آنلاین کمدی کودک و نوجوان
چیدمان
تیوال سینما
S3 : 14:32:40 | com/org
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال به سیستم وارد شوید
«کادون» بزودی مقابل دوربین می‌رود | عکس
با بازی میرطاهر مظلومی، بهنوش بختیاری، مریم مومن
«کادون» بزودی مقابل دوربین می‌رود
فیلم «کادون» با انتخاب کامل بازیگران و عوامل پشت دوربین ظرف چند روز آینده مقابل دوربین خواهد رفت. به گزارش مشاور رسانه‌ای پروژه، فیلم «کادون» به کارگردانی کمال مقدم ...
دیدن ادامه ››

فیلم «کادون» با انتخاب کامل بازیگران و عوامل پشت دوربین ظرف چند روز آینده مقابل دوربین خواهد رفت. به گزارش مشاور رسانه‌ای پروژه، فیلم «کادون» به کارگردانی کمال مقدم و تهیه‌کنندگی مشترک علی اصغر رضایی و حامد صلح‌میرزایی از چندی پیش و با دریافت پروانه ساخت وارد مرحله پیش تولید شده و با انتخاب کامل بازیگران و عوامل پشت دوربین بزودی کلید خواهد خورد. به گفته حامد صلح‌میرزایی، فیلمبرداری این فیلم با حمایت سپاه کرج، حوزه ۱۲۷ بسیج حضرت قمربنی هاشم(ع) و شهرداری این منطقه، در شهر مهربانی گرمدره کرج انجام می‌شود و گروه ظرف چند روز آینده در این منطقه کار را کلید خواهند زد. میرطاهر مظلومی، بهنوش بختیاری، مریم ‌مومن، شهین تسلیمی، مهیار حسن، یاسین بهبودی، راضیه دهقان، مهسا مرادعلی، فرانک رضایی، ایلیا مولایی، لیلا حسینی و (با هنرمندی) محمدرضا شیرخانلو گروه بازیگران این فیلم را تشکیل می‌دهند. «کادون» مضمونی اجتماعی دارد و با محوریت معضلات فضای مجازی زندگی چند خانواده و مشکلات آنان را روایت می‌کند...
طراح گریم: بابک شعاعی، مدیر تصویربرداری: محمد غزازانی، مجری طرح: ‌ریحانه ابوالحسنی، مدیر تولید: محمد سیانکی، مدیر صدابرداری: سیدمحمدجلال سعادت‌یار، طراح صحنه و لباس: نعیمه مهدی‌زاده، تدوین: میلاد رضایی و جانشین تهیه: مهدی نامداری، دیگر عوامل پشت دوربین این فیلم هستند.

برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
جشن پایان فیلمبرداری «کوسه» با حضور عوامل و بازیگران | عکس
«کوسه» به خط پایان رسید
جشن پایان فیلمبرداری «کوسه» با حضور عوامل و بازیگران
فیلمبرداری فیلم سینمایی «کوسه» به کارگردانی علی عطشانی و تهیه‌کنندگی سید محمد احمدی به پایان رسید و جشن پایان فیلمبرداری با حضور عوامل و بازیگران فیلم برگزار شد. به گزارش مشاور ...
دیدن ادامه ››

فیلمبرداری فیلم سینمایی «کوسه» به کارگردانی علی عطشانی و تهیه‌کنندگی سید محمد احمدی به پایان رسید و جشن پایان فیلمبرداری با حضور عوامل و بازیگران فیلم برگزار شد. به گزارش مشاور رسانه‌ای بیتافیلم، فیلم سینمایی «کوسه» به کارگردانی علی عطشانی و تهیه‌کنندگی سید محمد احمدی روز گذشته (شنبه 11 مردادماه) در لوکیشن نیاوران به پایان رسید و کیک مراسم پایان فیلمبرداری توسط آسیا تاشکین بازیگر مهمان از کشور ترکیه بریده شد. در این مراسم که به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فضای باز لوکیشن فیلم برگزار می‌شد، هدایایی از طرف شرکت چرم ایلوک به بازیگران و عوامل فیلم «کوسه» اهدا شد و همچنین بیمه تجارت نو اسپانسر فیلم نیز هدایایی را به عوامل و بازیگران فیلم اختصاص داد. در ادامه علی عطشانی از حضور گرم و همدلانه تمامی عوامل پشت صحنه و بازیگران فیلم که در شرایط سخت این روزها تلاش کردند یک اثر سینمایی به ثمر برسد، قدردانی کرد. مهدی هاشمی، مهران احمدی، سیما تیرانداز، بهناز جعفری، ریحانه پارسا، محمدجواد جعفرپور، مهران رجبی، بهراد خرازی، مهسا کامیابی، فرانک حسینی، احمدرضا موسوی، آن ماری سلامه و آسیا تاشکین با حضور پژمان جمشیدی مجموعه بازیگران این فیلم را تشکیل می‌دهند. عوامل اصلی این فیلم عبارتند از: کارگردان: علی عطشانی، تهیه‌کننده: سید محمد احمدی، علی عطشانی، تهیه‌کننده اجرایی: مرتضی رحیمی، نویسنده: پیمان عباسی، مدیر فیلمبرداری: محمود عطشانی، طراح صحنه و لباس: مجید علی‌اسلام، صدابردار: محمد شاهوردی، طراحی و ترکیب صدا: سید محمود موسوی‌نژاد، طراح چهره‌پردازی: امید گلزاده، چهره‌پرداز: فرزانه زردشت، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: وحید مهین دوست، موسیقی: پوریا حیدری، پشتیبانی فنی: حیدر احسانی، مدیر تولید: سعید دلاوری، مدیر تدارکات: مهدی عباسی‌پور، دستیار اول فیلمبردار: مهدی حسینی،مدیر امور بین‌الملل: امید چوگانی، مدیر تبلیغات: سید محمدصادق لواسانی، تیم تبلیغات: شراره داودی، مهسا مرزبان، عکاس و کارگردان فیلم پشت صحنه: بابک برزویه، مجری طرح: بیتا فیلم تهران، حامی مالی: بیمه تجارت نو، مشاور رسانه‌ای و مدیر روابط عمومی بیتافیلم: مریم قربانی‌نیا.

برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
تسلیت کانون کارگردانان برای درگذشت خسرو سینایی | عکس
تسلیت کانون کارگردانان برای درگذشت خسرو سینایی
زندگی خسرو خوبان سینما و موسیقی ، مثل یک قصه بود گاه با سایه گفتگو می کرد و گاه از هیولای درون  گلایه میکرد...در کویر خون  از عروس آتش  ترانه ای ساخت که قدر و قدمتش از فرش و اسب ...
دیدن ادامه ››

زندگی خسرو خوبان سینما و موسیقی ، مثل یک قصه بود گاه با سایه گفتگو می کرد و گاه از هیولای درون  گلایه میکرد...در کویر خون  از عروس آتش  ترانه ای ساخت که قدر و قدمتش از فرش و اسب ترکمن ارزنده تر و به وسعت تاریخ بود کوله بارش مملو از مرثیه گمشده  مهاجرت هزاران لهستانی  بود که هنوز خاک خسته ،قصه گوی آنان است خسرو سینایی در پنج خط حامل موسیقی و پرده سپید کهنسال سینما عمری به دنبال کوچه های عشق گردید ،از دیروز تا هنوز....واینک تهران امروز شیدایی عاشقانه اش را در کوچه پائیز به آن رنگ ابدیت بخشید خسروسینائی از مفاخری بود که نیمه گمشده ی دیگر هنرمندانی است ، که از دیروز تا هنوز در شریان زندگی عشق را در تراز بی بقای خاک دوره میکنند.
کانون کارگردانان سینمای ایران در غم نبودش به فرهنگ و هنر این سرزمین تسلیت می گوید

برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
 پیام مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در پی درگذشت استاد «خسرو سینایی» | عکس
پیام مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در پی درگذشت استاد «خسرو سینایی»
مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در پیامی درگذشت استاد «خسرو سینایی» را تسلیت گفت.به گزارش روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی،  در پیام علیرضا تابش آمده است:انالله و اناالیه راجعونجامعه‏‌ی ...
دیدن ادامه ››

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در پیامی درگذشت استاد «خسرو سینایی» را تسلیت گفت.
به گزارش روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی،  در پیام علیرضا تابش آمده است:
انالله و اناالیه راجعون
جامعه‏‌ی سینمایی ایران، امروز یکی دیگر از چهره‏‌های ارزشمند و به یادماندنی خود را از دست داد و سینما و مردم هنردوستِ ایران زمین، به سوگِ یکی از نجیب ترین، شریف ترین و متین ترین شخصیتهایِ وزینِ هنرهایِ نمایشی نشسته اند. داغ فقدان استاد «خسرو سینایی» امروز در حالی بر دل اهالی هنر نشست که او، هنوز تجربیات فراوانی برای به اشتراک گذاشتن با نسل آینده داشت. روحِ نازنینش، راهِ آسمان را غریبانه پیمود ولی خوشا بر احوالش که عمری را کریمانه زیست و هرآنچه به ودیعه نهاد، مهربانی و مهرورزی و مهرآسایی بود. سینایی در بخش عمده‏‌ای از تاریخِ روشنفکری و فرهنگ مدرن ایران، حضور داشت و قطعه ای از میراثِ فرهنگ و هنر این سرزمین محسوب می‏شد که افسوس و حسرتِ از دست دادنش، به این زودی آرام نخواهد شد. سینایی در هنر ایران، همواره روی مرزِ باریکِ میانِ دوگانه‏‌ی کهنه‏‌ی «هنر بازاری» و «هنر فاخر» ایستاده بود، او نه به خاطرِ بازار هیچگاه حاضر شد استانداردهای هنری آثارش را نادیده بگیرد و نه هیچگاه چنان غرق سنت‌ها و آدابِ نخبگانی شد،‌که مردمش را فراموش کند. این ویژگی، به ویژه در میان هم‏‌نسلان سینایی ویژگی ممتاز و متفاوتی محسوب می‏شود و ما انگشت‏‌شمار هنرمندانی داریم که بتوانند آنچه او به سینمای ایران افزود، ارائه دهند. سینایی راهی را در سینمای ایران گشود که به راحتی قابل پیگیری نیست. امیدوارم راه و مشی هنری امثال خسرو سینایی، که عزیز سینمای ایران بود، پس از او نیز ادامه پیدا کند و پررنگ تر از پیش در منظومه سینمای ایران خودنمایی کند. از صمیم دل، هجرتش را به خانواده معزّز ایشان و سینماگران فرهیخته، تسلیت و تعزیت عرض نموده، از درگاه خداوند متعال، برای روحِ سترگش، آرامش ابدی آرزومندم.
علیرضا تابش
مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی

برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
۲۰٪ تخفیف خرید در جشنواره فیلم‌تئاترهای تیوال! | عکس
تا ۲۰ مرداد تمدید شد
۲۰٪ تخفیف خرید در جشنواره فیلم‌تئاترهای تیوال!
  با توجه به استقبال و درخواست مخاطبین جشنواره فیلم‌تئاترهای تیوال تا ۲۰ مردادماه تمدید شد! این جشنواره که از ۴ تا ۱۰ مردادماه به مدت یک هفته فعال شده بود با توجه به استقبال مخاطبین ...
دیدن ادامه ››

 

با توجه به استقبال و درخواست مخاطبین جشنواره فیلم‌تئاترهای تیوال تا ۲۰ مردادماه تمدید شد!

این جشنواره که از ۴ تا ۱۰ مردادماه به مدت یک هفته فعال شده بود با توجه به استقبال مخاطبین تا ۲۰ مرداد تمدید شده است.
خریداران محترم میتوانند برای استفاده از تخفیف، هنگام خرید هر فیلم تئاتر از کد تخفیف ftf99 بهره ببرید.

امیدواریم با کمترین خروج از خانه مگر برای کارهای ضروری (و با ماسک)، از تماشای فیلم‌تئاترهای جدید و جذاب در تیوال لذت ببرید :-)

» بخش فیلم‌تئاترها

برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
تولید فیلم و سریال نباید متوقف شود | عکس
تولید فیلم و سریال نباید متوقف شود
برنامه سینما معیار با موضوع بررسی کرونا و آینده سینما، در ارتباط تلفنی با جمال ساداتیان (تهیه‌کننده و سینمادار) از شبکه رادیویی گفت‌وگو روی آنتن رفت.جمال ساداتیان در مصاحبه تلفنی با ...
دیدن ادامه ››

برنامه سینما معیار با موضوع بررسی کرونا و آینده سینما، در ارتباط تلفنی با جمال ساداتیان (تهیه‌کننده و سینمادار) از شبکه رادیویی گفت‌وگو روی آنتن رفت.
جمال ساداتیان در مصاحبه تلفنی با برنامه «سینما معیار» گفت: در حال حاضر به دلیل شیوع ویروس کرونا اکثر مردم سعی دارند تفریحات و روالِ عادی زندگی را از طریق فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی دنبال کنند. وی با اشاره به این که ما باید برای شبکه‌های اجتماعی تولید محتوا داشته باشیم، اظهار داشت: شبکه‌های نمایش خانگی به محتوای جدید و به روز نیاز دارد. این تهیه‌کننده با اشاره به ناتمام ماندن بسیاری از سریال‌های نوروز ۹۹، تصریح کرد: اگر ما برای مردم تولید محتوا نکنیم، مخاطبان در ایام قرنطینه با مشکلات متعددی رو به رو می‌شوند. وی افزود: اگر تولیدات داخلی در حوزه فیلم و سریال متوقف شوند، مردم به سمت فیلم‌ها و سریال‌های خارجی سوق پیدا می‌کنند. ساداتیان ادامه داد: شرایط تولید در سینما و تلویزیون باید به گونه‌ای باشند که اهالی این صنعت توانایی استمرار در تولید را داشته باشند. وی با بیان این که تولید فیلم و سریال نباید متوقف شود، عنوان کرد: امیدوارم تا قبل از زمانِ برگزاری جشنواره فیلم فجر ویروس کرونا مهار شود. این سینمادار با اشاره به این که جشنواره فجر به فیلمِ جدید نیاز دارد، تصریح کرد: تولیداتِ امروز سینمای ایران – در شرایط بحران کرونا – قرار است در جشنواره فجر حضور داشته باشند. وی با اشاره به این که سالن‌های سینمای در زمان شیوع کرونا بیشترین لطمه را تجربه کردند، توضیح داد: در حال حاضر فعالیت سالن‌های سینما بلامانع است، اما مسئولین به طور مستمر مردم را به عدم حضور در سینماها تشویق می‌کنند. ساداتیان اضافه کرد: سالن‌های سینما در اولین روز بازگشایی پس از موج اول کرونا وضعیت نسبتا خوبی را داشتند، اما با شیوع مجدد کرونا در کشور مشکلات جدیدی پدیدار شدند. وی تاکید داشت: در حال حاضر باز بودن سینماهای کشور با بسته‌ بودن آن‌ها فرقی نمی‌کند، بر همین اساس اکثر مدیران سالن‌های سینمایی تصمیم گرفتند تا سالن‌ها را به طور کامل تعطیل کنند. این تهیه‌کننده با اشاره به حضور دو فیلمِ جدید در اکرانِ پس از قرنطینه، گفت: تهیه‌کنندگان فیلم‌های «شنای پروانه» و «خوب، بد، جلف ۲» با ابرازِ محبت به سینما، خطر اکران در این شرایط حساس را پذیرفتند. وی افزود: ‌ سینمای ایران برای ورود به دوره‌ی جدید اکران، ‌ به فیلم‌های جذاب و پرمخاطب نیاز دارد. ساداتیان ادامه داد: فیلم‌های «شنای پروانه» و «خوب، بد، جلف ۲» به دلیل عدم حضور مردم در سالن‌های سینما – به دلیل شیوع ویروس کرونا – اکران خود را لغو کردند. وی اضافه کرد: متاسفانه فیلم‌های حاضر در اکران – فیلم‌های روزِ سینما – قدرت و توانایی مطلوبی برای جذب مخاطب ندارند. این سینمادار با اشاره به هزینه‌های بسیار زیاد سالن‌های سینما، توضیح داد: فروش فیلم‌ها در سالن‌های سینما بسیار اندک است و بر همین اساس میزان فروش، هزینه‌های سینمادار را تامین نمی‌کند. وی با اشاره به بسته‌های حمایتی سینماداران، اظهار داشت: امیدوارم بسته‌های حمایتی به اندازه‌ی یک قرص مُسکن برای مدیران سینمایی کارساز باشد، اما بعید می‌دانم که این بسته خسارت‌های چند ماه اخیر را پوشش دهد. جمال ساداتیان در بخش دیگری از سخنان خود در برنامه «سینما معیار» با اشاره به اکران فیلم‌های غیر ایرانی در سینماهای ایرانی، گفت: به دلیل کمبود سالن‌های سینما در ایران، تهیه‌کنندگان به موضوع «اکران فیلم‌های خارجی در سالن‌های ایرانی» رغبت نشان نمی‌دهند. وی با اشاره به این که اکثر فیلم‌های خارجیِ قابل اکران در ایران دوران نمایش خود به اتمام رسانده‌اند، توضیح داد: ما فیلم‌هایی را می‌توانیم اکران کنیم که دوره‌ی نمایش خود را در خارج از کشور به اتمام رسانده‌اند و نسخه‌های فایلی آن‌ فیلم‌ها در اختیار عموم قرار گرفته است. این سینمادار ادامه داد: تصور نمی‌کنم در شرایط شیوع ویروس کرونا، مردم برای تماشای فیلمی که فایل آن را در اختیار دارند، به سالن‌های سینمایی بیایند. وی با اشاره به این که سینمای ایران اقتصاد ضعیفی دارد، اضافه کرد: اکران فیلم‌های خارجی در سالن‌های ایرانی، تغییری در میزان درآمد سینماداران ایجاد نمی‌کند. به گفته ساداتیان، در پنج ماهِ اخیر، باید حدود ۲۵ درصد از نیروهای سینما مشغول کار بودند، اما با توجه به شیوع ویروس کرونا بسیاری از سینماگران بیکار هستند

برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
شورای پروانه ساخت مجوزهای ناعادلانه صادر می کند | عکس
شورای پروانه ساخت مجوزهای ناعادلانه صادر می کند
علی جعفری فوتمی، در مصاحبه با برنامه «تقاطع فرهنگ» رادیو گفت‌وگو ، در مورد اقدام اخیر شورای پروانه ساخت در دادن مجوز به یکی از شاخ های اینستاگرامی برای ساخت یک فیلم و انتقاداتی ...
دیدن ادامه ››

علی جعفری فوتمی، در مصاحبه با برنامه «تقاطع فرهنگ» رادیو گفت‌وگو ، در مورد اقدام اخیر شورای پروانه ساخت در دادن مجوز به یکی از شاخ های اینستاگرامی برای ساخت یک فیلم و انتقاداتی که در این زمینه در رسانه های مختلف مطرح شده است، تصریح کرد : واقعیت ماجرا این است که عموم این واکنش ها مبتنی بر احساسات است چنانکه در چند روز گذشته شاهد این بودیم که در بسیاری از رسانه ها مطالبی منفی نسبت به اعطای مجوز کارگردانی به این چهره شناخته شده در فضای مجازی منتشر شده است و منتقدان می گفتند که چرا این اتفاق افتاده و حتی عده ای صحبت از مرگ سینما کردند و به نظر من بسیاری از واکنش ها در آن مقطع در این ارتباط از روی احساسات بوده است.
وی با بیان اینکه به طور کلی در مورد فعالیت شورای پروانه ساخت حرف و حدیث زیادی وجود دارد ، افزود :چرا باید برای ساخت یک فیلم مجوز گرفت مگر نه اینکه هر کسی حق دارد طبق قوانین و مقررات اقدام به نوشتن و ساختن فیلم بکند . اگر کسی بخواهد کتابی را بنویسد قبل از نوشتن اقدام به کسب مجوز نمی کند بلکه بعد از نوشتن و برای انتشار این اقدام را انجام می‌دهد در همین راستا این سوال وجود دارد که چرا برای ساخت یک فیلم از همان ابتدا باید مجوز اخذ شود؟
این منتقد سینما همچنین با بیان اینکه در ارائه مجوز از سوی شورای پروانه ساخت عدالتی وجود ندارد ،گفت: می‌بینیم که برخی افراد استخوان خرد کرده در عرصه ساخت فیلم های مستند و فیلم کوتاه هستند ولی درخواست آنها برای کسب مجوز ساخت یک فیلم سینمایی در این شورا چندین سال خاک می خورد چون سرمایه گذار و تهیه کننده نداشته یا رابطه درستی نداشته اند و به نظرم مهمترین اعتراض در این زمینه عدم وجود عدالت در شورای پروانه ساخت است.
این منتقد سینما در پاسخ به این سوال که به نظر وی فیلم ساخته شده توسط این چهره اینستاگرامی چه وضعیتی خواهد داشت؟ اظهار کرد: در این ارتباط نمی‌توان از همین اکنون قضاوتی داشت و یا از روی احساسات حرفی زد ، سینما حوزه ی بی رحمی است و مردم نیز بر اساس آگاهی که پیدا کرده اند صرفا بر اثر معروفیت یک شخص نمی روند فیلم آن فرد را ببیند یا از آن تعریف کنند بلکه به عناصر جدی تر و واقعی تر توجه دارند .

الان کلمه ی " شاخ " معادلِ " سلبریتیه " که فرنگی ها استفاده میکنن ؟ چون اونها در اینگونه موارد به افرادِ معمولی میگن مثلن یوتوبر ، تیک تاکر و ... و وقتی شخصی در اون مدیا و پلتفرم و ... بیشتر دیده شده باشه و به معروفیتی بین مشترکان یا استفاده کنندگان ازش رسیده باشه میگن سلبریتیِ یوتیوب یا سلبریتیِ تیک تاک ، سلبریتیِ اینستاگرام و ...
بهرحال سپاس از حداد جان و باقیِ مسئولین که از کلماتِ " دندان دار و نادخِ " پارسی استفاده میکنن در برابرِ این تهاجمات فرنگیِ لوس
باریکلا
۸ دقیقه پیش
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
زن گفت: حقیقت اینه که تنها بودن برات راحتتر بود.
مرد پاسخ داد: یکی از درسهایی بود که اونجا یاد می گیری. در نهایت همه تنهاییم... و هیچ کس برای نجات نمیاد.....بعد وقتی داشت از کنار زن رد میشد در گوشش زمزمه کرد: " باهاش خوشبخت باش"
زن چرخید. " از ته دلت نمیگی. قبول نداری. تو شجاعت داری؟....خطر کن...بگو منتظرت بمونم تا....‌ به زبون بیار تا بمونم...."
نگاهِ مرد روی صورت زن نبود....خیره به یه نقطه دیگه انگار....زن لبخند غمگینی زد و ادامه داد: این یکی زیاد شجاعت میخواد . نه؟
و رفت
بعد از دور شدن زن ، گفت:
منتظر باش.... لطفا
وای وای وای...
چقد دوست داشتم....
۱۷ ساعت پیش
نیلوفر
http://uupload.ir/files/77v3_20200803_013854.jpg میشناسیشون؟ فعلا این چهار تا انتخاب شما خوش نشستن در کتابخانه ما:))
زندگی جای دیگریست؟؟؟؟
چه باحاللللل
کی بهت گفته بودم ؟؟؟؟ خنده دندونی
۶ ساعت پیش
علی
زندگی جای دیگریست؟؟؟؟ چه باحاللللل کی بهت گفته بودم ؟؟؟؟ خنده دندونی
یه مدت قفل کرده بودی رو این کتاب :)))
۵ ساعت پیش
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
The Son
پسر
سریالی در ژانر وسترن که در اواسط قرن ۱۹ و اوایل قرن ۲۰ اتفاق میوفته. پیرس براسنون در این سریال بازی میکنه. 
پسری که در نوجوانی خانوداه ش توسط کومامچی ها(یکی از قبایل بومی آمریکا) به قتل می رسن و خودش ربوده...
The Son
پسر
سریالی در ژانر وسترن که در اواسط قرن ۱۹ و اوایل قرن ۲۰ اتفاق میوفته. پیرس براسنون در این سریال بازی میکنه.
پسری که در نوجوانی خانوداه ش توسط کومامچی ها(یکی از قبایل بومی آمریکا) به قتل می رسن و خودش ربوده میشه.
این سریال به حواشی جنگ آمریکا و مکزیک هم می پردازه. جنگی که بعد از اعلام استقلال برخی آمریکایی های مقیم تگزاس و الحاق تگزاس به ایالات متحده اتفاق میوفته. تگزاس تا قبل از این اتفاقات جزئی از خاک مکزیک بوده.
سرخ پوستان، مکزیکی ها، نفت و آمریکایی ها، ترکیب جالبیه.
داستان سر پیدا شدن نفت در یکی از مراتع تگزاس و قضایای متعاقبشه. سریال ریتم کندی داره که جذاب هم هست و بر اساس رمانی با همین نام از فیلیپ‌مِیِر ساخته شده.
تا الان دو فصل ازش بیرون اومده و احتمالا فصل ۳ هم بعد از دوران کرونا کلید می خوره.
محمد حسن موسوی کیانی و پویا فلاح این را خواندند
امپرسیونیست این را دوست دارد
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
خارجی_باغ موزه _شب

چند شب پیش رفته بودم باغ موزه ...جلوی کتابفروشی‌ یه بچه گربه سیاه کوچولو نشسته بود داشت با کتابفروش بازی میکرد...منم که گربه ببینم دین و ایمان از کفم میره،بهشون ملحق شدم...کتابفروشه گفت اسمش رو گذاشتم " مارکی دو ساد" :)))
کات...

داخلی_اتاقم_شب

دیشب خواب دیدم دارم با پازولینی حرف میزنم یا انگار مصاحبه میکنم...بهش میگم آقا درسته شما در فیلم‌ "سالو" تحت تاثیر مارکی دو ساد بودید؟؟؟🙄
: اوضاعت اون تو چطوره پسر؟

- چیز مهمی نیست مرد، میدونی که منظورم چیه؟ اگر قرار باشه که بیای اینجا ، باید ذهنت آماده باشه...دو روز زندانی هستی.روزی که به این آشغالدونی میای...

: و روزی که از این آشغالدونی میری....

- درسته
بسیار خوشمان آمد....👍
این در مورد خود زندگیِ لعنتی هم صادقه

۲۳ ساعت پیش
علی
این در مورد خود زندگیِ لعنتی هم صادقه
همینش قشنگش کرده دیگه...این دیالوگ رو..این که میشه بسطش داد...
۲۳ ساعت پیش
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
به قول آن دوست منتقد عجیب مقوا بود! من نمی دانم زوج جمشیدی و درخشانی تا کی و کجا باید ادامه دهند و چقدر شوخی های دم دستیشان کش پیدا کند؟ چند فیلم؟!! از طنازی های خانم پارسا هم که نگویم... پیمان خان قاسم خانی عزیز اگر وسیله تزئینی برای دکور صحنه می خواستید قطعا انتخاب ها و مجسمه های بهتری می یافتید... به عنوان یک علاقه مند و یا هرچی! عاجزانه استدعا می کنم از ساخت ادامه اش منصرف شوید...
امپرسیونیست و پویا فلاح این را خواندند
رویا، سپهر، سیدمهدی، امیر مسعود، Samira و celine این را دوست دارند
احتمالن افتاده رو غلطک تا قسمت ۲۰ و سی نره ول کن نیست. 😂
سروش صحت این دو رو یه بار گذاشت کنار هم ول کرد . حالا بعضی ها ول کن این زوج هنری نیستن😂تا از توشون یه بچه در نیاد ول نمیکنن😂
۲ روز پیش، شنبه
سید نمیتونم حرصتو تو این یه مورد در بیارم، واقعن فیلم بیخود ایران😂
رویا
سید نمیتونم حرصتو تو این یه مورد در بیارم، واقعن فیلم بیخود ایران😂
هان
خداییش خیییلی :))
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
ماهور براره
درباره مستند بزم رزم i
سلام و وقت بخیر.
نمیشه دوباره این مسیتند رو دوباره به صورت انلاین بگدارید؟
پویا فلاح و نورا احمدی این را خواندند
جعفر میراحمدی این را دوست دارد
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
مدتیه به موضوعی دقت می کنم، چندین ساله. در سریال ها، فیلم ها، ایرانی و خارجی. به جز سینمای شرق و جنوب شرق آسیا.
بنیان خانواده
تقریبا تو همه فیلمها و سریال ها خانه و خانواده سست، پرتنش، غیرقابل اعتماد، پر از خیانت، پر از دعوا و کدورت نمایش داده میشه. سالهاست اینطوره. در واقع حتی یادم نمیاد آخرین فیلمی که دیدم و توش یه خانواده منسجم و آرام و محل امن نمایش داده شده، کی بوده. لطفا اگر موردی یادتونه برام بنویسید.
بعید می دونم غیرتعمدی باشه، حتما هدفمنده. به نظر میاد قراره تصویری که از خانواده در خودآگاه و ناخودآگاهمون نقش ببنده، همینه.
توی سریال‌های ایرانی، من آخرین نمونه‌ای که یادمه سریِ اول پایتخت بود که فکر کنم اصلاً به خاطر همون اتحاد و اطمینانی که توی خانواده بود خیلی تونست موفق باشه. قبل‌تر از اونم بوده نمونه‌هایی. ولی این چند سال اخیر دقیقاً همین‌طوره که نوشتین و باعث تأسفه.
۳ روز پیش، جمعه
پوریا صادقی
کاملا باهات موافقم. و این چیزیه که سایر فیلم و سریال ها می خوان نداشته باشیم. بیچاره هنرمند، فقط میگه چشم و میسازه.
" میگه چشم و میسازه " . واقعن همینطوره . این همون تعمدیه که در پستت بهش اشاره کردی . اینکه به نظر میرسه همه چی کاملن هدفمند و برنامه ریزی شده است . وگرنه چیزهای اتفاقی انقدر سیستماتیک و منظم و یکپارچه جلو نمیرن و پیش نمیان . مثل اشاره ای که در پست قبلت کرده بودی
۳ روز پیش، جمعه
بله
۳ روز پیش، جمعه
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
اِبرام، ابراهیمِ منصفی، رامی...
بعد از شش ماه پیش نیومدن بالاخره امروز پیش اومد و این مستند رو دیدم.

اگه به جنوب و موسیقیِ جنوب علاقه دارین احتمالاً از دیدن این فیلم لذت می‌برین. اگه با ابراهیم منصفی و کاراش هم آشنا باشین که چه بهتر، حتماً ببینینش.
بی نظیر بود این فیلم
یه فیلم دیگه هم در مورد منصفی ساخته شده به اسم " وا کس چه " به کارگردانی کامران حیدری
۳ روز پیش، جمعه
سپهر
https://youtu.be/iDK2AzgcCCk
@DINGOMARO
کانال تلگرام کامران حیدری
۳ روز پیش، جمعه
سپهر
اگران عمومی که نشده ولی یه سایتی بهمن کیارستمی با ‌کامران حیدری راه اندازی کردند برای اکران آنلاین فیلم های مستند ممکنه اونجا باشه الان چک می کنم آدرس سایت رو می فرستم
خیلی ممنون بابت توضیح و معرفی لینک‌ها.
حرفِ "وا کس چه" شد من هم یادِ اجرای ناصر منتظری از این ترانه افتادم. اجرای ملایم و خوبیه، پیشنهاد میدم گوش کنید - البته اگه نشنیدین قبلاً.
۳ روز پیش، جمعه
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
رویا
درباره فیلم مسخره‌باز i
چطور میشه این فیلمو دوست نداشت😂👌🏼... چطور میشه این فیلمو دوست نداشت😂👌🏼... چطور میشه این فیلمو دوست نداشت😂👌🏼... چطور میشه این فیلمو دوست نداشت😂👌🏼...
چطور میشه این فیلمو دوست نداشت😂👌🏼
چه عکسای جالبی :)
۵ روز پیش، چهارشنبه
به سادگی 😉
۴ روز پیش، پنجشنبه
محسن جوانی
به سادگی 😉
😂
۳ روز پیش، جمعه
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
The Godfather of Harlem
پدرخوانده ی هارلم
یک سریال گانگستری که در دهه ی شصت در محله ی هارلم نیویورک اتفاق میوفته. 
بامپی جانسون که ده سال رو در آلکاتراس گذرونده، حالا آزاد شده و به محله ی تحت کنترل خودش وارد میشه ولی ...
The Godfather of Harlem
پدرخوانده ی هارلم
یک سریال گانگستری که در دهه ی شصت در محله ی هارلم نیویورک اتفاق میوفته.
بامپی جانسون که ده سال رو در آلکاتراس گذرونده، حالا آزاد شده و به محله ی تحت کنترل خودش وارد میشه ولی با شرایط اجتماعی خوبی مواجه نمیشه و تصمیم میگیره اوضاع رو تغییر بده...


———
این ... دیدن ادامه ›› سریال از جهاتی قابل توجهه.
در این سریال به شخصیت ملکولم ایکس بصورت مفصل پرداخته شده.
Malcolm X
مالکولم ایکس یا همون حاج مالک شباز، یک فعال اجتماعی افریقایی تبار و مسلمان بود که به خاطر همکاریش با جامعه اسلامی مشهوره.

از طرفی این سریال به مشکلات سیاهپوستان در اون دوره هم می پردازه و همینطور لاتینوها.
به عبارتی مسلمانان، سیاهپوستان و مهاجرین آمریکای لاتین در این سریال مورد توجه قرار میگیرن. در مقابل این قشرها، حکومت آمریکا و ایتالیایی های سفیدپوست قرار دارند. آشنا نیست؟ درست چند ماه قبل از اعتراضات فعلی آمریکا، این سریال پخش میشه. و جالبتر اینکه فیلم ادوارد نورتون، بروکلین بی مادر، هم درست به همین مقوله می پردازه.
واقعن مسئله ی نژادپرستی برای من یکی ؛ مسئله ی پیچیده ایه .
بنا به تجربه ی از نزدیکی که داشتم ، توی بعضی جاها مثل نیواورلینز و حتا ال ای ؛ نژادپرستی برعکسه . یعنی اگر شما کمی پوستت روشن باشه چنان باهات قلدری میکنن که ترجیح میدی هر طور شده از دستشون فرار کنی و هر چی داری بذاری و در بری .
حتا قهوه ای ها رو هم آدم حساب نمیکنن و القاب بدی براشون میسازن .
درک میکنم که سالهای سال بهشون ظلم شده و حق دارن ناراحت باشن . اما به نظرم تا 80 90 سالِ آینده نژادپرستی به شکل متفاوتی بروز خواهد کرد .

ولی سریال رو حتمن میبینم . سلیقه و انتخابهات چیزیه که عاشقشم :)



۵ روز پیش، چهارشنبه
والا من یاد فیلم اوباش لارنس فیشبورن افتادم
اون سالها که دیدمش چنان حال و هوای هارلم رو بتصویر کشیده بود که دوست داشتم تو هارلم زندگی میکردم!

ولی عجیبه اسم شخصیت فیلم هم بامپی جانسونه ولی زمانش دهه ۳۰
این همونه یا یه داستان تو دهه ۶۰ هست و فقط تشابه اسمیه؟
۵ روز پیش، چهارشنبه
7 جولای
والا من یاد فیلم اوباش لارنس فیشبورن افتادم اون سالها که دیدمش چنان حال و هوای هارلم رو بتصویر کشیده بود که دوست داشتم تو هارلم زندگی میکردم! ولی عجیبه اسم شخصیت فیلم هم بامپی جانسونه ولی ...
اون فیلم مربوط به قبل از زندان رفتن بامپیه. به اصطلاح “جنگ قبلی” که بین یهودی ها و ایتالیایی ها و سیاهپوستان هارلم اتفاق افتاد و یکی دو جا هم تو این سریال بهش اشاره میشه. گویا اوایل دهه پنجاه بامپی دستگیر و زندانی میشه این سریال بعد از ازادیش رو نشون میده.

این سریال ادعا داره بر اساس اتفاقات و شخصیت های واقعی ساخته شده.
۵ روز پیش، چهارشنبه
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
روزی که همایون غنی زاده در جشنواره فیلم فجر جایزه بخش نگاه نو را نگرفت پشت تریبون رفت و چند دقیقه سخنرانی کرد که به لطف صدا و سیما بخشی از آن سانسور شد. من داشتم زنده مراسم اختتامیه جشنواره را نگاه می کردم. بعد کمی چرخ زدم در سایت ها و خلاصه ان بخش سانسور شده را پیدا کردم. بنده خدا چیز خاصی نگفته بود. حرفش این بود که من جایزه نگاه نو رو نگرفتم چون نتوانستم نگاه نویی وارد سینمای ایران کنم! اهالی سینما و ما هرچقدر سعی کردیم منظور آقای غنی زاده رو بفهمیم نشد که نشد! یعنی چگونه می شود یک نفر فیلمی بسازد و آن را در بخش نگاه نو ثبت نام کند و در جشنواره شرکت کند و ده شب منتظر هئیت داوران بماند که نتیجه داوری را اعلام کنند بعد فیلمش برنده جایزه بهترین فیلم نگاه نو شود آنوقت بیاید بگوید من جایزه را نمی گیرم چون نتوانستم نگاه نویی به سینمای ایران وارد کنم؟ خلاصه هرچه اون روز ها فکر کردم منظور ایشان را نفهمیدم. صحبت های ایشان و بحث های شبکه های اجتماعی مجابم کرد، فیلم را در زمان اکران به تماشا ننشینم و چیزی هم درباره اش ننویسم که قضاوت غلط نکرده باشم. حالا بعد از مدت ها فیلم مسخره باز آقای غنی زاده را به لطف فیلیمو دیدم. بعد آمدم نوشته ها و نقد های دوستان را خواندم. مثل همیشه نگاه ها متفاوت و در خیلی از بخش ها متضاد بود. برخی از دوستان آن را شاهکار سینمای ایران دانستند و ایشان را تارنتینوی ایران لقب دادند و برخی دیگر هم فیلم را ملغمه ای بی معنی می دانستند که در قالب فرم و تکنیک های متفاوت چیز خاصی برای گفتن نداشت. برخی هم معتقدند که با یک بار دیدن نمی شود تمام اندیشه ها و نقاط زیرین فیلم را متوجه شد به همین خاطر عده ای از دوستان در یاداشت هایشان عنوان کردند که چندین بار بی هیچگونه چشم بر هم زدن فیلم را به تماشا نشسته اند! به هر حال هر کسی از ظن خود شد یار آقای غنی زاده عزیز. اما من هر آنچه بیشتر این یاداشت ها و نقد ها را می خواندم باز کمتر متوجه منظور نویسنده و کارگردان گرامی میشدم. بماند که همان بار اول را به زور و در دو مرحله به تماشا نشستم اما برای فهم بیشتر بخش هایی از فیلم را دوباره نگاه کردم و هرچه بیشتر جستجو کردم چیزی دستگیرم نشد که نشد. دوستان هیچ اشاره ای به نقاط قوت فیلم (به غیر از تکنیک های فیلم برداری، جلوه های ویژه و بازیگری ها ) نکرده بودند. در یک یاداشت یا کامنت (خاطرم نیست) دوستی نوشته بود برای فهم این فیلم حتما باید پاپیون رو ببینید!!! خب این هم نکته جالبی بود. پاپیون و همه ی فیلم هایی که آقای غنی زاده بدان اشاره داشتند را قطعا دیده بودم بارها و بارها . اما این ها هم کمکی نکرد! در آخر فیلم دانش (صابر ابر ) می گوید :" من دانش هستم یک بازیگر بدون داشتن کوچکترین نقطه عطفی در زندگی ...شما صدای درون کله مرا می شنوید" با این جمله من گمان می کنم همه ی اینها صدای درون کله نویسنده است. نویسنده ای که سینما و ... دیدن ادامه ›› تئاتر دوست دارد و بسیار فیلم می بیند. "دانشی" که فکر می کند خیلی متفاوت است و بقیه جهان اندازه او نمی فهمند. نویسنده ای که یک سری دیالوگ های بریده بریده شده قشنگ را بر می دارد و با یک مشت فیلم های شاهکار جهان (که گمان می کند فقط خودش ان ها را می فهمد و دیده است) ترکیب می کند و به شکل "مسخره باز"ی از زبان دانش برایمان تعریف می کند! با خودم می گویم واقعا هنر چیز عجیبی است! اینکه شما بتوانید اینهمه تصاویر مربوط و نامربوط را با دیالوگ های پرطمطراق روشنفکر مابانانه به هم وصل کنید و بعد هم در قالب یک داستان بی معنی جنایی به هم بدوزید واقعا هنرمندی خاص و هنر هشتم می خواهد! هم هنرمندی می خواهد و هم شجاعت و قدرت. شجاعت و قدرت به این خاطر که شما بتوانید با چنین فیلنامه ای آقای نصیریان بزرگ، رضا کیانیان بی نظیر،صابر ابر توانمند ، بابک حمیدیان با استعداد و خانم هدیه تهرانی سخت انتخاب را مجاب کنید با شما همراه شوند و آبروی حرفه ای خود را بگذارند وسط. قطعا از این کار راضی هستند و راضی بودند که این انتخاب را انجام دادند و چو انجامش دادند، در سابقه هنری شان همواره باقی خواهد ماند و بماند برای تاریخ که قضاوت کند. همه ی این گزار ها را که میگذارم کنار هم فکر میکنم که حتما یک جای کار می لنگد. حتما من و امثال من که هم فیلم زیاد دیده ایم و هم کتاب به اندازه خودمان، خوانده ایم و هم به سبب رشته تحصیلی مان حرفه ای در بسیاری از موضوعات اجتماعی و فلسفی مطالعه داشته ایم،کار خود را خوب انجام نداده ایم و نمی توانیم درک روشنی از مسایل و موضوعات عمیق فلسفی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، زیباشناختی و غیره داشته باشیم. قرار دادن این همه اسم و فیلم و موسیقی و دیالوگ و بازیگر و جلوه های ویژه تکنیک های تئاتری و سینمایی و دکور و اندیشه های عمیق فلسفی کنار هم از " مسخره باز" یک شاهکار بزرگ ساخته است که برای درکش می بایست کفشهای آقای غنی زاده را بپوشی و با ایشان بنشینی روی تک تک صندلی سینماهایی که ایشان رفته و با ایشان و از دیدگاه ایشان بنشینی کنارش و کتابهایی که ایشان خوانده را ورق بزنی و موسیقی های مورد علاقه و پلی لیست ایشان را گوش بدهی تا بتوانی به اندازه ایشان از دیدن "مسخره باز" لذت ببری! اما باز می ترسم همه ی این ها را انجام دهم و سرآخر همچون ایشان در جشنواره فیلم فجر فیلمم را در بخش نگاه نو شرکت بدهم و بعد از دریافت جایزه هئیت داوران براشفته شوم و بگویم من این جایزه را نمی پذیرم چون هیچ نگاه نوعی نتوانستم به سینمای ایران وارد کنم!
به عقیده من " مسخره باز " یک فیلم کاملا معمولی است بدون هیچ نگاه نوعی (هر کار خارج از عادتی که قبلا تجربه نشده باشد را که نمی شود نگاه نو نامید ) که سیل ایی از محتویات ذهن شلوغ و غیر طبقه بندی شده "دانش" یا نویسنده را روبروی دوربین قرار داده است. فیلمی که با بازی بازیگران توانمندش هم نتوانسته از گرداب بی محتوایی نجات یابد. فیلمی که هم نصیریان،هم ابر،هم کیانیان،هم هدیه تهرانی و هم بابک حمیدیان با آن غرق شدند. فیلیمی با دیالوگ های پرطمطراق و البته جلوه های ویژه نو زیبا که یک "خود خاص انگاری" خاصی در دقیقه به دقیقه اش مشاهده می شود. فراموش نکنیم که فیلم و روایت را می سازند تا مفاهیم پیچیده فلسفی و هنری، در بستر تصویر و روایت داستانی قابل درک تر و قابل هضم تر شود و مخاطب راحت تر با آن ارتباط برقرار کند! اما ظاهرا آقای غنی زاده عزیز فیلمی ساخته است که نیاز است مباحث و مفاهیم عمیق فلسفی و هنری درباره ی آن نوشته شود. البته شاید هم ما دانش و سواد مان کم است و اندازه ایشان و شبیه ایشان کتاب نخوانده ایم و شاهکار های جهان را به تماشا ننشسته ایم.
نکته آخر اینکه این سکانس از فیلم پاپیون در زندان همیشه برایم جزی از تاریخ بصری و فکری خودم محسوب می شد و هر از گاهی آن را دوباره به تماشا می نشستم اما با دیدن آن در فیلم مسخره باز یک تصویر مسخره و عمیقا فیک و بی معنی در مغزم فرو نشست. مراقب باشیم با تاریخ ذهنی مردم چه می کنیم.


Ali، پویا فلاح و پوریا صادقی این را خواندند
بهزاد هندی و محسن جوانی این را دوست دارند
انصافا دمت گرم با این همه حوصله...
اصن فیلم ارزش نداشت انقد به خاطرش به انگشتات زحمت بدی...

در یه جمله..."فقط" یک بار با پف فیل بشینی ببینیش، از سینما هم که بیرون اومدی کامل فراموشش کنی...اصلا خودش فراموش میشه...

نبوغ و خلاقیت و این داستان ها رو هم بریزی دور...
۵ روز پیش، چهارشنبه
بیتا نجاتی
آقای علیزاده عزیز دم شما گرم ،بنظرم تا حالا هیچ نظری به این خوبی "مسخره باز" و "سازنده اش" رو توصیف نکرده بود. مساله اینجاست که عرضه و تقاضا باهم نسبت مستقیم داره؛ تا وقتی ...
ممنون خانم نجاتی عزیز که وقت گذاشتید. من هم با شما هم نظرم. البته همه ی آدم ها می توانند آنچه را دوست دارند بسازند و آنچه را دوست دارند ببیند اما بحث این است وقتی یک متن پابلیک می شود، دیگر ان متن به وی اختصاص ندارد و همه می توانند نظرشان را درباره آن اعلام کنند.اینکه ایشان زحمت زیاد برای ساخت این فیلم متقبل شده اند جای شک ندارد اما اینکه خروجی کار چه باشد را مخاطبان مشخص می کنند و به قول شما عرضه و تقاضا. به عقیده من باید همراه فیلم یک دایره المعارف اسطورشناسی فیلم هم منتشر می شد.این چند روز یاداشت ها و تفسیر های عجیب و متفاوتی خواندم.
۴ روز پیش، پنجشنبه
کاوه علیزاده
جناب صادقی عزیز ممنون که وقت گذاشتید و باعثه افتخاره تبادل نظر با شما در پاسخ به نظرتون چند نکته به ذهنم رسید که خدمت تون عرض می کنم: 1- بنده کلا با تئاتر و فیلم و موسیقی و هر آنچه که حال ...
شما بزرگواری و خوشحالم‌که‌تونستم نگاهم به فیلم رو باهات مطرح کنم. و ممنون بابت پاسخ خوبی که دادی.
امیدوارم خیلی زود تجربه ی دلنشینی از دیدن فیلم داشته باشی.
۴ روز پیش، پنجشنبه
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
نیکا
درباره فیلم طلا i
به لطف بسته بودن سینما این فیلم رو در فیلیمو دیدم ،
نهایت تلاش یک فیلم برای اینکه مثلا خوش ریتم و خوش ساخت باشه و با این همه بسیار سطحی و دم دستی ! و همه چی بدون عمق، تصمیماتی که قرار کل داستان رو شکل بده بسیار ساده بدون دلیل شکل میگیره ! چند تا جوون که هیچی از کاری که میخوان بکنن نمیدونن و مثل دهه 40 راه میفتن تو خیابون دنبال مغازه خالی گشتن !!! من که تا آخر ندیدم اما به نظرم تنها نکته مثبت فیلم شباهت هومن سیدی به برادرش در فیلم بود.
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
// شاه هنری پنجم//
کار خوبی بود
اما شکوه سلطنت را نداشت
مشاورانش به مشاورهای شاه نمی خورد..

ولی در کل پیشمهاد خوبی بود..
سیدمهدی و پویا فلاح این را خواندند
کاوه علیزاده این را دوست دارد
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
حدودا دو شب پیش بود که فیلم تئاتر سیزیف رو دیدم و یاد و خاطره ویوین لی نازنین رو زنده کرد. الانم که خبر اومده الیویا دی هاویلند همون ملانی دوست داشتنی بر باد رفته از دنیا رفت. 
گاهی وقتا که عکس هایی از ملانی می بینم هنو...
حدودا دو شب پیش بود که فیلم تئاتر سیزیف رو دیدم و یاد و خاطره ویوین لی نازنین رو زنده کرد. الانم که خبر اومده الیویا دی هاویلند همون ملانی دوست داشتنی بر باد رفته از دنیا رفت.
گاهی وقتا که عکس هایی از ملانی می بینم هنوزم انگار یه معصومیتی تو چهرشه که آدم فقط میخواد نگاش کنه.
جشنی برای پیوند ادبیات داستانی و فیلم کوتاه | عکس
گفتگو با مدیرعامل انجمن سینماگران جوان
جشنی برای پیوند ادبیات داستانی و فیلم کوتاه
سیدصادق موسوی ضمن مصاحبه با برنامه "تقاطع فرهنگ" رادیو گفت‌وگو در رابطه با برگزاری جشنواره فیلم کوتاه در آبانماه سالجاری اظهار کرد: بیش از ۵ هزار فیلم از ۱۲۰ کشور به دبیرخانه رسید و انتخاب ...
دیدن ادامه ››

سیدصادق موسوی ضمن مصاحبه با برنامه "تقاطع فرهنگ" رادیو گفت‌وگو در رابطه با برگزاری جشنواره فیلم کوتاه در آبانماه سالجاری اظهار کرد: بیش از ۵ هزار فیلم از ۱۲۰ کشور به دبیرخانه رسید و انتخاب آثار آغاز شده است. وی این جشنواره را تنها محمل شناسایی سینماگران آتی کشورمان معرفی کرد و افزود: هیئت دبیرخانه‌ای و داوری و نیز فعالیت‌های پشتیبانی به شکل روتین و طبیعی در حال انجام است و اگر در آبانماه سالن‌های سینما تعطیل باشد، جشنواره را به شکل فیزیکی نخواهیم داشت. موسوی برگزاری آنلاین جشنواره فیلم کوتاه تهران را با خطری بزرگ همراه دانست و در اینباره گفت: فستیوال‌های بزرگ که آثار خود را توسط یوتیوب منتشر کردند، شاهد لو رفتن همه آثار بودند چراکه ضریب امنیت این شیوه نزدیک به صفر است. مدیرعامل انجمن سینماگران جوان ادامه داد: شکل دیگر برگزاری بدین نحو است که آثار منتخب را معرفی کنیم و چنانچه صاحبان آثار اجازه دهند و توافق کتبی صورت گیرد، این آثار را در بستر اینترنت قرار داده تا مخاطبان قادر به تماشای آثار برگزیده باشند. موسوی اضافه کرد: برپایی بخش‌های جنبی جشنواره نظیر ورک شاپ‌ها، دوره‌های دانش افزایی مربیان، کتاب، پوستر و عکس به صورت آنلاین لطمه‌ای به جشنواره نخواهد زد. وی به رادیو گفت‌وگو گفت: دکتر حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی و معاون وزیر بعنوان رئیس شورای سیاست گذاری انتخاب شدند و بنده دبیر جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران در مسند دبیر شورای سیاست گذاری انجام وظیفه می‌کنم. همچنین استاد مجید مجیدی و آقایان علیرضا رضاداد، صانعی مقدم و مهدی جعفری دیگر اعضای شورای سیاست گذاری می‌باشند. موسوی خاطرنشان کرد: دو نفر از هنرمندان نیز به نمایندگی از فیلم کوتاه خانه سینما در شورا حضور دارند که آقایان نیما عباس پور و مجید برزگر می‌باشند. این فعال حوزه فیلم و سینما گفت: امسال تمرکز را بر اقتباس گذاشتیم تا پیوند ارگانیک میان ادبیات داستانی معاصر ایران و فیلم کوتاه روی دهد. این روند در سال‌های گذشته شروع شد و امیدواریم امسال با قوت بیشتری ادامه یابد.

برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
پوستر جدید «خط باریک قرمز» رونمایی شد | عکس
پوستر جدید «خط باریک قرمز» رونمایی شد
به گزارش روابط عمومی فیلم، فیلم مستند داستانی «خط باریک قرمز» به کارگردانی فرزاد خوشدست که سال گذشته موفقیت های مختلفی در جشنواره‌های داخل و خارج کسب کرده و قرار بود نوروز امسال ...
دیدن ادامه ››

به گزارش روابط عمومی فیلم، فیلم مستند داستانی «خط باریک قرمز» به کارگردانی فرزاد خوشدست که سال گذشته موفقیت های مختلفی در جشنواره‌های داخل و خارج کسب کرده و قرار بود نوروز امسال اکران شود، درنهایت با پایان‌بندی متفاوتی با نسخه جشنواره‌ای، اکران خود را از دوشنبه ۶ مرداد در سینماهای «هنروتجربه» آغاز می کند.
در آستانه اکران همچنین پوستر جدید فیلم با طراحی مهدی رایگانی رونمایی شد. طراح پوستر فیلم سعی کرده بیشتر به حال و هوای اصلی و محتوای دراماتیک و پرکشش فیلم نزدیک شود تا مخاطب پیش از ورود به سالن های سینما بیشتر در فضای فیلم قرار بگیرد؛ فیلمی که باعث شد یک اعدام کمتر شود و میلاد یکی از نوجوانان در آستانه اعدام، مورد بخشش قرار گرفت. همچنین این اثر توانست باعث تغییر زندگی عده ای مجرم نوجوان دیگر شود. در این مستند داستانی، توماج دانش بهزادی در کنار فرهاد اصلانی، هنگامه قاضیانی، امیر دژاکام، افشین هاشمی، آرش آبسالان، یاسر خاسب و همراهی نوجوانان کانون اصلاح و تربیت حضور دارند. «خط باریک قرمز» در آخرین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر برنده جایزه نت‌پک (شبکه توسعه سینمای آسیا اقیانوسیه) شد و نماینده سینمای مستند ایران در آخرین دوره جوایز آسیا پاسیفیک بود و همچنین برنده چهار جایزه در سینماحقیقت و فیلم منتخب جشنواره پوسان و... نیز است. «خط باریک قرمز» داستان یک گروه مجرم نوجوان در یک زندان است که با کمک چند مربی بازیگری تصمیم می‌گیرند یک نمایش را روی صحنه ببرند و ناگفته های زندگی خود را از این طریق بیان کنند تا اگر این نمایش موفق بود به این بهانه و برای اجرا در جشنواره بین المللی تئاتر فجر از زندان خارج شوند، اما تعدادی از آنها برای روز اجرا، نقشه فرار می کشند...
تهیه کنندگان این فیلم نگار اسکندرفر و فرزاد خوشدست هستند.

جعفر میراحمدی، نورا احمدی و پویا فلاح این را خواندند
محمد مجللی و بهار گراوندی این را دوست دارند
اخ که چقدر دوست دارم ببینمش
۰۶ مرداد
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
کاش اکران آنلاین کنند که بتونیم بخریم و تماشا کنیم .
پویا فلاح این را خواند
Samira این را دوست دارد
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
Motherless Brooklyn 
بروکلین بی مادر
این فیلم مثل یک تکه نان سوخاری کمی شیرین با دور برشته س که موسیقی مثل کره ی همدمای اتاق با کاردی از جنس برنج روی اون مالیده شده و چند تایی کنجد برشته ی شور پاشیده روش. 


کارگردا...
Motherless Brooklyn
بروکلین بی مادر
این فیلم مثل یک تکه نان سوخاری کمی شیرین با دور برشته س که موسیقی مثل کره ی همدمای اتاق با کاردی از جنس برنج روی اون مالیده شده و چند تایی کنجد برشته ی شور پاشیده روش.


کارگردان: ادوارد نورتون
بازیگران:
ادوارد نورتون
بروس ویلیس
گوگو امباتارا
الک بالدوین
ویلم دافو
باب کاناواله
آقااا این چه توصیفیه آااخه ؟!!
من که ضعف کردم براش :)) ضعفاااا

حتمن امشب میبینمش . ممنون برای این معرفیِ دلپذیر و وسوسه کننده :)
پوریا صادقی
خوشحالم که خوشت اومد و لذت بردی. اون جز لَخت تقریبا همه ی فیلم رو پوشونده ولی تقریبا شنیده نمیشه، معرکه س. “کارد برنجی” تعبیر لذت بخشی بود که به ذهنم رسید. اشاره به سازهای بادی-برنجی
دقیییقن .
جالبه که قبل از دیدنِ فیلم و خوندنِ " کاردی از جنس برنج " حواسمو جمع کرده بودم که موقع دیدن این ترکیب رو رمزگشایی کنم . اول فکر میکردم " برنج " شاید به موضوعِ داستان مربوط باشه :))
اما بعد از کلاب یهو انگار برام رمزگشایی شده باشه یادش افتادم و خندم گرفت . کیف کردم . آخه چون خودم ترومپت میزنم و یه جورایِ غریبی معشوقمه ؛ مضاعف عشق کردم با اون جمله .
و اینکه " مالیده " شدن کره ی نرم روی نون سوخاری حقیقتن شبیه نتهای " کشیده " ی موسیقیِ متن بود ..
واقعن معرکه بود
امپرسیونیست
دقیییقن . جالبه که قبل از دیدنِ فیلم و خوندنِ " کاردی از جنس برنج " حواسمو جمع کرده بودم که موقع دیدن این ترکیب رو رمزگشایی کنم . اول فکر میکردم " برنج " شاید به موضوعِ ...
به به به... چه عالی... سازهای بادی-برنجی شگفت انگیزن.
چه خوب که تشبیه م خیلی انتزاعی نبوده.
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
با این که تاتر "می سی سی پی نشسته می میرد" رو دوست داشتم اما با این فیلم اصلا نتونستم ارتباط برقرار کنم. تکرارها با این که یک تکنیک هنری بود اما من رو کلافه کرد. کلوزآپ های صورت بازیگران هم خیلی زننده بود. ژانر فانتزی رو خیلی دوست دارم ولی به نظرم بیش از حد فیلم در فضای گروتسک غرق بود. در کل زیاد نپسندیدم.
برای من فقط جذابیت بصری داشت...
من برعکس شما تاتر می سی سی پی رو نپسندیدم ولی فیلم مسخره باز رو دوست داشتم
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
فیلم های ایرانی که بیش از یک بار دیدم تعدادشان بسیار کم است و فیلم های ایرانی که بیش از 3 یا 4 بار دیدم تعدادشان به انگشتان دست هم نمیرسد. تا قبل از این فیلم فیلم خشم و هیاهو ساخته هومن سیدی رکوردار بیشترین تماشا برای من بود (چیزی حدود 4-5 بار) اما این فیلم از روزی که در شبکه خانگی اکران شده تقریبا هر روز، روزی دو بار به تماشا نشسته ام.
بازی بازیگران از استاد نصیریان بگیرید تا داریوش جان موفق همگی جایی برای تامل و دقت دارند و بسیار زیبا و دلنشین اند.
فیلم نامه که خود بحثی جدا دارد که هرجقدر فکر میکنم و میبینم نکته های جدید کشف میکنم و به هیچ عنوان فیلمنامه سطحی نیست (حتی کاراکترهای فرعی نظیر استاد و مصفا فکر شده اند) .
موسیقی متن هم مانند آثار غنی زاده در تئاتر موسیقی های انتخابی است که به شدت به فضا و اتمسفر موقعیت ارتباط دارند.
جلوه های ویژه واقعا بسیار جلوتر از فیلم های ایرانی است و نشان از زحمت کشیدن بسیار در این امر دارد.
ببینید مسخره باز رو و خدا رو شکر کنید از داشتن همایون غنی زاده، علی نصیریان، صابر ابر و بابک حمیدیان و هدیه تهرانی و در کل همه کسانی که زحمت کشیدند برای این اثر.
من یه مدت قفلی زده بودم روی مغزهای کوچک زنگ زده و حالا مسخره باز. قفلی هم میزنم یعنی صبح تا شب تکرار😂😂دیگه صدا دستگاه پخش در میاد
پوریا صادقی
چیپس ذرت و سس سالسا و پنیر... 😋😍
آخ آخ آخ :))
۰۴ مرداد
از بین همه خاطره های سینما مال من عجیبه خیلی هم عجیبه اولین فیلمی که تو سینما دیدم قرمز بود و منم یک بچه 5-6 ساله بودم دلیلش هم این بود که مادر کشته مرده سینما بود ولی پدر متنفر از سینما من همه فیلم های دهه 70 رو با مادرم دیدم بدون اینکه سینما برام جذابیتی داشته باشه حتی وحشتناک هم بود به خاطر جیغ و دادی که توی فیلم های اونموقع میزدن. و تنها دلیل اینکه راضی میشدم با مادر به سینما برم این بود که تنغلات میخرید برام.اولین فیلمی که خودم رفتن به دیدنش قاعده تصادف بود اونم به پیشنهاد یکی از همکلاسی های دانشگاه. از اون موقع به بعد سینما برام خیلی جذاب شد. کلاس های دانشگاه رو میپیچوندیم با همکلاسی ها و به سینما میرفتیم. بیشتر برام فان بود سینما رفتن تا اینکه برم فیلمی رو با دقت ببینم (و البته یک حس یاغی گری هم تهش داشت که دارم مثلا از پدر نافرمانی میکنم چون اعتقاد داشت آدم هدفمند خودشو با سینما و اینجور چیز ها سرگرم نمیکنه و سینما رفتن یک کار ابزورده که آدم فقط دیوار رو که روش نور میندازن نگاه میکنه) همین باعث شد مادر از سینما زده بشه و منم یواشکی به سینما برم. اما چند سالیه که کنار اومده با فیلم تماشا کردن و تئاتر رفتن من. (در ضمن پدر هیچکدوم از اجراهای من رو هم تماشا نکرده😁😁
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
۲۰٪ تخفیف خرید در جشنواره فیلم‌تئاترهای تیوال! | عکس
تا ۱۰ مردادماه
۲۰٪ تخفیف خرید در جشنواره فیلم‌تئاترهای تیوال!
از ۴ تا ۱۰ مردادماه به مدت یک هفته همه فیلم‌تئاترهای تیوال را با ۲۰٪ تخفیف آنلاین تماشا کنید! برای این کار هنگام خرید هر فیلم تئاتر از کد تخفیف ftf99 بهره ببرید. امیدواریم با کمترین خروج از ...
دیدن ادامه ››

از ۴ تا ۱۰ مردادماه به مدت یک هفته همه فیلم‌تئاترهای تیوال را با ۲۰٪ تخفیف آنلاین تماشا کنید!

برای این کار هنگام خرید هر فیلم تئاتر از کد تخفیف ftf99 بهره ببرید.

امیدواریم با کمترین خروج از خانه مگر برای کارهای ضروری (و با ماسک)، از تماشای فیلم‌تئاترهای جدید و جذاب در تیوال لذت ببرید :-)

» بخش فیلم‌تئاترها

// قصه های انتقام//
قصه های وحشی یک فیلم ۶ اپیزودی است...
کار خوبی هست و در یک چیز مشترک اند انتقام...

ولی کار خیلی جذابی است..
اما در نهایت دلیل قرار گرفتن در یک اپیزود را
نمی توانیم درک کنیم...
به طور کلی می توانیم بگیم اگر اپیزودی حذف
یا اضافه شود تاثیر خاصی هم ایجاد نمی کند..

برای من از این حیث جذاب بود که به جز اپیزود
اول، گره را خیلی ... دیدن ادامه ›› زود بیان می کند و منتظر همراه
شدن تماشاگر با موضوع می شود و بعد کارکترهایش
قصه را جلو می برند..
گاهی غافلگیر می شویم و گاهی هم درست حدس
می زنیم..
از نظر من اپیزود آخرش فوق العاده بود، چرا که
موقعیتی جالبی ساخته بود و در طولانی ترین اپیزود
هم غافلگیر می کند، هم تعلیق ایجاد می کند و
همین طور اجازه بروز احساسات انسانی را می دهد..
و از این منظر بهترین اپیزود فیلم است..
و به شدت از دیدن این فیلم راضی ام، چون اپیزود
های ضعیف ترش حداقل زود تمام می شود و بیننده
را خسته نمی کند...

دیدن این فیلم پیشنهاد می شود..
نورا احمدی، امیر مسعود و محسن جوانی این را خواندند
پویا فلاح و علی عبدالرحیم این را دوست دارند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
سونیک رو در سفر و توو سینما دیدم ( که همون موقع هم اینجا پیشنهادش دادم ) . یه فیلمِ مفرح و فان سرشار از لحظه های شیرین که وقتی روی پرده و با صدایِ شگفت انگیزِ سالن همراه باشه تبدیل به لذتی وصف ناپذیر و خاطره ای تمام عیار خواهد شد .
الان که داشتم مجدد اما توو خونه ؛ نسخه ی دوبله ش رو تماشا میکردم به یه نکته ی جالب برخوردم .
توی فیلم از make a real freind صحبت میکنه و در دوبله گفته میشه " پیدا کردنِ یه دوستِ واقعی "
کاری با جهانهای مختلفِ زبانی ندارم ؛ اینکه در هر زبان فرهنگی خاصِ اون شکل میگیره و ...
اما برام این جالبه که چقدر این جمله میتونه برای بچه های غربی الهامبخش و تاثیرگذار باشه . و همون جمله برای ما توامانِ با عجز و التماس و سردرگمی باشه
جمله ی زبانِ اصلی و جمله ی دوبله ، از دو ساحتِ متفاوت و مختلف میان که احتمالن پیامدها و نتایجِ متفاوتی رو هم برخواهند انگیخت
بهرحال :)
پویا فلاح و امیر مسعود این را خواندند
میم، نورا احمدی و رعنا* این را دوست دارند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید