آنلاین کمدی کودک و نوجوان
چیدمان
تیوال نمایش پرواز عمود کبوتر دریایی دودی بر فراز آب های سرد و معتدل اقیانوس اطلس
S3 : 20:01:33 | com/org
امکان خرید پایان یافته
۱۸ تا ۲۵ تیر ۱۳۹۵
۱۹:۳۰
۱ ساعت و ۳۰ دقیقه
بها: ۲۰,۰۰۰ تومان

درباره نمایش:
باید یک عکس ۴*۳ با خودت بیاری. باید پاسپورت بگیری، یه پاسپورت با یک هویت تازه. باید تو صف سفارت وایستی تا بتونی ویزا بگیری. باید فکر کنی یک کبوتر دریایی دودی ای و دورت تا چشم کار می کنه، تا هزاران کیلومتر فقط آبِ..

گزارش تصویری تیوال از نمایش پرواز عمود کبوتر دریایی دودی بر فراز آب های سرد و معتدل اقیانوس اطلس / عکاس: سید ضیا الدین صفویان

... دیدن همه عکس‌ها ››

ویدیوها

آواها

مکان

تقاطع خیابان انقلاب و ولی‌عصر (عج)، مجموعه فرهنگی و هنری تئاترشهر
تلفن:  ۶۶۴۶۰۵۹۲-۴

«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال به سیستم وارد شوید
به آگاهی می‌رسد اجرای پایانی این نمایش امروز یکشنبه ۲۰ بهمن‌ماه لغو شد. خریداران محترم به منظور دریافت وجه می‌توانند شماره کارت بانکی یا درخواست واریز به کیف پول الکترونیکی تیوال را توسط لینک پیامک شده ارسال فرمایند.
فرید رضائی این را خواند
چرا؟
به چه دلیلی لغو شد؟
۲۰ بهمن ۱۳۹۸
درود بر شما
این سانس با اعلام سالن محترم لغو شده است.
با سپاس
۲۰ بهمن ۱۳۹۸
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
[ بی وطنی، آلام، رهایی، سقوط ]

بر اساس سلسله مراتب طبقه بندی شده گونه های روایی موازی در نظریات لیندا آرنسون محتوای چینشی اثر مفروض از شاخه روایتهای موازی و غیرخطی نشأت می گیرد، جایی که با فلش بک و فلش فورواردهای تو در تو قصه ای خطی روایت می شود تا با پرش های زمانی متعدد به لایه های داستان دسترسی پیدا کنیم.
ساختمان نمایشنامه بر منولوگ ها ، واگویه ها و دیالوگهایی استوار است که با برهم زدن فضای خطی و تصادفات زمانی در تلاش است تا محوریت داستان را در فرمی پازلی بازنشر کند؛
آن چیزی که برای من جذابیت دارد فضای پسا بکتی در دیالوگهاست تا با حضور همه عوامل بازی در یک صحنه دیالوگها گردش پیدا می کند و خط شکستهای زمانی بی مهابا پیش می رود که گاهی این روند در گیج شدن مخاطب برای دور شدن از فضای قصه تک خطی با پیرنگ اصلی "مهاجرت" در ستیز قرار می گیرد؛
از نزدیکترین فکتهایی که بتوانم با این قلم مثال بزنم به میشل ویناور فرانسوی اشاره می کنم که در نمایشنامه پرتره یک زن با این تکنیک از چهره یک زن با خُرده روایتهای موازی که هر شخص از زاویه دید خود روایت می کند با طی هر روایت، پازلی از یک جنایت رخداده رونمایی می شود و شکلی جدید در تصورات ما از شخصیت زن نمایشنامه جای باز ... دیدن ادامه ›› می کند.
فرم محتوای نمایش بر تئاتری با تِم "ستم دیده" دلالت دارد که یکی از بنیان گزاران مدرن آن آگوستو بوال کارگردان برزیلی ست که او نیز تحت تأثیر نظریه های پائولو فریره فیلسوف فقید برزیلی ست بدین معنا که تئاتر به عنوان ابزاری برای ترویج و ترغیب مردم در تغییر سیاسی و اجتماعی استفاده می‌کند، در تئاتر ستم‌دیده، مخاطب از نظاره‌گر محض خارج شده و تبدیل به فعالی می‌شود که می‌تواند واقعیت زندگی خویشتن را تغییر دهد و در این اثر نیز کارگردان با بهره مندی از همین نظریه از برخی مخاطبین بازی می گیرد و آنها را در حاشیه قصه جای می دهد و تعاملی با هسته اصلی جانمایه اثر برقرار می شود؛

دید پارانویایی به تم مهاجرت در غالب فرار از مرز و بوم بازنمایی رسته ایی از افراد حال حاضر ایرانیست که در چگالی گریز از مرکز وطن قرار دارند و نویسنده تلاش دارد تا با تشبیهات صنایع ادبی چون پرواز عمود و کبوترهای دودی و اقیانوس سرد، خیالی بزرگ برای مخاطب بسازد و او را در حالی خوش از لذت درونی اغناء کند.

تکرار برخی واژه ها و اصطلاحات لغوی زیادتر از حد معمول بود و این رویه کند شدن ریتم اثر را پی ریزی می کرد که با کش آمدن مدت زمان اجرا بی حوصلگی را می توانستم در عکس العملهای برخی مخاطبین مشاهده کنم.

بازی خانم مهدخت مولایی را دوست دارم زیرا در عمق لحظات غم درگیر بازنمایی عقده ها و شکستهایی مبتنی بر حوادث مدنی، اجتماعی و خانوادگی هستند که تصویر زنی درونگرا با میل رهایی بالا و بی وطنی را بر کام تجربه بدل می کند.

ویدئو آرت ها و چینش پرده های متعدد و بکارگیری تعاملی شبکه های تصویری اجتماعی بر آنها برای بازی ها و میمیکهایی چون فشار روحی بر بازیگر از محاسن صحنه و به نظرم در بدنه اصلی کار ایفاگر نقش است؛

با خسته نباشید به نویسنده عزیز و کارگردان محترم و بازیگران نازنین و کلیه عوامل اجرایی این اثر شریف و پرمایه.
بهکام عزیز...
نمی دونم چرا غلط تفسیر شد توسط دوستانی مثل
ابرشیر و کارآمد و....
در کل کار خوبی بود و در بعضی جاها پرداخت خوبی
نداشت...
و بعضا مخاطب تیز را گیج می کرد...
شاید اگر نمی خواستم هیربد شیرازی شوهر ترانه را
بازی کنم منم گیج می شدم...
۱۷ بهمن ۱۳۹۸
ممنون از نگاهتون
۱۸ بهمن ۱۳۹۸
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
من امشب بیشتر از آن که تئاتر دیده باشم یک واقع نمایی درست و فکر شده دیدم!
و این یک جمله ی خبری مثبت در مورد نمایش پرواز عمودی ... است چون چیزی که بیشتر از هر چیز شنیدم از تماشاگران، "آه کشیدن های عمیق" بود.آهی که شاید چه آنهایی که پاسپورت به دست ، هیجانِ ایفای نقش داشتند چه مایی که این هیجان را نداشتیم. کم کم ، همه، جایی از نمایش "آه کشیدیم".همه با این تلخیِ واقع نمایی که گاه سرنوشت نام میگیرد گاه تقدیر گاه قسمت گاه انتخاب و گاه جبر جغرافیایی آه کشیدیم.
دست کم تلخ هم نباشد شیرین نیست این واقعیت که من همان کهنه سرباز ژاپنی باشم که سالهاست برای یک "هیچِ مهم اما تمام شده" پست میدهم و شاید هم در نهایت روزی با یک پرواز عمودی همه چیزم تمام شود.
من امشب بیشتر از آنکه تئاتر دیده باشم مدام مهدی اخوان ثالث را میدیدم که که آرام در گوشه ای از صحنه با صدایی شکسته و خسته نجوا میکرد:
دست بردار ازین در وطنِ خویش، غریب...
-----------------------------------------------------------
خسته نباشید به گروه خوش فکر و جوان
سبز و زرد و سرخ و ارغوانی ام
پرچم سفید جاودانی ام

قلک سکوت من شکسته شد
در توان مبهم جوانی ام

سبز من نماد ساده بودن است
پس درخت مهر بی کرانی ام

برگ زرد من نشان رفتن است
از تمام ظرف بایگانی ام

لاله های دشت من به رنگ سرخ
شوکران باد آسمانی ام

بارش و سکوت واژه را ببین
سرخ و زرد و سبز و ارغوانی ام

اسماعیل عامری
فرزاد جان نمایش چطور بود؟
۳۰ دی ۱۳۹۸
ممنون از نگاهتون
۱۸ بهمن ۱۳۹۸
پاینده باشید
۱۸ بهمن ۱۳۹۸
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
چقدر همزمانی این نمایش با این عصر و روزهارا دوست دارم، موضوعی که اگر اکثریت باهاش درگیر نباشن، حتما که در اطرافیان و نزدیکاشون تک تکِ این چالش ها را لمس و با عمق وجود احساس کردند.
بعنوان کسیکه زمانی مهاجرت ناکامل داشتم، زمان هایی هم تا مرز رفتن یا نرفتن، رفته ام این کار یک حدیث نفس کامل بود برام.
ابتکاری که از حضور تماشاگران بعنوان بخشی از نمایش استفاده می-شد و تصمیم تماشاگر در ادامه روند داستان تاثیر داشت رو بسیار دوست داشتم. اینکه من به بازیگر بتونم بگم برو یا نرو، بمان یا نمان هرکدوم ممکنه در بخشی از زمان تصمیم هرکدوم از ماها باشه و مسیر زندگیمون رو تغییر بده. ماندن هایی که باعث حسرت پرواز عمود ما به عمق آسمانی جدید باشه، یـــا فرود هایی که به خاطر حسرت برگشتن به عقب برای تغییر یک تصمیم اتفاق میفته.
دیالوگ ها فوق العاده بودن، هرکدوم از جملات یک دنیا حرف داخلش داشت و تورو به فکر عمیقی، در عمق آب های سرد و معتدل اقیانوس اطلس فرو می برد.
اولش با خودم گفتم چرا اینقدر اسم کار طولانیه ولی آخر نمایش گفتم دقیقاً به تک تک کلمات نیاز بود. پرواز، دودی، عمودی، اقیانوس اطلس و .... تمام این کلمات حس هایی هستن که به خوبی در طول اجرا بهشون پرداخته می شد.
بعنوان کلام آخر، این کار برای من یک اجرای 5 ستاره بود، از این کار باید حمایت بشه. حتماً دیدن این کار رو به همه دوستان توصیه می کنم. این اجرا از اون دسته ... دیدن ادامه ›› اجراهاست که اگر نمیدیم ولی تعریفشو از دیگران میشنیدم حسرت دیدنش همیشه باهام میموند.
واقعاً خسته نباشین به تیم کارگردانی و به بازگران خوب و عوامل پشت صحنه.
حــــمایـــت کنیم ازین کار زیــــبـا
#تئاتر_خوب_ببینیم
بشتابید بشتابید برای ساعتی حال خوب و تماشای اجرایی درست و حسابی
اولا که تماشاگر میتونه با دریافت پاسپورت مجوز ورود به لیست بازیگرای کار رو داشته باشه. توی پاسپورت مشخصه که شما اسمتون و سنتون چیه و دیالوگ و خلاصه ای از کاراکتری که باید بازی کنید بهتون گفته میشه (بازی در حد چند دیالوگ کوتاه و مشخصه و خیلی راحت، فقط باید خجالت نکشید)
بعد داستان با بازی های موازی پیش میره ، ی جور جریانات سیال ذهنی
موضوع و متن بشددددددت خوب و عالیه. موضوع مهاجرت و در ادامه تنهایی و تردید ، عشق و خیانت، دروغ ، تکرار ، آینده کاری و .... (چقدررررررررررررررررررر به حال این روزای ما نزدیک بود)
نمایش عجیبی بود برام ؛ بینهایت لذت بردم
بازی ها همه خوب و به اندازه
کارگردانی کار عالی و قابل قبول بود
صحنه ساده و زیبا و استفاده قشنگ از اون تصاویر
موسیقی و نور خوب بود
پیشنهاد میکنم از دست ندید چون این نمایش مثل درمان و آرامش برای روحمون ضروریه

اونقدر مهیج و جذاب از کار میگین ادم تحریک میشه بلیط بخره
برین تو کار نتورک مارکتینگ خانم کیان عزیز :)
۲۵ دی ۱۳۹۸
ممنون از شما و سپاس از حسن توجه شما، :)
من هم خوبم :) برای من هم نمایش عالی و لذت بخش بود،
ایشاالله که تمام سالن های نمایش همیشه پُر باشه و کسب و کار عزیزان همیشه پر رونق به خصوص این کار بسیار عالی که به حق از بهترین کارهایی بود که دیدم.
۲۵ دی ۱۳۹۸
@ساق دوست عزیز ممنون از حسن نظرتون. خوشحالیم که تئاتر ما رو دوست داشتید
۰۶ بهمن ۱۳۹۸
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
به آگاهی می‌رسد خرید بلیت روزهای تازه این نمایش به کارگردانی سیما شیبانی و بازی یحیی گلنسایی، مهدخت مولایی، نفیسه زارع، کیوان ساکت‌اف، داود پژمان‌فر، معصومه بیگی از شنبه ۲۱ تا جمعه ۲۷ دی‌ماه همینک آغاز شد.
مجید باقربندی و سیما شیبانی این را دوست دارند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
ظاهراً باید با نمایش جالبی روبه رو باشیم. خیلی هم عالی. فقط یک نکته فرعی! من که اصلاً جسارت و اعتماد به نفس تماشاگرـ بازیگر بودن رو ندارم ولی نگاهی به توضیحات نقش‌ها انداختم و مع‌الاسف از جهت تناسب سنی، نقش‌های مادرها فقط به من می‌خوره. بابا من هنوز در درونم یک دختربچه خجالتی داره زندگی می‌کنه که گاهی شیطنتش گل می‌کنه و از قالب خجالتی بودن خارج میشه. چیه این سن لعنتی! آقا قبول نیست. من هیچی نفهمیدم از این زندگی!!
اصلن کار سختی نیست. دوتا نقش مادر ما تصمیم‌گیری‌های مهمی در روند داستان انجام میدن. البته سن خیلی مطرح نیست. جنسیت اهمیت بیش‌تری داره. خوشحال می‌شیم به تماشای تآتر بیاید.
۱۸ دی ۱۳۹۸
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
به به
خانم مهدخت مولایی! سیزیف
رفت تو لیست هفته آیندم.
کی میری؟
باهم بریم.
من می‌خوام بازی هم بکنم :)))))))
۱۵ دی ۱۳۹۸
رکسانا جان،
دقیقا مثل من
۱۸ دی ۱۳۹۸
از هفته آینده به جز شنبه هر روز در خدمت‌تون هستیم. خوشحال می‌شیم اگه نظری در مورد اجرا داشتید این‌جا یا در صفحه اینستاگرام پرواز عمود parvazamoud باهامون به اشتراک بذارید.
۱۹ دی ۱۳۹۸
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
خرید بلیت این نمایش، به کارگردانی سیما شیبانی و با بازی یحیی گلنسایی، مهدخت مولایی، نفیسه زارع و ... امروز (یکشنبه) ساعت ۱۱ آغاز خواهد شد.
مجید باقربندی این را دوست دارد
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
ندید، احساس میکنم از اون نمایش‌هاست که چند بار می‌بینمش.
من دو سال پیش تو سالن قشقایی دیدمش و دوستش داشتم... اگر با انتظار نه چندان بالا به دیدنش بنشینید امید است که دوستش داشته باشید....
۰۸ دی ۱۳۹۸
رو چشمم :)
۱۴ بهمن ۱۳۹۸
صندلی ۱۳، ردیف ۲:
عالی بودید. حکایت این روزهای ما. هر کدوم ازنقش ها رو بارها و بارها، اطرافمون تجربه کردیم. کاش وطن، جای یهتری برای زندگی کردن بود.....
۱۷ بهمن ۱۳۹۸
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید