تیوال جشنواره تئاتر فجر، دوره سی و چهارم
T1 : 19:15:46
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال به سیستم وارد شوید
وای توروخدا اگه کسی نمیتونه این نمایش رو بره بلیطشو به من بفروشهههههههه
خانم این اجرا براى جشنواره ى پارسال بود
۳۰ دی
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
میشه دقیقاً بگید چه ساعتی باید بلیط تهیه کنیم - هر ساعتی از روز میام بلیط تموم شده -حداقل مثل سینما تیکت بذارید
روزها و سانس ها رو جدا بذارید که مردم بدونن چطور و چه ساعتی می شه تهیه کرد
نمایش را دیدم و از همه چیز آن بسیار لذت بردم. بعد از مدت ها اجرای یک نوشته ایرانی را در عالی ترین سطح اجرای ممکن تماشا کردم با حظ فراوان. دوست دارم باز هم بروم ببینم کار را.
علی افشار و فریده چرخکار این را خواندند
بیشتر از 10 سال است که تماشگر جدی تاتر هستم و در علم فیزیک و اختر شناسی مطالعات زیادی داشته ام البته منظورم معرفی خود و کمالات خود نیست که البته همه به لطف اینترنت به اطلاعات جامع از مسائل مختلف دسترسی دارند اما منظور در مورد اجرای این تاتر است که یک اجرای ... دیدن ادامه » بسیار ضعیف از یک متن بی سر و ته و البته ضعیفتر که به عنوان شاهکار ترکیب ادب و فیزیک تحویل تماشاچی شده است . انقدر این کار ضعیف ، سخیف و بی محتوا و پراکنده است که حتی نوشتن راجع به آن را وقت تلف کردن می دانم فقط از مسئولان خواهش میکنم اجازه اکران به چنین نمایش های نامفهوم و بی محتوایی ندهند و صحنه مقدس تاتر را به مکانی برای پز دادن سفر به نیویورک و تمجید از یکدیگر قرار ندهند . واقعا برای جامعه تاتر ایران متاسفم .
۲۶ تیر ۱۳۹۵
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
چه بینظیر بود این نمایش. خیلی وقته پیش دیدم. ولی دوست داشتم حسم رو بنویسم.
عالی و درجه یک و بی نقص همه چی.
عزیزانی که ندیدن واقعا حیف حیف که ازدست دادید.
فرزان امیری این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
بازیگر نقش «هملت» به کارگردانی توماس اوسترمایر که در سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر بازیگر برتر مسابقه بین‌الملل جشنواره شد، یکی از اعضای هیأت داوران جشنواره فیلم برلین است.
به گزارش مهر، این روزها شصت و ششمین جشنواره فیلم برلین کار خود را با ریاست مریل استریپ بر هیأت داوران این رویداد مطرح سینمایی آغاز کرده است.
هیأت داوران این دوره از برلینانه متشکل از کلایو اون بازیگر آمریکایی، آلبا رورواچر بازیگر ایتالیایی، لارس ایدینگر بازیگر آلمانی، نیک جیمز منتقد انگلیسی، بریژیت لاکومب عکاس فرانسوی و مالگورزاتا زوموسکا کارگردان لهستانی است.
در بین نام‌های حاضر در هیأت داوران شصت و ششمین جشنواره فیلم برلین نام لارس ایدینگر بازیگر تئاتر آلمان نیز دیده می‌شود که برای مخاطبان تئاتر در ایران نیز شناخته شده است.
ایدینگر که از اعضای گروه ... دیدن ادامه » تئاتر «شابونه» آلمان است، چندی پیش با نمایش «هملت» به کارگردانی توماس اوسترمایر در سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به صحنه رفت و جایزه بازیگر برتر مسابقه بین‌الملل این دوره از جشنواره را از آن خود کرد.
لارس ایدینگر که در سال ۱۹۷۶ متولد شده، در بسیاری از آثار مطرح تئاتر آلمان و گروه تئاتر «شابونه» به ایفای نقش پرداخته است.
حسین پوریعقوب و مهدی حسین مردی این را خواندند
Marillion ، شاهین نصیری ، ابرشیر و ریحانه این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
دیگه به دیدن نمایشهای آقای رحمانیان نمیرم.. متاسفم برای خودم و ایشون
نسیم ح ، شکیبا ، هلیا و ناهید حدادی این را خواندند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
اصلا دوست نداشتم. به خاطر اینکه ارتباط دادن 3 موضوع مختلف به همدیگه برای من روشن و واضح نبود. هنوز هم بخش های زیادی از نمایش برای من گنگ و نامفهومه.
نمایش پر از واژه های نامانوس و سنگینه. تازه داشتم با نمایش اول ارتباط برقرار میکردم که یهو نمایش دوم و بلافاصله نمایش سوم شروع شد.
به قدری گنگ و مبهم بود که تا اواسط نمایش دوم، من هنوز تصور می کردم که این ادامه نمایش اوله
البته از نقش ستون های بزرگ تالار شمس که عملا زاویه دید بخش بزرگی از صحنه نمایش رو گرفته بود نمیشه گذشت.
به دوستانی که میخوان بلیت تهیه کنن توصیه میکنم به هیچ عنوان ردیف های کنار باکس B و C رو نگیرند.
آوا فیاض و رومینا خلج هدایتی این را خواندند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
این سبک که بیشتر با نام media-art مشهور است،سبکی بسیار پسندیده برای قرن بیست و یکم می باشد،اما از آنجایی فرهنگ تئاتر معاصر هنوز به طور کامل به کشور ما وارد نشده و هنوز بر پایه مکتب قدیم فرانسه کار می کنیم،هنوز برای کشوری مثل ایران،جا افتادن این سبک زود است.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نمایش رو دوست داشتم فقط بیشتر دوست می داشتم اگر داستان عشق مهدعلیا به امیرکبیر که یکی از علت های مرگ امیرکبیر بود هم روایت می شد :)
شادی بهرامی این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
آوا
درباره نمایش دگردیسی پروانه شدن
» گفتگوی تیوال با سوفیا برسزی

گفتگوی تیوال با سوفیا برسزی / کارگردان.

گفتگو کننده: نازنین موسوی
۱۷ بهمن ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
آوا
درباره نمایش خانه‌ای در آسیا
» گفتگوی تیوال با پائو پالاسیوس

گفتگوی تیوال با پائو پالاسیوس / بازیگر.

گفتگو کننده: نازنین موسوی
۱۷ بهمن ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
امکان خرید تازه بذارید و اسه این نمایش لطفا
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
میشه دوره جدید برای این نمایش بذارید خیلی از علاقمندان مثل مننتونستن به دیدنش بیان
امیرکاوه آهنین جان ، حامد و مهسا این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
دوست داشتم
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
http://www.farheekhtegan.ir/?nid=1868&pid=8&type=0
نقد و بررسی نمایش جنایت و مکافات و گفتگو با ایمان افشاریان نویسنده و کارگردان برترین کار بخش بین الملل

گفت‌وگو با ایمان افشاریان، کارگردان نمایش «جنایت و مکافات»
در جست‌وجوی ترکیب تصویر و درام
نویسنده : سیدحسین رسولی
تعداد بازدید : 45
 ایمان افشاریان، کارگردان تئاتر و سینما مدتی بود اقتباس نمایشی خود به نام «جنایت و مکافات» را در تالار مسعودی روی صحنه برده بود. کارگردان فیلم «شاتره» فرزند زوج هنرمند زنده‌یاد، مجید افشاریان، و زهرا سعیدی است. مهدی پاکدل، بازیگر اصلی این نمایش که پیش از این در فیلم «فردا» تجربه مشترک کارگردانی با افشاریان داشت، تماشاگران زیادی را به سالن کشانده بود. کارگردان «ببر کاپیتال» نمایش خود را در تالار حافظ و روز سوم جشنواره سی‌و‌چهارم تئاتر فجر برای مخاطبان اجرا و شب شلوغ و ... دیدن ادامه » عجیبی را سپری کرد. انبوه تماشاگران برای دیدن این نمایش هجوم آورده بودند و خواستار حضور در سالن بودند که مسئولان سالن حافظ تماشاگران فرهنگی تئاتر را نوازش کردند و حتی بسیاری را به بیرون از سالن هل دادند و در را روی آنها بستند. تعدادی از حاضران پشت در بلیت داشتند و تعدادی دیگر از اصحاب رسانه بودند. متاسفانه کارمندان تالار حافظ نیز درگیری زننده‌ای با آنها داشتند، زیرا مخاطبان را سر ساعت به داخل راهنمایی نکردند و از آن طرف تماشاگران بیش از ظرفیت سالن بودند. اما در زیر باران شدید و سرمای طاقت‌فرسای ساعت ۹ شب بالاخره مسئولان تصمیم گرفتند تماشاگران را مانند استودیوم فوتبال به سالن راهنمایی کنند که در این میان تعدادی دچار آسیب جسمی شدند. همه این مسائل به کنار، این سالن کمترین امکانی برای کمک به یک گروه اجرایی ندارد و تنها مساله فقط حضور یک فضا برای اجرای نمایش است و بس. حالا اگر نگاهی کوتاه به اجرا بیندازیم در ابتدا باید یک مثلث طلایی را ترسیم کنیم؛ ژانر، سبک و شیوه اجرایی کارگردان. این سه عنصر اجرایی در کنار کلیت گروه نمایشی می‌تواند مشخصات اجرا را مشخص کند. ژانر کار نزدیک به تراژدی کمدی است. این نمایش در کلیت از لحاظ سبک، غیرواقع‌گراست و در جزئیات نگاهی به شیوه‌های اکسپرسیونیستی و فوتوریستی دارد. شیوه اجرایی به شکلی تجربی با استفاده از رنگ‌های مینیمال و نورهای رنگی است. گروه بازیگران نیز در ترکیبی با بازیگران حرفه‌ای سینما و جوان تئاتر است. مهدی پاکدل نمونه یک بازیگر سینمایی است. با تمام این تفاسیر ایمان افشاریان، اجرای دقیق و مناسبی را برای تماشاگران به صحنه آورد و به همین مناسبت با او به گفت‌وگو نشسته‌ایم.
 
با توجه به اینکه بسیاری از آثار اقتباسی با شکست مواجه می‌شوند اما تماشاگران از اجرای شما که اقتباسی از رمان جنایت و مکافات داستایوفسکی است، راضی بودند. در مورد روند این اقتباس کمی توضیح می‌دهید؟
بله بسیار کار پرزحمت و زمانبری بود. این رمان هزارصفحه‌ای داستایوفسکی پدیده‌ای بسیا
وحید هوبخت و کارینا این را خواندند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
ویدیو
درباره نمایش سربازها
۱۴ بهمن ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خوشحال میشم گزارش من از این اجرا رو به زبان انگلیسی بخونید:

http://en.mehrnews.com/news/113824/Becoming-Butterfly-on-wings-of-imagination-visual-arts
علی زحمتکش و ابرشیر این را خواندند
Marillion این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
۱۳ بهمن ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
۱۳ بهمن ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
۱۳ بهمن ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خسته نباشید
نمی شه گفت کار بی نقص بود هیچ کاری بی نقص نیست اگه قبول داشته باشیم که اجرای یک رمان با اجرای یک نمایش نامه خیلی متفاوت است می بینیم که بچه های گروه چقدر زحمت کشیده بودند قبول دارم برای کسی که رمان آخرین انار دنیا رو نخونده این اجرا گنگ بود ولی برای من که خونده بودم و فراموش کرده بودم این اجرا نه تنها خیلی خوب گویا بود بلکه خیلی هم لذت بردم من واقعا دوست داشتم این اجرا رو و دیالوگ ها و نقشها و حسها و شخصیت پردازی ها
امیدوارم شاهد اجراهای دیگه ای هم باشیم تا من به دوستام بگم بیان ببینن
خسته نباشید خیلی خوب بود و امیدوارم در آینده شاهد کارهای دیگه گروه تون باشیم
راستی یه چیزی که خیلی منو جذب کرد و به نظر خیلی خوب انجام شده بود تلفیق تم جنوبی بر روی داستانی رئال جادوویی که کاملا بر اساس خرده فرهنگ های کردی نوشته شده خیلی خوب بود یعنی درد ... دیدن ادامه » و رنج آدمی وطن و ملیت و قومیت ندارد
شاهین نصیری و مریم ادیبی این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نام لارنت فرانی به زبان فرانسه چطور نوشته میشه؟
کارگردان، همان بازیگر این نمایش است؟
سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر
» اسامی نامزدهای دریافت جایزه بخش مسابقه تئاتر ایران سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر اعلام شد
... دیدن متن »
روابط عمومی سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر اعلام کرد: اعضای گروه داوری مسابقه تئاتر ایران متشکل از: گلاب آدینه، ناصر آقایی، محمدرضا خاکی، قطب الدین صادقی و شهرام زرگر پس از ارزیابی آثار حاضر در  این گروه ،نامزدهای خود را در 8 بخش اعلام کردند.
اسامی نامزدهای مسابقه تئاتر ایران به این شرح است:

الف- طراحی گریم
کاندیداها:
-  جناب آقای «مجید ادراکی» و سرکار خانم «فرانک صبایی» برای طراحی گریم نمایش «ادامه مطلب»
-  سرکار خانم «فریدا صفاییان» برای طراحی گریم نمایش «راه مهر، راز سپهر»
-  جناب آقای «سیداحمد نگهبان» برای طراحی گریم نمایش «طپانچه خانم»
-  سرکار خانم «ثمین سالک» برای طراحی گریم نمایش «داستانهای میانرودان»
-  سرکار خانم «فریبا نورشعاع حسینی» برای طراحی گریم نمایش «دو روی روایت نادری»

ب- موسیقی
کاندیداها:
-  جناب آقای «سعید ذهنی» برای موسیقی نمایش «ترور»
-  جناب آقای «مجید کوچکی» برای موسیقی نمایش «ساده با تو یک ترانه»
-  جناب آقای «آرش عزیزی» برای موسیقی نمایش «طپانچه خانم»
-  جناب آقای «احسان آنالویی» برای موسیقی نمایش «چِر»
-  جناب آقای «سهند تاکی» برای موسیقی نمایش «دو روی روایت نادری»

ج- طراحی لباس
کاندیداها:
-  سرکار خانم «ادنا زینلیان» برای طراحی لباس نمایش «ترور»
-  سرکار خانم «پریدخت عابدین نژاد» برای طراحی لباس نمایشهای «هیچ کس نبود بیدارمان کند» و «طپانچه خانم»
-  جناب آقای «داریوش پیرو» برای طراحی لباس نمایش «دو روی روایت نادری»
-  سرکار خانم «فرانک صبایی» برای طراحی لباس نمایش «ادامه مطلب»

د- طراحی صحنه

کاندیداها:
-  جناب آقای «عبدالله برجسته» برای طراحی صحنه نمایش «تاریکی» 
-  جناب آقایان «سهیل میرسپاسی» و «حمیدرضا زمزم» برای طراحی صحنه نمایش «اروند خون»
-  جناب آقای «سعید یزدانی» برای طراحی صحنه نمایش «طپانچه خانم»
-  جناب آقای «رضا مهدیزاده» برای طراحی صحنه نمایشهای «ترور» و «هیچ کس نبود بیدارمان کند»

هـ- بازیگری مرد

کاندیداها:
-  جناب آقای «حمیدرضا آذرنگ» برای بازی در نمایش «هتلی ها»
-  جناب آقای «کاظم هژیرآزاد» برای بازی در نمایش «راه مهر، راز سپهر»
-  جناب آقای «فرید قبادی» برای بازی در نمایش «ترور»
-  جناب آقای «محمدرضا صولتی» برای بازی در نمایش «تاریکی» و «تب سرد روی پیشانی داغ»
-  جناب آقای «سام کبودوند» برای بازی در نمایش «هتلی ها»
-  جناب آقای «بهرنگ علوی» برای بازی در نمایش «زبان اصلی»

و- بازیگری زن
کاندیداها:
-  سرکار خانم «نسیم ادبی» برای بازی در نمایش «هتلیها»
-  سرکار خانم «حدیث زارع نژاد» برای بازی در نمایش «کات»
-  سرکار خانم «فریبا متخصص» برای بازی در نمایشهای «طپانچه خانم» و «هیچ کس نبود بیدارمان کند» 
-  سرکار خانم «کمند امیرسلیمانی» برای بازی در نمایش «هتلی ها» 
-  سرکار خانم «گیتی قاسمی» برای بازی در نمایش «عامدانه، عاشقانه، قاتلانه»
-  سرکار خانم «آزاده صمدی» برای بازی در نمایش «زبان اصلی»

ز- نمایشنامه نویسی

کاندیداها:
-  جناب آقای «مسعود هاشمی نژاد» برای نگارش نمایشنامه «یک زندگی بهتر»
-  جناب آقای «جواد اشکذری» برای نگارش نمایشنامه «شرم و دغدغه»
-  سرکار خانم «ساناز بیان» برای نگارش نمایشنامههای «عامدانه، عاشقانه، قاتلانه» و «هتلیها»
-  جناب آقای «محمدامیر یاراحمدی» برای نگارش نمایشنامه «هیچ کس نبود بیدارمان کند» 

ح- کارگردانی
کاندیداها:
-  جناب آقای «حمیدرضا آذرنگ» برای کارگردانی نمایش «هتلی ها»
-  جناب آقای «شهاب الدین حسین پور» برای کارگردانی نمایش «طپانچه خانم»
-  جناب آقای «جواد نوری» برای کارگردانی نمایش «دو روی روایت نادری»
-  جناب آقای «حمیدرضا نعیمی» برای کارگردانی نمایش «ترور»
-  جناب آقای «مهدی شایان» برای کارگردانی نمایش «ادامه مطلب »


اسامی برگزیدگان این بخش ها در مراسم پایانی جشنواره که ساعت 30/18 دوشنبه 12 بهمن ماه در تالار وحدت تهران برگزار می شود اعلام خواهد شد.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
من خیلی خیلی این کار رو دوست داشتم خسته نباشید این شوخی کردن با فرآیند شکل گیری حوادث تاریخی برام خیلی جذاب بود .
مینا سمیع زادگان و ابرشیر این را خواندند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
پولونیوس (خطاب به مادرِ هملت): بانویِ من! چون ایجاز، روحِ دانایی است و اِطناب، جوارح و پیرایه ی آن، من سخن به ایجاز می گویم: پسرِ شریفِ شما، دیوانه است!
نمایش دومی بود که از این گروه میدیدم و باید بگم خلاقیت و ابتکار و سبک اجرای گروه مانند نمایش " خانه ای در اسیا " که 2 شب از همین گروه دیدم نقطه قوت اصلی اجرا بود... قوی و در عین حال ساده با استفاده از ماکت و وسایل ساده در طول نمایش فضاسازی جالبی صورت گرفته بود... جا داره در کارهای بومی هم استفاده از فناوری و خلاقیت بیشتر مورد توجه قرار بگیره...تجربه جدیدی از دیدن تئاتر که مشابهش رو تابحال در سالهای اخیر در کارهای داخلی ندیده بودم...لذت بردم :)
ابرشیر و پرند محمدی این را خواندند
Marillion ، مریم عظیمی و وحید هوبخت این را دوست دارند
اما نمایش خانه ای در آسیا به دلایلی از جمله استفاده از طراحی صدای چند کاناله , تاثیر گذار تر بود .. نکته جالب برای من صحبتی کوتاه که در نمایش اول با کارگردان داشتم و با خوشرویی و حوصله تمام سوال ها رو جواب میدادند , با یک لهجه شیرین اسپانیایی انگلیسی و انگار ... دیدن ادامه » داشتم با خولیو ایگلسیاس یا آنتونیو باندراس صحبت می کردم :))
۱۲ بهمن ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
در جستجوی زمان از دست رفته
(نگاهی به نمایش "نسل آخر" اثر مشترک سمانه‌ زندی‌نژاد و فرزانه سهیلی)

عنصر "زمان" و واکاوی تاثیر آن بر زندگی انسان‌ها در برهه‌های مختلف زندگی در سه اثر اخیر مشترک زندی‌نژاد- سهیلی("به مراسم مرگ داداش خوش آمدید" ، "عروسک‌های سکوت" و این اثر) به موتیف تکرار شونده‌ای تبدیل گشته‌است. عنصر مشترکی که در هر اثر به شیوه‌ای مورد تحلیل و بررسی قرار می‌گیرد که شاید در اثر اول و اثر اخیر، شباهت‌های زیادی را بتوان در گونه و فرم نگاه به آن پیدا کرد.
نسل آخر، به قصه یک خانواده پر جمعیت در بازه‌های مختلف زمانی می‌پردازد. در بازه‌های اکنون و گذشته و احتمالا آینده. دکور؛ چارچوب یک خانه است و حوضی در بیرون خانه و کانال کولر که به عنوان یک نخ تسبیح، حلقه ارتباطی شخصیت‌های مختلف داستان و بستر شخصیت‌پردازی خالق ... دیدن ادامه » اثر می‌شود. خانواده‌ای با پدر، مادر، دو دختر و دو پسر که با تمهیدی روایی، بازیگرانی با پوشش یکسان و همزاد گونه، نقش‌های آنان را ایفا می‌کنند. زندی‌نژاد و سهیلی در اثر اول خود، "به مراسم مرگ داداش خوش آمدید" نگاهی تقدیرگونه را به مفهوم زمان مورد بررسی قرار دادند. دریچه‌ای به موضوع از آن جنبه که آیا می توان جلوی یک اتفاق رخداده/ مرگ داداش، را می‌توان با عقب‌بردن فرضی زمان گرفت؟ در "عروسک‌های سکوت"، آن‌ها به بازی با دوگانه متناقض مرگ/ زندگی می‌پردازند و این سوال را پیش روی تماشاگر قرار می‌دهند که به واقع مفهوم "زندگی" و "مرگ" در چه بستری و در چه زاویه‌ای نسبت به هم قرار دارند؟ و اینک در سومین اثر خود، این پرسش را پیش روی تماشاگران خود قرار می‌دهند که به واقع، تصمیم‌های فردی افراد چگونه در گذشته، ریشه دوانده است و احتمالا تاثیر آن بر آینده چه خواهد بود؟ پرسشی عمیق و هستی‌گرایانه که از زاویه‌ای باز هم پهلو به پهلوی مفهوم مبهم "تقدیر" قرار می‌گیرد. انتزاعی بودن مفهوم مورد اشاره این موضوع را باعث می‌شود که مخاطب در تماشای اول اثر جدید این گروه، به سختی می‌تواند به درک کاملی از دنیای اثر دست پیدا کند ولی شیوه روایت زیبای اثر و گذاشتن نشانه‌ها و المان‌ها او را کنجکاو تماشای دوم و گره‌گشایی‌های بعدی از اثر نگاه خواهد داشت.
نسل آخر، اثری است که در زمان اجرای عمومی بایستی مورد بحث و بررسی دقیق قرار گیرد و تصویر زمان و رویکرد این تیم اجرایی در سه اخیر به این مفهوم سخت و انتزاعی، تحلیل و بررسی شود.






مجتبی مهدی زاده این را خواند
سعید زادمهر این را دوست دارد
از معدود کارهای جشنواره که دوست داشتم ببینم و موفق نشدم. یکی از دلایل این دوست داشتن، علاقه به کارهای قبلی سمانه زندی‌نژاد بود. خانم زندی‌نژاد کم‌کار که هستند، متاسفانه کارهاشون هم با تاخیر زیاد به اجرای عموم میرسه.
شدیدن امیدوارم که این نمایش خیلی ... دیدن ادامه » زود به اجرای عموم برسه چون واقعن دوست دارم ببینمش.
۱۲ بهمن ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
» روزانه سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر، روز یازدهم

مجله صوتی روزانه آوای تیوال هم گام با سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر

اجرا: پرند محمدی

هنرمند میهمان: محمدصادق ملک

گفتگو با هنرمندان: آرش دادگر، بابک والی، رویا نونهالی، گیتی قاسمی، محسن حسینی، فریبرز کریمی، آاما گشتاسب، آوا درویشی، مهتاب محسنی

گزارشگران: ،  مهشاد حجتی، آریو راقب کیانی

درباره نمایش های: خواب طولانی انار آباد، داستان های میان رودان، دیوان غربی-شرقی، غرامت، مده آ
۱۲ بهمن ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید