تیوال نمایش جنایات و مکافات
S3 : 18:57:12
  از خرداد ۱۳۹۸

: رضا ثروتی
: بابک حمیدیان، آتیلا پسیانی، طناز طباطبایی، مهدی سلطانی، مینا ساداتی، پیام دهکردی، پانته آ بهرام، اصغر پیران، بهناز جعفری
: ماهان (علی) حیدری

: روح الله زندی
: سعید مسرور
: آرش فصیح
: سارا خالدی
: رضا ثروتی
راسکلنیکف دانشجویی ست که ناخواسته مرتکب قتلی شده از آن پس دچار اختلالات روانی گشته در نهایت خود را تسلیم پلیس می نماید.


» فروش اینترنتی بلیت در دیگر سایت‌های محترم انجام می‌شود

سبک:
درام
شهر:
تهران

مکان

خیابان حافظ، خیابان استاد شهریار، تالار وحدت
تلفن:  ۶۶۷۳۱۴۱۹، ۶۶۷۰۵۱۰۱


«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
بشر همواره در رنج است
از دید من جنایت و مکافات انتخاب هوشمندانه ای از سمت ثروتی بوده است تا برای نمایش تفکر خود در مورد رنج بشری یک گام فراتر برود. در صحنه ای که ثروتی به تصویر می کشد علیرغم تمرکزی که روی شخصیت و رنج راسکلنیکف وجود دارد، همه کاراکترها رنج می کشند. نمایش نشان می دهد رنج بردن یا مکافات الزاما نیازی به جنایت عینی ندارد. فقر، ثروت، مذهب، بی مذهبی، قانون و ... همه یا مولد رنج هستند یا توجیه کننده مکافات. بازی های درخشان و طراحی صحنه هوشمندانه که نه تنها روان راسکلنیکف را فضاسازی می کند بلکه اتفاقات دیگر نمایش را هم در لایه های مختلف جانمایی می کند دلچسب هستند. از اینها که بگذریم فاصله ای که نمایش خصوصا در جمع بندی از تفکر مولف رمان می گیرد برای کسی که رمان را خوانده جای نقد باقی می گذارد. شاید اگر قسمت هایی از داستان در ابتدا در قالب یک ... دیدن ادامه » گفتگو روایت می شد مجال بیشتری برای نزدیک شدن به اصل رمان فراهم می آورد. هرچند این احتمال وجود دارد که رمان تنها بستری برای بیان دیدگاه شخص کارگردان بوده باشد.
من کار رو بسیار دوست داشتم. مساله اصلی اینه که به نمایش درآورذن چنین اثری طبعا ناشدنیه. اما کاری که ثروتی کرده تمرکز بر شخصیت راسکولنیکوف با بازی درخشان بابک حمیدیانه. برای نیل به این منظور استفاده ازدکور درخت در سه طبقه ایده هوشمندانه‌ای بوده برای کاوش در روان راسکولنیکوف. ریشه درخت بخش ناخودآگاه و عمیق ذهن راسکولنیکوف، بخش تنه ایگوی و من درگیرش و بخش بالایی درخت سوپرایگو و وجدان که باعث جدال دائمی در روان راسکولنیکوف می‌ه که بالاخره کار صحیح چیه. موسیقی کاملا در خدمت کاره و طراحی صحنه به معنای واقع درخشانه. در مجموع با توجه به دشواری کار نتیجه کاملا قابل قبول از کار درآمده.
چرا نا شدنیه؟
البته شاید شما استاد یا کارشناس نمایش هستید بهتر میدونید
۰۱ تیر
این که چرا برای شخصیت پیرزن داستان بازیگرد مرد انتخاب شده هم جای سوال دارد
۳ روز پیش، شنبه
دینا جان از لحاظ اندامی و مشخصات واقعا به توصیفات داستایوفسکی شباهت داشت .
۳ روز پیش، شنبه
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید