجوانان امروز، بعید میدانم این قشر نیز لذتی از چنین اثری ببرند. کمااینکه، هیچ پیام ... دیدن ادامه » اخلاقی نیز در نهایت کار دستگیر بینده نمی شود، چه بسا هر آنچه که برداشت میشود بیش از مثبت بودن جنبه منفی دارد.
۴ روز پیش، دوشنبه
سرکار خانم فاطیما م گرامی ، البته بنده فکر می کنم لیرشاه ، نمایش گروتسک ارزشمندی است و از مضامین قابل تامل اش ، نمایش مسخرگی خودکامگی و آسیب پذیری این رویه و اضمحلال نهایی آن در رویارویی با توحش ماشین مکانیزه جنگی می توان اشاره کرد..این رویکرد کاملا اگاهانه معاصرسازی ... دیدن ادامه » شده...

از اینها گذشته بازی آقای معجونی بسیار دیدنی و لذت بخش است... البته نظرها و سلایق مختلف است و چه نیکو خواهد بود این تضادها و تفاوت آرا مستدل و با مدارا مورد بحث قرار گیرد
۴ روز پیش، دوشنبه
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
ببخشید دوستان یک سؤال دارم:جدیداً به یک نتیجه‌ای رسیدم می‌خواستم ببینم از نظر دوستانی که مطالعات بیشتری در تئاتر دارند درست فکر می‌کنم یا اشتباه می‌کنم؟!
آیا همه‌ی نمایش‌ها باید حرفی برای گفتن داشته باشند؟!
اخیراً حداقل سه نمایش رو دیدم که حرفی برای گفتن نداشتند یعنی آخر نمایش پیامی رو درک نمی‌کردی ولی یک سری موقعیت‌هایی رو شرح می‌دادند که خیلی بغرنج و اسف‌ناک‌ بود و در اثر اشتباهات انسانی اون وضعیت به وجود اومده بود!و به نظرم پیام نمایش نشون دادن نتیجه‌ی اشتباهاتی بود که ما انسان‌ها انجام میدیم که شاید با دیدن اون نتیجه دیگه اون اشتباهات رو مرتکب نشیم!
آیا یک همچین تفکر و سبکی در تئاتر وجود داره؟!
Vahid Sadeghi ، علیرضا و رضا تهوری این را خواندند
me این را دوست دارد
دوره انتقال پیام و حرف‌های پر زرق و برق در آثار هنری کمتر از یک دهه است که گذشته.
اساساً مخاطبان عادی هماره از هنر طلب انواع پیام‌های اخلاقی، انسانی، سیاسی، اجتماعی و .... دارند در حالیکه خواصِ هنری، منتقدین هنر، اندیشه‌ورزان هفت هنر و خود آرتیست‌ها ... دیدن ادامه » بیشتر درگیری‌های فرمی دارند و اجـــرا.
۲۷ بهمن
آربی جان به هر حال یک اثر هنری باید محتوی و مفهوم داشته باشه هر چقدر هم تمرکز بر فرم باشه.
۲۷ بهمن
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خیلی تئاتر خوبی بود ولی دوستان به قدری در تعریف و تمجید اغراق کرده بودند که سطح توقع من خیلی بالا رفته بود!!اشکال تعریف و تمجید زیاد همینه، ولی در کل خیلی لذت بردم،ممنون از همه‌ی عوامل محترم کار.
ممنون که گفتین. پس منم با انتظار و توقع خیلی بالا تماشا نکنم امشب! :)
۲۶ بهمن
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
ولی یه دونه تپق هم نزد،دمش گرم...
پرند محمدی این را خواند
دکلمه‌ی یک شعر طولانی اسمش تئاتر نیست...
۲۰ بهمن
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
فوق‌العاده بود!...
فقط شیب سیر علاقه‌مندیِ من به کارهای روشن‌فکرانه به قدری تند شده که خودم دارم می‌ترسم...اجرای مجدد نمایش «سوراخ» َم آرزوست!!!
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
اینکه ۱۰۰ دقیقه-و نه ۶۵ دقیقه-نمایشی ببینی که علی‌رغم متن دشوارش حتی یک تپق یا اشتباه و هم‌چنین یک ناهماهنگی بین بازیگران و گروه موسیقی اتفاق نیفته از اتفاقات نادر در بین تئاترهائی است که دیدم و صدالبته شایسته‌ی تحسین و تشویق و مسلّماً حاصل تمرینات خیلی زیاد؛اما اثر از نمایشنامه‌ای که فقط قصدش شعرگوئی است و هیچ سخن درست و متقنی رو نمی‌خواد یا نمی‌تونه انتقال بده ضربه خورده.نمایش کمدی و موزیکال ما تبدیل یک تراژدی کندِ بی‌محتوای صرفاً ریتمیک شده که بازیگرانش و نوازندگانش و خوانندگانش بسیار خوب از پس ادای الفاظِ اشعارش و سامان دادن موسیقیش براومدند اما افسوس که خانه از پای‌بست ویران است.طراحی لباس رو دوست داشتم ولی طراحی صحنه رو نه؛ و اینکه نورپردازی هم خیلی مناسب نبود.و کلام پایانی اینکه این‌گونه نمایش‌ها باید خیلی راحت‌تر فهمیده بشه ... دیدن ادامه » اما دیوان تئاترال این‌گونه نبود.
امیر همتی این را خواند
رضا تهوری ، سارا_ز و هاشمی این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
امشب و بعد از تماشای این نمایش که خیلی برام خوشایند و لذت‌بخش بود و بسیار دوستش داشتم به این فکر فرو رفتم که اگر الآن-که تعداد بیشتری تئاتر دیدم و مثل قبل اونقدر بی‌تجربه نیستم-نمایش سوراخ رو می‌دیدم اونقدر ناراحت و عصبانی می‌شدم و اونقدر پرخاش می‌کردم؟!؟دارم فکر می‌کنم با معیار‌های الآنم اتفاقاً سوراخ نمایش خوبی بود،نه اینکه دوستش داشته باشم ولی دیگه اونقدر هم از دیدنش آزرده نمی‌شدم!!!حداقل بعد از انتخاب گزینه‌ی دیدم از کنارش رد می‌شدم!!و آدم‌ها در گذر زمان چقدر تغییر می‌کنن...
منو یاد مقدمه یکی از کتابهای مهدی اخوان ثالث احتمالا از این اوستا انداختی
به این مضمون که زنده یاد اخوان نوشته : دیگر در مورد موضوعی اظهار نظر قطعی نمیکنم چون ممکن است در گذر زمان نظرم تغییر کند
سپاس از این تلنگرت و دعوت به سعه صدر
۰۲ دى
عالیه که شهامت اعتراف به اشتباه رو داری
۰۴ دى
درسته با گذشت زمان ما از ایده آل هامون می گذریم شاید،دیگه نظرات و توقع هامون نسبی می شه ،به نسبت تیاتر هایی که دیدیم
۰۶ دى
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
دوستان بعضی وقتا انتقادات تند ما از نمایشی که دوستش نداریم باعث میشه کسانی که ممکنه اون کار رو دوست داشته باشن از دیدنش محروم بشن،اینو برای همه من‌جمله خودم عرض می‌کنم:در تحسین یا انتقاد از یک اثر هنری یک مقدار خویشتندارتر باشیم!ممنون...


پی‌نوشت:من کار رو خیلی دوست داشتم.
دست کم اگر اکاری رو خیلی بد خطاب میکنیم معیارهامون رو هم روشن بیان کنیم چون خیلی وقتا کاری که با بعضی معیارها ضعیف هست با معیارهای دیگه ای خیلی خوب محسوب میشه
۲۳ آذر
جناب فدایی، من همین جمعه کار رو خواهم دید. در حال حاضر که حس بسیار خوبی نسبت به نمایش دارم امیدوارم راضی سالن رو ترک کنم :))
۰۱ دى
سرکار خانم محمدی امیدوارم از کار لذت ببرید و بهتون خوش بگذره.
۰۱ دى
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید