تیوال سینما
S3 : 14:38:08
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال

 

خیلی جالب بود، به خصوص بعضی اپیزودها بیشتر، غافلگیر و شوکه کننده،
توضیح دادنی ها رو به خوبی توضیح دادن دوستان، من دیگه چی بگم :D
حمیدرضا مرادی این را خواند
زهره مقدم، علی عبداللهی و آذرمهر این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
دیشب این فیلم دوست داشتنی رو دیدم ولی حتی صحنه های بظاهر خنده دارش هم برای من پر از بغض بود و بشدت معتقدم این فیلم مخاطب خاص داره باید پیشینه ذهنی داشته باشی تا بتونی مکالمات قاب عکسها و مناظرشونو لمس کنی. فکر نمیکنم نسل جدید و مدرن امروزی بتونن ارتباط خوبی با فیلم برقرار کنن.
علی جباری و حمیدرضا مرادی این را خواندند
امیر مسعود، رضا تهوری و آذرمهر این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
ف کیوان
درباره مستند در جستجوی فریده i
از بین مستند هایی که تا الان دیدم دو تا کار خیلی بهم چسبید یکی فیلم من میخوام شاه بشم. و دومی هم همین فیلم بسیار دیدنی و به یاد ماندنی. از دستش ندید که هر لحظه اش زنده است و تاثیرگذار.
لذت بردم از تماشاش...لبخند بر لب دیدم این فیلم شیرین ...لبخندی غنیمت درین روزها که دلیلش هم پایان یک انتظار پنج‌ساله بود و هم ایده جذابی که کارگردان-نویسنده برای گفتگو بکار برده بود...تماشای این فیلم برای ما که همگی متکلم‌وحده هستیم....مایی که دچار این توهمیم که اولین فکری که به ذهنمون خطوط کرده عین و تمام حقیقت هست و تاب هیچ نقدی که خدشه‌ای بر حقیقت موهوم ما وارد کنه رو نداریم...ما که بدلایل مبهمی تصور می‌کنیم بدون مطالعه و آموزش در همه زمینه‌ها صاحب‌نظر و ایده‌پردازیم...با اینکه سورئال در لیست ژانرهای مورد علاقم در آخرای ایست قرار میگیر ه،اما میزان باورپذیری و نوع پرداخت واقعا دلچسبش کرده بود...تا جایی هم که من فیلم خارجی دیدم ایده محوری فیلم قبلا مورد استفاده قرار نگرفته بود و کاملا بکر بود.....
ما هم امشب میخواهیم این فیلم ممنوعه رو ببینیم. کامنتها رو خوندم دلم میخواد زودتر ساعت بشه 22:20
آقای سوبژه (محمد لهاک) و آذرمهر این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
زهره مقدم
درباره فیلم متری شیش و نیم i
معرکه بود. از کارگردانی و فیلمبرداری و کنش های داستان و بازی ها خیلی خوشم اومد. فقط دو سه تا سکانس به نظرم ایراد که نه میتونست شاید بهتر باشه.
یکی صحنه فرو ریختن کارگاه شیشه و آمار دادن ناصر به داداشش که اول نمیرفت بعد یهویی رفت.
دوم صحنه ژیمناستیک رفتن بچه که اوج پایان فیلم بود و خیلی هامون فکر کردیم فیلم با این صحنه تموم میشه، میتونست خیلی تاثیرگذار تر باشه. لزومی به اضافه کردن کمدی به این صحنه نبود با دویدن بچه لباس به دست اونم در حالیکه مادرش با بقیه خارج شده و اینم معلوم نیست برا چی معطل شده وداییش خودشو به در و دیوار قلاب کرده که بتونه بیشتر ببینتش. میشد بچه دنبال داییش برده دو تا پرش هم تو راهرو براش بزنه و بعد با حسرت خارج بشه و از بقیه عقب بمونه.
و صحنه اخر هم با اینکه پیمان معادی که کل فیلم قربون صدقه ش رفتم عالی درش آورد، بنظرم کافی نبود. ... دیدن ادامه » کاش شیشه شور کم سن و سال بود و معادی عصبانی میشد و ردش میکرد و بچه دو تا ماشین اونورتر از یه ماشین دیگه ترجیحا لاکچری پول میگرفت و بیخیال میرفت سمت بقیه دوستاش. و معادی میدید انقد تعدادشون زیاده که حتی نمیشه همه رو شمرد چه برسه به رسیدگی...
خلاصه از فیلم حظ کافی رو بردم و بعد مدت هایک فیلم تمیز و خوش ساخت دیدم. هر چند رعال و سیاه بود...
«پیمان معادی که کل فیلم قربون صدقه ش رفتم»!
#جان_کلام
#خسته‌_نباشی_دلاور
#بباز(!)
دیروز
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
لبخند می‌زدم به مسلسل‌ها
از لمس اشک‌هات برآشفتم
در کوچه‌هام بوی چه می‌آمد
من پشت ماسک با تو چه می‌گفتم
از پشت ماسک، عاشق تو بودم
از پشت ماسک، بوسه فرستادی
در پس‌زمینه خسته و هجوآمیز
میدان خون‌گرفته‌ی آزادی
آن سمت زوزه‌های موتورها بود
این سمت، خشم له شده در مشتت
سنگر گرفته بود کسی پشتم
سنگر گرفته بود کسی پشتت
از تو که خودکشی شدنِ مرگی
از من که غرق‌ها شده‌ام در سم
بدجور واضح است نمی‌ترسی
بدجور ... دیدن ادامه » واضح است نمی‌ترسم
من می‌دوم تمام بیابان را
در انتظار آب نخواهم مُرد
این قلب من! گلوله بزن سرباز!
من توی رختخواب نخواهم مُرد
دیوانه‌وار هستی و زیبایی
آرایش لبان و تنت قرمز!
لب‌های خونی‌ات درِ گوشم گفت:
«غمگین نشو به خاطر من هرگز
من سرنوشتِ خواستنِ فریاد
در خاورِ میانه‌ی غمگینم
من در توام... میان تنت، روحت...
از پشت پلک‌های تو می‌بینم
فردا که روز خنده و آزادی‌ست
من در میان سینه‌ی تو شادم
حبسم بکن میان نفس‌هایت
من توی دست‌های تو آزادم»
چشم تو بسته می‌شود آهسته
نبضت سکوت می‌کند از فریاد
من گریه می‌کنم... و از این به بعد
به صبر خود ادامه نخواهم داد
دیگر بس است مردنِ با لبخند
کافی‌ست این شکنجه و خاموشی
من انتقامِ حرکتِ تاریخم
دیگر نه بخششی، نه فراموشی!
فردا که روز حتمی آزادی‌ست
فردا که روز خنده و خوشحالی‌ست
تو در منی، کنار منی امّا
جای تو در تمام جهان خالی‌ست
ما «عشق سال‌های وبا» بودیم
در صفحه‌های کنده‌ی از تقویم
یا اینکه در مکان بدی بودیم
یا اینکه در زمان بدی بودیم
این داستان مسخره‌ی ما بود
غمگین و ناتمام‌تر از هر چیز
عشقی که مانده است از آن یک مرد
که گریه می‌کند وسطِ پاییز...
.
سید مهدی موسوی
عجب معرکه‌ای بود!
ممنون واقعا
دیروز
۲۱ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید

نمی دانم چرا تمام راه های دموکراتیک جهان به زیر خاک ختم میشود ... و من نگران خدایی هستم که سالهاست در راه مانده ...
می ترسم از دیدن مسیح های مُرده ای که این روزها ، حتی صلیبی به ارث نمی برند ؛
از پاهایی که ورچیده می شوند و آهسته از یادها می روند ؛
می ترسم از باوری که هر بار ، با دیدنِ تقسیم منصفانه ی درد میان کودکان ، از کفم می رود ...
من می ترسم از پیراهنی که بوی تو را ندهد .
فردا را ببین... اعدامی ِ دیگری در راه است ...صبحدم ، پیش از طلوع دستانِ ما ، پاهایش بی خیالِ جاذبه ، در هوا تاب خواهد خورد... و اینجا ،جایی حوالیِ همین زمین است.


در مجموع لذت بردم و این فیلم را دوست داشتم ، خلاقیت در شیوه روایی فیلم را بسیار پسندیدم ، گرچه استارت خوبی برای ورود به این قسمت ماجرا زده نشد ( منظورم بخش صحبتهای منیر خانم با مجری تلویزیون است ) ، بازی شهاب حسینی عزیز هم به ... دیدن ادامه » گمانم به اندازه نقش های اخیر ایشان ، قابل قبول نبود ...
متن ِ اَبر پرور ِ حَظ آفرینی بود.. گران اما جانبخش! دست مریزاد.
بی هرگونه لاف و گزاف به سطور بالا بسنده میکنم که معطر است و مستغنی.
۲ روز پیش، دوشنبه
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
چه غوغایی به پا کردن این آشغالهای بی نهایت دوست داشتنی :))
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
به سیل صبح‌خواهان راه بستند
هزاران سینه و سر را شکستند
ولی مردم‌ گرفته دست در دست
ز چنگ دیو مردم‌خوار، رَستند

شب‌نورد- اصلان اصلانیان
چاووش 2
علی کو کجا کی ؟ چطوری این متن زیبا رو به فیلم ربط دادی؟
۲ روز پیش، دوشنبه
شعرو قبول کن حالا از ما همینطوری :)) از بس قشنگه
بیشتر مصرع دومش رو که سر و سینه شکسته شد تو فیلم، خوبه؟ :))
۲ روز پیش، دوشنبه
قشنگی شعر رو خیلی قبول میکنم
۲ روز پیش، دوشنبه
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
۲ روز پیش، دوشنبه
علی عبداللهی، محمد عسگری، آقای سوبژه (محمد لهاک) و آیدا طاهرزاده این را دوست دارند
همین مونده فقط بریم بقالی هدی زین‌العابدینو ببینیم..کلا هست :))

یاس جان ❤️⁩⁦
۲ روز پیش، دوشنبه
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
عکس
از فیلم ضربه فنی i
۲ روز پیش، دوشنبه
محمد عسگری و آقای سوبژه (محمد لهاک) این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
دوستان، اسم اون موسیقی معروفی که اواخر فیلم پخش می‌شد رو می‌دونید؟ (منظورم Koop Island Blues نیست، قبل از اون.)
سپیده این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
میخوام از دوستان علاقمند و شیفته این فیلم خواهش کنم که چند نمونه از دیالوگهای فیلم که بغض هاشونو فریاد زده رو ذکر کنن؟ شاید من متوجه نشدم یا توقعم در حد دیالوگهای فیلمهای سیاسی تندتری مثل نسل سوخته یا دیوانه ای از قفس پرید بوده و سطح انتقادات این فیلم برام سطحی و ابکی و خسته کننده بنظر رسیده؟ لطفا همراهی کنید تا شاید منم متوجه بشم.
با تشکر
سلام
احتمالا توقعتون بالا بوده
موفق باشید
۲ روز پیش، دوشنبه
افرین به هوش و ذکاوت شما بالاخره منظورم مشخص شد . فیلمی مثل من عصبانی نیستم لایق حداقل های سینمای سیاسی و اجتماعی است و با صداقت بیان مشکل میکنه و بعد از سانسور میتونه یه جورایی مجوزشو بگیره اما حرفی برای گفتن هم داشته باشه اما فیلمهایی که ذکر کردم دیگه ... دیدن ادامه » مرزی ندارند هم در مضمون و هم در اجرا مخالف سیستم ساخته شده اند و با سانسور شدید هم حرف کاملشونو میرسونن و دیگه برای سیستم قابل هضم و اکران نیستند. اما فیلم اشغالها فقط یک سایه ضعیف از این سبک سینماست و اگر معروفیت تبلیغاتی توقیفش نبود شاید تماشاگر خیلی تشویق به دیدنش نمی شد
۲ روز پیش، دوشنبه
منم که از همون اول گفتم :)
دلایل دوستداران یک اثر هنری (یا هر چیز دیگه حتی خوراکی و تفریح) نمیتونه گروه مقابل رو قانع کنه یا برعکس..چون همه چیز با منطق قابل توضیح نیست و حس و جهان‌بینی و سلیقه و طبقه اجتماعی و چیزهای بیشمار دیگه باعث دوست داشتن یا نشدنش ... دیدن ادامه » هست.
تمام اثرات هنری توقیفی به یک میزان معروفیت تبلیغاتی دارند به نظر من..کاری هم ندارم که این ترفند تبلیغاتی هست یا واقعیت.
شما آشغالهای دوست داشتنی رو به هر دلیل دوست نداشتید و اون رو ضعیف میدونید. و من عصبانی نیستم رو و ایکس و ایگرگ خیلی چیزهای دیگه رو.

ختم کلام
ممنونم

۲ روز پیش، دوشنبه
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
انصافاً با این کار خیلی حال کردم و نظیرش تا حالا در سینما ایران ندیده بودم ، این فیلم خیلی حرف داره برای گفتن و جاش به شدت در جشنواره فجر 6 سال اخیر خالی بوده و به بدترین شکل ممکن مورد بی مهری مسئولین قرار گرفته بود از بازی بی نقص خانم شیرین یزدان بخش نباید گذشت ، خیلی دوست دارم نسخه اصلی فیلم ببینم چون مطمئناً متفاوت تر خواهد بود. حتماً برید و این فیلم ببینید.
زهره مقدم
درباره فیلم سرخپوست i
فیلم ضعف هایی داره در پرداخت شخصیت ها،موسیقی و پرداخت فیلمنامه اما جذاب بودن داستان و متفاوت بودنش به قدری هست که ازش به عنوان یک فیلم خوب بشه یاد کرد.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
چه تاریخ پر از دردی داریم ما...
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید

داشت ماتم شدید می بارید
از دلِ ابر اسید می بارید
گریه های سفید می بارید
غصه های جدید می بارید

مادرم داشت زایمان می کرد...

دورِ میدان؛ سکوت می رقصید
در اتوبان؛ سکوت می رقصید
زیرِ باران؛ سکوت می رقصید
توی فنجان؛ سکوت می رقصید

داشت بابا تراژدی می شد...

چهره ... دیدن ادامه » اش را کسی اتو می کرد
جامه ی درد را رفو می کرد
مرگ را داشت زیر و رو می کرد
با خودش هم بگو مگو می کرد

سقط شد خواهرم درون خودش...

یکنفر در اتاق؛ پرپر شد
زیر نور چراغ؛ پرپر شد
خارج از اتفاق؛ پرپر شد
کلت، باتوم، چماق... پرپر شد

چاقوی تیز دست داداشم...

درد دارد تصورم؛ نقطه
از خودم نیز دلخورم؛ نقطه
خالی ام، از جنون پرم؛ نقطه
خشک مانند آجرم؛ نقطه

بندِ بعدی طناب داری هست...

گرگ ها کلّ گله را خوردند
زنده ها در سکوتشان مُردند
غنچه ها وانگشته پژمردند
خنده ها را گلایه ها بردند

یک نفر در میانِ هال افتاد...


#امیرحسین_خوشحال
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
شاید رسیده‌ای به حسابِ برابران
اما هنوز مانده گناهانِ دیگران

کرکس که هیچ، بر سر تقسیمِ ارزنی
تغییر می‌کنند تمامِ کبوتران

هم رشک می‌بریم به آنان که قانعند
هم غبطه می‌خوریم به قدر توانگران

ما با کدام جنبه‌ی جرأت، دلِ تو را
تشبیه می‌کنیم به دریای بیکران

دائم شهید می‌شوی از بس که زنده‌ای
دنیا اگرچه پر شده از مرگ‌باوران

مادر! ... دیدن ادامه » به آن بهشت که در سرنوشت توست
این‌جا جهنّم است؛ به دنیا نَیاوران!

#مریم_جعفری_آذرمانی
۲۸ خرداد ۱۳۸۹
#کتاب_قانون چاپ ۱۳۹۰
#نشر_داستان_سرا
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
فراخوان هشتمین جشنواره سراسری فیلم کوتاه و عکس دانشجویان امید | عکس
» فراخوان هشتمین جشنواره سراسری فیلم کوتاه و عکس دانشجویان امید
... دیدن متن »

هشتمین دوره جشنواره سراسری فیلم کوتاه و عکس دانشجویان (امید) با هدف شناسایی ، حمایت، تقدیر و پرورش استعدادهای درخشان حوزه فیلم و عکس و همچنین ایجاد فضای پر شور و نشاط در بین دانشجویان سراسر کشور با رقابت در یک عرصه فرهنگی و هنری،  در هفته اول اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ به میزبانی دانشگاه شیراز برگزار می گردد. به سبب اهمیت پرداختن به موضوع پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر و سایر آسیب های اجتماعی با استفاده از زبان هنر، این موضوع در قالب بخش ویژه جشنواره هشتم قرار می گیرد.

اهداف راهبردی این دوره جشنواره
ـ شناسایی و معرفی استعدادهای ناب و خلاق دانشجویی در زمینه فیلم کوتاه، فیلم نامه و عکس 
ـ تقویت فضای پویا و پرنشاط اجتماعی در بدنه دانشگاهی  به عنوان یکی از عوامل بازدارنده از آسیب ها و انحرافات اجتماعی 

موضوعات جشنواره
هشتمین دوره جشنواره فیلم و عکس دانشجویی در دو موضوع زیر در چهار بخش فیلم کوتاه، فیلم های صد ثانیه ای، فیلمنامه و عکس برگزار می گردد:

۱-آزاد
۲-موضوع ویژه : پیشگیری از  اعتیاد و آسیب های اجتماعی

بخش های جشنواره 

۱-بخش فیلم کوتاه

در بخش فیلم کوتاه آثار در قالب فیلم های داستانی، مستند، تجربی و انیمیشن پذیرفته می شوند.

مقررات بخش فیلم کوتاه:

۱-مدت زمان فیلم ها نباید بیشتر از ۳۰ دقیقه باشد.

۲-بیش از ۲ سال از تولید فیلم نگذشته باشد. (فیلم ها باید بعد از آذر ۱۳۹۵ ساخته شده باشند)

۳- محدودیتی از نظر تعداد آثار ارسالی وجود ندارد.

۴-فیلم باید به صورت فایل دیتا روی DVD به دبیرخانه جشنواره ارسال شود. کد رهگیری که پس از ثبت نام در سایت داده می شود باید روی  DVD به همراه نام فیلم ساز، شماره همراه و نام فیلم و مدت زمان آن بصورت خوانا نوشته شود.

۵-فرمت های قابل قبول جشنواره به شرح زیر است: MXF، MOV (H.264)، MPEG 4 (H.264)، MPEG 2، DV AVI

۲-بخش فیلم‌نامه:

به منظور کشف استعدادهای جوان در زمینه فیلم‌نامه‌نویسی و همچنین حمایت از تولید فیلم نامه های برتر، بخش مسابقه فیلم نامه نویسی با موضوع ویژه "اعتیاد و آسیب های اجتماعی" برگزار می شود.

مقررات بخش فیلم‌نامه:

۱.هر فیلم‌نامه باید به شکل آنلاین ثبت نام شده و کد رهگیری از سایت دریافت نماید.

۲.فیلم‌نامه‌ها باید بصورت کامل با هر دو فرمت pdf و word در هنگام ثبت اثر ضمیمه شود.

۳.از فیلم نامه های ارسالی نباید فیلمی تولید شده باشد.

۴.همراه بودن خلاصه فیلم‌نامه در حداکثر یک صفحه A4 در صفحه اول فیلم‌نامه الزامی است.

۵.فیلم‌نامه باید بر مبنای زمان حداکثر ۳۰ دقیقه نوشته شده باشد.

۶.تعداد فیلم‌نامه های ارسالی هر نفر حداکثر ۲ فیلم‌نامه در نظر گرفته شده است.

۷.در فیلم نامه های اقتباسی منبع اقتباس باید در صفحه اول فیلم نامه ذکر شود.

۳-بخش فیلم های صد ثانیه ای:

بخش فیلم های صد ثانیه ای جشنواره با موضوع ویژه جشنواره (اعتیاد و آسیب های اجتماعی) برگزار می‌شود. فیلم سازان دانشجو می توانند با فیلم های خود در قالب مستند، داستانی، انیمیشن یا نماهنگ و با مدت زمان حداکثر ۱۰۰ ثانیه در این بخش جشنواره شرکت نمایند. مقررات این بخش همانند بخش فیلم کوتاه است.

۴-بخش عکس 

دانشجویان متقاضی شرکت در بخش عکس  با توجه به بخش های جشنواره می توانند آثار خود را  در به دو شکل تک عکس و مجموعه عکس به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.  مجموعه عکس به آثاری گفته می شود که تصاویر آن از نظر فرمی یا مفهومی در ارتباط باشند و در نهایت زمینه لازم را برای انتقال ذهنیت عکاس فراهم آورند. هر شرکت کننده می‌‌تواند در هر یک از بخش های ویژه و آزاد، ۱۰ تک عکس و ۱ مجموعه عکس بین ۲ تا ۸ فریم را به دبیرخانه ارسال نماید. همین قانون در مورد عکس های موبایلی نیز صادق است و آثار بخش موبایل به طور جداگانه مورد داروی قرار خواهند گرفت.

رویکرد عکاسان در این جشنواره می تواند شامل هر دو زمینه عکاسی مستند اجتماعی و عکاسی هنری باشد.عکاسانی که با رویکرد مستند اجتماعی آثار خود را تولید و ارسال می کنند می بایست از هرگونه دستکاری در عکس ها که منجر به گرافیکی شدن و حذف بعد عکس شود، و یا دخالت در واقعیت به هر صورت، عکس سازی، مونتاژ و کولاژ، جابه جایی عناصر عکس و حذف عناصر تصویر خودداری کنند. در عکس های مستند اجتماعی تنظیم نور، کنترل رنگ، افزایش یا کاهش کنتراست، کاهش یا افزایش کلاریتی، افزایش یا کاهش گرین و شارپنس، و کراپ کردن تنها تا جایی مجاز است که وجه اسنادی را بر هم نزند. عکس های با رویکرد هنری در ارائه هرگونه تمهیدی آزاد هستند.

شرایط فنی آثار و مقررات شرکت در بخش عکس:

۱.کلیه دانشجویان دانشگاه های کشور می توانند در این جشنواره شرکت کنند.

۲.تمامی شرکت کنندگان جهت شرکت در جشنواره باید ابتدا ثبت نام اولیه را در سایت رسمی جشنواره به نشانی http://omidfestival.ir انجام دهند و در پایان ثبت نام، نام کاربری و رمز عبور خود را برای تمامی مراحل بعدی جشنواره نزد خود حفظ کنند.

۳.هر شرکت کننده می‌‌تواند درهر بخش (۱۰ تک عکس) و ۱ مجموعه عکس بین ۲ تا ۸ فریم را به دبیرخانه ارسال نماید.

۴.آثار ارسالی می‌‌توانند رنگی یا سیاه و سفید بوده و با هر قالبی ثبت شده باشند اما در نهایت باید به صورت یک فایل Jpeg که اندازه ضلع بزرگ آن حداقل Pixel1600 (در عکس‌های افقی Width =1600 pixel و در عکس‌های عمودی Height =1600 pixel باشد) و کیفیت یا Qualityحجم فایل ارسالی از ۲ مگابایت تجاوز نکند. لطفاً اندازه و حجم عکس ها را پیش از ارسال کنترل کنید. در صورتی که عکس ها شرایط لازم را نداشته باشند در هنگام ارسال آپلود نخواهندشد.

۵.اطلاعاتی از قبیل عنوان عکس، نام عکاس به داورها ارائه نخواهد شد. هیچ نوشته ای از قبیل عنوان عکس، نام عکاس یا توضیح نباید به صورت واترمارک در داخل عکسها بیاید، متن های توضیحی و توصیفی مربوط به بخش مجموعه عکس ها نیز، به صورت مجزا و فایل word ارسال گردد.

۶.داوران حق دارند تا بنا به صلاحدید و در صورت لزوم در تعداد و ترتیب مجموعه عکس ها تغییراتی را به وجود آورند.

۷.در این جشنواره تک عکس و مجموعه عکس ها در کنار هم مورد داوری قرار خواهند گرفت.

۸.دبیرخانه جشنواره جهت بررسی ارسال نماید درغیراینصورت از فرایند داوری حذف خواهند شد. مستندات مورد قبول دبیرخانه شامل ارائه فایل خام اثر (RAW- NEF) یا عکس قبل و بعد از اثر یا فایل ثبت شده برای عکس های تلفن همراه خواهد بود.

۹.پس از داوری آثار و در صورت راهیابی اثر به بخش مسابقه، باید اندازه بزرگ و اصلی اثر جهت ارائه در نمایشگاه و چاپ کتاب از صاحب اثر به دبیرخانه تحویل داده شود و بدیهی است عدم تحویل اندازه مناسب در مهلت مقرر، منجر به حذف صاحب اثر از فهرست پذیرفته شدگان در جشنواره و چاپ اثر در کتاب و ارائه در نمایشگاه خواهد شد.

۱۰.برگزار کننده جشنواره می تواند آثار را با ذکر نام صاحب اثر در قالب های مختلف مورد استفاده قرار دهد.

۱۱.آثار راه یافته به بخش مسابقه در قالب کتاب به چاپ خواهد رسید و جهت اهداف آموزشی جشنواره، یک نسخه از این کتاب به تمامی شرکت کنندگان جشنواره اهدا خواهد شد.

۱۲. ارسال آثار به معنای پذیرش تمامی مقررات این جشنواره است.

۱۳. آثار بدیع، بروز، خلاقانه و ایده محور در اولویت انتخاب هستند.

۱۴. شرکت در جشنواره از طریق دریافت فرم ثبت نام از سایت جشنواره به نشانی  http://omidfestival.ir و تکمیل آن و ارسال آن به دبیرخانه جشنواره می باشد.

مقررات عمومی

۱.شرکت همه‌ دانشجویان دانشگاه های کشور در این جشنواره مجاز است. دانش آموختگانی که بیش از یک سال از اتمام از تحصیلشان نگذشته باشد نیز می توانند در این جشنواره شرکت کنند.

۲.ثبت نام در جشنواره تنها از طریق سایت جشنواره امکان پذیر است بنابر این لازم است درخواست کنندگان با مراجعه به سایت www.omidfestival.ir فرم تقاضای شرکت در جشنواره را تکمیل کرده و کد رهگیری دریافت نمایند.

۳.به هیچ عنوان امکان تغییر و یا ارسال مجدد آثار وجود ندارد.

۴.به آثاری که به بخش مسابقه راه یافته‌اند، گواهی شرکت داده خواهد شد.

۵.آثاری که استانداردهای فنی و نمایشی را نداشته باشند از بخش مسابقه حذف می‌شوند.

۶.دبیرخانه جشنواره، مسئولیتی در قبال آسیب‌های ناشی از ارسال نامطلوب آثار از جانب شرکت کنندگان را نمی پذیرد.

۷.پس از راهیابی اثر به جشنواره امکان خارج کردن آن وجود ندارد.

۸.اخذ تصمیم نهایی درباره موارد پیش بینی نشده که در مقررات حاضر لحاظ نشده و یا ابهامات ناشی از مفاد آن و تغییر در بعضی از مقررات، با دبیر جشنواره است.

۹.دبیرخانه جشنواره، ارسال کننده اثر را صاحب اثر تلقی می کند. در صورت اثبات خلاف آن در هر مرحله، اثر ارسالی حذف شده و مسئولیت حقوقی آن نیز متوجه ارسال کننده خواهد بود.

۱۰.نسخه بازبینی فیلم ها عودت داده نمی شود.

۱۱.دبیرخانه مجاز است 3 دقیقه از آثار بخش های مختلف جشنواره  را به منظور اطلاع رسانی در اختیار صدا و سیما و شبکه های اجتماعی و رسانه ای قرار دهد.

۱۲.دو قطعه عکس صحنه(نمای فیلم) ، پوستر فیلم و عکس کارگردان (برای بخش فیلم) و عکس هنرمند (برای بخش عکس) در هنگام ثبت نام باید در پرتال جشنواره بارگذاری شود.

۱۳.تکمیل فرم تقاضای شرکت در جشنواره به معنای قبول مقررات اعلام شده است.

جوایز جشنواره:

به نفرات برگزیده در بخشهای مختلف جشنواره تندیس ، لوح تقدیر و جوایز نقدی اهدا می گردد.

گاه شمار جشنواره:

آخرین مهلت ثبت آثار: ۱۵ بهمن ماه ۱۳۹۷

آخرین مهلت ارسال فیلم، عکس، فیلمنامه: ۱۱ اسفند ماه ۱۳۹۷

زمان برگزاری جشنواره : هفته اول اردیبهشت ۱۳۹۸

مکان برگزاری جشنواره : دانشگاه شیراز 

دبیرخانه جشنواره :شیراز ، میدان ارم، دانشگاه شیراز ، ساختمان معاونت فرهنگی اجتماعی، طبقه سوم، اتاق ۳۰۵ شماره تماس ۰۷۱۱۳۶۲۶۹۳۲۱ کد پستی ۷۱۹۴۶۸۵۳۹۹

سایت http://omidfestival.ir

۳ روز پیش، یکشنبه
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
کامو، استالین،............؟! حیف، چه جوانهای با استعدادی داشتیم و داریم.
از نظرم فیلمی شدیدا خسته کننده، شعارزده با بازیهای تکراری و تکراری و تکراری..

کاری ندارم که این فیلم حرف دل خیلی ها رو میزنه یا نه؟ اما من به شخصه توقعم از سینما این نیست که مثل یه تریبون فقطططط حرف بزنه!! انگار که فیلمساز یه عالمه حرف توو دلشه بعد گفته خب چه جوری بزنم،اومده چهار تا قاب عکس که هر کدوم صاحب یه تفکر هستن رو روبروی هم گذاشته و بینشون بی هیچ خلاقیتی دیالوگی برقرار کرده..( اکی،حرف زدن قاب عکسها،خلاقانه و گاهی بانمک بود)..شنیدنِ نود دقیقه دیالوگ بین اون چند تا قاب عکس واقعا کلافم کرد..

پیشتر این شهاب حسینی و صابر ابر و حبیب رضایی رو دیده بودم،به حد کافی هم دیده بودم..
خدا رو شکر که دانش سینماییم اینقدری کم و پایین هست که از حرف زدن همین قاب ها باهم کلی کیف کردم و حظ بردم.
و بخاطر حرفهایی که مدتهاست مثل یک بغض توی گلوی خیلیامون گیر کرده و داره خفمون میکنه به محسن امیریوسفی افتخار کردم, که اینقدر پای فیلمش و پای حرفش ایستاد ... دیدن ادامه » تا بالاخره اکران بشه.
۴ روز پیش، شنبه
اصلا باتون موافق نیستم
دیروز
مرسی دانش جان :))
۱۸ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
در روزهای کم فروغ تئاتر چشمانمان به دیدن اثری که پس از مدت‌ها باعث آشتی مجدد با پرده نقره‌ای شد، روشن گشت. اثری سراسر بغض و لبخند، ملغمه‌ای عجیب از شیرینی و تلخی و امیدی که همچنان گریبان ما را گرفته و ول نمیکند. تکرار مدام این شعر حزن انگیز در روح و تنم که....
عمری دگر بباید بعد از وفات ما را
کاین عمر طی نمودیم اندر امیدواری...
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید