تیوال مونولوگ مارکس در سوهو، نمایشی درباره‌ی تاریخ
S3 : 20:37:17
  ۰۳ تا ۲۹ دی ۱۳۹۶
  ۱۹:۳۰
  ۱ ساعت و ۲۰ دقیقه
 بها: ۵,۰۰۰، ۱۰,۰۰۰، ۲۰,۰۰۰ و ۲۵,۰۰۰ تومان

: هاوارد زین
: شیرین میرزانژاد
: مهرداد خامنه‌ای
: آویشن بیکایی در نقش کارل مارکس
: گروه تیاتر اگزیت-نروژ

: شیرین میرزانژاد
: مریم جعفری
: یوریک کریم‌مسیحی
: نسرین احمدی
: علی سالکی
: علی وثوقی

تلفن رزرو:
۰۹۱۲۸۰۵۷۶۰۴

وبسایت

وبسایت به زبان انگلیسی

 

 

 


با وارد نمودن کد marx۱ با بهای ۵.۰۰۰ تومان
با وارد نمودن کد marx۲ با بهای ۱۰.۰۰۰ تومان
با وارد نمودن کد marx۳ با بهای ۲۰.۰۰۰ تومان
بدون وارد نمودن کد با بهای ۲۵.۰۰۰ تومان

گزارش تصویری تیوال از نمایش مارکس در سوهو، نمایشی درباره‌ی تاریخ / عکاس:‌ رضا جاویدی

... دیدن همه عکس ها »

اخبار وابسته

» مهرداد خامنه‌ای: تئاتر در کشور ما تجارت است/ دو نمایش از دو نسل متفاوت اما با یک خط فکری

» گروه تئاتر اگزیت دو اثر از نویسندگان رادیکال آمریکا را روی صحنه می‌برد

ویدیوهای وابسته

آواهای وابسته

مکان

خیابان اندرزگو (قیطریه)، شرق به غرب، روبروی بلوار کاوه، خیابان احمدی، پ۲۸
تلفن:  ۲۲۳۹۰۳۲۰


«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
دوستان عزیز تیوالی من،

تله تئاتر «مارکس در سوهو: نمایشی درباره تاریخ» در یوتیوب در اختیار شما می‌‌باشد
https://youtu.be/Msgf_oi75Ks
و یا در آپارات به آدرس:
https://www.aparat.com/v/jmRhi
لینک مارکس در سوهو:
https://www.youtube.com/watch?v=Msgf_oi75Ks
۰۲ بهمن ۱۳۹۶
ممنون امیر مسعود جان
۰۲ بهمن ۱۳۹۶
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
گزارش گیشه نمایش مارکس در سوهو

مجموع مخاطبان تیوال: ۲۹۸ نفر

فروش بلیت در سایت تیوال: ۳،۶۵۰،۰۰۰ تومان شامل:
۸۵ بلیت ۲۵ هزار تومانی
۱۶ بلیت ۲۰ هزار تومانی
۴۴ بلیت ۱۰ هزار تومانی
۱۵۳ بلیت ۵ هزار تومانی

فروش بلیت حضوری در گیشه: ۱،۴۵۰،۰۰۰ تومان شامل:
۲۴ بلیت ۲۵ هزار تومانی
۶ بلیت ۲۰ هزار تومانی
۳۷ بلیت ۱۰ هزار تومانی
۵۹ بلیت ۵ هزار تومانی
۸۷ ... دیدن ادامه » نفر میهمانان گروه و سالن

مجموع مخاطبان نمایش در ۲۳ اجرا: ۵۱۱ نفر

مجموع فروش گیشه: ۵،۱۰۰،۰۰۰تومان

درآمد خالص پس از کسر ۳۰‎٪ سهم سالن و ۹‎٪ مالیات ارزش افزوده: ۳،۲۴۸،۷۰۰ تومان

*مطابق روال معمول گروه تئاتر اگزیت، درآمد حاصل از فروش بلیت نمایش به طور کامل به بازیگر نمایش تعلق خواهد گرفت.
تبریک چه کار ارزنده ایی.من اطلاع ندارم که این کار در گذشته هم بوده یا نه.ولی همیشه دوست داشتم که تیوال یک اماری از فروش تئاتر های در اختیارمون قرار بده.یک چیزی شبیه به فروش گیشه در سینما.الان میزان فروش و تعداد تماشاگران ارائه شده،مطمئنم که گام خوب در ... دیدن ادامه » مسیر ارزیابی و موفقیت تئاتر برای تماشاگران،کارگردانان و بازیگران تئاتر و سرمایه گذران فرهنگی میباشد.
خسته نباشید
۰۱ بهمن ۱۳۹۶
چه کار جالب و قابل توجه ای که در مورد امار و ارقام فروش و تماشاگران هم اطلاع رسانی کردید ...
۰۲ بهمن ۱۳۹۶
خواهش می‌کنم جناب Amin عزیز
انجام وظیفه است. شما هم به اندازه ما حق دارید که بدانید.
۰۲ بهمن ۱۳۹۶
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
و در این دشت سیاه
هرکه آواره‌ی دردی که نه درد دگری ست
هرکه می‌پندارد تنها اندیشه به خورشید سپردن هنری‌ست
و نمی‌اندیشد:
به صداقت‌های لازم «کار»
و رسالت‌های تازه‌ی «عشق»
هرکه می‌گوید:
با شب سحریست
و به گلگشت منافع به درازای شب و مرگ سحر می‌کوشد


همراهان و دوستان گروه تئاتر اگزیت،
سلام
۲۹ دی‌ماه ۱۳۹۶ اجرای دو نمایش «من موجودی احساساتی هستم» و «مارکس در سوهو» پس از یک ماه اجرا به پایان رسید. از طرف تمام اعضاء گروه تئاتر اگزیت از همراهی، انتقادات و پشتیبانی شما دوستان گرامی تشکر می‌کنم و دست‌تان را به گرمی می‌فشارم، چرا که سرمایه‌ی ارزنده‌ی گروه ما مخاطبانش هستند. تلاش کرده‌ایم که صحنه‌ی تئاتر مجالی باشد برای اندیشه و به دور از بازار تجارت و شکاف طبقاتی که احترام به مخاطب در آن اصل اول باشد. امید داریم که در این مسیر با همراهی شما ... دیدن ادامه » مخاطبان گرامی با پایداری و نیرویی دوچندان از شما بیاموزیم و برای شما کار کنیم.
از برگشت من ناراحت شدین؟ عصبانیتون کردم!؟
بهش مثل بازگشت مسیحا نگاه کنید!
.
.
مسیح خودش نمیتونست بیاد، جاش مارکس اومد!!
هاوارد زین فقید، شیرین میرزانژاد، مهرداد خامنه ای و آویشن بیکایی شماها کاری کردید که من از مرحله شناخت مارکسیسم و لنینیسم و کاپیتالیسم و کمونیسم و ماتریالیسم و ... عبور کرده تا مرحله جستجوی رساله "اختلاف بین فلسفه طبیعت دموکریتی و اپیکوری" کارل مارکس به فاصله چند ساعت پس از پایان نمایش پیش برم!! :)))) یه جورایی کارل مارکس درونم بیدار شده طوریکه الان مشغول تحلیل نظریه های نظریه پردازای مشهورم!! :)))
انصافا این نمایش تاثیر به سزایی بر نزدیکی بهتر من با مفاهیمی که همیشه در گوشه ذهنم بودند ولی به سبب تصور گنگ و پیچیده ای که از آنها داشتم و همواره از انها گریزان بودم داشت. در ابتدا به علت اسم و موضوع نمایش (که در ارتباط با این مفاهیم بود و پیش بینی متنی ثقیل و غیرقابل فهم میکردم) و هم به علت مونولوگ بودن آن( که احتمال یکنواختی و خستگی میدادم) هیچ ... دیدن ادامه » رغبتی به تماشای این اثر نداشتم اما آنچنان دوستان بازخورد مثبتی از تماشای این اثر ارائه دادند که پا بر روی این دودلی ها گذاشته و به تماشای نمایش رفتم.صدالبته که اتخاذ تصمیم فروش بلیتهای اقتصادی هم بی تاثیر نبود(یاد تصمیم فرهنگی جذابی که کمون پاریس در عمر کوتاهش درباره تئاتر گرفته بود افتادم :) )
دو نکته در ابتدای امر جلب توجه میکرد یکی دقیق و سر ساعت اجرا شدن نمایش در سالن جمع و جور خانه موزه انتظامی بود که برای تماشاچی عادت کرده به تاخیر تازگی داشت و غافلگیرکننده بود و دومی تعداد نه چندان زیاد تماشاچیان بود که عجیب بود (شاید به دلیل همان تصور نه چندان درستی بود که من هم در پیشبینی محتوی میکردم و گرنه هیچ عذر و بهانه ای این بار برای ندیدن یک اثر نمایشی نبود)
با وجودیکه صدای فن و نبود تفاوت درمیزان نور بین صحنه و جایگاه تماشچیان و ورود تماشاگران پس از اجرا به سالن، قدری آزار دهنده بود ولی تسلط و انرژی خانم بیکایی در اجرا و تک گویی و ادای صحیح جملات به اضافه متن نمایشنامه قابل فهم که کم کم تصورات پیشین را به هم میزد سبب شد مشکلات از یاد برود و همگی غرق در صحبتهای کارل مارکس فارغ از جنسیت او شویم..شاید مخاطب ابتدای امر دچار یک نوع سردرگمی هم از لحاظ تشخیص صحبتهای مارکس به لحاظ اینکه از جانب یک زن بیان می شود(مخصوصا مواقعیکه از همسر و خویشاوندانش میگوید) و هم از لحاظ تشخیص موقعیت جغرافیایی که از پاریس به لندن و از لندن به پاریس درحال چرخش است (در عین حال که خود او فردی آلمانیست) و یا حتی تشخیص مذهب او شود اما در ادامه بیان نظریاتش آنچنان گیرا و جذاب میشود که چیزهای دیگر رنگ می بازند و اهمیت خود را از دست میدهند ... طعنه هایی که به مردمان صد و شصت سال بعدش می زند نیز جالب است مدرنتیه انگار برایش هیچ جذابیتی ندارد و در پی یافتن درکی عمیق تر از آنچه که در ظاهر است و برایش در همان دوران نیز دغدغه بوده،است..اینگونه به نظر میاید که دوران عوض شده ولی مساله ها همانهایی هستند که قبلا هم بودند و راه حل ها هم همانهایی هستند که قبلا گفته شده ... با جرقه ای که این نمایش میزند ذهن در گیر می شود و سوالات متعددی شکل میگیرد نسخه های جذاب صد وشصت سال قبل مارکس چه سرانجامی یافتند؟ برای اکنون چقدر کارسازند؟ چه شد که مارکس خود را دیگر مارکسیست نمیدانست؟ تاثیری که جریانات فکری در سراسر دنیا از نظریات او گرفتند کیفیت و ثمره اش چگونه بود؟و ...
سپاس و تبریک به عوامل گروه اگزیت بابت انتخاب این نمایشنامه و پرداخت و اجرای موفق آن ...اثری ماندگار که در ذهن باقی خواهد ماند..

سلام جناب نیک عزیز
ممنونم از شما و تحلیل زیبایتان.
من از بابت وجود مشکلاتی چون صدای فن(انتخاب بین سرمای شدید در سالن و صدای مزاحم) و نور عمومی مرتعش« عجیب» در سالن عذر‌خواهی می‌کنم و به حق برای من هم آزاردهنده است. خوشحالم که می‌فرمایید خانم بیکایی ... دیدن ادامه » با هنرنمایی خود اینها را کنار زدند و شبی خوب برایتان رقم زدند. همچنین خوشحالم که دوست خوبی چون شما را در کنار خود داشتیم.
۲۸ دی ۱۳۹۶
درود جناب خامنه ای..گروه نمایش اگزیت با این تفکر حاکم و با اصول درستی که در پیش گرفته از جمله در انتخاب هوشمندانه نمایشنامه ها و پردازش و اجرای صحیح آنها در آن تایم بودن اجراها در نحوه فروش بلیت ها در همین نحوه ارتباط داشتن با مخاطب، بطور حتم جایگاه شریف ... دیدن ادامه » قابل احترام و محبوبی در میان علاقه مندان خواهد داشت..سپاس بیکران
۲۸ دی ۱۳۹۶
ممنون از شما
۲۸ دی ۱۳۹۶
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نتیجه اخلاقی اینکه:
اگر خواستید کار غیر قانونی بکنید، بهتره همراه با دو هزار نفر و موسیقی موتزارت باشه!
- پس آمدید؟!
- آری آمدیم؛ آمدیم تا برای لختی هم که شده شبح لیبرالیسم و نولیبرالیسم را با جسم و جان در زندگی بی روحمان مرور کنیم! امدیم تا با خونِ دلی لایتناهی تنها در عالم خیال با تو همراه شویم و به فکر اتحاد کارگران جهان باشیم؛ آری آمدیم ولی چه آمدنی، حتی آمدنمان هم جز در فضای خیال ممکن نیست. ما دیگر جز چرخدنده کارخانه ی کاپیتالیسم چیز دیگری نیستیم؛ امروزه دیگر نه اقتصادمان، که حتی در عمل آموزش و پرورشمان نیز به بخش خصوصی واگذار می شود ولی در شعار مداوما صور ضد سرمایه داری سر می دهیم.
آری باخود مرور کنیم که چگونه ساختار تمام زندگیمان را بلعیده و فرصت حرکتی نیست و عاملیتمان به باد رفته است و تنها باید با خود مرور کنیم که مسیحی خواهد آمد، دریغ از اینکه مسیح درون خودمان باشیم.

و اما تو ای مارکس که گفتی فیلسوفان تنها به دنبال تفسیر جهان بوده اند و ... دیدن ادامه » من به دنبال تغییر جهان هستم، باید بودی و سخن ریچارد رورتی را می شنیدی که خطاب به تو گفت: فیلسوفان با تغییر تفسیرهای موجود از جهان، جهان را تغییر می دهند و امروزه به شدت نیاز داریم که با مسیحایی شدنمان به دنبال تغییر این تفسیرها باشیم و هرانچه که نقش ایدئولوژی کاذب را بازی می کند بزداییم...

در پایان باید بگویم که در تمام مدتی که با اثر عجین بودم این سخن نیمایوشیج در ذهنم رژه میرفت: به کجای این شب تیره بیاویزم قبای ژنده خود را...

خداقوت تیم دوسداشتنی اگزیت.
به به سعید جان . ممنون عزیز دل
۲۷ دی ۱۳۹۶
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خرید بلیت روزهای پایانی این نمایش، به نویسندگی: هاوارد زین و کارگردانی: مهرداد خامنه‌ای، از چهارشنبه ۲۷ تا جمعه ۲۹ دی، هم اکنون آغاز شد.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
چقدر سخته آدم نتونه بعد از دیدن چنین اجرایی بازیگر رو محکم بغل کنه و به دست زدن خشک و خالی بسنده کنه.
جز تحسین و آفرین چی می‌شه گفت؟ مرحبا به بازیگر و کارگردان و مترجم
الهی نور به قبر هاوارد زین بباره که انگار واسه همین زمستان ۹۶ نوشته نمایشنامه رو.
با یادی از خانم الاهه شهریاری که اولین برخورد من با متن به واسطه ترجمه ایشون بود.


ممنون آقای بولو عزیز.
چقدر خوشحالم که زحمات خانم بیکایی مورد توجه شما واقع شد. حتما خستگی را با کلام گرمتان از تن ایشان بدر آوردید.
چه خوب که از خانم شهریاری که حتما ایشان هم ضرورت پرداختن به چنین متنی را می‌دانستند یاد کردید و من هم از زنده یاد تراب‌حق‌شناس ... دیدن ادامه » که اولین ترجمه به فارسی این متن را از زبان فرانسه انجام دادند یاد می‌کنم.
ممنون از لطف و‌ توجه شما.
۲۱ دی ۱۳۹۶
زنده باشید جناب خامنه‌ای عزیز.
برای شما و خانم‌ها بیکایی، میرزانژاد و حسینی بهترین آرزوها رو دارم. دیشب با دو اجرای بسیار مرغوب ما رو به وجد آوردید. شخصا نسبت به مونولوگ دافعه دارم و در دو سه سال اخیر به میزان زیادی ازش اشباع شده‌ام ولی خوشبختانه هر ... دیدن ادامه » کسی در مقابل اجراهای گرم و دلپذیر خلع سلاح می‌شه!
ضمن تحسین حسن انتخاب و سلیقه شما با شوق منتظر کارهای پیش‌روی‌تان هستم.
برای زنده‌یاد حق‌شناس هم آرزوی آرامش ابدی می‌کنم.
۲۱ دی ۱۳۹۶
ممنونم از شما دوست عزیز
۲۱ دی ۱۳۹۶
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
بیایید دیگه از سرمایه داری و سوسیالیزم صحبت نکنیم.
بیاییدفقط درباره ی استفاده از ثروت شگفت زمین برای نوع بشر صحبت کنیم. به مردم چیزی رو بدیم که نیاز دارن: غذا، دارو، هوای پاک، آب پاکیزه، درخت وچمن، خونه خوب برای زندگی، چندساعت کار و ساعات بیشتر برای تفریح، نپرسید کی لایقشه. هر انسانی لیاقت این رو داره.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خرید بلیت روزهای تازه نمایش، از چهارشنبه ۱۳ تا جمعه ۱۵ دی، هم اکنون آغاز شد.
مهرداد خامنه ای این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
.
سایت خبری تئاتر - افتتاح دو نمایش با حضور رانندگان شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و فعالین حقوق زنان

.
دو نمایش «من موجودی احساساتی هستم» و «مارکس در سوهو» از گروه تئاتر اگزیت دیشب سوم دی‌ماه ۹۶ در خانه موزه استاد انتظامی طی مراسمی افتتاح شد.


پایگاه خبری تئاتر: در این افتتاحیه جمعی از رانندگان شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، فعالین حقوق زنان، منتقدین و نیز خانواده‌ی زنده‌یاد علی اشرف درویشیان حضور داشتند. در این مراسم مهرداد خامنه‌ای کارگردان و سرپرست گروه تئاتر اگزیت به معرفی نویسندگان این دو نمایش‌ «ایو انسلر» و «هاوارد زین» پرداخت و پس از قرائت پیام برایان جونز بازیگر نقش کارل مارکس به گروه تئاتر اگزیت به مناسبت اجرای این نمایش در تهران، زنگ افتتاح نمایش به دست گلرنگ درویشیان فرزند زنده‌یاد درویشیان به صدا درآمد.


در پیام برایان جونز آمده است:

به گروه تئاتر اگزیت در تهران
بسیار خوشحالم از اینکه باخبر شدم یک بار دیگر نمایشنامه‌ی هاوارد زین، «مارکس در سوهو» را در تهران اجرا می‌کنید. یقین دارم که هاوارد زین از کار شما مفتخر می‌شد، چرا که او حقیقتاً یک انترناسیونالیست و متعهد به مبارزه برای نظم اجتماعی منصفانه‌تر و دموکراتیک‌تری بود- نه فقط در یک کشور، بلکه در سرتاسر جهان..
در «مارکس در سوهو»، زین با شوخ‌طبعی تصور می‌کند که اگر مارکس می‌توانست جهان امروز ما را ببیند، چه می‌گفت. او این نمایشنامه را بیست سال پیش نوشت و متأسفانه هر چه بیشتر با مسائل روز مرتبط می‌شود، نه کمتر. امروز روشن‌تر از همیشه است که نظام بهره‌کشی با نیازهای انسان، دموکراسی و حتی ادامه‌ی حیات گونه‌ی ما بر روی این سیاره ناسازگار است.
هنگامی ... دیدن ادامه » که در ابتدا شروع به تمرین این نمایش کردم، می‌ترسیدم که هیچ‌کس من، یک بازیگر آفریقایی-آمریکایی را به عنوان مارکس نپذیرد. اما اکنون متوجه شده‌ام که بازی نقش مارکس، زنده کردن دوباره‌ی مارکس در جسم هر شخصی از هر نژاد، ملیت یا جنسیت به ما کمک می‌کند که به این بیاندیشیم که چگونه اندیشه‌های او هم‌صدا با همه‌ی مردم است. یقین دارم که نسل جدید کارگران، کنش‌گران، دانشجویان و هنرمندان ایرانی بسیار خوشحال خواهند شد از اینکه نمایشنامه‌ی طنزآمیز هاوارد زین درباره‌ی تاریخ را به زبان خودشان بشنوند، درباره‌ی اندیشه‌ها و زندگی مارکس بیاموزند و درباره‌ی احتمالات جدیدی برای آینده‌ی مشترک‌مان تأمل کنند.
بازیگران جهان، متحد شوید!
با همبستگی
برایان جونز
نیویورک
۱۶ نوامبر ۲۰۱۷

*برایان جونز، بازیگر، فعال مدنی و معلم آمریکایی که به مدت دوازده سال نمایش مارکس در سوهو اثر هاوارد زین را در سرتاسر آمریکا به اجرا درآورد. وی در زمان حیات هاوارد زین و با ‌کمک وی این نمایش را به صورت کنشی مدنی و صدایی رسا در اعتراض به نابرابری و مبارزه برای عدالت اجتماعی در ایالات متحده آمریکا درآورد.

دو نمایش گروه تئاتر اگزیت به کارگردانی مهرداد خامنه‌ای، «من موجودی احساساتی هستم» اثر ایو انسلر با بازی فرشته حسینی هر شب ساعت ۱۸ و «مارکس در سوهو» اثر هاوارد زین با بازی آویشن بیکایی در نقش کارل مارکس هر شب ساعت ۱۹:۳۰ تا ۲۹ دی‌ماه ۹۶ در خانه‌ موزه استاد انتظامی واقع در بلوار اندرزگو روبروی بلوار کاوه خیابان احمدی هر روز به جز شنبه‌ها بر روی صحنه خواهد بود.

لینک خبر:
http://teater.ir/?news=139610043
رضا تهوری و مرجان معتمد حسینی این را خواندند
*مریم*، بهزاد م.ا، میلاد هیدی و شاهین همتی این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
"این چه جامعه رقت انگیزی‌ست که وسیله‌ای برای دفاع از خود جز جلاد نمی‌یابد."
مارکس

خرید بلیت این نمایش، به کارگردانی مهرداد خامنه‌ای، آغاز شد.
محمد رحمانی و *مریم* این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید

با سلام
به اطلاع مخاطبان گرامى مى رساند، طرح بهاى بلیت نمایش مارکس در سوهو در راستاى اهداف گروه تئاتر اگزیت جهت حمایت از مخاطبان و فراهم آوردن امکان تهیه ى بلیت براى تمام مخاطبان از تمامى اقشار برقرار شده است. استفاده از کدهاى خرید هیچ گونه محدودیتى در انتخاب صندلى هاى سالن ایجاد نمى کند و مخاطبان در خرید بلیت با استفاده از هر یک از کد ها، در انتخاب تمامى صندلى هاى سالن آزاد هستند.
شیرین میرزانژاد
مسئول اجرایى گروه تئاتر اگزیت
چند روز قبل این شانس رو داشتم که هر دو نمایش " من موجودی احساساتی هستم" و " مارکس در سوهو" رو ببینم. هردو نمایش براساس دغدغه های اجتماعی ناشی از گسترش فرهنگ حاکمیت سرمایه داری و نه حاکمیت انسان نوشته و اجرا شدند. من موجودی احساساتی هستم به چگونگی ... دیدن ادامه » رفتارهای مردسالار در عرصه قانون گذاری و اجر و فرهنگ عمومی در تمام جهان پرداخته و با برجسته نمائی نقاط همچنان تاریک فرهنگ جهانی در مواجهه با زنان می پردازد.
مارکس در سوهو به تعریف و تفسیر اندیشه سوسیالیزم بر اساس آموزه های فلسفی و نه اجرائی کمونیسم پرداخته است و ضمن باز شمردن نقاط ضعف جوامع کاپیتالیستی؛ همچنان از ایده گسترش رفاه اجتماعی براساس نیازهای انسان دفاع می کند.
در مجموع پس از اتمام این دو نمایش نتوانستم اجرای خوب هنرمندان استیج و کارگردان خوش فکر آن را مورد تحسین قرار ندهم. برخی عناصر همانند انتخاب یک بانو برای ایفای نقش مارکس؛ بسیار هوشمندانه و عالی بود. تاریک و روشن کردن صحنه نیز به منظور ارائه نقاط تاریک و روشن هر رویداد و تفکری؛ یکی دیگر از انتخاب های هوشمندانه کارگردان خوش فکر مهرداد خامنه ای بود.
۰۷ دی ۱۳۹۶
سپاس از حسن نظر شما جناب روشن
۰۷ دی ۱۳۹۶
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید