تیوال نمایش فاست
S2 : 11:58:20
امکان خرید پایان یافته
  دوشنبه ۲۳ تا ۲۴ آذر ۱۳۹۴
  ۲۱:۴۵
  ۱ ساعت

: مارچین هریک

: مارچین هریک
: مارچین هریک*هفته تیاتر لهستان در تهران*
بر اساس قطعه ای از تاریخچه دردناک از دکتر فاست، توسط کریستوفر مارلو یا فاست توسط یواننا ولف گنگ گوته
این گروه در جشنواره های لهستان، آلمان و دانمارک شرکت کرده است.
کمپانی: تیاتر ا پارت 
مارچین هریک متول سال ۱۹۶۹ در کشور لهستان است. فارغ التحصیل رشته علم زبان از دانشگاه سیلسین لهستان می باشد.  از سال ۱۹۸۵ تا ۲۰۰۳ با کمپانی تیاتر تجربی به عنوان بازیگر و کارگردان همکاری داشته است. او در سال ۲۰۰۴  بنیانگذار تیاتر بصری و فیزیکی مستقل – تیاتر ا پارت- بوده است. او همچنین بنیانگذار و دبیر جشنواره بین المللی هرهای نمایشی ا پارت است و نویسنده بسیاری از کتب تیاتری می باشد. 


گزارش تصویری تیوال از نمایش فاست / عکاس: کامران چیذری

... دیدن همه عکس ها »

مکان

خیابان حافظ، خیابان استاد شهریار، تالار وحدت
تلفن:  ۶۶۷۳۱۴۱۹، ۶۶۷۰۵۱۰۱


«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
وقتی صدای Nat King Cole هر جا شنیده میشه , اولین جمله ای که از او به ذهن خواهد رسید این هست ..

"The Greatest Thing You'll Ever Learn, .. Is Just To Love , And Be Loved ... In Return"

http://cdn2.cdnme.se/cdn/9-1/45156/images/2012/nat-king-cole-1_184730686.jpg

قطعه موسیقی Nature Boy از Nat King Cole , که در نمایش فاست استفاده شده ..


http://s3.picofile.com/file/8228295776/Nat_King_Cole_Nature_Boy.mp3.html

استفاده از بهترین قطعات ساخته شده برای فیلم بابل babel واقعا بی نظیر و تحسین بر انگیز بود و اینکه انتخاب موسیقی واقعا عالی و بجا بود
توصیه میکنم به این لینک سر بزنید و قطعات deportation و bibo no aozor رو حتما حتما گوش کنید و خب از اون کامل تر دیدن فیلم بابل ِ که براد ... دیدن ادامه » پیت بازی کرده توش
۲۵ آذر ۱۳۹۴
خیلی خیلی سپاس از زحمتی که کشیدی Marillion جان.
۲۵ آذر ۱۳۹۴
#####خواهش می کنم اینو بخونید#####
اینی که میبینید داره میخنده و اسم اکانت منه در واقع منم بعد از افتادن یه اتفاق.بله خودمم ، م.م.ر. تیوال البته اگه کسی منو یادش باشه!به هر حال!
الان شاید فکر میکنید جای این نوشته زیر این پست نیست خوب بله معلومه که ربطی به این پست نداره اما جلوتر که بریم میگم چرا اینجا گذاشتمش.
دوست نداشتم کار به اینجا کشیده بشه تا اینکه حرف هایی برای نزدن زیاد شد _ ای کاش اینطور نبود ، و حسرتی! _ وگرنه تو ذهنم بود خیلی بهتر از اینها به این قضیه بپردازم ، در واقع قضیه رو حل کنم نه با این میزان ناراحتی از تیوالی ها خداحافظی کنم.
ول کنید این حرفا رو!اون اتفاق خنده دار بن شدن اکانت م.م.ر. بیچاره بود که همین الان یادش هم میفتم خندم میگیره.من به سر جدم قسم فقط یه کلمه حرف داشتم و اونم این بود همیاری با شخصیت(!) تو حق نداری افسوس بخوری به خاطر نحوه فروش بلیت و فقط باید عذرخواهی بکنی همین!اصل نوشته من هم موجوده.منکر تند و تیز بودنش اصلا نمیشم و دفاع هم میکنم از این موضعش ولی ابدا نمیذارم کسی بگه این نوشته توهین آمیز بوده که اصلا اینطور نیست.تند و تیز مینویسم چون الگوهام برای اعتراض آدمای تند و تیزی اند و م.م.ر. نیستم اگه تا آخر عمرم از این موضع اعتراضیم کوتاه بیام که اصلا تئاتر و هنرمند فقط اعتراضه و تلاش برای بهتر کردن هرچیزی که هست.درباره اون نوشته چیزی بیشتر نمیگم.خودتون میتونید این پایین بخونیدش و قضاوت کنید حقش بن شدن نویسندشه یا نه(دقت کنید ، من بن شدم.یعنی الان با اکانت م.م.ر نه میتونم کامنت زیر پست دیگه ای بذارم نه پست جدیدی ارسال کنم.این با حذف شدن فقط یه نوشته فرق عمده داره.) فقط میخوام این آخر کار یه حرف با همیاری بزنم چون میدونم دیر یا زود این کامنت هم میخونه و پاکش میکنه و این اکانت جدید رو هم بن میکنه:

مدیران تیوال.مدیران زحمتکش سایت فرهنگی.شما رو به هر کسی اعتقاد دارید.شما رو به همه لحظه های خوبی که توی زندگیتون با دوستان و شاید معشوقه هاتون داشتین قسم میدم.شما رو به تئاتری که ادعای حمایت ازش رو دارید قسم میدم.شما رو به هنر قسم میدم.به شرف انسانی قسمتون میدم.به فردیت گمشده ی مردم سرزمینم قسمتون میدم.به رویاهای خواب دیده و ندیده ی انسان ها قسمتون میدم.هیچوقت ، هیچوقت ، هیچوقت مروج فرهنگ انفعال نباشید.همین.

هوای فردا دوده، آبیه، زرده، سارین وُ خردله؛ رنگین‌کمونِ نجاسته.
تا ... دیدن ادامه » میتونی بخند بچه...
دوست دارم!



نوشته ی مذکور:

"
**برای تیوال و تیوالی‌ها**

حجم توهین ها و رفتارهای ناشایست از سوی تیوال کمی دارد از حد خودش تجاوز می کند و تحملش دیگر به این سادگی ها ممکن نیست.سانسور نظرها و برچسب تیوال باشد سر جای خودش _ سر جای خودش یعنی باشد همانجایی که تیوال ابدا برایش پاسخگو نخواهد بود ، این هم روحیه ی مدیریتی است دیگر ، خود مرکز عالم پنداری _ مسئله فروش بلیت جشنواره یک کمدی تمام عیار شد با این کامنت مفصل همیاری:
"امروز برای ما در تیوال هم شوق بود و هم افسوس."
افسوس؟!اصلا شما اینجا نیستید که افسوس بخورید!شما اینجایید که عذرخواهی کنید ، خیلی هم جدی عذرخواهی کنید از زمان هدر رفته و اعصاب لگدمال شده ی کاربران.مگر بنگاه خیره باز کرده اید که اینطور حق به جانب حرف می‌زنید؟!چرا بحث اصلی را در این کامنت گهربارتان کم رنگ می‌کنید؟!کجا مسئله ی اول و دغدغه ی مهم روز فروش بلیت فروش نرفتن صندلی های ردیف های جلو بود _ نه که نبود!نه!ولی اصل کار این نبود! _ ؟!اصل کار ضعف سرور های سایت تیوال بود که پنج ساعت از وقت اینهمه آدم را گرفت!
"مسلما جسارت و دگرگونی عادت‌ها و روش‌های سنتی همیشه با حاشیه‌ها و اتفاقات پیش‌بینی نشده‌ای نیز همراه است. بر پایه این توضیح از آن بخش از کاربرانمان که دچار این دشواری بودند پوزش خواسته و امیدواریم همچون طول سه سال و نیم گذشته و با تکیه بر صبر و درک شما مسیر خلاقیت و نوآوری در خدمات را ادامه دهیم."
فرافکنی ستودنی جهت کاهش عذاب وجدان!آفرین به شما که انقدر خلاقید!روحیه مدیریتی و حق به جانب بودن موج میزند!خلاقیت چیست؟مگر اصلا درباره خلاقیت صحبتی کردیم؟کامنت شما در ستایش خودتان است یا درباره توضیح مشکلات به وجود آمده؟!مثلا این سه خط قرار است ندامت شما را نشان دهد!همه اش که شد تعریف و تمجید از خودتان و امید به خفن تر شدن(!) خودتان!
باز هم می گویم شما فقط باید عذرخواهی کنید!نه باید از خلاقیتتان(!!!) حرف بزنید نه بهانه ی حاشیه ها و اتفاقات پیش بینی نشده(!!!) بیاورید!اصلا حق ندارید اینگونه صحبت کنید!کدام اتفاق پیش بینی نشده؟اگر نمی توانید پیش بینی کنید که برای جشنواره فجر "نوع خاصی از هجوم اینترنتی" ( :)) ) در راه است که کلا تخته کنید در این سایت را برود پی کارش!هرکسی که یک بار ، فقط یک بار بلیت جشنواره را خریده باشد می داند چه شلوغی در خرید بلیت وجود دارد.این بهانه ها چیست؟!این ترس از عذرخواهی آدمیزادی(!) چیست دیگر؟!
قصه نگو تیوال عزیز!فقط بهم بگو آخر قصه ات کلاغه به خونه اش میرسه یا نه!




+ راستی آن دوستی هم که می گوید اینجا سوئیس نیست واقعا برود یک فکری برای این تفکرش بکند!100 هزار نفر دسترسی به یک سرور اصلا رقمی حساب نمی شود.هستند سایت های ایرانی دیگری که رقم بالاتری از این دسترسی را به راحتی فراهم کرده اند که نه گوگل اند و نه فیسبوک!به این راحتی ها پذیرش زور و کوتاه آمدن از حقِ خود نوبر است.
+ + در همان روز اول 4500 بلیت فروش رفته.من می گویم 2000 تایش در پنج ساعت ابتدایی باشد.هر فرد هم 20 بلیت خریده باشد ، لا اقل 100 کاربر در همان ساعات ابتدایی خرید داشته اند.از این 100 تا ، 50 تایشان هم کسانی باشند که در تیوال می‌نویسند.خوب ، کو؟کجاست اعتراض؟فقط یک کامنت اعتراضی و چند جواب زیرش!کو پرچمتون؟کجاست مردم بی لبخندتون که برخیزد؟عصبانیا!چی شدیم ما؟تازه اینجا محل گذر مخاطبان تئاتر است ، هنر معترض!!!وقتی در جامعه 100 هزار نفری به این کوچکی و با کمترین میزان تفاوت نظرات ، اعتراضی علیه اشتباهات وجود ندارد دیگر چطور باید به تغییر جامعه ای که رنگارنگ است امید داشت؟هیچ آینده‌ی روشنی برای این سرزمین رقم نمی‌خورد با این روحیه ی اعتدال(!) و امید(!) که حرکت کردن بین درست و غلط اعتدال نیست و امید داشتن در این شرایط تنها مسکنی برای فراموشی دردها و فرار کردن و پاک کردن صورت مسئله است.به خیالمان روشنفکر هم هستیم.قشر هنردوستِ منفعل ، بود و نبودش هیچ فرقی نمی کند.
"
۱۵ بهمن ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
فاوست خسته و ناامید است. تصمیم می‌گیرد تا با شیطان جهت کسب دانش بیشتر و قدرت جادو وارد گفتگو شود. او می‌خواهد تا از تمام دانش و لذت این دنیا بهره‌مند شود. در مقابل، نماینده شیطان، مفیستوفل ظاهر می‌شود. او این معامله را با فاوست انجام می‌دهد.
مفیستوفل به قدرت جادویی او برای مدت یک دوره ۲۴ ساله کمک می‌کند، ولی در پایان دوره، روح فاوست به شیطان تعلق دارد و فاوست به شکل ابدی ملعون خواهد بود.
مفیستوفل او را کمک میکند تا دختری زیبا و معصوم را که گرتشن نامیده شده اغوا کند.
زندگی گرتشن در اواسط اجرا به نابودی میکشد ولی در نهایت به دلیل معصومیتش نجات یافته و به بهشت وارد می شود
خواندن کتاب فاوست گوته و فاوست کریستوفر مارلو رو توصیه میکنم
آفریدن جهانی در دل جهانی؛ این است رسالت تئاتر

______________________________
-امروزش را از دست ندهید
-سعی کنید در هنگام تماشای اثر، حتماً باران ببارد
مجتبی جان واقعا چقدر در کنار تو دوست اندیشه ورزم تاتر دیدن تماشایی تر است....همیشه از حضورت بهره برده ام رفیق
۲۴ آذر ۱۳۹۴
آخ اگه بارون بباره...
۲۵ آذر ۱۳۹۴
@ابرشیر جان ما را نیز چنین حالی است، که بی حضور جنابتان تئاتر دیدن نوشیدن چای بی‌قند است.
۲۵ آذر ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
((روح بلند گروتفسکی،باران و زیبایی شیرین تاتر))
تماشای ایستاده ی نمایش فاوست به روایت و طراحی ،کارگردان با استعداد لهستانی Marcin Herich در محوطه پارکینک تالار وحدت به مدت یک ساعت زیر بارش باران و سرمای آخرین شبهای پاییزی تجربه ی کم نظیری بود.
"فاوست" نمونه ی اصیلی از تاتر فیزیکال و دیداری بود که ثابت می کند اینگونه از نمایش وجوه افتراق قابل احترامی با آکروباسی و سرگرمی بصری و صوتی دارد که تحت عنوان این شیوه ی اجرایی احتمالا در برخی از نمایش ها در کشورمان حقنه می شود و تاکیدش در وهله ی اول معطوف بر ایجاد هیجان کاذب صرف از طریق حواس غیردماغی مخاطبان است!
شیوه ی اجرایی در فاوست یادآوری می کند که تاتر بصری و فیزیکال با اغتشاش و ناهماهنگی و شلوغ کاری بازیگران و آکسسوار {صرفا متحرک} روی صحنه (خیابان)بسیار تفاوت دارد. طراحی حرکت ها ی بدن بازیگران و ... دیدن ادامه » طراحی بصری و صوتی و جابه جایی دکلهای چرخ دار و کاربرد هوشمندانه ای که از آنها و سایر ابزار می شود به طور هماهنگی در راستای ایجاد فضای معناسازی بود از افسانه فاوست (به هر روایتی) ...بدون دانستن خط سیر داستانی هم این احتمال بود که هر مخاطبی تفسیر معنا ساز خود را از نشانه ها و طراحی ها داشته باشد ..
در تمام طول اجرا با خودم فکر می کردم آیا این حد بالا از هماهنگی و حرفه ای بودن گروه به دلیل زیستن در قاره ی دیگر و بهره گیری از امکانات بسیارش می باشد یاروح گروتفسکی کبیر پشتیبان هموطنان هنرمندش بود؟ !!! یا اصلا مرغ همسایه غازاست؟
تجربه ی دوطرفه تماشاگران و بازیگران زیر باران و سرمای نفوذ کننده هم در درگیری بیشتر حسی با اجرا بی تاثیر نبود.. اما کار بازیگران با لباس کم و اینکه روی زمین خیس میخوابیدند با سطل آب خیس می شدند بسیار دشوار تر بود!
**
لذت تماشای این اجرا در کنار دوستان با ارزشم دو چندان شد.
تجربه خیلی خوبی بود دیدنش ...
۲۴ آذر ۱۳۹۴
مجتبی جان سپاس .. مشتاق دیدارت
۲۵ آذر ۱۳۹۴
Marillion عزیز خواهش می کنم..ممنون از لطفت و لینکهایت و هوش موسیقیایی بی نظیرت که همیشه عالی است و دلچسب
۲۵ آذر ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
با توجه به استقبال از این برنامه رایگاه ظرفیت تازه ای برای رزرو بلیت آن همینک افزوده شد.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید