تیوال فیلم خوب، بد، جلف
S3 : 21:55:03
: پیمان قاسم خانی
: پژمان جمشیدی، حمید فرخ نژاد، ویشکا آسایش، مانی حقیقی، بیژن امکانیان، سام درخشانی، امیر مهدی ژوله، آزاده صمدی، علی اوجی، نیوشا ضیغمی، محراب قاسم خانی و پیمان قاسم خانی
: محسن چگینی، عبدالله اسکندری
: علی تبریزی
: مصطفی خرقه‌پوش
: عبدالله اسکندری
: پیام اسکندری
: زینب نصرالهی
: رضا کریمی

خلاصه داستان: یک کارگردان هنری سینما از طرف تهیه کننده‌اش تحت فشار است تا از دو بازیگر تجاری برای بازی در نقش‌های اصلی فیلمش استفاده کند. از نظر کارگردان آن‌ها بدترین انتخاب‌های ممکن هستند، اما اگر می‌خواهد که فیلم را بسازد مجبور است در مدت کوتاهی آن‌ها را به نقش‌هایشان نزدیک کند و این کار آسانی نیست.

 

گزارش تصویری تیوال از نشست فیلم خوب، بد، جلف / عکاس: رضا جاویدی

... دیدن همه عکس ها »

اخبار وابسته

» نشست «خوب،بد، جلف» در برج میلاد / یک کمدی تجاری آبرومند


«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
من به شدت از کارهای برادران قاسم خانی لذت میبرم مخصوصا محراب که در زمینه نوشتن طنز بی نظیره و وقتی من یه مطلب ازش میخونم از اول تا آخر اون مطلب می خندم یه سری آدمهارو باید دوست داشته باشی که در اون صورت براتون جذاب ترن. همین حرفم در مورد پژمان جمشیدی هم صدق میکنه که وقتی من توی طنز حالت چهرشو میبینم می خندم با این توضیحات شاید بی ربط، میخواستم بگم شاید فیلم مضمون خیلی زیادی نداشت ولی من به شدت خندیدم که در سینمای ایران این موضوع خیلی کم اتفاق میافته
۲۳ فروردین ۱۳۹۶
الهه الف این را خواند
مهرداد، محمدرضا دانش و مریم زارعی این را دوست دارند
اگه پیمان قاسمخانی نبود،تعداد افسردهای این مملکت دست کم دو برابر حالا بود
۲۳ فروردین ۱۳۹۶
دوستاره ویک ستاره میشود توضیح کوتاه دهید. هر کدام از کاربران محترم تیوال
۲۹ فروردین ۱۳۹۶
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
برای سرگرمی و خنده خوب بود و نه بیشتر
الناز زالی این را دوست دارد
هدف سینما در حالت کلی و فیلم کمدی در حالت خاص صرفا سرگرمی و در کمدیها خنداندن تماشاگران هست....
۱۶ فروردین ۱۳۹۶
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
یه کمدی که بدون دیالوگ های بی تربیتی هم می تونه مخاطب رو بخندونه و با خانواده می شه دید! :)
یاسمن، علی ابراهیم و معصومه بهجت این را دوست دارند
Iهمه فیلمها و تاترهایی که در ایران ساخته و اجرا میشن رو میشه با خانواده دید و در هیچکدام چیزی که از نظر اکثریت خانواده ها مشکلی داشته باشه وجود نداره....البته اقلیت حق دارند که تعریف خاص خودشون رو از اخلاق داشته باشند و دامنه لغات ممنوعه رو اونقدر گسترش ... دیدن ادامه » بدن که تقریبا همه چی رو در بر بگیره (دورانی داشتیم که حتی کلمه "رویهمرفته" رو از کتابها حذف میکردند!!) اما نباید توقع داشته باشند که همه اثار و محصولات هنری مطابق این سلیقه خاص اونها ساخته بشه و به بیست و چند کاناال سیما و کلی کانال رادیو و تمام کتابهای چاپ شده و بخش اعظم فیلمها و تاترها و...و....اکتفا کنند و از کنار معدود و محدود(متاسفانه بختطر محدود و معدود بودنشون) اثاری که برای سلیقه عموم مردم ساخته شده ، راحت عبور کنند
۲۷ اسفند ۱۳۹۵
بله- اصولا کرگدن در دهه 30 از نظر زیبایی شناسی هنری دارای اهمیت والایی بوده
۲۲ خرداد ۱۳۹۶
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
جای خالی انسجام روایی در ژانر کمدی

خوب بد جلف قطعا بالاتر از چند کمی دو سال اخیر سینما می ایستد به این دلیل که قاسمخانی تا حدود 60 درصد توانسته شوخی های هجوگونه فیلم به خصوص با ژانر پلیسی و جناحی را جذاب و بامزه درآورد و شیمی خوبی هم بین سه کاراکتر اصلی شکل دهد. بافت تصویری فیلم هم که به نظر میرسد قرار بوده شباهتهای به آثار کمدی برادران کوئن داشته باشد نسبتا قابل قبول شکل گرفته است. فصل درگیری در موتورخانه هم مجزا از اینکه چندان ربط قابل درکی با فصلهای پیش ندارد و با وجود کاراترهایی غیر منطقی ای همچون مظفری و رویگری که آخر هم معلوم نمیشود چه انگیزه ای از این انتقامگیری دارند از لحاظ شوخی های هجو گونه و پارودی با ژانر پلیسی و جناحی جذابترین بخش فیلم است در نهایت چون قاسمخانی انگار میبخواسته ایده های شوخ مختلفی را روی هم سوار کند فیلمش را دچار اغتشاش ... دیدن ادامه » در روایت می کند و فیلم روایتی آیتم گونه پیدا میکند. و روایت اصلی که فیلم با آن شروع میشود یعنی چالش بازیگری دو بازیگر درجه چندم در مقابل کارگردانی سخت گیر و تهیه کننده ای مادی گرا در لابه لای ایده قاچاق مواد مخدر خاصی به اسم "حکم لازم" ناقص می ماند و گاهی فراموش میشود همانطور که این ایده دوم هم باز لابه لای ایده های دیگر همچون جعل اسکناس توسط دو بازیگر قدیمی کمرنگ میشود.

معضل بزرگ سینمای کمدی ما این روزها نگاه آیتمی و چند پاره فیلمسازان این ژانر در روایت داستان است از نهنگ عنبر تا خوب بد جلف، از این ایراد ضربه ی بزرگی خورده اند. به نظر من این نگاه آیتم گونه فاقد انسجام در قصه بیشتر از کمدی های تلویزیونی نشات گرفته است. تمرکز روایی این نوع کمدی ها روی فصل بندی های بی ربط و یا کم ربط به هم شکل میگره اما دوستان فیلمساز ما فراموش میکنند که وقتی با سینما طرفی علاوه بر تمرکز روی شوخی نویسی های جذاب باید در یک محدودی زمانی قصه ای با آغاز میانه و پایان داشته باشی تا یک فیلم سینمایی ساخته باشید. در این صورت مخاطب بعد از پایان فیلم نهایتا به بعضی شوخی ها خندیده ولی چون فیلمسار آنقدر به این شاخه و اون شاخه میپرد و یا از ایده جالب به ایده جالب دیگری بدون زمینه چینی شیفت میکند و یا آدمهای مختلفی را بی ریط وارد فیلم میکند بنابراین مخاطب نه تصویر کاملی از قصه فیلم دارد و نه شخصیتی برای او چندان قابل درک میشود.
وقتی قصه کاملی در ذهن مخاطب شکل نگرفته باشد حتی ممکن است بعضی شوخی های جذاب فیلم هم آنجنان که باید در ذهن مخاطب جا نیافتند و مثل خود قصه فیلم خیلی زود فراموش شوند. چرا همچنان حتی ریزترین شوخی های مارمولک یا ورود آقایان ممنوع در ذهنمان هست چون آن فیلمها فقط متمرکز روی آیتمهای شوخ و جذاب نبودند ورای این ها، قصه ای منسجم با شروع، میانه و پایان داشتند و شخصیتهایی که درست در دل این قصه جای گرفته بودند.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نه خوب، نه بد، جلف...
مرتضی، یاسمن و زهرا حسنی این را خواندند
مهندس محراب نجعی نژاد و پیام صادقی این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
فیلم بدی نبود ولی نمیتونم بگم خوب بود،از طرفی هم درد سینمای مارو میگفت که چرا هرکسی بعد اینکه توی رشته خودش فعالیت میکنه و به نتیجه مطلوب نمیرسه وارد عرصه هنری مثل سینما یا موسیقی میشه؟
پژمان جمشیدی ها ،زیادن که فقط به عنوان فوتبالیست خوب شاید بتونیم ازشون یاد کنیم نه بازیگر تلویزیون و سینما
و همینطور سام درخشانی هایی که قطعا در تلویزیون درخشش بیشتری دارن
و حتی اون اقای پلیس(حمید فرخ نژاد ) که نشون میده حتی پلیس بودن هم استعداد میخواد...
بیایم خوب،بد و جلف های زندگیمون باشیم ولی ترجیحا خوبش باشیم و در جایگاه خودمون!با استعداد خودمون!!!
نظر من بود....
و من الله التوفیق
ملیکا
یاسمن، ع.ع.سامانی و زهرا حسنی این را خواندند
Unforgiven(Farhad) و سعید آهون منش این را دوست دارند
خب نظر شما کاملا غلط بود با احترام
۱۰ اسفند ۱۳۹۵
به نظر من، کاملا برعکس. منظور فیلم نقد کسانی بود که به ورود شخصیتهای جدید به سینما معترضن و فکر می کنند اونا جای بقیه سینمایی ها رو گرفتند. پیشینه کاری افراد مهم نیست اصلا. بودند کسانی که نویسنده بودند، معلم بودند، مهندس بودند و الان بازیگران خوبی هستند. ... دیدن ادامه » آقای جمشیدی هم بازیشون خیلی باورپذیر و دلچسب هست و از خیلی کسانی که فقط بازیگر هستند و در سریال های تلویزیونی زیاد می بینیمشون، بهتر بازی میکنند. :)
۱۱ اسفند ۱۳۹۵
شهاب حسینی از تلویزیون اومد سینما
۱۰ فروردین ۱۳۹۶
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نبود نگاه درست وایده خوب.نبود فیلمنامه قوی و....وحال وروز سینمای کمدی حال حاضر.کمدی هایی بی محتوا ولی پرمدعا گشت ارشاد وخوب بد جلف
یاسمن، زهرا حسنی و امیر همتی این را خواندند
فرانک غلامپور و ع.ع.سامانی این را دوست دارند
ولی بود دو ساعت خنده از ته دل
۱۰ اسفند ۱۳۹۵
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خب خدا رو شکر بعد از مدتها یه فیلم کمدی ایرانی دیدیم که ادمو بخندونه. بدون شوخی های سخیف و سطح پایین. این فیلم شاید عالی نباشه ولی ارزش دیدن رو داره و برخلاف فیلمایی مثل "پنجاه کیلو البالو" یا "سالوادور" میتونه شما رو بخندونه.
پنجاه کیلو البالو هم کمدی خیلی خوبی بود و برخلاف سالوادور بسیار خنده دار بود....وقتی یه فیلم قرار هست فقط کمدی باشه و تماشاچی رو بخندونه و سرگرم کنه از هر مدل شوخی میتونه استفاده کنه .....ممکنه سلیقه بعضی ها با اونچه سخیف خطابش میکنن هماهنگ مباشه اما ایرادی ... دیدن ادامه » به فیلم ها وارد نیست تا زمانی که شوخی ها دراومده باشه و اکثریت تماشاچی ها رو راضی کنه کما اینکه مواردی که از نظر سلیقه ای بعضی ها سخیف محسوب میشه در نود و نه درصد کمدیهای روز جهان وجود داره ولی از ارزش اونها در ژانر و طبقه خودشون کم نمیکنه...البته اگر نویسنده قهاری مث قاسمخانی بتونه سوژه های جدیدی برای کمدی پیدا کنه کارش قابل تقدیر هست مثل فیلمی چون لیلی با من است یا سریال پاورچین ....اما اینها نمیتونن الگو باشند و توقع بره بقیه هم چنین کنند و خوبتر بودن اینها باعث زیر سوال رفتن کمدی های موفقی مث البالو نیست......و نکته اخر این که بین کمدی و طنز باید فرق قائل شد.....اگر کارگردان ادعای ساخت طنز داره اونوقت باید وضع موجود رو نقد کنه ،کاستی ها و زشتی ها و پلشتی های جامعه رو نشون بده و حرف بر گفتن داشته باشه و طبعا بجز موارد استثنا نمیتونه انچنان خنده دار باشه و بیشتر با یک لبخند عموما تلخ میشه نگاهشون کرد
۰۶ اسفند ۱۳۹۵
جناب دانش. نظر شما محترمه. اما من با سه نفر دیگه که به تماشای پنجاه کیلو البالو نشسته بودیم شاید در کل فیلم یک یا دوبار خندیدیم. به نظر من واقعا کمدی سخیفی بود. خوب بد جلف شاید از سن پترزبورک (که فیلمنامه ش رت جناب قاسمخانی نوشته بودن) سطح پایینتری داشت اما ... دیدن ادامه » هم رده کارای کمدی تلویزیونی مثل پژمان بود، که اونم واقعا کار موفقی بود.
۰۷ اسفند ۱۳۹۵
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
درسته شوخی های تلویزیونی و بعضا لوس توش هست ولی از نظر من به مراتب از فیلمهایی مثل سالوادور و البالو و ... بالاتر قرار میگیره
حداقل جاهایی از فیلم هست که میشه خندید
ولی خدا شاهده که من حتی به یه لحظه از سالوادور حتی لبخند هم نزدم
اینم اضافه کنم که باید جنس متنای قاسمخانی مورد علاقت باشه تا از فیلم خوشت بیاد که قطعا من طرفدار نوشته های قاسم خانی هستم
نظرم در باره این اثر ۷

البته چندی پیش با دوستی صحبت میکردم گفتم که نمیدونم هر چیزی بجز فیلم میشه اسمش رو گذاشت .

ولی هر چی بخوام دنبال ایراد بگردم کار بیخود و اشتباهیه


این کار کامل تونسته به چیزی که میخواد کامل دست پیدا کنه و مخاطب رو به هدفش میرسونه.

... دیدن ادامه » یک طنز سالم و خیلی مودب و با وقار که شما رو به زور نمیخواد بخندونه و کار های دم دستی و سخیف .

یک کار قابل احترام در کار طنز .
۲۰ بهمن ۱۳۹۵
ولی این فیلم از سطح قاسم خانی پایین تر بود
۲۰ بهمن ۱۳۹۵
کاملا" باهاتون موافقم. میشه گفت تقریبا" کمدی خوبیه این فیلم.البته با همه ابن احوال به نظرم این فیلم اونقدر ارزش نداشت که به بخش مسابقه جشنواره فجر بیاد. البته امسال اینقدر جشنواره فجر پر از فیلم های بد بود که این یکی خیلی به چشم نمی اومد.
۰۵ اسفند ۱۳۹۵
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
امتیاز:۵
داستان و فیلمنامه‌ای ندارد، خمیر مایه هم تکراری است
ولی بامزه است و این بامزگی به شوخی های منشوری منجر نمی شود.
سپهر امیدوار، ع.ع.سامانی، یوسف حبیبی سوها و امیر همتی این را خواندند
شیرین این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
"خوب، بد، جلف" نشون میده که "قاسمخانی" بهتره همون فیلمنامه رو بنویسه و سمتِ کارگردانی نیاد؛ هر چند که حتا فیلمنامه‌ی این فیلمش هم چندان جای دفاعی نداره. اما خب به احتمال زیاد، فیلم قاسمخانی در کنار برادر خلف امسالش یعنی "گشت 2"، با وجود تمام ضعفها و بد و اشتباه بودنشون، بر اساس ذایقه‌ی ناقص تماشاگر عام، -50 کیلو آلبالو و من سالوادور نیستم‌گونه- جزو پرفروشترین‌ها خواهند شد.
اگه واقعا بتونن به اندازه پنجاه کیلو البالو بفروشن پس یعنی در ژانر کمدی-سرگرم کننده اثار خوبی هستن و کارگردان و فیلمنامه نویس دقیقا با احترام به شعور مخاطب فیلم رو ساختن و طبعا ادعای ساخت همسهری کین یا فیلمی برای بخش هنر و تجربه رو هم ندارن....فیلم با توجه ... دیدن ادامه » به قواعد ژانر و سلیقه تماشاگر عام باید قضاوت بشه چون برای اونها ساخته شده
۱۵ بهمن ۱۳۹۵
اقای دانش عزیز حرف شما درسته..یک سری فیلم صرفا برای گیشه است و در جذب مخاطب مهمند و همه جای دنیا هم وجود داره..ولی ایا شما تا حالا تو جشنواره ی کن و یا گلدن گلوب و یا جشنواره ی های فیلم دیگه دیدی از اون فیلم هایی که به قول شما سرشار از شوخی های اروتیک هستند ... دیدن ادامه » رو تو بخش مسایقه سینمای کشورشون راه بدن؟؟ واقعا جای فیلم هایی چون خوب بد جلف و گشت ارشاد تو مسابقه ی سیمرغ بهترین فیلم ایران هستش؟؟فیلم هایی که در طول سال از ایران تو جشنواره های خارجی جوایز زیادی رو میگیرن اغلب یا از جشنواره فجر بیرون انداخته شدند و یا در بخش خارج از مسایقه قرار داده شدند..سینما هنر هفتم هستش..و موفقیت در این هنر با فروش بیشتر بدست نمیاد.اون دسته فیلم ها سرگرمی هستند و جایشان در جشنواره ی فیلم نیست..اما چه سیاستی از اکران این فیلم تو جشنواره یکی دو سال اخیر وجود دارهفمن نمیدونم..
۱۶ بهمن ۱۳۹۵
اساسا کار فیلم کمدی در همه جای دنیا خنداندن مخاطب هست.پس قاعدتا حتی بدترین این فیلمها میتونه فروش خوبی داشته باشه.پس قیاس بین دوفیلم کمدی ویا یک فیلم کمدی وفیلمی هنری از هنر وتجربه قیاسی ست معل الفارق.درسینمای تجاری وکمدی ضائقه مخاطب براساس نویسندگان ... دیدن ادامه » طنز وفیلمسازان این ژانر شکل در طی سالها شکل میگیره.یکی از طنزنویسان این عرصه خود آقای قاسمخانیه.اینکه مخاطب فکرکنه چیزی فراتر از این اتفاق می افته به دلیل علاقه شخصی به خود نویسندست....
این فیلم حتی عقب تر از همان آثار متوسط قبلی قاسمخانی هست.یعنی حتی ضعیف تر از همان طنزی که سالها به مخاطبان درسینما وتلویزیون نشون داده....
۲۱ بهمن ۱۳۹۵
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
این فیلم بی نهایت لوس و بی مزس , شوخی های کلیشه ای و مسخره , بازی های بد و چندش آور که حرص آدمو در میاره ... حتما مثل همیشه فروش خوبی در گیشه خواهد داشت چون متاسفانه مردم از کمدی های بی ارزش استقبال خوبی میکنند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
فیلم بی محتوا و بسیار ضعیف که واقعا دلیل انتخاب شدنش در بخش مسابقه رو نمیدونم..شوخی های بسیار لوس..بازی های تکراری از اقای جمشیدی و رخشانی..متاسفانه تو سینما ملت این فیلم رو دیدم و اگه هنرمندان و عوامل فیلم اونجا حضور نداشتند قطعا تا نیم ساعت اول سینما رو ترک میکردم..واقعا دلیل ساخت این فیلم رو نفهمیدم.
navidjahan و یاسمن این را خواندند
مرتضی و فرانک غلامپور این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
یک سری شوخی های تکراری که در قالب یک قصه جدید همچنان توانایی خنداندن تماشاگران سالن سینما را به خوبی داشت و دیگر هیچ...به نظر من در ژانر کمدی امسال بالاتر از 50 کیلو آلبالو و پایین تر از نهنگ عنبر است...
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
سلام
اگه کسی بلیط این فیلم رو برای پردیس ملت روز چهارشنبه ساعت 11:30 داره- اطلاع بده دوعدد میخوام
09191730877
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید