تیوال سینما
S2 : 23:09:06
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
۵ ساعت پیش
محمد عسگری این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
۴ روز پیش، چهارشنبه
محمد عسگری این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خبر
درباره فیلم یه‌وا i
 «یه وا» همان سینمای در حال از یاد رفتن است/از دیدن فیلم «یه وا» هیجان زده شدم | عکس
مونا زندی فیلمساز:
» «یه وا» همان سینمای در حال از یاد رفتن است/از دیدن فیلم «یه وا» هیجان زده شدم
... دیدن متن »

 مونا زندی حقیقی، فیلمساز، فیلم «یه وا» را فیلمی ساختارمند و صاحب ایده و سینمایی دانست که در حال از یاد رفتن است.
به گزارش روابط عمومی فیلم «یه وا»، مونا زندی حقیقی، فیلمساز، فیلم «یه وا» اثر آناهید آباد را یکی از بهترین فیلم های سال های اخیر دانست و گفت: «یه وا» فیلمی ساختارمند و صاحب ایده است که دکوپاژ و کارگردانی آن هوشمندانه و طراحی شده است. «یه وا» همان سینمایی است که رفته رفته در حال از یاد رفتن است به این دلیل که بسیار پر صبر وحوصله است و این در حالی است که در جهان امروز و سینمای امروز ما نشستن و دیدن یک فیلم در فضای آرام برای مردم ما دشوار شده است و این فیلم به ما یادآوری می کند که سینما چه بوده و حالا به کجا می رود.
وی با اشاره به موضوع فیلم بیان کرد: موضوع فیلم موضوعی درست، انسانی و واقعی است که بدون آن که تلاش کند تا روی احساس تماشاگر انگشت بگذارد، تأثیرگذاری خود را دارد و از این بابت فیلم بسیار قابل تأملی است.
این فیلمساز با اشاره به موضوع جنگ در فیلم «یه وا» بیان کرد: موضوع فیلم درباره جنگ و بازماندگان از جنگ است که در این فیلم شاهدیم که همچنان پس مانده های جنگ در زندگی ما حضور دارد. در جهان امروز  که شکل جنگ ها تغییر کرده است، احساس می کنیم که چون جنگ فیزیکی تمام شده بنابراین از پس مانده های جنگ چیزی باقی نمانده است در حالی که بسیاری از کشورهایی که در گذشته درگیر جنگ بوده اند، همچنان در حال تجربه کردن پس مانده های جنگ هستند و «یه وا» این موضوع را به خوبی و به دور از هر گونه شعارزدگی و غلو شدگی به نمایش گذاشته است.
کارگردان فیلم «عصر جمعه» در بخش دیگری از سخنانش به موضوع «عشق» در این فیلم اشاره کرد و افزود: فیلم «یه وا» عشق و ماندگاری عشق را نیز به نمایش می گذارد یعنی تمامی خصوصیت های انسانی که این روزها دیدن و حرف زدن از آن دیگر از حوصله مردم خارج شده است در فیلم «یه وا» به دور از شعارزدگی با ساختار بسیار حرفه ای و فکر شده جدی به نمایش گذاشته شده است.
زندی درباره ویژگی محصول مشترک بودن این فیلم بیان کرد:محصول مشترک سینمایی، همیشه با خودش تعامل فرهنگی را به همراه می آورد و این اتفاق مثبتی برای یک فیلم است.
کارگردان فیلم «بنفشه آفریقایی» در ادامه افزود: گاهی وقتی بحث محصول مشترک سینمایی به میان می آید نگاه ها کاملا توریستی می شود اما خانم آباد کشوری را انتخاب کرده که به آن تسلط کامل داشته و این خودش اتفاق خوبی است چرا که با خودش موضوعات مثبتی را به همراه می آورد.
مونا زندی در پایان تصریح کرد: «یه وا» فیلمی است که قاعدتاً نباید مخاطب را هیجان زده کند چون تعریف های رایج یک فیلم هیجانی را ندارد ولی وقتی که «یه وا» را دیدم، آن قدر هیجان زده از سینما بیرون آمدم و روزها فکرم درگیر قصه آن بود که یک بار دیگر هم آن را در سینما دیدم و به هر کسی که می شناختم توصیه کردم که حتما این فیلم را ببیند.

۵ روز پیش، سه‌شنبه
امیر مسعود این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
آغاز عرضه مستند «اعتراض خاموش» | عکس
» آغاز عرضه مستند «اعتراض خاموش»
... دیدن متن »

 

مستند «اعتراض خاموش» از فردا در شبکه‌های نمایش اینترنتی توزیع می‌شود.
به گزارش...، مستند «اعتراض خاموش» محصول مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری، که به کارگردانی میکائیل دیانی تولید شده و وضعیت خودکشی های اعتراضی در ایران را مورد بررسی قرار داده است، از فردا در شبکه های نمایش اینترنتی توزیع می شود.
این مستند 40 دقیقه ای روایتگر 4 خودکشی در 4 نقطه کشور است و اثری مورد توجه از سوی کارشناسان جامعه‌شناسی و مددکاری شناخته شده است.
محمدرضا کردلو تهیه‌‌کننده این اثر و کانون رسانه‌ای معین مجری طرح مستند «اعتراض خاموش» است.

 

۵ روز پیش، سه‌شنبه
نیلوفر ثانی این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
اعضای جدید هیئت مدیره انجمن فیلم کوتاه ایران منصوب شدند | عکس
» اعضای جدید هیئت مدیره انجمن فیلم کوتاه ایران منصوب شدند
... دیدن متن »

اعضای جدید هیئت مدیره انجمن فیلم کوتاه ایران منصوب شدند
انتخابات هیئت مدیره انجمن فیلم کوتاه ایران «ایسفا» در تاریخ ۷ خرداد ۹۸ برگزار شد
به گزارش سایت تخصصی ایسفا، سعید پوراسماعیلی، الهام حسین زاده، کاوه سجادی حسینی، امید عبدالهی، محمدرضا جهان‌پناه، میرعباس خسروی نژاد، مصطفا آل‌احمد اعضای اصلی و رضا اسدی و مهدی بوستانی اعضای علی البدل هیئت مدیره هستند
نخستین جلسه رسمی هیئت مدیره‌ جدید با حضور تمام اعضای منتخب در تاریخ شنبه ۱۸ خرداد ۹۸ در خانه سینما برگزار و در این جلسه، سعید پوراسماعیلی به عنوان رییس، کاوه سجادی حسینی به عنوان نایب رئیس، امید عبدالهی به عنوان خزانه دار و میرعباس خسروی نژاد به .عنوان دبیر انتخاب شدند
در حال حاضر بازرس انجمن فیلم کوتاه طوفان نهان قدرتی و بازرس علی البدل ایرج سالاروند هستند

۵ روز پیش، سه‌شنبه
رضا بهکام این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
 بازیگران و عوامل «سرزمین آبی» معرفی شدند / آغاز فیلمبرداری از چند روز دیگر | عکس
» بازیگران و عوامل «سرزمین آبی» معرفی شدند / آغاز فیلمبرداری از چند روز دیگر
... دیدن متن »

عوامل فیلم سینمایی «سرزمین آبی» به کارگردانی علی فخر موسوی و تهیه‌کنندگی سید رضا محقق  قطعی شدند.
به گزارش مشاور رسانه‌ای پروژه، عوامل و بازیگران فیلم سینمایی «سرزمین آبی» به کارگردانی علی فخر موسوی و تهیه‌کنندگی سید رضا محقق که در قالب یک‌پروژه مشترک میان ایران و اروپا ساخته می‌شود، مشخص شدند.
این فیلم به صورت کامل در داخل ایران فیلمبرداری می‌شود و مراحل پس از تولید آن در چند کشور اروپایی انجام خواهد شد.
در خلاصه داستان این فیلم آمده است: دکتر آرش پیرو، پس از مشکلاتی، تهران را به مقصد روستایی مرزی ترک می‌کند. دکتر در روستا به کشف پازل‌هایی از گذشته می‌پردازد.
محمدرضا رهبری، منوچهر آذر، بهزاد دورانی، سحر عبدالهی، فریبرز علی‌اکبرپور، محمد جهان‌شاهی و آرزو ابی‌زاده بازیگران «سرزمین آبی» هستند.
عوامل این فیلم سینمایی نیز عبارتند از: نویسنده و کارگردان: علی فخر موسوی، دستیار اول کارگردان و مدیر برنامه‌ریزی: محمد بدرلو، دستیار دوم کارگردان: فریبرز علی‌اکبرپور، منشی صحنه: لیلا مربی، مدیر فیلمبرداری: امیر معقولی، عکاس: حسام خلوصی، طراح صحنه و لباس: علی مربی، طراح گریم: پدرام زرگر، صدابردار: علیرضا کریم‌نژاد، مدیر تولید: محمدرضا عزت‌خانی، مدیر روابط عمومی و مشاور رسانه‌ای: مریم قربانی‌نیا، مدیر تدارکات: روح‌الله خلجی و مسعود ریگی، تهیه‌کننده: سید رضا محقق، جانشین تهیه‌کننده: هادی دیباجی، سرمایه‌گذاران: سید صابر تقی‌زاده و کمپانی الکسیدا (oleksida).
«سرزمین آبی» به زودی وارد مرحله تولید می‌شود.

 

۵ روز پیش، سه‌شنبه
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
اکران «کارت پرواز» در گروه سینمایی هنر و تجربه | عکس
» اکران «کارت پرواز» در گروه سینمایی هنر و تجربه
... دیدن متن »

بهمن کامیار تهیه‌کننده فیلم سینمایی «کارت پرواز» به کارگردانی مهدی رحمانی از برطرف شدن مشکلات فیلم برای نمایش خبر داد و اعلام کرد «کارت پرواز» به زودی در گروه سینمایی هنر و تجربه اکران خواهد شد.
به گزارش مشاور رسانه‌ای فیلم، بهمن کامیار تهیه‌کننده فیلم سینمایی «کارت پرواز» ساخته مهدی رحمانی با اعلام اینکه این فیلم به زودی در گروه هنر و تجربه اکران می‌شود، گفت: پس از مصائبی که بر این فیلم از زمان جشنواره فیلم فجر تاکنون بر ما گذشته، اکنون در حال آماده‌سازی فیلم برای اکران در گروه هنر و تجربه هستیم تا هرچه زودتر «کارت پرواز» برای تماشای مخاطبان این اثر که مدت‌هاست جویای سرنوشت اکران فیلم هستند، آماده شود.
کامیار اضافه کرد: علاقه‌مندیم که تماشاگر فیلم را با آگاهی و بدون هیجان‌های کاذب که متاسفانه در فضای تبلیغات سینمایی رواج یافته است، برای دیدن انتخاب کند و به نتیجه بازخورد آن هم خوشبین هستیم.
فیلم سینمایی «کارت پرواز» که آخرین ساخته مهدی رحمانی است پیش از این در جشنواره‌های خارجی معتبری به نمایش درآمده  و اکنون در حال آماده‌سازی برای اکران در سینمای ایران است.
|در خلاصه داستان فیلم سینمایی «کارت پرواز» آمده است: ندا برای حل بحران مالی‌اش، تصمیم گرفته که با بلعیدن مواد مخدر به ترانزیت آن روی بیاورد، اما این کار برایش خطراتی در پی دارد.
منصور شهبازی، ندا جبرائیلی، محمدعلی نجفی، اصغر رفیعی جم، شیرین یزدانبخش، طلا معتضدی، علی کلانتری و امین قوامی بازیگران «کارت پرواز» هستند.
عوامل این فیلم عبارتند از: کارگردان: مهدی رحمانی، نویسنده: امیر عربی، مهدی رحمانی و بابک میرزاخانی، مدیرفیلمبرداری: محمد رسولی، تدوین: محمدرضا موئینی، آهنگساز: بابک میرزاخانی، طراح صحنه و لباس: ویدا روشنی، طراح گریم: محسن دارسنج، صدابردار: امیر نوبخت حقیقی، صداگذار: امیرحسین قاسمی، طراح جلوه‌های بصری: امیر سحرخیز، مدیر تولید: سعید شرفی‌کیا، مشاور رسانه‌ای: مریم قربانی‌نیا، تهیه‌کننده: مهدی رحمانی و بهمن کامیار.

 

۵ روز پیش، سه‌شنبه
امیر مسعود این را خواند
ساز دهنی این را دوست دارد
این از اون فیلمهای کنجکاوری برانگیزه
"ندا برای حل بحران مالی‌اش، تصمیم گرفته که با بلعیدن مواد مخدر به ترانزیت آن روی بیاورد، اما این کار برایش خطراتی در پی دارد."
از قبلا ها پیگیرش بودم
نه الزاما به معنای اینکه خوب باشه
اما دیدنش به نظرم برای ... دیدن ادامه » من حداقل واجبه
تا بعد بشه ازش حرف زد
۴ روز پیش، چهارشنبه
چقدددد انتظار سخته!!:)))))
دیروز
"ما همیشه هستیم اگه نمرده باشیم"
باش رفیییییییقم
۲۱ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
 تدوین همزمان «گواهی امضاء» آغاز شد | عکس
با اضافه شدن دو بازیگر جدید
» تدوین همزمان «گواهی امضاء» آغاز شد
... دیدن متن »

با اضافه شدن دو بازیگر جدید به فیلم سینمایى «گواهى امضاء» به کارگردانی شهرام اسدزاده در روزهای پایانی فیلمبرداری، تدوین همزمان این فیلم آغاز شد.
به گزارش مشاور رسانه‌اى پروژه، داریوش آهنچیان و آسیه اسدزاده جدیدترین بازیگرانی هستند که در روزهای پایانی فیلمبرداری به فیلم سینمایى «گواهى امضاء» به نویسندگى و کارگردانى شهرام اسدزاده پیوستند.
با نزدیک شدن به پایان فیلمبرداری، تدوین همزمان این فیلم توسط بنیامین قچاق نیز آغاز شده است.
امیر آقایى، نسیم ادبی، نادر فلاح، هامون سیدی، نازنین صلح جو، داریوش آهنچیان و آسیه اسدزاده بازیگران فیلم تازه اسدزاده هستند که تاکنون مقابل دوربین رفته‌اند و چند بازیگر دیگر نیز طی روزهای آینده به این پروژه اضافه خواهند شد.
«گواهى امضاء» روایت متقاطع و پیچیده یک شبانه روز از زندگى فریبرز و محبوبه است که تصادف دختر بچه ٥ ساله‌شان (تینا) با اتومبیل گروه فاسدان، آنها را سر راه زوج دیگری به نام‌های اشکان و ندا قرار مى‌دهد. در میان این هیاهو و درگیری‌ها هر کس به فکر نجات زندگى خودش از یک چند ضلعى تعقیب و گریز است تا گواهى براى تار و پود افکارش بدست آورد.
عوامل این فیلم عبارتند از: نویسنده و کارگردان: شهرام اسدزاده، تهیه‌کننده: سید محمد قاضى، مشاور پروژه: سیروس الوند، مجرى طرح: موسسه نقطه عطف سینما و تئاتر، مدیر تولید: رحمت عبدالله‌زاده، مدیر فیلمبردارى: مهدى ایل‌بیگى، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: على آشتیانى، صدابردار: محمد صالحى، طراح گریم: دانیال شعاعى، طراح صحنه: حسین مجد، جانشین تولید: فروزان جنیران، دستیار اول فیلمبردار و نورپرداز: مصطفى بافرونى، طراح لباس: سمیرا کشورنژاد، منشى صحنه: شهرزاد مطلق، مدیر تدارکات: مراد خانه‌زاد، فیلم پشت صحنه: پریسا آزمایش، مشاور رسانه اى و مدیر روابط عمومى: مریم قربانى نیا، عکس: حسین خدارتى.

۵ روز پیش، سه‌شنبه
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
«یادم تو رو فراموش» تابستان روی پرده می‌رود | عکس
» «یادم تو رو فراموش» تابستان روی پرده می‌رود
... دیدن متن »

فیلم سینمایی‌ «یادم تو رو فراموش» ساخته علی عطشانی در فصل تابستان روی پرده سینماها می‌رود.
حبیب اسماعیلی مدیر عامل شرکت رسانه فیلمسازان مولود که پخش فیلم سینمایی «یادم تو رو فراموش» را بر عهده دارد، اعلام کرد: در حال برنامه‌ریزی برای اکران فیلم «یادم تو رو فراموش» به کارگردانی علی عطشانی در فصل تابستان هستیم.
وی اظهار کرد: تا به حال چندین بار برای نمایش این فیلم اقدام کردیم اما شرایط مناسب برای اکران فراهم نشد.
اسماعیلی بیان کرد: به تازگی و با تصمیمات جدید مدیران سازمان سینمایی برای اکران بهتر آثار سینمایی به ویژه آثاری که مدت‌هاست در انتظار اکران هستند، امکان نمایش عمومی «یادم تو رو فراموش» در فصل تابستان مهیا شده و این روزها در حال آماده‌سازی اقلام تبلیغاتی این فیلم هستیم.
فیلم سینمایی «یادم تو رو فراموش» تا کنون علاوه بر سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر و جشنواره فیلم سلامت در ایران در جشنوار‌ه‌های مختلفی در کشورهای آمریکا، کانادا، انگلستان، هند و ... به نمایش در آمده و دو جایزه بهترین کارگردانی و سه جایزه بهترین فیلم را دریافت کرده است. همچنین میترا حجار جایزه بهترین بازیگر زن از جشنواره سانفرانسیسکو و مازیار فلاحی جایزه بهترین بازیگر مرد از جشنواره ویند آمریکا را برای بازی در این فیلم از آن خود کرده‌اند.
در «یادم تو رو فراموش» میترا حجار در نقش شهلا جاهد و حسین یاری در نقش ناصر محمدخانی بازی کرده‌اند.
در خلاصه داستان «یادم تو رو فراموش» آمده است: دامون مربی بر کنار شده یکی از باشگاه‌های پرطرفدار با دختری که سال‌ها پیش با او ارتباط داشته روبه‌رو می‌شود.
|در این فیلم بازیگرانی چون حسین یاری، آزاده مهدیزاده، میترا حجار، ماه چهره خلیلی، مازیار فلاحی، خشایار راد و بیتا عطشانی حضور دارند.
عوامل تولید فیلم عبارتند از تهیه‌کننده و کارگردان: علی عطشانی، نویسنده: پیمان عباسی، مدیر فیلمبرداری: محمود عطشانی، صدابردار: محمد شاهوردی، طراح چهره‌پردازی: عبدالله اسکندری، چهره پرداز: فرزانه زردشت، طراح صحنه و لباس: مجید علی‌اسلام، تدوین: علی عطشانی، محمد تیموری، صداگذار: نادر بادامچی، مدیر تولید: علیرضا بیات، مجری طرح و دستیار تهیه‌کننده: علیرضا یگانگی، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: وحید مهین‌دوست، مدیر تدارکات: سعید دلاوری، دستیاران کارگردان: سینا زارعیان، سروش حسینجانی، عکاس: نوید خداپناهی، منشی صحنه: الهام اخوان، دستیار صدا: امیر شاهوردی، ترجمه و امور بین‌الملل: امیدعلی چوگانی، جانشین تهیه‌کننده: حسام آقا بابایی‌پور، مشاور رسانه‌ای و مدیر روابط عمومی بیتا فیلم: مریم قربانی‌نیا، مجری طرح: بیتا فیلم تهران.

 

۵ روز پیش، سه‌شنبه
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
تبارشناسی تصویر سینمایی در موسسه «پرسش» | عکس
» تبارشناسی تصویر سینمایی در موسسه «پرسش»
... دیدن متن »

مازیار اسلامی دوره جدید درسگفتارهای خود در موسسه "پرسش" را با عنوان تبارشناسی تصویر سینماتوگرافیک(۱): تصویر در میانه تفکر چپ و راست : آلویس ریگل، والتر بنیامین و هاینریش ولفلین را از روز سه شنبه ۲۱ خردادماه ساعت ۱۷ آغاز خواهد کرد.

در این درسگفتار بنیان های تصویر سینماتوگرافیک در سینما با تکیه بر ارجاع به آثار کسانی چون کوئنتین تارانتینو، گی یرمو دل تورو، امریک پرسبرگر و مایکل پاول مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در این درسگفتار می توانند با شماره های روابط عمومی موسسه "پرسش" ۸۸۸۲۲۰۱۰-۸۸۸۳۷۶۴۷ تماس گرفته و یا به وبسایت موسسه مراجعه کنند. موسسه پرسش در خیابان قائم مقام فراهانی- پایین تر از خیابان استاد مطهری- کوچه شبنم-پلاک ۳ واقع شده است.

آقای سوبژه (محمد لهاک) این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
محمد عسگری، رویا کاظمی و علی عبداللهی این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
محمد عسگری، زهره مقدم و گلبرگ کامروز(گافکا) این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
۲۵ اردیبهشت
محمد عسگری و علی اصغر حسینی این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
۲۵ اردیبهشت
محمد عسگری و علی اصغر حسینی این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
رایزن فرهنگی سفارت آلمان در ایران؛ در فرهنگسرای نیاوران  | عکس
» رایزن فرهنگی سفارت آلمان در ایران؛ در فرهنگسرای نیاوران
... دیدن متن »

فرهنگسرای نیاوران در اجرای جشنواره ها و کنسرت ها ی بین المللی خوب عمل کرده است فولکر ردر رایزن فرهنگی سفارت آلمان در ایران گفت: هنر و فرهنگ راه خود را می‎یابند و ارتباطی که کشورها از طریق هنرمندانشان با هم ایجاد می‎کنند زبان دیگری جز زبان سیاست دارد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد آفرینش های هنری نیاوران فولکر ردر رایزن فرهنگی سفارت آلمان  در ایران  که برای اجرای چندین پروژه فرهنگی ، دیداری با سید عباس سجادی مدیرعامل بنیاد فرینش های هنری نیاوران داشت در حاشیه این دیدار، با ذکر این مطلب که فرهنگسرای نیاوران به لحاظ برخورداری از امکانات مناسب،  محل خاصی به شمار می‎رود گفت: امیدواریم بتوانیم هنرمندان تراز اول آلمانی را با همکاری هنرمندان ایرانی برای اجرای برنامه دعوت کنیم تا شاهد برنامه‎های مشترک فرهنگی هنری میان دو کشور باشیم.

وی با اشاره به فعالیت‎های بنیاد آفرینش‎های هنری نیاوران در زمینه برگزاری رویدادهای مهم فرهنگی و هنری افزود: قطعا در زمینه موسیقی، تئاتر و هنرهای تجسمی، پتانسیل زیادی برای همکاری وجود دارد. آنچه که فرهنگسرای نیاوران تا کنون در اجرای آن  بسیار خوب عمل کرده است برگزاری کنسرت ها و جشنواره های خوب در زمینه   موسیقی بین المللی بوده است . از این رو فکر می‎کنیم اگر بتوانیم نوعی تعامل میان موزیسین‎های ایرانی و آلمانی برقرار کنیم بهترین برنامه ممکن را می توانیم در اینجا داشته باشیم.

فولکر ردر  همچنین در خصوص نمایشگاه پوسترهای موسیقی ایران در دهه ۵۰- ۱۳۴۰که در گالری شماره یک فرهنگسرای نیاوران  برپاست اظهار داشت: آنچه تعدادی از این پوستر ها می گویند ارتباط  افراد شهیر و سرشناسی از آلمان با ایران در آن زمان بود که برابم بسیار جالب است. امروز هم تمام تلاشمان را می‎کنیم که بتوانیم هنرمندان برجسته آلمانی را به ایران دعوت کنیم.رایزن فرهنگی سفارت آلمان  در پایان صحبت هایش همچنین اتفاق‎ها و تنش‎های سیاسی بین کشورها را در برگزاری رویداد‎های مشترک فرهنگی بین کشورها بی تاثیر دانست و گفت: هنر و فرهنگ راه خود را می‎یابند و ارتباطی که کشورها از طریق هنرمندانشان با هم ایجاد می‎کنند زبان دیگری جز زبان سیاست دارد و هنر زبان و راه خاص خود را پیدا می‎کند و تحت تاثیر سیاست قرار نمی‎گیرد. وی در پایان اظهار امیدواری کرد که فعالیت‎های فرهنگی و هنری بتواند به بهبود روابط نیز منجر شود.




برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
۱۳ اردیبهشت
محمد عسگری، آقای سوبژه (محمد لهاک)، امیر مسعود و علی عبداللهی این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
۱۲ اردیبهشت
محمد عسگری این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
گزارشی از نمایش مستند «مرثیه‌ای برای جنگل تنها» در کانون فیلم خانه سینما | عکس
در رثای جنگل‌های هیرکانی
» گزارشی از نمایش مستند «مرثیه‌ای برای جنگل تنها» در کانون فیلم خانه سینما
... دیدن متن »

 تازه‌ترین برنامه‌ی کانون فیلم خانه سینما که روزهای شنبه‌ با همکاری انجمن کارگردانان سینمای مستند برگزار می‌شود، بعدازظهر روز گذشته (هفتم اردیبهشت) به نمایش فیلم مستند «مرثیه‌ای برای جنگل تنها» (ساخته‌ی همایون امامی) و جلسه‌ی پرسش و پاسخ با حضور این مستندساز اختصاص داشت.
در ابتدای این جلسه که مصطفی شیری اجرای آن را برعهده داشت، همایون امامی در پاسخ به پرسشی درباره‌ی نحوه‌ی ساخته شدن فیلم خود گفت: «فیلم «مرثیه‌ای برای جنگل تنها» یکی از بخش‌های مجموعه‌ی «گنجینه‌ی تتیس» به تهیه‌کنندگی سعید نبی بود که حدود یک دهه قبل ساخته شد و موضوع آن درباره‌ی آلودگی‌های زیست‌محیطی در خطه‌ی شمال کشور و جنگل بود.»
وی گفت: «قرار بود تنها یک قسمت از این مجموعه را بسازم ولی وقتی وارد تحقیقات میدانی شدم با حجم قابل توجهی از اطلاعات مواجه شدم که شامل تخریب منابع طبیعی، توسعه‌ و تعریض جاده‌ها و تلاش برای نابود کردن جنگل‌های هیرکانی بود. جنگل‌هایی که برخلاف مناطق تخریب‌ شده‌ی مشابه (در اروپا و در عصر یخ‌بندان) به شکلی باورنکردنی از دوران سوم زمین‌شناسی باقی مانده‌اند و اصلاً به همین دلیل بخش‌هایی از آن (شامل پارک ملی گلستان) به عنوان ذخیره‌ی زیست‌کُره انتخاب شده است.»
امامی هم‌چنین با اشاره به اهمیت حفظ اکوسیستم در پارک‌های ملی گفت: «برای ساخت این فیلم حدود پانزده روز تحقیق میدانی و تقریباً چهار ماه تحقیق کتابخانه‌ای انجام شد که انصافاً باید گفت مدیران و کارشناسان دل‌سوزِ سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور در به سرانجام رسیدن آن نقش به‌سزایی برعهده داشتند.»
وی افزود: «از آن‌جا که تدوین هر دو قسمت «مرثیه‌ای برای جنگل تنها» را خودم انجام داده بودم تصمیم گرفتم بین آن‌ها پیوند ایجاد کرده و یک مستند بلند بسازم که در حقیقت، شامل دو مستند سی‌دقیقه‌ای است.»
امامی هم‌چنین با اشاره به مراحل تولید فیلم خود گفت: «زمانی که تولید بخش نخست در جریان بود، برای تصویربرداری آن ده روز زمان در نظر گرفته شده بود اما در میانه‌ی تصویربرداری به تهیه‌کننده گفتم با توجه به حجم اطلاعات و تحقیقی که انجام شده می‌توان یک بخش سی‌دقیقه‌ای دیگر هم ساخت؛ و خوش‌بختانه این پیشنهاد با استقبال از سوی ایشان مواجه شد.»
وی گفت: «برای ساخت سی دقیقه‌ی بعدی، تنها سه چهار روز دیگر اختصاص داده شد که با احتساب مدت تصویربرداریِ قبلی، در مجموع حدود چهارده روز زمان برد.»
امامی هم‌چنین در پاسخ به پرسشی درباره‌ی نمایش این دو قسمت از تلویزیون گفت: «نمایش قسمت اول این مستند و تکرار آن بدون هیچ مشکلی از تلویزیون انجام شد اما متاسفانه بنا به دلایلی بازپخش قسمت دوم آن با مشکلاتی مواجه شد و از زمان تولید آن تا کنون دیگر هرگز از تلویزیون پخش نشده است.»
وی سپس درباره‌ی نمایش فیلم خود به مدیران و مسئولان مربوطه گفت: «تا جایی که یادم هست تهیه‌کننده‌ی فیلم فقط یک‌بار موفق به برگزاری چنین نمایشی شد که شماری از مدیران سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور در آن حضور داشتند.»
امامی در ادامه‌ی جلسه در پاسخ به پرسش یکی از تماشاگران حاضر در سالن درباره‌ی نزدیک بودن بخش‌هایی از تحقیقات خود با دیدگاه و نگاه رسمی جامعه گفت: «فیلم «مرثیه‌ای برای جنگل تنها» برخلاف تصور، نشانی غلط نمی‌دهد و تحقیقی که مبنای ساخت فیلم قرار گرفته منابع دانشگاهی دارد. منابعی که البته باید گفت از نگاه منتقدانه‌ای نسبت به عملکرد و سیاست‌های دولت نسبت به موضوع برخوردار بودند و به همین دلیل به هیچ عنوان برچسب «دولتی بودن» به آن نمی‌خورَد.»
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به «نقش مخرب جاده‌ها، زاد و ولد دام‌ها و هم‌چنین کوبیده شدن خاک نرم جنگل‌ها از طریق کوبیده شدن به وسیله‌ی سُم حیوانات» گفت: «در نتیجه وقتی باران می‌بارد، به جای آن که آب، جذبِ سفره‌های آبِ زیرزمینی شود، در سطح زمین جاری می‌شود و به‌سرعت به سیل تبدیل می‌شود.»
امامی سپس با اشاره به «تغذیه‌ی دام‌ها از سرشاخه‌های درختان» به عنوان «یکی از موانع نوزایی جنگل‌ها» گفت: «به عبارتی دیگر با افزایش تعداد رَمه‌ها و گَله‌ها مراتعی که قبلاً با یک مدیریت درست‌تر اداره می‌شد، ناخودآگاه به سوی تخریب بیش‌تر حرکت کرده است.»
وی هم‌چنین با اشاره به «نقش آشکار برخی شرکت‌ها در تخریب جنگل‌ها و غارت منابع طبیعی کشور» گفت: «متاسفانه این شرکت‌ها زیر نظر جنگلداری و با مجوزهایی که اتفاقاً مُهر کارشناسی هم دارند اقدام به قطع درختان کهنسال و قدیمی کرده و می‌کنند. درختانی که قطع آن‌ها فقط باعث پوسیدگی خاک و در نهایت، تخریب جنگل می‌شود و متاسفانه به جای آن‌ها حتی یک نهال هم کاشته نشده است.»
امامی در ادامه‌ی جلسه با اشاره به تجربه‌ی شخصی خود از مواجهه با انبوه درختانِ قطع شده بدون چکش و نشانه‌ی مخصوصِ انجام این کار گفت: «در چنین شرایطی صحبت کردن از صیانت جنگل کمی ساده‌انگارانه به نظر می‌رسد. در حقیقت اگر یک سیاست دلسوزانه و پیگیرانه بر نگهداری جنگل‌ها وجود داشت، محیط زیست ما در حال حاضر شرایط بهتری داشت. در حالی که متاسفانه در هم‌چنان بر همان پاشنه‌ی قدیمی خود می‌چرخد و شرایط کم‌ترین تغییری نکرده است.»
این مستندساز پرسابقه سپس در پاسخ به پرسش دیگری درباره‌ی تلاش برای رفع محدودیت در نمایش مستند خود و حضور در جشنواره‌های تخصصی نظیر سینماحقیقت گفت: «من فقط مالک معنوی این فیلم هستم و از نظر مادی مالکیتی بر این فیلم ندارم. اما دلیل اصلی شرکت نکردن این فیلم در جشنواره‌ی سینماحقیقت، پایان مهلت ارائه‌ی آن به دبیرخانه‌ی جشنواره بود و دلیل دیگری نداشت.»
وی افزود: «متاسفانه عادت ندارم فیلم‌هایی که می‌سازم را با فضاسازی و هیاهوی رسانه‌ای به نمایش بگذارم. البته قبول دارم که شاید این نکته از سستی و تنبلی‌ام در این زمینه ناشی شده باشد اما واقعیت این است که چنین شیوه‌ی رفتاری سال‌هاست به خصلت من تبدیل شده است.»
امامی در بخش دیگری از این جلسه در پاسخ به پرسش مجری برنامه درباره‌ی دلیل تدوین کردن فیلم خود گفت: «زمانی که این فیلم ساخته می‌شد برای دستمزد تدوین آن رقمی در حدود پانصدهزار تومان در نظر گرفته شده بود. در حالی که اغلب تدوین‌گران، دستمزدی در حدود دو برابر این مبلغ را طلب می‌کردند. به همین دلیل تصمیم گرفتم خودم تدوین فیلم را برعهده بگیرم.»
وی گفت: «زمانی که تصمیم به انجام چنین کاری گرفتم کار با نرم‌افزارهای تدوین کامپیوتری را بلد نبودم اما خوش‌بختانه دوست و همکارم حسن نقاشی، طرز کار تدوین با نرم‌افزار «ادیوس» را به من آموخت و من موفق شدم انجام این کار را به پایان برسانم. به تعبیری بهتر آن‌چه که در ساخت نهایی فیلم به جا مانده حاصل دیدگاه‌ها و توانایی‌های یک تدوینگر غیرحرفه‌ای است. با این حال می‌پذیرم که نسخه‌ی فعلی «مرثیه‌ای برای جنگل تنها» نیازمند رتوش‌ها و انجام تغییراتی جزیی است.»
امامی در بخش پایانی این جلسه در پاسخ به پرسشی درباره‌ی علاقه‌ی خود به ساخت مستندهایی درباره‌ی موضوع محیط زیست گفت: «به‌هرحال باید پذیرفت زندگی مدرن در روند پیشرفت خود باعث جدایی ما از طبیعت شده و اغلب مشکلاتی که در حال حاضر با آن روبه‌روییم ریشه در ندانم‌کاری‌هایی دارد که گاهی حتی چند دهه پیش رخ داده است.»
وی گفت: «این روزها با تزریق جان تازه‌ای به دریاچه‌های ارومیه و هامون روبه‌رو هستیم اما متاسفانه این اتفاق خوش‌حال‌کننده به قیمتِ نابودیِ صدها هزار اراضی کشاورزی، تخریب مناطق مسکونی و مرگ ده‌ها نفر از هم‌وطنان‌مان رخ داده است.»
امامی هم‌چنین گفت: «بعد از ساخت این مستند با ابعاد فاجعه‌آمیز مسائل زیست‌محیطی در ایران آشنا شدم و از آن زمان تا کنون چنین سوژه‌هایی همواره به دغدغه‌‌ام تبدیل شده است. دغدغه‌هایی که البته در سال‌های اخیر شرایط مناسبی برای طرح آن‌ها نداشته‌ام.»
این مستندساز در پایان گفت: «حل معضلات زیست‌محیطی و بازگرداندن شرایط به گذشته‌های دور، دست‌کم به نیم قرن زمان نیاز دارد و انجام چنین کارهایی به راحتی‌ها امکان‌پذیر نیست.»
وی گفت: «متاسفانه مسیر حرکت ما در این زمینه اصلاً روشن نیست. اما آن‌چه واضح به نظر می‌رسد این است که به طور حتم تا رسیدن به دره‌ی نابودی محیط زیست خود فاصله‌ی چندانی نداریم؛ و این نکته‌ای است که همه‌ی ما وظیفه داریم هر روز به آن فکر کنیم.»                                                                                                 

برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
دیدار رییس جشنواره جهانی فیلم داکا با مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی | عکس
» دیدار رییس جشنواره جهانی فیلم داکا با مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی
... دیدن متن »

رییس جشنواره جهانی فیلم داکا با مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی در حاشیه ی سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با «احمد جمال» رئیس جشنواره جهانی فیلم داکا، در بنیاد سینمایی فارابی دیدار و گفتگو کرد. 
در این نشست با حضور رائد فریدزاده معاون بین الملل بنیاد سینمایی فارابی، دکتر الهام حدادی به نمایندگی از بنیاد سعدی، زهره زمانی مشاور جشنواره بین المللی فیلم داکا و دکتر میمیت الرشید استاد زبان فارسی برگزار شد. 
در این دیدار بر گسترش همکاری در زمینه ی تولید مشترک، معرفی و انتقال توانمندی های فنی و فناورانه و آموزش های تخصصی سینما بین سینماگران دو کشور تاکید شد. 
احمد جمال با اشاره به سابقه ی دیرین روابط فرهنگی و جشنواره ای فی مابین بنگلادش و ایران، پیشنهاداتی را در خصوص تولید فیلم مشترک با موضوع مشاهیر بنگلادش مطرح کرد. وی تصریح کرد سرمایه گذاری در این فیلم از سوی بنگلادش صورت می گیرد و سینمای ایران با عرضه ی نیروی انسانی خلاق به ویژه در امر کارگردانی می تواند در این پروژه مشارکت کند.
رئیس جشنواره فیلم داکا بر گسترش تبادلات فرهنگی با محوریت تولید مشترک تاکید کرد و این فرصت را زمینه ای بسیار مناسب برای ارتقای سطح همکاری های سینمایی دو کشور دانست.
علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی نیز با تاکید بر اهمیت توسعه و گسترش روابط جشنواره ای و نمایش فیلم های دو کشور به عنوان زنجیره ای از فعالیت های سینمایی بین المللی گفت: در مسیر همکاری های سینمایی مردم دو کشور با فرهنگ و محصولات فرهنگی و هنری یکدیگر آشنا می شوند و باب همکاری های سینمایی – فرهنگی بیش از پیش گشوده خواهد شد.
مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با اشاره به پیشینه طولانی زبان فارسی که به واسطه ی حضور دانشمندان و بازرگانان ایرانی وارد بنگلادش شده، گفت: بیش از ۴۰۰۰ واژه ی فارسی در زبان بنگالی رایج است و تولید فیلم های مستند و داستانی مشترک با موضوع گسترش زبان فارسی در شبه قاره و بنگلادش می تواند در دستورکار قرارگیرد، وی حمایت بنیاد فارابی را از اجرای چنین پروژه ای ابراز داشت که با همکاری بنیاد سعدی و جشنواره جهانی فیلم داکا به عنوان حامیان معنوی و فکری می تواند ثمره بسیاری در پیشبرد اهداف مشترک دو کشور داشته باشد. 
تابش در ادامه گفت: با افزایش روزافزون افراطی گری و سلفی گری به مثابه خطری که کل جهان اسلام را هدف قرارداده است، باید برای به تصویر کشیدن هر چه بهتر اسلام رحمانی از دریچه سینما تلاش کنیم.
گفتنی است نخستین پروژه ی مشترک ایران و بنگلادش چندی است که در ایران آغاز شده و مراحل فیلم برداری آن در کویر ایران در حال انجام است.

برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
دومین همکاری نسیم ادبی با شهرام اسدزاده در «گواهی امضاء» | عکس
» دومین همکاری نسیم ادبی با شهرام اسدزاده در «گواهی امضاء»
... دیدن متن »

نسیم ادبى در  فیلم سینمایى «گواهى امضاء» به کارگردانی شهرام اسدزاده نقش اول زن را ایفا می‌کند. به گزارش مشاور رسانه اى پروژه، در فیلم سینمایى «گواهى امضاء» که به نویسندگى و کارگردانى شهرام اسدزاده و با بازى امیر آقایى چندی پیش کلید زده شد، نسیم ادبى (محبوبه) نقش مقابل امیر آقایى را ایفا مى کند، این دومین همکارى نسیم ادبى و شهرام اسدزاده بعد از فیلم طاقباز است. «گواهى امضاء» روایت متقاطع و پیچیده‌اى است از یک شبانه روز از زندگى فریبرز و محبوبه که تصادف دختر بچه ٥ ساله‌شان (تینا) با اتومبیل گروه فاسدان، آنها را سر راه زوج دیگری به نام‌های اشکان و ندا قرار مى‌دهد. در میان این هیاهو و درگیری‌ها هر کس به فکر نجات زندگى خود از یک چند ضلعى تعقیب و گریز است تا گواهى براى تار و پود افکار خود بدست آورد. اسامی سایر بازیگران این فیلم به زودی و همزمان با رفتن جلوی دوربین اعلام می‌شود
عوامل این فیلم عبارتند از: نویسنده و کارگردان: شهرام اسدزاده، تهیه‌کننده: سید محمد قاضى، مشاور پروژه: سیروس الوند، مجرى طرح: موسسه نقطه عطف سینما و تئاتر، مدیر تولید: رحمت عبدالله‌زاده، مدیر فیلمبردارى: مهدى ایل‌بیگى، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: على آشتیانى، صدابردار: محمد صالحى، طراح گریم: دانیال شعاعى، طراح صحنه: حسین مجد، جانشین تولید: فروزان جنیران، دستیار اول فیلمبردار و نورپرداز: مصطفى بافرونى، منشى صحنه: شهرزاد مطلق، طراح لباس: سمیرا کشورنژاد، مدیر تدارکات: مراد خانه‌زاد، فیلم پشت صحنه: پریسا آزمایش، مشاور رسانه اى و مدیر روابط عمومى: مریم قربانى نیا. عکس: حسین خدارتى.

برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید