تیوال نمایش نگاهمان می کنند
S3 : 21:41:43
  ۲۹ دی تا ۲۲ بهمن ۱۳۹۴
  ۲۰:۱۵
  ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه
 بها: ۳۰,۰۰۰ تومان

: نغمه ثمینی
: محمدرضا اصلی
: (به ترتیب ورود به صحنه) نازنین فراهانی، کاظم سیاحی، شیدا خلیق، فرشته صدرعرفایی، مسعود کرامتی، سام قریبیان
: شهنام شهباززاده

: مهیار علیزاده
: داریوش پیرو
: مارال جیرانی
: الهام صالحی (مهمان از گروه تیاتر پوشه)
: آرمان کوچکی
: حسین ایرجی
: ماهگل کرامتی
: رضا معطریان
: کسرا پرتوی
: علیرضا حسینی، فرید حسینی
: کسرا پرتویاینستاگرام نمایش نگاهمان می کنند

گزارش تصویری تیوال از نمایش نگاهمان می کنند / عکاس: رضا جاویدی

... دیدن همه عکس ها »

گزارش تصویری تیوال از آیین افتتاح نمایش نگاهمان می کنند / عکاس: رضا جاویدی

... دیدن همه عکس ها »

اخبار وابسته

» مراسم آغازین نمایش «نگاهمان می‌کنند»

ویدیوهای وابسته

آواهای وابسته

مکان

خیابان طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی، جنب خانه هنرمندان، تماشاخانه ایران‌شهر
تلفن:  ۸۸۸۱۴۱۱۵_۸۸۸۱۴۱۱۶


«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
اگر اون زن واقعا عاشق پس هیچ کاریش نمیشه کرد!
شکیبا این را خواند
محمد رحمانی و ف کیوان این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
آخرین فرصت برای تماشای نمایش "نگاهمان می کنند"
امروز پنجشنبه ۹۴/۱۱/۲۲ ساعت ۲۰:۱۵
تماشاخانه ایرانشهر
خرید آنلاین از تیوال و گیشه نت
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
به آگاهی علاقه مندان می رسانیم پنجشنبه ۲۲بهمن ماه روز پایانی اجرای نمایش "نگاهمان می کنند" می باشد.
با سلام. دیشب نمایش را دیدم و لذت بردم! نمایشی سرگرم کننده که فکر و سرگرمی را در اجزا و اجرایی حساب شده ، با هم داشت. به گروه خسته نباشید می گویم و برایشان آرزوی موفقیت دارم! از تماشای نمایشهای سرگردان، پر مدعا و کسل کننده خسته شده بودیم دست مریزاد!
۲۱ بهمن ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نمایش نگاهمان می کنند در سه اپیزود اجرا می شود. آدمها یا زیر نگاهند یا به زندگی دیگران سرک می کشند. نمایش با نازی شروع می شود،مضطرب از نگاه ها و دورببنها. آماده برای فرار و در انتها بی پروا برای تو دهنی زدن به هر که او را و زندگیش را نگاه می کند حتی همسرش. شخصیتی که مدام از حسی به حسی تغییر می کند . نازنین فراهانی درخشان نازی را به تصویر می کشد و کاظم سیاحی در نقش شوهرش خوب با بالا پایین شدنهای او هماهنگ می شود. اپیزود دوم اما به انتظار ما که خود نمایش به وجود آورده پاسخ نمی دهد. بعد از دیدن یک قصه جدی خیانت خیلی من را راضی نمی کند که دنبالش کنم و اپیزود سوم هم جذابیتی ندارد و قصه ای، فقط بازی خوب مسعود کرامتی که حیف و میل شده.
بر خلاف نظر شما در گفتگو با تماشاگران دریافتم اپیزود دوم برای خیلی از تماشاگران جذابتر بوده است. در کل نمایشی بود که بی ادعای روشنفکری و عقل کل بودن همه جور تماشاگری را راضی میکرد و وقت نمایش و تماشاگر را کمتر به هدر میداد.
۲۱ بهمن ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
هفته پایانی نمایش نگاهمان می کنند

تنها شش اجرا تا پایان

خرید بلیت در سایتهای تیوال و گیشه نت

حسین ایرجی و نیکا این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
جراحی با قلم.
یادداشتی بر نمایش"نگاهمان می‌کنند"

یادداشت حسین پاکدل برای نمایش نگاهمان میکنند

نویسنده دردمند یک پزشک است، یک حکیم، یک جراح حاذق. او با قلم‌اش روح بیمارِ جامعه‌ای را مقابل آیینه‌ای از جنس صحنه در قالب درام جراحی می‌کند. مگر نه این‌که در علوم پزشکی تشخیص درست و به‌موقع درد، نیمی از درمان است و پیشگیری، از درمان مؤثرتر و کم هزینه تر؛ دکتر نغمه ثمینی، با تسلط بر قصه‌درمانی، هم تشخیص درد می‌دهد و هم بی‌هیاهو سعی در هشدار دارد برای پیشگیری شیوع دردهای ناپیدا و گاهی پیدای فراگیر. هر جامعه یک موجود و پیکره زنده است؛ نفس می‌کشد، حرکت می‌کند، بیمار می‌شود، ضعیف و قوی می‌شود، می‌میرد، گاه دوباره زنده و بارور می‌شود، امیدوار و نومید می‌شود و در مواردی خود ویرانی و یا خوددرمانی می‌کند. نمایش"نگاهمان می‌کنند" با ... دیدن ادامه » برش تیز قلم، نمونه‌ای از این جامعه را جدا کرده و زیر میکروسکوپی از نوع تخیل و اعجازِ صحنه بزرگنمایی کرده و به ما نشان می‌دهد. در ارتفاعی بلند از دیدِ پنجره‌هایی چشم دوخته به چشم هم، بخشی از خلوتِ پنهان ما را به خودمان می‌نمایاند. ما هم‌زمان هم در زیر لنز این میکروسکوپ در حال دست و پازدن هستیم و هم از چشمی‌ی آن به تحرکات روزمره خود نگاه می‌کنیم. از این منظر ویروس‌ها و سلول‌های سرطانی تردید، زیاده خواهی، حرص و حسادت و رندی و هزاران عامل بیماری‌ دیگر را به عینه نگاه می‌کنیم. شادابی زیست یک جامعه درست شبیه حفظ سلامت و طراوتِ تنِ فرد است؛ و البته به شرط تشخیص به موقع و درستِ درها و درمان دقیق. حال در این اثر، قلم جراحی نویسنده‌ای تیزبین دردها را نشانمان می‌دهد، و در آخر ما را به خود می‌خواند که شفا دهنده این دردِ رو به گسترش، خودِ ماییم؛ اگر متوجه شویم و بخواهیم. نمایش در سه اپیزود ظاهراً جدا ولی تنیده در هم موقعیتی ساده ولی هول آور را به نمایش می‌گذارد و پس از گسترش و بسط درامی مدرن و پویا، همه را از ارتفاع به زیر می‌آورد و در فضای عمومی ساختمانی مثل تمام عمارت‌ها، به عنوان محیطی عمومی با هم رودررو قرار می‌دهد. هوشمندی کارگردان در هدایت درست گروه اجرایی به ویژه بهره‌گیری‌ی به اندازه از توان و خلاقیت‌های بازیگران با تجربه و صاحب‌نام در این است که در تمام لحظات، ما را بازی می‌کنند و دست آخر ماهم با آن‌ها سوار آسانسورِ ساختمانی از نوع هزاران ساختمان این جامعه شده و به لابی آمده و با دردشان همدرد می‌شویم. نمایش"نگاهمان می‌کنند" به قلم شیوای نغمه ثمینی در تماشاخانه ایرانشهر به کارگردانی بی‌ادعای محمدرضا اصلی و با بازی‌های جذاب و باورپذیر شش بازیگر توانا: تازنین فراهانی، کاظم سیاحی، شیدا خلیق، فرشته صدرعرفایی، مسعود کرامتی و سام قریبیان بر صحنه است. تا فرصت باقی است بروید ببینید. به دیدن خود بروید. به دیدن خود در این اطاق عمل فراهم شده بر صحنه برویم. تا خود را در بازتاب منشوری از خرد، برای جراحی دمل متورم سرپوش گذاشتن بر عیوب عیان ببینیم. به دیدن این اثر برویم تا آغازی باشد بر خوددرمانی! همین امشب بی وقت قیلی به این مطب مراجعه کنید! هرشب ساعت هشت و پانزده، تماشاخانه ایرانشهر.
حسین پاکدل
سعید، سپیده seyedan و حسینی معین این را خواندند
حسین ایرجی، Elika و زهرا عبدالغنی این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید

من امشب این نمایش روتماشا کردم و برخلاف نظرسایرین عقیده دارم که این نمایش خیلی هم از نظر موضوع و هم از نظر جذب مخاطبانش عالی بود هم چنین همه بازیگرانش نقش خودرا به خوبی ایفا کرده بودند...از بین اپیزودها هم به نظرم اپیزود اول فوق العاده بود هم موضوع و هم بازی خانم فراهانی.
#####خواهش می کنم اینو بخونید#####
اینی که میبینید داره میخنده و اسم اکانت منه در واقع منم بعد از افتادن یه اتفاق.بله خودمم ، م.م.ر. تیوال البته اگه کسی منو یادش باشه!به هر حال!
الان شاید فکر میکنید جای این نوشته زیر این پست نیست خوب بله معلومه که ربطی به این پست نداره اما جلوتر که بریم میگم چرا اینجا گذاشتمش.
دوست نداشتم کار به اینجا کشیده بشه تا اینکه حرف هایی برای نزدن زیاد شد _ ای کاش اینطور نبود ، و حسرتی! _ وگرنه تو ذهنم بود خیلی بهتر از اینها به این قضیه بپردازم ، در واقع قضیه رو حل کنم نه با این میزان ناراحتی از تیوالی ها خداحافظی کنم.
ول کنید این حرفا رو!اون اتفاق خنده دار بن شدن اکانت م.م.ر. بیچاره بود که همین الان یادش هم میفتم خندم میگیره.من به سر جدم قسم فقط یه کلمه حرف داشتم و اونم این بود همیاری با شخصیت(!) تو حق نداری افسوس بخوری به خاطر نحوه فروش بلیت و فقط باید عذرخواهی بکنی همین!اصل نوشته من هم موجوده.منکر تند و تیز بودنش اصلا نمیشم و دفاع هم میکنم از این موضعش ولی ابدا نمیذارم کسی بگه این نوشته توهین آمیز بوده که اصلا اینطور نیست.تند و تیز مینویسم چون الگوهام برای اعتراض آدمای تند و تیزی اند و م.م.ر. نیستم اگه تا آخر عمرم از این موضع اعتراضیم کوتاه بیام که اصلا تئاتر و هنرمند فقط اعتراضه و تلاش برای بهتر کردن هرچیزی که هست.درباره اون نوشته چیزی بیشتر نمیگم.خودتون میتونید این پایین بخونیدش و قضاوت کنید حقش بن شدن نویسندشه یا نه(دقت کنید ، من بن شدم.یعنی الان با اکانت م.م.ر نه میتونم کامنت زیر پست دیگه ای بذارم نه پست جدیدی ارسال کنم.این با حذف شدن فقط یه نوشته فرق عمده داره.) فقط میخوام این آخر کار یه حرف با همیاری بزنم چون میدونم دیر یا زود این کامنت هم میخونه و پاکش میکنه و این اکانت جدید رو هم بن میکنه:

مدیران تیوال.مدیران زحمتکش سایت فرهنگی.شما رو به هر کسی اعتقاد دارید.شما رو به همه لحظه های خوبی که توی زندگیتون با دوستان و شاید معشوقه هاتون داشتین قسم میدم.شما رو به تئاتری که ادعای حمایت ازش رو دارید قسم میدم.شما رو به هنر قسم میدم.به شرف انسانی قسمتون میدم.به فردیت گمشده ی مردم سرزمینم قسمتون میدم.به رویاهای خواب دیده و ندیده ی انسان ها قسمتون میدم.هیچوقت ، هیچوقت ، هیچوقت مروج فرهنگ انفعال نباشید.همین.

هوای فردا دوده، آبیه، زرده، سارین وُ خردله؛ رنگین‌کمونِ نجاسته.
تا ... دیدن ادامه » میتونی بخند بچه...
دوست دارم!



نوشته ی مذکور:

"
**برای تیوال و تیوالی‌ها**

حجم توهین ها و رفتارهای ناشایست از سوی تیوال کمی دارد از حد خودش تجاوز می کند و تحملش دیگر به این سادگی ها ممکن نیست.سانسور نظرها و برچسب تیوال باشد سر جای خودش _ سر جای خودش یعنی باشد همانجایی که تیوال ابدا برایش پاسخگو نخواهد بود ، این هم روحیه ی مدیریتی است دیگر ، خود مرکز عالم پنداری _ مسئله فروش بلیت جشنواره یک کمدی تمام عیار شد با این کامنت مفصل همیاری:
"امروز برای ما در تیوال هم شوق بود و هم افسوس."
افسوس؟!اصلا شما اینجا نیستید که افسوس بخورید!شما اینجایید که عذرخواهی کنید ، خیلی هم جدی عذرخواهی کنید از زمان هدر رفته و اعصاب لگدمال شده ی کاربران.مگر بنگاه خیره باز کرده اید که اینطور حق به جانب حرف می‌زنید؟!چرا بحث اصلی را در این کامنت گهربارتان کم رنگ می‌کنید؟!کجا مسئله ی اول و دغدغه ی مهم روز فروش بلیت فروش نرفتن صندلی های ردیف های جلو بود _ نه که نبود!نه!ولی اصل کار این نبود! _ ؟!اصل کار ضعف سرور های سایت تیوال بود که پنج ساعت از وقت اینهمه آدم را گرفت!
"مسلما جسارت و دگرگونی عادت‌ها و روش‌های سنتی همیشه با حاشیه‌ها و اتفاقات پیش‌بینی نشده‌ای نیز همراه است. بر پایه این توضیح از آن بخش از کاربرانمان که دچار این دشواری بودند پوزش خواسته و امیدواریم همچون طول سه سال و نیم گذشته و با تکیه بر صبر و درک شما مسیر خلاقیت و نوآوری در خدمات را ادامه دهیم."
فرافکنی ستودنی جهت کاهش عذاب وجدان!آفرین به شما که انقدر خلاقید!روحیه مدیریتی و حق به جانب بودن موج میزند!خلاقیت چیست؟مگر اصلا درباره خلاقیت صحبتی کردیم؟کامنت شما در ستایش خودتان است یا درباره توضیح مشکلات به وجود آمده؟!مثلا این سه خط قرار است ندامت شما را نشان دهد!همه اش که شد تعریف و تمجید از خودتان و امید به خفن تر شدن(!) خودتان!
باز هم می گویم شما فقط باید عذرخواهی کنید!نه باید از خلاقیتتان(!!!) حرف بزنید نه بهانه ی حاشیه ها و اتفاقات پیش بینی نشده(!!!) بیاورید!اصلا حق ندارید اینگونه صحبت کنید!کدام اتفاق پیش بینی نشده؟اگر نمی توانید پیش بینی کنید که برای جشنواره فجر "نوع خاصی از هجوم اینترنتی" ( :)) ) در راه است که کلا تخته کنید در این سایت را برود پی کارش!هرکسی که یک بار ، فقط یک بار بلیت جشنواره را خریده باشد می داند چه شلوغی در خرید بلیت وجود دارد.این بهانه ها چیست؟!این ترس از عذرخواهی آدمیزادی(!) چیست دیگر؟!
قصه نگو تیوال عزیز!فقط بهم بگو آخر قصه ات کلاغه به خونه اش میرسه یا نه!




+ راستی آن دوستی هم که می گوید اینجا سوئیس نیست واقعا برود یک فکری برای این تفکرش بکند!100 هزار نفر دسترسی به یک سرور اصلا رقمی حساب نمی شود.هستند سایت های ایرانی دیگری که رقم بالاتری از این دسترسی را به راحتی فراهم کرده اند که نه گوگل اند و نه فیسبوک!به این راحتی ها پذیرش زور و کوتاه آمدن از حقِ خود نوبر است.
+ + در همان روز اول 4500 بلیت فروش رفته.من می گویم 2000 تایش در پنج ساعت ابتدایی باشد.هر فرد هم 20 بلیت خریده باشد ، لا اقل 100 کاربر در همان ساعات ابتدایی خرید داشته اند.از این 100 تا ، 50 تایشان هم کسانی باشند که در تیوال می‌نویسند.خوب ، کو؟کجاست اعتراض؟فقط یک کامنت اعتراضی و چند جواب زیرش!کو پرچمتون؟کجاست مردم بی لبخندتون که برخیزد؟عصبانیا!چی شدیم ما؟تازه اینجا محل گذر مخاطبان تئاتر است ، هنر معترض!!!وقتی در جامعه 100 هزار نفری به این کوچکی و با کمترین میزان تفاوت نظرات ، اعتراضی علیه اشتباهات وجود ندارد دیگر چطور باید به تغییر جامعه ای که رنگارنگ است امید داشت؟هیچ آینده‌ی روشنی برای این سرزمین رقم نمی‌خورد با این روحیه ی اعتدال(!) و امید(!) که حرکت کردن بین درست و غلط اعتدال نیست و امید داشتن در این شرایط تنها مسکنی برای فراموشی دردها و فرار کردن و پاک کردن صورت مسئله است.به خیالمان روشنفکر هم هستیم.قشر هنردوستِ منفعل ، بود و نبودش هیچ فرقی نمی کند.
"
۱۵ بهمن ۱۳۹۴
ببخشین سرکار خانوم مرجان، نظرات منفی این نمایش حذف شدن یا اینکه شما اشتباه کردین؟ گفتین بر خلاف نظر سایرین کار رو دوست دارین. اما من که هرچه گشتم نظری پیدا نکردم دال بر بد بودن و دوست نداشتن کار!!!!!
۱۹ بهمن ۱۳۹۴
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
ایده عالی و امروزی و همه روزی

نمایش نگاهمان می کنند به زندگی آدمهایی می پردازد که از بطن این جامعه آمده اند. چرا که در زیرنگاه دیگران بودن مسئله امروزی جامعه ماست حریم خصوصی از میان برداشته شده و گویی ما در دیواری شیشه ای زندگی می کنیم. این ایده بسیار عالی است. اگر چه در نمایشنامه پرداخت درستی نشده و به عمق نرفته است
شخصیت ها پرداخت نشده اند آنهم در نمایشی رئالیستی که همذات پنداری تماشاچی با نقشها به واسطه شناخت درست آنهاست. اپیزود دوم تیپی است که درجامعه فراوان دیده میشود. مدام پشت هم حرف زدن و چرت و پرت گفتنش از همین نسل سطحی اینروزها می آید ولی چیز جدیدی رو نمی کند. بازی خانم شیدا خلیق بد نیست ولی کلیشه است. چون نقش کلیشه است. بازی فوق العاده نازنین فراهانی اپیزود اول را چنان کوبنده کرده است که به شخصه میخکوب شده بودم. این قابلیت این بازیگر ... دیدن ادامه » است که هر نقشی را که قبول می کند آنچنان مال خود می کند که تماشاچی راهی جز پذیرشش ندارد. بالا پایین های نقش را به خوبی درآورده و خوب به او رو دست می زند. مسعود کرامتی خیلی خوب است ولی نقش قوت لازم را برای نشان دادن توانایی او ندارد ولی او نمایش خوبی از آنچه نوشته شده ارایه می کند.
در مجموع کارگردانی کار قابل قبول است. موسیقی نیز از نقاط خوب این نمایش است
در کل دیدن این نمایش را به دوستان پیشنهاد می کنم ...
فرهاد آییش زنگ افتتاحیه نمایش نگاهمان میکنند را خواهد نواخت



نمایش «نگاهمان می‌کنند» از ۲۸ دی ماه به کارگردانی محمدرضا اصلی با نواختن زنگ توسط فرهاد آییش آغاز می شود

به گزارش روابط عمومی تماشاخانه ی ایران شهر فرهاد آییش زنگ افتتاحیه نمایش «نگاهمان می کنند» نوشته نغمه ثمینی و به کارگردانی محمدرضا اصلی را خواهد نواخت.

این نمایش که از 28 دی ماه در سالن استاد فرهاد ناظرزاده کرمانی با برگزاری مراسم افتتاحیه روی صحنه می رود، مضمونی اجتماعی دارد و به معضلات فرهنگی، شک و تردید، خیانت و واکاوی فضای خصوصی افراد در روزگار معاصر می پردازد.

«نگاهمان می کنند» درباره یک نوع احساس عدم امنیت انسان معاصر از نگاه دیگران بودن است به این معنی که زندگی خصوصی به تدریج معنای خود را از دست می دهد.

بازیگران این نمایش عبارتند ازمسعود کرامتی و سام قریبیان، ... دیدن ادامه » نازنین فراهانی، کاظم سیاحی، شیدا خلیق، فرشته صدرعرفایی هستند.

این نمایش اولین تجربه کارگردانی محمدرضا اصلی است. او پیش از این به عنوان دستیار کارگردان در نمایش های «منهای دو» و «آقای اشمیت» به کارگردانی داوود رشیدی، «گالیله» داریوش فرهنگ، «کرگدن» و «خانواده تت» فرهاد آییش، «خواب آهسته مرگ» حسن معجونی و ...حضور داشته است.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
محل: ایرانشهر - سالن استاد ناظرزاده کرمانی
دوره اجرا: سه‌شنبه ۲۹ دى ۱۳۹۴ - جمعه ۲۳ بهمن ۱۳۹۴
ساعت: ۲۰:۱۵
مدت: ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه
بهای بلیت: ۳۰,۰۰۰ تومان

نویسنده: نغمه ثمینی
کارگردان: محمدرضا اصلی
بازیگران: (به ترتیب ورود به صحنه): نازنین فراهانی، کاظم سیاحی، شیدا خلیق، فرشته صدرعرفایی، مسعود کرامتی، سام قریبیان
تهیه کننده: شهنام شهباززاده


آهنگساز: مهیار علیزاده
طراح صحنه: داریوش پیرو
طراح لباس: مارال جیرانی
طراح ... دیدن ادامه » گریم: الهام صالحی (مهمان از گروه تئاتر پوشه)
طراح گرافیک: آرمان کوچکی
دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: حسین ایرجی
دستیار دوم کارگردان و منشی صحنه: ماهگل کرامتی
عکاس: رضا معطریان
ساخت تیزر و فیلمبردار پشت صحنه: کسرا پرتوی
مدیریت تبلیغات محیطی و مجازی: علیرضا حسینی، فرید حسینی
ساخت تیزر و فیلمبردار پشت صحنه: کسرا پرتوی
به آگاهی می رساند امکان خرید بلیت این نمایش روز یکشنبه ۲۰ دی ماه ساعت ۱۲ ظهر فراهم می گردد.
Ghazall Shafiee این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید