آنلاین کمدی کودک و نوجوان
چیدمان
تیوال نوزدهمین جشنواره تئاتر دانشگاهی
S3 : 13:27:28 | com/org
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال به سیستم وارد شوید
وقتی موسیقی نمایش با اون ترمپت زیبا شروع شد ، و با شناخت دوری که از کارگردان داشتم میدونستم این نمایش حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت ، این که چه جوری فکر کنی و چجوری به اجرا در میاد دو مسئله کاملا متفاوت هست!

موضوع و اساس داستان به غایت هنرمندانه چیده شده بود ف موضوع سانسورچی و دزدی اثر ، مسئله نویی نیست بلکه چالشی است با قدمت 30 ساله.
شخصیت پردازی ها ضعیف بود ، سر و شکل داستان خوب بهم چفت و جور نشده بود ، میتونست کار خیلی زیبا تر و حرفه ای تر در بیاد ، اما با توجه به کار اول کارگردان راضی کننده بود.
دو شخصیت احمدی و محمدی به شدت غیر واقعی بودند، در حالیکه همه ما به خوبی در جامعه شاهد هستیم که این به ظاهر دلواپسان از چه نوع ادبیاتی برخوردارند و حتی اجازه دفاع به شما نخواهند داد.
بگیر و ببند و توقف اثار و سانسور ، تقریبا مقوله ای است که در کم تر از نیم قرن به آن خو گرفته ایم.

به هرحال امیدواریم آای سهراب کریمی را در عرصه تئاتر دوباره و دوباره ببینیم.
محمد شمالی و سهراب کریمی این را خواندند
من بعد از نزدیک به دو سال این کامنت رو دیدم. خیلی خوشحال شدم. ممنون که اومدین و این کار رو دیدین خانم نادری عزیز
۱۱ خرداد ۱۳۹۷
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
روزانه نوزدهمین جشنواره ی تئاتر دانشگاهی ایران، روز هفتم | عکس روزانه نوزدهمین جشنواره ی تئاتر دانشگاهی ایران، روز هفتم

مجله صوتی روزانه آوای تیوال هم گام با نوزدهمین جشنواره ی تئاتر دانشگاهی ایران

اجرا: محمد عسگری

گفتگو با هنرمندان: سپهر حیدری نژاد، امیر بهاور اکبر پور دهکردی، محمدرضا الوند، حسین نوشیر

گزارشگران: رسول حسینی، حسین کوهی، سارا ثقفی 

درباره نمایش های: نفس کشیدن، حاشا، شاه آباس

برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
روزانه نوزدهمین جشنواره ی تئاتر دانشگاهی ایران، روز ششم | عکس روزانه نوزدهمین جشنواره ی تئاتر دانشگاهی ایران، روز ششم

مجله صوتی روزانه آوای تیوال هم گام با نوزدهمین جشنواره ی تئاتر دانشگاهی ایران

اجرا: محمد عسگری

گفتگو با هنرمندان: سهراب کریمی، محمدرضا الوند، زهرا تنوری، جلال الدین نصری

گزارشگران: رسول حسینی، حسین کوهی، سارا ثقفی 

درباره نمایش های: به هر حال شکست خوردم، دا

برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
روزانه نوزدهمین جشنواره ی تئاتر دانشگاهی ایران، روز پنجم | عکس روزانه نوزدهمین جشنواره ی تئاتر دانشگاهی ایران، روز پنجم

مجله صوتی روزانه آوای تیوال هم گام با نوزدهمین جشنواره ی تئاتر دانشگاهی ایران

اجرا: محمد عسگری

گفتگو با هنرمندان: ساسان ریاحی پور، محمدرضا الوند، کیان مرادی، فراز مهدیان، سجاد امیرمجاهدی

گزارشگران: رسول حسینی، حسین کوهی، سارا ثقفی 

درباره نمایش های: مونولوگ، پروین، بهار نارنج، نسبت خونی 

برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
من نمیدونم واقعا کارگردان نمایش براساس چه تفکری در آوای تیوال میگه که ترجیحم اجرا در سالن ۶۰نفره دانشگاه هست تا سالن ۱۰۰نفره ارغنون در حالی که امروز به حدی تعداد تماشاگران وی آی پی و خارج از ظرفیت زیاد بود که روی پله ها و ردیف جلو روی زمین کامل پر و سالن به حدی گرم و تراکم زیاد که حتی نمیشد بازیگران نمایش رو درست دید
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
روزانه نوزدهمین جشنواره ی تئاتر دانشگاهی ایران، روز چهارم | عکس روزانه نوزدهمین جشنواره ی تئاتر دانشگاهی ایران، روز چهارم

مجله صوتی روزانه آوای تیوال هم گام با نوزدهمین جشنواره ی تئاتر دانشگاهی ایران

اجرا: محمد عسگری

گفتگو با هنرمندان: مصطفی لعلیان، پویا یادگاری، محمدرضا رادمند، امیر نجفی، فاطمه محمودی

گزارشگران: رسول حسینی، حسین کوهی، سارا ثقفی 

درباره نمایش های: حاج اسمال، اسبهای پشت پنجره، آشپزخانه، شب ساعت 8، سرد خانه

برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
متن نمایش و بازی ها خوب بود
طراحی صحنه هم با توجه به کمبود امکانات، قابل توجه بود.
تنها چیزی که من را آزار داد، آکوستیک نبودن سالن و پایین بودن صدای بازیگران بود.
با این همه
نمایش تلخ ولی خوبی دیدیم.
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
روزانه نوزدهمین جشنواره ی تئاتر دانشگاهی ایران، روز سوم | عکس روزانه نوزدهمین جشنواره ی تئاتر دانشگاهی ایران، روز سوم

مجله صوتی روزانه آوای تیوال هم گام با نوزدهمین جشنواره ی تئاتر دانشگاهی ایران

اجرا: محمد عسگری

گفتگو با هنرمندان: نگین ضیایی، نازنین زهرا رفیعی، همایون حجازی نیا، توحید محمدیان آهی، تینا یونس تبار

گزارشگران: رسول حسینی، حسین کوهی، سارا ثقفی 

درباره نمایش های: کبوتری ناگهان، گالیله، وارونه، کلفتها، زبان کوهستانی، سه روایت از مردن در یک روز مه آلود

برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
میزبانی تئاتر باران  از جشنواره تئاتر دانشگاهی  | عکس جشنواره تئاتر دانشگاهی میزبانی تئاتر باران از جشنواره تئاتر دانشگاهی
میزبانی تئاتر باران  از جشنواره تئاتر دانشگاهی تئاتر باران با پایان اجرای نمایش«هویت پروانه های مرده»در 31 اردیبهشت‌ماه، از روز 1 خرداد ‌ماه تا 3 خردادماه پذیرای آثار نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران شد.به گزارش روابط عمومی تئالتر باران؛ سه نمایش لوسیا، گالیله و اسب های پشت پنجره در قالب نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی به باران آمدند.نمایش "لوسیا"به کارگردانی شهاب مهربان شنبه ۰۱ خرداد طی دو سانس 15و17در این مجموعه روی صحنه رفت و با استقبال تماشاگران مواجه شد. در این اثر نمایشی که سپهر زمانی و شهاب مهربان نگارش آن را به عهده داشتند سپهر زمانی، ...
دیدن ادامه ››
میزبانی تئاتر باران  از جشنواره تئاتر دانشگاهی
تئاتر باران با پایان اجرای نمایش«هویت پروانه های مرده»در 31 اردیبهشت‌ماه، از روز 1 خرداد ‌ماه تا 3 خردادماه پذیرای آثار نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران شد.
به گزارش روابط عمومی تئالتر باران؛ سه نمایش لوسیا، گالیله و اسب های پشت پنجره در قالب نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی به باران آمدند.نمایش "لوسیا"به کارگردانی شهاب مهربان شنبه ۰۱ خرداد طی دو سانس 15و17در این مجموعه روی صحنه رفت و با استقبال تماشاگران مواجه شد. در این اثر نمایشی که سپهر زمانی و شهاب مهربان نگارش آن را به عهده داشتند سپهر زمانی، نیکان راست قلم، جواد پولادی، امیر محمدی، فاطیما بهارمست و ساناز طاری به ایفای نقش پرداختند.
روز یکشنبه نیز نمایش"گالیله"نوشته برتولت برشت با ترجمه حمید سمندریان و کارگردانی نازنین زهرا رفیعی در تئاتر باران روی صحنه رفت. سپیده علیزاده، آوا متوقع، مینا رمضانی، کیوان محمدی، بیتا مهدی زاده، زهرا مهرابی و راشین دیدنده در این اثر نمایشی ایفای نقش داشتند.
تئاتر باران سومم خرداد ماه نیز میزبان نمایش"اسب های پشت پنجره" نوشته ماتئی ویسنی یک  با ترجمه تینوش نظم جو و کارگردانی پویا یادگاری می شود. بازیگران این نمایش عبارتند از نادر خوشبخت، حدیث جمشیدی، میترا شیرکوند، مژگان غلامعلی، مهرداد افشار، آذین اسماعیل زاده و علی محمودیان

ورک شاپ کارگردان ایتالیایی در تئاتر باران
«پیر آنجلو پومپا» کاگردان جوان ایتالیایی نیز در نوزدهمین جشنواره تئاتر دانشگاهی، کارگاه آموزشی 5 روزه «کنش و ارتباط» با موضوع بازیگری، اجرا و دراماتورژی را 26 تا 30 اردیبهشت ماه در تئاتر باران برگزار کرد..
محور اصلی این کارگاه آموزشی 5 روزه که هر نوبت چهار ساعت به طول انجامید، "حضور فیزیکی بدن بر صحنه تئاتر"، "ارتباط بازیگران با موسیقی"، "فضا و متن اجرا" بود.
این هنرمند جوان، که بنیانگذار «استدیو تئاتر آلتامیرا» در کشور دانمارک است که در حوزه تولید و پژوهش تئاتر فعالیت می‌کند.
وی سالها دستیار «یوجین باربا» کارگردان، نظریه پرداز ایتالیایی و موسس تئاتر «اودین» بود که در ایران با نظریه "تئاتر سوم" و "کتاب فرهنگ انسان شناسی تئاتر" شناخته می‌شود.
پومپا با همکاری «استدیو آلتامیرا» و «تئاتر اودین»، پروژه‌های مختلفی چون "داستان‌های دریای شمالی"، "آخر دنیا"، "صندلی خالی"، "دوازده کلمه خوب"، "کلینیک نابینایان" و "به دریا نگاه کن" را در جشنواره‌های تئاتر بین المللی متعدد روی صحنه برد که در آنها از تکنیک‌های متداول تئاتر بر مبنای ارتباط مستقیم گروه اجرا و جامعه استفاده کرده است.


نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی از 24 اردیبهشت الی 8 خردادماه به دبیری بهنام نوایی برگزار می‌شود.

برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
روزانه نوزدهمین جشنواره ی تئاتر دانشگاهی ایران، روز اول و دوم | عکس روزانه نوزدهمین جشنواره ی تئاتر دانشگاهی ایران، روز اول و دوم

مجله صوتی روزانه آوای تیوال هم گام با نوزدهمین جشنواره ی تئاتر دانشگاهی ایران

اجرا: محمد عسگری

گفتگو با هنرمندان: پیتر آنجلو، مهلا عرب فریدی، شهاب مهربان پور

گزارشگران: رسول حسینی، حسین کوهی، سارا ثقفی 

درباره نمایش های: لوسیا، زندگی شهری، درد خفیف، انجمن بانوان مستقل

برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
تماشای اجرای " سدریک اندروکس " ، در کل تجربه ی دلچسبی بود.
این (پرفورمنس )اجرا ،فرازهای مهمی از زندگی و حرفه ی رقصنده ( نا مشهور) سدریک اندروکس Cedric Andrieux با اجرای خودش به کارگردانی وطراحی جرومی بل Jerome Bel است که در ادامه ی مجموعه پروژه های این طراح رقص 54 ساله فرانسوی با ایده ی رویارویی رقصنده و مخاطب فراتر از کوریوگرافی روی صحنه پیاده می شود.شاخصه های بارز اجرایی بل در رقص مدرن به عنوان شیوه Non-dance شناخته شده است. در این روش ،رقص به عنوان یک حرکت بینا- رشته ای دیده شده که از واژگان رقص سنتی(متعارف) رها می شود تا با انواع دیگر از هنرهای اجرایی آمیخته و حتی جایگزین شود مانند تئاتر،ویدیو، سخنرانی ،موسیقی و...
روزنامه گاردین در ریویویش از کار "سدریک.." درباره ی بل نوشته :" او آثاری خلق می کند که بیشتر شبیه اینستالیشن هنری است تا رقص...ایده ی کاری اش این است که به رقصنده ها اجازه می دهد قدمی از طراحی رقص شان خارج شود و خودشان را صریح و بی پرده در برابر عموم آشکار کنند! "

سدریک اندروکس 38ساله فرانسوی روی صحنه ی سالن سمندریان با انگلیسی سلیسی که زبانش در ادای حروف J و ch می گرفت ،داستان هایش را که گاه با حرکات و خلاصه ای از رقص های مهم زندگی اش همراه می شد، تعریف و اجرا می کرد. از شور اولیه به رقص در کودکی اش گفت و اینکه یک مربی اش به او گفته بود رقص ودیعه ای طبیعی در وجودش نیست و او با تلاش و علاقه اش مراتب را طی کرده و به هنر رقص ادامه داده .. از مادرش گفت و تاثیرات می 1968 فرانسه در اجازه دادنش به پسر در رفتن به کلاسهای رقص .. از پاهای زشت خودش ... دیدن ادامه ›› گفت..از مسیری هایی گفت که از برست تا پاریس و بعد نیویورک طی کرده .. در سال 1996 در بیست سالگی اش به استدیوی رقصی در نیویورک دعوت شده به این دلیل آنها به دنبال رقصنده ی بور بودند ...مدتی را برای پول درآوردن به عنوان مدل نقاشی برای دانشجویان هنرهای زیبا سپری کرده و با گرفتن فیگورهای ساکن و طولانی تجربه ی نه چندان شیرینی داشته.. از نقطه ی عطف زندگی اش همکاری با کمپانی رقص کانینگهام(1999-2007) تعریف کرد ..از مرس کانینگهام فقید(یکی از پرنفوذترین و سنت شکن ترین طراحان رقص جهان) و تمرین ها و آموزش هایش در سن 80سالگی آن هم با نرم افزار کامپیوتری به آنها .. با چاشنی شوخی از تمرین های دایمی و روزانه و ذن واری گفت که بعضی از حرکاتش، محبوبش بوده و برخی دیگر آزاردهنده...بعد از بازگشتش به فرانسه و همکاری اش با باله اپرای لیون و ... می گوید. .در انتها موسیقی پر جنبش “every breath you take” گروه پلیس پخش می شود و سدریک در این 4 دقیقه زمان پخش آهنگ می ایستد و به تک تک تماشاگران نگاه می کند تا شاید جایگاه اش را برای لحظاتی تغییر بدهد، در واقع کل اجرا مبتنی بر نوعی توضیح و اعتراف بی واسطه با تماشاگران است بی آنکه مطمین باشیم دقیقا مقاصد روانکاوانه در پس این جملات و داستان ها هویدا هست یا نه..اما تلاش جرومی بل، برای عریان سازی فردیت منحصر یک رقصنده روی صحنه برای تماشاگر تقریبا موفق بوده..
قبل از دیدن این اجرا انتظار نوعی هماهنگی موسیقی با حرکت را داشتم اما در طول اجرا از موسیقی استفاده نشد که در وهله ی اول با انتظاراتم جور نیامد اما سدریک گفت معمولا در سکوت و بدون موسیقی تمرین می کنند ... پس نحوه اجرا و ادراک از حرکت و کلمات و جملاتی که گفته می شد بر موسیقی و هماهنگی حرکات با آن اولویت داشت.
***
در طول اجرا و بعد از آن مرتب به این فکر کردم دعوت ازاین گروه رقص آیا با هدف جبران فقدان تجربه ی اکثر تماشاگران ایرانی از تماشای اجرای زنده ی یک باله کلاسیک یا هرنوع کوریوگرافی مدرن و پست مدرن بر روی صحنه بوده است؟
شاید گروتسک نباشد وقتی تماشاگران ایرانی بدون سابقه ی بصری و ذهنی کامل و جامع از مقوله طراحی رقص معاصر و کلاسیک و فلسفه وجودی شان و تکنیک های سازنده اش ، تفاوت ها و تمایزاتش و چه و چه به تماشای یک اجرای از طراح رقص (پست) مدرن با ایده ی مشارکت کلامی تجربه ی رقصنده با مخاطبانش می نشینند. اما قطعا گروتسک است که یک رقصنده با لباس ورزشی(به جای لباس مخصوص اش) رو صحنه به اجرا بپردازد و لباسش اش را از ساک بیرون بیاورد و به تماشاگران بگوید راستی اینم لباسی رقص منه !!
البته در برخی اجراهای مدرن بسیاری از رقصنده ها جین و تی شرت بر تن دارند اما عکس های اجراهای سدریک نشان می دهد دربخش های از اجرا او لباس مخصوص رقص بر تن دارد.
در اینجا گویی ما همزمان در اعصار و دهه های مختلف زندگی می کنیم..امکان میسر همواره نامیسر است.... در اینجا هملت- اوسترمایر یا سدریک- بل اجرا می شود اما با نسخه ی اوریجینال شان متفاوت هستند.. تفاوت بین اصل و کپی در چیست؟ آیا تفاوت در کسانی است که مخاطبین اوریجینالیته هستند؟ یا کسانی هستند که برای مخاطبان انتخاب می کنند ؟ آیا هنر در چنین شرایطی اوریجینال باقی خواهد ماند؟
**
آیا مسولین امر با پیش فرض اینکه تمامی مخاطبانشان به زبان انگلیسی اشنایی دارند ترجمه ی دیالوگها را بالانویس نکردند؟ این خوش بینی هم گروتسک است چرا که نقصان باعث شد برای برخی از تماشاگران اجرا ملال آور و خسته کننده به نظر بیاید.
ابر شیر عزیز،
سپاس از معرفی ات از این اجرا و نکات انتقادی و مثبت آن...هنر اجرا یکی از آن حوزه هایی است که پس از شکل گیری هنر مفهومی و جریاناتی که از دهه ی شصت میلادی در رابطه با هنر معاصر مطرح شدند،در صدد از میان برداشتن مرزهای میان تماشاگر،اجرا کننده و خود اجرا بود،به ویژه متأثر از آرتو و دادائیست ها...این هنر امروز می تواند ظرفیت های نوینی را در رابطه با برساختن زندگی به منزله ی هنر داشته باشد،اگر هنرمندانِ آن از مرزهای متداول و تثبیت شده ی اجرا فاصله بگیرند.در این معناست که می توان میان هنرمند(artist)و هنرور(artisan)تمایز گذاشت،هنرمند کسی است که هدف اش از هنر خود اجرای هنری و همه ی پیامدهایی است که مربوط به صرف حوزه ی هنر است،اما هنرور وجودی است که قادر می شود از خود هنر فراروی کرده و از آن یک زندگی بسازد و حیات را به مثابه هنر تجربه کند.هنرور چونان چریکی(p-artisan)فکری-هنری است که با الگوهای کلیشه ایِ جنسیتی، فرهنگی،سیاسی و هستی شناختی می ستیزد تا ساختی جدید از هستی را به ظهور رساند،یا مجرایی برای پدیداری این نیروها باشد...و در بند هنر خود نیست...
۰۲ خرداد ۱۳۹۵
از این اجرا که بگذریم ( چون ندیدم نمی توانم نظری داشته باشم) رقص از نظر من هنری گویا برای تمامی ملل است مقصودم اینست که بی واسطه با مخاطب ارتباط برقرار می کند نه دانستن زبان می خواهد نه فهم تخصصی .
میخواهم اشاره کنم به سکانس آغازین فیلم شاهکار پدرو آلمادوار talk to her و تاثیر تماشای رقص "کافه مولر" پینا بوش بر بازیگر فیلم که بعنوان تماشاچی اجرا درحال دیدن است.برای شخص من بارها پیش آمده از شنیدن و تماشای اپرا منقلب شدم و اشک ریختم، گرچه زبان آنها را نمی دانستم. رقص و سپس موسیقی از هنرهای اول هستند.
۰۶ خرداد ۱۳۹۵
بیتا جان دقیقا درست می گی، دانستن قواعد و آشنایی با زبان رقص مدرن و کلاسیک و.. که به واسطه نقدهای مستمر در مجلات هنری و تماشای آثار به دست می آید البته بر عمق لذت و فهم کارساز است...اما اصولا زبان بدن و مفاهیم استخراجی از انرژی و حرکاتش به واژه قابل توضیح و فهم نیست....
فیلم آلمادوار رو خیلی وقت پیش دیدم ....صحبت پینا باوش شد ، فیلم بینظیر ویم وندرس به اسم پیناخیلی دیدنی است که بعد از مرگ پینا به وسیله ی شاگردانش و طراحی رقص هایش توسط ویم وندرس ،کارگردانی شد و تاثیر بسیاری بر من گذاشته
۰۶ خرداد ۱۳۹۵
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
خیلی عالی بود بهترین نمایش تا اینجا
علی صفری و sara saghafi این را دوست دارند
دوست گرامی خوشحالم که حالتان خوب است. لطفا از حال و هوا و چند و چون لوسیا توضیحات بیشتری بفرمایید.
ممنونم.
۰۲ خرداد ۱۳۹۵
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
آوا
درباره نمایش گالیله (بخش صحنه ای) i
نمایش گالیله | عکس نمایش گالیله

گزارش آوای تیوال از نمایش گالیله

گفتگو با

نازنین زهرا رفیعی / کارگردان
سپیده علیزاده / بازیگر
آوا متوقع / بازیگر
مینا رمضانی / بازیگر
کیوان محمدی / بازیگر

همراه با بخش هایی از تمرین

گفتگو کننده: رسول حسینی

برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
Movement Without Judgement
ابرشیر و مهدی حسین مردی این را دوست دارند
  He was never a naturally gifted dancer
۰۱ خرداد ۱۳۹۵
Every move you make, & Every step you take, Or Every game you play.. I'll be watching you :)
۰۲ خرداد ۱۳۹۵
An experience of movement without judgment
...
To move without judgment
...
Simple movement without judgment
۰۲ خرداد ۱۳۹۵
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
لطفا بگید بخش صحنه ای یعنی چی؟
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
به آگاهی می رسد اجرای نمایش‌های انگلستان در جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران (پیشوا، پرتره لند اسکیپ، حضور و غیاب) لغو شده‌‌است.
جهت بازگشت مبلغ، خریداران محترم ایمیلی شامل شماره پیگیری، شماره کارت بانکی و نام صاحب کارت به پشتیبانی تیوال به نشانی support@tiwall.com ارسال نمایید.
کیان این را خواند
همیاری عزیز اگر علت این انحلال در خبری درج شده است و یا قابل ذکر است لطفا بفرمایید.
سپاس.
۰۱ خرداد ۱۳۹۵
گروه همیاری (support)
به گزارش روابط عمومی نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی، در متن این اطلاعیه آمده است:
به‌رغم‌ پیگیری‌های صورت گرفته و برنامه‌ریزی منسجم برای برگزاری هرچه باکیفیت‌تر کارگاه‌های آموزشی و اجراهای «بخش بین‌الملل»، امکان سفر "جولین همیلتون"، "اندرو داوسون" و "رومن داوسون" به‌دلیل مهیا نشدن تشریفات روادید فراهم نشد.

با سپاس
۰۲ خرداد ۱۳۹۵
ممنونم از اطلاع رسانی
۰۳ خرداد ۱۳۹۵
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
جدول اجراهای «بخش بین‌الملل» جشنواره دانشگاهی تغییر کرد | عکس تغییر در جدول بخش صحنه‌ای جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهیجدول اجراهای «بخش بین‌الملل» جشنواره دانشگاهی تغییر کرد
دبیرخانه نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران با انتشار اطلاعیه از ایجاد تغییر در جدول بخش صحنه‌ای جشنواره خبر داد.  به گزارش روابط عمومی نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی، در متن این اطلاعیه آمده است:  به‌رغم‌ پیگیری‌های صورت گرفته و برنامه‌ریزی منسجم برای برگزاری هرچه باکیفیت‌تر کارگاه‌های آموزشی و اجراهای «بخش بین‌الملل»، امکان سفر "جولین همیلتون"، "اندرو داوسون" و "رومن  داوسون" به‌دلیل مهیا نشدن تشریفات روادید فراهم نشد. با توجه به تغییر پیش آمده اجراهای «پیشوا» و «پرتره لند اسکیپ» به کارگردانی جولین همیلتون همراه ...
دیدن ادامه ››

دبیرخانه نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران با انتشار اطلاعیه از ایجاد تغییر در جدول بخش صحنه‌ای جشنواره خبر داد.

 به گزارش روابط عمومی نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی، در متن این اطلاعیه آمده است: 
به‌رغم‌ پیگیری‌های صورت گرفته و برنامه‌ریزی منسجم برای برگزاری هرچه باکیفیت‌تر کارگاه‌های آموزشی و اجراهای «بخش بین‌الملل»، امکان سفر "جولین همیلتون"، "اندرو داوسون" و "رومن  داوسون" به‌دلیل مهیا نشدن تشریفات روادید فراهم نشد.
با توجه به تغییر پیش آمده اجراهای «پیشوا» و «پرتره لند اسکیپ» به کارگردانی جولین همیلتون همراه با اجرای «حضور و غیاب» به کارگردانی اندرو داوسون در مرکز تئاتر مولوی از جدول اجرایی جشنواره حذف شد.  طبق برنامه‌ریزی دبیرخانه نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران؛ قرار بود این دو هنرمند علاوه بر برگزاری گارکاه و اجرا در تهران؛ با همکاری شهرداری اصفهان، برای برپایی کارگاه‌های آموزشی و اجرا در قالب جشنواره تئاتر دانشگاهی به این شهر فرهنگ دوست کشور نیز سفر کنند که متاسفانه میسر نشد.  بر همین اساس سایت تیوال طی روزهای پیش رو برای بازپس دادن مبالغ دریافتی؛ با تماشاگران و دانشجویانی که اقدام به خرید بلیت‌ اجرای این آثار کرده‌اند تماس برقرار می‌کند.

خریداران محترم جهت بازگشت مبلغ، ایمیلی شامل شماره پیگیری، شماره کارت بانکی و نام صاحب کارت به پشتیبانی تیوال به نشانی support@tiwall.com ارسال نمایید.

لازم به ذکر است، نمایش «زبان کوهستانی/ ایمان به خود» به کارگردانی علی‌اکبر علیزاد علاوه بر روزهای یکشنبه و دوشنبه؛ ساعت ۱۸ روز شنبه، یکم خرداد ماه نیز در تالار مولوی روی صحنه می‌رود. 

برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
به آگاهی می رسد اجرای این نمایش در هر دو سانس یعنی روز های چهارشنبه ۵ و پنجشنبه ۶ خرداد ماه لغو شده‌ است. خریداران محترم می توانند با ایمیلی به پشتیبانی تیوال به نشانی support@tiwall.com دربرگیرنده شماره پیگیری، شماره کارت بانکی و نام صاحب کارت، بلیت خود را لغو فرمایند.
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
به آگاهی می رسد اجرای این نمایش در روز شنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ لغو شده‌ است. خریداران محترم می توانند با ایمیلی به پشتیبانی تیوال به نشانی support@tiwall.com دربرگیرنده شماره پیگیری، شماره کارت بانکی و نام صاحب کارت، بلیت خود را لغو فرمایند.
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
به آگاهی می رسد اجرای این نمایش در روز جمعه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ لغو شده‌ است. خریداران محترم می توانند با ایمیلی به پشتیبانی تیوال به نشانی support@tiwall.com دربرگیرنده شماره پیگیری، شماره کارت بانکی و نام صاحب کارت، بلیت خود را لغو فرمایند.
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
گفتگوی تیوال با سهراب کریمی | عکس گفتگوی تیوال با سهراب کریمی

گفتگوی تیوال با سهراب کریمی / کارگردان.

گفتگو کننده: محمد عسگری

برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
آوا
درباره نمایش سردخانه (بخش صحنه ای) i
نمایش سردخانه | عکس نمایش سردخانه

گزارش آوای تیوال از نمایش سردخانه

گفتگو با

فاطمه محمودی / نویسنده و کارگردان
- سارا شاهرودیان / بازیگر
ثریا قاسمی / بازیگر
حمیدرضا ذکیانی / بازیگر

همراه با بخش هایی از تمرین

گفتگو کننده: محمد عسگری

برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
نمایش نفس کشیدن | عکس نمایش نفس کشیدن

گزارش آوای تیوال از نمایش نفس کشیدن

گفتگو با

سپهر حیدری نژاد / نویسنده، بازیگر و کارگردان
- کتایون لطیف / بازیگر

همراه با بخش هایی از تمرین

گفتگو کننده: رسول حسینی

برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
آوا
درباره نمایش تشریفات (بخش صحنه ای) i
نمایش تشریفات | عکس نمایش تشریفات

گزارش آوای تیوال از نمایش تشریفات

گفتگو با

رامین اکبری / کارگردان
- منصور نصیری / بازیگر
شهریار فرد / بازیگر

همراه با بخش هایی از تمرین

گفتگو کننده: حسین کوهی

برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
نمایش انجمن بانوان مستقل | عکس نمایش انجمن بانوان مستقل

گزارش آوای تیوال از نمایش انجمن بانوان مستقل

گفتگو با

سهیل میرزاده / کارگردان
- عباس رضایی / بازیگر
فرزانه عطایی / بازیگر
- لیلی شجاعی / بازیگر
- حنانه جعفری نژاد / بازیگر
امین نوروزی / بازیگر

همراه با بخش هایی از تمرین

گفتگو کننده: حسین کوهی

برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
نمایش شب، ساعت ۸ | عکس نمایش شب، ساعت ۸

گزارش آوای تیوال از نمایش شب، ساعت ۸

گفتگو با

امیر نجفی / کارگردان
- علی چاقوچی / بازیگر
شکوفه جعفری / بازیگر
- فائزه یوسفی / بازیگر
- رضا محمدخانی / بازیگر

همراه با بخش هایی از تمرین

گفتگو کننده: حسین کوهی

برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
آوا
درباره نمایش لوسیا (بخش صحنه ای) i
نمایش لوسیا | عکس نمایش لوسیا

گزارش آوای تیوال از نمایش لوسیا

گفتگو با

- شهاب مهربانپور / کارگردان
- سپهر زمانی، شهاب مهربانپور / نویسندگان
- امیر محمدی / بازیگر
سپهر زمانی / بازیگر
- جواد پولادی / بازیگر
- فاطیما بهارمست / بازیگر
- ساناز طاری / بازیگر

همراه با بخش هایی از تمرین

گفتگو کننده: رسول حسینی

برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران، هم‌زمان با افتتاح گالری «پوستر و عکس» | عکس به گزارش روابط عمومی نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایراننوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران، هم‌زمان با افتتاح گالری «پوستر و عکس»
نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران، هم‌زمان با افتتاح گالری «پوستر و عکس»آثار نمایشی در گالری تابستان خانه هنرمندان ایران آغاز به کار کرد.به گزارش روابط عمومی نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران، این مراسم عصر روز گذشته شنبه، ۲۵ اردیبهشت ماه با حضور فضل‌الله ایرجی، معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، حمید جبلی، مدیر هنری بخش «پوستر و عکس»، بهنام نوایی، دبیر و دیگر اعضای دبیرخانه نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی در گالری تابستان خانه هنرمندان ایران برگزار شد.پس از بریده شدن روبان نمایشگاه «پوستر و عکس»توسط حمید جبلی، هنرمند سینما و تلویزیون و ...
دیدن ادامه ››
نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران، هم‌زمان با افتتاح گالری «پوستر و عکس»آثار نمایشی در گالری تابستان خانه هنرمندان ایران آغاز به کار کرد.
به گزارش روابط عمومی نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران، این مراسم عصر روز گذشته شنبه، ۲۵ اردیبهشت ماه با حضور فضل‌الله ایرجی، معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، حمید جبلی، مدیر هنری بخش «پوستر و عکس»، بهنام نوایی، دبیر و دیگر اعضای دبیرخانه نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی در گالری تابستان خانه هنرمندان ایران برگزار شد.
پس از بریده شدن روبان نمایشگاه «پوستر و عکس»توسط حمید جبلی، هنرمند سینما و تلویزیون و ایرجی، معاون فرهنگی وزارت علوم؛ مسئولان به همراه حاضران در مراسم افتتاحیه به بازدید از آثار برگزیده این بخش پرداختند.
مهدی آشنا، دبیر این بخش در توضیح کوتاه ابتدایی خود برای حاضران، بار دیگر بر سخت‌گیری شورای انتخاب نسبت به انتخاب بهترین آثار از میان عکس‌ها و پوسترهای ارسالی به دبیرخانه تاکید کرد.
معاون فرهنگی وزارت علوم نیز ضمن ابراز خرسندی از کیفیت آثار به نمایش درآمده در نمایشگاه از عزم خود برای فراهم آوردن امکانات مناسب برای برگزیدگان این بخش خبر داد. این مدیر فرهنگی همچنین به ظرفیت موجود در وزارت علوم‌ برای گسترش ارتباط‌های بین‌المللی بخش‌های گوناگون جشنواره تئاتر دانشگاهی اشاره کرد و افزود: بر همین اساس شرایط مساعدی وجود دارد تا این نمایشگاه در کشورهای اروپای شرقی برپا شود.
حمید جبلی نیز در تکمیل صحبت‌های ایرجی و با ارائه پیشنهادی بیان کرد: این تعامل می‌تواند به‌صورت دوسویه باشد و گالری‌ها در ایران متعاقبا میزبانی آثار کشورهای دیگر را برعهده بگیرند.
چاپ کتاب آثار حاضر در بخش پوستر و عکس جشنواره برای ارائه در دیگر کشورها نیز یکی دیگر از پیشنهادهای مطرح شده در این مراسم بود که با استقبال و حمایت معاون فرهنگی وزارت علوم همراه شد.
ایرجی همچنین به پیشنهادهای مطرح شده در نشست رسانه‌ای جشنواره اشاره کرد و افزود: بنابر پیشنهاد مطرح شده توسط خبرنگاران تلاش می‌کنیم تا گروه‌ها و هنرمندان برگزیده جشنواره از شرایط مساعدتری برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر برخوردار شوند اما طبق روال به سرانجام رسیدن این طرح به زمان نیاز دارد.
این مدیر خاطرنشان کرد: بعضی جشنواره‌های فرهنگی زیر نظر وزارت علوم برگزار می‌شوند که کمیته‌‌ای هنری متشکل از دانشگاه هنر تهران، دانشگاه‌های تبریز، شیراز و اصفهان مسئول پیگیری آن هستند و ما پیشنهاد داده‌ایم در بخش مرتبط با هنرهای نمایشی برای ارتقای کیفی جشنواره حتما از ظرفیت‌های موجود در کانونهای تئاتری و برگزیدگان جشنواره تئاتر دانشگاهی استفاده شود.
پلاتو مرکزی دانشکده سینما تئاتر روز گذشته شاهد اجرای «برداشت سوم»به طراحی محمد خاکساری از آثار پذیرفته شده در بخش «تجربه‌های اجرا»بود.
در همین روز و هم‌زمان با مراسم افتتاحیه جشنواره برگزیده‌گان بخش پژوهش در سالن کنفرانس مجموعه تئاتر شهر به ارائه مقاله‌های خود پرداختند و نشست تخصصی روز پژوهش با حضور سعید اسدی، دبیر سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، رحمت امینی، محمد حسین ناصربخت، دکتر بهروز محمودی بختیاری، و رفیق نصرتی برپا شد.

برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
سهند و هاشمی این را دوست دارند
گروه همیاری (support)
درود بر شما
آدرس گوگل مپ اصلاح شد.
با سپاس
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
کار رو می بینم
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
به آگاهی می رساند امکان خرید بلیت برنامه های این جشنواره فراهم گردید.
با سلام
شرکت و خرید برای عموم آزاده درسته ؟ و اینکه ممکنه ی توصیحی درباره دسته بندی ها بدید ، مثل اجرای صحنه ای ، تجربه های اجرا ، مدرسان و .... تفاوت این ها در چیه ؟!
ممنونم
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
باسلام.دو نکته در برگه ی این نمایش اشتباه ذکر شده است.اول اسم یکی از بازیگران به نام راشین دیدنده جا مانده است و دیگر آنکه ساعت اجرای اول 15 است.
لیلى شجاعى این را خواند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید