تیوال فیلم پاپ
S3 : 12:29:11
: احسان عبدی پور
: غلامرضا فرج زاده، توماج پورمراد، حدیث چهره پرداز، مرضیه بردک نیا، لیلا دمان، ابراهیم تمهید، حسین قفلی، عباس باک
: ادریس عبدی پور
: محمد آلادپوش
: نازنین مفخم
شهر:
تهران

اخبار وابسته

» آیین دیدار فیلم سینمایی «پاپ» برگزار شد


«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
چقدر تلاش کردم که این فیلم رو ببینم و هر بار که صفحه هنر و تجربه از اکران‌های تهران خالی می‌شد، ناامیدتر که دیگه نمی‌تونم ببینم این فیلمو..آخه یه عزیزی هم علاوه بر علاقه خودم خیلی سفارش کرده بود ببینم :) بالاخر با مشقت، اکران دیروز رو از دست ندادم و این فیلم رو دیدم

پاپ..ابتدای امر فکر می‌کردم شاید اسم فیلم به سبک پاپ برمی‌گردد که دیدم این‌گونه نیست..پوپ! اما اولین مشکلم با فیلم در اینجاست، به نظرم به معنای پوپ هم اسم مناسبی برای فیلم نبود از جنبه منطقیِ نام‌گذاری، وگرنه بسیار اسم قشنگی بود و حتی می‌شود ساعت‌ها برایش نطق کرد و تعابیر فلسفی چید که اشارتی بس خفانت‌بار برای حکومت سیاهان در قالب پوپ زمانه و اینها بوده..این یک قلم را نیستم!

می‌رویم سراغ شروع فیلم و اپیزود مکزیک..اپیزودی تقریبا کم‌اثر برای ابتدای کار که نیاز به جذب مخاطب دارد..چه ... دیدن ادامه » تدوین سردرگم و سریع و شلاق‌واری..رحم نمی‌کرد، می‌زد وسط صحنه‌ها، چهره‌ها، کلوزآپ‌ها و روایت‌ها..جانی در تنِ اپیزود اول نمی‌گذاشت..اپیزود اول نالان و کشان‌کشان خود را به اپیزود دوم می‌رساند
اپیزود ایتالیا: ترمز تدوینِ بی‌محابا کشیده می‌شود..اما اینرسیِ مخاطب در اپیزود اول چه؟ با سر به جلو پرتاب می‌شود..حالا که حرکتش را کرده آرام آرام به عقب باز می‌گردد ببیند چه بر مکزیک و ایتالیا گذشته و می‌گذرد..اپیزودی سینوسی، با بالا پایین ریتم و احساس و گره‌گشایی حداقلی..سر و شکل شترگاوپلنگ‌ات در حال شکل‌گیری ست..اگر جانی بر تنت ماند و پای فیلم ماندی و خودت را به اپیزود نهایی رساندی که اجر صبر جزیلت بسی شیرین است..ضربه‌ای کاری در انتظارت است، باور کن! آن‌چنان ضربه‌ای که دو تا اپیزود اول را از بر، روایت کنی
اپیزود انگلیس: چه اپیزود درخشانی..چه تدوین و روایت و کارگردانی و بازیگری تأثیرگذاری..و چه مخاطب ایوب‌صفتی..اکنون فیلم، شکل کلی مورد نظر متن را به خود می‌گیرد و در لذت احساسی فیلم درگیر می‌شوی..شاید دیر باشد ولی هست و همین است که هست

-----------------
داستان، داستان بسیار خوبی بود، اما نخوه نزدیک شدن کارگردان به متن، با مقادیر متوسطی تغییر می‌توانست فوق‌العاده باشد..اگر لقمه فیلم 21 گرم یا ممنتو را برداشتی، باید قدرت بلع‌ات در حد ایناریتو و نولان باشد..در اپیزودهای اول و دوم و موارد تدوینی که شرح دادم، پیام‌هایی هم بیرون می‌زد که شاید مخاطب کم‌حوصله اما با دغدغه را به در خروجی نزدیک می‌کرد..اما ما ماندیم تا آخر و ایوب‌وار از پایان‌بندی و لذت آخر کار بهره‌مند شدیم
باشد که کارگردان جوان، با تلاش بیشتر و دقت وافی، روی حوصله مخاطب ریسک نکند و ارزش‌هایش را بهتر تصویر کند.
در آخر آن عزیز را تشکرگویان در آغوش می‌گیرم بابت سفارش‌اش :)
*مریم*، نیلوفر، عباس الهی، سپهر و نیما نیک این را خواندند
بامداد و مهدی (آرش) رزمجو این را دوست دارند
مریم خانم دیدین فیلم رو شما؟
می‌خواستم بپرسم احتمال افشا اینا داره متن؟
۰۲ دی ۱۳۹۷
علی جان یه مطالبی رو در مورد هتل کوهستاتی بلغور کردم خوشحال میشم بخونی و نظرتو بنویسی چون طرزنگاهتو دوست دارم :))))) به این سایه دایه بلو بگو یه کم مارو هم تحویل بگیره ضمنا .......
۱۵ دی ۱۳۹۷
عه ندیدم 3 روز نبودم حامی جان، عذر
حتما می‌خونم الان..ارادتمندم
چشم چشم، رضا جان رو صحبت می‌کنم باش، گرچه به مام کم‌محلی می‌کنه :)) دایه و سایه و اینام ساز مخالف می‌زنن فقط :))
۱۵ دی ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
چه فیلم عزیزی ساخته ای آقای عبدی پور . چه حیف که اینجور غریبانه و با این همه تاخیر اکران میشه این فیلم . چه حیف که فراگیر دیده نمیشه این اثر قابل توجه. و چه حیف که ً قانون میگه عشق آدم فامیل درجه یک آدم نیست ً