تیوال فیلم کار کثیف
S3 : 16:24:02
: خسرو معصومی
: پدرام شریفی، الهام نامی، شاهرخ فروتنیان، لوون هفتوان، رضا فیاضی، خیام وقار، مهران نایل، اکبر معززی، نیکان فهیم‌نیا، کامران فیوضات، مسعود فروتن، آروز ابی‌زاده، پیام احمدی‌نیا، ابراهیم عمادی، مهرداد فلاحتگر، حماسه دولتشاهی، رضا یوسفی، مهدی جمشیدی، سیدمهدی میراکبری، علی محمدی، سیمون باغداساریان، حسین زمانی، وحید حبیبیان، علی بهمنش، مرجان نکویی، نیما مهتابی، ساجده مرادپور، امیر پاسبان، امیرحسین آصفی، بهادر اونلو
: خسرو معصومی
: عباس نصیری
: نادر معصومی
: حسین زندباف
: حسین علیزاده
: هومن معصومی
: بهروز شهامت
: سیامک نیازی
: امیر سحرخیز، کامران سحرخیز
: علی همت
: الیف دمیرلی
: غزل معصومی
: علی محمدی، مانی معصومی
: مونا تهرانی‌موید
: مهدی جمشیدی
: هدیه نصیری
: حمید محمدقلی، مهدی گلچین، کاوه حاج رمضانی، رامین فرزانه
: شهروز کیایی
: رحیم حاجی‌تبار، اسماعیل خلیلی، نجمه نقدعلی، داوود سیاحت
: میلاد شیاسی
: مهدی ایروانی
: مهرداد شاه‌میرزایی، رضا یوسفی
: میرعلی میرحسینی
: کامران سحرخیز، فربد جلالی
: استودیو روشنا
: استودیو راش
: عباس نصیری، خسرو معصومی، با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی
فرهاد و الهام زوج جوانی هستند که یک فرزند خردسال پسر به نام نوید دارند. فرهاد دانشجوی رشته‌ی حقوق بوده است که به دلایل مشکلاتی اعم از مشکلات مالی از تحصیل انصراف داده است. او که از بیکاری و بی پولی مستاصل شده است به خلاف روی میآورد و به کار توزیع مشروبات الکلی در قالب پیک موتوری می‌پردازد
شهر:
تهران

گزارش تصویری تیوال از اکران مردمی فیلم کار کثیف / عکاس: فاطمه تقوی

... دیدن همه عکس ها »

گزارش تصویری تیوال از اکران مردمی فیلم کار کثیف / عکاس: فاطمه تقوی

... دیدن همه عکس ها »

گزارش تصویری تیوال از نشست پرسش و پاسخ فیلم کار کثیف / عکاس: پریچهر ژیان

... دیدن همه عکس ها »

گزارش تصویری تیوال از نشست فیلم کار کثیف در دو قدم تا سیمرغ / عکاس: سارا ثقفی

... دیدن همه عکس ها »

اخبار وابسته

» یادداشت علی دهباشی درباره فیلم کار کثیف


«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
این ایده جذاب- جوان ساقی مشروب که غیرارادی با مشروب مسموم موجب مرگ چند نفر می شود- حیف که درست پرداخته نشده بود. و پایانی که نبود شبیه بقیه اثر..
این ایده و دغدغه حق اش بیشتر از این بود.
حتما ارزش دیدن داره این فیلم و کمک برای رفع اشکالات اش.
خسته نباشید آقای معصومی گرامی. به امید آثار آینده تون هستم.
امیر مسعود و مهشاد این را خواندند
رضا تهوری این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
اگر در یک جمله بخواهم در مورد این فیلم نظر بدهم فقط می توانم بگویم:
“بجز پایان غیر منتظره فیلم در سایر دقایق فقط یک پرداخت کلیشه ای را برروی پرده شاهد هستیم”
علیرغم اینکه سوژه و موضوع انتخاب شده برای فیلم نامه بسیار جالب توجه به نظر می رسد و یک ذهن خلاق می تواند از این سوژه اثری جذاب و پرتنش را خلق کند، متاسفانه شخصی پردازی کلیشه ای، نقشهای زاید و غیر ضروری، دیالوگهای کلیشه ای و کاملا خام در مجموع باعث سوختن سوژه شده است.
تقریبا تمام شخصیتها به صورتی کاملا پیش پا افتاده و سطحی در جریان قصه نقش دارند و حتی در مورد برخی از آنها از جمله آرش و پدر الهام به جرات می توان گفت حضور آنها در قصه کاملا نابجا و بی تاثیر به چشم می آید.
پایان غیر منتظر قصه نیز متاسفانه به دلیل قرار گرفتن در جای نادرست هیچ تاثیر مثبتی در فیلم ایجاد نکرده است و حتی نویسنده یا ... دیدن ادامه » کارگردان می توانستند با جابجایی زمان بندی سکانسها و غیرخطی کردن روایت قصه، تعلیق و جذابیت بیشتری به اثر اضافه کنند.
بازی بازی گران تحت تاثیر شخصیت پردازی ضعیف و کم عمق و دیالوگهای خام و کلیشه ای به شدت افت کرده و باعث شده است توانمندی بازیگران در این فیلم در سطحی بسیار پایین تر از حد انتظار ظاهر شوند. این موضوع بخصوص در مورد مهران نائل و رضا فیاضی بیشتر از دیگران به چشم می خورد.
با تمام ضعفهای قصه، دیالوگ و شخصیت پردازی فیلم از نظر بصری و تصویری از جذابیت مناسبی برخوردار است انتخاب لوکیشن و فضا سازی و تصویر برداری بخشهای کم تنش فیلم شاید تنها نقاط قوت انگشت شمار فیلم محسوب می شود . با این وجود در صحنه های پر تنش از قبیل سکانس پایانی و همچنین صحنه ها بازجویی و مرگ دکتر و صحنه جنجال در عروسی و همچنین درگیری زوج قصه متاسفانه پرداخت مناسب نداشت و عملا روایت فیلم را از باورپذیری دور کرده بود.
در برخی از صحنه ها نیز صدای روی صحنه کاملا زاید و بی اثر به نظر می رسید و حرکات دوربین نیز در بخشهایی کاملا ابتدایی و نامتناسب با روایت ماجرا بود.