تیوال فیلم امکان مینا
S2 : 15:29:03
: کمال تبریزی
: فرهاد توحیدی
: میلاد کی مرام، مینا ساداتی، شاهرخ فروتنیان، بهرنگ علوی، شایسته ایرانی، سیامک صفری، فرزاد باقری، سیامک احصایی، بهادر مالکی، علی مردانه
: منوچهر محمدی
: فرشاد محمدی
: محمد رضا مویینی، هدی مویینی
: سعید ملکان
: بهزاد کزازی
: مهران ملکوتی
: مجید کریمی
: علی مردانه
: بهنام خاکسار
: زهرا مصفا
: محمد ثقفی
: سید رسول حاتمی
خلاصه داستان: تردید، شک و سر انجام خیانت، زندگی عاشقانه مهران و مینا را به مسیر تازه‌ای می‌کشاند.

گزارش تصویری تیوال از نشست خبری فیلم امکان مینا / عکاس: حانیه زاهد

... دیدن همه عکس ها »

گزارش تصویری تیوال از فرش قرمز فیلم امکان مینا / عکاس: حانیه زاهد

... دیدن همه عکس ها »

عکس‌های پایه

فیلم امکان مینا | عکس فیلم امکان مینا | عکس فیلم امکان مینا | عکس

اخبار وابسته

» میلاد کی‌مرام به خبرنگاران گل داد

» کمال تبریزی در نشست«امکان مینا»: سینما نیاز به ژانرهای مختلف دارد.

» فرش قرمز فیلم سینمایی «امکان مینا» برگزار شد

» عوامل فیلم «امکان مینا» روی فرش قرمز کاخ مردمی

» کمال تبریزی: داوری در جشنواره فیلم فجر سخت است

آواهای وابسته


«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
با دیدن کارهای قبلی آقای تبریزی انتظار یک کار سبک و آرام را از ایشان داشتم و فقط برای پر کردن و چرت زدن در سینما و البته همراهی برخی از دوستان به سینما رفتم که میشه گفت درسته نظر همه دوستان منفی هست ولی تا این اندازه فیلم بدی نبوده (حداقل نسبت به کارهای قبلی (دو سه کار آخری ایشان))

باز هم میشه گفت نظر هر کس برای خودش محترم هستش
مریم زارعی و شادی بهرامی این را خواندند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
ووقتی این همه نظرات منفی رو خوندم کلا از دیدن فیلم منصرف شدم.
البته پس از مشاهده فیلم طعم شیرین خیال، امید خودم رو کلا از آقای تبریزی از دست دادم، نمیدونم این کارگردانان کهنه کار به چه سمت و سویی دارن پیش میرن. امیدوارم در سال بعد شاهد فیلم بهتری از ایشان باشیم.
شادی بهرامی و حسین این را خواندند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
یا خدا... چرا این فیلم انقدر کاندید شده!!!
مجتبی مهدی زاده و کاوه علیزاده این را خواندند
setayesh، کامران م. و پریناز بایرامی این را دوست دارند
به همون دلیل که اخرین بار کی سحرو دیدی شده
۲۱ بهمن ۱۳۹۴
خیلی دوست دارم بدونم هیأت داوران تو این فیلم چی دیدن که تماشاگرا ندیدن! :D
۲۱ بهمن ۱۳۹۴
این و دختر و سحر بیدلیل و بخاطر رابطه کاندیدا شدن
۲۴ بهمن ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
دیروز از وسط میهمانی بلند شدیم، عذر خواهی کردیم ،از شمال کوبیدیم و با سرعت نور خودمان را رساندیم اریکه ایرانیان تا "امکان مینای" استاد کمال تبریزی را ببینیم. نام کمال تبریزی انقدر بزرگ بود و هست که همه این انگیزه ها را در ما بیانگیزاند و ما را مستقیم از شمال به سمت سالن سینما بکشاند. فیلم های قبلی این کارگردان و سابقه خوبش در سینمای ایران، شبی به یاد ماندنی را در ذهن مان ساخته بود. بین راه که می آمدم رادیو جوان داشت از جشنواره فیلم فجر گزارش می داد و بخشی از مصاحبه پیمان معادی را پخش می کرد. خبر نگار پرسید شما از این ریسک کار با یک کارگردان فیلم اولی کم سن و سال (ابد و یک روز) نمی ترسیدید و ایشان خیلی محکم جواب داد نه! فیلم نامه را دوبار خواندم و گفتگویی با کارگردان داشتم و کار را با کمال میل قبول کردم. بین راه با خودم فکر میکردم واقعا نام یک کارگردان ... دیدن ادامه » چقدر می تواند در کشاندن مردم به سینما نقش داشته باشد و پیمان معادی عجب دل گنده ای دارد! با این ذهنیت نشستم روبروی پرده سینما و "امکان مینا" شروع شد. نیم ساعت اول به شکل آهسته،بی معنی ،دیوانه کننده گذشت و چیزی نفهمیدیم، یک ساعت گذشت،چیزی نفهمیدیم،یک ساعت و نیم گذشت،چیزی نفهمیدیم،فیلم به بدترین شکل ممکن تمام شد و باز هم چیزی نفهمیدیم!!! یک فیلم کاملا بی محتوا، کنگ، مبهم ،با بازی های اغراق آمیز و خسته کننده. هیچ رد پایی از کمال تبریزی ای که در ذهن داشتم در فیلم نبود.فضای اوایل انقلاب،گروه مجاهدین خلق،یه مشت مامور اطلاعات که انگار مغزشان تا کلاس اول دبستان بیشتر رشد نکرده است!یک سری تصاویر به هم وصل شده بی ربط،شخصیت های بسیار بد پردازش شده،نقش اول زن و مرد گیج و منگ،داستان نا امید کننده و دوساعت زمان خسته کننده تمام چیز هایی بود که از فیلم دستگیرمان شد. کاش می شد درون مغز آقای کمال تبریزی را دید که چه خبر است؟!!!! چگونه این فیلم نامه انتخاب شده؟ چه دغدغه ای را می خواستند مطرح کنند؟ این آدم ها که بودند؟ چه می خواستند ؟ چه نتیجه ای در ذهن شان بود؟ من که کلا دیوانه شدم با دیدن این فیلم. نگرانم داوران جشنواره چه چیز این فیلم را می خواهند داوری کنند؟!!!!! به نظر اینجانب اگر اغراق نکرده باشم بی شک یکی از بدترین فیلم های این چند سال اخیر بود. فقط ناراحتم از اینکه به قدرت یک "نام" میهمانی را ترک کردم و خودم را رساندم سینما! واقعا حیف! پیمان معادی عزیز درست می اندیشد! نام های بزرگ هم فیلم بد می سازند و بی نام ها هم فیلم خوب می توانند بسازند. گول نام ها را نخوریم. حیف از آقای تبریزی عزیز. دوست دارم ایشان را با همان مارمولک،با همان لیلی با من است با همان فرش باد در ذهن نگه دارم. .
و یک تکه نان.
۱۷ بهمن ۱۳۹۴
و یک تکه نان....
۱۷ بهمن ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
چند سالی هست که خبری از "کمال تبریزی" نیست!... نمی‌دانم خدای نکرده مُرده! یا شاید هم یکی شبیه او آمده و کمال تبریزی را خورده و جایش دارد فیلم می‌سازد!... یا اگر کارگردان این فیلمها واقعن همان کمال تبریزی است، نمی‌دانم سرش به جایی خورده یا چه اتفاقی برای کارگردان "مارمولک" و "لیلی با من است" افتاده که در این دو سال چنین فیلمهایی از او می‌بینیم و به چنین جایی رسیده.
فیلم جز کمی فضا سازی و طراحی صحنه و لباس مقبول، تا دلتان بخواهد ضعف دارد. چه در بازیها، چه در روایت، چه در تدوین و خصوصن در فیلمنامه!... ضعف‌های پایه‌ای و ریشه‌ای آن هم از بزرگان فیلمنامه‌نویسی و کارگردانی! نقطه عطف اول این فیلمِ حدود 100 دقیقه‌ای، بعد از یک روند کند و ملال‌آور در دقیقه 45 رخ می‌دهد! بعد، با یک شکل وخیم و بی‌منطقی، اتفاقات بی نوبت و پشت هم رخ می‌دهد. به اینها ... دیدن ادامه » ضعف عجیب در شخصیت‌پردازی را هم اضافه کنید؛ دو شخصیت اصلیِ فیلم نه درست معرفی می‌شوند نه درست جا می‌افتند که بخواهد حرکاتشان در طول فیلم توجیه‌پذیر باشد! حماقت از سر و روی تمام اشخاص چه اصلی و چه فرعی می‌ریزد!... ضمن اینکه، فیلمی با این داستانِ ساده و تکراری، با حدود 20، 30 ذقیقه جمع می‌شود؛ بیشتر از نیمی از زمان فیلم، اضافی است!
خلاصه، من که زجر کشیدم؛ شما هم به‌نظرم به خودتان رحم کنید!
راستی، نام فیلم به‌نظرم بیشتر به "مکان مینا" می‌خورد تا "امکان مینا"؛... از کجا معلوم، شاید نامش از اول همین بوده!
امتیاز: 2 از 10
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
دوست نداشتم.

چرا این سوژه؟
چرا الان؟
چرا این شکلی؟

وزارت اطلاعات به راحتی دور می خورد؟ آن هم توسط یک روزنامه نگار جوان؟

مامور کارکشته وزارت اطلاعات به راحتی یک جوان احساساتی را به مقر اصلی وزارت می برد و همه اطلاعات محرمانه یک پرونده سنگین را به او می گوید؟

ماموران وزارت اطلاعات با آن همه دم و دستگاه از عهده تعقیب یک جوان که الان همه راز و رمز شبکه و نیروهای اطلاعات را می داند بر نمی آیند. اصولا برای تعقیب او هیچ پیش بینی نکرده اند!

بعد از لو رفتن خانه تیمی هیچ کس به جاوید ( مهره اصلی که همه دنبال او هستند) اطلاع نمی دهد.و او به راحتی به تله می افتد!

نیروهای سازمان مجاهدین در طول فیلم برای برقراری ارتباط از کلی قانون و قاعده و حروف رمز استفاده می کند اما مینا وسط شهر با رئیس باند که عینک دودی زده و و چند پرونده هم در دستش دارد قرار می گذارد . اصلا هم تابلو نیست.

مینا ... دیدن ادامه » به مجاهدین می پیوندد، حاضر میشود بچه اش را سقط کند، به همسرش خیانت کند چون دوست نوزده ساله اش تیر خورده! آن هم مینایی که در طول فیلم به شدت احساساتی و عاشق همسرش است!

آقای تبریزی لطفا سال بعد به خودتان مرخصی بدهید!
همیشه ضربه اصلی رو از متن می خوریم...
۰۴ شهریور ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
مثل اکثر نظرات و مثل مابقی فیلما (تا اینجای کار)
فیلم اخرش خراب میشه
هندی میشه
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خلاصه داستان رو که بخونی و بعد فیلمو ببینی میفهمی که یکی از بهترین خلاصه هایی که گفته شده و ایهام داشته!
نقدش باشه برای زمان اکرانش اما برای معرفیش اینبار باید از واژه های مسعود فراستی خرج کرد: فیلم عقیم رها میشه، الکنه، لاله!
فیلم "امکان مینا"با بازیهای فوق العاده میلاد کی مرام و افتضاح گلشیفته ساداتی!؟ و همچنین انتخاب بشدت بد همه بازیگران، یک درام سیاسیه رازگونه ست که تنها نقطه عطف اون کشف رازه و البته در مبهوت کردن بیننده بد عمل نمیکنه!
فیلم خیلی کند و خسته کننده شروع میشه و در میانه ها با ورود به فاز کار سیاسیه مینا و مهران خوب عمل میکنه و در انتها با پایانی بد و پر از سوال بدون جواب تموم میشه! انگیزه مهران از این کارش چی بود؟ بخاطر عشقش به مینا بود یا بواسطه حضور بچه؟ دوستش باعث شد؟ مینا چی میشه؟ و...
کارگردانی خوب نیست ، موسیقی متن انگار ... دیدن ادامه » نداره! سوتی های تصویری مثل سریال کیمیا دیده میشه ولی گریمهاش خوبه!
خیلی جالب بود که بعد از تموم شدن فیلم کسی براش دست نزد!
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
مهران: هیچ رژیمی به کسی که جلوش اسلحه گرفته ، گل نمیده!




واینطوریه که وقایع دهه شصت توجیه میشه! و بخاطر همین یه خط میشه فیلم ساخت!
این یه ضد دیالوگه!!
۱۶ بهمن ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
واقعا پایان بندی کار خیلی ضعیف بود. به طور کلی فیلم جذاب و پرهیجانی بود اما نمی دونم چرا اینجوری تمومش کرد؛ عین فیلم هندی ها...
مجتبی مهدی زاده این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
آخه چرا از چنین فضای خوبی بهتر استفاده نکردی آقای تبریزی.خیلی خیلی خیلی می توانست از این که دیدم بهتر باشد.
شادی بهرامی و رومینا خلج هدایتی این را خواندند
بیژن وکیلی و مجتبی مهدی زاده این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید