۱. تعطیلی همه برنامه‌های هنری (تياتر، کنسرت و سینما) یک هفته دیگر تا پایان آدینه ۱۶ اسفند تمدید شد. اطلاعات بیشتر
۲. همینک تیم پشتیبانی تیوال از طریق ایمیل و روش‌های اینترنتی در خدمت شماست و موقتا پاسخگویی تلفنی متوقف شده‌است. اطلاعات بیشتر
تیوال سینما
S3 : 09:47:36
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال

 

علیرضا
درباره فیلم بامب شل i
#نقد_اختصاصی
#پورحسین
#فیلم_bombshell_2019
#درام_سیاسی
#سینمای_آمریکا

در عصری که رسانه ها حاکم بلامنازع افکار ، مردم و جهان هستند فیلم bombshell به یک جنگ تمام عیار درون آن ها می پردازد . نبردی که هیچ خط قرمزی برای خود متصور نیست و در انتها جز یک رسوایی بزرگ ارمغان دیگری ندارد . فیلم با تمپو سریع خود و دیالوگ های فراوانی که دارد به خوبی می تواند فضای یک تحریریه را در مقابل چشمان مخاطب ترسیم کند اما تلاش صرف برای به سرانجام رساندن آن سبب می شود تا با نظم مناسبی به پیش نرود و مخاطب ممکن است بارها با سردرگمی در مسیر رسیدن به انتهای قصه مواجه شود . بی شک در مسیر کامل شدن این قصه ، نقش آفرینی بی بدیل سه ستاره امروز سینمای جهان یعنی مارگو رابی ، نیکول کیدمن و شارلی ترون بسیار چشم نواز است. از سوی دیگر نریشن این فیلم بسیار زیرکانه ترسیم شده است به گونه ای که غالب قصه ... دیدن ادامه » از زبان کاراکتری روایت می شود که از صحبت کردن در مورد رسوایی برگ هراس دارد . عملکرد ضعیف بازیگران مرد ، ضعف در قصه گویی و در نهایت ضعف در به تصویر کشیدن التهاب داستان به کمک تکنیک بزرگ ترین نقاط ضعف این فیلم هستند .

نمره 6.5 از 10
مریم عباسی این را خواند
انتخاب بازیگرش که افتضاح بود
متلکاش به جمهوری خواها هم خیلی رو و دو دستی بود
اون سکانسهای آزار جنسیش هم که مثلا قرار بود مهیب دربیاد به خاطر صورت یخ در بهشت مارگو رابی و البته ضعف کارگردانی پوچ درومد
...


۱ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
زیر کرسی لم دادم
کف پاهایم گرم شده و تا مغز استخونم رفته
حس لختی خوبی دارم
چشمانم سنگین شده
و بعد از سه چهار روز سخت، آرومم
چیزی نپرسیدم. کسی چیزی نگفت
این خاصیت روستای ماست گمونم
امشب فقط میخوام راحت باشم.
صدای پارس سگها تو سرما یا زوزه گرگ ، هرچی هست لالایی شده برای چشمهای من
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
امروز رفتم به روستای مادریم سری زدم
قم. ۳۵ کیلومتر به سمت دلیجان
وقتی از شهر رد میشدم قلبم میزد. حس میکردی انگار از وسط یک معرکه میگذشتی. قلبم میزد اونطور که از وسط گاردیا تو تظاهرات رد میشدم. انگار از دل یک انفجار بزرگ اتمی میگذشتم. ازش می نویسم. از این دو روزی که اومدم کمک کنم اما فکر کنم کمی هم ترسیدم.
ای کاش میشد در تیوال عکس گذاشت تا شریک بشید تو حجم تصویر....
۹ ساعت پیش
منطقی بود
کاش تیوال عکس داشت...
۶ ساعت پیش
متشکرم رفیق.
عکسها رو اما سر دقت می بینی ایشالا
بیشتر با موبایلن و در حال حرکت
خیلی نمیشه عکس گرفت از آدمهایی که اینجور نگرانن
نگرانی و استرس و وسواس و ترس، خشمگینشون کرده
ایک فکر کنم یکی دیگه از تفاوتهای شهر و دهاتِ ماست
اینجا در ۲۰ ۳۰ کیلومتری انفجار ... دیدن ادامه » کرونا، کسی زیاد زیرلب دری وری نمیگه به زمین و زمون
جوراب و شلوار و لباس زیرشم بوی الکل نمیده از استرس
البته که نمیشه گفت اونی که تو شهر اینجوری شده الزاما انسانِ نافرم باشه
ترس از مرگ، نیروی بسیار محرکیه. نمیشه این اصل رو نادیده گرفت
۱ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
#نقد_اختصاصی
#پورحسین
#فیلم_تومان
#درام_اجتماعی
#سینمای_ایران

"تومان" یک فیلم شخصیت محور مدرن است که به وسیله رفتارهای گاها عجیب کاراکتر متصور خود قصد ساختن اثری متفاوت را دارد همانگونه که غالب آثار شخصیت محور بر پایه چنین اصلی ساخته می شوند. تومان عملا در کارگردانی یک فاجعه به تمام معنا است و به هیچ وجه نمی توان از هیچکدام از مقوله های کارگردانی این اثر دفاع کرد اما در متن نیز توفیق چندانی ندارد و آنقدر اثر در گیر و دار ایجاد تمپوی مناسب است که به کل فراموش می کند در این میان مخاطب نیازمند شناخت بهتر کاراکترهاست تا بتواند با کنش های متفاوت همذات پنداری کند و عملا این امر سبب می شود تا رفتارهای متفاوت شخصیت اصلی داستان در انتها برای مخاطب غیر منطقی به نظر برسد و به نحوی گویا هیچ تلاشی برای داشتن یک اثر با کیفیت نشده است و صرفا باید از ایده ... دیدن ادامه » اولیه نسبتا خوب تقدیر کرد.

نمره 4 از 10
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
در هر حال ما
به زندگی خودمون ادامه میدیم
در حالی که سعی می کنیم
تمام لحظات اون رو
سرشار از شادی های سبز بکنیم

چرا که آدم همیشه
مثل هوا
احتیاج داره به شادی
به شادی های سبز

و در هر حال منتظریم
منتظر این که
خورشیدی که برای غروب رفته
روزی از غرب طلوع بکنه
اون ... دیدن ادامه » روز سبز ترین طلوع
برای خورشید خواهد بود.

#خانه_سبز
امیر مسعود، امیرمسعود فدائی، بهار گراوندی و Ali این را خواندند
parisanov21، celine، فریبا، بامداد و Sajad... این را دوست دارند
نزدیک 45 دقیقه ست که مجتبی این پست رو گذاشته ولی هنوز فدایی گزینه "خواندم"یا" دوست دارم" رو نزده!!
دلم شور میزنه..نکنه چیزی شده؟!
خدایا این کاربر دو متر و پنج سانتی رو به خودت سپردم،مراقبش باش:))
۲ روز پیش، چهارشنبه
جناب جوانی :)))
دیروز
مخلصیم بامداد جان
۲۱ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
امروز از عجیب ترین مشاهدات زندگیم بود....
چرخ زدن توی بیمارستانها. ایستادن جلوشون. دیدن آدمها. حدس زدنِ اینکه کدومشون و چرا داره میره اون تو...زیر بارون معرکه. از معدود چیزهایی که آدم رو سر ذوق میاره. چهره آدمها اما اینجا تو ترافیک میدون حسن آباد و خیابون سپه عبوس و نگرانه. رعایت نکردن خیلی از آدمها ، مغازه های خالی نگران کننده است. انگار متوجه نیستن که سرعت انتشار چقدره؟ انگار حواسشون نیست که موضوع، رسیدن یا نرسیدن ویروس نیست موضوع زمانِ رسیدنه.
کتاب طاعون میاد جلو چشمم. این فرصت شنیدن فصلِ اول و معرفی شهر رو از دست ندید. اون صدای زیبا و اون تصویر که از شهر میده، شهری که قراره توش فاجعه اتفاق بیفته دهشتناکه. مرور صحنه ها عجیبه. از دو تا موشی که همون صبح دیده بود تا بچه هایی که با موش مرده بازی میکردن . آروم آروم دو تا شد چهارتا ، چهارتا شد ده تا...نوشته ... دیدن ادامه » بود که حس میکردیم بارون میتونه جلوی طاعون رو بگیره اما فاضلابها پرتر شد و موشهای بیشتر مردن.
رفیقم توی بهشت زهرای قم نحوه از بین بردن اجساد رو برام گفت. این حجم از آهک و دفن بی نام و نابودی جسد و هرچی که متعلقاتشه چیزی که به ذهن میاره اصلا شبیه یک آنفولانزا نیست.
روزهای عجیبی در راهه رفقا... این رو امروز از چشمهای مریضای بیمارستان خوندم. خوب نظاره کنید.
قوی باشیم بچه ها! روزهای آفتابی و قشنگ و رنگارنگ به زودی میرسه. فقط باید قوی باشیم.
۲ روز پیش، چهارشنبه
همیشه حس مثبتی که در نوشته هاتون هست رو تحسین میکنم. من اصلا از متن شما ناامیدی برداشت نکردم. فقط خواستم منم اضافه کنم که باید قوی باشیم و اصلا نترسیم. کاملا باهاتون موافقم. حتی اگر مبتلا شدیم هم باید بدون ترس و چشم تو چشم بجنگیم باهاش. آفرین به روحیه شما! ... دیدن ادامه » (ایموجی تشویق)
۲ روز پیش، چهارشنبه
دم شما گرم
۲ روز پیش، چهارشنبه
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
روزهای اول همه چیز راحت به نظر میاد. اینکه خب باید دستهام رو بشورم که میشورم دیگه یا فکر اینکه ماسک همچون زره ما رو محافظت میکنه. اما این تکرارِ بی پایان که باید تو این قضیه رعایت کنی بلاخره یکجا شکست میخوره. امروز با یکی از دوستانم تو اصفهان صحبت میکردم. پشت تلفن گفت دیگه برای نگرفتن ویروس تلاشی نمیکنم. درست میگفت. من هم مدتهاست تلاشی نمیکنم. نه اینکه رعایت نکنم. یا برم شیرجه بزنم تو استخر ویروس. اما یک روز به من میرسه. باید بدن رو آماده نگه دارم. نمیشه ازش فرار کرد. باید بهش پیروز بشم
#نقد_اختصاصی
#پورحسین
#ابر_بارانش_گرفته_2020
#سورئال_اجتماعی
#سینمای_ایران

مولف در این اثر به دنبال ترسیم قهرمانی ست که با صبر و حوصله فراوان و با ایثار به کمک افرادی می رود که سخت گرفتار بیماری شده اند و در این راه کارگردان با استفاده از المان های ساختار سورئال یک باور خاص را در انتها ریشه این از خودگذشتگی ها قلمداد می کند . باوری که ریشه در رویای قهرمان دارد و سبب شده تا جهان پیرامون خود را زیباتر بیند . زیبایی که در تصویربرداری بی نقص و چشم نواز اثر نیز به خوبی قابل رویت بود اما اثر از دو نقطه ضربات سنگینی دریافت می کند و صورت زیبای خود را با چهره ای لگدمال شده تعویض می کند . نخست داستان پردازی و شخصیت پردازی طولانی اثر که هیچ کمکی به اوج و پایان قصه نمی کند و همچون مردی با پاهای دو متری می ماند که بدنی سی سانتی را بر بالای خود حمل می کند . این امر ... دیدن ادامه » سبب می شود تا فیلم نتواند کشش لازم را ایجاد و پایان زیبای خود را به خوبی منتقل کند . این فیلم در وهله دوم زمانی که قهرمان قصه به سراغ آخرین بیمار خود می آید با قرار دادن یک سکانس سورئال ( جا به جا شدن لیوان بدون دخالت خارجی ) عملا پایان خود را فاش می کند و بر همگان مسجل می شود که در پی این سکانس سورئال باید اتفاقاتی از این قبیل در انتها نیز رقم بخورد تا اثر در چارچوب ترسیم شده باقی ماند و اتفاق نظیر نیز که برای قهرمان تکرار می شود رویایی است که بیمار آخر آن را در گذشته تجسم کرده است. فیلم عملا با این افشاگری پنهان، تعلیق انتهایی خود را نیز برملا کرده و ضربه ای سنگین به متن وارد می کند .

نمره 5 از 10
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
به یاد دارم در دوران دانشجویی فیلمی دیدم به نام منطقه جنگی(The War Zone) محصول سال ۱۹۹۱، در این فیلم یک خانواده ی انگلیسی، متشکل از پسر و دختری نوجوان به همراه پدر و مادری حامله، به حومه ی لندن نقل مکان می کنند. مادر خانواده، در حین نقل مکان، بچه را به دنیا می آورد. روزی پسر نوجوان خانواده با صحنه ی عجیبی روبرو می شود. راز بزرگ و ترسناکی که رویارویی با آن بسیار مشکل است. بچه ای که تازه به دنیا آمده، مریض می شود. پسر، در گیر و دار راز کشف شده.... تصویر یک خانواده از هم پاشیده آنهم در سراشیبی سقوط، پدید آمدن رازی ترسناک در خانواده که بیان کردن آن ترسناک تر از خود راز است. به قدری در طول تماشای این فیلم بهت زده میشوید که نفس تان بالا نمی آید شما بعد از دیدنش، دیگر همان آدمی نخواهید بود که قبل از دیدنش بودید.
در این فیلم حتی یک تیر هم شلیک نمی شود ولی نام آن منطقه ... دیدن ادامه » جنگی ست، یک درام سرگیجه آور که دنیا را برایتان کابوس می کند، مانند شرایط کنونی ما، زندگی در شرایطی سخت ‌و راز آلود با وجود تنشهایی پیچیده، به یقین ما اکنون در منطقه جنگی هستیم و بی شک آیندگان این را بهتر درک خواهند کرد. بیایید زندگی کردن در شرایط جنگی را بیاموزیم و قشنگ تر به زندگی نگاه کنیم معرکه بیار منطقه جنگی نباشیم به یکدیگر کمک کنیم تا از منطقه جنگی به سلامت عبور کنیم
celine، امیر مسعود و امیرمسعود فدائی این را خواندند
محمد مجللی، پویا فلاح، سیدمهدی و بامداد این را دوست دارند
این فیلم بشدت منو تحت تاثیر قرار داد
گریه های تیلدا سویینتون هنوز یادمه !
۳ روز پیش، سه‌شنبه
مرسی از پیشنهادت محمد جان
۳ روز پیش، سه‌شنبه
خواهش میکنم جاسا جان
مرسی برای مرور خاطرات :)
۲ روز پیش، چهارشنبه
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
#نقد_اختصاصی
#پورحسین
#فیلم_black_blue_2019
#جنایی_درام
#سینمای_آمریکا

فیلم "سیاه و آبی" اثری ست که در قصه پردازی به شدت درگیر کلیشه است و همان پلیس خوب و بد همیشگی را به تصویر می کشد و در مقابل آثار مشابه هیچ حرفی برای گفتن ندارد . فیلم در ایده به خوبی آغاز می شود . پلیسی که هم سیاه بودن را باید در کنار دشواری های شغل تحمل کند و هم زن بودن را . این طرح ریزی نسبتا خوب اما دوامی نمی آورد و در میانه راه به ضرب گلوله کلیشه از پا در می آید.

نمره 4.5 از 10
رومینا خلج هدایتى و پویا فلاح این را خواندند
بامداد این را دوست دارد
علیرضا جان قدم تو مسیری گذاشتی که با اینکه خیلی جالب و جذابه اما موقتا تنهایی. استقامتت ستودنیه و امیدوارم هم خودت ادامه بدی و هم این حرکتت، باعث بشه که کمی هم در مورد فیلم‌های روز دنیا بیشتر و بهتر بدونیم. ❤️❤️
۳ روز پیش، سه‌شنبه
قربانت
سلامت باشی
۳ روز پیش، سه‌شنبه
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید


داروخانه ها حالا محل اصلی تجمعات مردمی شدن. خیلی ها رو دیدم که انگار دارن در یخچال رو باز می کنن فقط میومدن تو که یه نگاهی کنن ببینن چی برای خوردن پیدا میشه.بعضی میخواستن خودشون رو مسلط نشون بدن و تو چشمهای خیلی ها نگرانی می بارید. این روزها خانواده مهمترین عامل نگرانی شده. انگار همه از این می ترسن که سر بقیه بلایی نیاد. سر بچه, همسر و خانواده. چه نگاه باطلی. جنگ جنگه. و همه توش اهمیت زیادی دارن. باید زنده موند. و این اولین اصل مبارزه با یک بیماری واگیرداره. ژل و ماسک رو گرفتم و زدم بیرون. نمیدونم آدمی چه مرکشه که هروقت احساس می کنه که تو یه قضیه ای گیر کرده, هوا هم براش سنگین میشه. حتی اگر چند روز پیش حس یک هوای بهاری دم عید رو پیش خودش تصور کرده باشه. خیابانها خلوتتر شده. حضور کمتر شده. ترس وجود داره و نمیشه منکرش شد. و این ترس من رو نگران می کنه. ترس مهمترین ... دیدن ادامه » عامل شیوع یک بیماری یا یک تفکر خطرناک و ناجوره. زنگ می زنم به مادر. قربون صدقه ام میره. این ایزوله کردن ناخودآگاه احساس دلتنگی بدی میاره. اینکه این دلتنگی بلاخره با کنار هم بودن تموم میشه یا یک جدایی مطلق؟ چیزی نمی گم. اما سعی می کنم دلش رو به دست بیارم. ملیجکش میشم تا کمی بخندونمش و تصویرش می کنم.....
قدم می زنم. سیگار رو می ذارم کنار لبم.
هیچ چیز مثل این فضای ملتهب, این فضای مسموم, این نگرانی و این روزهایی که نمیدونیم فرداش این ور خطیم یا اون ور, دیدار رو خوشایند نمیکنه. دیداری رو که براش مقاومت می کنم پی در پی. از بس آدم دوست داره همه چیز ایده آل باشه. حالا به خودم نهیب می زنم...علی.... کجای کاری پسر؟ و می خندم... خنده داره...ایده آل تر و موندگارتر از این دیدار, چیز دیگه ای هم هست؟
من نمی‌دانم چه باید کرد اما دوستان!
هرچه افزون شد مصیبت دوستی افزون کنید

#سمانه_کهرباییان
۴ روز پیش، دوشنبه
امسال سراسر یک فصل بود "زمستان" ...
۳ روز پیش، سه‌شنبه
دوست عزیزم، از نوشتتون ممنونم. ولی این سیگار، زیاد واستون خوب نیست، از من گفتن.
ضمنا امیدوارم اوضاع همه مردم دنیا بهتر بشه. روز همتون شاد و بدور از غصه.
۳ روز پیش، سه‌شنبه
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
#نقد_اختصاصی
#پورحسین
#فیلم_captive_state_2019
#تخیلی_معمایی
#سینمای_آمریکا

"همیشه مراقب کادوی یونانی ها باش" ، فیلم بر اساس این جمله و یک نقاشی از اسب تروا پایه گذاری می شود . اثری متفاوت از سینمای تخیلی که روایت خود را بر اساس دو تعلیق به پیش می برد و در این راستا از دو باتجربه قدیمی یعنی "جان گودمن" و "ورا فارمیگا" به بهترین شکل استفاده می کند . تعلیق نخست که همچون بسیاری از فیلم های آخرالزمانی به واسطه مخفی بودن هویت فرمانده جبهه مقاومت در برابر تسخیرکنندگان زمین شکل می گیرد و به خوبی رقم می خورد اما تعلیق دوم بر پایه دروغ شکل می گیرد . دروغی که در جریان فیلم به مخاطب نیز تسری پیدا می کند و این دقیقا نقطه ای است که صاحب نظران سینمایی برخی این امر را تقبیح و برخی تحسین می کنند . تقبیح به این علت که معتقد هستند قصه برای ایجاد هیجان کاری جز ... دیدن ادامه » دروغ گویی به مخاطب بلد نبوده است و در داستان پردازی کم آورده است و تحسین به این علت که از غافل گیری به هر نحوی استقبال می کنند خواه حتی بر پایه دروغ طرح ریزی شده باشد . دروغ مقوله ای است که در فیلم "ایالت اسیر" سبب شده تا انسان امروز به اسارت صنعت و تکنولوژی درآید . دروغی به نام خوشبختی .

نمره 7.5 از 10
امیرمسعود فدائی و پویا فلاح این را خواندند
بامداد و رایِ باز این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
دیروز توی سینما فرهنگ خیلی خلوت و باحال بود. فیلم طلاق و گربه ها رو دیدم. چه فضای باحالی. با یک نگاه منتقد رفتم اما واقعا حال کردم. ریتم سریع و داستانی که ذره ذره میرفت تو عمق ترس. جوری که اصلا یهو به خودت میای و نمیتونی آخرِ کار ماجرا رو راحت رد و نفی کنی. اینقدر غیرواقعی که کاملا واقعی....
برای سانس بعد که فیلم زغال بود ، سینماها رو تعطیل کرده بودن. من بودم و اون مرد جاافتاده که مسئول اون سینما کوچیکه تهِ پارکینگِ سینماست. گفتم آقا چه کنیم. گفت چند نفری؟ گفتم خودمم و پشت ماسک خندیدم. حالم خوب بود. اومدم تو تهران اولین جوینت رو روشن کردم. و نخِ سیگار. حالا وقت ترک کردن نبود. شاید آخرین روزها بود.گفتم آقا سینماها که تعطیله تو هم که میگی خوبه فیلم. بذار با سینما تمومش کنم. با دیدنِ فیلم.
رفتم بیرون سیگار کشیدم. و اومدم توی سالن . یه خانمم بود. چه فضایی بود. ... دیدن ادامه » حس میکردم بیماری و شیوع دور تا دورت رو گرفته. ماسک توی سینما و دیدن فیلم . تو و یه غریبه. حالم بهتر شد... هرچند فیلم رو اونقدر که باید دوست نداشتم
سلام دوست عزیز. چقدر قشنگ میتونین بنویسین. واقعا قابل تحسینه.
ضمنا امیدوارم همه خواننده های عزیز بدور از این ویروس، سالم و شاد باشند. روز خوش.
۵ روز پیش، یکشنبه
من البته آقای احمدی نیستم :)
۳ روز پیش، سه‌شنبه
خوش خبر باشی نیلوفر جان
تو خونه داشتم میمردم
۳ روز پیش، سه‌شنبه
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
گفتم جنون همینه دیگه....
اومدم تهران. درست وسط معرکه
نباید این فرصت رو از دست میدادم. باید درسها و تجربه ها کسب میکردم تو این فضا.
گفتم علی...این ویروس که میخواد جهان رو دربنورده، پس از چی می ترسی؟ زودتر گرفتنش؟ یا قرنطینه طولانی ای که خودت برای خودت درست میکنی؟
از اهواز راه افتادم. از کمربندی اراک گذشتم و از جاده قدیم قم .
تهران داره به روزهای عجیبی نزدیک میشه. وقتشه لرزیدنش رو ببینم. و اینکه به آدمهاش چطوری میتونم کمکی بکنم. یاد دوست دکتر می افتم تو کتاب طاعون. شاهکارِ آلبر کامو
بابا باریکلا به شما
ما در رفتیم
شما اومدی زدی به قلب خطر
دمت گرم واقعن
۴ روز پیش، دوشنبه
ای جااان :))
فدای خودتو و فرمولت رفیق
آره واقعن کل دنیا رو به وحشت انداخته
ولی دمت گرم ، همینکه اینطور بیخیالشی و میری فیلم میبینی و ... نشون میده چقدر با خودت و با دنیا حسابت پاکه . واقعن اینهمه کول بودن ، روح بزرگی میخواد . که تو داریش
۴ روز پیش، دوشنبه
داداش بامداد....
تو اولین کسی هستی با این روحیه که دوستت دارم
روحیه ای که همیشه منتقدش بودم
این از رفاقت میاد
بی تردید
۴ روز پیش، دوشنبه
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
«سینما خر» فیلم افتتاحیه جشنواره جهانى بنگلور هند | عکس
» «سینما خر» فیلم افتتاحیه جشنواره جهانى بنگلور هند
... دیدن متن »

فیلم «سینما خر» در دوازدهمین جشنواره بنگلور هند به عنوان فیلم افتتاحیه به نمایش درمی آید.
فیلم «سینما خر» به کارگردانی شاهد احمدلو و تهیه‌کنندگی علی یاور در ادامه حضور جهانی خود، این بار بعد از بوسان کره جنوبى، در دوازدهمین دوره جشنواره بنگلور هند و در بخش مسابقه سینمای آسیا پذیرفته شده و قرار است به عنوان فیلم افتتاحیه هم در این رویداد جهانى به نمایش درآید. این جشنواره از ۲۶ فوریه تا ۴ مارچ (هفتم تا چهاردهم اسفند ماه) در کشور هند برگزار می‌شود و کارگردان با تهیه‌کننده فیلم، هفته آینده برای حضور در این فستیوال عازم هند خواهند شد.
«سینما خر» (مِشمِشه) پیش از این در جشنواره فیلم بوسان و در بخش «پنجره‌ای رو به آسیا» به نمایش درآمد که با استقبال چشمگیر مخاطبان کره‌ای و منتقدان روبرو شد و توانست کاندید دریافت جایزه بهترین فیلم شود. پخش‌کننده جهانی این فیلم موسسه بین‌المللى هنر هفتم با مدیریت علیرضا شاهرخى است.

۵ روز پیش، یکشنبه
امیرمسعود فدائی این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
«سلفی با دموکراسی» امروز در برلین روی پرده می‌رود | عکس
» «سلفی با دموکراسی» امروز در برلین روی پرده می‌رود
... دیدن متن »

فیلم سینمایی «سلفی با دموکراسی» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی علی عطشانی امروز یکشنبه ۴ اسفندماه برابر با ۲۳ فوریه ساعت ۱۳ در جشنواره فیلم برلین، روی پرده می‌رود.
به گزارش مشاور رسانه‌ای بیتافیلم، فیلم سینمایی «سلفی با دموکراسی» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی علی عطشانی فردا یکشنبه ۴ اسفندماه برابر با ۲۳ فوریه ساعت ۱۳ با حضور کارگردان در سالن Cinemaxx17 برلین برای نخستین بار اکران می‌شود.این فیلم که با حجم بالایی از جلوه‌های ویژه کامپیوتری تجربه جدیدی در خاورمیانه محسوب می‌شود، در بخش بازار جشنواره فیلم برلین حضور دارد. پولاد کیمیایی، پژمان بازغی، آتیلا پسیانی، سیما تیرانداز، امیرعباس گلاب، دنیا مدنی، نیما شاهرخ‌شاهی، مهدی صبایی، قاسم زارع و کورش تهامی از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.
«سلفی با دموکراسی» داستانی ماورائی دارد و روایت متفاوتی است از کسانی که در جنگ ایران و عراق حضور داشته‌اند و داستان آن تقریبا در ادامه داستان فیلم «دموکراسی تو روز روشن» اتفاق می‌افتد.
عوامل فنی این پروژه عبارتند از: تهیه‌کننده و کارگردان: علی عطشانی، نویسنده: مسعود و امیرعلی احمدیان، تهیه‌کننده اجرایی: سید محمد احمدی، مدیر فیلمبرداری: محمود عطشانی، دستیار یک و برنامه‌ریز: امیر رونقی، مدیر تولید: سعید دلاوری، مشاور تهیه‌کننده: سید محمدتقی هاشمیان، صدابردار: محمد شاهوردی، طراح چهره‌پردازی: امید گلزاده، طراح صحنه و لباس: آبتین برقی، سرپرست جلوه‌های ویژه رایانه‌ای: فرید ناظر فصیحی، مسئول جلوه‌های ویژه میدانی: حسن راستگو، صداگذار: سید محمود موسوی‌نژاد، چهره‌پرداز: فرزانه زردشت، مدیر امور بین‌الملل: امیدعلی چوگانی، منشی صحنه: مهتاب شهرابی، مدیر تدارکات: علیرضا یارمحمدی، هماهنگی تولید: سامان صادقی‌مهر، مجری طرح: بیتا فیلم تهران، عکاس: مجید محبوبی‌راد، مشاور رسانه‌ای و مدیر روابط عمومی بیتا فیلم: مریم قربانی‌نیا، پخش جهانی: امریکن برایتلایت فیلم پروداکشنز American Brightlight Film Productions 

۵ روز پیش، یکشنبه
امیرمسعود فدائی و امیر مسعود این را خواندند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
فیلم کوتاه «ساعت خواب» در فستیوال گاردن سیتی هند | عکس
» فیلم کوتاه «ساعت خواب» در فستیوال گاردن سیتی هند
... دیدن متن »

فیلم کوتاه «ساعت خواب» به‌کارگردانی مینا سادات‌حسینی در پنجمین حضور جهانی به بخش مسابقه جشنواره بین‌المللی فیلم GardenCity هند راه یافت.
«ساعت خواب» روایت‌گر زنی به نام رویاست. او با شرایطی مواجه می‌شود که همسر، دختر و شغلش را در حال از دست دادن می‌بیند...
جشنواره بین‌المللی فیلم GardenCity با پذیرفتن و نمایش جدیدترین طیف‌های فیلم‌های جسورانه، قدرتمند و معنادار از سراسر جهان، دنیای سینما را با هدف لمس و آموزش مخاطب، به شهر بنگلور در هند منتقل می‌کند. این جشنواره تمامی انواع و ژانرهای کمدی، وحشت، درام، علمی – تخیلی، انیمیشن و ... را در بر می‌گیرد و بیش از هرچیز به دنبال قصه‌گویی خلاقانه است.نخستین تجربه کارگردانی حسینی، پیش از این در فستیوال های Kalaburagi هند، International shorts استرالیا، First Friday Kansas city امریکا و Red dirt امریکا  پذیرفته شده است.نویسنده فیلمنامه «ساعت خواب» بهمن عبداللهی، مدیر تصویربرداری علی محرابی، صدابردار میثم حسنلو، تدوین و صداگذاری محمود نجفی، مدیر تولید احمد مرادی، طراح صحنه و لباس الهه ذکایی، تهیه کننده مینا سادات حسینی و انجمن سینمای جوانان - دفتر تهران بوده و سولماز قاسمی، آرمان عزیزی، نیک‌ناز ظفرنیا، آیدا ابراهیم‌زاده و ... بازیگران آن هستند. چهارمین دوره این جشنواره 24 فوریه 2020 آغاز به‌کار می‌کند.

۵ روز پیش، یکشنبه
امیرمسعود فدائی و امیر مسعود این را خواندند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
رونمایی از فیلم «پیشی میشی» برای کودکان کار | عکس
» رونمایی از فیلم «پیشی میشی» برای کودکان کار
... دیدن متن »

احمد احمدی تهیه کننده فیلم سینمایی  «پیشی میشی» تنها گزینه کودک اکران نوروز ۹۹، اعلام کرد: با توجه به فضای شاد و کمدی فیلم تصمیم گرفتیم در این روزهای تلخ دل کودکان کار را شاد کنیم و  اولین نمایش پیشی میشی برای دل این کودکان  خواهد بود.
احمدی در ادامه افزود: مواد تبلیغاتی  «پیشی میشی» آماده است اما با احترام به تصمیم و نظر شورای صنفی پس از مشخص شدن نهایی فیلم های نوروزی برای انتشار آن اقدام خواهیم کرد.«پیشی میشی» ساخته حسین قناعت یک کمدی شاد برای کودکان و نوجوانان و خانواده است که فیلمبرداری آن در تهران انجام شده است. رضا شفیعی جم، بهاره رهنما، ارژنگ امیرفضلی، علی کاظمی، ساعد هدایتی، محمد شیری،سپهر سهرابی،مهدی حدادی و با حضور نفیسه روشن، یوسف صیادی، صدیقه کیانفر،عباس محبوب از بازیگران «پیشی میشی» هستند.طاها و ماهان عابدی دو بازیگر کودک فیلم هستند.با توجه به فیلم های قبلی احمداحمدی تهیه کننده «ردکارپت» (رضا عطاران) و «لازانیا» (حسین قناعت) پیش بینی می‌شود «پیشی میشی» از فیلم های موفق امسال باشد.پخش فیلم بر عهده رسانه فیلمسازان مولود به مدیریت "حبیب اسماعیلی" است

۵ روز پیش، یکشنبه
امیرمسعود فدائی و امیر مسعود این را خواندند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
یک فیلم تلویزیونی عصر جمعه ای بی رمق که هیچ برنامه و داستانی گیرا و قابل کشش از ایده اش که متفاوت است ندارد و در همراه ساختن مخاطب کاملا ناتوان عمل میکند..ایده ای که با یک داستانی موثر و فیلمنامه ای حساب شده می‌توانست فیلمی قابل توجه از آن ساخته شود کاملا هدر رفته است.. فیلمنامه ساختار محکمی ندارد نقص هایش در بیان روایتی متقن که ضمن گریز به مشکلات جامعه ناشنوایان بتواند مخاطب را با منطقی درست مشتاق نگه دارد مشهود است. اوج بی منطقی و سرسری بودن را در پایان فیلم میشه جستجو کرد.فیلم حتی در خلق لحظاتی که با توجه به تم فیلمنامه اش به راحتی میشد در جهت نزدیکی و احساس هم دردی مخاطب از آن سود جست نیز عاجزانه عمل میکند..
به هر تقدیر نمیشود از مضمون اصلی فیلم (که به خوبی و قوی تشریح و بیان نمیشود)و بازی بازیگران چشم پوشید.تلاش هانیه توسلی ستودنی و از آن بهتر ... دیدن ادامه » محسن کیایی است که بازی کاملا متفاوتی نسبت به نقش های یکسان پیشینش ارائه میدهد.هرچقدر این دو خوب ظاهر میشوند به همان نسبت پدرام شریفی بد و بلاتکلیف است و نقشش کمکی چندان به پیشبرد همان قصه ناقص و نامرغوب نمیکند. مهران احمدی هم نقشش را به خوبی ایفا میکند کنترل شده و قابل قبول ..
امیرمسعود فدائی و امیر مسعود این را خواندند
مهدی این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
زهره مقدم
درباره فیلم کله سرخ i
بعضی فیلم ها پایان بندی ندارند. بعضی فیلم ها پایان باز، بعضی فیلم ها پایان خوب و بعضی ها پایان درست.
کله سرخ بنظرم جزو دسته آخر و یک فیلم متوسط رو به خوب بود. بازی ها خوب و قصه باورپذیز.
نکته بیادموندنی فیلم هم ساختن در شرایط کوهستانی توی زمستان فیلم هست که دست مریزاد داره.
امیرمسعود فدائی، مریم عباسی، Ali و پویا فلاح این را خواندند
بامداد این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
زهره مقدم
درباره فیلم سرکوب i
هیچکس ما رو نمیخاد مامان. بقیه نه از ما بدشون میاد، نه خوششون میاد. فقط خودمونیم که خودمون و میخایم.

وضعیت حساس کنونی در دو جمله.

دلم لک زده بود برای یک فیلم خوب.
چه حیف که تو سینما ندیدم و جای قیچی روش بود.
امیرمسعود فدائی، وحید هوبخت و سپهر این را خواندند
بامداد، امیر مسعود، پویا فلاح و نرگس این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
http://tarikhirani.ir/fa/news/8365

من این ترانه ها، آهنگ ها،تصنیف ها، اسامی، فیلمها و سریالا رو زندگی کردم. چه حس عجیبیه مرورشون. حسرت، غم، شادی و حسرت.
چرا هرسال توی این مملکت یه فاجعه ای یه حادثه ای اتفاق میافته؟ راست میگه هر سال یه صدایی داره یه روحی داره که میشه اون سال رو با اون آهنگ و ترانه بیاد آورد.
جای چند تا شعر و آهنگ خالیه:
گلنار و گربه آوازه خوان سال ۶۷ و ۶۹
صدای جلال الدین منبری در تیتراژ سریال عطر گل یاس: یاس بوی مهربانی میدهد عطر دوران جوانی میدهد یاس ها یادآور پروانه اند یاس ها پیغمبران خانه اند سال ۶۹
پرنده های قفسی و اولین بار صدای سیاوش قمیشی سال ۷۱
تیتراژ مرسدس با صدای مانی رهنما سال ۷۷
خس و خاشاک حامد نیک پی سال ۸۸
چرا رفتی؟ همایون شجریان سال ۹۳
نوستالوژی ابی و گوگوش سال ۹۴

شما چه صداهایی روی سالهاشون بیاد میارین؟
خیلی زور زدم به یاد بیارم اما چیزی یادم نیومد
این بخاطر خاص بودنِ شماست که سالهاتون اینطور موسیقایی و به یادآوردنی ان .
اما از این به بعد حواسم هست . و سعی میکنم صداهای سالهام رو به ذهن بسپرم تا بعدها به یادشون بیارم
دمتون گرم . عالی بود
۰۳ اسفند
عزیزی رفیق.
آره از سرزمینهای شمالی خیلی خوب بود. موسیقیش جادو ییه. خاله یوکی کو. هم عشق بود :)
۵ روز پیش، یکشنبه
ای بابا :)) یعنی اینم ؟
فکر میکردم فقط خودم عاشقشم . البته اون زمان متوجه شده بودم که بابامم عاشقشه . ولی خب فکر نمیکردم کل ملت عاشقش باشن :))
۵ روز پیش، یکشنبه
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
#نقد_اختصاصی
#پورحسین
#فیلم_true_history_kelly_gang_2019
#وسترن_جنایی
#سینمای_استرالیا

"جاستین کورزل" در اثر جدید خود همچون فیلم قبلی ( macbeth 2015 ) یک نقاشی خیره کننده به تصویر کشیده است تا جایی که برای تماشای بهتر هر نما شاید نیاز باشد چندین بار به عقب بازگشت . چهره پردازی ، طراحی صحنه ، صداگذاری و به خصوص تصویربرداری این عصر به قدری قدرتمند است که مخاطب را کشان کشان به درون خود می برد و چشمان را بر روی قصه پردازی ضعیف فیلم می بندد. بی شک این عصر هنری ترین فیلم سال 2019 است . یک شعر و نقاشی خونین که شاید قصه آن برای برخی مخاطبین خسته کننده باشد اما تصاویر آن به قدری بکر و بدیع است که مخاطب را تا انتها حفظ می کند. تصویربرداری "آری وگنر" جوان در این اثر به قدری حرفه ای ست که مخاطب را با تک تک سکانس ها نیم خیز می کند و دوباره به صندلی خود پرت می کند و به بهترین ... دیدن ادامه » شکل ممکن مسیر را برای همذات پنداری با اثر هموار می کند .

نمره 9 از 10
امیرمسعود فدائی و پویا فلاح این را خواندند
رایِ باز و بامداد این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
#نقد_اختصاصی
#پورحسین
#فیلم_corpus_christi_2019
#درام_اجتماعی
#سینمای_لهستان

در سال های پر هیاهوی سینمای جهان آثار درخشانی نیز وجود دارند که در زیر صدای بلند تبلیغات سایر فیلم ها دفن می شوند و چیزی جز یک اسم از آن ها باقی نمی ماند . نمونه بارز این اتفاق برای فیلم "بدن مسیح" رقم خورد . فیلمی که قطعا پس از فیلم موفق parasite شایسته دریافت اسکار بهترین فیلم بخش بین الملل بود . اثری تکان دهنده و تند و تیز که تمام هجمه خود را به سمت جامعه بنیادگرای لهستان متمرکز کرده است . کارگردان در این اثر با تمرکز بر شخصیت اصلی شرور فیلم و ساخت اثری شخصیت محور تمامی انسان های به ظاهر درست کار را به چالش می کشد . به تصویر کشیدن قصه واقعی حضور یک انسان آنارشیست در کلیسا سبب شده است تا تعدادی از ماندگارترین پلان های چند سال اخیر سینمای جهان در این اثر نمایش داده شوند. پلان هایی ... دیدن ادامه » که تضادهای ویرانگر جامعه لهستان را به چالش می کشد و در انتها معتقد است بدون هزینه اصلاحی صورت نمی گیرد و پایان خونین خود را در همین راستا ترسیم می کند .

نمره 9 از 10
امیرمسعود فدائی، امیر مسعود و پویا فلاح این را خواندند
بامداد این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید