تیوال فیلم گلدن تایم
S3 : 18:53:34
: پوریا کاکاوند
: علی باقری، هوشنگ گلمکانی، کیومرث پوراحمد، مجتبی پیرزاده، ریما رامین‌فر، ژاله صامتی، هادی شیخ الاسلامی
: حسن فتحی
سبک:
درام

«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
چه اسم مناسبی برای این فیلم انتخاب شده بود . 12 موقعیت که می تونه مهم ترین لحظه زندگی هر انسانی باشه. بسیار خلاقانه ، بسیار همه چی سر جاش و درست انتخاب شده بود . اغلب بازیگران فیلم از بازیگران خوب تیاتر هستن. نقطه مشترک تمامی فیلم ها وسیله نقلیه هستش. 12 اپیزود که با اسامی ماه های سال معرفی می شن و حس من با ادامه روند ماه ها و رسیدن به ماه های سرد این بود که داستان ها رو به سردی و سکوت میرن. دستمریزاد به پوریا کاکاوند..
میلاد طیبی این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
١٢ موقعیت دراماتیک از کاراکترهای مسخ شده شهری صنعتی؛
١٢ رویدادگاه مشترک درون یا برون هسته ای آهنی بسان خورشیدی تابنده بر اثر؛
١٢ ماه متوالی چون زنجیری تنیده بر سیر زندگی های بی روح شهری به تاراج رفته؛
و دوربین چون روحی ناظر بر حقایق روایتهای تلخ انسانهای بریده بالی در کام روزمرگی و تنهایی؛
میزانسن هایی محدود که وام دار صحنه تئاتر است و دیالوگهایی برخواسته از کالبد زندگی های کلان شهری جنون زده و ویرانه؛
و پوریا کاکاوند که از جنس صحنه است و همواره درخشان و جسارتش در حضورت بر پرده نقره ای ستودنی؛
هنوز آن میزانسن ساده از نمایش رولور با بازی های درخشان علی باقری و فربد فرهنگ در ذهن من حک شده باقی مانده است؛
قدردانی و سپاس بی کران از مرد بزرگ حسن فتحی برای حمایتهایش در برافراشته نگاه داشتن سینمای تجربه و جوانانی که هنوز قلبی در سینه دارند و بالی ... دیدن ادامه » برای پرواز.
لحظه‌ای طلایی در فیلمبرداری، وجه تسمیه "فیلم"ای را شکل می‌دهد که انسجامش جز اسم به برگزاری همه اپیزودها در یک ماشین برمی‌گردد..
تناسب هر اپیزود و موضوع جاری در آن و شخصیت‌های آن با ماشین انتخاب شده، لذت‌بخش است و این رابطه به قول خارجیا Crystal Clear است

اندکی از اطلاق کردن واژه "فیلم" به این تجربه هنری تردید دارم..ترکیب 12 ایده کوچک اما درخشان، شاید "فیلم" نباشد
و اینکه از 12 اپیزود روایت شده در قالب ماه‌های سال، نتوانستم دقیقا ارتباط ماه‌ها یا فصل‌ها با موضوع روایت شده در هر ماه را دریابم [تعداد محدودی را مرتبط دیدم اما نه همه]..به هر حال بایستی تفاوتی حاصل شود اگر من اپیزود "دی" را بردارم و به جای "اردیبهشت" بگذارم

از اینها که بگذریم، چند اپیزود فوق‌العاده و تأثیرگذار بودند، اما لزوما همه اپیزودها خیر..اپیزود خرداد ... دیدن ادامه » با بازی درخشان بازیگر خردسال و ایده بی‌نظیر، لذت‌بخش و بی‌مانند بود.
از روایت اپیزود مربوط به ژاله صامتی، واقعا لذت بردم و این روایت مرا به شدت تحت تأثیر قرار داد..شجاعت و نیمه خلاقیت خاصی در این اپیزود بود
و اما اپیزود مورد علاقه بنده، اپیزود نهایی بود، که بی‌اندازه چالش خوبی را به تصویر کشید و اجرای ان بسیار سینمایی، روایی، فوق‌العاده و جذاب بود
(حرکت طولانی دوربین در راه چوبی به سمت ساحل، تعلیق نسبتا خوب، سفر شخصیتی بی‌نظیر با قربانی و همزادپنداری دردناک و شاید ترسناکی از سمت مخاطب با قربانی‎کننده در آن اپیزود داشت که شگفت‌انگیز، در انتظار سرانجام تلخ قربانی بود)

از شروع بسیار زیبا، تیتراژ جذاب و موسیقی فوق‌العاده نیما قهرمانی هم نمی‌توان صرفنظر کرد، تا این کار هنری ارزشمند را ارزشمندتر کنند
لذت بردم اما نقص‌ها به قوت خود باقی
علی جان مبارکه بالاخره دیدی پس , نمیتونی دی رو به جای اردیبهشت بذاری چون دی سرده اردیبهشت گرمه :)) میشه ؟؟؟
۰۲ دی ۱۳۹۷
اشاره به ارتباط تمام اپیزودها باماشین عالی بود درود به دقت ونظرتون آقای عبداللهی عزیز
۰۴ دی ۱۳۹۷
درود بر خانم ثانی بزرگوار و عزیز
مرسی از شما که ما رو می‌خونید :)
از قضا این نکته بسیار برای بنده جذاب و فضاساز بود :)
۰۵ دی ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید