تیوال نمایش دینید اینچ
S3 : 21:27:48
امکان خرید پایان یافته
  ۲۹ تیر تا ۱۲ مرداد ۱۳۹۷
  ۱۸:۳۰
  ۴۵ دقیقه
 بها: ۲۰,۰۰۰ تومان

: فریبرز کریمی
: (اجرا) فریبرز کریمی
: گروه تیاتر بوهمی

: فریبرز کریمی
: نیما تبریزی
: کسرا پاشایی
: محمد کشاورز
: آزاده مردانی
: ‌ آوا درویشی
: پرناز کریمی
: ثمین مهاجرانی
: ‌ امین فروتن

اجرای پیشین این نمایش

می‌توانی جایی برای زندگی انتخاب کنی که همه‌ی آدم‌ها ویژگی‌های یکسان داشته باشند. مثلا هم قد باشند.

گزارش تصویری تیوال از نمایش دینید اینچ / عکاس: سارا ثقفی

... دیدن همه عکس ها »

آواهای وابسته

مکان

تهران، خیابان انقلاب (شرق به غرب)، قبل از چهارراه ولیعصر، بن‌بست کیانپور، پلاک ۷
تلفن:  ۶۶۴۰۴۲۳۰


«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
خرید بلیت روز چهارشنبه ۱۰ مرداد، از روزهای پایانی این نمایش، به نویسندگی، کارگردانی و اجرای فریبرز کریمی آغاز شد.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خرید بلیت روزهای تازه این نمایش، از یکشنبه ۷ تا سه شنبه ۹ مرداد، آغاز شد.
ثمین مهاجرانی این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
چیزی که در نگاه اول جلب توجه می کرد اسم عجیب و تک پاراگراف توضیحی بود که درباره این "میکروتئاتر" نوشته شده بود. نمایش با روایتی آغاز می شود که خاطرات نوجوانی کارگردان قصه گو را روایت می کند. و با نشان دادن عکسهایی از دوران کودکی بیننده را آماده شنیدن خاطره می کند.
برای کسی که با این فرم نمایش آشنا نیست شاید کمی عجیب به نظر برسد و منتظر دگرگونی فضا باشد، مخصوصا با آغازی که فریبرز کریمی انتخاب کرده است هر لحظه منتظریم که جملات او تمام شود و خود نمایش شروع شود. این تغییر با ورود به دنیای تخیل و فاصله گرفتن از آنچه واقعی و خاطره به نظر می رسد آغاز می شود. و هر چه بیشتر پیش می رود کنجکاوی بیننده را برای پی بردن به عاقبت داستان بیشتر می کند. کریمی می داند که هر بخش از داستان را از کجا روع کند و کجا به پایان برساند و این نقطه قوت این اجراست.
او با بیانی ... دیدن ادامه » خودمانی و روان، گویی مشغول تعریف ماجرایی برای رفقایش می باشد. بدون تکلف و دوستانه. و همین جذابیت شنیدن داستان را بیشتر می کند. استفاده خلاقانه از ابزاری ساده و دم دستی مخاطب را به آزمودن این روش سوق می دهد تا شاید هر کدام از بینندگان داستانی با مضامین اینچنینی برای خود خلق کنند.
اگر دوست دارید نمایشی متفاوت، جذاب و کوتاه ببینید که لحظات خوشی را برای شما رقم بزند دیدن "دینید اینچ" را از دست ندهید.
امکان خرید بلیت روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه، در تیوال فراهم شد.

برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
مخاطبان نمایش «دینید اینچ» تا پایان اجرا از تخفیف خرید گروهی از تیوال بهره‌مند هستند.

هر شب ساعت ۲۰:۳۰ در عمارت روبرو

عاطفه گندم آبادی این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
یادداشت نسیم احمدپور درباره «دینید اینچ» منتشر شده در خبرگزاری خبرآنلاین

نسیم احمدپور: فاصله گرفتن از اجراهای متعصبانه، این روزها برای نسل جدید کارگردان‌های تئاتر کاری آشنا است. روزگار نه چندان دوری، برخی منتقدان و اجراگران تئاتر به فاصله هرچه بیشتر هنرها از هم برای حفظ کردن آنچه که اصالت هنری می‌نامیدند، تلاش می‌کردند.

تئاتری که فقط تئاتر باشد، سینمایی که تنها تصویر باشد و ادبیاتی که آنقدر خالص ادبیات باشد که نتوان آن را بر پرده سینما و صحنه‌ تئاتر تصور کرد. هنوز هم هستند کسانی که به این مرزها باور دارند و در توصیف یک تئاتر خوب و یا یک فیلم مورد پسند از عبارت «تئاتر خالص» و «فیلم تصویری» استفاده می‌کنند، غافل از اینکه نسل جدید کارگردانان و هنرمندان مسیر متفاوتی را طی کردند. آنچه که به هم‌پوشانی مرزهای هنر معروف است.

تئاتر «دینید ... دیدن ادامه » اینچ» در دسته‌ چنین کارهایی قرار می‌گیرد. در پوسته‌ بیرونی‌اش با سینما و تئاتر و هم‌پوشانی آنها کار می‌کند و در لایه‌های داخلی‌اش با فرم‌های نمایش برآمده از نمایش ایرانی و به طور مشخص‌تر، پرده‌خوانی. بازی از اسم شروع می‌شود که شنونده را در مرز درست شنیدن یا نشنیدن اسم دیوید لینچ نگه می‌دارد؛ در ساختاری که قرار است مرز بین تماشاگر و اجراگر را تا حد ممکن کم رنگ کند.

در اجرایی که من شاهد آن بودم، فریبرز کریمی از آشنایی‌اش با برخی تماشاگران، بیشترین استفاده را کرد. استفاده‌ای که نه به الگوی «تماشاگر فعال» در پروسه‌ اجرا شبیه بود و نه عکس‌العمل خاصی را از او می‌طلبید. کریمی به خوبی از ایده تئاترش که ظاهرا سلف‌پرتره‌ای درباره خود اوست استفاده می‌کرد و اشاراتی گذرا و کوتاه به برخی تماشاگران و شناختی که از آنها داشت می‌کرد؛ دختر تماشاچی که دیر آمد و مادر خودش که در پایان اجرا او را تشویق می‌کرد از آن جمله بودند.

از طرفی «دینید اینچ» اجرایی است که به انواع نمایش ایرانی بی‌شباهت نیست. اجرایی که در دل آن، اجراگر، پرده‌خوان تئاتری می‌شود که جای پرده‌اش چند جعبه‌ مقوایی قرار است صحنه را بسازند، چند اسباب بازی کوچک، اکساسوار است و دوربین هندی‌کم دست اجراگر، همان چوب نقالی. او روایتی عاشقانه از خودش را برایمان می‌گوید که بی‌شباهت به دنیای ذهنی آثار چارلی کافمن و دیوید لینچ نیست. روایتی که بیشتر از ذهنیت ما و از تاریخ تصاویری که دیده‌ایم کمک می‌طلبد برای آنکه بتواند ما را به داخل این جعبه‌های مقوایی خالی ببرد و آن‌ها را با دنیایی سوررئال و فراواقعی پر کند. و اینجاست که مهم‌ترین ویژگی اجرای دینیداینچ برایم شکل می‌گیرد. و البته سادگی و خونسردی کریمی در اجرا کمک می‌کند که ما در مرز همه‌ی این‌ها باقی بمانیم. مرز بین اجرایی که خودش را جدی فرض کرده، با اجرایی که صرفا قصد دارد به ما یادآوری کند که فقط کاری در حوزه تجربه بصری با تماشاگر است و همین.

جایگزین کردن شیوه پرده‌خوانی با مونولوگ، داستانی سوررئال برای بیان روایت سلف پرتره و همچنین استفاده از ایده‌ دوربین هندی‌کم با اجرایی عامدانه ساده و ظاهرا غیر حرفه‌ای و حتی شلخته در تئاتری که مبنایش را بر رابطه تصویری از طریق پروژکشن با تماشاگر گذاشته، همگی از ویژگی‌های مثبت اجرای «دینید اینچ» است که من را منتظر دیدن کارهای بعدی فریبرز کریمی، این کارگردان مستعد و سختکوش نگه می‌دارد.


لینک مطلب: https://goo.gl/fwAhKB
عاطفه گندم آبادی و امیر این را خواندند
فریما ظهیری این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
امکان خرید بلیت برای روز دوشنبه (اول مرداد ماه) در تیوال فراهم شد.

عاطفه گندم آبادی این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
شروع اجرا: ۲۹ تیر ماه

بلیت‌های سه روز اول اجرا را با ۲۵‎٪ تخفیف از تیوال خریداری کنید.

اعضای پلاس تیوال، از ۴۰٪ تخفیف بهره‌مندند.

شنبه (۳۱ تیر ماه)‌ هم اجرا خواهیم داشت.



عاطفه گندم آبادی این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید