تیوال سینما
S3 : 03:06:30
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال

 

۱۴ ساعت پیش
محمد عسگری و امیر مسعود این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
آیا این نظر هیدگر که ما ( دازاین ) مثل یک پرنده بر بام یه خونه نیستیم ، ما در خونه و بر خونه تاثیر میذاریم و مشارکت داریم ، درسته ؟ یا ما یه خیالبافی ( نه یک خیالباف ) هستیم و واقعیت شبیه حباب شیشه ای لامپ ما رو در بر گرفته ؟ آیا وظیفه ی واقعیت محافظت از ماست ؟ یا تعریف کننده ی ما ؟ یا امکان بروز ما ؟ جهان بودگی یعنی چی ؟ اساسن هستی چطور امکانپذیره ؟ واقعیت آیا امکان تجربه است ، یا مولود تجربه ؟

فیلم the room رو پیشنهاد میدم برای فکر کردن درباره ی سوالهای بالا
یه اثر سمبولیستی تمیز و ظریف :)

درود
"«دا ـ‌ زاین» هستنده‌ای‌ست که از طریق هستی‌اش چیزی چون هستی را می‌فهمد". هستی و زمان/هیدگر ـ جمادی
درواقع: "کار ما نیست شناسایی راز گل سرخ / کار ما شاید این است / که در افسون گل سرخ شناور باشیم."

هستنده = موجود
هستی = وجود
۱۷ ساعت پیش
زنده باد جناب جوانی عزیز
۱۶ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
الیاس نوبری
درباره فیلم مطرب i
نقدها بخصوص نقد یکسویه برنامه وزین! هفت به سرکردگی فراستی به قدری تند و سخت بود که با ترس و لرز به دیدنش رفتم اما... دروغ چرا خوشم اومد به نظرم در نوع خودش خوب بود انتظار چندانی نداشتم و سعی کردم برای دو ساعت به هیچ نقدی فکر نکنم ، داستان قابل قبولی داشت و حس خوبی بهم داد و البته تلخ ... به امید روزی که هر نوع تفکر و هر نوع هنری مجال حضور و مطرح شدن داشته باشن و هیچ ایرانی به خاطر زندگی کردن و رسیدن به آرزوهاش آواره گوشه کنار دنیا نباشه...
از دید من هم فیلم سرگرم کننده بود و به قول شما کمی تلخ با سکانس آخر و اهنگش خیلی حال کردم من اگه از چیزی خوشم بیاد کل دنیا هم باهاش مخالف باشند برام مهم نیست .
۱۷ ساعت پیش
من اتفاقاً چون فراستی گفت لمپن پا شدم رفتم سینما :)))
۱۷ ساعت پیش
درسته جناب جباری من هم باهاش ارتباط برقرار کردم و به نظرم از نظر پایان بندی بسیار قابل قبول بود در برابر خیل فیلم های بی سروته اصطلاحا باز...
۱۱ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
وحید عمرانی
درباره فیلم دو عروس i
بسیار ضعیف و نادیدنی. اصلا ارزش دیدن نداشت.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
۲ روز پیش، شنبه
محمد عسگری و امیر مسعود این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
۲ روز پیش، شنبه
محمد عسگری و امیر مسعود این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
فیلم سیار تاثیرگذار و خوش ساخت با بازی ها بسیار خوب و خانم صدرعرفایی یک ستاره بی نظیر در این فیلم هستن که تماشای هنرنمایی ایشون در این فیلم خودش به تنهایی دلیلی برای دیدن این فیلم میتونه باشه. دست مریزاد به این هنرمندان، زده باد.
celine، امیرمسعود فدائی و امیر مسعود این را خواندند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
آوا
درباره مستند پروژه ازدواج i
گفتگوی تیوال با حسام اسلامی  | عکس
» گفتگوی تیوال با حسام اسلامی

گفتگوی تیوال با حسام اسلامی / کارگردان.

۲ روز پیش، شنبه
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
parisanov21
درباره مستند کوتاه آشو i
واقعا که این بچه یه آرتیست بود. امیدوارم به آرزو هاش برسه و آینده درخشانی در انتظارش باشه. اما چقدر متاسفم از اینکه اون همه فیلمی که دیده هنوز افکار و باورهاشو تغییر نداده و زن رو ساخته شده برای کار خونه میبینه. برای پری هم روزهای روشنی آرزو می کنم.
امیرمسعود فدائی و امیر مسعود این را خواندند
سحر لیلی ئیون این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
آوا
درباره مستند خط باریک قرمز i
گفتگوی تیوال با فرزاد خوشدست | عکس
» گفتگوی تیوال با فرزاد خوشدست

گفتگوی تیوال با فرزاد خوشدست / کارگردان.

۲ روز پیش، شنبه
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
با سلام
«پیش از غروب»!
امیرمسعود فدائی و رعنا* این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
آوا
درباره مستند مهمانشهر i
گفتگوی تیوال با مهدی سقط چی  | عکس
» گفتگوی تیوال با مهدی سقط چی

گفتگوی تیوال با مهدی سقط چی / کارگردان.

۲ روز پیش، شنبه
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
دیدن این جنبه از زندگی روزانه بچه های فلسطینی در یک اردوگاه در سوریه جالب و دیدن آرزو و ارادشون برا تحقق اون دردناک بود. بازی بچه ها و صداشون خیلی خوب بود. زبان فیلم عربیه و بنظرم اومد زیرنویس ناقصه.
امیرمسعود فدائی و امیر مسعود این را خواندند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
parisanov21
درباره مستند واکَس‌چه i
عالی عالی. چه از نظر جنبه های مستند که دقیق همه چی رو پوشش داده بود چه از نظر مناظر چشم نواز طبیعت جنوب و البته شعر و موسیقی فوق العاده زنده یاد ابراهیم منصفی و لهجه شیرین بندرعباسی.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نرگس
درباره فیلم جان‌دار i
امروز با مامان قرار بود تئاتری بریم که دیر رسیدیم و موند برای روز دیگه،ازونجا که نیاز داشتیم از دنیای اطراف دور شیم رفتیم سینما به انتخاب من فیلم جان دار،نمیدونم شاید از دید خیلیها این فیلم پرداختن به موضوعی تکراری باشه اما من جور دیگه دیدمش.
یاسر گرداننده ی بازی بود،تنها کسی که از ابتدا دروغ نگفت یاسر بود،تنها کسی که پای چیزی که میخواست ایستاد اما در عین حال دروغ نگفت یاسر بود و تنها کسی که پای کاری که کرده تو خانواده ای منسجم از بیرون و از هم پاشیده از درون،جمال بود.
یاسر اومد وارد اون خانواده شد تا بگه همتون اگر عزیزتون رو بگیرن ،اسما یا عشقتون رو ازتون بگیرن شبیه من میشید ،نه تنها شبیه که به مراتب زشت تر،همه تون حاضرید اخلاقیات رو زیر سوال ببرید،دروغ بگید و برای هم نقشه بکشید،پس ببینید با یاسر چه کردید با تحقیرها و توهین ها
شخصیت یاسر خیلی ... دیدن ادامه » عجیب بود برام،خیلی.باید ازش کامل بیزار میشدی اما سکانسی که اسما روبروش ایستاده بود یاسر یه چیز دیگه بود،بیرون یاسر پر از سگ بود و قلدری و کثافت اطراف محل کارش اما درون یاسر چیز دیگه بود،یه عاشق تحقیر شده که حتی حواسش بود بی اجازه نزدیک یار نشه.یاسر آدمی بود که اومده بود به اون خانواده نشون بده شما برعکس یاسر بیرونتون قشنگه،قشنگ حرف میزنید،قشنگ میخندید،قشنگ زندگی میکنید اما درونتون به مراتب سیاه تر از منه فقط فرصت پیش نیومده نشونش بدید و جمال تنها برنده ای بود که از این بازی خارج شد...

شخصیت پردازی نقش یاسر برای من خیلی جالب بود،کمتر کسی جرات میکنه از وسط فیلمی با موضوعی شاید تکراری چنین قصه ای جدا کنه.از اون فیلمها بود که دلم میخواد بهش بیشتر ازین فکر کنم.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
آوا
درباره مستند عالیجناب i
گفتگوی تیوال با سجاد ایمانی | عکس
» گفتگوی تیوال با سجاد ایمانی

گفتگوی تیوال با سجاد ایمانی / کارگردان.

۳ روز پیش، جمعه
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
گفتگوی تیوال با محمدرضا خوش فرمان | عکس
» گفتگوی تیوال با محمدرضا خوش فرمان

گفتگوی تیوال با محمدرضا خوش فرمان / کارگردان.

۳ روز پیش، جمعه
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
آوا
درباره مستند کوتاه پنهان i
گفتگوی تیوال با شیرین برق نورد  | عکس
» گفتگوی تیوال با شیرین برق نورد

گفتگوی تیوال با شیرین برق نورد / کارگردان.

۳ روز پیش، جمعه
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
۳ روز پیش، جمعه
حدیث امین، فهیمه تردست و محمد عسگری این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
زهره میرزابیگی
درباره فیلم مطرب i
درباره فیلم پر فروشی که بهش نقدهای زیادی وارد شد:

این فیلم توی ژانر کمدی خیلی خوب به سبکی از موسیقی پرداخته که امروز توجهی بهش نمیشه... مصائب خواننده ای که میتونست دیده و موفق بشه اما با بدشانسی بزرگی به نام انقلاب روبه رو میشه و تمام سالهای زندگیش رو تحت تاثیر قرار میده. داستان کسی که موسیقی تمام زندگیشه و هیچ وقت نتونسته هنرش رو به عرصه نمایش بزاره... غم انگیزترین حس و لحظات درونی یه خواننده که بخاطر سبکش بهش میگن مطرب، در قالب طنز به تصویر کشیده میشه ( و دیالوگ غمگین نوازنده ای که شخصیت اصلی وقتی اونو توی مکانیکی میبینه بهش میگه تو کجا اینجا کجا! این انگشتا باید آرشه بکشه و اون میگه زندگی خرج داره! ) و در نهایت اینکه برای چیزی که با تمام وجود عاشقشی باید بجنگی تا بهش برسی. من دوبار این کارو دیدم و دفه اول با وجود کمیک بودن فیلم فقط تلخند زدم برای ... دیدن ادامه » شخصیتهای فیلم و مخصوصا نقش اصلی... در کنار لحظات طنز خوبی که ساخته شده و برخلاف کمدی های اخیر لودگی و مسخره بازی درش نیس دردخنده هایی داره که اگه خودت رو جای شخصیت اصلی فیلم بذاری دچارش میشی و باهاش همذات پنداری میکنی.
من فیلم را ندیدم و با مطالبی که نوشتید ذهنم رفت به سمت جواد یساری و عمق ناراحتی که به خاطر همین مسائل داشت و البته همیشه ابراز میکرد...
۳ روز پیش، جمعه
در سبک و ژانر خودش فیلم خوبی بود یک فیلم درام فارسی .
۳ روز پیش، جمعه
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
۴ روز پیش، پنجشنبه
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
۴ روز پیش، پنجشنبه
محمد عسگری، محمد لهاک ⭐ ( آقای سوبژه )، پویا فلاح، امیر مسعود و فهیمه تردست این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
یه چیز بامزه بگم!
چند روز پیش همکارم فیلم قانون مرفی رو دیده بود اومد تعریف میکرد که خیلی با حال بود و کلی خندیدیم، منم گفتم آره منم سینما دیده بودم خیلی حال کردیم و خندیدیم.
گفت: اونجا که دختره این کارو کرد باحال بود! گفتم: کجا؟ یادم نمیاد.
گفت: یا اونجا که امیر جدیدی این حرف و میزنه بعد امیر جعفری اینجوری میکنه. گفتم: یادم نیست و...
گفت: مسخره کردی منو فیلمو ندیدی برا چی میگی دیدم.
گفتم چرا بابا دیدم. رامبد جوان پست گذاشته بود میاد سینما آزادی با هم ببینیم فیلمو با دختره بازیگره ماهم رفتیم.
گفت: خب!
گفتم: وسطای فیلم رامبد بلند شد رفت . یه چند دقیقه بعدش برق سینما هم رفت! همه ساکت نشستن یکی چیز میخورد یکی صدا در میاورد که یه دفعه از گوشه پرده سینما سرو کله یه سایه پیدا شد یواشی سرک کشید و اومد وسط پرده. مردم خندیدن. پشت سرش یه سایه حیون دیگه افتاد رو ... دیدن ادامه » پرده رفتن پیش هم .پریدن به همدیگه همو زدند اون از انور میدوید و این یکی دنبالش، مردم میخندیدن بعد اونیکه زده بود یه لحظه وایساد رفت پیشش نازش کردو دوست شدن با هم. اون یکی خواست بره که از پشت باز زد تو سرش و دوباره شروع کردن به دویدن دنبال هم و دعوا. ما همه بلند میخندیدیم! دو سه دقیقه همینجور بود که
برق اومد؛.همه سالن ایسلندی با هم گفتن: عهههه.
دو تا پسر جوون نور موبایل انداخته بودند رو پرده و سایه بازی میکردن.
بخدا خیلی خندیدیم..
۵ روز پیش، چهارشنبه
محمد عسگری این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
دوستان چرا از جشنواره سینما حقیقت استقبال نمی کنید
به نظرم با ارزش ترین جشنواره سینمایی کشور است
امسال بلیط فروشی هم داره
مدیریت بهتر شده
صف نیست
بیاید
حیف
هزینه بلیط 10 هزارتومان
واقعا مبلغ زیادی نیست
تعجبم می کنم که این پرسش را از مخاطبین می پرسید!
وضعیت امروز جشنواره حقیقت رو باید از مدیران تصمیم گیر پرسید که از هیچ اقدامی جهت قطع ارتباط مردم با جشنواره حقیقت و دفع مخاطبین فروگذار نکرده اند! دوستان کل سینما رو با خصوصی سازی آباد کرده اند، حالا افتاده ... دیدن ادامه » اند به جان یک جشنواره کوچک فرهنگی که از آن هم تا می شود پول دربیاورند!
همون مردم در صف ایستاده سال گذشته را میشد با بلیت های دو سه هزار تومانی هم سازماندهی کرد و جشنواره منظمی برقرار کرد! به عنوان یک علاقه مند که برای جشنواره امسال روزشماری می کرد عرض می کنم که جنس جشنواره حقیقت همه چیزش با جشنواره فجر فرق می کند و توقع پرداخت ده تومن توسط مخاطب برای یک فیلم مستند که تقریبا چیزی از آن نمی دانیم و پرداخت چند صد تومن برای چند روز جشنواره توقع بی جایی است!

۵ روز پیش، چهارشنبه
فرمایشتون جسارتا دقیق نیست و باهاش موافق نیستم
۱۷ ساعت پیش
جسارتاً کجاش دقیق نیست؟!
نکاتی که آقای فتحیان گفتند سوای از دقت نظری که درش هست، منطقی هم هست.
۱۶ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
۵ روز پیش، چهارشنبه
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
ایده فیلم از نام گذاری و ارتباطش با شخصیت ها تا شخصیت پردازی و خط روایی کاملا قابل اعتنا بود. ساده، منسجم و زیبا.
بهداد بازی قابل قبولی ارایه کرد که حتما نقطه قوتی در کارنامه وی است.
بازیگران خردسال عالی بودند.
از انگشت شمار فیلم هایی بود که بازی نقش های فرعی نه در اختیار ستارگان بود و نه نابازیگران اما به بهترین شکل ممکن ارایه شد. به دلیل انتخاب و کارگردانی مناسب.
فیم نیاز به موسیقی و تصویر برداری قدرتمندتری داشت.
پلان های داخل خانه اصلا جالب نبود. فیلم برداری در ماشین نیز کاملا بدون ابتکار و کم تاثیر بود.

در مجموع فیلمی که باید دید و چند جمله در موردش حرف زد.




۵ روز پیش، چهارشنبه
زهره مقدم و امیرمسعود فدائی این را پاسخ داده‌اند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
آوا
درباره مستند قصه دختران فروغ i
گفتگوی تیوال با خاطره حناچی | عکس
» گفتگوی تیوال با خاطره حناچی

گفتگوی تیوال با خاطره حناچی / کارگردان.

۵ روز پیش، چهارشنبه
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
آوا
درباره مستند آدور i
گفتگوی تیوال با محمدصادق اسماعیلی | عکس
» گفتگوی تیوال با محمدصادق اسماعیلی

گفتگوی تیوال با محمدصادق اسماعیلی / کارگردان.

۶ روز پیش، سه‌شنبه
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
۶ روز پیش، سه‌شنبه
محمد عسگری و امیر مسعود این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
۶ روز پیش، سه‌شنبه
محمد عسگری و امیر مسعود این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
روزانه سیزدهمین جشنواره بین المللی سینما حقیقت، شماره نخست | عکس
» روزانه سیزدهمین جشنواره بین المللی سینما حقیقت، شماره نخست

شماره نخست ‎‭‭‮‮‮‮‮‮‮‮‮‮‮‮‮‮‮‮‮‮‮‮‮‮‮‮‮‮‮‮‮‮‮‮‮‮مجله صوتی روزانه آوای تیوال هم گام با سیزدهمین جشنواره بین المللی سینما حقیقت

گفتگو با هنرمندان: محسن جعفری راد، سام کلانتری، علی احمدی زرین‌کلایی، جعفر نجفی، محسن اسلام زاده

درباره فیلم های: رنج زیر پوست، جایی برای فرشته ها نیست، بر فراز صخره های مرتفع، آشو، زندگی میان پرچم های جنگی

 

۶ روز پیش، سه‌شنبه
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
Negin Fooladi
درباره فیلم خانه پدری i
چرا کشتن ملوکو؟ بی آبروییه چی بود؟ چرا مهران رجبی در هنگام قتل ، پشیمانی از قتل ، غرور از ستایش شدن بابت قتل ، ناراحتی از فوت همسر ، بزرگ خانواده شدن کلللن حالت چهره اش همون عکسِ سرقبرش بود؟ قاشقه چرا نیافتاد از دست مهدی هاشمی؟ حداقل اون دختره تهش بیخیال شهاب حسینی میشد! تنها مشکلش این بود که نمیاد یه جا که زیرش جنازست زندگی کنه؟ براش مهم نبود با چه خانواده ی مشکل داری داره ازدواج میکنه ، ژنتیک داغون
ژنتیک داغون :)))))))
الهی بمیرم چه زجری کشیدی:)))
۱۹ آذر
در خصوص بازی مهران رجبی کاملا موافقم. او چنان خونسرد مرتکب قتل دخترش می شود که انگار بارها این کار را انجام داده. نه نشانی از خشم و تنفر ، نه استرسی و نه مردد بودن، دیده نمی شود.
اما در مورد تردید نکردن مینا ساداتی برای ازدواج با شهاب حسینی (ناصر).: قتل ... دیدن ادامه » ده ها سال پیش به دست پدر بزرگ ناصر رخ داده. دلایل آن حتی برای ناصر هم روشن نیست. ناصر معلم است و فیلم او را در همین دقایق کوتاه به عنوان انسانی موجه معرفی می کند.
و اصلا از کجا معلوم که در خانه های اجدادی ما اتفاق های مشابه ای رخ نداده باشد؟
۵ روز پیش، چهارشنبه
آقای هندی ، یه چیزی که منو اذیت کرد در مورد شهاب حسینی این بود که خیلی خونسرد اونم اومد استخونارو دربیاره ، تنها شخصیتی که این وسط نقشش خوب تعریف شده بود از این جهت که ناراحته از این قتل ، محتشم بود . من توی زندگیه واقعی به مسئله ی ژنتیک اعتقاد دارم و یکسری ... دیدن ادامه » اختلالهای شخصیتی هستن که بصورت موروثی به نسل بعد انتقال پیدا میکنن ، من انتظارم این بود که یه آدمی که پزشکی خونده و به این مسائل آگاهه با اون آدمه ازدواج نکنه توی اون فیلم ، از نظر من این یه پیام میتونست باشه برای این فیلم ، خانه ی پدری برای من مفهومی نداشت ، من از این فیلم هیچی نصیبم نشد ، یه فیلم یا باید حال خوبی به آدم بده یا یه نقطه ای رو تو ذهنت روشن کنه ، این فیلم برای من هیچکدومو نداشت . آره واقعن موافقم از کجا معلوم که توی خونه ی پدربزرگ خود من این اتفاق نیافتاده باشه ؟ اما من بعنوان نگین فولادی باید وقتی از گذشته ی اجدادم باخبر میشم ، تو حال خودم دقیق باشم که آیا منم آره؟یا منم نه! اگه منم آره برم راه هایی رو پیدا کنم که بتونم بدون آسیب زدن به دیگران بتونم بااون اختلاله زندگی نرمال داشته باشم .
۵ روز پیش، چهارشنبه
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
Negin Fooladi
درباره فیلم سرخپوست i
خیلی پایانِ safeای داشت :(
پیمان علیزاده این را خواند
امیرمسعود فدائی و نیلوفر ثانی این را دوست دارند
تا وسطا من رااااضی بودم آهنگه ویگن که تموم شد دیگه اتفاقای الکی چسبید تو فیلم ، از همه بدتر پایانش بود ، حتی بااینکه از پایان باز و رو هوا بدم میاد ترجیح میدادم پایانش رو نشون نمیداد
۶ روز پیش، سه‌شنبه
من اگه سکانس پایانی وجود نداشت شاهکار بود برام!! چه آدم کم‌توقعی‌ام من!!!
۶ روز پیش، سه‌شنبه
من جای کارگردان بودم یه پایان دیگه میساختم یه ده دیقه جدا تقدیم میکردم ، خیلی از کامنتا از پایان ناراضین ، نه توقع بالایی هم نیست خدایی ، اینجا که فقط منتظرن ببینن مردم توقشون چیه برآورده کنن .
۶ روز پیش، سه‌شنبه
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
درباره‌ی جشنواره‌‌ی سینما حقیقت
1. جشنواره‌ی سینما حقیقت به زعم من مردمی‌ترین، واقع‌نما‌ترین و معتبرترین جشنواره‌‌ی سینمایی داخلی ماست. مردمی و واقع‌نماست؛ چون به فرهنگ عمومی جامعه و مردمانش نزدیک‌تر است و کمتر درگیر فیلتر‌های حاکمیتی است. از طرفی ساخت یک فیلم مستند، پروانه‌ی ساخت نمی‌خواهد و برای اکران‌های خصوصی و دانشگاهی نیازی به پروانه‌ی نمایش ندارد و کمتر با نظام ممیزی اصطکاک دارد و از طرف دیگر تصویر واقعی‌تر و نزدیک‌تری از مردم نشان می‌دهد. و معتبرتر است، چون آثار شرکت‌کننده در بخش بین‌الملل آن نسبت به جشنواره‌های مشابه‌ سینمایی، کیفیت و اعتبار بیشتری دارند.
2. تصویر پررنگ جشنواره‌ی سال گذشته این بود: این تصویر شلوغ اما زیبا؛ صف‌های طویل مقابل سالن و در راهروها، سالن‌های با صندلی‌های پر و راهروهای پر از افراد نشسته ... دیدن ادامه » و ایستاده. اگر چه برای دیدن فیلم‌ها باید چند ده دقیقه در صف سرپا می‌ماندیم و توی سالن گوشه‌ای می‌نشستیم یا می‌ایستادیم، اما حال خوبی داشت برای من. این که این جمعیت مشتاق برای دیدن یک فیلم مستند به چارسو آمده بودند و سالن را پر کرده‌بودند، دلیلش فقط رایگان بودن بلیت نبود؛ حس خوب آغوش باز سینمای مستند بود برای مردم!
3. دبیر جشنواره چند روز پیش گفتند برای این‌که جشنواره هویت‌مند و منظم برگزار بشود باید بلیت رزرو کنید. اول بروید 250 هزار تومان در سایت‌مان پول بریزید تا برای شما کارت سالیانه‌ی سینما حقیقت صادر کنیم بعد فیلم‌ها را رایگان رزرو کنید. بعد گفتند فروش تک‌سانس هم داریم، روز قبلش سایت را باز می‌کنیم، 10 هزار تومان بدهید بلیت بخرید و فیلم‌ها را ببینید!
4. سینمای مستند در همه‌ی جای دنیا - بر خلاف سینمای تجاری حرفه‌ای- ، غالباً از بودجه‌‌ی سازمان‌ها و ارگان‌ها ارتزاق می‌کند و متولی آن نهادهای سفارش‌دهنده‌ی آثار هستند. سینمای مستند جای پول روی پول گذاشتن و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی هم نیست. سینمای مستند از جنس سرمایه‌گذاری فرهنگی است نه جای به سود رسیدن و پول روی پول گذاشتن بخش خصوصی. مدیوم اصلی سینمای مستند در همه‌ی جهان، تلویزیون است.
آن وقت وقع دارید در این شرایط اقتصادی، مخاطب برای فیلمی که آن را اصلا نمی‌شناسد یا جز اسم و موضوع از آن چیزی نمی‌داند ده هزار تومن پرداخت کند؟ توقع دارید در طول برگزاری جشنواره چند صد هزارتومان هزینه کند؟ آن هم در مملکت ما که هنوز سینمای مستند، ارتباط پیوسته و نزدیکی با مخاطب ندارد!
5. آقای دبیر نامحترم! این اسمش هویت‌مند تر کردن جشنواره نیست، باز کردن دکان دو دهنه جلوی سینمای فرهنگی مستند است! سینمای مستند، هویت‌اش به شرکت‌کنندگان منظم و کارت به سینه و نظم ظاهری دروغین شما نیست، هویتش به با مردم بودنش و مردم را نشان دادنش است! این اسمش هویت‌مند کردن جشنواره‌ نیست، این دقیقاً اخته‌کردن و بی‌خاصیت کردن جشنواره‌‌ای است که تازه داشت پا می‌گرفت و جا باز می‌کرد!‌ این اسمش دورهمی کردن جشنواره‌ی مهمی‌است که کم‌کم داشت جایگاه مردمی پیدا می‌کرد. حالا با خیال راحت همراه با همکارانتان، خبرنگاران و فیلمسازان‌تان در سالن‌ها و راهروها جولان دهید و از جشنواره‌ی هویت‌مند منظم‌تان لذت ببرید!
درود بر فاطمه معتمد آریا، هنرمند بزرگ میهنم
"در سکوت" فیلم قدرتمندی نیست. نه تعلیقی دارد و نه نکته ای. چرا به گروه هنر و تجربه راه داده شده؟!
از برشمردن ضعف ها می گذرم و اندک نقاط قوت فیلم را یادآوری کنم: بازی فاطمه معتمد آریا ستودنی است. صدای راوی ایشان به زیبایی، با تصاویر همگام شده است. چند نمای قشنگ هم در فیلم هست: مثلا نمای آغازین فیلم که فاطمه معتمد آریا در هتل، به چیدن وسواس گونه وسایلش مشغول است و صدای راوی ایشان، خیلی به دل می نشیند. در میانه فیلم، قاب بندی تنهایی فاطمه معتمد آریا و ویشکا آسایش در قاب های پنجره خانه نیز به زیبایی تصویر شده است.
و دیگر هیچ!
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
دیشب اولین تجربه من بود و بسیار راغب شدم این تجربه رو دوباره تکرار کنم . از نقدهای بی نظیر جناب تقدسی و قدرت سخنوری ایشون بسیار لذت بردم . فیلم و قبلا دیده بودم شاهکاری بی نظیر که دوباره دیدنش خالی از لطف نبود . ای کاش چیدمان صندلی ها به گونه ای بود که برای نفرات عقب تر مشکل ایجاد نشود من در ردیف سوم به هیچ عنوان دید نداشتم. خسته نباشید میگم به جناب کلاهی و تشکر میکنم از برگزاری چنین جلساتی .
حمیدرضا مرادی و امیرمسعود فدائی این را خواندند
امیر مسعود این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
زهره مقدم
درباره فیلم ایرو i
ایرو برای شمایی است که عاشق "سینما" هستید. حتی عاشقان "فیلم" هم ممکنه حوصله پلان های طولانی و ساکن این داستان یک خطی رو که شاید تعداد دیالوگ هاش به انگشتان یک دست نمیرسه رو نداشته باشند.
فضای نوستالژیک وطنی فیلم در کنار حس سمپاتیکی که با کاراکتر پیر قصه بوجود میاد قطعا هر کسی رو به شکلی دستخوش احساسات و تجارب شخصیش خواهد کرد.
جوهره طلایی فیلم قاب بندی های شاهکار و انتخاب جای دوربین و لوکیشن هاست که کاملا شبیه به یک اثر مستند تماشاگر رو بدون قضاوت به دنبال کردن زندگی پر از تنهایی کاراکترش میشونه.
تلاش پیرمرد برای ارتباط گرفتن با دنیای بیرون هنرمندانه به تصویر کشیده شده که هر بار ناموفق هست و غم جاری در بطن قصه که این بار به دلیل نامعلومی سهراب قصه کشته شده و حتی اهمیتی نداره که چرا؟
ما فقط ناظر شمردن لحظه ها هستیم در جایی که انگار آخر ... دیدن ادامه » دنیاست و زمان متوقف شده و... همین.

راستی اگر به تازگی عزیزی رو از دست دادید این فیلم شامل صحنه هایی از کفن و دفن هست که ممکنه براتون یادآور خاطرات ناراحت کننده ای باشه..
فیلم قبلی کارگردان ( ممیرو ) به مراتب فیلم بهتری بود
کارگردان به نظرم درجا زده و و تو فیلم قبلیش مونده
۱۷ آذر
مرسی
۱۸ آذر
درود بر شما و سپاس از نکته هایی که مطرح کردید.
من هم شیفته "قاب بندی های شاهکار و انتخاب جای دوربین و لوکیشن ها" شدم؛ یه جور با روح و روان آدم بازی می کرد که انگار پرتت می کرد داخل دنیای پیرمرد.

۱۸ آذر
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
Negin Fooladi
درباره سریال دل i
مجموعه ای جدید از بازی های تکراری
امیرمسعود فدائی، شاهین ه و سپیده این را خواندند
محمد لهاک ⭐ ( آقای سوبژه ) این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید