تیوال نمایش گاو بازی
S3 : 12:31:46
بررسی روابط بین انسانها و اخلاقیات پلید انسان در سایه گسترش سرمایه‌داری
  ۲۷ آذر تا ۱۹ دی ۱۳۹۶
  ۱۸:۳۰
  ۱ ساعت
 بها: ۳۰,۰۰۰ تومان

: مایک بارتلت
: آیسان عبداللهی، احسان پایدار
: احسان پایدار
: امیر قنبری، منا شریفی، شایان رسولی، برنا اعتمادی

: جلال تهرانی
: احسان فلاحت پیشه
: مجید آتشی
: بیتا نصر
: احسان پایدار
: حمید خوشنویس
: احسان فلاحت پیشه
: سهند نیک نژاد
: بنفشه امین
: نفیسه زارع، پیمان فخرایی
: مرتضی کازرانی

بیوگرافی کارگردان:
احسان پایدار، متولد :١٣۵٩
او تحصیلات خود را در رشته مهندسی کامپیوتر از University Hertfordshire به پایان رساند و سپس در house play Neighborhood که (بزرگانی چون دیان کیتن، رابرت دیوال، گرگوری پک، استیو مک کویین و... از آن فارغ التحصیل شده‌اند) تکنیک بازیگری مایزنر را آموخت و فارغ التحصیل گردید و بعد از پایـان دوره‌های آموزشی و گذارندن ورکشاپ‌های متعدد، بعد از ۲۸ سال به ایران بازگشت تا آموخته‌های خـود را بـه عنـوان مدرس بازیگری و کارگردان با فضای فرهنگی کشور، هنرمندان و فعالین عرصه هنرهای نمایشی و هنرجویان سهیم کند و در حد توانش پلی بین تیاتر روز دنیا و تیاتر معاصر ایران برقرار کند. او  بعد از تحقیقات بسیار در زمینه یافتن نمایشنامه‌ای که مناسـب بستر فرهنگی ایران باشد در نهایت به نمایشنامه گاو اثر مایک بارتلت رسید و با توجه به ویژگیهای خاص آن، ایـن نمایشـنامه را برای اجرا انتخاب کرد. عوامل این اجرا ترکیبی از هنرجویان خـود و  بازیگران و عوامل حرفه‌ای تیاتر کشور هستند.

داستان در یک دفتر اداری اتفاق می افتـد که سـه همکار مشغول جدل برای حفظ شغل خود هستند چرا که بعد از ملاقات با مدیر ارشد شرکت، به علت تعدیل نیرو، بناست تا یک نفر از این سه همکار اخراج شود.

گزارش تصویری تیوال از نمایش گاو بازى / عکاس: سارا ثقفی

... دیدن همه عکس ها »

گزارش تصویری تیوال از نمایش گاو بازى / عکاس: سید ضیا الدین صفویان

... دیدن همه عکس ها »

عکس‌های پایه

نمایش گاو بازی | عکس نمایش گاو بازی | عکس نمایش گاو بازی | عکس نمایش گاو بازی | عکس

ویدیوهای وابسته

آواهای وابسته

مکان

خیابان حافظ، خیابان استاد شهریار، روبروی تالار وحدت، سالن حافظ
تلفن:  ۶۶۷۵۶۰۴۳


«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال

با اینکه اولین بار بود از دونفرشون (منهای خانم شریفی و اقای اعتمادی که توی نمایش مستاجرم خوب بودند) اجرا می دیدم ولی اکت و بیان خوبی داشتن
یک نمایش با خط و روند داستانی سبک که هر کسی رو بعدش به فکر وا میداره
محشر نبود ولی رضایت بخش بود
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
بازی ها خوب متن خوب و دکور ساده خوب تر. مختصر و مفید. آن زمان که از سالن بیرون آمده و لبخند رضایت بر لب دارید. حیف که فردا تموم میشه.
خرید بلیت روزهای پایانی نمایش، از یکشنبه ۱۷ تا سه شنبه ۱۹ دی، هم اکنون آغاز شد.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خرید بلیت روزهای تازه این نمایش، چهارشنبه ۶ و جمعه ۸ دی، هم اکنون آغاز شد.
محمدحسن خدایی
کوتاه و شتاب‌زده در باب نمایش گاو بازی

نمایش گاو بازی به نویسندگی مایک بارتلت و کارگردانی احسان پایدار این روزها در تالار حافظ در حال اجراست. روایتی از سه همکار که قرار است در یک آزمون داخلی تعدیل شده و یکی از کامندان، اخراج شود. نمایش ... دیدن ادامه » به خوبی نشان می‌دهد که چگونه اصل انتخاب طبیعی داروین، این روزها به کمک بروکراسی سرمایه‌داری آمده تا افراد ضعیف و معمولی کنار گذاشته شود. مدیر شرکت که بایستی با عدالت در رابطه با زیردستان خود تصمیم گرفته و دموکراتیک باشد، دقیقا هم‌نوا با آن دو کارمندی می‌شود که در یک اتحاد استراتژیک و نامقدس، کارمند ضعیف را قرار است که تحقیر، اخراج و نابود کنند.
مایک بارتلت قرابت سرمایه‌داری متاخر با فاشیسم را به خوبی نشان می‌دهد. اینکه چگونه بدن‌های قوی مردان، مکر زنان و صد البته ترس و محافظه‌کاری مطرودان، می‌تواند مطالبه‌گرایی را به شوخی کم‌اثری تبدیل کند.
طراحی صحنه‌ی مینیمالیستی نمایش گاو بازی، که به راهرویی تنگ و تاریک می‌ماند، اتمسفر بروکراتیک را به خوبی تداعی می‌کند که چگونه عقلانیت ابزاری، بر مناسبات افراد و سلسله مراتب اداری و سازمانی آن مستولی‌ست. نمایش شصت دقیقه‌ای گاو بازی، با بازی‌های قابل قبول، با طراحی لباس درست، با زدودن اضافات، یک تجربه‌ی جمع‌و جور و قابل پیشنهاد است به مخاطبان. نمایشی که هارولد پینتر و دیوید ممت را به یاد آدمی می‌آورد و شکست خوردن‌های بدون مازاد را. جایی که زرنگی بیشتر به کار کسب و کار می‌آید تا تعهد. اینکه نظم بروکراتیک و کاغذبازی و مکتوبات، گاهی بیشتر به کار آنانی می‌آید که کم‌تر تن به کار می‌دهند و در عوض درست در جای مناسب، در زمان مناسب، بخت را چنگ می‌زنند.
از این باب تماشای اجرای گاوبازی، که یاداور مسابقات گاوبازی هم هست، برای فهم این مسئله که چگونه در کنار ساختارهای سرمایه‌داری، عاملیت‌های فرصت‌طلب، می‌توانند یک مراسم تعدیل نیرو را به مسابقه‌ای تمام عیار همچون گاوبازی تبدیل کنند. مسابقه‌ای که برنده‌هایش همان منطق فاشیستی نژاد برتر را تداعی کرده و بازندگانش، همچون جنازه‌ی گاوی هستند که زیر بار پرتاب نیزه‌ها، بر زمین افتاده‌اند، بدون سلحشوری و وقار. جنازه‌های قابل ترحم.
۰۷ دی ۱۳۹۶
اثری ساده و معنادار در بررسی روابط انسان ها و اخلاقیات هنگام رشد و توسعه نظام سرمایه داری و به نظر من نقد نظریه تنازع بقا داروین در جهت ماندن گونه های قوی و از بین رفتن گونه های ضعیف در همه گونه های موجودات زنده. نمایش سعی در نشان دادن چهره واقعی افراد ... دیدن ادامه » در شرایط بحرانی دارد. در جریان داستان متوجه برداشتن نقاب و ماسک های افراد و بنا برگفته یونگ آشکار شدن نیمه تاریک یا هیولای درون انسان ها می شویم.
به نظر می رسد هدف نمایش روبرو کردن افراد با خود، فهم، درک و آگاهی از واقعیت های مربوط به خودشان است. دیدن نمایش گاوبازی را به دلیل ایجاد چالش و خودکاوی برای مخاطب به همه ی دوستان پیشنهاد می کنم.
۱۳ دی ۱۳۹۶
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید