تیوال فیلم سارا و آیدا
S3 : 07:00:56
: مازیار میری
: امیر عربی
: غزل شاکری، پگاه آهنگرانی، مصطفی زمانی، سعید چنگیزیان، شیرین یزدان بخش، احمد هاشمیان بخش، یغما گلرویی و تینا پاکروان
: همایون اسعدیان
: همایون اسعدیان
: حسین جعفریان
: احمد مرادپور
: شیوا رشیدیان
: مهرداد میرکیانی
: علی گورانی
: مریم هژیروند
: ساسان نخعی
: حسین اکبری
: مهدی لطیفی، نگار جنیدی
: ندا آصف
: امیر موسوی
: مرتضی سبحانی
: آرزو اتحاد
: بیتا موسوی

خلاصه داستان: سارا و آیدا دوستان صمیمی هستند که آبروی یکی از آنها به خطر افتاده و حالا باید به کمک هم شرایط را به حالت عادی بازگردانند، اما این دو دوست تا کجا پای یکدیگر می‌ایستند؟

 

گزارش تصویری تیوال از نشست فیلم سارا و آیدا / عکاس: رضا جاویدی

... دیدن همه عکس ها »

اخبار وابسته

» نشست «سارا و آیدا» در برج میلاد / علیه تزریق ناامیدی به جامعه

» رونمایی از پوستر فیلم سینمایی «سارا و آیدا» 


«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
شاکله فیلمنامه بر روی کاشتهای روایتی ای بنا شده است که ناتوان از رساندن مخاطب به برداشت هایی باورپذیر و ملموس است. به طور نمونه نمیتوان قانع شد که چرا کاراکتر سارا بدهی های مالی اش را از نامزدش پنهان نگاه میدارد و به جای آن به دوستش آیدا همه چیز را میگوید و به او اعتماد دارد؟ فیلمساز پاسخ روشنی به این سوال اساسی نمیدهد. عمق دوستی رابطه سارا و آیدا هم قرار است در طول روایت و کنش پایانی سارا تعیین کننده باشد اما در مقدمه چینی ما عمقی در این رابطه نمیبینیم با یک بار خرید رفتن و داب اسمش بازی این رابطه در نمی آید. نامزد سارا که ادعای زرنگی دارد و دائما در حال تعقیب سارا برای سر درآورد از کارهایش است معلوم نیست چرا همواره در اقدام کردن دیر عمل میکند؟ کاراکتر آیدا چرا وقتی میداند که دوست پسرش سعید قصد دسترسی به اسناد مناقصه را دارد به سارا اطمینان میدهد ... دیدن ادامه » که به سعید اعتماد داشته باشد؟ این کاشتهای غیرمعقول را میتوان ادامه داد تا متوجه شد گره افکنی و گره گشاهی های فیلم بر پایه های سست روایی بنا شده است. فیلنمامه ای که هنوز تا پختگی فاصله دارد و همچنین اتخاذ کردن ناشیانه ی شگردهای روایی و مضمونی تقلیدی ( فاز فرهادیسم) سارا و آیدا را به فیلمی ضعیف و بی اثر تبدیل کرده است.
فرانک غلامپور این را خواند
شکوه حدادی، نیلوفر ثانی، ندا امینی و محمد لهاک این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
سارا و آیدا و یک روز بخصوص:۵
این دو فیلم محصول مشترک دو کارگردان هستند که هرکدام در فیلم دیگری عنوان دیگری دارند.
هر دو فیلم از ضعف فیلمنامه رنج می‌برند، از شخصیت اول منفعلشان، از حوادثی که پرت می‌شوند وسط داستان تا تکانی به ماجرای خطی و کشدارشان بدهد.
در نهایت هم باور غلط کارگردانان در ظاهر مذهبی نسبت به خدا را می‌بینیم.
nikoo nikoo، بیتا نجاتی و وحید هوبخت این را خواندند
نیلوفر ثانی این را دوست دارد
امتاز من ۱-

نظرم رو در باره این و یک روز بخصوص یکی هستش
۲۰ بهمن ۱۳۹۵
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
فیلمنامه بسیار شعاری و قابل پیش بینی است . از تنها صحنه ای که خوشم اومد صحنه تصادف بود که خیلی طبیعی بود و در فیلمهای ایرانی کمتر دیده شده. بازی ها و کارگردانی خوب و قابل قبوله.
وحید هوبخت و نیلوفر ثانی این را خواندند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
اگه کسی 2 تا بلیط داره ممنون میشم خبر بده
09122876779
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
من 2 تا بلیط برای امشب میخوام
اگه کسی داره لطفا تماس بگیره
09122876779
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نمیدونم واقعا درباره این فیلم بگم خوب بود یا نه
یه جاهاییشو دوس داشتم و یه سری چیزاش نه
بعضی سکانسا در نیمده بود
خیلی از چیزا قابل حدس بود
زهرا پوررضا و پ.ر این را خواندند
بیتا نجاتی، شکوه حدادی، روح اله و ناهید حدادی این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
اینکه یک گره در فیلم اتفاق بیفته و آدمها به خاطر اون در یک تضاد درونی قرار بگیرند اتفاق خوبی که اصغر فرهادی به سینمای ما هدیه کرده ولی شرط کافی برای فیلم خوب بودن نیست...به نظر من در این فیلم گره فیلم خیلی زود اتفاق میفته بدون این که بیننده ارتباطی با شخصیت ماقبل اتفاق فیلم برقرار کرده باشه...مشکل پیش آمده به هیچ عنوان مشکلی نیست که بشه به گروه خاص یا یک طبقه اجتماعی خاص تعمیم داد و کاملا شخصی و پرداخته ذهن نویسنده فیلمنامه است و با توجه به اینکه شخصیت ماقبل زمان گره فیلم فرصتی برای پرداختن نداشته بییننده نمیتونه همذات پنداری خوبی با شخصیت اصلی داشته باشه...اینکه گره اول اتفاق بیفته به نظر من کاملا طبیعی و قابل قبول هست و ممکن هرکسی به خاطر یک اتفاق تحت تاثیر قرار بگیره ولی اینکه گره دومی بیاد که بخواد بدون حل شدن گره اول منجر به برعکس شدن تمامی ... دیدن ادامه » اون تضادها بشه به نظر من بیشتر شبیه اون جمله مارکس میمونه که میگه " تاریخ دوبار تکرار می شه بار اول به صورت تراژدی و بار دوم به صورت کمدی و قهرمانان این تاریخ دو بار زائیده می شوند یکبار در قامت اسطوره و بار دوم به شکل یک دلقک"...به نظر من گره دوم هم همچین بلایی سر فیلم میاره..در کل فیلم متوسطی بود که به نظر من نقطه قوتش سرعت مناسب فیلم بود...نمره 5 از 10
یاسمن پورمهران این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
حتما باید فیلمی ساخته بشه با وجدان بیدار انسانها!!
محمد شمالی، navidjahan و ف کیوان این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
فیلمی در مجوع قابل قبول که نقطه ضعف عمده ش پایان بندی فوق العاده شعاری و کلیشه ای بود.
بازی های فیلم خوب بود به خصوص مصطفی زمانی که تلاشش برای پیشرفت قابل تقدیره
موسیقی متن هم بسیار زیبا بود.
امتیاز 6.5 از 10
علیرضا و محمد شمالی این را خواندند
علی ابراهیم و سولماز صحرایی این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید