تیوال فیلم جان‌دار
S3 : 10:38:37
  یکشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
  ۲۰:۰۰
 بها: ۲۰,۰۰۰ تومان

: حسین امیری دوماری و پدرام پورامیری
: امیری دوماری، پدرام پورامیری و محمد داوودی
: فاطمه معتمدآریا، حامد بهداد، باران کوثری، جواد عزتی، مسعود کرامتی، علی شادمان، گیتی قاسمی، محمدعلی محمدی، امیراحمد قزوینی
: کامران مجیدی

: حسین فرضی زاد
: احسان وحید
: هومن بهمنش
: محسن قرایی
: بهرام دهقانی
: بابک کریمی طاری
: عباس عباسی
: طاهر پیشوایی
: هانیه بساتینی
: نادر اژدری
: نائله شریفی
: اردلان آزرمی
: مانی مجیدی
: میثم محمدی
بخدا اگه یه بار دیگه بگین شام چی شد، غذا چیه، همین وسط خودم رو دار میزنم که غذاخوردن یادتون بره. بابا از گشنگی نمردین که؟؟
شهر:
تهران

گزارش تصویری تیوال از نشست خبری فیلم جان‌دار / عکاس: آرمین احمری

... دیدن همه عکس ها »

اخبار وابسته

» آدمهایی که منفعل نیستند

مکان

خیابان جمهوری، تقاطع خیابان حافظ، بازار چارسو، طبقه ششم بازار چارسو
تلفن:  ۶۱۷۲۱۲۶۱


«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
دومین فیلمی بود این شب ها خیلی پسندیدم . موضوع خوب, پیام های انسانی و از همه مهم تر بازی های عالی و درجه یک . فیلم کاملا یکپارچه و منسجم بود و بازی های تک تک بازیگران کار رو دوست داشتم و به دلم نشست و خیلی حیف شد که این فیلم به سودای سیمرغ راه پیدا نکرد. خانم معتمدآریا گوهر سینمای ایران هستن و توی این فیلم واقعا سنگ تموم گذاشته بودن . جواد عزتی و علی شادمان و گیتی قاسمی هم بی نظیر بودن. پایان بندی فیلم به نوعی حامل پیام اصلی فیلم بود , اینکه هر کسی مسئول اعمال و کارهای خودشه ... کارگردان های این فیلم هم مثل خیلی از فیلم های شریف دیگه , نشون دادن که میشه فیلم اجتماعی ساخت بدون اینکه ذره ای سیاه نمایی کرد( قابل توجه سعید روستایی).
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
امروز این فیلم رو دیدم، واقعا انتظار داشتم با این تعداد بازیگر ستاره حداقل یه کار خوش ساخت ببینم، اتفاقا کارگردان و یکی از بازیگران فیلم هم بودن که قبل از شروع فیلم صحبت کردن و اعتقاد داشتن کم لطفی شده در حق فیلمشون و در سودای سیمرغ نیست ....
ار این موضوعات که بگذریم ، سوژه فیلم به شدت کهنه و نخ نما شده ، قتلی که به دلایلی اتفاق افتاده و حالا عمدی یا سهوی بودنش در ادامه داستان سوژه کارگردانه، فیلنامه ای که واقعا حرفی برای گفتن نداشت، والا ما تا آخر نفهمیدیم ارتباطات خانوادگی اینارو، از یه طرف میگفتن ۷ سال مادری کرده ، از یه طرف میگفتن مادر اَسما هوو بوده، از یه طرف کارای پدره برای پسرس بیشتر شبیه دشمن ها بود ........
یا اون صحنه دادگاه که اوج فضاحت بود، یعنی قبل از اینکه جمال اعتراف کنه خودزنی کردم، آلت جرم کجا بودش؟ اثر انگشتی ؟ تحقیقاتی ؟؟!!! واقعا ... دیدن ادامه » دادگاهامون انقدر کشکیه!!!
در بخش بازیگری هم فاطمه معتمدآریا که خب همیشه با استانداردهاش از یه سطحی پایین تر نمیاد و خوبه ، حامد بهداد هم قابل قبوله، به نظرم بدترین بازی فیلم برای باران کوثریه که وقتی داداشش و میخوان اعدام کنن هیچ حالتی تو چهرش نیست، نه معلومه برادرش و دوست نداره، نه معلومه شوهرش و دوست داره، انقدر خنثی بود گاهی به روابط فامیلیشون شک میکردی !!!
در کل به نظرم حتی با همین سوژه واقعا میشد این فیلم بهتر دربیاد
برام خیلی عجیبه هنوز تو ۸ فیلم برتر مردمیه و قسم حذف شده.......
اگر بخوام امتیاز بدم ۳ از ۱۰
امیر، زهره مقدم، سپیده و حمیدرضا مرادی این را خواندند
رضا تهوری، علی عطاپور و علی ابراهیم این را دوست دارند
انچار من و شما دو تا فیلم کاملا متفاوت رو دیدیم....
۱۷ بهمن ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
ساختار روایی فیلمنامه جان دار از نوعی است که در چند سال اخیر فیلمهای زیادی شبیه اش ساخته شده پس زمانی که فیلم با عروسی و شادی شروع میشود منتظر بحرانی در ادمه هستیم و بعد این بحران قرار است جرقه ای برای برملا شدن نوعی عقده گشایی و اختلافات ریشه دار شود در مجموع جان دار به جز پایان بندی پیشرفت روایی سازمان یافته ای دارد و کمتر دچار دست انداز میشود اما کاراکتری که قتل را مرتکب شده دچار تناقض است در واقع قبل و بعد از قتل به نظر آرام تر از آن است که در آن دعوا بی مهابا تیزی بکشد. پدر فیلم هم زیادی عاقل اندر سفیه نشان میدهد که بپذیریم او سالها قبل زن دومی به خانه اش آورده باشد. دختر هم آنچنان که باید ازدواجش را جدی نمی پندارد تا از خودگذشتگی اش تاثیر بیشتری داشته باشد. کارگردانی فیلم به اندازه و روان است دیالوگ نویسی ها هوشمندانه است و بازی ها در سطح خوبی ... دیدن ادامه » قرار دارد هر چند استفاده از جواد عزتی در این نوع نقش کم کم دارد کلیشه میشود. فیلمنامه نویسان فیلم هر چقدر تلاش کردند گره هایی مرعوب کننده طراحی کنند ظاهرا تلاش چندانی برای گره گشایی و جمع کردن فیلم نکردند. و پایان فیلم نه باز بلکه رها است. گویی مخاطب باید منتظر قسمت بعدی سریالی باشد. این الکن ماندن پایان بندی عیار فیلم را تا حد قابل توجه ای پایین آورده
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید