کمدی کودک و نوجوان رویداد آنلاین
چیدمان
تیوال سینما
S3 : 14:28:34 | com/org
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال به سیستم وارد شوید

 

زهره مقدم
درباره فیلم خواهران غریب i
دیدن این فیلم بعد از سال ها لطف خودشو داشت. و بیش از هر چیز یادآور گنجینه فیلم های دهه هفتاد ایران بود و روزهایی که دیگه نیست.
با یاد و خاطره خسرو شکیبایی، ناصر جشم آذر، پرویندخت یزدانیان

https://www.aparat.com/v/jMdqu
سلام دوستان
کسی می‌دونه این ابلاغیه جدید محدودیت‌ها از کی اجرا میشه؟
ینی الان من باز تا یه بلیت خریدم همه چی کنسل شد :) :/
میم سردلی، بهزاد هندی و پویا فلاح این را خواندند
شاهین
جدای از این فقط امیدوارم در پی آتش‌سوزی‌های سریالی امشب اونجا رو به آتش نکشن
بله متاسفانه ممکنه سالن ها تعطیل شن
۱۷ ساعت پیش
شاهین
با توجه به اینکه از دوستی که به‌عنوان عکاس در چند کار حاضر شده بود شنیدم هیچ‌کس هیچ موردی از جمله حتا زدن ماسک رو رعایت نمی‌کنه قطعا کار درستی نیست. ولی من الان یک فیلم رو می‌خوام برم ببینم ...
شاهین جان در اجراهایی که من دیدم در تئاتر همگی ماسک داشتند و بدون ماسک کسی اجازه ورود به سالن اجرا رو نداشت
ممکنه برخی در حین اجرا ماسک رو در بیارن که البته به وجدان و شعور اجتماعی خودشون بر میگرده اما فاصله یک متر رعایت شده واین مسئله مهمیه
۱۳ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
زهره مقدم
درباره مستند خونه رو i
درب خونه تون ضد سرقته؟ دوربین مدار بسته دارین؟ اونقدر خوش شانس هستید که بتونین شب ها ماشین رو بذارین تو پارکینگ خونه تون؟
متاسفانه هیچکدوم نمی تونه کاملا از سرقت جلوگیری کنه. "خونه رو" و "مسروقه" . دو تا مستند خوب از محمد کارت درباره سرقت های خونه و ماشین. حتما ببینید.

تو فیلیمو هم هست.
جعفر میراحمدی و پویا فلاح این را خواندند
علی عبدالرحیم، محسن جوانی و امیر مسعود این را دوست دارند
اکران شده؟
یا اکران اینترنتیه؟
زهره مقدم
هیچکدوم. من تو فیلیمو دیدم https://www.filimo.com/m/SHU4N/%D8%AE%D9%88%D9%86%D9%87_%D8%B1%D9%88_%28%D8%B3%D8%B1%D9%82%D8%AA_%D9%85%D9%86%D8%B2%D9%84%29
🙏🙏🙏
۱۷ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
درود فراوان بر وحید صداقت، مستند ساز خوب ایران
"صحنه هایی از یک جدایی" مستند زیبایی است. حوصله تان را سر نمی برد و در سایه ی نام پر طمطراق اصغر فرهادی و جوایز بین المللی او پنهان نمی شود. با آن که کلیت مستند در ستایش فلیم "جدایی" است، اما کار را به مجیز و تملق گویی، اطناب و اغراق نمی کشاند. به عبارت دیگر، مهر مستندساز خوش ذوق خودش را دارد. فصل بندی ها با نمای موتیف وار نیمه روشن دستگاه کپی، هوشمندانه انتخاب شده است. شروع و پایان فیلم (مصاحبه با اصغر فرهادی) به زیبایی، فصل های میانی فیلم را به یکدیگر پیوند می دهد.
"صحنه هایی از یک جدایی" هدیه ایست به دوستداران فرهادی تا از پشت صحنه ی مشهورترین فیلم او سر درآورند، رموز کار کردنش با بازیگران را از نزدیک شاهد باشند و نحوه ی شکل گیری ایده و ساخت فلیمش را از زبان صمیمانه و دوست داشتنی خود فرهادی بشنوند.
به باور شخصی من، "صحنه هایی از یک جدایی"، حضورش برای تاریخ سینمای ایران واجب و لازم است و برای تمام سینما دوستان، مایه شادی و قدردانی است. از آقای وحید صداقت تشکر می کنم.
جعفر میراحمدی این را خواند
پویا فلاح، محسن جوانی و امیر مسعود این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
با تعریف هایی که تو جشنواره از این فیلم شد , سطح انتظار من خیلی بالا رفت اما وقتی خودم دیدم همه چیز برعکس بود به نظر من.
نه بازی ها نه فیلمنامه نه کارگردانی چنگی به دل نمی زد ... به نظرمن همه چیز معمولی بود و درکل شباهت زیادی به مغزهای کوچک زنگ زده داشت .
ای کاش ندیده بودم , همین ...
دودل بودم که تو این اوضاع برم این فیلمو ببینم یا نه، ولی تکلیفم مشخص شد(نمیرم).
۲ روز پیش، سه‌شنبه
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
مجید صالحی جدیدترین بازیگر فیلم سینمایی «صحنه‌زنی» به کارگردانی علیرضا صمدی شد. | عکس
مجید صالحی جدیدترین بازیگر فیلم سینمایی «صحنه‌زنی» به کارگردانی علیرضا صمدی شد.
به گزارش روابط عمومی پروژه؛ در ادامه پیش تولید و انتخاب بازیگران فیلم سینمایی «صحنه‌زنی» به کارگردانی علیرضا صمدی، این بار مجید صالحی به پروژه پیوست تا ترکیبی متفاوت از بازیگران ...
دیدن ادامه ››

به گزارش روابط عمومی پروژه؛ در ادامه پیش تولید و انتخاب بازیگران فیلم سینمایی «صحنه‌زنی» به کارگردانی علیرضا صمدی، این بار مجید صالحی به پروژه پیوست تا ترکیبی متفاوت از بازیگران سینما و تئاتر در این فیلم سینمایی حضور داشته باشند.
مجید صالحی پس از مهتاب کرامتی و بهرام افشاری سومین چهره شاخص فیلم سینمایی «صحنه‌زنی» است که فیلمنامه‌ای اجتماعی براساس ایده‌ای متفاوت به قلم علیرضا صمدی دارد و در ادامه نیز بازیگران و چهره‌های دیگری نیز به این پروژه خواهند پیوست.
بزودی عوامل اصلی این فیلم مشخص شده و پس از تکمیل گروه بازیگران، بزودی فیلمبرداری آن در لوکیشن‌های تهران آغاز خواهد شد. مجید رضابالا تهیه‌کننده و مسعود زارع نیز مجری طرح فیلم سینمایی «صحنه‌زنی» هستند.

زهره مقدم این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
آلبوم
از فیلم درخت گردو i
محمد عسگری و پویا فلاح این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
درود بر آقای مسعود بخشی، هنرمند خوب میهن
یلدای مسعود بخشی به راستی در سینمای هنر و تجربه جای دارد یا سینمای بدنه؟ ساخت یلدا به نوعی عذرخواهی از نظام قدرت و واگرایی کارگردان از نقد تند و تیز اجتماعی است که در فیلم گذشته اش (یک خانواده محترم) داشته یا مستقلا دست به ساخت چنین اثری زده؟ گره افکنی های داستان، ساده کار شده و رنگ بالیوودی دارد یا قابل دفاع هستند؟ بابک کریمی و بهناز جعفری دست به تکرار نقش های پیشین خود زده اند یا طرحی نو انداخته اند؟
فرشته صدر عرفایی به باور من، ستاره ی بی چون و چرای فیلم است. از ورطه "تکرار" گریخته و با خلاقیت ستودنی خود، به زیبایی نقش مادر فداکار را اجرا کرده، مادری که برای نجات جان فرزند خود، دست به هر کاری می زند؛ هرچند به واسطه ی داستان ضعیف، شاید بعضی کارهای او قابل باور نباشد.
بی تعارف بگویم تفاوت یلدای مسعود بخشی با مثلا جدایی اصغر فرهادی در شتابزدگی و طرح سرسری مسایل اجتماعی است به جای ورود نکته بینانه و فلسفی به عمق این دست مسایل.
با این حال، پایان فیلم یلدا، درخشان و ستودنی است. تنها در پایان است که مهر کارگردان "تهران انار ندارد" را می بینم. جمع شدن گروه فلیم برداری و اجرا برای گرفتن عکس یادگاری، با خاموش کردن چراغ های صحنه و رد و بدل کردن دسته گل، نوعی پایان پست مدرن و دهن کجی کارگردان به خود تلقی می شود. گویی می خواهد به زبان بی زبانی از مخاطب خاص خود عذرخواهی کند و بگوید: فیلمش را جدی نگیرید. تنها شاهد اجرای نمایش تلویزیونی زنده برای جذب مخاطب عام و کسب درآمد از طریق مسابقه ی پیامکی با تحریک احساسات مردم بوده ایم.
چقدر متاسف شدم بخاطر این موضوع
یک خانواده محترم از بهترین فیلمهای ایرانی رنکینگ من بوده و هست واقعا حیف که هنرمتدان ما انقدر تلاطم دارند
۴ روز پیش، یکشنبه
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
ول کنید اسب مرا،
راه توشِه ی سَفرم را و نمدزینم را
ومراهرزه درا
که خیالی سرکش
به دِرخانه کشانده ست مرا.


تکه ای از «دل فولادم» ، نیما

دیروز زادروز سهراب شهید ثالث بود، کارگردان فیلم محبوبم، طبیعت بی جان. یادش ...
ول کنید اسب مرا،
راه توشِه ی سَفرم را و نمدزینم را
ومراهرزه درا
که خیالی سرکش
به دِرخانه کشانده ست مرا.


تکه ای از «دل فولادم» ، نیما

دیروز زادروز سهراب شهید ثالث بود، کارگردان فیلم محبوبم، طبیعت بی جان. یادش گرامی
درود بر دختران ایران زمین و هنرمندان خوبش
پس از مدت ها دوری از سینما، تجربه ی تماشای فیلم در سالن سینما فرهنگ، خیلی خوب است.

آقای سام کلانتری با رزومه ی بلندبالایی که در سینمای مستند دارد، قطعا انسان فرهیخته ای است. خانم هاییده صفی یاری نیز پیر عالم تدوین است. با این حال، چرا فیلم «جایی برای فرشته ها نیست»، به چشم من کارنابلد، ضعف های عمیقی در کارگردانی و تدوین دارد؟
نخست باید قدردان انتخاب سوژه، پژوهش و کارگردانی آقای سام کلانتری بود. در سرزمین مردسالاران، نگاه انسانی به زن، عموما برچسب ناخوشایند می گیرد. جسارت و جرأت پژوهش گر و کارگردان برای طرح سوژه ورزش زنان و سختی های پیش روی آنها ستودنی است.
اما صرف طرح بحث، کار مستند را تمام نمی کند؛ به این معنا که صفت «هنر و تجربه» بر آن بار نمی شود، مگر این که کارگردان، طرحی خلاقانه داشته باشد و تدوین گر به ظهور این طرح ... دیدن ادامه ›› یاری رساند.
فیلم دو بخش به واسطه ی دو موقعیت مکانی متفاوت با دو چالش متفاوت دارد. نخست موقعیت مکانی تیم دختران در مام میهن، ایران با چالش اصلی نداشتن بودجه برای اعزام تیم به خارج و چالش فرعی آماده نبودن تیم از نظر روحی و بدنی. سپس چالش برد و باخت در مسابقات و کسب رتبه ی آبرومندانه در کشور مهمان. این که چطور تیم از پس چالش فرعی با مدیریت بالای سرپرست تیم، ورود دکتر روانشناس وطنی برای ارتقای روحیه و مربی فرانسوی برای تقویت تاکتیک و تکنیک فنی بر می آید، به زیبایی و کمال توصیف و تصویر شده است و دست مریزاد دارد به آقای کارگردان. تا اینجا کار بی نقص است. تدوین صحنه های حضور مربی فرانسوی در کشور خودش، ورودش به ایران و کار کردن او با دختران ایرانی، ستودنی است. شخصیت پردازی کاملی که از او ارائه شده، نشان از هنر و تسلط کارگردان دارد. حضور پویا و تاثیر گذار دکتر روانشناس در تیم، تلاش او برای نزدیک شدن به برخی خانواده های دختران، پیشنهاد ساخت سرود جمعی و جلسات مشاوره ای او در دل ‌فیلم خوب جا خوش می کند و تماشای آنها لذت بخش است. ایده، عزم و اراده ی ستودنی سرپرست تیم، مرد جوانی که نگاهی انسانی، ورزشی و اخلاقی به دختران دارد، قابل تقدیر است.
ضعف اصلی فیلم نخست در برخورد با چالش اصلی موقعیت اول نمایان می شود، نه چالش فرعی: ما می بینیم که تیم بودجه ندارد، دختران فیلم می سازند و در اینستاگرام و گروه های اینترنتی دنبال جذب اسپانسر می گردند، جلسه می گذارند و طرح بحث می کنند، اما «نمی بینیم» که چطور و چگونه از پس این چالش بر می آیند. یکهو از ایران کات می خوریم به کره جنوبی! کارگردان عمدا یا سهوا، به اجبار یا به دلخواه، گره گشایی نمی کند، بلکه گره باز شده را نشان ما می دهد. در واقع، فاتحه ی تعلیق دراماتیک فیلم را با یک پرش ساده به کره می خواند.
تعلیق هیجان انگیز دوم فیلم، برد و باخت تیم و کسب رتبه در رده بندی مسابقات، با اشتباه تدوین گر از نفس می افتد. وسط تماشای مسابقه و هیجان تیم برای برد و باخت، فلاش بک های بی مورد به جلسات روانشناسی گذشته که هیچ بار معنایی و مفهومی در این قسمت ندارند، تماشاگر را از نفس می اندازد و شیرینی کار را می زداید. این فلاش بک ها از تبلیغات بازرگانی میانه دو نیمه فوتبال، به مراتب مخرب تر هستند: از آنجا که من با فوتبال آشناترم تا اینلاین هاکی، مثالش این است که درست لحظه ای که می خواهیم ببینیم دروازه بان ما گل می خورد یا بازیکن حمله ما گل می زند، تصویر قطع شود و مجری، گذشته ی بازیکن را مرور کند! احتمالا اگر مجری ناشی دست به این کار بزند، آماج لعن و نفرین تماشاگران خواهد شد! چرا تدوین گر فیلم با آن سابقه ی درخشان، دست به چنین انتخابی زده، برای من، بسیار حیرت آور است.
یک کار غیر حرفه ای دیگر هم این وسط رخ داده که نه در شأن فیلم مستند است و نه در شأن فیلم داستانی: تصویر برداری به روش نمای نقطه نظر، از مسابقه «زنده»، دروغی است نه شایسته فیلم مستند و نه فیلم داستانی. اگر هدف، ایجاد هیجان بیشتر بوده، این کار وسیله خوبی برای رسیدن به آن هدف نیست.
دست آخر، پایان فیلم با متن و تصاویری از موفقیت های بعدی دختران، به تقلید از مستند های بی بی سی، هر چند پایان خوشایندی است، اما پایان خلاقانه ای برای فیلم هنر و تجربه نیست.
با همه ی خرده هایی که گرفتم، به صداقت اعتراف می کنم در طول فیلم با غصه ها و شادی های تصویر شده، بسیار گریستم و خندیدم. از همه ی هنرمندان این فیلم تشکر می کنم.
به به
چقدر ریزبینانه، منطقی و منصفانه از کار نوشته بودین
راستش این مستند اصلا تو لیستم نبود اما الان به رغم وجود تمام ضعف ها، مشتاق دیدنش شدم
این یعنی تاثیر گذاری نه ارتش بنر و بیلبورد های سطح شهر
۵ روز پیش، شنبه
سحر لیلی ئیون
جالبه که من برای این فیلم حتی قطره ای هم گریه نکردم
قطعا شما روانشناس هستید و مسلط به احوال خود؛ علاوه بر این که همسر من هم، نظیر شما بود و با تعجب به من خیره می شد!
۴ روز پیش، یکشنبه
امیر عسگرزاده
قطعا شما روانشناس هستید و مسلط به احوال خود؛ علاوه بر این که همسر من هم، نظیر شما بود و با تعجب به من خیره می شد!
آقای عسگر زاده تسلط به احساسات از غلط ترین مفاهیمی هست که تحت عنوان روانشناسی باب شده درصورتی که دیدن، پذیرفتن و سرکوب نکردن صحیح ترین روش برخورد با احساسات هست .
۴ روز پیش، یکشنبه
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
نسیبه
درباره فیلم جهان با من برقص i
...توو سکانس آخر وقتی با غمگین‌ترین ترانه‌ی ممکن آدما دارن می‌رقصن...
شقایق فراهانی در نقش یک مرد در فیلم سینمایی «گُل به خودی» روز گذشته جلوی دوربین رفت. | عکس
حضور متفاوت شقایق فراهانی در فیلم «گُل به خودی»
شقایق فراهانی در نقش یک مرد در فیلم سینمایی «گُل به خودی» روز گذشته جلوی دوربین رفت.
«گُل به خودی» اولین ساخته احمد تجری است که در ژانر کودک و نوجوان به تهیه کنندگی علی قائم مقامی روز گذشته در سعادت آباد کلید خورد. به گزارش مشاور رسانه ای فیلم؛ شقایق فراهانی برای ...
دیدن ادامه ››

«گُل به خودی» اولین ساخته احمد تجری است که در ژانر کودک و نوجوان به تهیه کنندگی علی قائم مقامی روز گذشته در سعادت آباد کلید خورد. به گزارش مشاور رسانه ای فیلم؛ شقایق فراهانی برای بازی در نقش یکی از کاراکتر های مرد فیلم به نام فیروز حضوری متفاوت خواهد داشت.
همچنین علاوه بر ابوالفضل رجبی و رایان سرلک، محمدرضا علی نیا ، ال آی بشارت و آرینا تجری بعنوان دیگر بازیگران کودک در این فیلم سینمایی حضور دارند. فیلمنامه این اثر نوشته مشترک احمد تجری و لاله قهرمانی است و فضایی رئال ، عروسکی و موزیکال دارد. 
داستان «گُل به خودی» قصه آمال و آرزوهای تعدادی کودک است که در پرورشگاه زندگی می کنند و به کمک چند عروسک وارد ماجراهایی فانتزی و جذاب می شوند.
دیگر عوامل اصلی این فیلم عبارتند از: کارگردان: احمد تجری ، مدیر فیلمبرداری : علی رنجبر، طراح چهره پردازی: محسن دارسنج، نویسندگان: احمد تجری، لاله قهرمانی، صدابردار: امیر شاهوردی، طراح صحنه و لباس: ثنا نوروز بیگی، مدیر برنامه ریزی و دستیار اول کارگردان: فرزاد ظریفی، منشی صحنه: لیلا مربی، سرمایه گذار: فریبا عزیزی، علی قائم مقامی، احمد تجری، هماهنگی تولید: سعید احمدی، مدیر تدارکات: برزو تقی نژاد، فیلمبردار پشت صحنه: زهرا مشکانی، عکاس: مهدی حیدری، مشاور رسانه ای: منصوره بسمل، تهیه کننده: علی قائم مقامی

برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
صداگذاری فیلم «تکثیرشده» به کارگردانی عادل زمانی و تهیه کنندگی مهدی قلی پور به پایان رسید. | عکس
صداگذاری فیلم «تکثیرشده» به کارگردانی عادل زمانی و تهیه کنندگی مهدی قلی پور به پایان رسید.
فیلم «تکثیرشده» در ژانر تریلر با مضمون متافیزیک است که نگارش آن توسط عادل زمانی انجام شده و طراحی پوستر جدید آن بر عهده رضا احمدزاده بوده است.گیتا وفایی، مهدی شاهپیری، غزاله مهربان ...
دیدن ادامه ››

فیلم «تکثیرشده» در ژانر تریلر با مضمون متافیزیک است که نگارش آن توسط عادل زمانی انجام شده و طراحی پوستر جدید آن بر عهده رضا احمدزاده بوده است.
گیتا وفایی، مهدی شاهپیری، غزاله مهربان یکتا، ارسام غریب، سیما منصوری و سپیده آرمان بازیگران فیلم هستند.
در خلاصه داستان فیلم آمده است: فرشته زنی است که در یک جریان عجیب و غریب ذهنی قرار گرفته و در نقطه ای از داستان، نسخه دیگری از او منتشر می شود، تا جایی که همسر و اطرافیانش نمی توانند بفهمند که فرشته واقعی کدام است.
سایرعوامل فیلم عبارتند از: مدیرتولید: فرشاد آرین، فیلمبردار: آرش صادقی، صدابردار: امین جعفری، طراح گریم: مهدی صیاد، دستیار کارگردان: علی شاهینی.
گفتنی است این فیلم با پایان مرحله صداگذاری برای اکران عمومی آماده می شود.

پویا فلاح این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
کانون کارگردانان سینمای ایران هر گونه توقف در روند تولید و نمایش را شدیدا محکوم می کند. | عکس
واکنش کانون کارگردانان به توقف صدور پروانه ساخت سریالهای نمایش خانگی
کانون کارگردانان سینمای ایران هر گونه توقف در روند تولید و نمایش را شدیدا محکوم می کند.
متاسفانه در روزهایی که شیوع کرونا آسیب های جبران ناپذیری به اقتصاد سینمای ایران زده و هنرمندان روزهای سختی را طی می کنند ، سازمان سینمایی در اقدامی عجیب و تاسف بار و به بهانه افزایش تولیدات اقدام ...
دیدن ادامه ››

متاسفانه در روزهایی که شیوع کرونا آسیب های جبران ناپذیری به اقتصاد سینمای ایران زده و هنرمندان روزهای سختی را طی می کنند ، سازمان سینمایی در اقدامی عجیب و تاسف بار و به بهانه افزایش تولیدات اقدام به تعطیلی صدور پروانه ساخت سریالهای نمایش خانگی نموده و از دادن مجوز سلب مسئولیت کرده است.
هم اکنون محصولات و سریالهای نمایش خانگی فضای آنلاین قشر وسیعی از مردم و‌ حتی مخاطبین خاموش را از شهرهای کوچک و روستاها تا هموطنان خارج از کشور تحت پوشش قرار می دهد، مخاطبینی خاموش که نه برنامه های صداوسیما را می بینند و نه اهل رفتن به سینما هستند. ولی تصمیمات غیر کارشناسی و آزمودن راه های محدودکننده قبلی نتیجه ای جز سوق دادن این مخاطب انبوه به سمت فضای مجازی خارجی نخواهد داشت. 
توقف تولید سریالهای نمایش خانگی توسط سازمان سینمائی مقدمه ای بر دخالت سازمان های دیگر در محدود کردن هرچه بیشتر این تولیدات خواهد بود که نتیجه آن نابودی پلتفرم های فضای آنلاین، از دست رفتن مخاطبین میلیونی و بیکاری بسیاری از اهالی زحمتکش سینمای ایران خواهد بود که در تولید این سریالها نقش دارند.
کانون کارگردانان سینمای ایران ضمن تقبیح این رفتار هرگونه عملی را که مانع کسب و کار، محدود ساختن و توقف فعالیت سینماگران شده شدیدا محکوم می کند و ‌خواستار ادامه روند تولید سریال های نمایش خانگی توسط سازمان سینمایی است.

پویا فلاح این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
اولین عکس از تمرین نوید محمد‌زاده و دایانا حبیبی | عکس
بازیگر زن «شب، داخلی، دیوار» معرفی شد
اولین عکس از تمرین نوید محمد‌زاده و دایانا حبیبی
نقش اول زن «شب، داخلی، دیوار» به یک بازیگر ایرانی-گرجستانی رسید.به گزارش روابط عمومی پروژه، نقش اول زن فیلم سینمایی «شب، داخلی، دیوار» به نویسندگی و کارگردانی وحید جلیلوند ...
دیدن ادامه ››

نقش اول زن «شب، داخلی، دیوار» به یک بازیگر ایرانی-گرجستانی رسید.
به گزارش روابط عمومی پروژه، نقش اول زن فیلم سینمایی «شب، داخلی، دیوار» به نویسندگی و کارگردانی وحید جلیلوند و تهیه‌کنندگی علی جلیلوند توسط «دایانا حبیبی» که ملیتی ایرانی-گرجستانی دارد، ایفا می‌شود.
«دایانا حبیبی» که اولین تجربه بازی در سینما را خواهد داشت، پیش از این از شاگردان وحید جلیلوند بوده است. علیرضا کمالی، سعید داخ و دانیال خیری‌خواه دیگر بازیگران این فیلم هستند که تابه‌حال معرفی شده‌اند.
در خلاصه داستان فیلم آمده است: زندگی نابینایی به نام علی با ورود نابهنگام زنی متواری، آشفته می‌شود...

پویا فلاح و نیلوفر ثانی این را خواندند
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
بالاخره  تو این روزهای کروناییی اونم از نوع پیک دوم یه سینمای خالی ( خانه هنرمندان)  پیدا شدو ، فیلم هم که از طرف تیوالی ها پیشنهاد شده بود و بعد از 4ماه رفتم سینما.
اگه بخواهم مقایسه اش کنم با فیلم های مستند گونه قبلی ...
بالاخره تو این روزهای کروناییی اونم از نوع پیک دوم یه سینمای خالی ( خانه هنرمندان) پیدا شدو ، فیلم هم که از طرف تیوالی ها پیشنهاد شده بود و بعد از 4ماه رفتم سینما.
اگه بخواهم مقایسه اش کنم با فیلم های مستند گونه قبلی ای که دیدم مانند مستند "در جستجوی فریده" اگر اون فیلم از نظر من 9 از 10 بود این فیلم 3 از 10 بود، به لحاظ پرداخت موضوع هم فیلم بسیار مشابه فیلم "صفر تاسکو" بود اما این کجا و آن کجا.
همانطور که مقایسه اش کردم با دو فیلم دیگر مشابه فیلم ایراداتی در تدوین و روایت موضوع و کارگردانی و حتی بازی ها ( بیشتر بازگران مرد) داشت. اما درکل فیلم به عنوان فیلم هنروتجربه باتوجه به فیلم های دیگه ای که در هنروتجربه دیدم، فیلم بدی نبود.

2/5 از 5
فیلم خوبی برای زنده کردن شعار "سینما زنده است" بود ولی در کل فیلم خوبی نبود:
1. بنیان فکری پاره‌پاره داشت و فکر کرده بود جزئیات جذاب می‌دهد کلیت جذاب ولی نمی‌دونست که اگر این جزئیات درخدمت اثر نباشه هیچ فایده‌ای نداره: مثال: دو تا سکانس جذاب پانته‌آ بهرام و علی شادمان اگر حذف می‌شد چه خللی در روند قصه اتفاق می‌افتاد؟ هیچ. تمام داده بعداً به تماشاچی منتقل می‌شه: از محل درآمد‌ها تا عملی که انجام می‌شه تا حتا جلوگیری از آلوده شدن بچه‌محل‌ها به مواد. از اون بدتر افتتاحیه نسبتاً جون‌دار فیلم، چه نقصی در پیش‌برد قصه اتفاق می‌افته اگر حذف بشه؟ هیچ.
2. گذاشتن اِلِمان‌هایی که در طول قصه رها می‌شن. از گیره سر گرفته که بعد از دیدار با مصیب فراموش شد تا بارندگی اول فیلم که دیگه هیچ اثری ازش تا آخر فیلم نیست و مشخصاً تحمیل نگاه کارگردان برای "خوشگل" شدن تقطیع‌های پیش از قتلِ زنه.
3. عدم ایجاد زیرساخت فکری برای تبدیل آدمی پخمه به جایگزینی برای لات شماره 1 (به فیلم‌های یک پیامبر و دشمن شماره 1 نگاهی انداخته شود.)
4.عدم تبیین عاطفی منطقی برای تولید انسانی با این درجه از شرارت که به زن و برادر خودش هم رحم نمی‌کنه (صرفاً گفتن دو جمله‌ی از 7 سالگی پای عرق بودن و دَم‌پَر دایی کافر گشتن و جنون شماره 1 داشتن برای تولید همچین سفاکی کافی نیست)
5. ریشه‌های رها شده‌ی خانواده/ محله: نوسان بین اهمیت/بی‌اهمیتی حرف و عملِ خانواده بعضاً آزاردهنده بود.
6. این حجم از کلوزآپ هیچ منطقی نداره و هیچ کمکی ... دیدن ادامه ›› به شخصیت‌سازی نمی‌کنه.
7. استفاده تکراری از افکت‌های صوتی مریض برای القای حس به جای اجرای تمیز بازیگر و تقطیع درست نماها.
8. رها کردن "زخم" خوردن در طول فیلم: مکرراً کاراکترها دچار جراحت می‌شن ولی هیچ روندی از بهبود ارائه نمی‌شه (گذاشتن و برداشتن چسب و باند روی سر قطعاً کفایت نمی‌کنه)
9. بازی‌هایی که جذاب بودن ولی به شدت اَدا (از طباطبایی که ادای هیس بود با امیر‌آقایی که گفتن نداره)
درکل اما برای من سه ستاره بود فیلم ولی 4 ستاره می‌دم به‌خاطر بازی درخشان پدر خانواده و سکانس فوق‌العاده پدر‌ـ پسری.
به دیدنش می‌ارزید.
آقای جوانی عزیز سکانس ابتدایی فیلم درجهت معرفی "حجت" به عنوان مردی سربراه و مثبت ست که حتی اگر با اعتراض مشتری "هل داده" شود بازهم واکنش خشونت باری نشان نمی دهد .. که البته شیوه کاملا نخ نمایی ست
نیلوفر ثانی
آقای جوانی عزیز سکانس ابتدایی فیلم درجهت معرفی "حجت" به عنوان مردی سربراه و مثبت ست که حتی اگر با اعتراض مشتری "هل داده" شود بازهم واکنش خشونت باری نشان نمی دهد .. که البته ...
درود بر شما
سکانس ابتدایی زنی پریشان در میان بوق‌های ممتد با گوشه‌ی چادری بر دندان و دوان در میان شهر است.
سکانس مد نظر شما جدا از ساخت ضعیف فکری، لااقل نمایش دهنده بُعدی از حجت است.
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
اخ که چه شروعی شد...
چقدر دلم برای سینما تنگ شده بود و چقدر خوشحالم با همچین فیلمی این ملاقات شگفت انگیز با پرده ی نقره ای رو احیا کردم.
جواد عزتی رو خیلی دوست داشتم. حضور کوتاه اما تاثیر گذار خانم بهرام دلچسب بود و در مجموع تیم بازیگری بی نقص ظاهر شدن. یه فیلمنامه ی نسبتا چفت و بست دار و جمع جور که با اندوخته ی اندک اما کافی خودش، یه پازل درست میکنه و تیکه ها رو آروم آروم کنار هم میچینه.
و چه پایانی
جایی که سر سفره نشسته ان
غذا میخورن
و ... دیدن ادامه ›› غذا میخورن
و غذا میخورن

دیگه هرگز نمیتونم با دیدن گیره های مو، راحت از کنارشون رد بشم، کی میدونه چه داستانی پشت هر کدومشون هست
چه سرهایی که با داس بریده شدن
سرهایی که با سنگ یا قفل فرمون له شدن
چه ترس های غریبانه که سرانجام تبدیل به مرگ شدن
خداحافظ دخترهای بی دفاع سرزمینم
هیچ چیزی قرار نیست‌ عوض بشه
خداحافظ
اصلا قصد فیلم دیدن و سینما رفتن نداشتم اما منو راهی سینما کردی پسر😘😘
۶ روز پیش، جمعه
محمد کارآمد
اصلا قصد فیلم دیدن و سینما رفتن نداشتم اما منو راهی سینما کردی پسر😘😘
بیصبرانه منتظر نوشته تون در موردش هستم
۶ روز پیش، جمعه
محمد مجللی
بیصبرانه منتظر نوشته تون در موردش هستم
چشم 😍
۶ روز پیش، جمعه
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
به دلم ننشست متاسفانه
یه کپی بد از قسمت قبلی
شوخی های تکراری و نبود خلاقیت
فیلمنامه پر از باگ
و نهایتا اینکه این خانم ریحانه پارسا چی از جون سینما و تئاتر و تلوزیون میخواد؟ به هر کدوم یه زخم کاری زده...
تازه یه اجرا داره واسه سالن اصلی .
نقش اصلی هم داره
۶ روز پیش، جمعه
حدیث سیدی
تازه یه اجرا داره واسه سالن اصلی . نقش اصلی هم داره
دلم میخواد همه ی کسایی که تو اون اجرا هستن رو تحریم کنم
۵ روز پیش، شنبه
ندید موافقم
۵ روز پیش، شنبه
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
بهزاد
درباره فیلم جان‌دار i
فیلم قابل احترامی بود
شاید نقش خیلی از بازیگرا تکراری بود و عادت به دیدنشون تو این نقش ها داریم ولی آقای عزتی متفاوت تر بودن و جای تحسین داره
تو فیلم ماجرای نیمروز 1و2 هم ثابت کرده بودن قابلیت نقش های جدی و متقاوت رو دارند
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
حسین طائب
درباره فیلم شنای پروانه i
بعد از 4 ماه دوری از سینما ، دیدن فیلم در سالن و پرده نقره ای بسیار دلنشین بود ، فیلم شنای پروانه که دو جایزه بازیگری و بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را برده و شنیده ها در مورد داستان فیلم که قصه ای از گنده لات های تهران را روایت می کند انگیزه کافی برای رفتن و دیدن فیلم را می دهد .
فیلم در همان دو دقیقه اول تکلیف را مشخص می کند و برخلاف اغلب سریال های شبکه خانگی که تا چندین و چند قسمت باید به دنبال روابط و شخصیت ها گشت در همان آغاز تماشاگر را شوکه می کند . فصل ابتدائی فیلم با دویدن پروانه ( طناز طباطبائی ) در پیاده رو و پرواز پرنده ها آغاز می شود و صراحتا موضوع را مطرح می کند ...کسی در داخل استخراز پروانه فیلم گرفته و این فیلم پخش شده است ....داستان به خوبی و نزدیک به دو ساعت تماشاگر را با خود درگیر می کند فیلم علاوه بر موضوع جسورانه چند سورپرایز بزرگ دارد بازی همسر آقای جواد عزتی در نقش مقابل ایشان که شاید برای اولین بار شاهد نمایش تماس زن و شوهر در یک فیلم در سال های اخیر هستیم – نقش خانم پانته آ بهرام در هیبت مردانه – قصه جنوب شهر که شبیه اش را در مغز های کوچک زنگ زده دیده بودیم و یک داستان معمائی مثل متری شش و نیم و البته صحنه های بسیار خشنوت آمیز ( برای همین فیلم در ممیزی به +15 توصیه شده ) که در سینمای این سال ها کم سابقه بوده است . و یک جواد عزتی بی نظیر که در حال بیشتر کردن فاصله بازی اش از بازیگران درجه یک سینمای ایران است .
«ملاقات با جادوگر» آماده نمایش شد | عکس
«ملاقات با جادوگر» آماده نمایش شد
فیلم سینمایی«ملاقات با جادوگر» به کارگردانی حمید بهرامیان و تهیه کنندگی حمید اعتباریان آماده نمایش شد.حسن مصطفوی مجری طرح و مدیر تولید فیلم با اعلان این خبر گفت: فیلم «ملاقات ...
دیدن ادامه ››

فیلم سینمایی«ملاقات با جادوگر» به کارگردانی حمید بهرامیان و تهیه کنندگی حمید اعتباریان آماده نمایش شد.
حسن مصطفوی مجری طرح و مدیر تولید فیلم با اعلان این خبر گفت: فیلم «ملاقات با جادوگر» برای صدور پروانه نمایش به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه شد.
مصطفوی در ادامه اظهار داشت: «ملاقات با جادوگر» پس از دریافت پروانه نمایش  در زمان مناسبی اکران خواهد شد.
در این فیلم چهره هایی همچون امیرمهدی ژوله، مانی حقیقی، هستی مهدوی،نسیم ادبی ،امیر شریعت، ستاره پروین، سپیده مرادپور و علیرضا خمسه بعنوان بازیگر حضور دارند.
فیلمنامه این اثر توسط امیرمهدی ژوله نوشته شده، در خلاصه داستان «ملاقات با جادوگر» آمده است:جناب سرهنگ  برادری کن ما رو بگیر، من از خجالتت در میام!
موسیقی «ملاقات با جادوگر» توسط امیر توسلی ساخته شد و اصلاح رنگ و نور این فیلم در استودیو ایران نوین انجام شده است. 
فیلم نامه اولیه این اثر با نام «ماساچوست» پیش تر توسط پیمان عباسی به نگارش در آمده است.
عوامل و دست اندرکاران «ملاقات با جادوگر» عبارتند از: کارگردان: حمید بهرامیان ، نویسنده: امیر مهدی ژوله،  مدیر فیلمبرداری: محمدرضاسکوت، مدیر صدابرداری : نظام کیایی، تدوین: بهرام دهقانی، طراح صحنه و لباس: مجید لیلاجی، طراح چهره پردازی: علی بهرامی‌فر، صداگذار:علیرضا علویان،برنامه ریز: رضا سخایی، دستیار اول کارگردان: سعید آهنج، عکاس:احمدرضا شجاعی،مدیر تدارکات:مجید لعل سنجیان، دستیار تولید: محمدرضا دلنوازی، منشی صحنه:آتوسا شاه سیاه، مشاور رسانه ای : منصوره بسمل، مجری طرح و مدیر تولید:حسن مصطفوی، سرمایه گذاران: سید جواد حسینی و حمید اعتباریان،  تهیه کننده:حمید اعتباریان

پویا فلاح این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
دوستان توجه داشته باشید ژانر فیلم درام..(معمایی،رازآلود)
پس نباید توقع داشت داستان فیلم به سادگی قابل تشخیص باشه!
یعنی بیشتر سکانس های این فیلم نهفته است و اصلا ربطی به بازی ضعیف بازیگر نداره! بلکه ضعف برخی بازیگرها برمیگرده به داستان اصلی و رمزهایی که ببیننده باید از فیلم پیدا و دریافت کنه و داستان فیلم براش جذاب و آشکار بشه....

مثلا یک نمونه اش: یک قسمتی از فیلم به آدم خواری ربط داره!
دقیقا اونجایی که امیر وقتی میره پشت حیاط که جنازه ها دفن شده بودن و وقتی میبینه خاکه روی جنازه ها کمتر شده(مقدار برآمدگی خاک روی قبر کم شده و کامل تخت و هم سطح شده!)....باحالت عصبی و مضطرب میزنه توسر خودش و ناخنش رو میجوئه(معنیش اینه که یکی از جنازه رو خارج کردن وسلاخی کردن و امیر بافهمیدن این موضوع عصبی میشه) و بعداز این سکانس دقیقا زمانی رو نشون میده که با باجناق عبد دارن گوشت کباب میکنند و سر سفره موقع نهار میبینید که چقدر چندش آور و با ولع و خوی وحشیانه همه دارند گوشت میخورن و در آخر امیر از شدت تهوع و انزجار چشماشو میبنده و از غذاخوردن دست میکشه!
خیلی چیزهای دیگری هست خیلی طولانی میشه و سرتون رو درد میارم....
ولی خواهشن بدون تفکر ... دیدن ادامه ›› عمیق راجع به هنر کسی بد نگید و به زحمت هایی که اون شخص کشیده، توهین نکنید...

من که ده بار نگاه کردم و سیر نشدم!
مخصوصااون صحنه و دیالوگ امیر و اسرا که با تم موسیقی غمگین ترکیب بسیار زیبایی ساخته وبسیار دیدنی و شنیدنیه....
امیر مسعود و جعفر میراحمدی این را خواندند
سپهر، محسن جوانی، رویا و پویا فلاح این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
مهتاب کرامتی به فیلم سینمایی «صحنه‌زنی» به کارگردانی علیرضا صمدی پیوست. | عکس
مهتاب کرامتی به فیلم سینمایی «صحنه‌زنی» به کارگردانی علیرضا صمدی پیوست.
به گزارش روابط عمومی پروژه با پشت سر گذاشتن روزهای ابتدایی پیش‌تولید و در مرحله انتخاب بازیگران، مهتاب کرامتی به‌عنوان نقش اصلی زن در فیلم سینمایی «صحنه‌زنی» به کارگردانی ...
دیدن ادامه ››

به گزارش روابط عمومی پروژه با پشت سر گذاشتن روزهای ابتدایی پیش‌تولید و در مرحله انتخاب بازیگران، مهتاب کرامتی به‌عنوان نقش اصلی زن در فیلم سینمایی «صحنه‌زنی» به کارگردانی علیرضا صمدی و تهیه‌کنندگی مجید رضابالا انتخاب شد.
گروه این روزها پیش‌تولید فشرده‌ای را پشت سر می‌گذارد و به‌زودی و پس از مذاکرات نهایی بازیگران و چهره‌های سرشناس دیگری برای بازی در این فیلم حضور خواهند داشت.
صمدی در دومین تجربه بلند سینمایی خود قصد دارد فضایی متفاوت با اثر اول خود و سینمای اجتماعی موجود را تجربه کند و در این راستا فیلمنامه «صحنه‌زنی» را طراحی و به نگارش درآورده است

برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
خبر
درباره فیلم کوتاه جوهر سوخته i
چالشی زنانه از نگاهی انسانی | عکس
فیلمبرداری «جوهر سوخته» به پایان رسید
چالشی زنانه از نگاهی انسانی
به گزارش روابط عمومی اثر، همزمان با اتمام فیلمبرداری فیلم کوتاه «جوهر سوخته» به نویسندگی و کارگردانی «سلیمان قوی‌پنجه»، این فیلم برای حضور در فستیوال‌های جهانی ...
دیدن ادامه ››

به گزارش روابط عمومی اثر، همزمان با اتمام فیلمبرداری فیلم کوتاه «جوهر سوخته» به نویسندگی و کارگردانی «سلیمان قوی‌پنجه»، این فیلم برای حضور در فستیوال‌های جهانی آماده نمایش می‌شود
«جوهر سوخته» با محوریت قرار دادن دغدغه‌های زنان در جامعه، داستانی اجتماعی را در روزگار کنونی دنبال می‌کند. این به تهیه کنندگی سلیمان قوی‌پنجه محصولی از کمپانی فیلمسازی MDBS Pictures به تازگی فیلمبرداری خود را به پایان رسانده و توسط رسول حسینی وارد مرحله تدوین شده است.
رها حاجی زینل، کیمیا مرادی رفیق، هما شهیدی زاده، علی صفری، میلاد رخش بهار، یاسمن خلیلی، پریا حسینی، فرخ مهر کیوان مهر، سارینا آزاد میلانی، ریحانه حسنی از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم کوتاه جوهر سوخته به ایفای نقش پرداخته اند.
عوامل ساخت فیلم «جوهر سوخته» بدین شرح است: مدیر فیلمبرداری: فریدون طالبی، مدیر صدابرداری: کیومرث سبحانی، دستیار اول کارگردان: بشیر خفائی زاده، طراح صحنه و لباس: هاوار رحیمی، طراح گریم: زهرا سالکی
همکاران فیلمبرداری: علی نور علی، سارو حیدری، احسان زارع، همکاران صدا: محسن مصلح، حسین همدرسی، مجریان گریم: پروانه حقی، محمد سالکی، منشی صحنه: نیلوفر امیر نژاد، فیلمبردار پشت صحنه: عبدالله عسگری، عکاس: سارا زجاجی، مدیر تولید: میلاد رخش بهار، مدیر تدارکات: حمید رضا ده‌حقی، مدیر روابط عمومی: علی صفری

پویا فلاح این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
پخش‌کننده‌ها باید بتوانند در تمام بازارهای خارج از ایران حضور داشته باشند و سینمای ایران را به دنیا معرفی کنند.  | عکس
ضعف سینمای ایران در سیستم «پخش» است
پخش‌کننده‌ها باید بتوانند در تمام بازارهای خارج از ایران حضور داشته باشند و سینمای ایران را به دنیا معرفی کنند.
برنامه سینما معیار با موضوع بررسی اکران‌های شبکه نمایش خانگی، با حضور ایزد مهرآفرین (روزنامه‌نگار، منتقد سینما و تهیه‌کننده) از شبکه رادیویی گفت و گو روی آنتن رفت.ایزد مهرآفرین ...
دیدن ادامه ››

برنامه سینما معیار با موضوع بررسی اکران‌های شبکه نمایش خانگی، با حضور ایزد مهرآفرین (روزنامه‌نگار، منتقد سینما و تهیه‌کننده) از شبکه رادیویی گفت و گو روی آنتن رفت.

ایزد مهرآفرین در برنامه «سینما معیار» گفت: اکثر محصولات شبکه نمایش خانگی مخاطبان ایرانی دارند و به خارج از کشور صادر نشده‌اند، در حالی که برخی از سریال‌های ایرانی (غیر شبکه خانگی) در کشورهای خارجی مخاطبان زیادی را جذب کرده‌اند.
وی با اشاره به اقبال برخی از کشورهای خارجی به سریال‌های نمایش خانگی ایران، توضیح داد: اگر شبکه نمایش خانگی بتواند با سرمایه بخش خصوصی در خارج از ایران فعالیت کند و برای کشور ارز آوری داشته باشد، اتفاق بسیار خوب و مهمی در این حوزه واقع می‌شود.

این منتقد سینما افزود: در حال حاضر خبر دارم که یک سریال نمایش خانگی با کیفیت بسیار خوب در ایران تولید شده و در تیم تولیدکننده در حال مذاکره است تا محصول خود را به کشورهای توسعه یافته بفروشد.
وی اضافه کرد: بعد از آمریکا، کشور ما بیشترین ظرفیت را در فیلم‌سازی دارد و اگر ما امکانات هالیوود را در اختیار داشتیم قطعا آثار بسیار خوبی را تولید می‌کردیم.

ایزد مهرآفرین ادامه داد: سینمای ایران در ۴۰ سال گذشته در اکثر جشنواره‌های معتبر دنیا حضور داشته است و اگر جایزه‌ای را نگرفته، قطعا در دسته‌ بهترین‌ها قرار گرفته است.
وی با اشاره به این که فیلم‌سازان ایرانی همیشه حرف جدیدی برای گفتن دارند، اظهار داشت: بسیاری از جوانان فیلم‌ساز در ایران توانایی‌های خوبی دارند.

این تهیه‌کننده با بیان این که ما سنتی‌ترین شکل فیلم‌سازی را در ایران دنبال می‌کنیم، توضیح داد: متاسفانه بسیاری از امکانات سینمایی در ایران موجود نیستند، در حالی که کشوری مثل ترکیه در بهترین شکل ممکن فیلم یا سریال تولید می‌کند.
وی تاکید داشت: اگر امکاناتی که در اختیار کشورهای (منطقه و توسعه‌یافته) است، در اختیار سینمای ایران قرار بگیرد، صنعت سینما و سریال ایران یکه‌تاز می‌شود.

ایزد مهرآفرین افزود: صنعت سینمای ایران از نظر سینماگران، فاصله زیادی با بهترین‌ کشورهای دنیا ندارد.
وی ادامه داد: اگر دولت و حاکمیت سرمایه‌گذاری مناسبی در حوزه سریال‌سازی و سینما داشته باشد، صنعت فیلم‌سازی در ایران علاوه بر ارز آوری به اشتغال کشور نیز کمک می‌کند.

این منتقد سینما تاکید داشت: در سینمای ایران پخش‌کننده‌ بین‌المللی وجود ندارد و اکثر کسانی که در حوزه بین‌الملل کار می‌کنند فیلم را به تنهایی دست می‌گیرند و به بازارهای مختلف مراجعه می‌کنند.
وی با اشاره به این که سینمای ایران باید شرکت‌های پخش بین‌المللی داشته باشد، اظهار داشت: پخش‌کننده‌ها باید بتوانند در تمام بازارهای خارج از ایران حضور داشته باشند و سینمای ایران را به دنیا معرفی کنند.

مهرآفرین در مصاحبه با برنامه «سینما معیار» با اشاره به این که سینمای ما زیرساخت انسانیِ بسیار خوبی دارد، افزود: سینمای ایران می‌تواند بسیار موفق‌تر از سایر صنایع در کشور فعالیت کند.
وی با بیان این که مخاطبان تلویزیون متفاوت از مخاطبان شبکه نمایش خانگی هستند، عنوان کرد: عموم مخاطبان شبکه نمایش خانگی نوجوان یا جوان هستند.

این روزنامه‌نگار سینمایی، ادامه داد: برخی از سریال‌های شبکه نمایش خانگی بدون ارزیابی جنس مخاطب ساخته می‌شوند و به همین دلیل شکست می‌خورند.
وی با اشاره به سریال «خواب‌زده»، توضیح داد: این سریال توسط آقای «سیروس مقدم» تولید شده است و اگر در تلویزیون پخش می‌شد مخاطبان میلیونی جذب می‌کرد، اما با حضور در شبکه نمایش خانگی شکست خورد.

ایزد مهرآفرین تاکید داشت: مخاطب شبکه نمایش خانگی به دنبال دیدن پدیده‌هایی است که از تلویزیون پخش نمی‌شوند.
وی با اشاره به سریال «دل»، تصریح کرد: به احتمال زیاد این سریال نمی‌تواند در تلویزیون پخش شود و باید در شبکه نمایش خانگی دیده شود.

این منتقد سینما در مورد لاکچری بودن برخی از سریال‌های نمایش خانگی، گفت: در بسیار از مواقع روایت یک داستان ایجاب می‌کند که فیلم‌ساز محیطی لوکس بسازد و این موضوع نمی‌تواند نکته منفی باشد.
وی با اشاره به این که همه عناصر موجود در یک سریال مهم هستند و باید درست در کنار یکدیگر قرار بگیرند، اظهار داشت: فصل اول سریال «شهرزاد» بسیار خوب بود و مشخص بود که تیم تولیدکننده برای تولید اثر زحمت کشیده‌اند.

برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
خبر
درباره فیلم یلدا i
برنامه پنج روز اول اکران «یلدا» اعلام شد | عکس
برنامه پنج روز اول اکران «یلدا» اعلام شد
برنامه پنج روز اول اکران فیلم سینمایی «یلدا» به کارگردانی مسعود بخشی در سینماهای هنروتجربه اعلام شد.به گزارش روابط عمومی پروژه، فیلم سینمایی «یلدا» به کارگردانی مسعود ...
دیدن ادامه ››

برنامه پنج روز اول اکران فیلم سینمایی «یلدا» به کارگردانی مسعود بخشی در سینماهای هنروتجربه اعلام شد.
به گزارش روابط عمومی پروژه، فیلم سینمایی «یلدا» به کارگردانی مسعود بخشی و تهیه‌کنندگی علی مصفا از سه‌شنبه سوم تیرماه روی پرده سینماهای تهران و استان ها می‌رود.
این فیلم سینمایی در پنج روز اول اکران از تاریخ سوم تا هفتم تیر ماه در برخی از سینماهای تهران از جمله سینما فرهنگ سانس 18 و 22، خانه هنرمندان ایران سانس 20، موزه سینما (روز سه‌شنبه سانس 17 و 19، روزهای چهارشنبه و شنبه سانس 15 و 19 و روزهای پنجشنبه و جمعه سانس 19)، پردیس سینمایی کورش سانس 16 و 20، پردیس سینمایی چهارسو (روز سه‌شنبه سانس 16 و 17:30 و بقیه روزها سانس 17:30) نمایش داده می‌شود.
با اکران این فیلم از سوم تیرماه در سینماهای تهران، «یلدا» در برخی از سینماهای استان‌ها از جمله پردیس سینمایی هویزه مشهد، پردیس سیتی سنتر اصفهان، سینما عمیق بجنورد، پردیس اکومال کرج و پردیس ستاره باران تبریز روی پرده می‌رود.
همچنین در آستانه اکران از یکی از پوسترهای فیلم با تصویری از چهار بازیگر زن آن رونمایی شد.
داستان این فیلم در مورد مریم کمیجانی، زن جوانی است که به دلیل قتل شوهرش به مرگ محکوم شده است. او در شب یلدا به استودیوی یک برنامه زنده تلویزیونی آورده شده است تا از طرف تنها فرزند مقتول یعنی مونا ضیا بخشیده شود اما مجموعه اتفاقات در صحنه و پشت صحنه این برنامه هر دو زن جوان را در چالشی جدی برای تصمیم‌گیری قرار می‌دهد.
بهناز جعفری، صدف عسگری، بابک کریمی، آرمان درویش، فرشته حسینی، فقیهه سلطانی، فروغ قجابگلو، زکیه بهبهانی، رامونا شاه، ساغر صباحی، حسن جودکی، محمد ساربان، کمال هاشمی، ولی الله ریگی، فرهاد فداکار، لیلا شفاعی مهر، محمود ذوالفقاری، نسا افرنگه، مریم خداوردی، بنفشه غفاری، بهنام داودی، سارا والیانی، بهرام افشار و با حضور فرشته صدرعرفایی بازیگران فیلم «یلدا» هستند.
عوامل این فیلم عبارتند از نویسنده و کارگردان: مسعود بخشی، دستیار اول کارگردان: آرش نعیمیان، مدیر برنامه‌ریزی: فواد چاومه، فیلمبردار: یولیان آتاناسوف، صدابردار: دانا فرزانه‌پور، مجری طرح: کامبیز صفاری، جانشین تولید: کتایون ارسنجانی، طراح صحنه: لیلا نقدی پری، طراح لباس: رعنا امینی، طراح چهره‌پردازی: لیلا ثانی، مدیر هنری: محمود بخشی، تدوین: ژاک کمتس و مشاور رسانه‌ای: نغمه دانش آشتیانی.

امیر مسعود و پویا فلاح این را خواندند
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
شبکه نمایش خانگی سودآور است | عکس
صنعت سینما بر مبنای فروش شکل می‌گیرد
شبکه نمایش خانگی سودآور است
سالمی با اشاره به این که شبکه نمایش خانگی در مسیر رشد قرار گرفته است، اظهار داشت: عدم موفقیت تلویزیون در حوزه ساخت سریال یکی از دلایل رشد شبکه نمایش خانگی است. برنامه سینما معیار با موضوع بررسی ...
دیدن ادامه ››

سالمی با اشاره به این که شبکه نمایش خانگی در مسیر رشد قرار گرفته است، اظهار داشت: عدم موفقیت تلویزیون در حوزه ساخت سریال یکی از دلایل رشد شبکه نمایش خانگی است.

برنامه سینما معیار با موضوع بررسی اکران‌های شبکه نمایش خانگی، با حضور احسان سالمی (منتقد، فعال رسانه‌ای و خبرنگار فرهنگی) از شبکه رادیویی گفت و گو روی آنتن رفت.
احسان سالمی در برنامه «سینما معیار» گفت: ایران سینماگرانی بسیار با استعداد دارد و فیلم‌سازان ایرانی می‌توانند در جشنواره‌های جهانی به خوبی دیده شوند.
وی افزود: شرایط و ویژگی‌های خاص سینمای ایران باعث شده تا عموم سینما‌گران ایران نتوانند به تناسب شرایط بین‌المللی فعالیت کنند.

این منتقد سینما با اشاره به این که صنعت سینما بر مبنای فروش شکل می‌گیرد، اظهار داشت: موضوع فروش در سینمای ایران زیاد مورد توجه قرار نمی‌گیرد و فیلم‌سازان دغدغه فروش ندارند.
وی اضافه کرد: در بسیاری از مواقع می‌بینیم که یک فیلم‌ساز با عدم موفقیت در فروش فیلم، سریعا به تولید فیلم بعدی روی می‌آورد.

احسان سالمی تاکید داشت: متاسفانه چرخه صنعتی سینما در ایران هنوز شکل نگرفته است.
وی با اشاره به این که ما استعدادهای متعددی در سینمای ایران داریم، عنوان کرد: فیلم‌سازان ایرانی برای حضور در جوامع بین‌المللی باید با شرایط سینمایی جهانی از جمله شاخصه‌های فروش و ملاک‌های صنعتی سینما وارد بازار کار شوند.

این فعال رسانه‌ای با اشاره به این که شبکه نمایش خانگی در سال ۱۳۸۹ در ایران شکل گرفت، توضیح داد: اولین سریال‌های تولید شده در شبکه نمایش خانگی محیطی پر از آزمون و خطا را تجربه کردند و بسیاری از این تولیدات شکست خوردند و ناتمام ماندند.
وی با اشاره به سریال «شهرزاد»، تصریح کرد: این سریال باعث شد تا مخاطب از شبکه نمایش خانگی انتظار بیشتری را داشته باشد.

احسان سالمی افزود: فصل اول سریال «شهرزاد» از نظر فنی و محتوایی بسیار خوب بود و در آن زمان بسیار بهتر از سریال‌های نمایش خانگی و تلویزیونی مورد استقبال قرار گرفت.
وی با اشاره به این که شبکه نمایش خانگی محیطی سودآور است، اظهار داشت: مناسبات مالی شبکه نمایش خانگی مانند تلویزیون نیست و عوامل می‌توانند دستمزد خود را سریع‌تر و بیشتر بگیرند.

این خبرنگار فرهنگی با اشاره به این که شبکه نمایش خانگی ظرفیت خوبی را در حوزه صادرات دارد، ادامه داد: محتوای شبکه نمایش خانگی نسبت به تلویزیون بازتر است و این موضوع باعث شده تا بسیاری از فعالان حوزه فیلم‌سازی برای تولید در این محیط اشتیاق داشته باشند.

سالمی با بیان این که شبکه نمایش خانگی در مسیر رشد قرار گرفته است، گفت: در زمان امروزی می‌توان شبکه نمایش خانگی را بهتر قضاوت کرد، چرا که در شرایط فعلی هر کسی به سمت تولید در شبکه نمایش خانگی نمی‌آید.
وی افزود: عدم موفقیت تلویزیون در حوزه ساخت سریال یکی از دلایل رشد شبکه نمایش خانگی است.

این منتقد سینما با اشاره به قوانین تولید و عرضه محتوای نمایشی در ایران، اظهار داشت: شبکه نمایش خانگی از نظر قوانین و مقررات در حد فاصل میان سینما و تلویزیون ایستاده است.
وی ادامه داد: نمایش خانگی همانند سینما مخاطب خاص ندارد و از طرفی دیگر مخاطب میلیونی و عام تلویزیون را هم ندارد.

احسان سالمی با اشاره به این که موضوعات و محتوای سریال‌های تلویزیونی متفاوت از نمایش‌های خانگی هستند، اضافه کرد: نهادهای مختلف به دلیل قابل دسترس بودن شبکه نمایش خانگی برای عموم مردم، به این حوزه بیشتر از سینما نظارت می‌کنند.
وی با اشاره به این که اکثر سریال‌های نمایش خانگی فقط به دلیل کسب سود تولید می‌شوند، مثال زد: یک محتوای مشخص در شبکه نمایش خانگی می‌تواند در حداکثر ۲۰ قسمت تولید و جمع‌بندی شود، اما فیلم‌ساز به اصطلاح با «آب‌بندی» سریال را طول می‌دهد و می‌بینیم که از همان محتوا ۴۰ قسمت تولید شده است.

این خبرنگار فرهنگی اضافه کرد: متاسفانه برخی از کارگردان‌های شبکه نمایش خانگی کم‌فروشی می‌کنند.
وی با اشاره به این که اکثر آثار شبکه نمایش خانگی به موضوع «خانواده» توجه می‌کنند، تصریح کرد: بیشتر خانواده‌های حاضر در سریال‌های نمایش خانگی در نهایت به مشکل می‌خورند و از هم می‌پاشند.

سالمی با اشاره به این که کارگردان‌های شبکه نمایش خانگی باید با آگاهی به سمت این فضا بیایند، توضیح داد: متاسفانه برخی از کارگردان‌های شبکه نمایش خانگی این فضا را با محیط ساخت موزیک‌ویدئو اشتباه گرفته‌اند.

برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
جالبه!
گفتن اکران شنای پروانه منتفی شده ولی فروش بلیتش در سینماتیکت فعاله!
پویا فلاح، رویا کاظمی و زهره مقدم این را خواندند
سپهر و علی عبدالرحیم این را دوست دارند
رویا کاظمی
...
دقیقن، ممنون
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
پوستر فیلم «تکثیرشده» رونمایی شد | عکس
پوستر فیلم «تکثیرشده» رونمایی شد
پوستر فیلم «تکثیرشده» به کارگردانی عادل زمانی و تهیه کنندگی مهدی قلی پور با پایان اصلاح رنگ کار رونمایی شد .فیلم «تکثیرشده» در ژانر تریلر با مضمون متافیزیک است که نگارش ...
دیدن ادامه ››

پوستر فیلم «تکثیرشده» به کارگردانی عادل زمانی و تهیه کنندگی مهدی قلی پور با پایان اصلاح رنگ کار رونمایی شد .
فیلم «تکثیرشده» در ژانر تریلر با مضمون متافیزیک است که نگارش آن توسط عادل زمانی انجام شده و طراحی پوستر آن بر عهده امیرصدرا اعتصام بوده است.
گیتا وفایی، مهدی شاهپیری، غزاله مهربان یکتا، ارسام غریب، سیما منصوری و سپیده آرمان   بازیگران فیلم هستند.
در خلاصه داستان فیلم آمده است: فرشته زنی است که در یک جریان عجیب و غریب ذهنی قرار گرفته و در نقطه ای از داستان، نسخه دیگری از او منتشر می شود، تا جایی که همسر و اطرافیانش نمی توانند بفهمند که فرشته واقعی کدام است.
سایر عوامل: فیلم عبارتند از: مدیرتولید: فرشاد آرین، فیلمبردار: آرش صادقی، صدابردار: امین جعفری، طراح گریم: مهدی صیاد، دستیار کارگردان: علی شاهینی با همراهی افروز افشار.
این فیلم در حال حاضر بعد از اتمام اصلاح رنگ، وارد مرحله صداگذاری شده است تا برای اکران عمومی آماده شود. گفتنی است فیلمنامه این فیلم یک نسخه بلند سینمایی نیز دارد که تولیدکنندگان آن در صدد تدارک برای تولید نسخه سینمایی آن هستند که با توجه به گونه و داستان فیلم می تواند فیلمی در فضایی جدید و کمتر دیده شده تولید شود

برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
علیرضا کمالی و سعید داخ بازیگران «شب، داخلی، دیوار» شدند | عکس
معرفی دانیال خیری‌‌خواه به سینما
علیرضا کمالی و سعید داخ بازیگران «شب، داخلی، دیوار» شدند
به گزارش روابط عمومی پروژه ، فیلم سینمایی «شب، داخلی، دیوار» به کارگردانی و نویسندگی وحید جلیلوند و تهیه‌کنندگی علی جلیلوند این روزها در مرحله پیش‌تولید است و به زودی مقابل ...
دیدن ادامه ››

به گزارش روابط عمومی پروژه ، فیلم سینمایی «شب، داخلی، دیوار» به کارگردانی و نویسندگی وحید جلیلوند و تهیه‌کنندگی علی جلیلوند این روزها در مرحله پیش‌تولید است و به زودی مقابل دوربین می‌رود.
علیرضا کمالی و سعید داخ بازیگران جدید فیلم برادران جلیلوند هستند و دانیال خیری‌خواه با این اثر به سینمای ایران معرفی خواهد شد.
نوید محمدزاده بازیگر نقش اول فیلم «شب، داخلی، دیوار» است که نقشی متفاوت را ایفا می‌کند.
در خلاصه داستان فیلم آمده است: زندگی نابینایی به نام علی با ورود نابهنگام زنی متواری، آشفته می‌شود...

برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
ابوالفضل رجبی و رایان سرلک بعنوان بازیگران کودک فیلم سینمایی «گُل به خودی» انتخاب شدند. | عکس
معرفی بازیگران کودک فیلم سینمایی «گُل به خودی»
ابوالفضل رجبی و رایان سرلک بعنوان بازیگران کودک فیلم سینمایی «گُل به خودی» انتخاب شدند.
«گُل به خودی» بعنوان اولین فیلم سینمایی سال ۱۳۹۹ در ژانر کودک و نوجوان به کارگردانی احمد تجری و تهیه کنندگی علی قائم مقامی بزودی در تهران کلید می خورد.به گزارش مشاور رسانه ای فیلم؛ ...
دیدن ادامه ››

«گُل به خودی» بعنوان اولین فیلم سینمایی سال ۱۳۹۹ در ژانر کودک و نوجوان به کارگردانی احمد تجری و تهیه کنندگی علی قائم مقامی بزودی در تهران کلید می خورد.
به گزارش مشاور رسانه ای فیلم؛ ابوالفضل رجبی بازیگر پایتخت و رایان سرلک بازیگر مجموعه زیرخاکی که در این سریال ها درخشیدند در «گُل به خودی» اولین حضور سینمایی خود را تجربه خواهند کرد.
فیلمنامه این اثر نوشته مشترک احمد تجری و لاله قهرمانی است و فضایی رئال ، عروسکی و موزیکال دارد.همچنین محسن دارسنج طراح گریم با سابقه سینما و امیر شاهوردی صدابردار جوان و پر کار آثار سینمایی در این فیلم حضور دارند.داستان «گُل به خودی» قصه آمال و آرزوهای تعدادی کودک است که در پرورشگاه زندگی می کنند و به کمک چند عروسک وارد ماجراهایی فانتزی و جذاب می شوند.«گُل به خودی» روزهای پایانی پیش تولید را سپری می کند و بزودی بازیگران بزرگسال این فیلم  معرفی می شوند.
عوامل و دست اندرکاران « گُل به خودی» عبارتند از :
کارگردان: احمد تجری ، مشاور کارگردان: کیومرث پوراحمد، مدیر فیلمبرداری : علی رنجبر، طراح چهره پردازی: محسن دارسنج، نویسندگان: احمد تجری، لاله قهرمانی، صدابردار: امیر شاهوردی، طراح صحنه و لباس: ثنا نوروز بیگی، برنامه ریز و دستیار اول کارگردان: فرزاد ظریفی، منشی صحنه: لیلا مربی، سرمایه گذار: فریبا عزیزی، عکاس: مهدی حیدری، مشاور رسانه ای: منصوره بسمل، تهیه کننده: علی قائم مقامی

برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
این مستند فوق العاده از فردا در سانس های اکران هنر و تجربه به سینما میاد. اینجاست که خالی بودن سینما در سانس های هنر و تجربه سودمند واقع میشه!
به یاد همه روزهایی که مخاطب این فیلم های مظلوم در هر سانس از انگشت های دست کمتر بود.

در هر صورت امیدوارم تمهیدات 'کاربردی" برای حفظ فاصله فیزیکی در نظر گرفته شده باشه که مشکلی برای بازگشت به سالن های تاتر و سینما رو نداشته باشیم.
اکران فیلم های «هنر و تجربه» از اول تیرماه از سر گرفته می شود | عکس
اکران فیلم های «هنر و تجربه» از اول تیرماه از سر گرفته می شود
به گزارش روابط عمومی موسسه هنروتجربه، با صدور مجوز فعالیت مجدد سینماها پس از بحران کرونا و آغاز اکران فیلم ها از اول تیرماه، موسسه «هنر و تجربه» نیز اکران فیلم های خود را با ظرفیت ...
دیدن ادامه ››

به گزارش روابط عمومی موسسه هنروتجربه، با صدور مجوز فعالیت مجدد سینماها پس از بحران کرونا و آغاز اکران فیلم ها از اول تیرماه، موسسه «هنر و تجربه» نیز اکران فیلم های خود را با ظرفیت محدود از سر می گیرد.
بر این اساس فیلم سینمایی «یلدا» به کارگردانی مسعود بخشی و تهیه کنندگی علی مصفا و مستند «جایی برای فرشته ها نیست» به کارگردانی سام کلانتری و تهیه کنندگی حامد شکیبانیا فیلم های جدیدی هستند که اکران خود را از اول تیرماه در «هنر و تجربه» آغاز می کنند.
همچنین مستند «صحنه هایی از یک جدایی» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی وحید صداقت که از 27 بهمن ماه روی پرده سینماهای «هنر و تجربه» رفته بود، ادامه اکران خود را دنبال می کند.

امیر مسعود و زهره مقدم این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
«یلدا» به جشنواره فیلم اسپلت کروواسی راه یافت | عکس
در آستانه اکران در ایران
«یلدا» به جشنواره فیلم اسپلت کروواسی راه یافت
فیلم سینمایی «یلدا» سومین ساخته داستانی مسعود بخشی به بخش اصلی جشنواره فیلم اسپلت کرواسی راه یافت.به گزارش روابط عمومی پروژه، جشنواره مدیترانه ای اسپلت کرواسی که از ۱۲ تا ۲۱ تیرماه ...
دیدن ادامه ››

فیلم سینمایی «یلدا» سومین ساخته داستانی مسعود بخشی به بخش اصلی جشنواره فیلم اسپلت کرواسی راه یافت.
به گزارش روابط عمومی پروژه، جشنواره مدیترانه ای اسپلت کرواسی که از ۱۲ تا ۲۱ تیرماه جاری در دومین شهر بزرگ کرواسی برگزار می شود، مهمترین رویداد فرهنگی آدریاتیک به‌شمار می رود و هر سال گزیده برترین آثار سینمای اروپا و جهان را به نمایش در می‌آورد.
امسال در بخش اصلی فیلم‌های بلند، ۱۰ فیلم انتخاب شده و «یلدا» محصول مشترک ایران، فرانسه، آلمان، سوییس، لوکزامبورگ و لبنان در کنار مادرسالار (ژور پالوویچ، کرواسی)، یک پسر (مهدی برساوی، تونس و فرانسه)، سول (کارلو سیرونی، ایتالیا و لهستان)، پشه(ژائو پینتو، پرتقال)، دو نفر ما (فلیپو منگتی، فرانسه)، قصه های بد(فابیو و دامیانو داینچنزو، ایتالیا و سوییس)، داستانهای هویت( فرناندا والادس، مکزیک)، لورونا (جارو بوستامانته، گواتمالا) و سرقت قرن( آریل وینوگراد، آرژانتین) به نمایش درمی‌آید. 
تاریخ نمایش «یلدا» یکشنبه ۱۵ تیرماه ساعت ۲۱:۳۰ و در سالن بزرگ و روباز سینما باسویچه خواهد بود. این فیلم همچنین برای پخش سینمایی در کشور کرواسی خریداری شده است.
صدف عسگری، بهناز جعفری، بابک کریمی، آرمان درویش، فروغ قجابگلو، فرشته حسینی، زکیه بهبهانی، حسن جودکی، رامونا شاه، محمد ساربان، کمال هاشمی، بهرام افشار، فقیهه سلطانی و با حضور فرشته صدرعرفایی بازیگران فیلم «یلدا»  هستند.
«یلدا» به تهیه کنندگی علی مصفا و با مشارکت موسسه فرهنگی مستقل بن‌گاه (مسعود و محمود بخشی) از اول تیرماه در سینماهای هنر و تجربه کشورمان نیز به نمایش عمومی درمی‌آید.

برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
آرمان امیری
درباره فیلم جان‌دار i
کل فیلم بر پایه یک گاف حقوقی نوشته شده که جای تعجب دارد. برادر مقتول ولایتی در مورد او ندارد که رضایت بدهد یا ندهد. گویا سازندگان فیلم مفاهیم "ولایت"، "قیمومیت" و "حضانت" را از نظر حقوقی خلط کرده اند و حتی از یک مشاور حقوقی ابتدایی هم بهره نبرده اند.
پویا فلاح این را خواند
علی عبدالرحیم این را دوست دارد
گاف حقوقی نبود اشتباه متوجه شدید.
چون قیم پسر برادرش شده بود زن داداششو تهدید کرد که اگه رضایت بده دیگه نمیزاره بچه اش رو ببینه. پس وقتی میگفت رضایت نمیدم درحقیقت زن داداششو میگفت که رضایت نمیده
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
7 جولای
درباره فیلم جان‌دار i
اتفاقی که بعد از دیدن فیلم برام افتاد این بود که بشدت اعصابم خورد شد! و دلیلش نه یاسر شخصیت شر فیلم، نه اعدام جمال، نه شخصیت پدری نگران آبرو و ناموس، نه فضای تاریک قصه و رخدادها بلکه فقط و فقط کاراکتر مادر بود.
شخصیتش درست نبود یعنی نمیشد باورش کرد حتی استحاله شخصیت هم نداشت که از مسیر آ تا نقطه ب تغییر کرده باشه.
اینکه برای زنده موندن بجه اش یه مادر، درخواست کنه که دختر هووش حتی، سقط جنین کنه اونم جنینی که روح درش دمیده شده و حکم قتل نفس داره از نظر شرعی و از نظر عرفی و اجتماعی هم بشدت نکوهیده است، اصلا باور پذیر نبود. خصوصا اینکه اواسط فیلم که پسر کوچیک میگه اگه دختر خودتم بود بازم میخواستی که طلاق بگیره و زن یاسر بشه بهش برمیخوره بعد از گله و شکایت، که من فرقی نذاشتم بینتون، میگه: مگه من میخوام اسما طلاق بگیره بخاطر جمال، زن یاسر شه که شما با من اینجوری رفتار میکنین! چه اتفاقی مگه میافته که در ادامه فیلم میخواد از اسما سقط جنین کنه و زن یاسر بشه! درسته اهل شرعیات نبود ولی تو دادگاه دروغ نگفت و ساکت بود صحبت از نمک مرتضی علی و برکت خدا میکرد پس چطور این خواسته رو مطرح میکنه درحالیکه همونطور که گفتم سیر شخصیتی هم نشون داده نشده.
مشکل اساسی این فیلم بنظرم دیالوگ نویسیه. دیالوگ باید در خدمت فیلم باشه. کاراکترها جز یاسر و زن داداشش دیالوگاشون به اندازه نبود. برای همین باران کوثری نقش ماست رو بازی میکرد و یا پدر سخنرانی تکراری میشنیدی ازش. بیش از ۵ دقیقه فیلم فقط راجع به شام عروسی حرف میزدن!
صحنه تاثیر گذار فیلم برای من جایی بود که حامد بهداد سر صحنه سازی داداششو با کاتر میزنه و بعد بازی برادره طوری بود که انگار مرد و من بهت زده که وای اگه بمیره داستان چی میشه. برادرش رو زده کشته ولی قصد کشتن نداشته حالا خونواده چیکار میکنه اصلا خودش باید چی بگه و چیکار کنه کاشکی اینجوری قصه رو ادامه میدادن!