تیوال جشنواره فیلم فجر، ‌دوره سی و چهارم
S3 : 07:13:16
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
یه کار دانشجوییه که ظاهرا ادعایی نداره ولی در دل همین بی ادعایی خواسته ادعاهای بزرگتری بکنه که موفق نمیشود... یا زورش نمی رسد یا پولش یا دانشش!
آشفتگی فیلم حس و حال خوبی به مخاطب نمیده..بهانه کار اول و دانشجویی بودن و کم هزینه بودن و خاص بودن و ...قابل قبول نیست!
میشد یک ایده و طرح منظم و مرتب پرداخت شده ای را پی گرفت و یک فیلم جمع و جور و پخته و سروشکل داری با تمرین بیشتر با ادعای کمتر با فرم مناسبتر با کیفیت بهتر ساخت..پلان سکانس طولانی اگر درست و درمان اجرا نشود اگر حرفی درش نباشد اگر میزانسن حساب شده ای نداشته باشد اگر فراز و فرودی ،تعلیقی،گره ای نداشته باشد به شدت کلافه کننده و ملال آور است مخصوصا زمانیکه که کار اجرا بر عهده کسانیست که تجربه چندانی دربازیگری ندارندو نابلدیشان کار را هم سخت تر می کند..
شکیبا
درباره فیلم نفس i
.
■■نگاهی به فیلم «نفس» در گفتگو با «نرگس آبیار»(بخش نخست)
از شیار 143 تا فیلم نفس همراه با صحبت های نرگس آبیار

■در کانال ابدیت و یک شمارۀ بیست و نه را بشنوید :
https://telegram.me/EternityAndADay

■در بیست و نهمین برنامه از مجموعه پادکستهای «ابدیت و یک روز» به سراغ فیلم «نفس» و کارگردان آن، خانوم «نرگس آبیار» رفته ایم.
فیلمی که تا چندی پیش در سینماهای ایران به نمایش درآمده و از طرف بخش عمده ای از مخاطبان و منتقدان مواجه شده بود.
در این برنامه جدا از صحبتهای کارگردان اثر،
آقا «علیرضا حسن خانی» (نویسنده مجلات ماهنامه فیلم، هنر و تجربه و روزنامه هفت صبح) و
خانوم «نزهت بادی» (نویسنده مجلات فیلمنگار، زنان و سینما و ادبیات) نظرات شان درباره این فیلم با مخاطبان درمیان گذاشته اند.


■مجموعه پادکست هایی درباره هنر سینما
https://telegram.me/EternityAndADay
farid beyranvand این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
شاهکار ابراهیم حاتمی کیا . فیلمی کامل . هنوز نمیتونم درک کنم که چطور حاتمی کیا برای بهترین کارگردانی برنده نشد . واقا چه چیزی از روستایی بی تجربه کمتر داشت ؟! سکانس پایانی فیلم تا 100 سال دیگه هم هیچ کارگردان ایرانی بجز حاتمی کیا نمیتونه بسازه . بازی های هم فوق الاده بود . 9 از 10
محمد لهاک این را خواند
فائقه معتمدی این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
شاهکار ابراهیم حاتمی کیا بدون تردید . فیلمی که قهرمان داره ، فیلمنامه قوی داره ، کارگردانی فوق الاده داره (که هنوز نمیتونم درک کنم که چجوری جایزه نگرفت) ، بازیهای بی نظیر داره ، موسیقی عالی و و و یعنی با یک فیلم کامل از استاد حاتمی کیا طرف هستیم . همه چی حساب شده . ممنون استاد
محمد لهاک این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
واقعا متاسفم از وقتی که برای این فیلم صرف شد. وقتی که خودم صرف تماشاش کردم؛ و وقتی که عوامل پای چنین فیلمی گذاشتن.
فضای فیلم خیلی سرد و محزون بود؛
شخصیت پردازی ها ضعیف؛
داستان و فیلمنامه ضعیفتر.
جوری که آخرش از خودتون می پرسید: "خب کی چی؟"
به امید اینکه چنین فیلمای بی سر وتهی ساخته نشن.
وحید مقدم، علیرضا بابایی، Mahan27 و منا عمادی این را دوست دارند
فضای سرد و محزون عامدانه شکل گرفته...فیلم میخواد تاثیرات یک فاجعه درون خانوادکی و اثرات چندگانه ای که بر افراد درگیر میذاره رو به تصویر بکشه و بسیار واقع گرایانه اینکار رو میکنه و بعنوان یه فیلم اول خوب بود...شروع با قتل اتفاقی برادر بود و انتها هم رویارویی ... دیدن ادامه » پسر و عمو....طبعا بخاطر تلخی شدید ماجرا نمیتونه فیلم دوست داشتنی باشه اما نشانه بدی فیلم نیس
۰۳ بهمن ۱۳۹۵
ابد و یک روز روال عادی زندگی اون ادمها رو نشون میداد...ممکنه برای بعضی بیننده ها فضا غم انکیز باشه...اما خودشون به دردسرهای برادر معتاد و خواهر وسواسی و مادر مریض و....عادت کردند...بدترین چیزها هم وقتی شامل عادت بشن از سختیشون شدیدا کم میشه....مشکلات اونها ... دیدن ادامه » بهیچ وجه با برادر کشی و مرگ پدر و شوهر و...قابل قیاس نیست....اون هم روزهای بعد از فاجعه....همین دو خانواده وقتی چند سال بگذره و عادت کنن دیگه انقدر تلخ نخواهد بود....بهرحال اتفاق نادری که در ابد افتاد در فیلمهای بعدی خود روستایی هم رخ نخواهد داد و بویژه در چنین فیلمهایی .....خیابان چهل ویکم حتی اگه توسط بهترین کارگردان های دنیا هم ساخته بشه باز هم شدیدا تلخ خواهد بود و تماشاش سخت و نهایتا فقط یکبار میشه دیدش حتی اگر مثل من معتقد باشی که فیلم خوبی هست...تو سینمای اروپا و حتی امریکا فیلمهای مشابهی ساخته شده که اونها هم در عین ارزشمند بودن جذاب نیستند
۰۴ بهمن ۱۳۹۵
فرمایش شما متین.
مشکل من با فضای غمگین یا کیس خاص مظرح شده در فیلم نیست. اتفاقا به نظرم موضوع جذابی برای فیلم انتخاب شده ولی چنین موضوع جذابی با شخصیت پردازی ضعیف و پایان گنگ نسبت به سرنوشت قاتل کاملاً حیف و حروم شده.
۰۶ بهمن ۱۳۹۵
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
امشب سینما نیمکت را در چارسو دیدم. فیلم ارزشمندیست که اگر در جشنوارۀ فیلم فجر شرکت داده می شد بی شک حداقل سزاوار سیمرغ بهترین بازیگر مرد برای علی عمرانی می بود. عمرانی در فنون بازیگری و صداپیشگی واقعاً کم نظیر است. عجیب اینجا بود که علیرغم اکران چنین فیلم خوبی سالن تقریباً خالی بود. فیلم تنها با حضور هفده نفر پخش شد. گویا هنوز مدت ها زمان باقیست تا سلیقۀ مخاطب محصولات فرهنگی و هنری در کشور ما اندکی ارتقاء یابد. چنین فیلمی است که لایق فروش میلیاردی است نه فیلمی مانند «سلام بمبئی».
علیرضا و روشنک این را خواندند
مریم نوربخش، فرانک غلامپور و Positron این را دوست دارند
جناب عمرانی
وقت بخیر
سال گذشته با گروه هنر وتجربه در جشنواره حضور داشت.
واقعا نمیشه از بازی خوب علی عمرانی گذشت
ولی فیلم ضعفهایی رو داره
من تو جشنواره فیلم رو دیدم و راضی هم بودم
برای بار دوم از روی کنجکاوی شخصی فرصت کنم حتما میبنم...
سپاس از نظرتون
۰۳ بهمن ۱۳۹۵
بله، من سال گذشته فرصت اینکه پیگیر جشنواره بشوم را نداشتم. با این حساب پس بسیار مورد کم لطفی داورها واقع شده است.
درود و سپاس.
۰۳ بهمن ۱۳۹۵
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
تا جاییکه یادمه اولین فیلم ایرانی که دوبار دیدم و باز هم سیر نشدم، مخصوصا از بازی شاهکار آقای علی عمرانی (البته در کنار بازیهایی عالی دیگر بازیگران) .
عااااااالی .... فقط باید ببینید
علیرضا این را خواند
فریده چرخکار این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
دیشب این فیلم رو به همراه دوستم دیدم! فکر کردم به دیدن یک فیلم درام میرم. ولی از صحنه ای که حامد بهداد وارد شد شروع به خنده کردم تا خود تیتراژ آخر!
آقای بهداد یکی از "بدترین" و "افتضاح ترین" بازیهاشونو برای ما به نمایش گذاشتن! از این مزخرف تر و احمقانه تر نمیشد بازی کنن. واقعا امکانش وجود نداشت که بدتر این باشن.
و بعدش، همونطور که انتظار داشتم، خانم پگاه آهنگرانی! که نقش یک دختر جیغ جیغوی هاپارتی رو بازی میکردن. البته با اون گریم افتضاح و حرکت بسیار عجیب بازوها و دستهاشون بیشتر شبیه آدمهای خل وضع شده بودن! من تا آخر فیلم درک نکردم که چرا حرکات دست و بازوهای ایشون باید اینجوری باشه! یعنی برای بالابردن صداشون و تاثیرگذاری بیشتر باید بازوها تمام مدت در هوا پریشون باشن.
خب کاملا مشخصه که خانم کوثری اگر میخواستن خوب بازی بکنن هم نمیتونستن. ولی ... دیدن ادامه » بازی ایشون و خانم هانیه توسلی به نسبت بقیه به اندازه یک درجه قابل تحمل تر بود. از صحنه مهمونی به بعد درصندلی فرو رفتم و یا خندیدم و یا خمیازه کشیدم و به ساعتم نگاه کردم. دوست هم کنار من میخندید و با تعجب به من نگاه میکرد که این چیه ما داریم میبینیم! D: D:
'طراحی صحنه برای ماشینهایی که وسط جاده گرفتار زلزله شده بودن شامل یک ماشین واژگون و یک رنو که روش دوتا قلوه سنگ بود میشد و هیچ چیز دیگه ای نداشت!
من به دوستم گفتم که اون آقای ماهی فروش و ماهی های مرده اش نقششونو خیلی بهتر از همه بازیگرهای دیگه بازی کردن و لایق یک سیمرغ زرین هستن! :))))))
خیلی فیلم بدی بود! خیلی زیاد!
متاسفانه پارسال این فیلم اولین فیلمی بود که تو جشنواره دیدم و اینقدر نا امید شده بودم که میخواستم کلا از جشنواره انصراف بدم شانس اوردم که دقیقا سانس بعدش ابد و یک روز رو دیدم
۱۹ دی ۱۳۹۵
باران کوثری در حالت کلی بازیگر خوبی هست بازی فوق العادش در کوچه بی نام که بخاطرش سیمرغ گرفت (با وجود مغضوب بودنش) یا بازی خوبش در تیاتر بر استس دوشس ملفی یا هم هموایی یا خشکسالی یا....و چن تا فیلم خوب دیگه ...و خلاصه یکی از بهترین هنرپیشه های زن ایرانیه
۱۹ دی ۱۳۹۵
البته اون آقای ماهی فروش کم بازیگری نیستنا . رضا بهبودی یه دونه باشه :))
۱۵ بهمن ۱۳۹۵
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
دوستان که دنبال اهنگ فرانسوی توی فیلم میگردند

ZAZ اسم خواننده
DANS MA RUE اسم اهنگ
علیرضا و Ziechti این را خواندند
علی ابراهیم و مهدیار شریفی این را دوست دارند
سلام. ممنون که اسم این آهنگ رو گفتی. فقط یه سوال. اونجایی که نوید و طناز تو ماشین هستن و نوید میزنه تو صورت طناز یه آهنگی داره پخش میشه اسم اون آهنگ یا خوانندش رو میدونی؟
۲۴ شهریور ۱۳۹۶
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
میسا طبرزدی
درباره فیلم نفس i
با خوندن نقدهای این صفحه داشتم کم کم از خرید بلیط پشیمون می شدم اما بازم با خودم گفتم حتما چیزهای خوبی هم داره ...وقتی نشستم تو سینما هم تو فکر این بودم اگر اینقدر بد و حوصله سربر باشه چجوری بلند شم و برم چون سالن پر بود .با شروع فیلم شیوه ی روایت خیلی جذبم کرد و حس خوبی در من بوجود آورد چون یه دختر کوچولو شروع کرد به حرف زدن که خیلی دلنشین بود.و خلاصه اینو بگم که در کل فیلم خوش ساختی بود .فقط از شروع جنگ کلا بنظرم ساختار فیلم بهم ریخت و پایان خوبی هم نداشت خیلی الکی و بزور میخاست اشک آدم و دربیاره.انیمیشن های کار زیبا بود و بازی دختر بچه فیلم و خانم پناهی خیلی خوب بود.ممنونم از خانم آبیار بخاطر احساس قشنگی که بهم دادن.
الهه الف، پرند محمدی و نیلوفر ثانی این را خواندند
علیرضا این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید

■■■اگر فیلم " اژدها وارد می شود" را دیده ایید ،
شنیدن این شماره خالی از لطف نیست
■ بحث و جدلی دربارۀ «اژدها وارد می‌شود»
ساخته «مانی حقیقی»‏

https://telegram.me/EternityAndADay

■■ در هشتمین برنامه از مجموعه پادکست‌‌های «ابدیت و یک روز» با «آرش خوشخو» (سردبیر روزنامه «هفت صبح») و ‏‏«وحید مرتضوی» (نویسنده وبلاگ سینمایی «گرینگوی پیر») درباره «اژدها وارد می‌شود» (مانی حقیقی)، یکی از مهمترین ‏فیلم‌های ایرانی در سال ۹۵، به گفتگو نشستیم. این بحث طولانی ما در این پادکست اما تنها به این فیلم محدود نشده و ‏موضوعات متفاوت و متنوعی را همچون سینمای عباس کیارستمی، رویکرد قدیم و جدید فیلمسازان ایرانی، برخورد تارانتینو ‏با تاریخ در سه فیلم آخرش، فیلم‌های جهان پهلوان تختی و آرایش غلیظ، سینمای برادران کوئن و...، در بر می‌گیرد.‏



قطعات موسیقی بکار رفته در این پادکست:
1. Beggars' Dance by The Klezmatics
2. A Dragon Arrives! by Cristof Rezaei
3. ... دیدن ادامه » The Braying Mule (Django Unchained OST) by Ennio Morricone
4. Takhti by Babak Bayat

https://telegram.me/EternityAndADay
محمد لهاک این را خواند
Mahan Agha Zahedi این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نقد این فیلم فقط از عهده استاد فراستی برمیاد...
_____________________________
پ.ن: راستی را... سینمای ایران را چه می شود؟!!!
مُختَلِسِ طفلکی، قاچاقچیِ نازنین، دزدِ جیگرطلا، مفسدِ قربون رفتنی، جانیِ گوگوری مگوری، شرخرِ تو دل برو!!!!!!!!
پناه بر خدا...
1--.لانتوری حتما فیلم قابل احترامی است. کاش به جای دادن یک شعار مشخص در انتهای فیلم و نیز به جای داشتن این دغدغه که حتما باید تمام افکا ر در این مورد بیان شود، فیلم نامه با تمرکز بیشتر روی شخصیت پاشا و پیرامونش به این معضل می پرداخت و در صورت امکان راه کار ارایه می کرد. در واقع نگرانی از یک نقد یکطرفه در متهم کردن فیلم به سیاه نمایی و یا اتهام عدم برخورد خشن با این مجرمان، در سراسر فیلم دیده می شود. در یک چهارم انتهای فیلم مسیر فیلم از موضوع چرایی بروز این ماجرا به موضوع نحوه برخورد با ان تغییر مسیر میدهد که به نظر دو مقوله کاملا جدا هستند.
2 .چه خوب بود فیلم تاکید می کرد 5 سال حبس برای جرم هایی در این سطح یا مثلا قتل های به اصطلاح ناموسی، به هیچ وجه در برابر ظلمی که به زنان می شود بازدارنده و کافی نیست و اصولا واگذاری مجازات به فرد اسیب دیده زیاد منطقی ... دیدن ادامه » نیست.هرچند می پذیریم مجازات بسیار خشن هم، نوعی ترویج خشونت است و اصولا مشکل اصلی وجود این خشونت هاست و مجازات در مرحله دوم است.
3 . بازی ها در فیلم خوب است. باران کوثری همیشه یک بازی استاندارد و متوسط دارد حتی در کوچه بی نام، اما در این فیلم علی رغم نقش اول نبودن بازی ای ارایه می دهد که باید گفت خوب است. ستاره پسیانی هم در این نسل، بهترین بازیگر نقش مکمل است که کمتر دیده شده است. کاش سینما ظرفیت استفاده از ایشان به عنوان نقش اول را داشت.
honardoost، یاسمن رحیمی و مهسا نادری این را پاسخ داده‌اند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
تیزر فیلم لانتوری با صدای پر افتخارترین صدابردار و صداگذار ایران رضا دلپاک.
پ.ن:لطفا یک بار هم که شده به محدودیت سنی توجه کنیم
http://www.aparat.com/v/Nzh9K
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
من یه جسد می‌خوام چارکی، یه جسد...
نمیدونم چقدر باید از این فیلم تعریف کرد که خدا رو خوش بیاد...
تو جشنواره که دیدمش، نمیدونستم حواسم به کجاش باید باشه؛ به موسیقیش؟ به طراحی صحنه و لباسش؟ به اینکه چقدر خوب آدمو از فضای داستان میکشه به اون فضای مستند طور و با هزار تا سوال تازه باز میبره تو داستان؟ که چقدر خوب این دو فضا با هم ادغام شدن؟به اینکه میخکوب می شینی تا نکنه یه صحنه، یه دیالوگی رو از دست بدی؟
سینما اینه که هر چیزی به مخاطب نشون میده مخاطب باورش میکنه.چه راست و چه دروغ.چه تلخ و چه شیرین.
خوب یه وقتایی آدمم باید گول بخوره ، دروغ بشنوه...تو اژدها وارد می شود؛ میخوریم و میشنویم... ولی خوبیش اینه این دروغ شنیدنه اصلا حال آدمو بد نمیکنه. بس که خوب ساخته شده و بس که خوب ادغام شده یه عالمه چیزهای غیرواقعی با یه عالمه چیزهای واقعی.


برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
هامان نیارمی
درباره فیلم بادیگارد i
سلام؛
ابراهیم حاتمی کیا، فیلمی ساخته که آینه تمام نمای خودشه!
حاتمی کیا هم مثله، حیدر فدا میشه تا اون چیزی که واقعاً با ارزشه
موندگار و جاودان بمونه! آرمانه ابراهیم حاتمی کیا!
خوشبختانه فیلم سازهای ما، آهسته آهسته، معنی رسانه رو دارن
میفهمن!
آفرین...
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
فائزه
درباره فیلم اژدها وارد می شود i
..

بهنام: با خودم گفتم این آدم داره دروغ نمیگه ... شاید اشتباه میکنه، ولی دروغ نمیگه.
بهنام!
۲۵ فروردین ۱۳۹۵
باشد :)
۲۷ فروردین ۱۳۹۵
با اون چشمای عسلی خیرش :-)
۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
شهرزاد: گفت باید تو هم وانمود کنی که فرار کردی رفتی.

کیوان: من فرار نمی‌کنم.

شهرزاد: یه نامه برام بنویس؛ با دست‌خط خودت. نامه‌‌های من رو می‌خونن؛ همه‌شون رو. من هم یه راهی پیدا می‌کنم که از خارج برام پست بشه. کاری نداره راحته. این‌جوری نامه رو می‌خونن فکر می‌کنن تو هم از همون راهی که بهنام فرار کرده رفتی.

کیوان: شهرزاد ـــ من می‌خوام با تو باشم. من نامه نمی‌نویسم. چیه؟

شهرزاد: سه سال هیچ خبری ازت نبود. همه فکر می‌کردن مُردی. دنبال جنازه‌ت می‌گشتن. من ولت کرده‌م کیوان. این رو بفهم. خودت رو بذار جای من.

کیوان: تو خودت رو بذار جای من.

شهرزاد: باشه ــــ کاغذ اون‌جاس. خودم رو می‌ذارم جای تو. بنویس: شونزدهم فروردین هزار و سیصد و چهل‌وهشت. شهرزاد عزیزم، سلام. امیدوارم حالت خوب باشه. ــــ بنویس.

کیوان: خودم می‌نویسم: شونزده فروردین هزار و سیصد و چهل‌وهشت. شهرزاد عزیزم، سلام. امیدوارم حالت خوب باشه. امیدوارم حالت شبیه خنده‌هات باشه. امیدوارم خنده‌هات شبیه همون سه سالی باشه که شبانه‌روز بهشون فکر می‌کردم. این یه ریاضته واسه من. فرصت نشد. زندگی فرصت نداد که بات خدافظی کنم؛ رودررو. فرصت ندادند تا مثل آدم بغلت کنم؛ مث آدم موهات رو بزنم پشت گوشت؛ ماچت کنم؛ مث آدم بهت نگاه کنم بهت بگم شهرزاد، شهرزاد عزیزم، عشق من، خانم من، من رفتم؛ رفتم که برنگردم. خدافظ.


منبع: ... دیدن ادامه » اورسی
این دیالوگا خیلى خوب بود .
۰۹ فروردین ۱۳۹۵
بهنام/شاهین/سرباز/فراری/بدقول/واررررررررررررررررررررد می شود:-)
۱۴ فروردین ۱۳۹۵
@مجتبی
دیگه بخوام بیام تهرانم نمی تونم! مرخصیامون خوب نیستن. دعا کن زود تموم بشه راحت شم!
۱۴ فروردین ۱۳۹۵
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
مرتضی : بگو ببینم کی صورتتو خط انداخته
امیر : به شما ربطی نداره , هریییییییی
مرتضی : آراممممممم باش حیوان جان



سمیه : لیلا اون ماتیکت رو کم کن مرتضی و محسن گیر ندن بهت , تاریک نشده زود برگرد خونه

لیلا :گه نخور



مامان: خراب شه خونه ایی که بزرگتر نداره , شما دوتا کی میخواین آدم شین
مرتضی : چی گفتی مامان ؟ خونه ایی که بزرگترش تو باشی بهتر از این نمیشه , د آدم چی جواب تو رو بده
مامان : خدا جواب منو با وجود شماها داده
مرتضی: ... دیدن ادامه » گورب گور بشه اون آقامون که مرد , شما رو انداخت وبال گردن من



محسن : این از بچگیش همینطور بود تو مدرسه سر این دعوا راه مینداختم , بعد به جا اینکه بیاد هوا منو داشته باشه , سوامون میکرد , من مثل تو نیستم , زیر آب داداشمو بزنم و بگم جا اینکه نره دسشویی تو دبه میشاشه

محسن :جایی نرو باهات کار دارم
مرتضی : من با تو کاری ندارم
محسن : نگاه کنین جلو دیگران چجوری جواب منو میده , بعد میگین چرا فحش خارمادر میدی بهش
شهناز :محسن , خارمادر مرتضی کیه؟
البته اون دیالوگ وسطى رو یه چیزاییش رو جا انداختى ، مثلاً قبل از اینکه مرتضى بگه"خونه اى که بزرگترش ..." میگه : " چى گفتى مامان ؟ "

ولى کلاً حافظه ات خیلى خوبه :))
۲۷ اسفند ۱۳۹۴
مرسی , درستش کزدم -)
۲۸ اسفند ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید