تیوال نمایش بیست هزار فرسنگ زیر دریا
S2 : 02:39:26
  ۲۶ شهریور تا ۰۹ مهر ۱۳۹۵
  ۱۹:۰۰ و ۲۱:۰۰
  ۱ ساعت و ۱۰ دقیقه
 بها: ۴۰,۰۰۰ تومان

: پینو دی بودو
: دانیلا ریگنولی، ناتالی منتا، ماکروس أکوان، لوکا دی توماسو، ایرنه روسیی

: کمپانی تیاتر باران
: کیومرث مرادی
: سینا افشار
: لوکا روزا
: Aesop Studio و Mop Studios
: لأورا کولومبو
: ژوفی گالیاس
: سیامک زمردی مطلق
: مریم رودبارانی
: حسین طاهربخش،رسول طاهربخش
: سجاد ایرانمنش- کاری از گروه تیاتر "پوتلچ ایتالیا" به زبان ایتالیایی با زیرنویس فارسی

راه های ارتباطی با تئاتر باران: سایت اینستاگرام کانال تلگرام

گزارش تصویری تیوال از نمایش بیست هزار فرسنگ زیر دریا / عکاس: سید ضیا الدین صفویان

... دیدن همه عکس ها »

گزارش تصویری تیوال از نشت خبری نمایش بیست هزار فرسنگ زیر دریا / عکاس: سید ضیا الدین صفویان

... دیدن همه عکس ها »

اخبار وابسته

» «بیست هزار فرسنگ زیر دریا»تمدید شد

» «بیست هزار فرسنگ زیر دریا» تمدید شد

» پینو دی بودو: ما با تئاتر نمی‌توانیم جهان را تغییر دهیم

» پینو دی‌بودو: می‌خواهم «تعزیه» را بشناسم

» "بیست هزار فرسنگ زیر دریا" به دانشجویان تخفیف می‌دهد

» آغاز پیش‌فروش نمایش «بیست هزار فرسنگ زیر دریا»

ویدیوهای وابسته

مکان

خیابان فلسطین، پایین تر از خیابان انقلاب، پلاک ۲۹۲/۱
تلفن:  ۶۶۱۷۶۸۲۵، ۶۶۱۷۶۸۱۲


«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
به آگاهی می‌رسد، تخفیف های وفاداری، گروهی و دانشجویی (بصورت حضوری) برای این نمایش فراهم شد.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
دوستان گرانقدر تیوال ممنون از توجه و همراهی همیشگی شما عزیزان.. آنچه مد نظر تئاتر باران بوده برای اجرای این نمایش در ایران و در تئاتر باران که با مشقت بسیار میسر شده صرفا خدمتی بوده در راستای یک اجرای متفاوت و نگاه جدیدی در ادامه ی فعالیت های تئاتر باران... اگر هر کدام از دوستان و مخاطبان گرانقدر احساس ناخوشایندی مبنی بر شکل تبلیغات و یا خدای ناکرده فریب و هر آنچه دوستان عزیز نام بردند و تئاتر باران را متهم به آن عنوان نمودند ، دارند ، لطفا شخصا اطلاع دهند تا تئاتر باران به نحو شایسته در صدد جبران این ناخوشی و ... بر آید
با احترام
جناب تئاتر باران این نوشته دست و جیغ و هورای بلند دارد،دم شما گرم.
۰۵ مهر ۱۳۹۵
من همیشه از برخورد خوب و شئور بالای اعضای تئاتر باران گفتم. الان همه ی گفته هایم بهم ثابت شد. درود بر شما
۰۶ مهر ۱۳۹۵
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نگاهی به نمایش «بیست هزار فرسنگ زیردریا»
بُعد سوم نامکشوف

نمایش «بیست هزار فرسنگ زیردریا» با تبلیغ اثری سه‌بعدی روی صحنه رفته است؛ اما مخاطبانش با این سؤال مواجه شده‌اند که آیا این اثر سه‌بعدی است. این سؤال در حالی مطرح می‌شود که تئاتر به واسطه شکل اجرایش خود سه بعدی است، نه روی پرده است و نه روی بوم.

یک نمایش ایتالیایی در تهران، نمایش که با عنوان اثری سه‌بعدی در تماشاخانه باران روی صحنه رفته است. کارگردانش پینو دی‌بودو است و نمایشش با آنکه در یک سالن خارج از دایره سالنهای اصلی شهر تهران روی صحنه رفته، مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است. عده زیادی از دیدن نمایش ایتالیایی «بیست هزار فرسنگ زیر دریا» دچار هیجان شده‌اند، نمایشی که داستانش زیاد برای آنان تازگی نداشت. کودکیشان با آن و دیگر آثار نویسنده‌اش گذشته بود.

نمایش چکیده‌ای از رمان محبوب و مشهور ژول ورن است. قرار است با استفاده از فناوری و ابزار چندرسانه‌ای آن فضای خیالی رمان را بازآفرینی کند. این همان چیزی است که اصولاً در اقتباسهای تلویزیونی این رمان دریغ شده است. همواره در سریالها به روابط فردی میان شخصیتها تکیه می‌شود تا آن حس و حال soap opera را القا کند و مخاطب تلویزیون را راضی نگاه دارد. می‌ماند سینما که آن هم از اقتباس 1907 ژرژ ملی‌یس تا 2007 گابریل بلونا سمت و سویی دیگر به خود گرفته است. هدفش ایجاد تصاویر تازه و البته خارج از چارچوب رمان بوده است. برای مثال نام آخرین اقتباس سینمایی از رمان ژول ورن 30هزار فرسنگ زیر دریاست.

باز به مخاطبان و هیجانش بازگردیم. تمایلی نداشتم دیدگاه شخصی خود را نسبت به اثر تعمیم دهم. در مواجه با تشویق بی‌امان تماشاگر این سؤال در ذهن نگارنده شکل گرفت که آیا مخاطب آن را به خوبی درک کرده است. برای یافتن پاسخ نگاهی به نظرات مخاطبان انداختم. مخاطبان روی بازی مسلط بازیگران و موسیقی نمایش تأکید داشته و آن را قابل ستایش برشمرده‌اند؛ اما یک سؤال ذهن مخاطبان را درگیر کرده و حتی آنان را نسبت به اثر نومید ساخته است. این سؤال به شدت وامدار عباراتی است که در تبلیغ نمایش آمده است: یک نمایش سه‌بعدی.

واژه «سه‌بعدی»، واژه‌ای است مبهم و گیج‌کننده، چه زمانی که شما انتظار دیدن نمایش را دارید و چه زمانی از دیدنش فارغ می‌شوید. پیش از تماشای اثر با خود می‌اندیشید احتمالاً در این نمایش قرار است عینکهای مخصوص به چشم زنید و در میان هیاهوی تصاویری بازیگران را در حال اجرای نقشهایشان نظاره کنید؛ ولی چنین نیست. زمانی که از سالن نمایش خارج می‌شوید، همانند بسیاری از مخاطبان این نمایش که در سایت تیوال آن را مطرح کرده‌اند، از خود می‌پرسید پس چه چیز این نمایش سه‌بعدی بود.

سه‌بعدی که آن را در گذشته با فیلم و اسلاید می‌شناختیم و بعدها با فیلم فناوری است که در آن به کمک خطای دید عمیق، درک بصری شما درگیر می‌شود. در این نوع فیلم از یک تصویر برداری سه‌بعدی به کمک دو دوربین بهره برده‌می‌شود که به نوعی شبیه‌سازی نوع و جهت دید انسانی با کمک دو لنز چشمی است. در واقع مخاطب این نوع فیلم به سبب خطای دید چشمش حس می‌کند تصویر تخت فیلم به یک حجم تبدیل شده است و او به واسطه حضورش در دل فیلم، تمام ابعاد را می‌بیند. سه‌بعدی بودن اثر آرزوی دیرینه بشر در هنرهای تصویری است. با مطالعه مفهوم و تاریخچه پرسپکتیو این مهم بیش از پیش دستتان می‌آید؛ اما این نوشتار مجال آن نیست.

پس ... دیدن ادامه » باید گفت آنچه ما سه‌بعدی می‌خوانیم در واقع آرزویی است که بشر برای واقعی‌تر کردن جهان دوبعدی اختراع کرده است و این جهان دوبعدی صرفاً در بوم نقاشی و پرده سینما نمود داشته، نه بر صحنه نمایش؛ چرا که نمایش به واسطه زنده بودن و حضور مخاطب در دل اثر بدون هر گونه فناوری سه‌بعدی است. پس به کار بردن نمایش سه‌بعدی به نظر نوعی حشو می‌آید یا ترفندی برای تبلیغ.

اما این تمام ماجرا نیست. به همان تعریف فیلم سه‌بعدی بازگردیم، جایی که قرار است با دو دوربین توهم سه‌بعدی خلق شود. در نمایش پینو دی‌بودو به نوعی از این ترفند استفاده شده است. در نمایش دو پرده و دو پخش کننده فیلم وجود دارد. تصاویر روی دو پرده نوع برهم‌نهی دارند و گویی نوعی توهم سه بعدی شکل گرفته است؛ اما این وضعیت مخدوش است. مخاطب عینکی به چشم ندارد. از فناوری سه‌بعدی بدون عینک نیز استفاده نشده است. همه چیز در همان دو پرده خلاصه می‌شود. بازی و میزانسن نیز در راستای تصاویر روی پرده نیست. به معنای واقعی شما با یک ویدئوآرت نیز طرف نیستید. به نظر تصاویر صرفاً عناصری برای پیشبرد داستان است و لاغیر.

بهتر است به یکی از دیدگاه‌هایی نظر اندازیم که درباره این نمایش توسط مخاطبان ابراز شده است. مخاطبی دیدگاهش را چنین ابراز کرده است

«امیدوارم در فضایی جدی و حرفه‌ای منتقدی صاحب دانش و نام نقدی بر این نمایش و حواشی آن بنویسد که تبلیغات آن با سوءاستفاده از ناآگاهی تماشاگر نسبت به الفاظ دهان‌پرکنی مانند «سه بعدی» یا تعاریفی غلط و بی‌ربط «اینتراکشن به معنای بهره‌گیری همزمان از عناصر تئاتری و تکنولوژی‌های تصویری (دیجیتال )، این نمایش را که جدیدترین محصول آن محسوب می شود...» و یا «اولین بار است که از صدا به عنوان یک شخصیت نمایشی استفاده می‌شود» و نمونه‌های حیرت‌انگیز دیگر تغذیه می‌شود. با این حال من به عنوان یکی از چند صدای مخاطبی جوان باید بگویم تصور حماقت مخاطب تصوری سخت ناپایدار و تأسف‌برانگیز است. اینکه این تئاتر چرا یک تئاتر زرد است مبحث دیگری‌ است و به یقین دانش و سلیقه‌ بنده هم فاقد ارزش و اعتبار فراگیر است، در این توضیح کوتاه من تنها می‌خواهم جامعه‌ی تئاتری ایران را از تصور حماقت پذیرفتن تئاتر سه‌بعدی مبرا کنم و یادآور شوم که در تبلیغات به جای رویکرد غیراخلاقی ایجاد شایعه و غیرعلمی باید به ما دانشجویان/مخاطبان ایرانی که دو برابر پول عادی تئاتر می‌دهند تا یک کار اروپایی ببیند، یادآور شوید که خلاق باشیم و نه کاسب. بگذریم از اینکه چنین استفاده‌ بی‌ربط با روایت دراماتیک متن و استفاده‌ای صرفاً دکوراتیو از ویدیو، تصویر برای ما دانشجویان بدآموزی علمی دارد. خوب است یاد بگیریم قبل از استفاده از «جدیدترین» تکنولوژی‌ها نسبت به کیفیت جزییات تکنیکی اجرایمان حساس باشیم به عنوان مثال بیس (صدا با فرکانس پایین/بم) صدای یک اجرای تئاتری جایگاه تماشاچی را به مدت تقریباً نصف اجرا نلرزاند. پخش تصاویر با دو ویدیو پروژکتور روی دو پرده اسمش سه بعدی نیست. خواهش می‌کنم متوجه باشید که ما احمق نیستیم و فقط متاسف هستیم.»

این نوع تندی از آن چیزی که مخاطب نمایش پس از خروج ابراز می‌دارد و البته دست هم می‌زند. البته گروه اجرایی نمایش جوابی به این دیدگاه داده است که هیچ ارتباطی به گفته‌های مخاطب نداشته و به صرف اینکه بازیگران نمایش از شاگردان گروتفسگی و ... بوده‌اند، نظر مخاطب را منکوب کرده است. ولی آنچه مهم است همان مفهومی است که مخاطب را اقناع نمی‌کند. شاید بدون عنوان سه‌بعدی، مخاطب راحت و آسوده اثر را می‌دید، با دنیای ژول ورنی آن ارتباط پیدا می‌کرد و شبی سرگرم‌کننده برای خود رقم می‌زند. در عوض او با سؤالی بی‌جواب و حس بد فریب سالن را ترک می‌کند.

پی‌نوشت: متأسفانه سایت تیوال در اقدامی عجیب نظرات منفی مخاطبان را در بخش «برجسته» درج نمی‌کند و مخاطبان سایت در صورت انتخاب گزینه «همه» می‌توانند دیدگاه‌های مخالف نمایش را مطالعه کنند. این در حالی است که دیدگاه‌های منفی به مراتب بیش از دیدگاه‌های مثبت میان اعضای تیوال مورد بحث قرار گرفته است. این اقدام تیوال چیزی شبیه همان «سه‌بعدی» تبلیغاتی نمایش است.
احسان عزیز به انضمام نظرات محترم مخاطبان حول نقش آفرینی ها عارضم در شبی که من اثر را دیدم بنظرم نقش ندلند با بازی خانم منتا کاملا خارج از کار بود و از آمادگی لازم برخوردار نبود ضمن اینکه دیگر هنرمندان نیز در غالب پرده ها دلی از من نربودند.
۰۴ مهر ۱۳۹۵
ممنون از نظرتون... اینکه بازیگران اجرای خوبی داشتن یا خیر نظر من نبود؛ بلکه نظر کاربران تیوال بوده... درباره نمایش نظر شخصی من اینه که هیچ ارزش افزوده‌ای برای تئاتر ایران نداشته و صرفاً یک نمایش خارجی بوده... شاید یه کاری مثل هملت اوسترومایر چیزی بود که ... دیدن ادامه » تئاتر ما برای آموختن نیاز داشت... حتی به یاد دارم سه سال پیش در تئاتر دانشگاهی کاری از لهستان و کاری از بلغارستان حضور داشت که کلاس درس خوبی بودن.... کار دوستان ایتالیایی جز وجه سرگرمی که ما هم تواناییش رو داریم چیز دیگری نداشته....
۰۴ مهر ۱۳۹۵
متوجه فرمایشتانم و موافق.
۰۵ مهر ۱۳۹۵
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
بیست هزار فرسنگ زیر دریا تا نهم مهر ماه تمدید شد
صنم هوش این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
به آگاهی می رسد، این نمایش به دلیل استقبال تمدید شد.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
به آگاهی می رسد امکان خرید روزهای تازه این نمایش همینک فراهم شد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید

theaterimages.ir/2016/09/18/20hezar-farsang
گزارش تصویری"بیست هزار فرسنگ زیر دریا"در سایت عکس تئاتر
عکاس:میلاد بهشتی
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
به آگاهی می‌رسد امکان خرید بلیت سانس ویژه این نمایش فراهم شد.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
زمانی که مخاطب با پس زمینه ذهنی و اشراف نسبی به داستان، مبادرت به تماشای یک نمایش اقتباسی می کند، نمی تواند ذهن شرطی شده خود را در حالت پرواز (Flight Mode) قرار دهد! بنابراین مخاطب با مشاهده هر تفاوتی عکس العمل نشان می دهد و درپی یافتن "دلیل" آن تفاوت بر می آید.
اینکه چرا "پروفسور آروناکس" در این نمایش "خانم" هستند (بر خلاف رمان ژول ورن) برایم معما شد! و دلیل خاصی نتوانستم برایش پیدا کنم (ایضا برای همه کاراکترهای خانم). راوی داستان هم برایم عجیب بود، تقریبا تمامی کاراکترها علاوه بر نریشن، راوی بودند!
بر اساس سلیقه شخصی، دوست داشتم به جای برجسته شدن نقش "ند لند" به شخصیت جالب و عجیب "کاپیتان نمو" پرداخته میشد که خیلی کمرنگ بود.
نقطه قوت این نمایش می توانست استفاده مناسب از جلوه های صوتی و بصری دیجیتال باشد که بر خلاف تبلیغات (صحنه ... دیدن ادامه » پردازی جادویی و رویاگونه نمایش که حاصل پروژکشین های دیجیتال و آخرین نسل چراغ های ال ای دی ...) نا امید کننده بودند. بکارگیری کلیپ های دم دستی و عاری از خلاقیت در بخش بازدید از نوتیلوس (نمایش عکس متحرک لوله!) یا نبرد با مرکب ماهی یا ... قاعدتا دوست داشتنی نبودند. مکان نمایش زیرنویس (کنار نویس!) هم با کج سلیقگی محض انتخاب شده بود. نمونه های وطنی بسیار خوبی از ویدیو پروجکشن مپینگ در چند سال گذشته دیده بودم (البته نه در تیاتر) که با این نمایش قابل مقایسه نیستند.
با تمامی کم و کاستی های مذکور ، از تماشای این نمایش پشیمان نیستم. امیدوارم در آینده نمایش های بهتری از این دست در ایران روی صحنه بروند. موفق باشید
محمد شمالی، مریم خیابانی، بهرنگ، Tin.Tim، THEBESTNAMEOFTIME و الهه الف این را خواندند
سارا_ز، hossein m و Afsaane این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نمایش جالب و نویی بود . تصاویر قشنگی درست کرده بودن . من دوست داشتم تجربه جدیدی بود.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نمایش خوبی بود
پر از تصویرهای رویاییی
یه تجربه که شاید به این زودی ها نتونین تجربه ش کنین
پس برین ببینین
تا جمعه م بیشتر نیست اجراش
مهدی حسین مردی و الهام. ب این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
به آگاهی می‌رسد، امکان خرید بلیت سانس‌های تازه‌ی این نمایش آغاز شد.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
شنبه / ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۱:۲۶
دسته‌بندی: سینما و تئاتر
کد خبر: 95062716638
خبرنگار : 71219
چاپ

تجربه‌ تئاتری « 20هزار فرسنگ زیر دریا»
20 هزار فرسنگ زیر دریا

نمایش سه بعدی «20 هزار فرسنگ زیر دریا» توسط یک گروه ایتالیایی در تماشاخانه «باران» روی صحنه رفت.

به گزارش ایسنا، شامگاه 26 شهریورماه یک گروه تئاتر ایتالیایی، اولین نمایش رسمی بین‌المللی کمپانی تئاتر باران را با استقبال علاقه‌مندان اجرا کردند.

این نمایش که «20هزار فرسنگ زیر دریا» نام دارد، کاری از تئاتر «پوتلج» ایتالیا به کارگردانی پینودی است که تاکنون در بیش از 27 کشور جهان اجرا شده و به عنوان تئاتر الگو با تمام تجهیزات خود در ایران به شکل سه بعدی به صحنه رفته است.

این ... دیدن ادامه » نمایش که قرار است در چند شب ابتدایی در دو نوبت اجرا شود، تا دوم مهر ماه در تماشاخانه «باران» روی صحنه خواهد بود.

در اولین شب اجرای این نمایش که در تایم کمتر از 60 دقیقه به صحنه رفت، هنرمندانی چون عبدالله اسکندری، بهرور افخمی، مرجان شیرمحمدی، هانیه توسلی، لاله اسکندری، عطاءالله کوپال، سهیلا رضوی، مهدی پاکدل، حبیب دهقان نسب، مرضیه وفامهر، رویا میرعلمی، حمیرا ریاضی، علی اسیوند، یوسف باپیری و علی اصغر دشتی حضور داشتند، کیومرث مرادی (مدیر بخش بین‌الملل کمپانی تئاتر باران) «20 هزار فرسنگ زیر دریا» را به عنوان اولین اجرای بین‌المللی این مجموعه معرفی کرد و بعد از آن نمایش به زبان ایتالیایی و با زیر نویس فارسی اجرا شد.

از ویژگی‌های جالب توجه این نمایش به صدای دالبی و پرده‌هایی که تصویر دریا را به صورت سه بعدی نشان می‌دادند می‌توان اشاره کرد که برای تماشاگران تئاتر، تجربه جدیدی را رقم زد.

پیش از اجرای نمایش برای درک بهتر داستان یک سیناپس نسبتا مفصلی از ماجرا به تماشاگران ارایه شدد که در آن توضیح داده شده بود که با پیدا شدن موجود عجیبی که مثل هیولا می‌ماند، دولت آمریکا تصمیم می‌گیرد یک پروفسور را برای مقابله و شناخت این هیولا که کشتی‌ها و مسافران بسیاری را در دریا غرق کرده بود، اعزام کند.

دانیلا ریگنولی، ناتالی منتا، ماکروس أکوان، لوکا دی توماسو، ایرنه روسیی در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.
raha tehrani و عارف این را خواندند
مهدی حسین مردی، آرمین، شایسته محمدی و رضا تهوری این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
امروز می بینم. امیدوارم کار خوبی باشه.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
امکان خرید بلیت سانس‌های دوم روزهای یکشنبه ۲۸ و دوشنبه ۲۹ شهریورماه، از ساعت ۱۲ ظهر یکشنبه ۲۰ شهریورماه آغاز می‌شود.
یادآور می‌شود سانس دوم روز یکشنبه ۲۸ شهریور برای دانشجویان با ۳۰٪ تخفیف عرضه می‌شود!
این نمایش تا چه روزیه؟ رو تیوال فقط تا سه شنبه برای خرید گذاشته
۲۷ شهریور ۱۳۹۵
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
بعداز گذشت 140 سال از نوشته شدن رمان"بیست هزار فرسنگ زیر دریا"، گروه تئاتر پوتلچ به مدد فناوری و ابزارهای صوتی-بصری پیشرفته، اجرایی درخشان و به یادماندنی از این رمان را تولید کرده است.کمپانی تئاتر پوتلچ در این اجرا تلاش کرده تا تجربیات 30 ساله‌ی گروه در زمینه‌ی کار بازیگر بر روی نقش و حضور او بر روی صحنه را با آخرین فناور‌های دیجیتال و نورپردازی ترکیب کند.
این نمایش که آخرین اثر گروه (Teatro Potlach) است، ریشه در ایده 30 ساله این گروه دارد. این ایده دربرگیرنده ترکیب گروهی از بازیگران و حضور آنها بر صحنه، با تاکید بر جدیدترین تکنولوژی‌های هنر دیجیتال و تکنیک های نورپردازی است.
گروه تئاتر پولتاچ در سال 1976 در ایتالیا تأسیس شده است و محصول اخیر این گروه در سال گذشته میلادی علاوه بر اجرا در شهرهای مختلف ایتالیا میهمان کشورهای دانمارک، سوئیس و هند ... دیدن ادامه » بوده است.
این نمایش در سی امین جشنواره بین المللی تئاتر فجر با استقبال تماشاگران مواجه شد و خوش درخشید و توانست جایزه بهترین بازیگری زن را برای"ناتالی منتا"
در این اجرا بازیگران به معنای واقعی کلمه در صحنه‌پردازی جادویی و رویاگون نمایش که حاصل پروژکشن‌های دیجیتال و آخرین نسل از چراغ‌های LED است، غوطه‌ور می‌شوند و تماشاگران را با خود به کشف اعماق دریا و نوتیلوس اسرارآمیز کاپیتان نمو می‌برند.
تئاتر "پوتلاچ(Teatro potlach) باگرایش تئاتر کلاسیک و مدرن و تئاتر تجربی، بویژه در شیوه ی
"اینتراکشن" به معنای بهره گیری همزمان از عناصر تئاتری و تکنولوژی های تصویری(دیجیتال )، این نمایش را که جدیدترین محصول آن محسوب می شود،علاوه بر ایران و ایتالیا در شمال اروپا(سوئیس و دانمارک) و کشور هند نیز با نمایش گذاشته است.
ضمن تشکر، زمان اجرا چند دقیقه است؟
۲۰ شهریور ۱۳۹۵
70 دقیقه
۲۱ شهریور ۱۳۹۵
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
"بیست هزار فرسنگ زیر دریا" اجرایی درخشان و به یادماندنی از رمان ژول ورن
ژول ورن بدون آنکه خودش بداند با نوشتن «بیست هزار فرسنگ زیر دریا» به نویسنده‌ی یکی از نخستین رمان‌های علمی تخیلی بدل شد. حالا بعد از گذشت 140 سال از نوشته شدن این رمان، گروه تئاتر پوتلچ به مدد فناوری و ابزارهای صوتی-بصری پیشرفته، اجرایی درخشان و به یادماندنی از این رمان را به روی صحنه آورده است. پوتلچ در این اجرا تلاش کرده تا تجربیات 30 ساله‌ی گروه در زمینه‌ی کار بازیگر بر روی نقش و حضور او بر روی صحنه را با آخرین فناور‌های دیجیتال و نورپردازی ترکیب کند.
در این اجرا بازیگران به معنای واقعی کلمه در صحنه‌پردازی جادویی و رویاگون نمایش که حاصل پروژکشن‌های دیجیتال و آخرین نسل از چراغ‌های LED است، غوطه‌ور می‌شوند و تماشاگران را با خود به کشف اعماق دریا و نوتیلوس اسرارآمیز ... دیدن ادامه » کاپیتان نمو می‌برند.
گروه تئاتر پوتلچ در سال 1976 توسط پیتودیبودو، طراح صحنه و کارگردان تئاتر و دنیلا رنیولی بازیگر تاسیس شد.
گروه تئاتر پوتلچ به خاطر اجراهای با کیفیت خود، توسط وزارت گردشگری ایتالیا به عنوان یکی از 25 گروه تئاتر معتبر ایتالیایی شناخته شده که به تحقیق و تجربه در این زمینه می‌پردازند. در 22 نوامبر سال 2003 پوتلچ به عضویت گروه اتنوسینولوژی خانه علوم انسانی پاریس درآمد و در سال 2005 به عنوان لابراتوار فرعی دانشگاه لاساپینزا انتخاب شد.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
آغاز پیش‌فروش نمایش «بیست هزار فرسنگ زیر دریا»
پیش فروش بلیت‌های سه روز نخست اجرای نمایش «بیست هزار فرسنگ زیر دریا» به کارگردانی پینودی بودو از کشور ایتالیا در سایت تیوال آغاز شد.
نمایش سه بعدی «بیست هزار فرسنگ زیر دریا» توسط گروه ایتالیایی پوتلچ در ایران از 26 شهریور هر شب ساعت 19در مجموعه تئاتر باران اجرا می‌شود.
«بیست هزار فرسنگ زیر دریا» که در بیش از 27 کشور جهان اجرا شده به عنوان تئاتر الگو با تمام تجهیزات خود در ایران به شکل سه بعدی توسط این گروه با زیرنویس فارسی اجرا می‌شود. دانیلا ریگنولی، ناتالی منتا، ماکروس أکوان، لوکا دی توماسو، ایرنه روسیی در این نمایش ایفای نقش می کنند.
این کار مشخصه‌های تئاتر الگویی را دارد؛ نمایشی سه بعدی که با بهره بردن از تکنولوژی خاص اجرا خواهد شد وتمام تکنولوژی‌های لازم توسط این گروه به ایران آورده خواهد ... دیدن ادامه » شد
سه روز نخست این اجرا با 20 در صد تخفیف در سایت تیوال لحاظ خواهد شد.
لازم به ذکرست که نمایش سه بعدی «بیست هزار فرسنگ زیر دریا»پیش از این در دوره‌ای از جشنواره تئاتر فجر به دبیری رحمت امینی در ایران اجرا شده بود.
سایر عوامل این نمایش عبارتند از :مجری طرح: کمپانی تئاتر باران؛ مدیر پروژه در ایران: کیومرث مرادی،طراح صحنه و نور: لوکا روزا ،طراح ویدئو و دیجیتال: Aesop Studio و Mop Studios ،طراح لباس و گریم: لأورا کولومبو،دستیار اول کارگردان: ژوفی گالیاس،عکس: سیامک زمردی مطلق، طراح پوستر و بروشور:سینا افشاور،مدیر روابط عمومی و مشاور رسانه ای: مریم رودبارانی،ساخت دکور در ایران:حسین طاهربخش،رسول طاهربخش



مهدی حسین مردی و Marillion این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خرید بلیت این نمایش با ۲۰٪ تخفیف برای سه روز نخست آغاز شد.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نمایش "بیست هزار فرسنگ زیر دریا" تولید کمپانی تئاتر پوتلچ (Teatro Potlach یک نمایش تکنیکال است که بازیگران غوطه ور در صحنه طراحی شده با پروژکتورهای دیجیتال و آخرین نسل LED ها، در اکتشاف مرموز کاپیتان نمو، تماشگران را با خود همراه می کنند.این نمایش ریشه در ایده 30 ساله این گروه دارد. این ایده در برگیرنده ترکیب گروهی از بازیگران و حضور آنها بر صحنه، با تاکید بر جدید ترین تکنولوژی های هنر دیجیتال و تکنیک های نورپردازی است.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید