کمدی کودک و نوجوان رویداد آنلاین
چیدمان
تیوال سینما
S3 : 15:08:07 | com/org
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال به سیستم وارد شوید
حدیث سیدی
درباره فیلم پسر کشی i
این فیلمنامه می تونست تبدیل به یک متن رازآلود و پیچیده بشه، اما افسوس که تا اومدیم غرق در روند داستان شیم و تو ذهنمون شروع کنیم به رمزگشایی حوادث، داستان در یک سراشیبی بی معنا و مفهوم افتاد و همه چیز در یک چشم بهم زدن فاش شد بازی آرمان درویش بدترین بازیی بود که دیده بودم و ژاله ی صامتی میشه گفت معرکه ای بود که در یک فیلم و فیلمنامه ی به شدت ضعیف قربانی شد
امیر مسعود، جعفر میراحمدی و celine این را خواندند
حسین کوهی و محسن جوانی این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
celine
درباره فیلم پسر کشی i
٢ از ٥
یا بهتر بگم
٢ از ١٠
پویا فلاح، امیر مسعود، سپهر و جعفر میراحمدی این را خواندند
محمد مجللی و محسن جوانی این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
بهمن: احسان من خیلی عنم؟
احسان: چی؟
بهمن: میگم خیلی عنم؟
احسان: آره
بهمن: خیلی؟
احسان: خیلی... من چی؟
بهمن: توام خیلی خیلی عنی
احسان: داری عقده ای بازی در میاری؟
بهمن: نه واقعاعنی
ولی فکر کنم عن با الف عن تره😁
امپرسیونیست
دیالوگهای ماندگارِ سینمای ما رو تو رو خدا :))
😂 سورئال نوشتن
۱۵ ساعت پیش
هیچ چیز ویژه ای ندیدم در این فیلم
۱۲ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
با حالی بد به بهانه بهتر شدن به تماشای این فیلم نشستم، فیلم عملا هیچ چیز خاصی نداشت به جز صحنه هایی که بسیار سعی میکرد خنده بگیرد و البته موفق هم بود. پایان فیلم هم خوب بود حداقل ماورای توقع از یک فیلم که بهانه آن فقط خنداندن مخاطب است.
جعفر میراحمدی، علی عبدالرحیم و امیر مسعود این را خواندند
پویا فلاح و رویا این را دوست دارند
کمدی مبتذل
۲ روز پیش، پنجشنبه
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
خبر
درباره فیلم یلدا i
«یلدا» برنده جایزه بهترین فیلمنامه جشنواره صوفیه شد | عکس
با رای هیات داوران به ریاست پیتر وبر
«یلدا» برنده جایزه بهترین فیلمنامه جشنواره صوفیه شد
هیات داوران بیست و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم صوفیه به ریاست پیتر وبر (کارگردان بریتانیایی دختری با گوشواره مروارید ٢٠٠٣ و امپراطور ٢٠١٢) جایزه نشان ویژه بهترین فیلمنامه را به فیلم «یلدا» ...
دیدن ادامه ››

هیات داوران بیست و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم صوفیه به ریاست پیتر وبر (کارگردان بریتانیایی دختری با گوشواره مروارید ٢٠٠٣ و امپراطور ٢٠١٢) جایزه نشان ویژه بهترین فیلمنامه را به فیلم «یلدا» نوشته و‌ ساخته مسعود بخشی از ایران اهدا کرد. 
به گزارش روابط عمومی فیلم، داوران جشنواره بین المللی فیلم صوفیه را که مهمترین جشنواره بلغارستان و از جشنواره‌های رده الف جهان محسوب می‌شود، امسال علاوه بر وبر، نیکولاس سلیس (تهیه کننده مکزیکی روما ساخته آلفونزو کوارون برنده شیر طلای ونیز ٢٠١٨ و  سه جایزه اسکار و نیز هلی ساخته آماته اسکالانته برنده نخل طلای کارگردانی کن ٢٠١٣)، ایرمنا چیچیکووا (بازیگر بلغاری الاصل ویکتوریا ٢٠١٤و برنده جایزه آکادمی فیلم بلغارستان) و جیم استارک (تهیه‌کننده مستقل آمریکایی آثار جیم جارموش از جمله قهوه و سیگار ٢٠٠٣ و قطار اسرارآمیز ١٩٨٩) تشکیل می‌دادند.امسال جشنواره صوفیه به شکل آنلاین و نیز در سینماهای روباز سراسر بلغارستان از ٢٥ ژوئن تا ١٩ ژوئیه (٥الی ٢٩ تیر) برپاست و در پاییز امسال نیز شماری از آثار منتخبش را نمایش خواهد داد.
«یلدا» سومین ساخته بلند مسعود بخشی، منتخب هفتادمین جشنواره جهانی برلین و برنده جایزه بزرگ داوران جشنواره ساندنس آمریکا در سال ۲۰۲۰ هم اکنون در سینماهای هنرو‌تجربه تهران و شهرستان ها در حال اکران است.

جعفر میراحمدی این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
تدوین فیلم داستانی «رویای نیمه تمام» به تهیه کنندگی و کارگردانی امیر حسین پرنلو و نویسندگی مرتضی کوه مسکن به پایان رسید. | عکس
تدوین فیلم داستانی «رویای نیمه تمام» به تهیه کنندگی و کارگردانی امیر حسین پرنلو و نویسندگی مرتضی کوه مسکن به پایان رسید.
فیلم داستانی «رویای نیمه تمام» در  اردیبهشت امسال در لوکیشن هایی واقع در شهر تهران و شهرستان نسیم شهر جلوی دوربین پویان رضایی رفته بود.قصه فیلم «رویای نیمه تمام» ...
دیدن ادامه ››

فیلم داستانی «رویای نیمه تمام» در  اردیبهشت امسال در لوکیشن هایی واقع در شهر تهران و شهرستان نسیم شهر جلوی دوربین پویان رضایی رفته بود.
قصه فیلم «رویای نیمه تمام» پیرامون روایت عشق یک پسر افغان و دختر ایرانی به نام حنیف و مرجان است و در خلاصه داستان این فیلم آمده است : حنیف که به خاطر پرداخت هزینه پیوند قلب همسرش مرجان، چاره ای نمی یابد، دست به کاری خطرناک می زند و ...
در این فیلم بازیگرانی همچون امیرحسین پرنلو، سهیل میرزاده، مبینا احمدی، امیر نداف فرد، علیرضا فیروزی، صبا دارایی نیا، سمیه جوادی و ... به ایفای نقش پرداخته اند.
سایر عوامل این فیلم عبارتند از : تهیه کننده و کارگردان: امیر حسین پرنلو، نویسنده و مشاور کارگردان : مرتضی کوه مسکن، مدیر فیلمبرداری: پویان رضایی، مدیر برنامه ریزی و دستیار اول کارگردان : محمدرضا طارمی، دستیار دوم کارگردان : افروز محرابی، صدابردار : مهدی محمدی فر، دستیار تصویر : حمید ارکبان، منشی صحنه : هدا کمالپور، طراح چهره پردازی : ایمان حنیفه، طراح صحنه و لباس : جوادمرآتی، مجری طرح : صبا دارایی نیا، مدیرتولید: علی احمدی کمازانی، مدیر تدارکات : جواد جوینده.

برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
فیلم سینمایی طرلان در اردبیل کلید خورد | عکس
فیلم سینمایی طرلان در اردبیل کلید خورد
فیلمبرداری  طرلان به نویسندگی و کارگردانی سید محمد حسینی در روستاهای توابع شهرستان هیر  از استان اردبیل آغاز شد. فیلم روایتگر پسری به نام طرلان است که در جریان اتفاقات و رویدادهایی ...
دیدن ادامه ››

فیلمبرداری  طرلان به نویسندگی و کارگردانی سید محمد حسینی در روستاهای توابع شهرستان هیر  از استان اردبیل آغاز شد. فیلم روایتگر پسری به نام طرلان است که در جریان اتفاقات و رویدادهایی معمول  زندگی  با واکنش ها و باورها و در برخی موارد خرافه سازی های مردم  روستا گریبانگیر می شود. این فیلم در حال و هوای بومی و منطقه ای آذربایجان و به زبان ترکی است و فهرست بازیگران و عوامل این فیلم به زودی اعلام می شود. پیش از این حضور بازیگران مطرح تئاتر و تلویزیون اردبیل از جمله ؛ داور فرمانی، فریبا مهرزاد،محمدرضا خدایی،محمد فردین ،مریم ندایی،جلال محمدلو، لیلی نظری،یاشار نادری، ملکه فتحی به همراه بازیگران خردسال ؛ایلیا نوریان، ال آی شیری،امیررضا رحیمی نسب در این فیلم اعلام شده بود. سید محمد حسینی متولد ۱۳۵۵(اردبیل) دارای لیسانس تاریخ که پس از فارغ‌التحصیلی از مرکز آموزش فیلمسازی باغ فردوس ، در سمت‌های دستیاری کارگردان،برنامه‌ریزی و تدوینگری با تلویزیون فعالیت حرفه‌ای خود را آغاز کرده است و تاکنون چندین اثر تلویزیونی و مستند را در کارنامه خود دارد،طرلان اولین فیلم سینمایی او محسوب می شود. سید محمد حسینی و عصمت نوریان تهیه کننده این اثر هستند و اتابک نادری مجری طرح ومحبوب شکرزاده مدیر فیلمبرداری فیلم طرلان هستند. در تهیه این فیلم شرکت سرمایه‌گذاری آتیه رفاه، شهرداری اردبیل و ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی،هلال احمر، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان دهیاری هیر و دفتر امور اجتماعی استانداری اردبیل همکاری موثری را داشته اند

برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
سایت‌های آنلاین، بلیط سینما را گران‌تر می‌فروشند | عکس
سایت‌های آنلاین، بلیط سینما را گران‌تر می‌فروشند
برنامه سینما معیار با موضوع بررسی افزایش سامانه‌های فروش بلیط سینما، احسان سالمی (منتقد سینما) از شبکه رادیویی گفت و گو روی آنتن رفت.احسان سالمی در برنامه «سینما معیار» گفت: ...
دیدن ادامه ››

برنامه سینما معیار با موضوع بررسی افزایش سامانه‌های فروش بلیط سینما، احسان سالمی (منتقد سینما) از شبکه رادیویی گفت و گو روی آنتن رفت.
احسان سالمی در برنامه «سینما معیار» گفت: انحصار فروش آنلاین بلیط سینما موضوع داغ و همیشگی سینمای ایران بود و عده‌ای معتقد بودند که این امکان در اختیار مجموعه‌های محدودی قرار گرفته است. وی افزود: جشنواره فیلم فجر چند سال پیش سعی کرد بلیط‌های آنلاین را در جایی غیر از سامانه‌ رایج فروش آنلاین بلیط بفروشد و شکست خورد. این منتقد سینما اضافه کرد: فروش آنلاین بلیط در سامانه شخصی فیلم فجر به قدری بد پیش رفت که جشنواره تصمیم گرفت این کار را به سامانه «سینما تیکت» واگذار کند. وی ادامه داد: موضوع فروش آنلاین بلیط فقط به انحصار محدود نمی‌شود و امکانات و زیرساخت‌های فنی خوب در این حوزه از اهمیت زیادی برخوردارند. احسان سالمی با اشاره به موضوع اعلام آمار فروش سینمای ایران، توضیح داد: تا چند سال پیش، پخش‌کننده‌های مختلف آمار فروش فیلم‌های خود را اعلام می‌کردند و این موضوع بحث‌های زیادی را در پی داشت و عده‌ای می‌گفتند که ممکن است این آمار غیر واقعی باشد. وی با اشاره به این که سامانه‌های فروش آنلاین بلیط فقط آمار فروش آنلاین را اعلام می‌کنند، اظهار داشت: در یک سال و نیم اخیر سامانه «سینما شهر» - زیر نظر معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی – وظیفه اعلام آخرین و بروزترین آمار فروش فیلم‌های سینمایی را بر عهده گرفت. این کارشناس سینما با اشاره به سامانه «سمفا»، توضیح داد: این سامانه به طور کامل از کار خارج شده است و الان فقط آمار قبل از راه‌اندازی سمفا را نشان می‌دهد. وی با بیان این که سامانه «سمفا» با هدف اعلام میزان فروش سینمای ایران راه اندازی شد، عنوان کرد: این سامانه قصد داشت، سامانه‌های فروش را از یک عدد به چند سامانه تغییر دهد که زیر نظر «سمفا» قرار بگیرند. احسان سالمی با اشاره به سایت «گیشه هفت»، اظهار داشت: این سامانه زیر نظر حوزه هنری فعالیت می‌کند و مدتی‌ست که به طور رسمی و حرفه‌ای کار خودش را شروع کرده است. وی با بیان این که سامانه «سمفا» با تعجیل زیادی کار خودش را شروع کرد، توضیح داد: انگار برخی از فعالان حوزه سینما اصرار داشتند که همزمان با بازگشایی سینماها در ایام پساکرونا، سامانه «سمفا» کار خودش را شروع کند. این منتقد سینما با اشاره به فرآیند فروش سامانه‌های آنلاین بلیط، اظهار داشت: سایت‌های فروش آنلاین بلیط، پس از اخذ مبلغ از مخاطب، پول را به حساب سینما‌داران واریز می‌کردند و از این‌رو تهیه‌کنندگان و پخش‌کنندگان اعتراض داشتند، چرا که پول خود را دیرتر از موعد پس می‌گرفتند. وی افزود: سامانه «سمفا» قصد داشت هم‌زمان با پرداخت به سینما‌دار، حساب‌های تهیه‌کننده و پخش‌کننده‌ی فیلم را تسویه کند. به گفته سالمی، پرداخت منظم مبلغ حاصل از فروش بلیط‌های آنلاین باعث می‌شود که روال تولید آثار سینمایی تسهیل شود. وی اضافه کرد: «سمفا» بعد از شروع کار خودش اعلام که قرار است طبق روال گذشته‌ی پرداخت وجه – عدم پرداخت مستقیم به تهیه‌کننده – فعالیت کند و این موضوع اعتراض فعالان سینما را به همراه داشت. این کارشناس سینما با اشاره به هزینه خدمات آنلاین، توضیح داد: برخی از سامانه‌های فروش آنلاین بلیط اعلام کردند که باید ۴ درصد از مبلغ فروش بلیط را تحت عنوان «هزینه خدمات آنلاین» برداشت کنند. وی ادامه داد: گران‌تر شدن بلیط و اضافه شدن هزینه خدمات آنلاین، باعث می‌شود تا مخاطب سینما را پس بزند و استقبال نکند. احسان سالمی تاکید داشت: با فعالیت سامانه «سمفا» ما نباید از چاله بیرون آییم و در چاه بیافتیم. وی افزود: اگر یک پخش‌کننده‌ی قدرت‌مند مدیریت سامانه «سمفا» را بر عهده بگیرد، این سامانه نمی‌تواند اهدافی که اعلام کرده بود را پی بگیرد و روال شکست انحصار و نظارت دقیق را پیش ببرد. این منتقد اضافه کرد: از آنجایی که سینمای ایران در تمامی بخش‌ها زیر نظر دولت فعالیت می‌کند، بهتر است بلیط فروشی‌ آنلاین هم تحت نظارت دولت فعال شود. وی با بیان این که «سمفا» تا دستیابی به نقطه ایده‌آل فاصله زیادی دارد، تصریح کرد: این سامانه در زمان مناسب کار خودش را شروع نکرد.

برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
به یاد انیو موریکونه ی عزیز - صدای جاودانه ی وسترن....
برای رنگ بخشیدن به صحنه های رویایی خاطراتمون...


https://m.soundcloud.com/fredo-msihid/once-upon-a-time-in-the-west


https://m.soundcloud.com/abcgmd/a-fistful-of-dollars-final


https://m.soundcloud.com/jaza-kamo/for-a-few-dollars-more


https://m.soundcloud.com/lech-kril/ennio-morricone-the-good-the-bad-and-the-ugly-original-theme
صدای جاودانه، ولی البته نه فقط وسترن.
https://www.instagram.com/p/CCS33E1ATkg/?igshid=gzv14we0c7qw
۵ روز پیش، دوشنبه
پوریا صادقی
سارای عزیز، پستت من رو یاد میکیس تئودوراکیس انداخت. موریکونه و تئودوراکیس همیشه در یک قسمت مشترک از ذهن من بودند و هستند. پستی مشابه پستت برای میکیس میذارم. امیدوارم که به این زودی ها پست ...
جناب صادقی عزیز
میکیس تئودوراکیس رو بیشتر با فیلم های سرپیکو ، زوربای یونانی، زنان تروا و Z میشناسم...
خیلی خوشحال میشم مطلبتون رو در موردش بخونم و موزیک های بیشتری ازش بشنوم:)
۵ روز پیش، دوشنبه
بله کاملا درسته ...
به گونم یکی از ماندگارترین همکاری هایی باشه که ما شانس لذت بردن ازشون رو داریم....
و چقدر استفاده ی موریکونه از سوت و سازدهنی و فلوت و نی لبک توی موسیقیش فوق العاده ست...
ترنس هیل و هنری فوندا و اون سکانس بیلیاردبازی:)...

https://m.soundcloud.com/ennio-morricone/my-name-is-nobody-1
۴ روز پیش، سه‌شنبه
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
celine
درباره فیلم طلا i
خیلی طول کشید تا فیلم به ریتم بیفته و کشش پیدا کنه (1/3پایانی).
اما در کل به نظرم ارزش دیدن دارد.

3 از 5
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
یه گروه درجه‌ یک از بازیگرا. وقتی صحبت از تفاوتِ زندگی کردن نقشهای بازیگرا تا بازی نقش‌ها میشه، در همین فیلم معنی پیدا می‌کنه.
موسیقی فیلم مرهم خوش نوازی بر دردها
و فیلم برداری درجه یک بعضی از صحنه‌ها، ثبتِ تا ابد تلاشهای ناب و با ارزش.

زندگی همون سوار شدن بر تلکابینیه که گاهی به جای مقصد در وسط مسیر به ناگهان توقف داره، در این لحظه امید به گردش دوباره موتور کافیه.
پویا فلاح و محمد مجللی این را خواندند
محمدرضا دانش این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
پونزده تومن کُشی !
پس بالاخره افتتاح کردید
۵ روز پیش، دوشنبه
سپهر
پس بالاخره افتتاح کردید
سینما آنلاین طوری بود :)) نه ! فعلن خلاف سنگینم همین فیلم و سریال بینی خونگی یه :))
۵ روز پیش، دوشنبه
فرزاد جعفریان
سینما آنلاین طوری بود :)) نه ! فعلن خلاف سنگینم همین فیلم و سریال بینی خونگی یه :))
چرا دیر متوجه منظورتون شدمو فیلمو دیدم؟!
البته منم تو گروه خلاف سنگینم.
۱۹ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
گمان کنم بیش از 25 سال پیش بود. زمانی که دانشجو بودیم. روزی با رضا و محمد و هادی و سعید و سیروس و ده دوازده نفر دیگر از دوستان، راهی ارتفاعات ماسال شده بودیم. سوار بر مینی بوسی آبی رنگ که به همت آقای زارع (مدیر انوقت امور دانشجویی دانشگاه گیلان و همکلاسی مان) در اختیار مان قرار گرفته بود. پیچ خم جاده های شمال را بالا می رفتیم. در مه. در پیچ و تاب. از لابه لای گله های گوسفند . از لابه لای ابرهایی که خودشان را رسانده بودند کف اسفالت و سینه شان را میسابیدند روی دانه های خاک. به پیشنهاد سیروس قرار شد هر کس چیزی بنویسد بماند برای یادگار از این لحظه. کاغذ و قلم را برداشتم و از شیشه به بیرون نگاه کردم. جاده همانطور زیر پاهایمان در بلندای مه و ابر پیچ می خورد. مینی بوس ما با همه ی شلوغی اش، از جاده می گذشت و لحظه ای بعد سکوت مطلق و مه و صدای درختان، همه ی جاده پشت سرمان را در بر میگرفت. من نوشتم:
هیچ چیز مانند جاده تنها نیست
می رود ولی همیشه هست
می برد ولی همیشه هست
حالا از آن روزها سالهاست که می گذرد. نشسته ام جلوی تلویزیون و نگاه می کنم به مینی بوس قرمزی که هر از گاهی در نمای دور یا نزدیک از وسط یا کنار فیلم می گذرد. جاده ی باریک را طی می کند و از آن سوی قاب تصویر خارج می شود. بی انکه بداند جهان دارد تمام میشود. بی انکه بداند جهان دارد کنار دوستانش، آخرین جشن تولدش را می گرید، بی انکه بداند جهان دارد درد دلهایش را با گاوش می گوید و بی انکه بداند جهان دارد آخرین یاداشتش را می نوسید. مینی بوس قرمز همچون خون، درون رگ های جاده راه می رود بی ... دیدن ادامه ›› انکه چیزی بداند. بی آنکه چیزی برایش مهم باشد. بی انکه بایستد. مسافری سوار می کند، می رود، پیاده می کند، می رود، گویا این وسیله ساخته شده است برای رفتن. برای در جریان بودن. برای نایستادن.
جهان با من برقص سروش صحت هرچند یک فیلم کاملا متوسط است و ایده اش هم نیز خیلی بکر و تازه نیست اما روایت ساده و صمیمی اش همان حال و هوای نوشته ها و یاداشت های سروش صحت را دارد. آرام، ساده، بی الایش و خیلی روزمره! جدا از حرف های خیلی فلسفی به زور قرار داده شده در قاب دوربین. شاید همین سادگی و بی آلایشی به نقطه آشیل فیلم تبدیل شده باشد و آن را از این بخش آسیب پذیر کرده است. سوژه و موضوعی که آقای صحت انتخابش کرده است درست است که خیلی تکراریست اما می تواند بسیار جذاب و دیدنی باشد. دیدنی از این منظر که می تواند ما را به فکر فرو ببرد و به تامل وا دارد. به راستی اگر هرکدام مان روزی بفهمیم که دو ماه دیگر خواهیم مرد چه کار خواهیم کرد؟ چه کسانی را دوست داریم دوربرمان باشند؟ دوست داریم چه کار هایی را انجام دهم. اصلا آن چند روز و یا چند ماه چگونه طی خواهد شد. اندوهی که در عمق رفتار های جهان با بازی خوب علی مصفا دیده می شود، آیا در ما هم همانگونه چهره نمایان خواهد کرد؟ اعتراض مان به همانگونه خواهد بود. جایی از فیلم علی مصفا می گوید "همه ی چیزهای بد شهر و زندگی شهر نشینی را گذاشتم و امدم در دل طبیعت زندگی سالمی داشته باشم اما نتیجه اش این شد!" به راستی اگر هر کدام مان در این موقعیت قرار بگیرد چنین اندوهی در دلمان سایه می افکند؟ تا کی این اندوه ادامه خواهد داشت؟ آیا ما هم هرکاری می کنیم نخواهیم توانست مرگ رو دوست داشته باشیم؟ آیا ما هم در روزهای آخر، از مرگ نخواهیم ترسید همانگونه که جهان در یاداشت های آخرش نوشته بود. در آن روزهای اخر ما هم دوست داریم همه، توجه شان به ما باشد ؟ به راستی در مواجه با مرگ هرکدام مان چه شکلی خواهیم بود؟ دلمان برای کجا های زندگیمان تنگ خواهد شد؟مرگ همانجور که جهان می گوید دوست داشتنی نیست! سیاه است! زشت است! از هر منظری که بدان خیره شوی، بی قواره و دردناک است! ترس برانگیز است. اما جهان بدون جهان، جهان بدون ما هم ادامه خواهد داشت. مینی بوس قرمز بدون ما هم در جاده های سرسبز بی رحم راه خواهد رفت! سعید و رضا و محمد و هادی هم بدون من زندگی خواهند کرد همانطور که دوستان جهان هم بدون اون زندگی کردند، بعد از انها هم آدم های بعدی ،بعد آدم های بعدی! بعد آدم های بعدی!
همه ی ما خیلی زور بزنیم تا پدر بزرگ ها و مادربزرگ ها مان رو در یاد داشته باشیم و این غمناکی ما از مرگ را صد چندان می کند. جهان بدون ما بی هیچ گونه تغییری به راه خود ادامه می دهد! در توئیتر یکی نوشته بود: آرام باش! به هیچ چیز فکر نکن ! الان سال 1499 است . و ما سالهاست که مرده ایم! و چه اندوه بزرگی!
جهان با اینکه همه ی اینها را می داند، با اینکه اندوهگین است، با اینکه دلش برای همه چیز این دنیا تنگ می شود، با اینکه همه ی این دوستان به قول خودش گاوش! دلتنگش خواهند شد، در آخرین سکانس بر فراز کوه، جایی که آن سو تر سموفونی مرگ را برایش می نوازند و مینی بوس قرمز بی خیال از همه جا به راه خودش ادامه میدهد، ازجایش بلند می شود و دست در دستان پژمان جمشیدی الکی خوش! به رقص در می آید. "وقتی ای دل! به چشمان غزل خون میرسی خودت رو نگه دار! وقتی ای دل به گیسوی پریشون میرسی خودت نگه دار! ای دل دیگه بال و پر نداری....
دوربین به عقب می رود. صدای خواندن دوستان جهان روی سمفونی نوازان مرگ تمام میشود و بی وقفه ای در موسیقی فیلم ،صدای رقص جهان به سمفونی مرگ پیوند می خورد. با خاطره ای از جهان که در آن از اولین اجاره خانه اش می گوید و اینکه پول پیش را از یکی از دوستانش قرض کرده بود و بعد وقتی که می خواست برگرداند، دوستش نگرفت و به او گفت : این قرض تویه به نفر بعدی و اون به نفر بعدی. فیلم با آخرین جمله ی جهان تمام می شود: الان دارم فکر می کنم من تو زندگیم چیزی به بعدی ها دادم؟ کاش داده باشم بعد برم! ..... کاش قبل از اینکه به انتهای سفرمون تو این جهان برسیم به این فکر کنیم که آیا چیزی به بعدی ها دادیم یا خیر؟...
جهان با من برقصِ سروش صحت، هرچند یک فیلم متوسط است،هر چند می توانست بهتر و زیبا تر باشد اما چیزی است که سروش صحت به بعدی ها داده است! هرچند یک چیز کوچک! درست مانند آن برنامه کتاب بازش که گوشه ای از کتابی را می خواند و کنار میایستاد تا ما خودمان بقیه اش را بخوانیم و از آن لذت ببریم. به عقیده من دیالوگ های خوب، بازی های تقریبا خوب که تلاش می کردند خیلی معمولی به نظر بیایند، موضوع خوب و تلنگر خوبی که سروش صحت به ما زد می توانست از این بهتر و قشنگ تر شود اگر نویسندگی قوی تر و محکم تری داشت. ضعفی که همیشه تاریخ گریبان آثار ایرانی را گرفته است و خواهد گرفت.
جهان با من برقص سروش صحت را دوست داشتم و با جهانش روزهای آخر زندگی ام را کنار دوستانم و آنهایی که دوست شان دارم، زندگی کردم، دلتنگ شدم،به کار دنیا و سرنوشت لعنت فرستادم،ترسیدم از سیاهی مرگ،با آن کنار آمدم و پذیرفتم که مینی بوس قرمز رنگ چه من باشم و چه نباشم در جاده های زیبای پر پیچ خم به راه خودش ادامه خواهد داد.
با جهان با من برقص سروش صحت دلم برای دوستانم تنگ شد و آرزو کردم کاش بتوانم چیزی در پایان این سفر به بعدی داده باشم....

مقام امن و می بی‌غش و رفیق شفیق
گرت مدام میسر شود زهی توفیق

جهان و کار جهان جمله هیچ بر هیچ است
هزار بار من این نکته کرده‌ام تحقیق

دریغ و درد که تا این زمان ندانستم
که کیمیای سعادت رفیق بود رفیق

به مأمنی رو و فرصت شمر ... دیدن ادامه ›› غنیمت وقت
که در کمینگه عمرند قاطعان طریق

بیا که توبه ز لعل نگار و خنده جام
حکایتیست که عقلش نمی‌کند تصدیق

اگر چه موی میانت به چون منی نرسد
خوش است خاطرم از فکر این خیال دقیق

حلاوتی که تو را در چه زنخدان است
به کنه آن نرسد صد هزار فکر عمیق

اگر به رنگ عقیقی شد اشک من چه عجب
که مهر خاتم لعل تو هست همچو عقیق

به خنده گفت که حافظ غلام طبع توام
ببین که تا به چه حدم همی‌کند تحمیق
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
// جوکر //
کلا فیلم بدی بود...
جز اسم توماس وین به شوالیه تاریکی نولان
ربطی نداشت...
دوبله بدش هم از سرش زیاد بود...
یک کامنت روی نوشته جوکر جناب علیزاده عزیز
نوشتم.. اگر مایل بودید مطالعه فرمایید.
۳ روز پیش، چهارشنبه
محمد حسن موسوی کیانی
یک کامنت روی نوشته جوکر جناب علیزاده عزیز نوشتم.. اگر مایل بودید مطالعه فرمایید.
ممنون از شما و وقتی که گذاشتید.
۳ روز پیش، چهارشنبه
کاوه علیزاده
ممنون از شما و وقتی که گذاشتید.
عزیزی ❤❤کاوه ❤❤عزیز
۲ روز پیش، پنجشنبه
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
// آمریکایی عزیز//
آندره آرنولد کارگردان جاده سرخ این بار در آمریکا
فیلمسازی کرده و آمریکایی عزیز یا شاید هم ترجمه
درستی از honey نشده باشد...
بهرحال نه تنگ ماهی و نه آمریکایی عزیز باندازه جاده سرخ
خوب نیستند...
و به نوعی در ورطه تکرار قرار گرفتند، شاید هم نوعی امضا..
کن لوچ هم تقریبا همین رویه را در پیش گرفته ولی
فیلم هاش به نوعی تکرار بدل نشده...
فیلمبرداری از شخصیت اصلی و داستان ها و روابطی که
درگیرش هست... ... دیدن ادامه ›› نوعی حس مستند گونه را به تماشاچی
القا می کنه...
معمولا در این گونه فیلم ها تعلیق خاصی وجود ندارد
و واکنش شخصیت اصلی به اتفاقات داستان را جلو
می برد.. و روند تدریجی شخصیت اصلی در طول فیلم
اتفاق می افتد...
بهرحال برای تنوع و احساس تنفس از فیلم های هالیوودی
گزینه بدی نیست ولی طولانی هست...
اما جاده سرخ را همچنان پیشنهاد می کنم...
بلندی های بادگیر را هنوز ندیدم...
اما باز هم پیشنهاد اولم همان جاده سرخ است..
Red road فیلمی از آندره آ آرنولد
ووشن
درباره فیلم شنای پروانه i
سرعت فیلم،
بعد مدت ها فیلمی دیدم که نه تنها کند نبود بلکه سرعت خوبی داشت و پر از هیجان بود!
و البته فیلمنامه توییست های خوبی داشت!
هیئت گزینش و داوری نخستین دوره از جشنواره ملی فیلم کوتاه آنلاین کشف استعداد معرفی شدند. | عکس
داوران جشنواره فیلم کوتاه کشف استعداد معرفی شدند
هیئت گزینش و داوری نخستین دوره از جشنواره ملی فیلم کوتاه آنلاین کشف استعداد معرفی شدند.
به گزارش ستاد خبری جشنواره آنلاین فیلم کوتاه کشف استعداد، پوران درخشنده، مهتاب کرامتی، آتیلا پسیانی، جواد طوسی و سیروس الوند به عنوان هیئت گزینش و داورى نخستین دوره از جشنواره ملی فیلم کوتاه ...
دیدن ادامه ››

به گزارش ستاد خبری جشنواره آنلاین فیلم کوتاه کشف استعداد، پوران درخشنده، مهتاب کرامتی، آتیلا پسیانی، جواد طوسی و سیروس الوند به عنوان هیئت گزینش و داورى نخستین دوره از جشنواره ملی فیلم کوتاه آنلاین کشف استعداد معرفى شدند.
سیروس الوند:
کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس سینما و تلویزیون ایران؛ فعالیت خود را به عنوان منتقد در سینمای قبل از انقلاب و در مجلات ستاره سینما و فردوسی آغاز کرد، بعدها با فیلم‌نامه‌نویسی ادامه داد و در سال ۱۳۵۴ موفق به ساخت اولین فیلم سینمایی بلند خود شد. او تا به امروز بیش از 40 فیلم در سینمای ایران ساخته و در سال ۱۳۷۱ با فیلم «یکبار برای همیشه» موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی از یازدهمین جشنواره فیلم فجر شد.
پوران درخشنده:
فیلمساز، نویسنده، تهیه‌کننده و کارگردان سینما و تلویزیون ایران؛ فعالیت خود را از سال 1354 با ساخت آثار مستند برای صداوسیما آغاز کرد و تاکنون 12 فیلم در سینمای ایران ساخته و جوایز متعددی را از جشنواره‌های داخلی و خارجی دریافت کرده است. او عضو انجمن‌های فیلمسازان زن آمریکا (WIF)، کارگردانان مستقل آمریکا (IFP) و مرکز بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان یونسکو (CIFEJ) است.
مهتاب کرامتی:
بازیگر و تهیه‌کننده سینما و تلویزیون ایران؛ فعالیت خود را از سال 1375 آغاز کرد و تاکنون در بیش از 20 فیلم سینمایی و 5 سریال به ایفای نقش پرداخته و تهیه‌کنندگی یک فیلم سینمایی را بر عهده داشته و جوایز متعددی را از بسیاری از جشنواره‌های داخلی و خارجی کسب کرده است. او از کنشگران حقوق زنان و امور اجتماعی، حقوق کودکان و سفیر حسن نیت و صلح یونیسف است.
آتیلا پسیانی:
بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون ایران؛ فعالیت خود را از سال 1356 با تئاتر آغاز کرده تا به امروز در نزدیک به 40 نمایش، 75 فیلم سینمایی و 45 سریال به ایفای نقش پرداخته و چندین مورد نامزدی و دریافت جایزه از جشنواره‌های متعدد را در کارنامه دارد.
جواد طوسی:
نویسنده و منتقد سینمای ایران؛ فعالیت خود را از سال ۱۳۶۲ با نوشتن نقد برای ماهنامه سینمایی فیلم آغاز کرد و تاکنون با مجلاتی همچون دنیای تصویر، فیلم ویدئو، گزارش فیلم، سینما و روزنامه شرق همکاری کرده است. او عضو هیئت داوران بخش مسابقه سینمای ایران در دوره نوزدهم و بیست‌وپنجم جشنواره فیلم فجر و عضو هیئت انتخاب فیلم‌های بخش مسابقه سینمای ایران و فیلم‌های کوتاه در بیست و دومین جشنواره فیلم فجر بوده، وکیل دادگستری و دبیر کمسیون فرهنگ و هنر کانون وکلای دادگستری مرکز و نایب رئیس انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران است.
همچنین با حکم دبیر جشنواره ملی فیلم کوتاه آنلاین کشف استعداد، آسیه اسدزاده به عنوان مدیر اجرایی، مریم قربانی‌نیا به عنوان مدیر روابط عمومی و سید محمدصادق لواسانی به عنوان مدیر تبلیغات این جشنواره منصوب شدند.
نخستین دوره از جشنواره ملی فیلم کوتاه آنلاین کشف استعداد به دبیری شهرام اسدزاده از 15 تا 30 مردادماه 1399 به صورت آنلاین و در دو بخش رقابتی «فیلم کوتاه» و «استعداد برتر» برگزار می‌شود. آخرین مهلت ثبت نام و شرکت در این جشنواره 31 تیرماه است.

برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
« سربست » مراحل فنی خود را به‌ پایان رساند | عکس
« سربست » مراحل فنی خود را به‌ پایان رساند
فیلم برداری این فیلم کوتاه پایان اردیبهشت ماه به پایان رسید و مراحل فنی خود را به سر می رساند و خود را برای حضور در رقابت های بین المللی حاضر می کند. در توضیحات این اثر چنین آمده است: «آقا ...
دیدن ادامه ››

فیلم برداری این فیلم کوتاه پایان اردیبهشت ماه به پایان رسید و مراحل فنی خود را به سر می رساند و خود را برای حضور در رقابت های بین المللی حاضر می کند. در توضیحات این اثر چنین آمده است: «آقا رسول، صابون!» و این فیلم کوتاه به معضلات سربازان می پردازد. 
بازیگران این فیلم عبارتند از :علی سام صادقی ، آرین رضایی ، امین مظاهری، امیر سجاد طبسی ، میلاد عرب ، اشکان عظیمیان و با حضور دنیز متوسلی 
از دیگر عوامل می توان به دنیز متوسلی ( سرپرست گروه کارگردانی و مدیر برنامه ریزی) ، مهدی رضایی ( مدیر فیلم برداری ) ، جعفر علیان ( مدیر صدابرداری ) ، محمدرضا میرباقری ( طراح گریم ) ، علی سعیدی ( طراح صحنه و لباس ) ، حسام موفق ( تدوین ) ، پویان آقابابایی ( اصلاح رنگ و جلوه های ویژه بصری ) ، علی نوری ( صداگذاری ) ، مریم مشهور ( منشی صحنه ) ، کیمیا پور احمد ( دستیار اول کارگردان ) ، اشکان میرزایی ( دستیار اول و مدیر صحنه ) ، اسماعیل سلطانی و علی محکی ( دستیاران کارگردان ) ، بتینا ابوالقاسمی ( مجری گریم ) ، شقایق علیمحمدی ( عکاس ) ، کیمیا پوراحمد ( ساخت تیزر ) ، سارا حدادی ( مشاور رسانه ای ) و پویا مهری ( پخش فیلم ) اشاره کرد .
این فیلم کوتاه با پایان مراحل فنی خود در راه جشنواره های بین المللی است .

پویا فلاح این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
زهره مقدم
درباره فیلم خواهران غریب i
دیدن این فیلم بعد از سال ها لطف خودشو داشت. و بیش از هر چیز یادآور گنجینه فیلم های دهه هفتاد ایران بود و روزهایی که دیگه نیست.
با یاد و خاطره خسرو شکیبایی، ناصر جشم آذر، پرویندخت یزدانیان

https://www.aparat.com/v/jMdqu
یه قسمت‌هایی از فیلم توی دبستانِ ما فیلم‌برداری شده بود. هر وقت این فیلم رو می‌بینم و حیاط مدرسه رو می‌بینم، پرت میشم به همون زمان. 😇
ای جان :)
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
سلام دوستان
کسی می‌دونه این ابلاغیه جدید محدودیت‌ها از کی اجرا میشه؟
ینی الان من باز تا یه بلیت خریدم همه چی کنسل شد :) :/
میم سردلی، بهزاد هندی و پویا فلاح این را خواندند
شاهین
ممنون از اطلاعتون و چه خوب؛ کاش همه رعایت کنن؛ علی الحساب من که دو روز پیش با رعایت ضوابط :) رفتم پردیس ملت که صحنه‌هایی از یک جدایی رو ببینم و بعد از کلی تب سنجی و عبور از تونل ضدعفونی و ...
در خصوص به حد نصاب رسیدن تماشاگران قانونی وجود ندارد. اما انجمن سینماداران مطابق یک عرف، تعداد ۵ نفر را در نظر گرفته که به نظر من کار درستی نیست. حتی اگر یک بلیط هم به فروش بره فیلم باید نمایش داده بشه.
در مورد تونل های ضدعفونی هم وزارت بهداشت و زیر مجموعه هاش در اطلاعیه های مختلف بی اثر بودن اونها رو ذکر کردن و حتی ممکنه عوارضی داشته باشه. اما متاسفانه در بیشتر اماکن عمومی در حال استفاده هست.
https://www.instagram.com/p/CBVmlqPJd0V/
بهزاد هندی
در خصوص به حد نصاب رسیدن تماشاگران قانونی وجود ندارد. اما انجمن سینماداران مطابق یک عرف، تعداد ۵ نفر را در نظر گرفته که به نظر من کار درستی نیست. حتی اگر یک بلیط هم به فروش بره فیلم باید نمایش ...
کاملن درسته و موافقم
۳ روز پیش، چهارشنبه
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
زهره مقدم
درباره مستند خونه رو i
درب خونه تون ضد سرقته؟ دوربین مدار بسته دارین؟ اونقدر خوش شانس هستید که بتونین شب ها ماشین رو بذارین تو پارکینگ خونه تون؟
متاسفانه هیچکدوم نمی تونه کاملا از سرقت جلوگیری کنه. "خونه رو" و "مسروقه" . دو تا مستند خوب از محمد کارت درباره سرقت های خونه و ماشین. حتما ببینید.

تو فیلیمو هم هست.
اکران شده؟
یا اکران اینترنتیه؟
زهره مقدم
هیچکدوم. من تو فیلیمو دیدم https://www.filimo.com/m/SHU4N/%D8%AE%D9%88%D9%86%D9%87_%D8%B1%D9%88_%28%D8%B3%D8%B1%D9%82%D8%AA_%D9%85%D9%86%D8%B2%D9%84%29
🙏🙏🙏
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
درود فراوان بر وحید صداقت، مستند ساز خوب ایران
"صحنه هایی از یک جدایی" مستند زیبایی است. حوصله تان را سر نمی برد و در سایه ی نام پر طمطراق اصغر فرهادی و جوایز بین المللی او پنهان نمی شود. با آن که کلیت مستند در ستایش فلیم "جدایی" است، اما کار را به مجیز و تملق گویی، اطناب و اغراق نمی کشاند. به عبارت دیگر، مهر مستندساز خوش ذوق خودش را دارد. فصل بندی ها با نمای موتیف وار نیمه روشن دستگاه کپی، هوشمندانه انتخاب شده است. شروع و پایان فیلم (مصاحبه با اصغر فرهادی) به زیبایی، فصل های میانی فیلم را به یکدیگر پیوند می دهد.
"صحنه هایی از یک جدایی" هدیه ایست به دوستداران فرهادی تا از پشت صحنه ی مشهورترین فیلم او سر درآورند، رموز کار کردنش با بازیگران را از نزدیک شاهد باشند و نحوه ی شکل گیری ایده و ساخت فلیمش را از زبان صمیمانه و دوست داشتنی خود فرهادی بشنوند.
به باور شخصی من، "صحنه هایی از یک جدایی"، حضورش برای تاریخ سینمای ایران واجب و لازم است و برای تمام سینما دوستان، مایه شادی و قدردانی است. از آقای وحید صداقت تشکر می کنم.
جعفر میراحمدی این را خواند
پویا فلاح، محسن جوانی و امیر مسعود این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
با تعریف هایی که تو جشنواره از این فیلم شد , سطح انتظار من خیلی بالا رفت اما وقتی خودم دیدم همه چیز برعکس بود به نظر من.
نه بازی ها نه فیلمنامه نه کارگردانی چنگی به دل نمی زد ... به نظرمن همه چیز معمولی بود و درکل شباهت زیادی به مغزهای کوچک زنگ زده داشت .
ای کاش ندیده بودم , همین ...
دودل بودم که تو این اوضاع برم این فیلمو ببینم یا نه، ولی تکلیفم مشخص شد(نمیرم).
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
مجید صالحی جدیدترین بازیگر فیلم سینمایی «صحنه‌زنی» به کارگردانی علیرضا صمدی شد. | عکس
مجید صالحی جدیدترین بازیگر فیلم سینمایی «صحنه‌زنی» به کارگردانی علیرضا صمدی شد.
به گزارش روابط عمومی پروژه؛ در ادامه پیش تولید و انتخاب بازیگران فیلم سینمایی «صحنه‌زنی» به کارگردانی علیرضا صمدی، این بار مجید صالحی به پروژه پیوست تا ترکیبی متفاوت از بازیگران ...
دیدن ادامه ››

به گزارش روابط عمومی پروژه؛ در ادامه پیش تولید و انتخاب بازیگران فیلم سینمایی «صحنه‌زنی» به کارگردانی علیرضا صمدی، این بار مجید صالحی به پروژه پیوست تا ترکیبی متفاوت از بازیگران سینما و تئاتر در این فیلم سینمایی حضور داشته باشند.
مجید صالحی پس از مهتاب کرامتی و بهرام افشاری سومین چهره شاخص فیلم سینمایی «صحنه‌زنی» است که فیلمنامه‌ای اجتماعی براساس ایده‌ای متفاوت به قلم علیرضا صمدی دارد و در ادامه نیز بازیگران و چهره‌های دیگری نیز به این پروژه خواهند پیوست.
بزودی عوامل اصلی این فیلم مشخص شده و پس از تکمیل گروه بازیگران، بزودی فیلمبرداری آن در لوکیشن‌های تهران آغاز خواهد شد. مجید رضابالا تهیه‌کننده و مسعود زارع نیز مجری طرح فیلم سینمایی «صحنه‌زنی» هستند.

زهره مقدم این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
آلبوم
از فیلم درخت گردو i
محمد عسگری و پویا فلاح این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
درود بر آقای مسعود بخشی، هنرمند خوب میهن
یلدای مسعود بخشی به راستی در سینمای هنر و تجربه جای دارد یا سینمای بدنه؟ ساخت یلدا به نوعی عذرخواهی از نظام قدرت و واگرایی کارگردان از نقد تند و تیز اجتماعی است که در فیلم گذشته اش (یک خانواده محترم) داشته یا مستقلا دست به ساخت چنین اثری زده؟ گره افکنی های داستان، ساده کار شده و رنگ بالیوودی دارد یا قابل دفاع هستند؟ بابک کریمی و بهناز جعفری دست به تکرار نقش های پیشین خود زده اند یا طرحی نو انداخته اند؟
فرشته صدر عرفایی به باور من، ستاره ی بی چون و چرای فیلم است. از ورطه "تکرار" گریخته و با خلاقیت ستودنی خود، به زیبایی نقش مادر فداکار را اجرا کرده، مادری که برای نجات جان فرزند خود، دست به هر کاری می زند؛ هرچند به واسطه ی داستان ضعیف، شاید بعضی کارهای او قابل باور نباشد.
بی تعارف بگویم تفاوت یلدای مسعود بخشی با مثلا جدایی اصغر فرهادی در شتابزدگی و طرح سرسری مسایل اجتماعی است به جای ورود نکته بینانه و فلسفی به عمق این دست مسایل.
با این حال، پایان فیلم یلدا، درخشان و ستودنی است. تنها در پایان است که مهر کارگردان "تهران انار ندارد" را می بینم. جمع شدن گروه فلیم برداری و اجرا برای گرفتن عکس یادگاری، با خاموش کردن چراغ های صحنه و رد و بدل کردن دسته گل، نوعی پایان پست مدرن و دهن کجی کارگردان به خود تلقی می شود. گویی می خواهد به زبان بی زبانی از مخاطب خاص خود عذرخواهی کند و بگوید: فیلمش را جدی نگیرید. تنها شاهد اجرای نمایش تلویزیونی زنده برای جذب مخاطب عام و کسب درآمد از طریق مسابقه ی پیامکی با تحریک احساسات مردم بوده ایم.
چقدر متاسف شدم بخاطر این موضوع
یک خانواده محترم از بهترین فیلمهای ایرانی رنکینگ من بوده و هست واقعا حیف که هنرمتدان ما انقدر تلاطم دارند
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
ول کنید اسب مرا،
راه توشِه ی سَفرم را و نمدزینم را
ومراهرزه درا
که خیالی سرکش
به دِرخانه کشانده ست مرا.


تکه ای از «دل فولادم» ، نیما

دیروز زادروز سهراب شهید ثالث بود، کارگردان فیلم محبوبم، طبیعت بی جان. یادش ...
ول کنید اسب مرا،
راه توشِه ی سَفرم را و نمدزینم را
ومراهرزه درا
که خیالی سرکش
به دِرخانه کشانده ست مرا.


تکه ای از «دل فولادم» ، نیما

دیروز زادروز سهراب شهید ثالث بود، کارگردان فیلم محبوبم، طبیعت بی جان. یادش گرامی
درود بر دختران ایران زمین و هنرمندان خوبش
پس از مدت ها دوری از سینما، تجربه ی تماشای فیلم در سالن سینما فرهنگ، خیلی خوب است.

آقای سام کلانتری با رزومه ی بلندبالایی که در سینمای مستند دارد، قطعا انسان فرهیخته ای است. خانم هاییده صفی یاری نیز پیر عالم تدوین است. با این حال، چرا فیلم «جایی برای فرشته ها نیست»، به چشم من کارنابلد، ضعف های عمیقی در کارگردانی و تدوین دارد؟
نخست باید قدردان انتخاب سوژه، پژوهش و کارگردانی آقای سام کلانتری بود. در سرزمین مردسالاران، نگاه انسانی به زن، عموما برچسب ناخوشایند می گیرد. جسارت و جرأت پژوهش گر و کارگردان برای طرح سوژه ورزش زنان و سختی های پیش روی آنها ستودنی است.
اما صرف طرح بحث، کار مستند را تمام نمی کند؛ به این معنا که صفت «هنر و تجربه» بر آن بار نمی شود، مگر این که کارگردان، طرحی خلاقانه داشته باشد و تدوین گر به ظهور این طرح ... دیدن ادامه ›› یاری رساند.
فیلم دو بخش به واسطه ی دو موقعیت مکانی متفاوت با دو چالش متفاوت دارد. نخست موقعیت مکانی تیم دختران در مام میهن، ایران با چالش اصلی نداشتن بودجه برای اعزام تیم به خارج و چالش فرعی آماده نبودن تیم از نظر روحی و بدنی. سپس چالش برد و باخت در مسابقات و کسب رتبه ی آبرومندانه در کشور مهمان. این که چطور تیم از پس چالش فرعی با مدیریت بالای سرپرست تیم، ورود دکتر روانشناس وطنی برای ارتقای روحیه و مربی فرانسوی برای تقویت تاکتیک و تکنیک فنی بر می آید، به زیبایی و کمال توصیف و تصویر شده است و دست مریزاد دارد به آقای کارگردان. تا اینجا کار بی نقص است. تدوین صحنه های حضور مربی فرانسوی در کشور خودش، ورودش به ایران و کار کردن او با دختران ایرانی، ستودنی است. شخصیت پردازی کاملی که از او ارائه شده، نشان از هنر و تسلط کارگردان دارد. حضور پویا و تاثیر گذار دکتر روانشناس در تیم، تلاش او برای نزدیک شدن به برخی خانواده های دختران، پیشنهاد ساخت سرود جمعی و جلسات مشاوره ای او در دل ‌فیلم خوب جا خوش می کند و تماشای آنها لذت بخش است. ایده، عزم و اراده ی ستودنی سرپرست تیم، مرد جوانی که نگاهی انسانی، ورزشی و اخلاقی به دختران دارد، قابل تقدیر است.
ضعف اصلی فیلم نخست در برخورد با چالش اصلی موقعیت اول نمایان می شود، نه چالش فرعی: ما می بینیم که تیم بودجه ندارد، دختران فیلم می سازند و در اینستاگرام و گروه های اینترنتی دنبال جذب اسپانسر می گردند، جلسه می گذارند و طرح بحث می کنند، اما «نمی بینیم» که چطور و چگونه از پس این چالش بر می آیند. یکهو از ایران کات می خوریم به کره جنوبی! کارگردان عمدا یا سهوا، به اجبار یا به دلخواه، گره گشایی نمی کند، بلکه گره باز شده را نشان ما می دهد. در واقع، فاتحه ی تعلیق دراماتیک فیلم را با یک پرش ساده به کره می خواند.
تعلیق هیجان انگیز دوم فیلم، برد و باخت تیم و کسب رتبه در رده بندی مسابقات، با اشتباه تدوین گر از نفس می افتد. وسط تماشای مسابقه و هیجان تیم برای برد و باخت، فلاش بک های بی مورد به جلسات روانشناسی گذشته که هیچ بار معنایی و مفهومی در این قسمت ندارند، تماشاگر را از نفس می اندازد و شیرینی کار را می زداید. این فلاش بک ها از تبلیغات بازرگانی میانه دو نیمه فوتبال، به مراتب مخرب تر هستند: از آنجا که من با فوتبال آشناترم تا اینلاین هاکی، مثالش این است که درست لحظه ای که می خواهیم ببینیم دروازه بان ما گل می خورد یا بازیکن حمله ما گل می زند، تصویر قطع شود و مجری، گذشته ی بازیکن را مرور کند! احتمالا اگر مجری ناشی دست به این کار بزند، آماج لعن و نفرین تماشاگران خواهد شد! چرا تدوین گر فیلم با آن سابقه ی درخشان، دست به چنین انتخابی زده، برای من، بسیار حیرت آور است.
یک کار غیر حرفه ای دیگر هم این وسط رخ داده که نه در شأن فیلم مستند است و نه در شأن فیلم داستانی: تصویر برداری به روش نمای نقطه نظر، از مسابقه «زنده»، دروغی است نه شایسته فیلم مستند و نه فیلم داستانی. اگر هدف، ایجاد هیجان بیشتر بوده، این کار وسیله خوبی برای رسیدن به آن هدف نیست.
دست آخر، پایان فیلم با متن و تصاویری از موفقیت های بعدی دختران، به تقلید از مستند های بی بی سی، هر چند پایان خوشایندی است، اما پایان خلاقانه ای برای فیلم هنر و تجربه نیست.
با همه ی خرده هایی که گرفتم، به صداقت اعتراف می کنم در طول فیلم با غصه ها و شادی های تصویر شده، بسیار گریستم و خندیدم. از همه ی هنرمندان این فیلم تشکر می کنم.
به به
چقدر ریزبینانه، منطقی و منصفانه از کار نوشته بودین
راستش این مستند اصلا تو لیستم نبود اما الان به رغم وجود تمام ضعف ها، مشتاق دیدنش شدم
این یعنی تاثیر گذاری نه ارتش بنر و بیلبورد های سطح شهر
سحر لیلی ئیون
جالبه که من برای این فیلم حتی قطره ای هم گریه نکردم
قطعا شما روانشناس هستید و مسلط به احوال خود؛ علاوه بر این که همسر من هم، نظیر شما بود و با تعجب به من خیره می شد!
امیر عسگرزاده
قطعا شما روانشناس هستید و مسلط به احوال خود؛ علاوه بر این که همسر من هم، نظیر شما بود و با تعجب به من خیره می شد!
آقای عسگر زاده تسلط به احساسات از غلط ترین مفاهیمی هست که تحت عنوان روانشناسی باب شده درصورتی که دیدن، پذیرفتن و سرکوب نکردن صحیح ترین روش برخورد با احساسات هست .
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید