تیوال نمایش بیوه‌های غمگین سالار جنگ
S2 : 18:33:16
امکان خرید پایان یافته
  ۲۶ فروردین تا ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
  ۲۱:۰۰
  ۱ ساعت و ۲۰ دقیقه
 بها: ۳۰,۰۰۰ تومان

: محمد امیر یاراحمدی
: شهاب الدین حسین پور
: گلاب آدینه، شیرین بینا، مونا فرجاد، حمید رحیمی، محمد صدیقی مهر، حمیده مستعان

: حسین اردستانی
: جواد نوری
: سعید یزدانی
: پریدخت عابدین نژاد
: مجید فشخامی
: احمد نگهبان
: شهاب الدین حسین پور
: مرضیه سهراب
: مهدی آشنا
: حامد مبردی، مرضیه سهراب
: ارکیده هاشمی
: شیماه خاسب
: سیما خزاعی، آذین پورزندی
: امین میری، نسرین آجرلو
: روزبه محبی
: آرمان لطفی
: گروه تبلیغات پارکینگ
: عسل عباسیان
: علیرضا حسینی، فرید حسینی
: میلاد علایی
: گروه طراحان کنج
: آذین پورزندی
: امیرحسین رحیمیان
شهر:
تهران

گزارش تصویری تیوال از نمایش بیوه‌های غمگین سالار جنگ (سری دوم) / عکاس: سید ضیا الدین صفویان

... دیدن همه عکس ها »

گزارش تصویری تیوال از نمایش بیوه‌های غمگین سالار جنگ (سری نخست) / عکاس: سید ضیا الدین صفویان

... دیدن همه عکس ها »

گزارش تصویری تیوال از تمرین نمایش بیوه‌های غمگین سالار جنگ (سری دوم) / عکاس: حانیه زاهد

... دیدن همه عکس ها »

گزارش تصویری تیوال از تمرین نمایش بیوه‌های غمگین سالار جنگ (سری نخست) / عکاس: حانیه زاهد

... دیدن همه عکس ها »

اخبار وابسته

» یک سانس فوق‌العاده براى "بیوه هاى غمگین سالار جنگ"

» مسابقه قرعه کشی تراکت های بیوه ها، همراه با درج شماره همراه مخاطبان

» بهنوش بختیاری جبران کند

ویدیوهای وابسته

آواهای وابسته

مکان

خیابان طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی، جنب خانه هنرمندان، تماشاخانه ایران‌شهر
تلفن:  ۸۸۸۱۴۱۱۵_۸۸۸۱۴۱۱۶


«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
جایگاه G و تخفیف هایش :

وضعیت دید تو اون قسمت به چه صورت هست ؟
از صحنه دور هست یا نزدیک ؟ عینک لازم هست یا نه ؟
اصلا این چیدمان تو سالن به چه نحوی هست ؟

فرزان امیری این را خواند
من جایگاه G و صندلی 18 بودم، به‌نظرم به جز دو صندلی انتهای ردیف‌ها بقیه به نسبت خوبند، البته یک مشکل کوچک هم داشتم که نور چراغِ خروج، از پشت سر توی چشمم بود، که با مسؤولین سالن مطرح کردم و قرار شد حل شود.
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
به آگاهی می رساند این نمایش تمدید و امکان خرید بلیت روزهای تازه این نمایش فراهم گردید.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
بیوه های غمگین سالار جنگ از اون مدل تاترهای دلخواه من نبود و این مساله را قبل از گرفتن بلیط و به تماشا نشستنش هم میدونستم. تنها دلیلم بازی گلاب آدینه بود که دوست داشتم از نزدیک ببینم و انصافا نقطه قوت نمایش بود.
اما با دید مثبت به دیدن نمایش نشستم و نکات مثبت و منفی اش را بدون جانبداری دیدم.
اولین چیزی که توجهمو جلب کرد شروع بود که بازیگران و کارگردان میایند وسط صحنه میخندند صحنه را جمع میکنن و لباس میپوشند بعد میروند پشت پرده، این شروع باعث شد من تا اواسط منتظر باشم کارگردان هدفی را بوسیله این حرکت دنبال کند و یاسم بیشتر شد وقتی هیچ منطقی نیافتم. به طور مثال در نمایش خانواده محمد مساوات وقتی تماشاگر وارد سالن میشود بازیگرها درحال بازی و زندگی هستند ولی چراغ ها خاموش است و بعد از نشستن همه تماشاگران چراغ روشن و دیالوگ های اصلی شروع میشود، در اوجا ... دیدن ادامه » نویسنده و کارگردان تاکید داشت که نمایش برشی از زندگی این افراد هست و این شروع منظورشان را رساند. اینجا اما منطقی به تماشاگر ارائه نشد.
بازی ها اگرچه از معدود نقاط قوت نمایش بود شاید کمی جای کار داشت. در صحنه ای خانم فرجاد با سابیدن کشک ریتم ایجاد میکند و ایشان این لحظه را چنان بازی میکند که ما میفهمیم اداست جالب اینکه در صحنه پایانی خانم ادینه کشک میسابد و دیالوگ هایشان را ادا میکنند و من در انتها یادم می افتد که به ریتم سابیدن ایشان گوش کنم و حرکت دست هایشان را زیر نظر بگیرم یعنی ان قدر زندگی میکنند که شما کل ان کاراکتر را با صوتش اکتش جسمش و دیالوگهایش یکجا میبینی و هیچ چیز بیرون نزده، بیرون زدگی که به کرات در نمایش دیده میشد.
البته حضور بازیگر کم توان هم خوب بود و اگرچه نقش کم رنگی داشت ولی از عهده اش برآمد و این حرف شنوی اش از بانوی خانه به باور پذیری نقش شازده خانم و قدرت خانم ادینه کمک کرد اگرچه پایان نمایش توسط ایشان هم مطلقا بی معناست کاش نویسنده و کارگردان وقتی میخواستند به درخواست خانم ادینه کار خیری کنند اقلا یک منطقی برایش تعریف میکردند. چه بسا این چسباندن بازیگر با چند دیالوگ به سان وصله ناجور به انتهای نمایش کاری به مراتب تحقیر آمیز تر در حق کاراکتری چنان جالب بود.
احمد جمشیدی، Mary77715، Elaheh Eli و حسین فلاح این را خواندند
بابک و پری رخ منوچهری این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
یک نمایش دلچسب به معنای کامل تیاتر بود متکی
بر بازیهای خوب متن خوب و کارگردانی به نسب درست
البته که این نمایشنامه بصورت کامل با دستور العمل نوشته
شده و کارگردان یقینا جای زیادی برای دخل و تصرف نداشت
سالها پیش هم این نمایشنامه اجرا شده
بازی خانوم ادینه مثل همیشه عالی و همچنین خانوم بینا و
خانوم فرجاد بسیار خوب بازی کردن طراحی لباس و گریم
هم عالی بود و بازی درست و دقیق بانو حمیده مستعان
با توجه به توانای ذهنی پایین که ایشون دارن دیدنی بود
دیدن این نمایش پیشنهاد میکنم
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نمایش قشنگی بود بازی همه عالی، و مرسی از اینکه از یک فردی با توانایی ذهنی پایین در نمایش استفاده شد تا یک فرهنگ سازی عملی از این جور افراد در جامعه شود. نمایش طنز بود با دیالوگ های قشنگ.
فریده پورآدم، ماندانا مطاعی و Elaheh Eli این را خواندند
امیر مسعود فدائی و Mehr N@z این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
به آگاهی می رساند امکان خرید بلیت روزهای تازه این نمایش فراهم گردید.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
به آگاهی می رساند امکان خرید بلیت روزهای تازه این نمایش فراهم گردید.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
اتود های کششی میرهولدی در یک اثر ایرانی
تقریبا ۲ سالی می شود که می خواستم این نمایش را ببینم و بالاخره موفق شدم. همیشه دوست داشتم هنرمندی بانو گلاب آدینه را بر صحنه تئاتر شاهد باشم. در ابتدای کار شوق فراوانی برای تماشا داشتم و کم کم در طول اثر انرژی خود را از دست دادم راستش توقعم از این اثر و کستی که در آن حضور دارند، خیلی فراتر از این بود. گریم های اکسپرسیونیستی با حرکات کششی تئاتر فیزیکال میرهولدی که آن هم چندین و چند بار تکرار می شد، ریتم گرفتن با وسایل و... این ها همه خوب است، اما به قول یک نفر تکنیک زمانی خوب است که نتوان آن را از فضای اثر متمایز کرد، وقتی تماشاچی شاهد کار است آنقدر در روایت غرق باشد که نفهمد چه تکنیکی به کار رفته است درست مانند شعبده باز ...
پس از تماشای این تئاتر یکی از بچه ها گفت من دو سال قبل که دیدمش این گریم ها رو نداشت و احساس ... دیدن ادامه » می کنم اون موقع کار بهتری بود...
خسته نباشید می گم به گروه و آرزوی سلامتی برای بانو گلاب آدینه عزیز
نمایش بیوه های غمگین سالار جنگ را به تماشا نشستم

چند صباحیست به تماشای کاری میروم در ابتدای کار یک حساب سر

انگشتی می کنم ببینم چقدر برایش هزینه شده (هزینه سالن. دستمزد

بازیگر. طراحی و ساخت دکور. طراحی و اجرای گریم و...) دلیلش هم این


است که ببینم اجرای مورد نظر در چه شرایطی کار شده و این قضیه برایم

از سال نود و دو پر رنگ و پر رنگ شد چون بقدری شرایط فوق در شکل

گیری کار مهم است که حد و اندازه ندارد . بعد با خیال آسوده بتماشای

هنر ... دیدن ادامه » عزیزان می نشینم (متن و کارگردانی و بازی ها و ...

(بیش از پنجاه درصد تیاتر امروز در اتاق های بیست متری در حال دست و پا زدن است نمایش هایی که بدون هیچگونه حمایتی بدون نور و گریم نبود بودجه برای استخدام عوامل در حال اجرا هستند و این است دلیلم برای حساب و کتاب اول در هر نمایشی که به دیدن کدام گروه از کارها آمدم
تیاتر ثروت مند و با امکانات و یا تیاتر فقیر ) که این اثر جز گروه اول است با صندلی هایی که همگی مخاطبی بر رویش نشسته و پله ها ی دانشجویی هم کاملا پر)


این نمایش که مدتی قبل در تهران و شهرستان مورد استقبال قرار گرفت

متاسفانه حال مرا خوب نکرد

در اینکه بانو گلاب آدینه هنرمند دوست داشتنی

و توانایی هستند هیچ شکی نیست و همچنین باقی هنرمندان با سابقه
این اثر. . .

اما بنده متوجه نشدم که دغدغه نویسنده و کارگردان از بروی صحنه آوردن

بیوه های غمگین سالار جنگ چه بود !حرف های پشت پرده ای داشت یا

همان بود که بود. ..مردی ارث نگذاشت بیش از چند تکه و خاکش نکردند و
خرسی و پسری و پیشکاری و پایان ؟ یا نمایشنامه پر از نکاتی است که

کارگردان به سادگی از آن گذشته ؟نمی دانم


نمایش با ورود بازیگران و کارگردان آغاز شد و بعد متوجه شدم این خوشامد

گویی بود و بازیگران دوباره به صحنه آمدند و آغاز شد،دیالوگ ها و چینش

چهار زن و صحنه اول نوید یک نمایش خوب و بکر را می داد، سردار مرد و

چهل دقیقه ای کشمکش و پسر سردار آمد و پیشکار را خرس خورد و چند

دیالوگ پایانی و تمام .

نور که آمد بعد از نود دقیقه حال شاگردی را داشته که در کلاس درسی ثبت نام کرده تا

اندکی بیاموزد و زنگ می خورد او افسرده حال متوجه درس معلم نشده


واقعیتش هیچ از نمایشنامه نگرفتم و چون پایه هر اثری متن آن است با

دست خالی سالن را ترک کردم که این از بی استعدادی بنده است در درک مفاهیم پشت اثر...


با عرض خسته نباشید خدمت تمامی هنرمندان این اثر و با آرزوی بهترین ها

و با عرض پوزش از اینکه سواد نقد نوشتن ندارم و نخواهم داشت و فقط

حس و حال شخصی خودم را می نویسم ...خوشا بحال آنان که عاشقی بلدند







عمو فرهاد قصه ها


اینستاگرام:عمو فرهاد قصه ها

توی اینستاگرام پیداتون نکردم
۰۵ مرداد ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
سلام

1. عالی مثل رادی

نمایشنامه ی بیوه‌های سالار از اسلوب داستان گویی ایرانی و باب طبع مخاطب حال تئاتر ایران است. جناب آقای یاراحمدی یکی از بهترین استادانی است که به این شیوه از داستان گویی تسلط دارند. می‌شود به این گونه نمایشنامه‌ها "ژانر رادی" گفت. ملموس و دوست داشتنی، قابل فهم و مفرح هستند. شکر خدا که داریم عزیزانی که اینگونه می‌نویسند و داریم عزیزان دیگری که این نمایشنامه‌ها را روی صحنه می‌برند.
نمایش را ببینید.

راستی، اگر روی مترو برای برگشت حساب کرده‌اید حواستان باشد که شاید اجرا حوالی ساعت 23 تمام شود. ناموسا یک فکری برای تاخیر در شروع نمایش‌ها بکنید.


2. گل یا پوچ، بدون گل

یک بار از جناب یاراحمدی سوال کردم که چه موقع نوشتن نمایش‌نامه را پایان می‌دهید. یعنی معیاری برای اینکه با خود بگویید "خب الان این نمایشنامه از نظر من تمام شده" دارید؟ ایشان گفتند تقریبا نه. یعنی با وسواس به ویرایش نوشته و دیالوگ‌ها ادامه می‌دهند تا حدی که حتی یک‌بار جناب رادی خودشان یکی از نمایشنامه‌ها را به زور از دست ایشان گرفته‌اند.

اما...
... دیدن ادامه » فکر می‌کنم نمایشنامه بیوه‌های سالار را یک کمی زود از ایشان گرفته اند.

مختصر بگویم، معرفی شخصیت‌ها، بیان گره اصلی داستان و زمانبندی رسیدن به این گره بسیار عالی و هوشمندانه بود اما پایان بندی نمایش و پرده ماقبل آن یعنی دیالوگ بازیگران مرد هنگام شب کمی شلخته بود (اگر در مورد مصادیق شلختگی این بخش‌ها و کمبودهای معرفی شخصیت پیشکار بگویم بخشی از داستان همراه آن لو می‌رود).
**اخطار: جمله‌های بعد کمی از بکر بودن تماشای نمایش کم می‌کند**
مورد دیگری که جای خالی آن را در نمایش احساس کردم، حضور یک کاراکتر باهوش بود. در طی نمایش هربار که در آستانه‌ی پرده برداری از نقشه‌های هوشمندانه‌ی یکی از شخصیت‌ها رسیدم اما باز دیدم که همه چیز همچنان بدون نقشه از پیش تعیین شده پیش می‌رود.
سلیقه من این است که بهتر بود "حداقل" یکی از شخصیت‌ها مغز متفکر این وقایع می‌بود، تماشاگر با خودش روی یکی از شخصیت‌ها شرط می‌بشت (اتفاقی که در این نمایش برای من افتاد) و در نهایت متوجه می‌شد که آیا شرط را برنده شده یا اشتباه حدس زده. این نمایشنامه مثل بازی "گل یا پوچ"ی بود که گل نداشت.

البته مورد دومی که گفتم کاملا سلیقه‌ای است و پیچیده کردن شخصیت‌ها اساسا ژانر این داستان را عوض می‌کند. لذا مورد اول نوشته‌ام به شدت معتبر است و تلاش کنید که بلیت جای خوب گیر بیاورید.

"فکر می‌کنم نمایشنامه بیوه‌های سالار را یک کمی زود از ایشان گرفته اند."
با تعبیر جالبی که فرمودید موافقم.
۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
یا نظر کیان موافقم.
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
به آگاهی می رسد اجرای این نمایش در روز جمعه ۳اردیبهشت ماه به دلیل وفات لغو شده‌ است. خریداران محترم می توانند با ایمیلی به پشتیبانی تیوال به نشانی support@tiwall.com دربرگیرنده شماره پیگیری، شماره کارت و نام صاحب کارت، بلیت خود را لغو و یا برای جا به جایی بلیت خود با شماره ۶۶۸۷۱۸۹۷ در ساعات اداری ۱۳ تا ۱۰ و ۱۷ تا ۱۴ تماس بگیرند.

برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
توصیه اکید میکنم به هرکس که اجرای قبل روندیده
در درجه اول نمایشنامه خیلی خوبی داره
به آگاهی می رساند امکان خرید بلیت روزهای تازه این نمایش فراهم گردید.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
با درود
من اجرای قبلی این کار رو دیده بودم که خانم نورا هاشمی هم حضور داشتند البته نمیدونم در اجرای جدید چه کسی نقش ایشون رو به عهده دارند.
کار از چندین لحاظ قوی و قابل توجهه :
1- طبق فرمایش خانم شیوا الف دیالوگ ها طولانی هستند و باید به بازیگران این به حق آفرین گفت چرا که حفظ کردن دیالوگ های طولانی نه تنها به حضور ذهن بالا نیاز داره بلکه نیاز به اعتماد به نفس خاص داره که دیالوگ ها جابجا بیان نشوند و هر دیالوگ با قالب کاراکتر در اون لحظه همساز باشه.
2- دکور در عین سادگی قابل لمسه و لباس کاراکترها تداعی کننده کاراکترها است .
3-طنز و جدیت به خوبی با هم آمیخته شده و این باعث میشه وقتی شما دو ساعت این اجرا رو تماشا می کنید غیر از خستگی صندلی چیزی درونتون احساس نمی کنید .
به همگی دوستان توصیه می کنم این کار زیبا با اجرای خانم آدینه رو حتما تماشا کنند.
شاد ... دیدن ادامه » و سبز باشید
گهی زین به پشت و بازهم زین به پشت و همینطور زین به پشت ، داستانی بی پایان از حماقت ، طمع و حسد ، ، و تصویری تمام عیار از این سیکل باطل که نویسنده توانا آقای یاراحمدی به درستی به واقعیت در آوردن و کارگردان توانمند و هنرمندان بزرگوار با یک بازی بی نقص پیامش رو به تماشگر رسوندن. کار بسیار زیبایی بود. ریتم موزون دیالوگ ها بسیار دلنشین بود و قطعن دشوار برای اجرا. من بسیار لذت بردم. لذت تماشای بازی بی نقص بانو آدینه تمام ناشدنیه.
سپاس
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نمایش بسیار قوی به لحاظ بازی، دیالوگ و سایر عوامل اجرایی
Elaheh Eli، سعید داودی، Mehr N@z و کیان ج این را خواندند
امیر مسعود فدائی و احمد خردجو این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
به آگاهی می رساند امکان خرید بلیت روزهای جدید این برنامه فراهم گردید.
سعید داودی این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
سری اول اجراشو دیدم...واقعاااا کار قوی ای بود .دیالوگ ها و بازی ها عالی بودن
Elaheh Eli، سعید داودی و احمد خردجو این را خواندند
عاطفه جنابی و امیر مسعود فدائی این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
این نمایش دیالوگ های بسیار زیاد و زیبایی داره. واقعا باید به بازیگرانش برای حفظ این همه دیالوگ اونم با ادبیات ثقیل تبریک گفت. از نمایشنامه های بسیار زیبای آقای یار احمدی هست. من در گذشته این نمایش را در سالن چهارسوی تئاتر شهر دیده بودم. مسلما این بار که در ایرانشهر به روی صحنه میره، دارای فضای بهتری برای اجرا همراه با آسایش فراهم تری برای تماشاگران خواهد بود. امیدوارم گروه موفق باشند.
به آگاهی می‌رسد مدت تخفیف عیدانه تیوال برای روزهای نخست این نمایش از سه‌روز به پنج روز آغازین آن افزایش یافت
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید