تیوال نمایش کمدی تارتوف
S3 : 02:57:09
  ۰۴ مرداد تا ۰۶ شهریور ۱۳۹۴
  ۲۰:۰۰
  ۱ ساعت و ۴۵ دقیقه
 بها: ۳۰,۰۰۰ تومان

: محسن حسینی، مریم بوبانی، رویا بختیاری، محمدرضا مالکی، محمدعلی حسینعلی، روزبه مهر، هومن کیایی، محمد هادی عطایی، شیرین اسماعیلی و رویا نونهالی
: رامین حیدری فاروقی

: رویا نونهالی
: مولیر
: مهشید نونهالی
: پیران مهاجری، مروارید مهر، محمد شعبانی، امیرعلی رحمانی، عرفان قوی قلب
: رامین حیدری فاروقی
: ماریا حاجیها
: سینا ییلاق بیگی
: منصوره یزدان جو
: مهرو نونهالی
: مریم ابراهیمی
: نبما مطلق
: حمیدرضا جدیدی
: روزبه مهر
: کامیار مینوکده
: خشایار حسامی
: آیدا اورنگ
: نیما مطلق
: آزیتا دباغی
: حسام کلانتریشماره رزرو: 09374798098

اینستاگرام این نمایش: Tartuffe_theatre

گزارش تصویری تیوال از نمایش کمدی تارتوف / عکاس: ستاره سرداری

... دیدن همه عکس ها »

گزارش تصویری تیوال از نمایش کمدی تارتوف / عکاس: نیلوفر علمدارلو

... دیدن همه عکس ها »

گزارش تصویری تیوال از نمایش کمدی تارتوف / عکاس: کامران چیذری

... دیدن همه عکس ها »

گزارش تصویری تیوال از تمرین نمایش کمدی تارتوف (سری دوم) / عکاس: حانیه زاهد

... دیدن همه عکس ها »

گزارش تصویری تیوال از تمرین نمایش کمدی تارتوف (سری نخست) / عکاس: حانیه زاهد

... دیدن همه عکس ها »

ویدیوهای وابسته

آواهای وابسته

مکان

اقدسیه (موحد دانش)، بعد از چهارراه آجودانیه، دومین کوچه سمت چپ، کوچه نیلوفر، پلاک ۳، سالن همایش دیپلماتیک اکو


«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
با سلام و خسته نباشید
میشه مشهد هم اجرا داشته باشین؟ یا اجرا رو تمدید کنین ؟! :(
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
تارتوف یکی از آثار ملموس مولیر برای ما مردم این زمان و مکان است!
در مورد اجرای روز سه شنبه سوم,
نکات مثبت کار بازیهای قوی (بیانی و بدنی), موسیقی زنده ی خوب و طراحی دکور و صحنه و نور بود.
و نکات منفی, دراماتورژی ساده و یکنواخت و هوای بد سالن بود. بانو نونهالی در اجرا و کارگردانی عالی ظاهر شدند ولی متن رو میشد خیلی بهتر ازآب در آورد در بازگردانی...ضمن اینکه جملات گاهی زیادی ثقیل میشد و ببیننده شاید با تمامی سخن طی جملات طولانی سنگین و تند خوانی بازیگرها نمیتونست همراه شه...
و تالار شمس بسیار گرم بود, طوریکه بیشتر سالن متاسفانه داشتند با شناسنامه ی اثر خودشون رو باد میزدند...
نکته ی آخر اینکه: ژانر مولیر بیشتر طنز تلخه و کمدی محسوب میشه...ولی این تارتوفی که ما دیدیم ژانرش کمدی نبود! حداقل خنده دار نبود! در چند صحنه ی خاص لبخندی به چهره مینشاند که خیلی کارها ... دیدن ادامه » در سبکهای دیگه هم این حد خنده رو به همراه دارن.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
به آگاهی می‌رسد سانس ویژه‌ای برای روز جمعه یعنی واپسین روز اجرای این نمایش در ساعت ۱۷:۰۰ در نظر گرفته شد و خرید آن همینک در تیوال باز شد.
کیان این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
این نمایش تمدید نمی شه؟؟؟ کاش بشه! :(
سلام
روز جمعه 6شهریور دو تا اجرا خواهیم داشت و تیوال فروش اجرا اول را باز کرده. اجرا اول ساعت 17
۰۵ شهریور ۱۳۹۴
چه عالی! بلیت به موقع خریداری شد. ممنون از اطلاع رسانی :)
۰۵ شهریور ۱۳۹۴
سلام.. میشه مشهد هم اجرا داشته باشین ؟! یا تمدیدش کنین ؟! من نتونستم بیام تهرانبیینمش :(
۰۶ شهریور ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید

با نگاهی به آثار مولیر به آسانی می توان رگه های از تئاتر سیاسی را در آن یافت، خصوصا در سه اثر مهم خود یعنی تارتوف،دون ژوان و مردم گریز که خلق آنان دو سال بطول انجامید به راحتی می توان لحن متهاجم مولیر را در قالب طنز و شوخی به مسائل اجتماعی و سیاسی پیرامون خود دید.
رویا نونهالی اولین تجربه تئاتری خود را با گامهای محکم برداشته و اقدام به بروی صحنه بردن نمایش کمدی تارتوف در تالار شمس موسسه اکو کرده است.بازیهای تقریبا یک دست، تنوع تصویری خلاق و هم خوانی های تاثیر گذار همگی نشان فهم عمیق و تسلط کارگردان بر اثر است.اجراهای چشم گیر بازیگرانی چون محسن حسینی در نقش پدر و روزبه مهر در نقش تارتوف بر قدرت کارگردان در بازی گرفتن از بازیگران دلالت دارد.طرز اجرا و فن بیان شخصیت تارتوف بی شباهت به ظاهرسازان و دغلبازان کنونی جامعه ما نیست از این رو تماشاگر به راحتی با آن ارتباط برقرار می کند.
بدون شک تارتوف نونهالی شروع خوبی دارد ودر ادامه شخصیت ها را به شکلی خلاقانه و البته با ریتم تند ، معرفی می کند.اما به اعتقاد من سیر نزولی اثر از قسمت پایانی نمایش آغاز می شود هرچند رفت وآمد های زیاد به صحنه چشم مخاطب را کمی آزار می دهد.برای درک این نزول و سقوط باید در تاریخ به عقب برگردیم.
مولیر اثر مزبور را دوازدهم مه 1664 در ورسای با حضور پادشاه(لویی) و فقط در سه پرده به نمایش گذاشته و گویا این اثر در آن جا و آن زمان ناتمام بوده است. این تفکر که مولیر جسارت کرده و به اعلیحضرتش نمایشی ناتمام عرضه کرده باشد، به نظر بسیار غیر منطقی می آید، به همین دلیل باید پذیرفت که فقط همین سه پرده تمامی اثر را تشکیل می داده است (مولیر تعداد زیادی نمایشنامه های سه پرده ای هم نوشته است). احتمال دارد که با افشاگری پرده چهارم، این اثر پایان گرفته باشد – منظور صحنه ای است که در آن ارگون (محسن حسینی)، زیر میز پنهان می شود تا شاهد دست درازی تارتوف به همسرش باشد – به یقین در دومین بازنویسی این اثر است که نقش پیک پادشاه به نمایشنامه افزوده می گردد؛ می توان گفت گروهی که در این اثر مورد انتقاد و تهاجم مولیر قرار گرفته اند، باعث می شوند تا پادشاه بازنویسی و اجرای دوباره آن را ممنوع نماید؛ البته این حادثه زمانی اتفاق افتاد که شاه و آن گروه، اجرای بازنویسی دوم را دیده بودند.
درنهایت، مولیر این اثر را در پنج پرده نوشت تا پادشاه را بر آن دارد که تارتوف را از ممنوعیت رهایی بخشد. اما او در نگارش آن به شیوه تریلوژی در هر مرحله گامی فراتر نهاده به جای آن که تهاجم خویش را کاستی بخشد، به آن جنبه کاملا سیاسی داده است. بدون در نظر گرفتن بعد اجتماعی آن که به صورت فزاینده ای گسترش می یابد، رخدادهای آن در خانه یک بورژوا اتفاق می افتد. ترس و وحشت این طبقه را از افشاگریها به خوبی مشاهده می کنیم، و مولیر تمامی مناسبات اجتماعی این طبقه را در چارچوب تنگ یک خانه به تماشا درآورده است. تارتوف به خطری جدی و عمومی بدل می گردد، چون خود را از نظر دستگاه پلیس و عدالت پنهان داشته و به دربار روی می آورد و با ارائه اسنادی که از صندوق به دست آورده نظر پرنس را به خود جلب می کند. اکنون باید یک بورژوا (شهروند) را با تمامی خانواده اش به خیابان بریزند؛ یک جعبه انباشته از اسناد سری مردی که تحت تعقیب قرار دارد و گویا می باید به عنوان خائن به وطن، روانه زندان گردد. این که اولین متن اثر چنین مسائلی را دربر نداشته، بلکه فقط در محدوده مسائل خانوادگی باقی می مانده، شکی به جای نمی گذارد که در آن دستکاریهایی صورت گرفته است. نبوغ مولیر بیشتر در دگرگونیهای آن دیده می شود، زیرا از ورود «پیک سوار» در دست نوشته اول نشانی نبوده و روند تکاملی نمایشنامه به آن افزوده شده است. نه خانه اهدایی و نه آن جعبه «اسناد سری»، هیچ کدام پدیده ای نیستند که در چارچوب مناسبات خانوادگی قابل حل باشند و تمامی اینها حضور و دخالت نیرویی بالاتر را طلب می کند. بازنویسی جدید، این مسئله را بازهم روشن تر می سازد، و آن این که تارتوف را – به عنوان خطری جدی – فقط قدرت پادشاه قادر است از میان بردارد؛ اما این عمل در پایان اثر به شیوه ای چاپلوسانه ارائه شده است، به قسمتی از آن بنگریم:
پرنس بزرگ ما دشمن نیرنگهاست
زیر چشمان روشن بین او پنهان ترین جنایات پوشیده نمی ماند؛
شیادان و کلاهبرداران نمی توانند او را بفریبند،
در روح او روشن بینی انکار ناپذیری حکمفرماست،
همیشه بر روی تمامی پدیده ها بینشی ژرف دارد،
پیش داوری و حسادت ذهن عالی او را تیره نمی سازد،
و هیچ چیز نمی تواند خرد او را تحت الشعاع قرار دهد،
او به رعیت افتخار جاودانی هدیه می دارد،
بی هیچ کوردلی، شرف و مردانگی را درخشان می سازد،
عشق ... دیدن ادامه » به حقایق قلب او را خدشه دار نمی کند،
برای همة خطاکارانی که حیله گرند.
به نظر می رسد نونهالی با علم به اینکه دو پرده اضافه شده به نمایش نامه اصلی از سر ناچاری مولیر و برای رها شدن از بند ممنوعیت بوده، برای اینکه پایان اجرا، شکل چاپلوسانه ای به خود نگیرد سعی کرده با ریتمی تند و مبهم نمایش را به پایان ببرد.ورود نوازندگان به صحنه و حرکات تند بازیگران و همخوانی آنان به روشنی گویای این سخن است.
البته کاستی های فضای سالن شمس به گونه ای است که بعد از گذشت ساعتی تماشاگر کم کم گرمای طاقت فرسا را حس می کند و تمرکز خود را از دست می دهد.شاید بتوان ریتم تند نمایش را ناشی از این حقیقت دانست که کارگردان سعی دارد با یک تیر دو نشان بزند و قبل از ایجاد نارضایتی در تماشاگر نمایش خود را به پایان برد.

اشکان قادری
دوشنبه - ۲ شهریور ۱۳۹۴

جناب قادری چه نوشته ی خوبی ... با اطلاعات ِمربوطه ی مفید..
۰۳ شهریور ۱۳۹۴
جناب قادری عزیز و بزرگوار بسیار از نقد منصفانه و کلام شیوای شما لذت بردم
۰۳ شهریور ۱۳۹۴
جناب سالمی عزیز
دوست خوبم تو همیشه به من لطف داشتی...سپاسگذارم
۰۳ شهریور ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نکنه که تارتوف بیاد ؟ نکنه که تارتوف بیاد .. ؟!

و عاقبت تارتوف اومد و من رو حدود دو ساعت مدهوش کرد ، این کار در دایره ی درک من بسیار وزین و کامل و بی نقص بود ، بازیها که چه عرض کنم همه بازیگرانش کار رو زندگی میکردند تا بازی ، دکور هم که بسیار ساده در عین حال زیبا و کامل موسیقی گوشنواز و از همه مهمتر ترجمه بسیار هنرمندانه ی سرکار خانم مهشید نونهالی

و من هنوز محو هستم و سر تعظیم فرود میارم خدمت سرکار خانم نونهالی و همه بازیگران و عوامل ..

امیدوارم یکبار دیگه و در سالن بهتری باز به تماشای کار بیام تا مسائلی که قبل تر هم ازش یاد کردم لذت دیدن این نمایش رو برام کم نکرده باشند .. !
جناب جعفریان عزیز موسیقی اثر به قول شما و به همین شکل گوشنواز بود ..:)
۰۲ شهریور ۱۳۹۴
درود بر شما مریلیون گرامی ، ارادتمندم قربان
۰۲ شهریور ۱۳۹۴
ارادت از بنده هست فرزاد عزیز ..
۰۳ شهریور ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
دورین: باشد حرف نمی‌زنم، ولی حرف نزدن باعث نمی‌شود فکرم را عوض کنم!
کامران جان کلا نکنه که تارتوف بیاد :)
۰۲ شهریور ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
به آگاهی می رسد امکان خرید بلیت سه روزپایانی این نمایش همینک فراهم شد
همیاری جان، سه روز پایانی تخفیف وفاداری نداره؟ :((
۳۱ مرداد ۱۳۹۴
سپاس از پاسخگویی شما :))
۳۱ مرداد ۱۳۹۴
سلام
تمدید نمیشه؟؟؟؟؟:(((
۰۳ شهریور ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
در این کمدی، مولیر از یکی از آسیب‌ها و مشکلات موجود در فرانسه‌ی قرن 17 سخن می‌گوید و انسان‌هایی را به تصویر می‌کشد که در پشتِ تقدسِ لباس مذهب، افکار آلوده و نیت‌های باطل خود را مخفی می‌کنند. قرنِ 17، دوران رنسانس و رویارویی مذهب و علم بود و از این رو پرسش کردن از دین و جایگاه آن با توجه به پیشینه‌ی تلخی که کلیسا و اعمال بسیاری از کشیشان در ذهن و جان مردم باقی گذاشته بود امری طبیعی می‌نمود. مولیر در واقع با کمک زبان کمیک و نمایشنامه‌های کمدی‌اش و انتقاد اجتماعی که به مشکلات اجتماعی جامعه‌اش وارد می‌کرد، خیل عظیمی از مردم را جذب می‌کرد و شهرتی در میان همگان به دست می آورد.به نظر می رسد بانو نونهالی معتقد است همان آسیبی که در قرن 17 متوجه مردم فرانسه بود در جامعه کنونی ما به شکل نگران کننده ای در حال انبساط است.
بانو نونهالی با هوشیاری تمام بی ... دیدن ادامه » پرده است که تراژدی و یا نمایشنامه‌هایی که صرفاً جنبه‌ی پند و موعظه دارند را برای مردم زمانِ خودش جذاب نمی داند؛ از همین رو کمدی را برای اولین تجربه تئاتری خود برگزیده است.
دقیقا درست گفتیدولی وقتی داشتم قوانین عضویت درسایت را مطالعه می کردم به قانون زیبایی برخوردم که به نظرم آمد اصلا نه در این سایت و بلکه نه در تئاتر ماو نه در سینمای ما و نه در جامعه ما رعایت نمی شود، سوال من این است که چگونه می توان کشیش های قرن 17 میلادی ... دیدن ادامه » را با جامعه روحانی کشورمان مقایسه کرد، چگونه می توان این قدر جامعه روحانیت را بی ارزش نشان داد، آیا این بی احترامی به جامعه روحانیت نیست، آیا این بی احترامی به دین اسلام و مذهب شیعه نیست؟؟؟؟

۲۹ مرداد ۱۳۹۴
جناب نمازی عزیز
این کمدی نه تنها توهین به هیچ دین و مذهبی نیست بلکه در نقطه مقابل فرمایشتان، بر اصول اخلاقی و نفی ریا و دورویی تاکید دارد.چیزی که دین اسلام با وسواس کامل بدان پرداخته است.هر چند هنر نمایش هیچگاه در صدد صدور حکم نیست و فقط اقدام به طرح سوال ... دیدن ادامه » می کند تا بیننده بتواند سره را از ناسره تشخیص دهد.
۲۹ مرداد ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
درود
با توضیحی که در بروشور نمایش می خوانید به محض ورود به سالن با دیدن دکور آویخته، بدون پایه ای استوار درخواهید یافت که نشانه ها در بطن نمایش بسیار است. و به حقیقت نیز همان است. بسیار می خندید اما خنده شما ناشی از تجربه های تلخی است که در ذهن دارید و شاید این اوج موفقیت این طنز زیباست.
بازی ها چونان زیباست و استادانه که گاهی جز عمق صحنه اطراف را از یاد خواهید برد. دیالوگ ها بسیار زیباست و دلنشین و بسیار هم دشوار برای بیان و اجرا.
تجربه ای کاملن متفاوت و نو از یک کمدی اجتماعی دریافتم و بسیار شادمانم از اینکه فرصت دیدار این اثر زیبا را داشتم. اندیشیدم آنچه که هرگز محو نمی شود اندیشه است و این اثر زیبای مولیر پس از این همه سال هنوز حرف های بسیاری برای گفتن دارد و بانو نونهالی با بازآفرینی زیبای آن حق مطلب را ادا نموده اند و بازی استادانه هنرمندان ... دیدن ادامه » گرانقدر زیبایی این اثر را صد چندان نمود.
سپاس بابت این نمایش زیبا و دلنشین
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
تارتوف: متدین بودن که مانع از مرد بودن نیست بانو !
باحضور بزرگانی همچون استاد شهرام ناظری امشب بزمی در شمس برپا بود که با گذشت اندک زمان از شروعش احساس کردم دوپامین در جمجمه ام غلیان می کند و در چشم و گوشم موج می زند و تا این لحظه بند بند وجودم در حال انبساط و گسترش اند.

بانو رویا نونهالی عزیز و چنین هارمونی زیبایی به کوشش تمامی عوامل کمدی تارتوف
سپاس از همۀ آنچه نیکو فراهم آوردید.

رفقا ببینید این منظومه را .
به به!
۲۴ مرداد ۱۳۹۴
کیان بزرگوار
شب پیش نیز این فضا حاکم بود با حضور استادان گرانقدری چون جناب آقای بهمن فرمان آرا ، جناب آقای دکتر خاکی و تنی چند از سایر اساتید و پیشکسوتان که بانو نونهالی نمایش زیبایش را در کمال خضوع به این جمع اساتید تقدیم نمود. با نظر شما موافقم لذتی ... دیدن ادامه » بس وافر به ذهنم نشست. تجربه بی بدیلی است.
۲۷ مرداد ۱۳۹۴
درود بر شما جناب منبری عزیز
چقدر خوشحالم کردید که حس قشنگتان را با من شریک شدید. بسیار سپاسگزارم.
امیدوارم کمدی تارتوف و نمونه هایی از این دست الگویی شوند برای عزیزان تئاترپیشه که سعی در خلق آثار ژانر کمدی دارند و در این امر اولویتشان ارتقاء ذائقۀ مخاطبین ... دیدن ادامه » توأم با رضایت میانگین طیف سلائق باشد.
۲۸ مرداد ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نکنه که تارتوف بیاد! نکنه که تارتوف بیاد!
فیلمی از نظر تماشاگران پس از اجرای یکی از شب های این نمایش در برگه این نمایش جای گرفته است که می توانید آن را همینک تماشا نمایید.

همچنین به آگاهی می‌رسد امکان خرید بلیت روزهای تازه این نمایش تا سه شنبه 27 مردادماه فراهم شده است.
همیاری عزیز درود
مرداد پایان یافت و من فکر می کنم مشغلۀ شما عزیزان موجب شد تا پیشنهاداتی را از تیوال دریافت نکنیم.
۲۴ مرداد ۱۳۹۴
خانم اسدی
تخفیف گروهی تا جمعه ۲۳ مردادماه معتبر بود.
۲۷ مرداد ۱۳۹۴
اوه! ممنون.
۲۷ مرداد ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
به علت استقبال مخاطبان ، تارتوف تا ۶ شهریور تمدید شد
بانو تبریک به شما و همه گروه خیلی نظر مثبت شنیده شده
۲۲ مرداد ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خب خانوم نونهالی توی برنامه خندوانه قرارشون بر این شد که ۲۵ یا ۲۶ام مرداد دویست نفر رو به نمایش تارتوف دعوت کنند، البته این دویست نفر به انتخاب رامبد جوان خواهد بود. من از آقای جوان تقاضا دارم همایون غنی زاده رو در شب های بعد دعوت کنند و یه همچین قراری هم با ایشون بذارن :)
تنور داغه ، نون بچه ها رو چسبوندید
. . . ) . . .
۲۲ مرداد ۱۳۹۴
ﺣﺎﻻ ﻧﻤﯿﺸﻪ ﺍﻭﻥ ۲۰۰ ﻧﻔﺮ ﺍﺯ ﺍﻫﺎﻟﯽ ﻣﺴﺘﻀﻌﻒ ﺗﯿﻮﺍﻝ ﺑﺎﺷﻦ ؟؟؟ ﺁﻗﺎﯼ ﺟﻮﺍﻥ ﮐﻩ ﺍﯾﻨﻘﺪﺭ ﭘﮏ ﻭﻓﺎﻣﯿﻞ ﻧﺪﺍﺭﻩ ..ﻣﻦ ﭘﯿﺸﻨﻬﺎﺩ میکنم ﯾﮏ ﺻﻔﺤﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﺧﻨﺪﻭﺍﻧﻪ ﺑﺎﺯ شود .
۲۲ مرداد ۱۳۹۴
خرج که از کیسه میهمان بود
حاتم طایی شدن آسان بود :))
۲۷ مرداد ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
===
برای یکشنبه بیست و پنج مرداد یا دو شنبه بیست و شش مرداد
===

رویا نونهالی در برنامه "خندوانه" اعلام کرد ، شاید بتوانند برای دویست نفر رایگان نمایش را اجرا کنند...
البته توضیحات این است که برنامه "خندوانه" آن دویست نفر را تعیین خواهد کرد

.
.
.

واقعا کمدیه؟
کمدی کلاسیک محسوب میشود
۲۲ مرداد ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
سلام. اگه امکانش باشه از سرکار خانم نونهالی و گروهشون ممنون میشم چندتا اجرا در ساعت زودتری انجام بشه تا علاقمندانی که براشون مقدور نیست ساعت 20 برن هم بتونن نمایش رو ببینند. سپاسگذار.
آیدا اورنگ این را خواند
sara saghafi و *مرضیه* این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
به آگاهی می‌رسد خرید بلیت روزهای تازه این نمایش فراهم شد.
tanian این را خواند
علی ابراهیم و مرتضی قراویری این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید