آنلاین کمدی کودک و نوجوان
چیدمان
تیوال چهاردهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی
S3 : 05:39:42 | com/org
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال به سیستم وارد شوید
قابل اعتنا بود ...
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
شاید میشه از یه خیال پردازی قبل از خواب، فیلمنامه درآورد و من نمیدونم.
امیر مسعود و جعفر میراحمدی این را خواندند
کاوه علیزاده و محسن جوانی این را دوست دارند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
پوریا صادقی (spouria)
درباره فیلم کوتاه ماجان i
تم نوآر در پلانهای مختلفت متفاوت بود و یکدست نبود.
اسمش خلاق نبود.
بازی‌ها کمی‌مصنوعی‌.
جاداشت لااقل یک نفر دیگه انشاش رو بخونه.
قابها به چشم من ایراد داشت.
مجموعه ای از چیزهایی که هیچکدوم رو نپسندیدم.
اما به دلیل نامعلومی در حین و بعد از دیدنش حالم خوب بود. چراش رو نمیدونم. خیلی دوست داشتم.
محسن جوانی این را خواند
کاوه علیزاده و امیر مسعود این را دوست دارند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
نحوه ی روایت رو خیلی دوست دارم.
تضاد بین صدای راوی و شخصیتش جذاب بود.
چین خوردن و ساسون گرفتن فاصله های مکانی عالی دراومده.
فکر کنم باید اسم نواب محمدی رو تو ذهن نگه دارم. در آینده به دردم میخوره. بهتره بگم به لذتم میخوره
محسن جوانی این را خواند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
با اینکه از بازیگر حرفه ای استفاده شده، اصلا ارتباط برقرار نکردم.
کاوه علیزاده این را دوست دارد
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
پوریا صادقی (spouria)
درباره فیلم کوتاه فیلمرغ i
وقتی میشه تو ۱۵ دقیقه وضعیت، معضلات، آمال و راه کارهای یه ملت رو نشون داد.
دیدنش رو به کساییکه ارزوی جنگ دارن پیشنهاد می کنم.
مختصر، مفید، گویا. براوو...
محسن جوانی این را خواند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
پوریا صادقی (spouria)
درباره فیلم کوتاه نهست i
تیوال که گفت پایان یافته، تو هاشور دیدم.
خیلی چسبید.
ایده ی جالبی بود.
قابهای ثابت با المان متحرک رو دوست داشتم.
یکنواختی بلندی صدای بازیگرا هم عالی بود.


محسن جوانی این را خواند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
پوریا صادقی (spouria)
درباره فیلم کوتاه چشم i
فیلم جالبی بود. نحوه دادن اطلاعات رو دوست داشتم. محبور شدم دوباره چند دقیقه ی اول رو ببینم تا بفهمم کی با کی چه نسبتی داره 😅
به نظرم جذابتر بود اگه بعضی پلانها فیلمبرداری روی دست نمی بود.
در مجموع ۱۰ دقیقه حواسم رو کامل به خودش داد.
محسن جوانی این را خواند
کاوه علیزاده این را دوست دارد
درود
آخرش آخه ربطش چی بود؟ مشکل رعنا با عروسی رضا و غزل ربطی داشت؟ من متوجه نشدم
۰۶ اسفند ۱۳۹۹
پوریا صادقی
با توجه به اسم فیلم، به نظرم داشت تاثیر اینجور اعتقادات روی زندگی ها رو نشون میداد. و شاید تلقینی که خودمون به خودمون می کنیم. رعنا هم وقتی متوجه شد به اصطلاح چشم ترکید، اومد بیرون. شایدم چون ...
بله خب مسئله چشم خوردن مهمه اما به نظرم چندان ربط روشنی بین زندگی رعنا اون مراسم تخم مرغ و عروسی رضا نبود و حتی اینکه رعنا حالا از چشم خوردن خیالش راحت شده باشه و بیاد از اتاق بیرون
البته اینکه مخاطب بعد خودش فرضیاتی بسازه ضعف فیلمه
ممنونم از توضیحتون دوست من
۰۷ اسفند ۱۳۹۹
نیلوفر ثانی
بله خب مسئله چشم خوردن مهمه اما به نظرم چندان ربط روشنی بین زندگی رعنا اون مراسم تخم مرغ و عروسی رضا نبود و حتی اینکه رعنا حالا از چشم خوردن خیالش راحت شده باشه و بیاد از اتاق بیرون البته اینکه ...
سلامت باشید
۰۷ اسفند ۱۳۹۹
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
بسیار زیبا و تاثیر گذار 🌺🌺
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
با سلام
فیلم کوتاه ارتباط فرانسوی از تولیدات گروه نمایش موج به کارگردانی آرش عباسی امروز تا ساعت 18 به طور رایگان در تیوال اکران می شود.
فیلم به زبان فرانسه و با زیرنویس فارسی است.
سپاس از همراهی شما.
محمد عسگری این را دوست دارد
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
موضوعی مهمی داشت. در اندازه خودش هم بهش پرداخت.
چند ایراد‌:
صداگذاری: هر بار وانت دختر می ایستاد، صدای موتور ماشین کلا حذف میشد. و یکی دو جای دیگه.
نورپردازی: خصوصا صحنه ای‌که‌پدر، دختر رو میبره و دختر دیگه روی زمین نشسته. با اینکه قاب واضحی به دست‌داده اما با نور چراغ های ماشین مطابق نیست. همینطور قسمتهایی که از لباس دختر در نمای قبلی روشنه.
تیتراژ انگلیسی هم بهتره دوباره بازنگری بشه. اشتباهات تایپی زیادی‌داره.
در مجموع از دیدنش ناراضی نیستم.
امیر مسعود، نیلوفر ثانی و محسن جوانی این را خواندند
جعفر میراحمدی این را دوست دارد
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
seivan mahmoudi (seivan.mahmoudi51)
درباره فیلم کوتاه ژوان i
فیلم جالب و به روزی بود ممنون از عوامل این فیلم
نیلوفر ثانی این را دوست دارد
سوژه‌ی جسورانه ایه و چه خوب بهش پرداخته شد
۰۶ اسفند ۱۳۹۹
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
یک فیلم اثرگذار یک ربعه👌🏻
بچه‌های بی‌گناهِ این روزگار، که فرصت کودکی‌کردن ازشان گرفته‌می‌شود
سپهر، نیلوفر ثانی و سارا_ز این را دوست دارند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
سامان زاهدی (thezahedi)
درباره فیلم کوتاه ژوان i
بسیار عالی بود.
سپاس از آقای جاهد.
بازی خانم شریفی پور و آقای خدری هم عالی بود.
صدا و تصویر هم که بی‌نظیر...
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
📢
خوشحالم که تونستم دوباره ببینمش👌🏻 جزو خوبترین فیلم کوتاه‌هایی هست که تا حالا دیدم.
⭐️5
نیلوفر ثانی، سپهر، سیدمهدی و سارا_ز این را دوست دارند
بهارجان هرکدومو دیدی و خوب بود تا قبل از پایان مهلتش لطفا بهمون معرفی کن... ممنون بسیار
۰۵ اسفند ۱۳۹۹
سپهر
سه بار تو جشنواره دیدمش 🙈
بسیار کار پسنده‌ای انجام دادی😅
۰۵ اسفند ۱۳۹۹
امیرمسعود فدائی
اینو منم دیدم فقط چه ربطی به جشنواره فیلم کوتاه رضوی داره؟!؟
وضعیت اورژانسی هم هست.
کلا انگار ربط خاصی به رضوی بودن ندارن😂
۰۵ اسفند ۱۳۹۹
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
بسیار عالی بود
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
سارا رسولی (sasa057)
درباره فیلم کوتاه بی پدر i
یادداشت کوتاهی بر فیلم کوتاه بی‌پدر
اولین تجربه ی حمیدرضا مقصودی به غایت کوتاه، اثرگذار و جدی نقش می‌بندد. او از اولین ثانیه‌های فیلم و بازی‌ای که از نگاه و چشمان کودک ثبت می‌کند میخش را محکم می‌کوبد و در همین صحنه نیز که ما فقط با چهره‌ی او روبروییم، از صداهای محیط بهره‌ی درستی می‌گیرد. فیلم او، روایت دختر بچه‌ای است که به اجبار مادرش به بازیگری کشانده شده و اولین صحنه‌ی اجرایش این بار نه در مدرسه و نه کلاس های نمایش و نه در نمایشنامه‌ای کودکانه، بلکه در راهروهای دادگاه و در نمایشنامه‌ای کاملا بزرگسالانه است. فیلمساز اما فقط به همین غافلگیری بسنده نمی‌کند، او به درستی از نشان دادن کلیشه‌های همیشگی برای دادگاه پرهیز کرده است و برخلاف نگاهی که برای بسیاری از فیلمسازان مسلم شده است، راهروهای دادسرا را با رنگ های تیره و سراسر آکنده از درگیری‌ها و زد و خورد و الفاظ رکیک نشان نمی‌دهد، قاب دوربین او به درستی در کنار کودک می‌ماند و دریچه ای میشود برای ذهن بازیگری که نقشش را بارها تمرین کرده است، اما درست سر بزنگاه در صحنه‌ی اجرا، اجرایی که قرار است برای نجات دادن پدرش باشد حسش نمی آید. همینقدر ساده و همینقدر هولناک. در پس موقعیتی که جهان با تمام خشونتش به کاراکتر اصلی فیلم او تحمیل کرده است، – و کارگردان باز هم به درستی وقت فیلمش را برای نشان دادن این خشونت تلف نکرده است – اخلاقیات در چندین سطح جزئی میشوند و کارکرد زیباشناسانه‌ی تامل برانگیزی در زیرمتن کار او پیدا میکنند و این دستاورد دیگری برای اثر مقصودی است.
فیلم در همین ۷ دقیقه دو لحظه‌ی درخشان دارد: اولی سر کردن مقنعه‌ی سفید به شیوه‌ی درست و رسمی‌اش و کلافگی دختر در پس این همه رسمیت برای آمادگی در اجراست، اجرایی که کودکانه نیست، و قرار است در رسمی ترین مکان دنیا اتفاق بیفتد و دومی در آوردن همان مقنعه بعد از انمام وقت رسمی این اجراست، اجرایی که سترون مانده و تازه بعد از بسته شدن درب های مکان نمایش ـ این بار نه به روی تماشاگر که به روی تک بازیگر این صحنه ـ در زمانی مرده جان گرفته است، آن هم با غیر رسمی شدن دوباره‌ی لباس بازیگر. گویی همه چیزِ اجرای این کودک باژگونه است: مکانی که برای بازیگری‌اش انتخاب کرده‌اند، درب‌های این مکان، نقشی که برایش در نظر گرفته‌اند، لباس اجرا، تماشاگرانی که درست در ... دیدن ادامه ›› لحظه‌ی شروع همگی به او پشت می‌کنند و حتا نام کاراکتری که قرار است بازی کند (بی‌پدر). در لحظه‌ای فوق‌العاده، مادر که کارگردان اجرای دختر است و از بازی نکردن او عاجز شده می‌گوید: «عین این بی‌پدرها واینستا منو نگاه کن» دختر، به بازیگری در نمایشنامه‌ای کشانده شده که حتا کارگردانش نیز آن را باور ندارد و تمام بار باورپذیری این نمایش قرار است بر دوش معصومیتی باشد که از کودکان انتظار می‌رود. حال آنکه گویی این معصومیت، آنچه را از میان در تماشا می‌کند، بیچارگی شاکی و زن بی‌شوهر را بیشتر باور کرده است.
با اینکه تمام این عناصر، پتانسیل آن را دارند که ریتم چنین فیلمی ترحم آمیز شود، اما مقصودی با هوشمندی در دام این تله نیفتاده و پایان فیلمش را نیز با ظرافت می‌بندد. پایانی خوب برای شروعی خوب. «بی‌پدر» به واقع نوید ظهور فیلمسازی جوان با فیلم‌های خوش‌ساخت را می‌دهد.
سارا رسولی نژاد
۴ اسفند ۹۹
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید