تیوال نمایش همه چیز درباره آقای «ف»
S3 : 18:47:03
  ۱۸ خرداد تا ۱۵ تیر ۱۳۹۷
  ۲۱:۰۰
  ۱ ساعت و ۱۵ دقیقه
 بها: ۳۰,۰۰۰، ۳۵,۰۰۰، ۴۰,۰۰۰ و ۴۵,۰۰۰ تومان

: آرش عباسی
: احمد مهرانفر

صدا پیشگان (به ترتیب ایفای نقش) آرش عباسی، مسعود روستا، مونا فایزپور، معصومه عزیز محمدی
: محمد قدس
: رها جهانشاهی
: آرش عباسی
: محمد صادق زرجویان
: آیدا ملک محمودی
: بهزاد اسحاقی، امیر علی سیاه پوش، آریا داراب پور
: ایلیا شمس
: ‌ سروناز موستوفی
«همه چیز درباره آقای ف» نمایشی با حال و هوای طنز است و داستان فردی را روایت می‌کند که با معضلات اجتماعی مواجه می‌شود.

باکس وسط جز دو ردیف پایانی: ۴۵،۰۰۰ تومان
باکس وسط دو ردیف پایانی: ۴۰،۰۰۰ تومان
باکس های کناری جز سه ردیف پایانی: ۴۰،۰۰۰ تومان
باکس های کناری سه ردیف پایانی: ۳۵،۰۰۰ تومانی
بخش خارج از ظرفیت: ۳۰،۰۰۰ تومان

مکان

خیابان طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی، جنب خانه هنرمندان، تماشاخانه ایران‌شهر
تلفن:  ۸۸۸۱۴۱۱۵_۸۸۸۱۴۱۱۶

گزارش تصویری تیوال از نمایش همه چیز درباره آقای ف / عکاس:‌ رضا جاویدی

... دیدن همه عکس ها »

عکس‌های پایه

نمایش همه چیز درباره آقای «ف» | عکس نمایش همه چیز درباره آقای «ف» | عکس

اخبار وابسته

» «همه چیز درباره آقای ف» توسط حسین محب اهری افتتاح می‌شود

آواهای وابسته


«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
صفحه جدید نمایش همه چیز درباره آقای ف:

https://www.tiwall.com/theater/hamechiz-fe2/tags/all
عاطفه گندم آبادی این را خواند
زهره مقدم این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
متاسفانه من نتونستم به تاریخ اجراهای این نمایش برسم ، امکانش هست مجدد اجرا کنید نمایش رو
عاطفه گندم آبادی این را خواند
آقای مهران فر در اجرای پایانی نمایش گفتند که از سی و یکم تیرماه در سالن نمایش پالیز دوباره اجرا مینمایند .
۱۷ تیر ۱۳۹۷
از 31 تیر در سالن پالیز اجرا میشه
۱۷ تیر ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
اجرای پایانی این نمایش را دیدیم ، بسیار خوب و دیدنی بود ولی تلخی قسمتی از داستان (ماجرای نسرین) به قدری بود که دیگه بعد از اون خنده به لبهامون نیامد تا پایان نمایش . به همه کسانیکه برای این نمایش زحمت کشیدند خدا قوت عرض می کنم خصوصا" جناب مهران فر دوست داشتنی .
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
«همه چیز درباره‌ آقای ف» ادامه دارد/ اجرا در تماشاخانه پالیز

اجرای نمایش «همه چیز درباره‌ آقای ف» به کارگردانی آرش عباسی با پایان در تماشاخانه ایرانشهر، در تماشاخانه پالیز ادامه پیدا می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی نمایش، «همه چیز درباره‌ آقای ف» به نویسندگی، طراحی و کارگردانی آرش عباسی و تهیه کنندگی محمد قدس با بازی احمد مهرانفر که در تماشاخانه ایرانشهر اجرا شد در اجرای مجدد خود به تماشاخانه پالیز می‌رود. همچنین به ترتیب ایفای نقش بهنام شرفی، مسعود روستا، مونا فائزپور و معصومه عزیزمحمدی در این نمایش به عنوان صداپیشه حضور دارند.

«همه چیز درباره آقای ف» نمایشی با حال و هوای طنز است و داستان فردی را روایت می کند که با معضلات اجتماعی مواجه می شود.

از دیگر عوامل این نمایش می‌توان رها جهانشاهی مجری طرح و مدیر تولید، ... دیدن ادامه » سروناز مستوفی طراح صدا، آیدا ملک محمودی منشی صحنه، بهزاد اسحاقی، آریا داراب پور و امیرعلی سیاه پوش مدیران صحنه، فتاح مینوبخش عکاس و ساخت تیزر و ایلیا شمس مدیر روابط عمومی تئاتربازها اشاره کرد.

نمایش «همه چیز درباره‌ آقای ف» از ۳۱ تیر در تماشاخانه پالیز ساعت ۲۱ روی صحنه می‌رود.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
یادداشتی بر نمایش «همه چیز درباره آقای ف» به نویسندگی و کارگردانی آرش عباسی
قصه تلاش بی حاصل آدم ها و رویا بافی های بی نتیجه

معصومه نورزاد –حکایت ایران دیروز و امروز ، قصه تلاش بی حاصل آدم ها و رویا بافی های بی نتیجه در جامعه ای است که روابط همیشه از خلاقیت پیشی می گیرد؛ داستان نسلی که که همه چیزش را فدا می کند تا همانی شود که همیشه آرزویش را داشته؛ امیدهای از دست رفته و اخلاقی که دیگر آرزو می شود، همه اینها با طنزی گزنده و دردآلود ، تم اصلی نمایش «همه چیز درباره آقای ف» را تشکیل می دهد که لحظات پایانی اش را بر صحنه تماشاخانه ایرانشهر می گذراند .
«فرهاد» یا همان قهرمان داستان که احمد مهران فر نقش آن را با ظرافت ایفا می کند ، خواننده مجالس عروسی است که رویاهایش با حقایق تلخ جامعه جور در نیامده، شهرستان را به امید تغییرات بهتر ترک کرده و سال ها ... دیدن ادامه » درجا زده، اما نتوانسته جایگاهی به دست آورد. او در برزخی دست و پا می زند که با زندگی هموطنانش گره خورده است و در کنار او تغییرات اخلاقی و فرهنگی در قالب صدابازی هایی که با نقش آفرینی زیبا و هوشمندانه سایر بازیگران در صحنه شکل می گیرد بیانگر فروپاشی رفتاری افراد جامعه است .
آرش عباسی نویسنده و کارگردان این اثر که ۹ سال پیش هم «همه چیز درباره آقای ف» را روی صحنه برده ، این بار با بازنویسی هوشمندانه و نقادانه اش «انسانیت از دست رفته» را در جامعه کنونی نشانه رفته است.او از آدم هایی حرف می زند که دیر زمانی است پای بند اخلاق و قول و قرارهایشان نیستند.آرمان هایشان رنگ باخته ودر گیرو دار دغدغه های اقتصادی مچاله شده اند؛ آنچنان که برای ادامه زندگی با خودسانسوری دروغین ماهیت رفتاری شان را تغییر می دهند تا به هدف شان برسند.
پرداخت خلاقانه این نمایشنامه به گونه ای است که هرکدام از شخصیت ها چه احمد مهران فر که با نقش آفرینی فرهاد روی صحنه است و چه بازیگرانی چون مسعود روستا، مونا فائزپور، معصومه عزیز محمدی و بهنام شرفی که در پشت صحنه صدابازی می کنند ، می تواند بخشی از شخصیت پنهان هر یک از مایی باشد که در خود گم گشته ایم.
استقبال چشمگیر از این نمایش که امروز در تماشاخانه ایرانشهر به پایان می رسد، بیانگر این واقعیت است که می شود اثری را بازنویسی کرد، اما به گونه ای که حرف دل مخاطبانی باشد که عاشق صحنه و بازیگرانش هستند.
عاطفه گندم آبادی این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید

آرش عباسی در گفت‌وگو با ایران‌تئاتر بیان کرد
نمایش‌های تک‌شخصیتی، همیشه برایم جذاب بوده است

ایران‌تئاتر: نمایش همه چیز در باره آقای ف یک مونولوگ اجتماعی تاثیر گذار دباره احوالات آدم‌های جامعه است و عباسی با توانمندی و خلق فضای جذاب و دیالوگ های معنایی، زیبا و درست، نمایشی اثرگذار را برای مخاطب خلق می کند.

همه چیز درباره آقای ف، روایتگر زندگی، بیچارگی، فقر و تنهایی یک مرد آوازه‌خوان است، مردی که در مجالس عروسی می‌خواند و به ازای درآمد ناچیزی که نصیبش می‌شود، زندگی‌اش را می‌گرداند. او حالا به دلیل سرفه کردن و خش‌دار شدن صدایش دیگر نمی‌تواند در مجالس عروسی بازار گرمی کند، پس به دنبال سر هم کردن یک داستان است تا از طریق درصد گرفتن جانبازی و شیمیایی شدن بتواند آب باریکه‌ای را به زندگی‌اش تزریق کند. آرش عباسی بیش از یک دهه است حضور جدی در تئاتر دارد و به عنوان نویسنده، بازیگر و کارگردان، نمایش‌های موفقی خلق کرده است و نگاه و نگره مولف گونه‌ای در آثارش قابل رویت و دیده شدن است. عاشقی، زیرزمین، داستان عامه پسند، یک سبد فحش برای شمسی خانم، نویسنده مرده است، آفتاب از میلان طلوع می کند، آناکارنینا، حرکت خون در رگ‌های خشکیده، قصه های غم انگیز فرنگیس خانم، پیچ تند، نقل سرخ، پدرانه، ورود آقایان ممنوع، لابی، بعضی وقتها خوبه آدم چشم‌هاشو ببنده، حریم، تهران ساعت 22، نامه های باد، همه چیز درباره آقای ف، بچه تابستان، به گل نشستگان و امن ترین جای دنیا، آثار مهم کارنامه نویسندگی، بازیگری و کارگردانی آرش عباسی محسوب می شوند. از عباسی کتاب های زیادی مثل زیرزمین که مجموعه سه نمایشنامه پدرانه و باد که می‌نویسد است، منتشر شده است. وی همچنین جوایز متعددی از جمله جایزه نخست نمایشنامه‌نویسی در جشنواره ماه و نشان عالی رادیو برای نمایشنامه باد که می‌نویسد، جایزه نخست نمایشنامه‌نویسی جشنواره تئاتر رضوی برای نمایشنامه پدرانه و جایزه نخست نمایشنامه‌نویسی جشنواره عاشورائیان را برای نمایشنامه نقل سرخ از آن خود کرده است. همه‌چیز درباره‌ی آقای ف به نویسندگی و کارگردانی آرش عباسی و تهیه‌کنندگی محمد قدس با بازی احمد مهرانفر که پیش از این سال 88 در تئاتر شهر به روی صحنه رفته بود پس از گذشت 9 سال اینبار در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر به روی صحنه رفته است. همه‌چیز درباره آقای ف نمایشی با حال و هوای طنز است و داستان فردی را روایت می کند که با معضلات اجتماعی مواجه می شود. از دیگر عوامل این نمایش می‌توان حضور رها جهانشاهی مجری طرح و مدیر تولید، محمدصادق زرجویان گرافیست و عکاس و ایلیا شمس مدیر روابط عمومی اشاره کرد. قابل اشاره است چهارسال قبل نمایش همه چیز درباره آقای ف با نقش‌آفرینی بهنام شرفی توسط هادی عزیزی شهریور 93 روی صحنه اجرا شد و به عنوان اثر برگزیده سومین جشنواره سراسری تئاتر تک نفره موفق به کسب رتبه اول کارگردانی و رتبه اول بازیگری و تقدیر از نمایشنامه‌ را از آن خود کرده است. نمایش همه‌چیز درباره‌ی آقای ف خرداد و مرداد در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر به روی صحنه می‌رود. با آرش عباسی در باره اجرای نمایشش گفت وگویی انجام داده ایم.



براساس چه ویژگی های بعد از 8 سال دوباره نمایش همه چیز در باره آقای ف را بازتولید کردید و در این اجرای جدید چه تغییراتی را به وجود آوردید؟

مهم ترین تغییری در نمایش ناخواسته و به دست اوضاع و احوال زمانه رخ داده است. در این 9 سال جامعه و آدم های ایرانی تحولات زیادی داشته اند. این تحولات در بخش های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی قابل مشاهده است. تمام ما ایرانی ها نسبت به یک دهه قبل سبک زندگیمان دستخوش تغییرات عجیب و غریبی شده است. موقعی که مشغول بازنویسی نمایش نامه بودم به این مسائل توجه کردم. من تمام چیزهایی که مربوط به زندگی آدم دهه نودی است را به کار اضافه کردم. یکی از رسالت‌های تئاتر اجتماعی به روز بودنش است.



آیا ... دیدن ادامه » در زمان اجرای نمایش هم تغییراتی به وجود آمد؟

بله، در تمرینات و اجرای سه شب اول زمان نمایش نزدیک به 100 دقیقه بود و بعد شروع کردم به کم کردن زمان نمایش.



آیا این رویکرد به این دلیل بود که در سه شب اول اجرا مخاطبان واکنشی نشان داده بودند؟

نه، شاید این مسئله به دلیل نگاه سخت گیرانه من انجام شد. در این روزگار با توجه به شتاب زندگی و کم حوصله شدن مردم که در طول مدت روز مشغول کارهای مختلفی هستند؛ دیگر دیدن نمایش طولانی برایشان جذابیتی ندارد. نکته مهم برای من در تئاتر بازنویسی و بازنگری است و همچنان هم این بازنگری ادامه دارد و هر شب بعد از خاتمه اجرا می نشینم و چیز جدیدی را به متن اضافه می کنم.



نمایش همه چیز در باره آقای ف در 9 سال قبل در کارگاه نمایش که سالن بلک باکسی است اجرا شد. آیا با توجه به تغییر سالن نمایش و اجرا در ایرانشهر در فضای کارگردانی هم تغییراتی انجام دادید؟

نه، فرمت سالن استاد سمندریان هم بلک باکس است و از همه مهم تر نمایش من دیالوگ محور و تک نفری است و درگیری آقای ف با دیگران از طریق مکالمه تلفنی دیده می شود.



به نظر می رسد به اجرای نمایش های تک نفره و یا کم شخصیت علاقه خاصی دارید؟

بله، این علاقه و اصرار من به کارهای تک نفره به دوران دانشجویی‌ام باز می‌گردد. اولین نمایشنامه‌ای که نوشتم متنی بود به نام یک سبد فحش برای شمسی خانم؛ یک نمایشنامه تک نفره که حاصل دوران تنهایی و زمان دانشجویی‌ام بود. در نمایشنامه بعدی‌ام نیز به نام قصه‌های غم انگیز فرنگیس خانم به تنهایی یک دختر پرداختم که باز نمایشی تک نفره است و پس از آن نمایشنامه یک نفره دیگری به نام یک سبد فحش برای فرنگیس خانم که روایت یک مرد تنها را بازگو می‌کرد. در نمایش همه چیز در باره آقای ف، فرهاد واقعاً آدم تنهایی است. او باید به تنهایی در آن خانه محقر با مشکلاتش بسازد. آدم‌های اطرافش یا به او دستور می‌دهند یا چیزی از او طلب می‌کنند یا او را به دروغگویی تشویق می‌کنند و هیچ کدام واقعاً وارد زندگی او نمی‌شوند. این آدم با تنهایی‌اش می‌تواند در توهم یک زندگی ایده‌آل به سر ببرد. این تنهایی است که باعث می‌شود او خود را یک هنرمند بداند در حالی که جامعه چنین نگاهی به او نداشته و او را یک خواننده درجه چندم مجالس عروسی می‌داند.



در نمایش های تک شخصیت و مونولوگ، زمان دیالوگ ها و جنس آنها به عنوان بیس اصلی نمایش قابل ارزیابی و اهمیت است؟

همینطور است و من همیشه چه در نوشتن و چه در تمرینات و اجرا به این مسائل دقت کافی داشته ام. برای من مونولوگ همواره جذاب بوده است. اما شرایط اجرای مونولوگ برایم اولویت تعیین کننده ای است. علی رغم نوشتن متن های متعدد مونولوگ، باز هم علاقه دارم در کارم پیشرفت کنم. در این چند ساله بالای نود درصد از نمایش های مونولوگی که دیده ام جای نقد داشتند و نگاهی که به مونولوگ وجود دارد روایت گری صرف است و اینکه بازیگر روی به روی تماشاگر بیاستد و با او حرف بزند را قبول ندارم. من هیچگاه نگفته ام همه چیز در باره آقای ف نمایش مونولوگ است. بلکه از واژه نمایش تک شخصیته استفاده می کنم و در اصل این شخصیت حرف هایش را برای مخطب واگویه می کند و دیالوگ هایش با اشخاص غایب در صحنه است.
امیر و عاطفه گندم آبادی این را خواندند
آزاده بهزادی این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خرید بلیت سانس ویژه روزهای پایانی این نمایش، پنجشنبه ۱۴ و جمعه ۱۵ تیر (سانس ۱۷:۰۰)، به نویسندگی، طراحی و کارگردانی آرش عباسی و با بازی احمد مهرانفر، امروز (دوشنبه) ساعت ۱۴:۰۰ آغاز خواهد شد.
میترا این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
گفت‌وگوی «قانون» با آرش عباسی،کارگردان نمایش «همه چیز درباره آقای ف»
وضعیت شبکه های اجتماعی به گروتسک بدل شده است


«همه چیز درباره آقای ف» با بازی احمد مهرانفر که این روزها در تماشاخانه ایرانشهر و در سالن استاد سمندریان روی صحنه می رود، ماجرای یک خواننده عروسی را روایت می‌کند که دچار مشکلات اقتصادی و اجتماعی فراوانی است. با تمام این ها او در حال از دست دادن صدایش هم هست و این معضلی است که وادارش می‌کند گذشته را به یاد بیاورد و به زمانی برسد که روزهایی را در جنگ تحمیلی گذرانده است.

فرهاد، که به «فرهاد شهره» مشهور است، با خش‌دار شدن صدایش، فرصت حضور در مجالس را از دست داده است و مشتری هایش روز به روز کم و کمتر می‌شود. این نمایش کمدی در عین اینکه می‌تواند مخاطب را بسیار بخنداند به مهم‌ترین مسائلی که اکثر جوانان با آن درگیر هستند اشاره می‌کند. فرهاد شهره در طول سالیان تمامِ خودش را فراموش کرده و این روزها تنها در پی این است که بتواند به هر طریقی که هست صدایش را برگرداند و باز به مجالس عروسی دعوت شود.

فرهاد شهره یک تلفن دارد که آن هم خراب است و تنها زمانی می‌تواند با آن صحبت کند که روی بلندگو باشد؛ بنابراین ما علاوه بر احمد مهرانفر، چهار صدا پیشه داریم که روی صحنه صدای آن ها از تلفن پخش می‌شود و این یکی از مهم‌ترین نکاتی است که کار را از سایر نمایش‌هایی که این روزها روی صحنه است متمایز می‌کند. در واقع تلفن و صداپیشگان، نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند و بخش اعظم بارِ طنز نمایش را به دوش می‌کشند.

این کاراکتر در عین فقیر بودن اما از شبکه های اجتماعی غافل نیست و چندین فن پیج برای خودش درست کرده و خیال می‌کند یک خواننده معروف است. یکی از جالب‌ترین اشاره های کارگردان اثر به همین موضوع یا بهتر بگوییم معضل شبکه های مجازی است که گریبانگیر ما شده است.

گفت‌وگوی روزنامه قانون را با آرش عباسی، کارگردان نمایش «همه چیز درباره آقای ف» در ادامه می خوانید:

شما در سال 87 این نمایش را در جشنواره تئاتر فجر اجرا کردید. کاری که امروز در تماشاخانه ایرانشهر می بینیم، چقدر با اجرای اولیه متفاوت شده و چه تغییراتی کرده است؟

ورژن ... دیدن ادامه » قدیمی‌تر این نمایش را در جشنواره تئاتر تک‌نفره نیاوران، در سال 85 اجرا کردم. همچنین در سال 87 در جشنواره تئاتر فجر اجرا داشتم و پس از آن سال 88 اجرای عموم داشتیم. قصه تقریبا همین بود و بعد دچار تغییرات اساسی شد. در اجرای جشنواره خودم بازی می کردم اما بازیگر اجرای عموم آقای مهرانفر بود. در واقع مهم‌ترین تغییر در نمایش، همان تغییری است که در زندگی خودِ ما ایجاد شده است. یک‌سری چیزها هستند که پرداختن به آن ها لزومی ندارد و نمی‌تواند دغدغه امروز باشد اما چیزهایی هستند که این روزها با آن ها دست و پنجه نرم می‌کنیم؛ من در نمایش سعی کردم به این موضوعات بپردازم و اگر نگاهی به این مسائل نداشتم هیچ لزومی نمی‌دیدم که کار را دوباره اجرا ببرم. در اجرای دوباره «همه چیز درباره آقای ف» تلاش کردم در عین اینکه نشانه‌های پیشین را از متن می‌گرفتم، نشانه های امروز را در آن بگنجانم. بخش کوتاهی از متن را پیش از شروع تمرینات بازنویسی کردم اما بخش اعظم آن در طول تمرینات و با مشورت احمد مهرانفر بازنویسی شد.

«آقای ف»، نمونه بارز یک جوان متوسط ایرانی است که پیشتر می‌توانسته یک زندگی معمولی داشته باشد اما با توجه به مشکلاتی که کلیت جامعه با آن درگیر هستند امروز دیگر نمی‌تواند از پس زندگی خود برآید. شما برای بازگو کردن این وضعیت از زبان طنز استفاده کردید. حضور احمد مهرانفر به عنوان بازیگر، طنز کار را تا چه اندازه بیشتر کرد؟ فکر می کنید اگر کسی جز مهرانفر این نقش را بازی می کرد، بار طنز آن کمتر می شد؟

من از ابتدا می خواستم یک اجرای طنز داشته باشم چرا که می دانستم حرف تلخی می زنم و دلم نمی خواست این تلخی در نمایش وجود داشته باشد. کسی که مدام در حال دست و پنجه نرم کردن با فقر و فلاکت است، داستان تلخی دارد که تلاش کردم آن را با زبان طنز تلطیف کنم. قطعا اگر کسی جز احمد مهرانفر بازیگر بود، طنز نمایش تا این اندازه برای مخاطب جذاب نمی شد اما من از ابتدا روی بیرون آمدن یک کار کمدی تاکید داشتم و طبیعی است که وقتی با بازیگری مانند مهرانفر کار می کنم، خلاقیت های طنز او نیز وارد کار می شود. مهرانفر بازیگری است که مدام در حال فکر کردن است و به هیچ وجه منفعل نیست و در کار مشارکت می‌کند. بدون مشارکت او قطعا کار به این شکل روی صحنه نمی رفت. آنچه امروز روی صحنه می بینم، هر روز من را با انرژی تمام به سالن می کشاند و من هربار می‌خندم و لذت می برم به همین دلیل می‌توانم بگویم بخش مهمی از کار را احمد مهرانفر به دوش می‌کشد.

آیا به جز احمد مهرانفر به بازیگر دیگری هم برای این نقش فکر کرده بودید؟

سال 88، پیش از اینکه با احمد به توافق برسم به کسانی دیگری فکر کرده بودم اما در جست‌وجوهایی که داشتم به مهرانفر برخوردم؛ بازیگری که سال ها قبل به او علاقه داشتم. کار با مهرانفر برای من بسیار خوشایند بود و لذت بردم. اولین اجرای عموم ما در خرداد 88 بود که به هیچ عنوان زمان مناسبی نبود و در واقع اجرای ما نیمه کاره ماند. در خیلی از شب ها ما مخاطب نداشتیم چرا که تماشاگر حق ورود به تئاتر شهر را نداشت اما با این حال باز هم یکی از پرفروش‌ترین نمایش‌های آن سال شدیم. در واقع می‌توانم بگویم با شرایطی که در آن دوره حاکم بود، کار ما چنان که باید دیده نشد و این یکی از مهم‌ترین دلایلی بود که تصمیم گرفتم کار را دوباره اجرا بروم. می‌خواستم فقط احمد مهرانفر بازیگر کار باشد اما او به طور مداوم درگیر برنامه های خودش بود و من در این سال ها به بازیگر دیگری فکر نکردم.

درباره نمایش شما این اعتقاد وجود دارد که با استفاده از بازیگری که این روزها یکی از مطرح‌ترین چهرههای تلویزیونی و سینمایی است به دنبال درآمدزایی بوده‌اید.

این نگاه که از سلبریتی استفاده کردم و پیش‌داوری‌ها، به‌خصوص درباره این کار، بسیار زیاد است. پیش از اینکه کار روی صحنه برود عده ای حتی به حال من تاسف می‌خوردند! اما بازی‌های درخشان احمد مهرانفر در حافظه کسانی که در دهه 70 تئاتر می‌دیدند ماندگار است و بسیاری از ما حسرت می‌خوریم که چرا فضای تئاتر نتوانست احمد مهرانفر را شش دانگ برای خودش حفظ کند و باعث شد که او به سمت سینما و تلویزیون کشیده شود. به طور کل در رابطه با صحبت شما باید بگویم که این قضاوت ها همواره در کشور ما وجود دارد. نوشته های زیادی دیدم که گفته بودند من به دنبال کاسبی هستم اما انگار یادشان رفته که ما سال ها پیش، به طور شبانه‌روزی برای این اجرا کار کردیم.

«همه چیز درباره آقای ف» مونولوگ نبود اما کاراکتر دیگری هم روی صحنه نبود. صداهایی که از تلفن پخش می‌شد، فضای متفاوتی را ایجاد کرده بود. این نمایش را در چه دسته‌ای می‌توان قرار داد؟

در واقع می توانم بگویم که این یک نمایش تک‌پرسوناژ است؛ من انواع کارها را انجام دادم که نمایش از مونولوگ خارج شود. متن از ابتدا مونولوگ بود و در بخش هایی که تلفن زنگ می‌خورد ما صدای طرف مقابل را نداشتیم. بعد فکر کردم این آدمی که پول شارژ کردن تلفن همراهش را ندارد، تلفنش هم خراب است و مجبور است با بلندگو حرف بزند. در واقع با این ترفند بود که توانستم نمایش را از تک‌گویی خارج کنم. سال ها بعد این ایده را در فیلم «لاک» با بازیِ تام هاردی دیدم که در ماشین نشسته و یک مسیری را طی می‌کند تا به شهر دیگری برسد و در طول این مدت با تلفن همراهش که روی بلندگو است صحبت می‌کند.

«آقای ف» با تمام مشکلاتش یک آدم عصبی نبود اما نمایش در برخی صحنه ها به شدت عصبی کننده بود. همه چیز به طور اغراق‌آمیزی در زندگی «آقای ف» ویران شده بود. نشان دادن این حجم از بدبختی با زبان طنز، چقدر می‌تواند مخاطب را با خود همراه کند؟ در بخش‌هایی از نمایش در عین خنده دار بودن یک حالت عصبی را به مخاطب منتقل می کرد؛ انتقال این حس عامدانه بود؟

بله انتقال این حالت عصبی خودخواسته بود. در اجراهای اول این حالت بیشتر بود اما طی چند شب من تلاش کردم تا بخش هایی از متن را تکه تکه بیرون بیاوریم. از ابتدای کار سعی کردم این فشار روی شخصیت باشد و به مرور به مخاطب نیز انتقال پیدا کند. فرهاد با نامزدش دعوا می‌کند، مادرش به او فشار می‌آورد که زودتر ازدواج کن، صاحبخانه اش مدام به دیوار می‌کوبد، دوستش او را برای گرفتن درصد جانبازی اش ترغیب می‌کند و اتفاقاتی از این دست مدام در نمایش می‌افتد و کاراکتر را تحت فشار قرار می‌دهد. اما در بخشی از نمایش که من خودم بسیار دوستش دارم، به یاد می‌آورد که 30‌سال پیش در طول دوره جنگ چه کارهایی کرده و امروز آنقدر در روزمرگی‌اش غرق شده که همه آن ها را فراموش کرده است. فرهاد در بخشی از نمایش که عکس‌های دوره جنگ را به دست گرفته، ناگهان عکس ها را مانند ورق بازی می‌زند، در این بخش تغییرات عظیم کاراکتر را در طول سال‌هایی که پشت سرگذاشته است می بینیم. این ها از جمله نکات ریزی بود که تلاش کردم در شخصیت پردازی وجود داشته باشد.

کمی درباره صداپیشگان نمایش صحبت کنید. شما روی هرکدام از این کاراکترها چقدر کار کردید و در طول اجراهای پیشین آیا تغییری در این افراد به وجود آمده است؟

بله. شخصیت‌ها عوض شدند و خیلی‌ها نتوانستند در کنار ما باشند. تنها کسی که با خودم مشترک صداها را می‌گوید بهنام شرفی است که از ابتدای کار با ما بود. شخصیت‌ها برای خودِ من شناسنامه دارند با اینکه تنها 10 درصد این شناسنامه را مخاطب می‌شنود. مخاطب از کاراکتر دختری که در فست‌فود کار می‌کند و فرهاد برای سفارش غذا با او تماس می‌گیرد، می‌تواند چیزهای کوچکی دریافت کند درحالی که من با مونا فائزپور، بحث های زیادی داشتیم که این دختر کجا نشسته و چه لباسی پوشیده و در چه حالتی است که فرهاد برای سفارش غذا با او تماس می‌گیرد. یا شخصیت ابی که دوست فرهاد است را تنها بخش کوتاهی اش را تماشاچی می‌شنود اما من می‌دانم که این شخصیت چند ساله و خانه اش به چه شکل و درچه حالتی است که با فرهاد تماس گرفته است.

تلفن نقش کلیدی را در نمایش ایفا می‌کند و به نظر می رسد حذف آن همه چیز را به هم می‌ریزد.

بله دقیقا همین‌طور است. تلفن نقش اساسی در نمایش دارد. اگر تلفن حذف شود کار هویت خودش را از دست می دهد. در واقع می‌توان گفت نمایش دو کاراکتر دارد که یکی فرهاد شهره است و دیگری تلفن! در واقع این وسیله پاشنه آشیل فرهاد است.

صداهایی که می‌شنویم زنده هستند یا از پیش ضبط شده اند؟

من نمی‌توانم تصور کنم که صداها ضبط شده باشند. خیلی ها به من می‌گفتند صداها را ضبط کن اما امکان‌پذیر نیست برای من چرا که یک تئاتر زنده است و هر شب اجرای آن با شب بعد یا قبلش متفاوت است. اگر صداها را ضبط می‌کردیم، روح خود را از دست می‌داد و کارکرد یک ماشین را پیدا می‌کرد.

به نظر می رسد «آقای ف» در امروز ما زندگی می‌کند اما دکور و حتی برخی دیالوگ‌ها، انگار که زمان گذشته است. در واقع می‌خواهم بگویم یک تضادی در متن و به خصوص در چیدمان وجود دارد.

حرف شما را قبول دارم. من خواستم یک حالت تضاد در صحنه وجود داشته باشد که برگرفته از شکل زندگی آن آدم است. می توانستم به جای آن یخچال قدیمی دهه 50 یک یخچال سفید معمولی بگذارم آن وقت همه چیز عوض می شد اما خیلی از آدم هایی که به این شکل زندگی می‌کنند هنوز هم با همین ابزار و وسایل زندگی‌شان را پیش می‌برند. تلویزیونی که من در اجرا استفاده کردم در دهه 70 مد بود. در عوض من خیلی اصرار داشتم که این آدم اگر نان شب ندارد، حتما یک سیستم صوتی پیش رفته و یک آینه قدی داشته باشد. کسی که حتی پول خرید یک شارژ پنج هزارتومانی ندارد چندان دور از ذهن نیست که که وسایل زندگی‌اش به این شکل باشد.

آیا کار در بازبینی دچار مشکل نشد؟

خوشبختانه به مشکل برنخورد. آن ها با کلیت داستان مشکلی نداشتند. خوشبختانه امروز می‌شود به مسائل واقع بینانه نگاه کرد و خیلی خوب است که بتوانیم درباره شان حرف بزنیم اما این برنمی‌گردد به اینکه ما امروز فضای بازتری داریم؛ من فکر می‌کنم زمانه و دغدغه های ما تغییر کرده است و امروز شورای نظارت وقتش را صرف این چیزها نمی‌کند و سعی می‌کند به مسائل مهم‌تری بپردازد. فضاهای مجازی باعث شده دید کلی جامعه تغییر کند. این که می گویم فضا تا حدی باز شده مربوط به زمانه است که پیش می‌رود و لاجرم خیلی ها را با خودش همراه می‌کند و خیلی چیزها معمولی می شود.

در بخش هایی که فرهاد با تلفن صحبت می‌کند، دیالوگ ها بسیار منطقی پیش می روند اما مونولوگ های خودش نمی‌تواند مخاطب را جذب کند و در واقع او را از فضایی که برایش ساخته شده به بیرون پرتاب می‌کند. انگار مونولوگ های فرهاد تنها تلاشی است که فضا را پر کند و همچنین بخشی از داستان زندگی او را برای مخاطب شرح دهد. نظر خودتان چیست؟

من تلاش کردم تا جایی که امکان دارد این ها را حذف کنم یا اگر حذف نمی کنم دلیلی برای تک‌گویی‌ها بیاورم چرا که معتقدم تک گویی باید یک منطق قرص و محکم داشته باشد؛ ترفندی که به کار بردم این بود که فرهاد در حال آماده شدن برای روز بعد است که می خواهد درباره دوران حضورش در جنگ صحبت کند و این حرف ها را با خود تمرین می کند. در واقع تک گویی های فرهاد از جنسی نیست که یک نفر در تنهایی با خودش حرف می زند. او نگران فرداست و خود را برای روز بعد آماده می کند.

چرا فرهاد در تمام سال های زندگی اش به این مساله فکر نکرد که می تواند از بنیاد جانبازان سهمی داشته باشد؟ در پایان نمایش آیا می فهمیم که خش دار شدن صدایش به خاطر شیمیایی شدنش در حین جنگ بوده است؟

کار فرهاد و مدت حضورش در جنگ آنقدر کوتاه بوده که او هرگز فکر نمی کرده ممکن است در طول این مدت دچار آسیب شده باشد و کارش آنقدر کوچک و دم دستی بوده که حتی به خیالش هم نرسیده بود که ممکن است مشکل صدایش از آن باشد و خودش بارها می گوید که نمی تواند ربطی به دوران جنگ داشته باشد. اما تنها در صحنه آخر می بینیم که در حال مرور خاطراتش است و تازه متوجه می شود که کارش چندان هم کوچک نبوده است و در آخر هم می گوید که پول نمی خواهد و همین که صدایش برگردد و بتواند به خواندش در مجالس عروسی ادامه دهد راضی است.

یکی از بارزترین نقدهای شما به شبکه های اجتماعی بود. فرهاد خواننده مجالس عروسی است اما احساس می کند هنرمند است. آیا این توهمی است که شبکه های اجتماعی به او داده‌اند؟

دقیقا ایده من همین است. در شکل جدید نمایش و بازنویسی شدن تاکیدم بر این بود که پدیده ای مثل اینستاگرام باعث تولید هنرمند شده است. آدم ها به واسطه اینکه دنبال کننده دارند فکر می‌کنند هنرمند هستند. من در این نمایش در مورد آدم های فیک حرف می زنم. این کاراکتر درباره خواننده ای حرف می زند که سه تا فن پیج دارد و ادمین همه آن ها هم خودش است! این وضعیت در عین خنده دار بودن، وضعیت آدم های فیک است؛ آرتیست هایی که فقط خودشان خودشان را آرتیست می دانند. در این شرایط آدم فکر می کند باید به طور جدی درباره این موضوعات حرف زد چرا که هم به شخص آسیب می زند و هم به جامعه. این وضعیتی که شبکه‌های اجتماعی به خصوص اینستاگرام به وجود آورده است، یک تراژدی یا بهتر بگویم گروتسک است.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خرید بلیت روزهای پایانی این نمایش، از چهارشنبه ۱۳ تا جمعه ۱۵ تیر، به نویسندگی، طراحی و کارگردانی آرش عباسی و با بازی احمد مهرانفر، امروز (یکشنبه) ساعت ۱۴ آغاز خواهد شد.
ممکنه تمدید بشه؟
۱۱ تیر ۱۳۹۷
من هم همینطور میخوام بدونم آیا امکان تمدید هست
۱۳ تیر ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خسته نباشید به همه گروه...

آقای مهران فر و باید در این نقش دید :))))
یک طنز خیلی خیلی خوب از تلخی های زندگی فرهاد به تماشاچی نشون داده میشه، طنزی که به شدت برای مخاطب شیرین بود چون انرژی مثبتشونو میشد بعد از کار کاملا حس کرد...
طنزی که اگر احمد مهران فر و ازش جدا کنیم خیلی خسته کننده و کسل کننده میشه،طنزی که اگر نباشه شاید بعد از تماشا کام همه مخاطبا تلخ باشه.
تغییر حس فرهاد به شدت قابل قبول بود،
لحظه صحبت کردن فرهاد با مادرش با لهجه لری،لحظه مواجه شدن با صاحب خونه یا یاد کردن نامزدش شیرین و همه و همه ی اتفاقات دیگ نمایش نشون میده که چقدر آقای مهران فر در تغییر احساس زیبا و اصولی کارش رو انجام میده، البته ایده های کارگردان در دکور و طراحی لباس به باور پذیری نقش خیلی کمک کرده...

کم پیش میاد یک نمایش تک نفره انقدر جذاب بشه، معمولاً بازیگران نمایش های ... دیدن ادامه » تک نفره از پس این تغییر احساسات بر نمیان، البته یاد بازی بی‌نظیر آقای پیروز فر در ماتریوشکا افتادمو بعد از اون کار، این نمایش بهترین نمایش تک نفره ای هست که میشه دید، تفاوتش با ماتریوشکا اینه که مخاطب کلی هم میخنده.
آرزوی موفقیت روز افزون برای آقای عباسی و آقای مهران فر و همینطور همه ی گروه خوبشون دارم.
ممنون از دقت نظر شما
۰۹ تیر ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خرید بلیت روزهای پایانی این نمایش، از یکشنبه ۱۰ تا سه شنبه ۱۲ تیر، به نویسندگی، طراحی و کارگردانی آرش عباسی و با بازی احمد مهرانفر، امروز (پنجشنبه) ساعت ۱۴ آغاز خواهد شد.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خرید بلیت روزهای تازه این نمایش، از پنجشنبه ۷ تا شنبه ۹ تیر، به نویسندگی، طراحی و کارگردانی آرش عباسی و با بازی احمد مهرانفر، امروز (دوشنبه) ساعت ۱۴ آغاز خواهد شد.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نمایش همه چیز درباره آقای (ف) به نظر من نمایش خوبی بود. احمد مهرانفر رو خیلی وقت بود که رو صحنه تئاتر ندیده بودم و آخرین کاری که از آقای مهرانفر دیدم نمایش خیلی خوب خشکسالی و دروغ بود که بازی خیلی خوبی ازشون دیدم و امشب که نمایش رو دیدم احمد مهرانفر بازی خیلی خوبی داشت و به خصوص ابتدا که وارد سالن می شدیم خیلی بانمک بود که با خواندن( فرهاد شهره) روبه رو می شدیم .در کل ٧٥ دقیقه زمان سریع گذشت و لذت بردیم.
ممنون از همه عوامل گروه اجرایی .


سپاس از همراهی شما
۰۵ تیر ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خرید بلیت روزهای تازه این نمایش، از یکشنبه ۳ تا چهارشنبه ۶ تیر، به نویسندگی، طراحی و کارگردانی آرش عباسی و با بازی احمد مهرانفر، فردا (پنجشنبه) ساعت ۱۴ آغاز خواهد شد.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
یادداشت آرش عباسی نویسنده و کارگردان نمایش همه چیز درباره آقای ف

تئاتر برای من یعنی امکان تغییر،امکانی که کمتر هنری می تواند این قابلیت را در خود نهفته داشته باشد .فیلم یک بار تمام می شود،نقاشی یک بار کشیده می شود،مجسمه یک بار ساخته می شود ،نوازنده یک گام پائین و بالا برود همه چیز بهم می ریزد اما جادوی نمایش این است که هیچ چیز ثابت نیست هیچ اجرایی وجود ندارد که با قبل و بعدش به طور کامل یکی باشد و این جذاب ترین بخش تئاتر است.من برای مخاطب نمایش کار می کنم هر لحظه خودم را جای او می گذارم در چند اجرای اول هر نمایشی لحظه لحظه برخورد تماشاگر را زیر نظر می گیرم و تا امروز همیشه اجرای سوم به بعد نمایش هایم دچار تغییر شده است آنچه مخاطب دوست نداشته را کم می کنم،با بی رحمی هم کم می کنم.در اجرای همه چیز درباره آقای ف برای اولین بار نتوانستم از خیر بازی و ... دیدن ادامه » خلاقیت احمد مهرانفر و لحظات نابی که خلق کرده بود بگذرم برای همین تایم نمایش از آن تایم ایده آلی که همیشه اصل اول و آخر برایم بوده یعنی ٧٠ دقیقه بالاتر زد اما خیلی زود فهمیدم که باید از همان بی رحمی لذت بخش که گذشتن از لحظات دوست داشتنی است استفاده کنم برای همین بعد از اجرای اول شروع به بازنویسی کردم و بعد از هر اجرا تغییر دادم تا به زمان ایده آل برسم.پایان این تغییرات آخرین شبی است که نمایش به صحنه می رود و این برای من همان جادوست .جادوی هنری که تا این اندازه قابلیت دارد و دستم را باز می کند.تئاتر اینچنین هنر شگفت انگیزی است.
خرید بلیت روزهای تازه این نمایش، پنجشنبه ۳۱ خرداد و جمعه ۱ تیر، به نویسندگی، طراحی و کارگردانی آرش عباسی و با بازی احمد مهرانفر، امروز (دوشنبه) ساعت ۱۴ آغاز خواهد شد.
matilde این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
از صفحه اینستاگرام سعید نجاتی کارگردان سینما

همه چیز درباره آقای ف کلاس آموزش دیالوگ نویسی و استفاده به روز از کلمات و چگونگی روی خط مرز حرکت کردن با متنی دقیق و پر از ریزه کاری بدون لحظه ای خطور از ایده آل ها و در عین مردمی بودن تن ندادن به هر چیزی برای جذب مخاطب و گذاشتن تاثیری عمیق بر جان مخاطب امروزی با دغدغه مندی آرتیستی که به نظر درک درستی از چیزی به اسم حسرت و نوستالژی دارد.
این نمایش را نه به خاطر یک احمد مهرانفر خوب بلکه به خاطر متن و کارگردانی کم نظیر آرش عباسی از دست ندهید.
والا نمیدونم از کجا و چجوری درباره ی این اجرای ضعیف و متن و کارگردانی بسیار ضعیفترش اینقد تعریف میکنید؟!
۱۵ تیر ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
بخشی از نقد بهزاد صدیقی منتقد تئاتر ، بر نمایش همه چیز درباره آقای ف منتشر شده در مجله نمایش:


چنین رویکردی به آدم های اجتماع و لایه هایی از طبقات اجتماعی، ناشی از توجه دقیق و جرئی نگرانه نویسنده است و تسلط عباسی را در این امر نشان می دهد. این تسلط در نحوه چینش گفتگوها، به کار گیری درست زبان و نیز گویش یا لهجه برخی از آدم های آن و نیز شخصیت پردازی نمایشنامه کاملا مشهود است. او به تبعیت از رفتار و گفتار آدم های مربوط به لایه های زیرین اجتماع زبان و لحن و گویش اجتماعی اثرش را می آفریند...
عباسی با این اجرا نشان داده است که با تامل بر جزئیات صحنه و به کارگیری عوامل خبره می خواهد مخاطبانی دائمی داشته باشد و با تسلط هر چه بیشتر در کارگردانی و نمایشنامه نویسی گام بردارد.به همین سادگی، نه پیچیده بنویسد و نه پیچیده به زبان صحنه با تماشاگران خود سخن بگوید. ... دیدن ادامه » او جزئی نگرانه و موشکافانه به جهان متن و صحنه اش می نگرد و این مساله ی کمی نیست.
عاطفه گندم آبادی و مهرناز ح این را خواندند
بیتا ایازی و آزاده بهزادی این را دوست دارند
نمایشی فوق العاده از نمایشنامه نویس و کارگردان خوشنام آرش عباسی با هنرمندی احمد مهرانفر.از صفرتاصد، همه چیز درباره آقای ف..همه چیز از یه ماسک توی جنگ تو خط مقدم‌شروع شد تا رقص و خوندن تو مجالس واسه یه لقمه نون.میتونم به جرات بگم تک شخصیتی این نمایش با ... دیدن ادامه » قدرت و توانمندی کارگردان و بازی خوب بازیگر، توانست شخصیتهای متفاوت اجتماعی از مردم عوام تا برجسته را نمود کند.از دیدگاه روانشناختی مونولوگها و متن این نمایش مخاطب را با اشکال و وجهه های مختلفی که میتواند در یک شخصیت نهفته باشد پیوند میدهد و تا حدودی به خود نزدیک و همزاد پنداری میکند.
۲۲ خرداد ۱۳۹۷
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خرید بلیت روزهای تازه این مونولوگ با اجرای احمد مهرانفر و به کاگردانی آرش عباسی از یکشنبه ۲۷ تا چهارشنبه ۳۰ خردادماه فردا یکشنبه ساعت ۱۴ آغاز خواهد شد.
امیرمسعود فدائی و صدف اسمعیل پور این را خواندند
الهام طرخورانی این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
با حضور حسین محب اهری بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون؛

«همه چیز درباره آقای ف» با بازی احمد مهرانفر در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر اجراهای خود را آغاز کرد.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید