تیوال نمایش اثر پرتوهای گاما بر گلهای همیشه بهار
S2 : 05:10:30
  ۱۵ فروردین تا ۰۶ اردیبهشت
  ۱۹:۳۰
  ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه
 بها: ۶۰,۰۰۰، ۵۰,۰۰۰ و ۴۰,۰۰۰ تومان

: پل زیندل
: شهرام زرگر
: مهتاب نصیرپور
: خسرو احمدی، علی تاجمیر، مبینا طبایی، آریانا مجد، نیکتا مستوفی، مهتاب نصیرپور و شهین مهین فر
داستان زندگی یک خانواده‌ی نیویورکی در محله‌ی فقیرنشین برانکس در دهه‌ی پنجاه میلادی.

شبکه‌های اجتماعی تماشاخانه سپند: اینستاگرام
با خرید بلیت اجراهای این تماشاخانه و ارائه‌ بلیت همان شب، از ۱۰٪ تخفیف کافه رستوران «خانه فیروزه» در محوطه مجموعه بهره‌مند می‌شوید.


از ردیف ۱ تا ۳: ۶۰،۰۰۰ تومان
از ردیف ۴ تا ۷: ۵۰،۰۰۰ تومان
از ردیف ۸ تا ۱۰: ۴۰،۰۰۰ تومان
شهر:
تهران

مکان

تهران، خیابان کریمخان، خیابان عضدی جنوبی (آبان)، خیابان سپند، پلاک ۶۹، تماشاخانه سپند
تلفن:  ۸۶۰۳۷۸۰۷

گزارش تصویری تیوال از نمایش اثر پرتوهای گاما بر گلهای همیشه بهار / عکاس: سارا ثقفی

... دیدن همه عکس ها »

ویدیوهای وابسته


«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
هر دوره ای یه شاهد می خواد، مامانی شاهد دوره ای هست که برای ما یادآور یه آه کوتاه دردناکه... {نقل به مضمون}
فرامرز فخری این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
چاپ شده در روزنامه اعتماد به تاریخ دوم اردیبهشت نود و هشت

میان شکوفایی و فروپاشی
نوشته محمدحسن خدایی

نمایشنامه‌ تحسین‌شده‌ای چون «اثر پرتوهای گاما بر روی گل‌های همیشه بهار ساکنین کره ماه» نوشته پُل زیندل، یادآور تقابل والدین و فرزندان است. غیاب پدر و حضور مادری که سعی دارد اقتدار خود را تا نهایت ممکن اعمال کند. نتیجه فاجعه‌بار است اما موجب خودآگاهی شخصیت خلاق و خیال‌پردازی چون «تیلی» ‌می‌شود. همان دخترکی که در مواجهه با رنج زمانه، به اتم و نیروهای رهایی‌بخش آن پناه برده و در پی ساختن جهانی یکسره تازه است. «بئاتریس» در جایگاه مادر، از پس سال‌ها ناکامی، نگاهی کمابیش تلخ به جهان دارد و «شکوفایی» فرزندش را تاب نیاورده و در نهایت وقتی می‌فهمد که مردم او را «بتی دیوانه» خطاب می‌کنند، دچار فروپاشی ذهنی می‌شود. پل زیندل نمایشنامه را در ... دیدن ادامه » جوانی نوشته و می‌توان آن را نوعی اتوبیوگرافی دانست که مناسبات محله برانکسِ نیویورک را بازتاب می‌دهد. گویا همین جوانی و بداعت نویسنده است که مهتاب نصیرپور را در مقام کارگردان به صرافتِ آن انداخته که دراماتورژی متن را به محمد رحمانیان بسپارد. افزودن شخصیتی چون پل زیندل نمایشنامه‌نویس به‌همراه رویت‌پذیر کردن جان گودمن که اغلب حضور او را در متن نمایشنامه از طریق مکالمات تلفنی متوجه می‌شویم، از تغییرات اعمال شده است. فی‌المثل پل زیندل همچون شاهد/ناظر عمل می‌کند و مدام با فاصله‌گذاری، رابطه تماشاگران با آن‌چه را که بر صحنه می‌بینند را کیفیت تازه می‌بخشد. به میانجی این مداخلات می‌توان حتی نظریات انتقادی دراماتورژ را در باب نمایشنامه درک کرد. فی‌المثل شیوه‌ای که زیندل در نوشتن توضیح صحنه اتخاذ کرده و با نوعی گشاده‌دستی نوشته که «شلختگی در همه‌چیز مشخص است» از نظر دراماتورژ، در تضاد است با رویکرد نویسندگانی همچون آرتور میلر یا تنسی ویلیامز در نوشتن جزییات دقیق صحنه.
اجرای مهتاب نصیرپور از «اثر پرتوهای گاما بر روی گل‌های همیشه بهار ساکنین کره ماه» به نسبت نمایشنامه زیندل، نگاهی تلخ‌تر دارد و با مونولوگ تاثیرگذار « شهین مهین‌فر»، به پایان می‌رسد که بشارتی است از جهانِ پرمشقت این‌روزهای ما. زیندل اما با رویکردی خوش‌بینانه در انتها، به میانجی تیلی، مانیفستی روشن از آینده ارائه می‌دهد که در آن، علم و تکنولوژی راهگشاست و اتم‌ها به شکل استعاری، دست‌ها و قلب‌ها را به خورشید، متصل کرده و نشانی از آینده روشن دارند. گویی دهه پنجاه میلادی قرن بیستم، واجد نوعی خوش‌بینی آمریکایی بوده که همه می‌توانستند به اتم عشق ورزیده و کامروا شوند. امّا روایت محمد رحمانیان و مهتاب نصیرپور، تلخ است و نه چندان امیدبخش. در زمانه عسرت‌های بی‌پایان و امیدهای از دست رفته، شاید دراماتورژی به کار آرمان‌‌گرایی بیشتر آید و درست در بزنگاه آرمان‌زدایی از تمام عرصه‌های زندگانی، امید را بار دیگر طلب کند. اما هر چه هست اجرایی که این روزها در سالن سپند مشاهده می‌کنیم بیش از آنکه آرمان‌گرا باشد واقع‌گرا و تلخ‌ است. همان روح زمانه که فاقد چشم‌اندازی روشن است و منقاد نیروهای سلطه و سرکوب. در نهایت مهتاب نصیرپور در مقام کارگردان، با استفاده از بازیگرانی جوان در کنار خسرو احمدی با تجربه، به اجرایی رسیده که در آن دهه پنجاه میلادی در نسبت با اینجا و اکنون ما بازنمایی می‌شود. پارادوکس خوش‌بینی روزگار گذشته در مقابل تلخی این روزهای ما.
نمایشنامه ای بسیار تلخ تاثیرگرفته از کارهای تنسی ویلیامز همراه با نواوریهایی به کارگردانی بانوی نمایش ایران مهتاب نصیرپور . نصیرپور چون همیشه بازی درخشانی دارد و بقیه بازیگران هم بسیار مسلط و بی نقص بودند . این نمایش قوی را ببینید
حمیدرضا مرادی، علی جباری، امیر مسعود، Negin Fooladi و زهره شاداب این را خواندند
azi rezaei و payam tafazzoli این را دوست دارند
دلمون میخواد ببینیم ولی نه با این قیمت :(
۰۳ اردیبهشت
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
برای دیدن این نمایش بهتره که نمایشنامه اصلی رو بخونید، به خاطر اینکه یکی از نقاط قوت کار، در واقع نقطه طلایی کار کار دراماتورژ (استاد رحمانیان) روی نمایشنامه است.
از نمایشنامه که بگذریم دکور بسیار کاربردی و چشم‌نوازی داشت که این روزها کمتر تو تئاتر ما دیده می‌شه، دکوری که معلومه برخلاف این روزها بیشتر از اینکه به صرفه جویی در هزینه فکر بشه به در خدمت کار بودن دکور فکر شده بود.
بازی های بازیگران هم درکل خوب بود، با اینکه تعدادی از بازیگرا هنرجو بودن ولی بازی پخته بازیگرای حرفه ای اون رو پوشش داده بود.
به نظرم نقطه ضعف کار تبلیغات کار بود، این روزها کارهای خیلی ضعیف تر بیشتر تو بوق و کرنا می شم ولی حیف این کار خوب که خوب معرفی نمیشه!
شما چرا نظرت فقط راجب نمایشای تماشاخانه سپند انقد مثبته!
میشه لطف کنید نظر سودجویانه ندید!
۰۲ اردیبهشت
آقای بهجتی اردکانی عزیز درود بر شما
درباره اینکه چرا فقط درباره نمایش های تماشاخانه سپند نظر می دم باید بگم چون من کارمند تماشاخانه ام و فقط فرصت می‌کنم نمایش های تماشاخانه خودمون رو ببینم و کمتر می‌تونم کارهای دیگه رو ببینم
نکته دوم اینکه شما بنده ... دیدن ادامه » رو اشتباه قضاوت کردید، بنده نظر منفی هم درباره نمایش ها دادم
مثلاً آخرین نظرم درباره نمایش هفتمین جان سگ
به نظرم خوبه آدم قبل از نوشتن یه مقداری ببینه و فکر کنه
۰۴ اردیبهشت
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
بِتی [خطاب به دخترانش ماتیلدا و روث]: ((دو دسته آدم، تو دنیا هستن: یه دسته، آدم حسابی اند؛ دسته ی دیگه ادای آدم حسابی ها رو درمیآرن)).
یلدا معصوم و فرزاد جعفریان این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
این نمایش تمدید شد. خرید بلیت روز یکشنبه ۱ اردیبهشت این نمایش، به نویسندگی پل زیندل، کارگردانی مهتاب نصیرپور و با بازی خسرو احمدی، علی تاجمیر، مبینا طبایی، آریانا مجد، نیکیتا مستوفی، مهتاب نصیرپور و شهین مهین فر آغاز شد.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نمایش بسیار قشنگی بود بخصوص که خود مولف هم درش نقش داشت و پایان نمایش بسیار تکاندهنده
خیلی عالی بود ارزش دوباره دیدن رو هم داره
خوشحالم که تونستم بازی خانم نصیرپور رو از نزدیک ببینم
صدای خانم نصیرپور و آقای احمد آقالو (روحشون در آرامش باشه) از تله تئاترهایی که در نوجوانی می دیدم هنوز تو گوشمه
تمام ابعاد نمایش هوشمندانه و قوی و پر از خلاقیت بود
سپاس
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
یک نمایش جدید و نو
بادراماتورژی خیلی عالی
بازی خانم نصیر پور مثل همیشه بی نظیر بود و لذت بردیم
اقای احمدی عزیز که همچنان درخشان هستن
خانم مهین فر با صدای دلنشینشون و منولوگ آخرشون زیبایی نمایش رو دو برابر کردند
یه نقد کوچک هم داشتم خانم طبایی به دلیل اغراق زیاد در بازی و و صدای جیغشون باعث آشفتگی صحنه میشدند و صداشون گوش ادم رو اذیت میکرد
خانم مجد نقش یک دختر درونگرا و نابغه‌رو به خوبی بازی کردند بازی قابل لمس بود و به نظرم خوش درخشید
و خانم مستوفی در آرامش نقش یک دختر شرور رو به خوبی انجام داد
در کل ۹۰‎٪ کار بی نظیر بود به جز همون موردی که اشاره کردم
خسته نیاشید
بهادر آذری، محمد حسن موسوی کیانی و غزل ه این را پاسخ داده‌اند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
احساس خوش اقبالی خاصی دارم که سال جدید رو با یک فیلم خوب (تختی) و یک تئاتر خوب شروع کردم:)
نمایشنامه رو خیلی دوست داشتم با همه تلخیهاش،فقط ای کاش قسمت پایانی اضافه نمیشد به کار و نمایش با جملات مهتاب نصیر پور"تیلی!حاااالم از این زندگی بهم میخوره!..."تمام میشد.
بازی مهتاب نصیرپور واقعا فوق العاده بود و تمام کاستیهای کار و کاستیهای بازی دیگر بازیگران رو پوشش میداد به نظرم.
فکر کنم جا داره که دست و پای بعضی از به اصطلاح بازیگران معروف و خوش رنگ و لعاب رو به زور ببندند و هفته ای یه بار (مثل مصرف یک دارو جهت کاهش توهم و خودشیفتگی!)مجبورشون کنند برن و بازی مهتاب نصیر پور رو ببینند برای تقویت بیان و اکتشون!

بازی خانم شهین مهین فر رو هم دوست داشتم.
*روح پسرشون "سبز" و قرین آرامش!
اول اینکه خوشحال شدم مجموعه پالیز(با اسم جدید سپند) مجددا شروع به فعالیت کرده.
نمایش خوبی بود.
به نظرم بازیگری سرکار خانوم نصیرپور خیلی بهتر از کارگردانی ایشونه.
با توجه به اینکه متن نمایش از نظر من خیلی خوب بود،زمان زیادی برد تا من بتونم با شخصیتهای نمایش ارتباط برقرار کنم که به نظر من میتونست از ضعف کارگردانی باشه.
در پایان هم بازی جناب احمدی وخانم مهین فر رو دوست داشتم و بازی خانم نصیرپور هم مثل همیشه عالی بود.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
یک نمایش خوب و نگاهی جدید
مثل همیشه خانم نصیر پور توانا
خسرو احمدی همچنان درخشان
انتخاب ظریف خانم شهین مهین فر
یک نقد کوچک در مورد خانم طبایی اغراق در بازی و صدای خیلی بلندشون باعث اشفتگی صحنه و به ستوه اوردن تماشاگر میشد
خانم مستوقی و خانم مجد خوش درخشیدند
خانم مستوفی در کمال ارامش نقش دختری شرور را ایفا کرد و به خوبی از پسش برآمد
خانم مجد نقش دختری درونگرا و نابغه را در هرج و مرج خانواده به خوبی و با تسلط ایفا کردند
محمد حسن موسوی کیانی و الهه هدایتی این را خواندند
arash tehrani این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
تمامی اجزا و ارکان صحنه درست و به جا بودند ، از چندین شکل مختلف برای مشاجره ها استفاده شده بود که ذهن بیننده را وادار به حدس زدن اتفاق بعدی میکرد که نقش ها هم مکمل همدیگر بودند و در طول اجرا با رهبری خانم نصیر پور بی نقص اجرا شد و نقش دیگر آن بازیگر جوان مبینا طبایی که نبض اجرا را به دست داشت و جلوگیری از افت فشار نمایش میکرد که نمایش در هر لحظه شوق و هیجان منحصر به فردی داشت .
کمتر بمال، کمتر بنال :)))

هر چیز قهوه ای ای اسمش قهوه نیست ..!
*دیرتر بنال
۱۹ فروردین
آدم ها دو دسته اند یا آدم حسابی اند یا ادای آدمها حسابی در می اورند..
۲۰ فروردین
❤️⁩⁦❤️⁩⁦
۲۰ فروردین
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
کمتر بمال کمتر بنال***
تو دوست داری به مادرت بخندند...
سیب.گلابی.خیار...
بازی بینظیر از استاد نصیر پور. یکه تازه صحنه بودن. و بار نمایش هم بدوش ایشون هست. یک کپسول کامل آموزشی ست. یک کلاس درس کامل است برای دانشجویان و هنرجویان...
طراحی صحنه بسیار خوب و عالی. خیلی دکورشون رو دوست داشتم...توازن.تقارن.تعادل. هر لحظه یک کارت پرستال میتونه باشه....
ایده چراغ قوه هم برای نور پردازی عالی بود دوست داشتم...
کلی ایده و حرفای خوب میشه درباره بازیگرا و عوامل زد..همگی خسته نباشید.
آریانا مجد آفرررررررین-عالی
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
برای کاربرانی که امروز شنبه ۱۷ فروردین ماه اقدام به خرید بلیت این نمایش نمایند، ۳۰٪ تخفیف در نظر گرفته می‌شود.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
اولین تجربه خانم نصیرپور در مقام کارگردانی با توجه به اینکه بار اصلی نمایش هم به دوش خودشون بود به نظر من خیلی خوب دراومده بود. برای روز اول همونطور که خودشون هم اول نمایش اعلام کردن هنوز یک سری موارد مشکل داشت و کار داشت تا درست بشه که با توجه به توضیح خودشون برای من قابل احترام بود و امیدوارم تا چند روز آینده مشکلاتشون حل بشه کامل .
نمایشنامه رو دوست داشتم مخصوصا اینکه درون مایه طنز هم داشت ، بازی بازیگرا خوب بود مخصوصا خود خانم نصیرپور و آقای احمدی ، بازی خانم طبایی به نظرم اغراق داشت یکم یا حداقل حسی که به من منتقل میکردن اینجوری بودن ، خانم مستوفی و مجد عزیز هم با احترام بازی خاصی ارائه ندادن، حضور خانم مهین فر نازنین و صدای زیباشون کار رو جذاب تر هم کرده بود، حضور آقای تاجمیر و نقششون به عنوان نویسنده برای من دوست داشتنی بود.
پایان بندی ... دیدن ادامه » رو خیلی دوست داشتم ، دکور و طراحی لباس خوب بود ( اگر اشتباه نکنم کار طراحی و اجرای دکور با آقای سهیل دانش کار درست بود) ، موسیقی و نور جای کار و درست داشتن دارن یه جاهایی موسیقی زیاد بود صداش مخصوصا قسمت پایانی نمایش که خانم مهین فر خودشون صحبت میکردن ،‌صدای موسیقی سوار بود بر صدای ایشون و به سختی میشد متوجه مونولوگ ایشون شد.

در کل من کار رو دوست داشتم

حاشیه : فکر کنم تغییر دکوراسیون و تغییر مدیریت مجموعه پالیز سابق و سپند فعلی هم تاثیری نداشته در تاخیرها و کماکان تاخیرها ادامه داره توی این مجموعه تقریبا ۳۰ دقیقا تاخیر داشت کار تا شروع. / بروشوری هم موجود نبود که احتمالا به اجرای اول نرسیده بود امیدوارم در اجراهای بعدی باشه .
حالم از تو بهم میخوره مامان...
حالم از این خونه بهم میخوره مامان...

اثر پرتوهای گاما بر گلهای همیشه بهار، اثر ارزشمند و شریفیست. با توجه به اینکه شبه اول اجرا بود و کمی ناهماهنگی در نورپردازی و تغییر پرده‌ها وجود داشت ولی کار بسیار شسته رفته و تمیز بود و تماشگر با تک تک اکتها و دیالوگها همراه میشد. خانم نصیرپور، یک هنرمند تمام عیار و دوست داشتنی هستن که امشب، روی صحنه این نمایش بینظیر بودند. بازی خانم طبایی و خانم مهین‌فر هم بسیار چشم نواز بود.
بدرخشید.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خرید سانس تازه این نمایش، به کارگردانی مهتاب نصیرپور و با بازی خسرو احمدی، علی تاجمیر، مبینا طبایی، آریانا مجد، نیکیتا مستوفی، مهتاب نصیرپور و شهین مهین فر آغاز شد.
حمید این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خرید بلیت این نمایش، به نویسندگی پل زیندل، کارگردانی مهتاب نصیرپور و با بازی خسرو احمدی، علی تاجمیر، مبینا طبایی، آریانا مجد، نیکیتا مستوفی، مهتاب نصیرپور و شهین مهین فر آغاز شد.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید