تیوال سینما
S2 : 21:04:06
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال

 

۳ ساعت پیش
محمد عسگری این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
محمد علی نبیان
درباره فیلم نفس عمیق i
با سلام
آیا در فرهنگسرای ارسباران دو سالن برای نمایش این فیلم ترتیب داده شده؟
در یکی از لینک های خرید پیغام می دهد <<زمان خرید به پایان رسیده>>
درود بر شما
برگه خرید نفس عمیق برای ۲۹ خرداد: https://www.tiwall.com/s/nafas_amigh2
با سپاس
۹ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
zahra a
درباره فیلم سرخپوست i
سرخ پوست با وجود سوتی هایی که داشت اما در مجموع فیلم دوست داشتنی بود.
به طور کلی خوشحالم که رفتم و از دیدن فیلم لذت بردم البته به جز سکانس آخر که خیلی رو هوا بود و ذهن مخاطب رو با انبوهی از "آخه چراااا" ها و "چییییی شد آخه یهوووو" ها به امان خدا رها کرد.
سپیده و حمیدرضا مرادی این را خواندند
علی جباری، امیر مسعود و میرقاسمی این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
کپی برداری از جدایی نادر از سیمین
همان پدره فلج که پسر از او مراقبت می کند
همان شخصیت قهرمان با وجدان که گاهی اشتباهاتی می افریند
همان مرد عصبانی و فقیر
و همان زنه ساده و بدبخت به سبک ساره بیات
و حسن ختام همان پایان باز
نمیتوان گفت بازی ها خوب بود چون بازیگرانی مثل امیر اقایی نوید محمد زاده و هدیه تهرانی هرگز بد نبوده اند و به رسم تمام کار ها بازم هم خوب هستند.
رضا بولو، سپیده، عباس الهی و حمیدرضا مرادی این را خواندند
وحید عمرانی این را دوست دارد
همان پدره فلج ... همان زنه ساده ... همان ه ـ کسره! :))
۱۱ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
سینِما نه سینَما
یکی از درگیری‌های همیشگی من با خودم، تلفظ درست واژۀ سینِماست.

شاید به خاطر اینکه در کودکی، قبل از اینکه برای اولین بار پا به سینما بگذارم، فکر می‌کردم پردۀ بزرگ سینما از 30 تلویزیون بزرگ ساخته شده است. با چنین وضعی سی نَما منطقی‌تر جلوه می‌کرد!

باری، به این بهانه خواستم فهرستی از 10 فیلم محبوب خودم را برای شما بنویسم:

در حال و هوای عشق | وونگ کار وای
روبان سفید | میشاییل هانکه
شکافتن امواج | لارس فون تریه
همشهری کین | ارسن ولز
خواب زمستانی | نوری بیلگه جیلان
آغوش‌های گسسته | پدرو آلمادوار
پرسونا | اینگمار برگمان
در راه شیری | امیر کوستوریتسا
ادیپ ... دیدن ادامه » | پیر پائولو پازولینی
شب‌های روشن | سعید عقیقی
شب‌های روشن یک عاشقانه‌ی آرام و موقّر است. کسانی که فیلم را تفرعن‌آمیز و پُرادا‌واصول دیده‌اند، از درکِ منطقِ درونیِ فیلم عاجز مانده‌اند، فیلمی که بر خلافِ ساخته‌ی قبلیِ سازنده‌اش، بیش‌ترین انرژی را نه از فیلم‌نامه، که از اجرای فوق‌العاده‌اش ... دیدن ادامه » گرفته‌است. توجه داشته باشیم که شب‌های روشن با یک کارگردانیِ متوسط (و نه حتا ضعیف) مبدّل به یک نمایش‌نامه‌ی کسالت‌بارِ رادیویی می‌شد.(نشریه‌ی فیلم و سینما)

من نقش کارگردان رو در خلق این شاهکار بیشتر از نویسنده میبینم
دیروز
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
کارگاه فیلمسازی پیشرو، دوره دوم
فیلمسازی مستقل با نگاهی سوررئال به سینما
مدرس: پویا عاقلی زاده
ثبت نام به تعداد محدود. توضیحات در لینک زیر:
https://tiw.al/8Vl9
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
ایمان باقری
درباره سریال هیولا i
بازارگرمی...

اکنون که تقریبا نیمی از سریال هیولا گذشته بار دیگر در این سالها شاهد شکست مدیری در بازگشت به روزهای اوجش هستیم شاید دیگر نباید انتظاری از مدیری داشت، شاید دیگر در عرصه کمدی هر چه در چنته داشته خرج کرده و دست و پا زدن هایش بیشتر او را فرو می برد. (همکاری دوباره با قاسمخانی ولو در حد طراح قصه) (همکاری با بازیگرهای متفاوت با ترازی بالاتر همچون اصلانی و مقدمی) اگرچه در ابتدا نویددهنده اوج گیری دوباره مدیری است اما مشخص شد که همچنان در بر همان پاشنه میچرخد ولو با رنگ و لعاب بیشتر
مدیری با کمدی آیتمی شروع کرد و با کمک پیمان قاسمخانی و وام گرفتن از سیتکامهای معروف آمریکایی در ادامه سر و شکل داستانی به آنها بخشید که به تولید آثار موفقی چون پاورچین و برره رسید.اما از قهوه تلخ به این سمت به ورطه تکرار افتاد و با جدایی قاسمخانی از پروژه هایش ... دیدن ادامه » در قصه پردازی هم ناکام ماند. اما او خواست ترفند دیگری به کار بگیرد در واقع مدیری (به خصوص از فیلم ساعت 5 عصر به بعد ) تصمیم گرفت با بها دادن بیشتر و جدی تر به طرح شوخی ها با مضامین سیاسی اجتماعی و با افزودن بار مضمونی به آثارش کمبودهای سختاری را از چشم مخاطب دور نگاه دارد. اما همچنان دغدغه مدیری کمدی فارس ( نمایشی و غلو آمیز) است و با این وجود او میخواهد اثرش به واسطه بار مضمونی مدنظر ژستی رئالیستی به خود بگیرد که منجر به تناقضی بنیادین در روایت میشود؛ تناقض در نوع شوخی ها، تناقض در لحن شوخی ها و در کل تناقض در شخصیت پردازی ها و فضای زیستی اثر
سریال هیولا علاوه بر مشکلاتی چون کمبود ملات کافی برای قصه گویی و درجازدن در همان طرح اولیه آشکارا از این مشکل رنج میبرد به طور مثال سریال هر بار وارد موقعیت اعتصاب معلمان میشود (مثل سکانس آخر قسمت ششم) فضایی رئالیستی به خود میگیرد و هر بار مدیری و همکارانش سر میرسند مثل (مهمانی لاکچری) به یکباره فضا مملو از شوخی های نمایشی و اغراق آمیز میشود حال کاراکتر هوشنگ در رفت و آمد بین این آدمها تبدیل شده است به ملغمه ای از معلم شریف تحصیلکرده جدی و فرد ساده لوح با ضریب هوشی پایین (انگار کیانوش شبهای برره و مسعود شصتچی مرد هزارچهره) با هم ادغام شده اند. و در نهایت مخاطب در همان ابتدا تکلیفش با این کاراکتر روشن نیست و حضور فرهاد اصلانی هم در نقش چنین کاراکتر ناقص الخلقه ای کمکی نمیکند. بقیه هم که با ارفاق تیپهایی هستند سطحی، و چه حیف که استعدادهای بازیگری شبنم مقدمی در چنین نقش بی مزه ای که معمولا امثال الیکا عبدالرزاقی آنها را بازی میکردند هدر میرود.و خود مدیری هم انگار دارد همان استندآپهای دورهمی را پیاده میکند.
به نظرم اصلا کل این سریال به واسطه همان استندآپها ساخته شده به مثابه دکمه ای که برایش پالتو میدوزند. بنابراین سریال به جای قصه پردازی جذاب و خلق موقعیتهای پر فراز و نشیب که حالا از دلش چند کنایه سیاسی هم دربیاید تبدیل شده است به سریالی با روایتی الکن که عمده جذابیت ظاهری اش همان مضمانین انتقادی و کنایه های سیاسی گلدرشتش است که آن هم با تکرار زیاد از حد قبح اش شکسته شده است و عملا تمام جدیت مسئله ای چنین مهمی (پولشویی ها) را از بین برده و در حد لوس بازی تقلیل داده و در نهایت منجر به بازارگرمی بیشتر سریال در نظر توده ی مردم شده است.
بسیار بسیار عالی نوشتید
دیروز
نوشته‌های سینمایی دقیق و خوب ایمان جان باقری :) مرسی
دیروز
نظر لطف شماست علی جان
۲۳ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
این کاپیتان بی شعور میخواد همه رو ببره شرق ، ولی من میخوام برم غرب..

الان میشه گفت هیچی برای فرود نداریم، چرخ کنده شده، ماسک اکسیژن نداریم، جلیقه نجات نداریم فقط
* ما همه با هم هستیم *
دیالوگ مشعشعیه انصافا :))))

یادش بخیر.... رو دیوار سفارت....
۲ روز پیش، جمعه
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
Faatemehh
درباره فیلم شبی که ماه کامل شد i
از زمان پخش در جشنواره منتظر اکران عمومی بودم تا بلاخره دیشب و با اصرار زیاد به همسر به تماشا رفتیم...بسیار فیلم خوش ساخت با فیلمبراری جذاب و سکانس های عاشقانه زیبا و در مقابل سکانس های خشونت آمیز ...تقابل زیبایی رو در فیلم رقم زده بود...با اینکه از داستان مطلع بودم و فیلم اصلی سر بریدن شهاب رو در دوران دبیرستان دیده بودم و دو هفته ای حالم دگرگون بود، ولی زمان پخش این سکانس تپش قلب گرفتم.(فکر میکردم بزرگ شدم و دیگه حالم بد نمیشه...بماند که تاصبح خواب های آشفته دیدم..ولی گویا اتفاقات سرچشمه گرفته از خوی حیوانی بزرگ و کوچک نمیشناسد).برایم بسیار جای سواله که چرا این داستان واقعی رو انقدر تحریف کردن...دلیل سر بریدن شهاب این نبود...شهاب رو به دلیل امتناع از بمب گذاری کشتن..و میدونست که قراره کشته بشه...فائزه به جز شهاب 6حواهر و برادر دیگه داشته..و اینکه عبدالحمید ... دیدن ادامه » رو بسیار انسان موجه نشون دادن..در صورتیکه طبق گفته های مادر فائزه اینطور نبوده..دلیل این همه داستان سرایی از یک داستان واقعی رو متوجه نمیشم...
امیر مسعود، رضا غیوری و پ.ر این را خواندند
برای منم خیلی جاهاش سوال برانگیز بود و خیلی جاهاش هم به نظرم اغراق میومد، که البته یه مقدار حق میدم چون فیلم هم باید المان های جذاب کردن داستان رو داشته باشه..مثلا اینکه عبدالحمید عاشق دلخسته ی فائزه بود به نظرم یه کم مبالغه آمیز میومد ولی خب بازم واقعیتو ... دیدن ادامه » نمیدونم.
ولی بعد از فیلم که سرچ کردم دیدم خیلی تفاوتا تو واقعیت وجود داشته، مثلا همون اقای ناپدری فائزه تو مصاحبه ش گفته بوده ک عبدالحمید با تهدید خواسته که زنش و بچه هاش برن پاکستان پیشش و اگه نفرستنشون کل خانواده رو میکشه و برادر فائزه هم رفته بوده اونا رو لب مرز برسونه که خودش رو هم گرفتن و بردن...
۲ روز پیش، جمعه
خطر اسپویل فیلم!!!ببینید یک به دلایل مسائل امنیتی و دو به دلیل اینکه بازمانده های اون واقعه هنوز زنده هستند نمی تونستند همه واقعه رو دقیق نشون بدن(مثلا گویا مادر عبدالحمید خیلی آدم مهربونی نبوده و موافق کارهای پسرش بوده ولی باتوجه به اینکه الان در قید ... دیدن ادامه » حیاته و یکی از دوقلوها پیش اونه برای اینکه مشکلی براش پیش نیاد مجبورشدن شخصیت مادر رو متفاوت نشون بدن) و دلیل سوم هم جذابیت های سینمایی.تغییر دادن داستان به دلیل جذابیت ایجاد کردن کاریه که تو همه جای دنیا انجام میشه.مثلا فیلم آرگو کاملا پایانش با واقعیت تناقض داره.ولی برای ایجاد جذابیت استرسی به مخاطب وارد کردند که تمام نیروهای امنیتی دنبال گروگان های سفارت آمریکا در ایران دویدند تا پرواز حرکت کنه.همه مخاطب ها نصف قشنگی فیلم رو به همین تیکه می دونستند.اما بعدا مشخص شد که درواقعیت اصلا این طور نبوده و اون افراد بدون هیچ مشکلی از آسمان ایران پرواز کردند و بدون هیچ استرسی.همه اینا رو برای میخکوب کردن مخاطب وارد داستان کردند که یکی از ترفندهای سینمایی محسوب میشه.یا مثلا من یه فیلم دیدم درباره یه اتفاق واقعی در المپیک که بعدا فهمیدم پنجاه درصد فیلم دروغ بوده.این چیزیه که همه جای دنیا ازش استفاده می کنند.ولی در مورد دلیل پاکستان رفتن موافقم که اگر همون دلیل واقعی رو نشون می دادند داستان جذاب تر و معقول تر میشد.
دیروز
آره منم موافقم، به جز دلیلی که شیرین عزیز گفت درباره یه سری مراعات ها راجع به شخصیت های زنده، فکر میکنم درصد خیلی زیادی از داستان سرایی ها صرفا المان فیلمی و ایجاد جذابیت بوده، از جمله نشون دادن عشق عبدالحمید و فائزه اونم انقد آتشین :)) البته هنوز این بخش ... دیدن ادامه » عشقشونو اصلا خبر ندارم که چقدرش اغراق بوده.
دیروز
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
شقایق
درباره فیلم نبات i
داستان ساده و تکرار شدنی طلاق و بازگشت و بازماندگان.... با نگاهی جدید
بیان از خودگذشتگی، فداکاری، لجاجت و جنگیدن
و کارگردان به نظرم از اسم و شهرت شهاب حسینی برای فروش فیلم اش استفاده کرده است
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
امـیـر
درباره سریال چرنوبیل i
فوق العادست این سریال

با اختلاف خیلی زیاد بهترین سریال تاریخ بوده، هست و برای همیشه خواهد بود

الکی چند میلیون نفر از سراسر جهان به قسمت های مختلف این سریال نمره کامل ندادند...

یک واقعیت، حقیقت تلخ

واقعا در ساخت این سریال به تک تک جزئیات اهمیت دادن
رضا بولو، امیر مسعود و رضا غیوری این را خواندند
سید حامد حسینیان این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
۴ روز پیش، چهارشنبه
محمد عسگری این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خبر
درباره فیلم یه‌وا i
 «یه وا» همان سینمای در حال از یاد رفتن است/از دیدن فیلم «یه وا» هیجان زده شدم | عکس
مونا زندی فیلمساز:
» «یه وا» همان سینمای در حال از یاد رفتن است/از دیدن فیلم «یه وا» هیجان زده شدم
... دیدن متن »

 مونا زندی حقیقی، فیلمساز، فیلم «یه وا» را فیلمی ساختارمند و صاحب ایده و سینمایی دانست که در حال از یاد رفتن است.
به گزارش روابط عمومی فیلم «یه وا»، مونا زندی حقیقی، فیلمساز، فیلم «یه وا» اثر آناهید آباد را یکی از بهترین فیلم های سال های اخیر دانست و گفت: «یه وا» فیلمی ساختارمند و صاحب ایده است که دکوپاژ و کارگردانی آن هوشمندانه و طراحی شده است. «یه وا» همان سینمایی است که رفته رفته در حال از یاد رفتن است به این دلیل که بسیار پر صبر وحوصله است و این در حالی است که در جهان امروز و سینمای امروز ما نشستن و دیدن یک فیلم در فضای آرام برای مردم ما دشوار شده است و این فیلم به ما یادآوری می کند که سینما چه بوده و حالا به کجا می رود.
وی با اشاره به موضوع فیلم بیان کرد: موضوع فیلم موضوعی درست، انسانی و واقعی است که بدون آن که تلاش کند تا روی احساس تماشاگر انگشت بگذارد، تأثیرگذاری خود را دارد و از این بابت فیلم بسیار قابل تأملی است.
این فیلمساز با اشاره به موضوع جنگ در فیلم «یه وا» بیان کرد: موضوع فیلم درباره جنگ و بازماندگان از جنگ است که در این فیلم شاهدیم که همچنان پس مانده های جنگ در زندگی ما حضور دارد. در جهان امروز  که شکل جنگ ها تغییر کرده است، احساس می کنیم که چون جنگ فیزیکی تمام شده بنابراین از پس مانده های جنگ چیزی باقی نمانده است در حالی که بسیاری از کشورهایی که در گذشته درگیر جنگ بوده اند، همچنان در حال تجربه کردن پس مانده های جنگ هستند و «یه وا» این موضوع را به خوبی و به دور از هر گونه شعارزدگی و غلو شدگی به نمایش گذاشته است.
کارگردان فیلم «عصر جمعه» در بخش دیگری از سخنانش به موضوع «عشق» در این فیلم اشاره کرد و افزود: فیلم «یه وا» عشق و ماندگاری عشق را نیز به نمایش می گذارد یعنی تمامی خصوصیت های انسانی که این روزها دیدن و حرف زدن از آن دیگر از حوصله مردم خارج شده است در فیلم «یه وا» به دور از شعارزدگی با ساختار بسیار حرفه ای و فکر شده جدی به نمایش گذاشته شده است.
زندی درباره ویژگی محصول مشترک بودن این فیلم بیان کرد:محصول مشترک سینمایی، همیشه با خودش تعامل فرهنگی را به همراه می آورد و این اتفاق مثبتی برای یک فیلم است.
کارگردان فیلم «بنفشه آفریقایی» در ادامه افزود: گاهی وقتی بحث محصول مشترک سینمایی به میان می آید نگاه ها کاملا توریستی می شود اما خانم آباد کشوری را انتخاب کرده که به آن تسلط کامل داشته و این خودش اتفاق خوبی است چرا که با خودش موضوعات مثبتی را به همراه می آورد.
مونا زندی در پایان تصریح کرد: «یه وا» فیلمی است که قاعدتاً نباید مخاطب را هیجان زده کند چون تعریف های رایج یک فیلم هیجانی را ندارد ولی وقتی که «یه وا» را دیدم، آن قدر هیجان زده از سینما بیرون آمدم و روزها فکرم درگیر قصه آن بود که یک بار دیگر هم آن را در سینما دیدم و به هر کسی که می شناختم توصیه کردم که حتما این فیلم را ببیند.

۵ روز پیش، سه‌شنبه
امیر مسعود این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
آغاز عرضه مستند «اعتراض خاموش» | عکس
» آغاز عرضه مستند «اعتراض خاموش»
... دیدن متن »

 

مستند «اعتراض خاموش» از فردا در شبکه‌های نمایش اینترنتی توزیع می‌شود.
به گزارش...، مستند «اعتراض خاموش» محصول مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری، که به کارگردانی میکائیل دیانی تولید شده و وضعیت خودکشی های اعتراضی در ایران را مورد بررسی قرار داده است، از فردا در شبکه های نمایش اینترنتی توزیع می شود.
این مستند 40 دقیقه ای روایتگر 4 خودکشی در 4 نقطه کشور است و اثری مورد توجه از سوی کارشناسان جامعه‌شناسی و مددکاری شناخته شده است.
محمدرضا کردلو تهیه‌‌کننده این اثر و کانون رسانه‌ای معین مجری طرح مستند «اعتراض خاموش» است.

 

۵ روز پیش، سه‌شنبه
نیلوفر ثانی این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
اعضای جدید هیئت مدیره انجمن فیلم کوتاه ایران منصوب شدند | عکس
» اعضای جدید هیئت مدیره انجمن فیلم کوتاه ایران منصوب شدند
... دیدن متن »

اعضای جدید هیئت مدیره انجمن فیلم کوتاه ایران منصوب شدند
انتخابات هیئت مدیره انجمن فیلم کوتاه ایران «ایسفا» در تاریخ ۷ خرداد ۹۸ برگزار شد
به گزارش سایت تخصصی ایسفا، سعید پوراسماعیلی، الهام حسین زاده، کاوه سجادی حسینی، امید عبدالهی، محمدرضا جهان‌پناه، میرعباس خسروی نژاد، مصطفا آل‌احمد اعضای اصلی و رضا اسدی و مهدی بوستانی اعضای علی البدل هیئت مدیره هستند
نخستین جلسه رسمی هیئت مدیره‌ جدید با حضور تمام اعضای منتخب در تاریخ شنبه ۱۸ خرداد ۹۸ در خانه سینما برگزار و در این جلسه، سعید پوراسماعیلی به عنوان رییس، کاوه سجادی حسینی به عنوان نایب رئیس، امید عبدالهی به عنوان خزانه دار و میرعباس خسروی نژاد به .عنوان دبیر انتخاب شدند
در حال حاضر بازرس انجمن فیلم کوتاه طوفان نهان قدرتی و بازرس علی البدل ایرج سالاروند هستند

۵ روز پیش، سه‌شنبه
رضا بهکام این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
 بازیگران و عوامل «سرزمین آبی» معرفی شدند / آغاز فیلمبرداری از چند روز دیگر | عکس
» بازیگران و عوامل «سرزمین آبی» معرفی شدند / آغاز فیلمبرداری از چند روز دیگر
... دیدن متن »

عوامل فیلم سینمایی «سرزمین آبی» به کارگردانی علی فخر موسوی و تهیه‌کنندگی سید رضا محقق  قطعی شدند.
به گزارش مشاور رسانه‌ای پروژه، عوامل و بازیگران فیلم سینمایی «سرزمین آبی» به کارگردانی علی فخر موسوی و تهیه‌کنندگی سید رضا محقق که در قالب یک‌پروژه مشترک میان ایران و اروپا ساخته می‌شود، مشخص شدند.
این فیلم به صورت کامل در داخل ایران فیلمبرداری می‌شود و مراحل پس از تولید آن در چند کشور اروپایی انجام خواهد شد.
در خلاصه داستان این فیلم آمده است: دکتر آرش پیرو، پس از مشکلاتی، تهران را به مقصد روستایی مرزی ترک می‌کند. دکتر در روستا به کشف پازل‌هایی از گذشته می‌پردازد.
محمدرضا رهبری، منوچهر آذر، بهزاد دورانی، سحر عبدالهی، فریبرز علی‌اکبرپور، محمد جهان‌شاهی و آرزو ابی‌زاده بازیگران «سرزمین آبی» هستند.
عوامل این فیلم سینمایی نیز عبارتند از: نویسنده و کارگردان: علی فخر موسوی، دستیار اول کارگردان و مدیر برنامه‌ریزی: محمد بدرلو، دستیار دوم کارگردان: فریبرز علی‌اکبرپور، منشی صحنه: لیلا مربی، مدیر فیلمبرداری: امیر معقولی، عکاس: حسام خلوصی، طراح صحنه و لباس: علی مربی، طراح گریم: پدرام زرگر، صدابردار: علیرضا کریم‌نژاد، مدیر تولید: محمدرضا عزت‌خانی، مدیر روابط عمومی و مشاور رسانه‌ای: مریم قربانی‌نیا، مدیر تدارکات: روح‌الله خلجی و مسعود ریگی، تهیه‌کننده: سید رضا محقق، جانشین تهیه‌کننده: هادی دیباجی، سرمایه‌گذاران: سید صابر تقی‌زاده و کمپانی الکسیدا (oleksida).
«سرزمین آبی» به زودی وارد مرحله تولید می‌شود.

 

۵ روز پیش، سه‌شنبه
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
اکران «کارت پرواز» در گروه سینمایی هنر و تجربه | عکس
» اکران «کارت پرواز» در گروه سینمایی هنر و تجربه
... دیدن متن »

بهمن کامیار تهیه‌کننده فیلم سینمایی «کارت پرواز» به کارگردانی مهدی رحمانی از برطرف شدن مشکلات فیلم برای نمایش خبر داد و اعلام کرد «کارت پرواز» به زودی در گروه سینمایی هنر و تجربه اکران خواهد شد.
به گزارش مشاور رسانه‌ای فیلم، بهمن کامیار تهیه‌کننده فیلم سینمایی «کارت پرواز» ساخته مهدی رحمانی با اعلام اینکه این فیلم به زودی در گروه هنر و تجربه اکران می‌شود، گفت: پس از مصائبی که بر این فیلم از زمان جشنواره فیلم فجر تاکنون بر ما گذشته، اکنون در حال آماده‌سازی فیلم برای اکران در گروه هنر و تجربه هستیم تا هرچه زودتر «کارت پرواز» برای تماشای مخاطبان این اثر که مدت‌هاست جویای سرنوشت اکران فیلم هستند، آماده شود.
کامیار اضافه کرد: علاقه‌مندیم که تماشاگر فیلم را با آگاهی و بدون هیجان‌های کاذب که متاسفانه در فضای تبلیغات سینمایی رواج یافته است، برای دیدن انتخاب کند و به نتیجه بازخورد آن هم خوشبین هستیم.
فیلم سینمایی «کارت پرواز» که آخرین ساخته مهدی رحمانی است پیش از این در جشنواره‌های خارجی معتبری به نمایش درآمده  و اکنون در حال آماده‌سازی برای اکران در سینمای ایران است.
|در خلاصه داستان فیلم سینمایی «کارت پرواز» آمده است: ندا برای حل بحران مالی‌اش، تصمیم گرفته که با بلعیدن مواد مخدر به ترانزیت آن روی بیاورد، اما این کار برایش خطراتی در پی دارد.
منصور شهبازی، ندا جبرائیلی، محمدعلی نجفی، اصغر رفیعی جم، شیرین یزدانبخش، طلا معتضدی، علی کلانتری و امین قوامی بازیگران «کارت پرواز» هستند.
عوامل این فیلم عبارتند از: کارگردان: مهدی رحمانی، نویسنده: امیر عربی، مهدی رحمانی و بابک میرزاخانی، مدیرفیلمبرداری: محمد رسولی، تدوین: محمدرضا موئینی، آهنگساز: بابک میرزاخانی، طراح صحنه و لباس: ویدا روشنی، طراح گریم: محسن دارسنج، صدابردار: امیر نوبخت حقیقی، صداگذار: امیرحسین قاسمی، طراح جلوه‌های بصری: امیر سحرخیز، مدیر تولید: سعید شرفی‌کیا، مشاور رسانه‌ای: مریم قربانی‌نیا، تهیه‌کننده: مهدی رحمانی و بهمن کامیار.

 

۵ روز پیش، سه‌شنبه
امیر مسعود این را خواند
ساز دهنی این را دوست دارد
این از اون فیلمهای کنجکاوری برانگیزه
"ندا برای حل بحران مالی‌اش، تصمیم گرفته که با بلعیدن مواد مخدر به ترانزیت آن روی بیاورد، اما این کار برایش خطراتی در پی دارد."
از قبلا ها پیگیرش بودم
نه الزاما به معنای اینکه خوب باشه
اما دیدنش به نظرم برای ... دیدن ادامه » من حداقل واجبه
تا بعد بشه ازش حرف زد
۴ روز پیش، چهارشنبه
چقدددد انتظار سخته!!:)))))
دیروز
"ما همیشه هستیم اگه نمرده باشیم"
باش رفیییییییقم
۱۹ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
 تدوین همزمان «گواهی امضاء» آغاز شد | عکس
با اضافه شدن دو بازیگر جدید
» تدوین همزمان «گواهی امضاء» آغاز شد
... دیدن متن »

با اضافه شدن دو بازیگر جدید به فیلم سینمایى «گواهى امضاء» به کارگردانی شهرام اسدزاده در روزهای پایانی فیلمبرداری، تدوین همزمان این فیلم آغاز شد.
به گزارش مشاور رسانه‌اى پروژه، داریوش آهنچیان و آسیه اسدزاده جدیدترین بازیگرانی هستند که در روزهای پایانی فیلمبرداری به فیلم سینمایى «گواهى امضاء» به نویسندگى و کارگردانى شهرام اسدزاده پیوستند.
با نزدیک شدن به پایان فیلمبرداری، تدوین همزمان این فیلم توسط بنیامین قچاق نیز آغاز شده است.
امیر آقایى، نسیم ادبی، نادر فلاح، هامون سیدی، نازنین صلح جو، داریوش آهنچیان و آسیه اسدزاده بازیگران فیلم تازه اسدزاده هستند که تاکنون مقابل دوربین رفته‌اند و چند بازیگر دیگر نیز طی روزهای آینده به این پروژه اضافه خواهند شد.
«گواهى امضاء» روایت متقاطع و پیچیده یک شبانه روز از زندگى فریبرز و محبوبه است که تصادف دختر بچه ٥ ساله‌شان (تینا) با اتومبیل گروه فاسدان، آنها را سر راه زوج دیگری به نام‌های اشکان و ندا قرار مى‌دهد. در میان این هیاهو و درگیری‌ها هر کس به فکر نجات زندگى خودش از یک چند ضلعى تعقیب و گریز است تا گواهى براى تار و پود افکارش بدست آورد.
عوامل این فیلم عبارتند از: نویسنده و کارگردان: شهرام اسدزاده، تهیه‌کننده: سید محمد قاضى، مشاور پروژه: سیروس الوند، مجرى طرح: موسسه نقطه عطف سینما و تئاتر، مدیر تولید: رحمت عبدالله‌زاده، مدیر فیلمبردارى: مهدى ایل‌بیگى، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: على آشتیانى، صدابردار: محمد صالحى، طراح گریم: دانیال شعاعى، طراح صحنه: حسین مجد، جانشین تولید: فروزان جنیران، دستیار اول فیلمبردار و نورپرداز: مصطفى بافرونى، طراح لباس: سمیرا کشورنژاد، منشى صحنه: شهرزاد مطلق، مدیر تدارکات: مراد خانه‌زاد، فیلم پشت صحنه: پریسا آزمایش، مشاور رسانه اى و مدیر روابط عمومى: مریم قربانى نیا، عکس: حسین خدارتى.

۵ روز پیش، سه‌شنبه
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
«یادم تو رو فراموش» تابستان روی پرده می‌رود | عکس
» «یادم تو رو فراموش» تابستان روی پرده می‌رود
... دیدن متن »

فیلم سینمایی‌ «یادم تو رو فراموش» ساخته علی عطشانی در فصل تابستان روی پرده سینماها می‌رود.
حبیب اسماعیلی مدیر عامل شرکت رسانه فیلمسازان مولود که پخش فیلم سینمایی «یادم تو رو فراموش» را بر عهده دارد، اعلام کرد: در حال برنامه‌ریزی برای اکران فیلم «یادم تو رو فراموش» به کارگردانی علی عطشانی در فصل تابستان هستیم.
وی اظهار کرد: تا به حال چندین بار برای نمایش این فیلم اقدام کردیم اما شرایط مناسب برای اکران فراهم نشد.
اسماعیلی بیان کرد: به تازگی و با تصمیمات جدید مدیران سازمان سینمایی برای اکران بهتر آثار سینمایی به ویژه آثاری که مدت‌هاست در انتظار اکران هستند، امکان نمایش عمومی «یادم تو رو فراموش» در فصل تابستان مهیا شده و این روزها در حال آماده‌سازی اقلام تبلیغاتی این فیلم هستیم.
فیلم سینمایی «یادم تو رو فراموش» تا کنون علاوه بر سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر و جشنواره فیلم سلامت در ایران در جشنوار‌ه‌های مختلفی در کشورهای آمریکا، کانادا، انگلستان، هند و ... به نمایش در آمده و دو جایزه بهترین کارگردانی و سه جایزه بهترین فیلم را دریافت کرده است. همچنین میترا حجار جایزه بهترین بازیگر زن از جشنواره سانفرانسیسکو و مازیار فلاحی جایزه بهترین بازیگر مرد از جشنواره ویند آمریکا را برای بازی در این فیلم از آن خود کرده‌اند.
در «یادم تو رو فراموش» میترا حجار در نقش شهلا جاهد و حسین یاری در نقش ناصر محمدخانی بازی کرده‌اند.
در خلاصه داستان «یادم تو رو فراموش» آمده است: دامون مربی بر کنار شده یکی از باشگاه‌های پرطرفدار با دختری که سال‌ها پیش با او ارتباط داشته روبه‌رو می‌شود.
|در این فیلم بازیگرانی چون حسین یاری، آزاده مهدیزاده، میترا حجار، ماه چهره خلیلی، مازیار فلاحی، خشایار راد و بیتا عطشانی حضور دارند.
عوامل تولید فیلم عبارتند از تهیه‌کننده و کارگردان: علی عطشانی، نویسنده: پیمان عباسی، مدیر فیلمبرداری: محمود عطشانی، صدابردار: محمد شاهوردی، طراح چهره‌پردازی: عبدالله اسکندری، چهره پرداز: فرزانه زردشت، طراح صحنه و لباس: مجید علی‌اسلام، تدوین: علی عطشانی، محمد تیموری، صداگذار: نادر بادامچی، مدیر تولید: علیرضا بیات، مجری طرح و دستیار تهیه‌کننده: علیرضا یگانگی، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: وحید مهین‌دوست، مدیر تدارکات: سعید دلاوری، دستیاران کارگردان: سینا زارعیان، سروش حسینجانی، عکاس: نوید خداپناهی، منشی صحنه: الهام اخوان، دستیار صدا: امیر شاهوردی، ترجمه و امور بین‌الملل: امیدعلی چوگانی، جانشین تهیه‌کننده: حسام آقا بابایی‌پور، مشاور رسانه‌ای و مدیر روابط عمومی بیتا فیلم: مریم قربانی‌نیا، مجری طرح: بیتا فیلم تهران.

 

۵ روز پیش، سه‌شنبه
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
کاش زودتر میزاشتین خب ما دیدیم :(
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
از اوایل خرداد منتظر اکران شبی که ماه کامل شد بودم.
با دیدن تیزرهای فیلم توی اینستاگرام، موضوع برام خیلی جالب شد.
اینکه کسی جرات به خرج بده و به سراغ ساخت فیلمی با این سوژه رفته برام خیلی قابل تقدیر بود.
قبل از اکران فیلم، به طور کامل و دقیق راجع به زندگی و تمام زوایا ماجرا توی اینترنت خوندم.
مصاحبه های ریگی ها رو دیدم، صحنه رویارویی عبدالحمید با مادرزنش، ماجرای ازدواج و ....
تا اینکه بالاخره
همون اولین روزهای اکران
در یک شبی که ماه کامل نبود به تماشای فیلم شبی که ماه کامل بود نشستیم.
با وجود اینکه می دونستم چه سرنوشتی در انتظار ستاره های فیلم هستش، نمی تونم بگم با چه حالی از سینما اومدم بیرون.
در یک کلمه متلاشی.
اینکه واقعاً چه اتفاقی میفته که یه نفر که انقدر عاشق بوده، به پرتگاهی می رسه که عشقش رو خودش می کشه. آخه مگه میشه؟
برای رسیدن به یه نفر تلاش کنی، بعد خودت نابودش کنی.
تا دو شب اصلاً نمی تونستم حتی درست بخوابم و تمام لحظه های فیلم و صحنه های واقعی از مصاحبه های عبدالحمید حالمو دگرگون می کرد.
تو سینمای ایران کمتر فیلمی داریم که دو ساعت باشه چه برسه به اینکه بیشتر از دو ساعت بشه. ولی توی فیلم شبی که ماه کامل شد، اصلاً این دو ساعت رو حس نمی کنی.
صحنه های بازار پاکستان رو خیلی عالی درآورده بودن.
بازی ... دیدن ادامه » تمام بازیگرهای فیلم رو دوست داشتم.
شخصیت پردازی ها عالی بود. به قدری همه تو نقش خودشون کامل و بدون نقص بودن که کار قضاوت خیلی سخت می شد. مثلاً توی صحنه ای که عبدالمالک دور آتیش، صحبت می کرد، طوری بود که آدم به اطرافیانش حق می داد که مسخ رفتار و حرفاش بشن. یا تو صحنه آخر که عبدالحمید می خواست فائزه رو بکشه و گیر کرده بود، حتی ممکن بود که دلت براش بسوزه.
شبی که ماه کامل شد رو دلم می خواد بارها و بارها ببینم ولی نه الان.
شاید یکم دیگه
که از این التهاب درونی کاسته بشه.
من واقعا دلم برای عبدالحمید سوخت
برای همه ی قربانی های این حادثه
نه فقط قربانی های مقتول
حتی قربانی های قاتل
تلاش خانم آبیار برای نشون دادن دوراهی ای که عبدالحمید توش بود و انگار تا لحظه ی آخر نمی دونست درست و غلط چیه، برام قابل احترام بود...
کاش ما...
انتخاب ... دیدن ادامه » درست رو بکنیم
۴ روز پیش، چهارشنبه
واقعا که کاش آدم بتونه انتخاب درست بکنه نه انتخابی که اون لحظه به نظرش درسته.
صحنه آخر فیلم خیلی تکوندهنده بود.
اولش که عبدالحمید تفنگش رو میذاره پشت در اتاق و هنوز امید داره که زنش رو می تونه داشته باشه ولی وقتی میفهمه زنش دیگه همه چی رو فهمیده و عشق ... دیدن ادامه » اونو از دست داده ...
۴ روز پیش، چهارشنبه
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
شیرین
درباره فیلم شبی که ماه کامل شد i
البته در واقعیت دلیل به پاکستان رفتن این دو نفر چیزی که در فیلم نشان داده شده نبود. بلکه حمید به دستور برادرش در واقعیت بدون اطلاع دادن به خانواده فائزه یک روز که خونه نبودن همه وسایل رو جمع می کنه و بی خبر به همراه فائزه میرن پاکستان.کاش در فیلم هم همین رو نشون می دادند.چون در فیلم دلیل به پاکستان رفتن و اصرار فائزه به رفتن خیلی برای مخاطب ملموس نیست و همه میگفتند که اینا می تونستند در امنیت کامل در تهران زندگی کنند و مالک هم نمی تونست بیاد تهران.اما به هرحال لذت بردم از تمام دوساعت و ربع این فیلم
نیلوفر ثانی، لی لی، Negin Fooladi و سپهر این را خواندند
فاطمه دُرامامی و سیما لواسانی این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
پارسا یزدی
درباره سریال چرنوبیل i
در هنگام ثبت قیمت بلیط، اشتباهی رخ نداده؟ سی و پنج هزار تومان زیاد نیست؛ برای یک فیلم دانلودی که از کیفیت آن چندان مطمئن نمی‌توان بود و برای نمایش فیلم در سالنی که به فرموده خود سالن "یک پاتق" بوده و سینما نیست و بنابراین با سالنی استاندارد مواجه نیستیم و طبیعتا خدمات یک سینما را نخواهیم داشت و طبعا قصد بخش فروش سالن از آن توضیحات مفصل، پایین آوردن سطح انتظار مخاطب است، قبل از هر گونه خرید و مراجعه حضوری؟
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
شیرین
درباره فیلم شبی که ماه کامل شد i
هرچقدر هم که ضد این فیلم در اینستاگرام تبلیغ کنند و انگ سفارشی بودن به این فیلم بزنند من باز هم موافق نیستم.گویی دوستان فقط یک کلمه سفارشی را یاد گرفته اند و مدام تکرارش می کنند بدون اینکه معنایش را بدانند. این فیلم یکی از فیلم های مورد علاقه منه. بازی های عالی کارگردانی درست سکانس ها موسیقی زیبا و داستانی که به طور مداوم تو را با خودت همراه می کند. البته که بعضی ایراد ها هم به فیلم وارده.مثل نحوه فیلم برداری بعضی از سکانس ها و یا سکانس فراری دادن فائزه از بیمارستان که می تونست کامل حذف بشه.چرا که خیلی غیرقابل باور بود که فائزه بگه نمیام و مأمور هم بگه چشم. اما به غیر از این یکی دو ایراد, من این فیلم خیلی رو دوست دارم. غم موجود در داستان, عشقی که می تونست خیلی دوست داشتنی ادامه پیدا کنه تا آخر ولی..., حسرت خوردن برای از دست رفتن این عشق ,خارج شدن از فضای ... دیدن ادامه » آپارتمانی بیشتر فیلم های سینمایی ایرانی و همه و همه.حتی به نظرم خشونت نشان داده شده در فیلم هم به اندازه بود و اصلا صحنه های دلخراش رو از نزدیک نشون نمیداد.آفرین به همه عوامل فیلم.از بازی هوتن شکیبا و فرشته صدر عرفایی خیلی لذت بردم.آرمین رحیمیان پدرام شریفی شبنم مقدمی و امین میری در نقش دایی نورالدین هم خیلی بازی های خوبی داشتند که کمتر ازشون اسم برده میشه.در مورد الناز شاکردوست نمیگم که بد بود.ولی به نظرم بازیگرایی مثل گلاره عباسی و یا لیلا زارع بهتر می تونستند این نقش رو در بیارند.به نظرم الناز شاکردوست در خفگی بهتر از اینجا بازی کرد.
کاملا با شما موافقم. تغییر فضای فیلم واقعا جذاب بود. من بدون هیچ پیش زمینه ای از داستان، فیلم رو در جشنواره دیدم و فک میکنم الان که خیلیا میدونن داستان فیلم چیه، شاید تماشاش به آن اندازه که برای من جذاب بود، نباشه.
۵ روز پیش، سه‌شنبه
من قبل از دیدن فیلم داستان عبدالحمید و فائزه رو می دونستم.ولی شنیدن کی بود مانند دیدن؟ درسته مستند نبود.ولی دیدن صحنه های بازسازی شده از یک ماجرای واقعی حداقل برای من یکی که داستان رو می دونستم که از جذابیت فیلم کم نکرد.و به نظرم دلیلش هنر کارگردانی در ... دیدن ادامه » به تصویر کشیدن صحنه ها و بازی عالی بازیگران بود.
۵ روز پیش، سه‌شنبه
خیلی خوبه که اینطور بوده. منم مجدد باید ببینم که درست تر نظر بدم.
۵ روز پیش، سه‌شنبه
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
تبارشناسی تصویر سینمایی در موسسه «پرسش» | عکس
» تبارشناسی تصویر سینمایی در موسسه «پرسش»
... دیدن متن »

مازیار اسلامی دوره جدید درسگفتارهای خود در موسسه "پرسش" را با عنوان تبارشناسی تصویر سینماتوگرافیک(۱): تصویر در میانه تفکر چپ و راست : آلویس ریگل، والتر بنیامین و هاینریش ولفلین را از روز سه شنبه ۲۱ خردادماه ساعت ۱۷ آغاز خواهد کرد.

در این درسگفتار بنیان های تصویر سینماتوگرافیک در سینما با تکیه بر ارجاع به آثار کسانی چون کوئنتین تارانتینو، گی یرمو دل تورو، امریک پرسبرگر و مایکل پاول مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در این درسگفتار می توانند با شماره های روابط عمومی موسسه "پرسش" ۸۸۸۲۲۰۱۰-۸۸۸۳۷۶۴۷ تماس گرفته و یا به وبسایت موسسه مراجعه کنند. موسسه پرسش در خیابان قائم مقام فراهانی- پایین تر از خیابان استاد مطهری- کوچه شبنم-پلاک ۳ واقع شده است.

آقای سوبژه (محمد لهاک) این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
جز حضور «مانی حقیقی» در این فیلم، به چه بخش دیگر آن می شود ایراد اساسی وارد کرد؟

«نیما جاویدی» در ۴۰ سالگی نشان داده به سطح قابل قبولی برای پیمودن سالهای بلوغ فیلمسازی اش رسیده است. او ۲۰ سال است پای دوربین ایستاده و ۵ سال پیش، اولین فیلمش را به داستانی اختصاص داد که به رغم پیچیدگی های محتوایی، فرمی ساده و آپارتمانی داشت. روند رو به رشد این کارگردان آتیه دار نشان می دهد، برای پله های بعدی، عجله نمی کند و همین صبوری است که بعد از ساخت یک آپارتمانی، به مرحله از پختگی رسیده که بیشتر از فُرم، توانش را برای فیلمنامه خرج کند.

«سرخ پوست» قبل از فرم، با محتوا، گره ها و تعلیق هایش، تماشاگر را به صندلی اش میخ می کند. «سرگرد نعمت جاهد» سالهاست ریاست زندانی را بر عهده دارد که حالا به خاطر سفر شهبانو، باید به باند فرودگاه همجوار اضافه شود. جاهد با تدبیر و ... دیدن ادامه » آرامش، زندانی ها و وسائل را به محل جدید می فرستد اما «احمد سیف» کشاورز ۳۵ ساله اهل کریم آباد، داستان اصلی فیلم را آغاز می کند.

سرخپوست درصد قابل توجهی از موفقیتش را مرهون انتخاب مناسب لوکیشن است. فضای زندان، ضمن همخوانی با معماری ایران در دوران پهلوی دوم، دست کارگردان را برای دکوپاژهای هوشمندانه باز کرده است. البته جاویدی برای استفاده از این فضا، دچار سردرگمی و افراط نمی شود.

«نوید محمدزاده» جز در صحنه های اکشن، بازی فوق العاده ای ندارد. اگر چه، دیدن بازیگری که پس از سالها نمایش و فیلم، حالا از لاک تک بعدی خود درآمده، برای هر تماشاگری جذاب است.

«پریناز ایزدیار» هم در سرخپوست، حضوری معمولی دارد اما از حضور نچسب و نابجای مانی حقیقی با هیچ توجیهی نمی‌توان گذشت!

«سرخپوست» اما بیش از هر چیزی ثابت می کند ساخت فیلم ژانری در سینمای ایران، به شرط داشتن فیلمنامه ای قوی، حتی در گستره محدود یک زندان هم امکان پذیر است. سرخپوست فیلمی برای روسفیدی جاویدی و البته بالا رفتن انتظار مخاطبان از ساخته های بعدی اوست...
منم این فیلم رو خیلی دوست داشتم و به نظرم فیلمیه که نشون می ده کارگردان رو به جلو حرکت کرده و واقعاً علت این هجم از انتقاد رو متوجه نمی شم.
دوستان ایراد گرفتن که مثلاً بچه در گوشش مادرش اگه چیز خاصی نگفته چرا مادره نگفته؟ در جواب می شه گفت چون بچه دستشوئی ... دیدن ادامه » داشته در گوشش مامانش این حرف رو گفته. یا اینکه چه طوری یه نفر تو زندانی که یه بچه هم میتونه درش رو باز کنه گیر کرده. فکر می کنم خیلی ها خیلی ساده براشون پیش اومده باشه پشت یه در با یه قفل مسخره گیر کرده باشن. مخصوصاً قدیم ها که در سرویس های بهداشتی دو طرفه بود و خیلی پاسخ های دیگه ولی گویا عده ای از دوستان با نگاه منتقدانه از همون اول به تماشای فیلم نشستن که باید گفت از خیلی از فیلم های هالیوودی هم می شه کلی ایراد درآورد.
میزانسن های فیلم، لوکیشن، موسیقی و خیلی چیزهای دیگه عالی بود.
مخصوصاً بازی نوید محمدزاده که بعد از ابد و یک روز و عصبانی نیستم، اینجا کمی وزن اضافه کرده و اون حالت عصبی و خشمگین رو از بین برده.
۵ روز پیش، سه‌شنبه
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
از اولین ساخته «نرگس آبیار» ۶ سال می گذرد؛ او اما بیشتر از ۶ سال در روند کارگردانی اش رشد کرده است.

اولین فیلم او را (اشیا از آنچه در آینه می‌بینید به شما نزدیکترند) اگر چه به سختی می شد تا آخر تحمل کرد اما انگار آشنایی آبیار با «محمدحسین قاسمی»، هم فیلم هایش را متحول کرد و هم زندگی اش را. تهیه کننده ای که بعدها با هم زوجی هنری تشکیل دادند و پس از «شیار ۱۴۳»، «نفس» و «شبی که ماه کامل شد» را ساختند.

نام «مرتضی اصفهانی» هم از جمله ویژگی های «شبی که ماه کامل شد» است. کسی که در نویسندگی «امکان مینا» (فیلم کمال تبریزی درباره منافقین) نقش داشت و به محمدحسین مهدویان در ماجرای نیمروز، مشاوره اطلاعاتی و امنیتی داد. این نام اگر چه به احتمال زیاد، مستعار است اما بی شک عامل اطلاعات ناب و دست اولی است که از زندگی عبدالمالک ریگی در فیلم «شبی که ماه کامل شد» دیده ... دیدن ادامه » می شود.

آبیار در «شبی که ماه کامل شد» فاصله ایمنی خود را با «عبدالمالک ریگی» حفظ می کند و به خوبی از مسیر زندگی خصوصی برادرش، به شخصیت او نقب می زند. عبدالحمید، یکی از برادران عبدالمالک است؛ با ویژگی هایی کاملاً متناقض. او عاشق دختری قمی و ساکن تهران می شود تا پیرنگ داستان شکل بگیرد. او و همسرش در ادامه زندگی با حوادثی روبرو می شوند که اگر در تیتراژ ابتدایی فیلم نمی نوشتند «این فیلم بر اساس داستانی واقعی است»؛ نمی شد آنها را باور و هضم کرد.

الناز شاکردوست (در نقش فائزه منصوری، همسر عبدالحمید) پس از بازی در رسوایی (مسعود دهنمکی) چند فیلم دیگر هم بازی کرد اما هیچکدام از آنها، جریان ساز و ماندگار نبودند. او اما امسال با «شبی که ماه کامل شد» بار دیگر خود را به عنوان بازیگری که از شکست های حرفه ای اش درس گرفته و در مسیر تبدیل شدن به یک ستاره واقعی قرار گرفته، معرفی می کند. شاکردوست همانقدر که در دلبری‌های ابتدای فیلم موفق است، از پس درد و رنج ها هم برمی ‌آید و تحیر و غم را در لایه های زیرپوستی بازی اش ارائه می کند.

به همان اندازه که انتخاب الناز شاکردوست و «فرشته صدر عرفایی» (در نقش غمناز، مادر عبدالمالک) حرفه ای و بی نقص است، می توان به برخی انتخاب های دیگر اشکال گرفت.

آبیار در وجوه مردانه «شبی که ماه کامل شد» مانند سکانس های اکشن و پر جنب و جوش فیلمش حتی بهتر از همکاران مردش ظاهر می شود به طوری که باور دکوپاژ دقیق و نفسگیر سکانس تعقیب و گریز کمین نیروهای ایرانی از یک کارگردان زن، سخت می نمایاند.

«شبی که ماه کامل شد» با زمان حدود دو ساعت و نیم اش بی شک برای اکران عمومی به نسخه ای کم حجم تر نیاز دارد و باید صبر کرد و دید که آن نسخه، نمونه ای جذاب تر می شود یا نه...
بدون شک "ما همه باهم هستیم" بر اساس یک ایده‌ی سیاسی نوشته شده. ایده البته بد نیست اما شکل بیانش الکن باقی مانده. فیلمساز تلاش کرده از طریق نماد سازی، نقد سیاسی خود را نسبت به شرایط حاکم بر مملکت مطرح کند که متاسفانه به دلیل گنگی بسیار و اشتباهات مکرر و ... (که به آن اشاره خواهم کرد) موفق نشده است.

1- فیلمساز به مانند اکثر آثار هنری جو زده‌ی امروز سینمای ایران درگیر حواشی سوپراستار محوری شده. فیلمش را پر کرده از چهره‌هایی که ضمانت فروش فیلم باشند اما همین اشتباه ایده‌ی فیلم را کور کرده و اجازه نمیدهد تا مخاطب به اصل و کنه قضیه دقت کند و ایده را دریابد. مخاطب عام بیشتر حواسش به چهره‌هاست تا متن و دریافت نشانه‌های قرار داده شده در آن. درواقع شاید اگر آقای تبریزی فیلم را با چهره‌های کمتر شناخته شده می‌ساخت، نتیجه‌ی بهتری می‌گرفت.

2- وقتی از ... دیدن ادامه » این تعداد چهره/کاراکتر استفاده می‌شود، مخاطب ناخودآگاه به دنبال کنش و واکنش‌های شخصیت (مثبت و منفی) است و در ادامه قصه برایش در اولویت قرار می‌گیرد. قصه‌ای که دارای روابط علی و معلولی و جنگ میان خیر و شر با ارائه‌ی مستندات مستدل باشد. یعنی بتواند تماشاچی را قانع کند که چرا گروهی در مقابل گروهی دیگر قرار گرفته‌اند. در حالی که فیلم تبریزی نه تنها داستان محور و شخصیت محور نیست، بلکه کاملا فرمالیستی است. فرمی که بر اساس یک ایده در قالب طنز ارائه می‌شود. پس تبریزی از ابزار مناسب برای ارائه‌ی فرم مورد نظر استفاده نکرده است.

3- به نظر سانسور و خطوط قرمز حاکم ، فیلمسازی چون کمال تبریزی را هم ترسو کرده است. او ناچارا تلاش کرده برای هرچه، دقیقا هرچه می‌خواسته بگوید نمادگذاری کند. یافتن نمادها و کُدشکنی در سرتاسر فیلم برای همه‌ی مخاطبین آسان نیست. بنابراین، اصل قصه را نفهمیده، ناراضی از سینما بیرون خواهند آمد. همچنین تبریزی تمامی کدهایش را بر اساس ایده‌ی سیاسی فیلمش تعریف کرده (که اتفاقا بعضا بسیار بسیار ساده و سطحی هستند) ، ولی برخی از آن‌ها مناسب فرم انتخابی اجرای اثرش نیستند. بنابراین گنگ و ناخوانا باقی می‌مانند.

شخصیت‌ها، از لیلا حاتمی با آن عصای جالب که شنود هم در آن کار گذاشته شده و برای نجات خودش می‌خواهد گروهی به اصلاح و مثلا!!! داوطلب را فدا کند، تا مهران مدیری که یک ضرب می‌خورد و دروغ سنج دارد و گلزار با آن پالتوی پوست، که هست ولی نیست !!! تک تک مسافران و ... نماد هستند.

اگر هواپیما ایران باشد، لیلا حاتمی با آن عصا کیست !؟ خب معلوم است. محمدرضا گلزار کیست؟ قطعا دشمن ... که مدیری بازجویی اش می‌کند و دستور دارد به هر طریقی شده پایش را به ماجرا باز کند حتی اگر او در این ماجرا هیچ‌کاره باشد ... اما در آخر بدش هم نمی‌آید با او چای و بیسکوییت بخورد!
آن‌هایی که در گاوداری نشسته‌اند و مشورت می‌کنند که چگونه خود و سرمایشان را نجات دهند کیستند؟ همه می‌دانیم! مامور امنیت پرواز، که تنها فرد آگاه به شرایط است و آنجاست تا حافظ امنیت هواپیما باشد اما حبس شده، نماد فعالان سیاسی، روزنامه‌نگاران و منتقدان محبوس مملکت نیست؟ ... شیری که ریخت ... جلیقه‌های نجاتی که از هواپیما پیاده شد و .... صدها نشانه و نماد دیگر ...

فیلمساز به تناسب ایده و ژانر منتخبش، در نشانه‌گذاری چندان بد عمل نکرده است اما فراوانی بیش از حد آن و عدم تناسب آن‌ها با فرم مورد نظر باعث شده تا مخاطب امروز سینمای ایران که بیش از هرچیز به دنبال قصه و روایت‌های سرراست است به شدت ناکام بماند. چون اتفاقا فیلم در قصه‌پردازی بسیار ضعیف است. شاید هم اصلا قصدش را ندارد! و البته مجاز است که نداشته باشد. به شرطی که اگر اولویت فرم دارد، دقیق و صحیح فرم‌پردازی کند ... به نظر می‌رسد "ما همه باهم هستیم" تلاش کرده در اجرا یک فرم بیان هنری باشد اما حتی نتوانسته است به دلیل اشتباهات بالا در حد فیلم‌هایی مانند "اژدها وارد می‌شود"، "خوک" و ... موفق عمل کند.

در کل فیلم تبریزی می‌توانست فیلم بهتری باشد اگر فیلمساز همان کمال تبریزی دهه‌ی 70 و حتی 80 بود. نه کارگردان معلق مانده میان زمین و هوای ایدئولوژی و گیشه فروش!
خیلی استفاده کردم از نقد زیبای شما .. عاالی بود
۲۰ خرداد
فیلم باید در ابتدا فرم درستی داشته باشد و خودانگیخته و زنده باشد تا بتوان جدی اش گرفت و پس از آن است که میتوان دنبال نماد و استعاره در فیلم گشت.
۲۰ خرداد
درود بر شما
به نظرم اینهمه توضیح که بعد 3 دلیل احتمالن ناموفق بودن فیلم آوردید، نشون میده که اون 3 عامل دست کم برای شما تاثیر گذاره نبوده و بعید نیست خیل مخاطبان فیلم هم به فراخور بینش خودشون کلی پالس متفاوت دیگه یا حتی خیلی محدود تر از فرمایشات شما رو ... دیدن ادامه » دریافت کنن، این نشون دهنده ی این نیست که کارگردان در ارائه ی فیلمش موفق بوده؟
به نظرم تو سینما مون ما نمیتونیم دنبال کمال مطلق بگردیم چون هر دیالوگ خاص باید از دهان شیر بیرون بیاد ، شاید بشه بجای کمال مطلق به کمال تبریزی هم قانع بود :)
۲ روز پیش، جمعه
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
به به
چقدر تکان دهنده و خوب بود
تاثیر یه ایدئولوژی مرگ پرست اینجاست که مثل چرک های یه زخم قدیمی میاد بیرون و خودش رو نشون میده
فیلم خوبی بود
باری ها درخشان بود
و ای وای
وای از مردمی که سیاه پوش شدن از شر بلای افراط
افراطی که خانمان سوز شد
بلای جان شد
و چه قربانی های کوچک و بزرگی که در این راه از دست رفت، میرود و همچنان خواهد رفت
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
یک تله فیلم به زور جا داده شده در گروه سینمایی !
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید