آنلاین کمدی کودک و نوجوان
چیدمان
تیوال هشتمین جشنواره تئاتر ثمر
S3 : 16:45:02 | com/org
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال به سیستم وارد شوید
گفتگوی تیوال با محمدرضا ژیان | عکس
گفتگوی تیوال با محمدرضا ژیان

گفتگوی تیوال با محمدرضا ژیان / موسس جشنواره تئاتر ثمر.

گفتگو کننده: مهشاد حجتی

gonbad kabood این را دوست دارد
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
گفتگوی تیوال با افشین علی اصفهانی | عکس
گفتگوی تیوال با افشین علی اصفهانی

گفتگوی تیوال با افشین علی اصفهانی / دبیر هشتمین جشنواره تئاتر ثمر.

گفتگو کننده: نازنین موسوی

gonbad kabood این را دوست دارد
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
گفتگوی تیوال با برندگان هشتمین جشنواره تئاتر ثمر  | عکس
گفتگوی تیوال با برندگان هشتمین جشنواره تئاتر ثمر

گفتگوی تیوال با برندگان هشتمین جشنواره تئاتر ثمر 

گفتگو با برندگان: امیرحسین جوانی، هانیه یاوری، اهورا گل عموپور، مهسا جعفری، ساینا آریایی فر، ثمر سمیع، کمال جعفری

درباره نمایش های: در انتظار گودو، تنهایی مفرد شایان، پاسیفائه، رود_آ_ب، چشم مرکب

گفتگو کننده: نازنین موسوی

gonbad kabood این را دوست دارد
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
آوا
درباره نمایش رود_آ_ب i
گفتگوی تیوال با حمیدرضا قدیانی  | عکس
گفتگوی تیوال با حمیدرضا قدیانی

گفتگوی تیوال با حمیدرضا قدیانی / کارگردان.

گفتگو کننده: مهشاد حجتی

gonbad kabood این را دوست دارد
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
آوا
درباره نمایش پاسیفائه i
گفتگوی تیوال با مهسا جعفری | عکس
گفتگوی تیوال با مهسا جعفری

گفتگوی تیوال با مهسا جعفری / کارگردان.

گفتگو کننده: مهشاد حجتی

gonbad kabood این را دوست دارد
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
آوا
درباره نمایش تنهایی مفرد شایان i
گفتگوی تیوال با فرشته پیاده روحی  | عکس
گفتگوی تیوال با فرشته پیاده روحی

گفتگوی تیوال با فرشته پیاده روحی / کارگردان.

گفتگو کننده: مهشاد حجتی

gonbad kabood این را دوست دارد
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
آوا
درباره نمایش شب و ریل و دل i
گفتگوی تیوال با صابر خلیلی | عکس
گفتگوی تیوال با صابر خلیلی

گفتگوی تیوال با صابر خلیلی / کارگردان.

گفتگو کننده: مهشاد حجتی

gonbad kabood این را دوست دارد
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
آوا
درباره نمایش شب هزار و یکم i
گفتگوی تیوال با نسیم عربانی  | عکس
گفتگوی تیوال با نسیم عربانی

گفتگوی تیوال با نسیم عربانی / کارگردان.

گفتگو کننده: مهشاد حجتی

Sherwino و gonbad kabood این را دوست دارند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
محمد عسگری، آقای سوبژه (محمد لهاک)، Sherwino و صدف اسمعیل پور این را دوست دارند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
آلبوم
از نمایش پاسیفائه i
محمد عسگری، آقای سوبژه (محمد لهاک) و صدف اسمعیل پور این را دوست دارند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
آلبوم
از نمایش رود_آ_ب i
محمد عسگری، آقای سوبژه (محمد لهاک) و صدف اسمعیل پور این را دوست دارند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
زمان برگزاری اختتامیه هشتمین جشنواره دانشجویی و مردمی تئاتر ثمر تغییر یافت | عکس
زمان برگزاری اختتامیه هشتمین جشنواره دانشجویی و مردمی تئاتر ثمر تغییر یافت
به گزارش روابط عمومی این جشنواره، اختتامیه هشتمین جشنواره دانشجویی و مردمی تئاتر ثمر که قرار بود در تاریخ ۱۸ اسفند ماه برگزار شود به دلیل مصادف شدن با ایام سالروز شهادت امام علی النقی(ع) و به ...
دیدن ادامه ››

به گزارش روابط عمومی این جشنواره، اختتامیه هشتمین جشنواره دانشجویی و مردمی تئاتر ثمر که قرار بود در تاریخ ۱۸ اسفند ماه برگزار شود به دلیل مصادف شدن با ایام سالروز شهادت امام علی النقی(ع) و به احترام آن حضرت با دو روز تاخیر در تاریخ ۲۰ اسفند ماه ۱۳۹۷ برگزار می گردد.
مکان و زمان دقیق برگزاری اختتامیه متعاقبا اعلام می گردد.

لازم به ذکر است تعداد ۲۳ اثر در بخش مسابقه این دوره از جشنواره دانشجویی و مردمی تئاتر ثمر با بیش از ۳۰۰ عوامل آن در بخش های متفاوت هنری منتظر هستند تا آراء داوری را در روز اختتامیه شاهد باشند.

برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
محمد عسگری و آقای سوبژه (محمد لهاک) این را دوست دارند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
آلبوم
از نمایش دیوار i
محمد عسگری و آقای سوبژه (محمد لهاک) این را دوست دارند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
محمد عسگری و آقای سوبژه (محمد لهاک) این را دوست دارند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
محمد عسگری و آقای سوبژه (محمد لهاک) این را دوست دارند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
آلبوم
از نمایش دن لیو i
محمد عسگری و آقای سوبژه (محمد لهاک) این را دوست دارند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
محمد عسگری و آقای سوبژه (محمد لهاک) این را دوست دارند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
یادداشت کارگردان را خوانده بودم و اجرا را دیدم. شگفت زده شدم. از تحقیق و مطالعه ی درست گروه اجرایی در مورد تئاتر بکت گرفته تا آنچه نهایتا روی صحنه آمد. بکت این متن را در مقطعی نوشت که موضوع زمان، موضوع هایلایت شده ی تمام جهان بود. از طرفی هایزنبرگ از اصل عدم قطعیت حرف می زد و انیشتین مسأله ی دوقلوها را در نظریه ی نسبیتش مطرح می نمود.
قبض و بسط زمان، کلیدی ترین عنصر نهفته ی موجود در متن در انتظار گودوست که با یک فرم خلاقانه به روی صحنه آمد. پرده ی دوم بینظیر بود. همواره با خودم می گفتم که چطور می شود این متن را در شرایط فعلی با حوصله ی اندک مخاطب امروز به روی صحنه آورد. اما این گروه مخاطب را خنداند. به فکر فرو برد و حتی دچار احساسات اندوهگین کرد. تند و کند شدن های ریتم نمایش کاملا در خدمت عنصر کلیدی زمان در تئاتر بکت بود. و بازی هایی یکدست و چشمگیر با میزانسن هایی حساب شده، تمرین شده و دینامیک که یک لحظه هم چشم مخاطب را دچار کسالت و سکون نمی کرد. شتابزدگی در بیان برخی دیالوگها همانقدر درست کار می کرد که سکوت هایی ممتد در جاهایی دیگر.
امید به اجرای عموم نمایش و موفقیت های آینده ی این گروه اجرایی.
Ehsan .t
درباره نمایش در انتظار گودو i
در انتظار گودو یکی از معروفترین و اجرا شده‌ترین نمایشنامه‌های جهان است و به دلیل ساختار نمادینش، اجرای آن نیازمند درک درستی از مفاهیم و مولفه‌های موجود در متن است. انتخاب این نمایشنامه برای یک تئاتر دانشجویی میتواند نشان از جسارت و شاید بلندپروازی یک گروه تئاتری باشد که خود را در معرض حجم زیادی از انتقادها در صورت اجرای ناموفق آن قرار می‌دهند. جسارتی که گویا در این مورد خاص تحسین و تشویق داوران و همچنین تماشاگران حاضر را به دنبال داشت. تحسینی که اگرچه همراه با انتقاداتی بود اما به وضوح کفه ترازو را به سمت آینده‌ای روشن برای این گروه جوان سنگین می‌کند.
بازی‌های خوب و حساب شده، میزانسن صحیح و ساختار حرکت بازیگران و عناصر در صحنه. استفاده بجا از نور و همچنین موسیقی را میتوان از نقاط قوت نمایش؛ و عدم استفاده صحیح از سکوت‌ و شتابزده بودن بیان دیالوگها و عدم کنترل کافی بر اجرا در پرده دوم نمایش ( زمانیکه تمامی پرده اول مجددا و اینبار با سرعت چند برابر اجرا میشد ) را میتوان از نقاط ضعف کار برشمرد.
در آخر باید گفت متن در انتظار گودو خود به تنهایی دارای سطحی از استاندارد است که اجرای بدون ایرادهای فاحش آن، خود می‌تواند نشان از موفقیت باشد.البته لازم به ذکر است برای یک گروه دانشجویی و تازه‌کار، بیان ضعف‌های کار ارجح بر نقاط قوت است اما آنچه که آنها را در مسیرشان یاری میکند نقد منصفانه و راهگشاست.
چه روزی بود امروز ...وقتی همه چی فراهمه برای دیدن یه تآتر خووب ، اجرای قوی و فوقالعاده ......
بی صبرانه منتظر اجرای عمومی هستیم
امیرحسین حیدری و محسن جوانی این را خواندند
آذرمهر، محمدرضا مدیری و عاشق تئاتر این را دوست دارند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
فوق العاده
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
آرمان
درباره نمایش در انتظار گودو i
نمایش صریح اندیشه اصالت بشر
اولین بار بود که تئاتر میرفتم و خوشحالم که با در انتظار گودو شروع کردم واقعا عالی بود
Aida Tahmasebi، Arash98، arian Tahmasebian و حسین رستگار این را دوست دارند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
بمب تو یه کلمه ایشالا اجرا عمومی زودتر
Aida Tahmasebi این را دوست دارد
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
چالش متن خوب بود ، بازی ها خیلی بد
به نظرم با بازنویسی متن و کمی شاخ و برگ دادن به پرداخت داستانی، افزودن دکور و طراحی صحنه و صد البته مدت زیادی تمرین کار خوبی ازش در خواهد اومد
در ضمن اگه سبک کار ترسناک بوده پس لابد منم نوه کوچیکه ی کنت دراکولام آخر شب ها هم باهم میریم خون میزنیم به بدن :((
نمایش کمدی شب و ریل و دل حاصل دیدن همه ی سوژه هایی است که از دوران کودکی همه ی آنها را دیده بودم و با آنها بزرگ شدم تلاش آدم ها برای شهری شدن،برای رسیدن به زندگی ماشینی.
عشق که در هر بستری قرار بگیرد غوغا میکند
اینبارهم رسالت خودش را به خوبی به انجام می رساند در آن فضای حاشیه شهر می دیدم که چه جوان هایی عاشق چه معشوقه هایی می شدند بدون اینکه شرایط اجتماعی را در نظر بگیرند
چه شرط و شروط هایی که گذاشته میشد و تا ماه ها محفل زن هایی که درب حیاطی در کوچه ای جمع میشدند را گرم می کرد.اینبارهم خداداد قصه ی ما تن به قبول شرطی میدهد که زندگی محلی را بهم می ریزد و علی یا ایها الساقی ادرکاسا وناولها که عشق آسان نمود اول ولی افتاد مشکل ها
شب و ریل و دل حکایت آدمهایی ست از جنس سادگی و صفا و صمیمیت حکایت آدمهایی که شاید این روزها کم به چشم میخورند
امیر مسعود این را خواند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
نمایش یک مهمانی قدیمی یک اثر پژوهشی است.متن این کار حدود دو سال گذشته با مطالعه ی چندین منبع تاریخی نگارش شد.اما تا قبل از جشنواره ثمر فرصت اجرا نیافت. این نمایش که ترکیب نمایش شادی آور زنانه و نمایش روحوضی است،در قالب طنزهمراه ترانه و موسیقی به انتقاد از وضعیت زندگی و آینده دختران و بانوان سرزمینم می پردازد و در سه حوزه این نقد گسترش میابد:جامعه علیه زنان،مردان علیه زنان ،زنان علیه زنان.
زنان به مثابه زمین برای یک ملت اند و بذرهایی را در بستر خود پرورش می دهند که آینده ی همان ملت اند.از این رو پرداختن به موضوع زنان را مهم میشمارم.
نمایش یک مهمانی قدیمی با دکور سنتی منازل ایرانی همراه با پرده هایی رنگی وشیشه ایی در پشت بازیگران،به اجرا رفت. پرده هایی که از سه جنبه مدنظر بود:اول نشان دادن پشت صحنه و اعمال بازیگرانی که خارج از صحنه بودند. دوم نماد عواطف و احساسات لطیف و شکننده ی زنان و سوم محل قرار گیری هر بازیگرپشت رنگی متفاوت بود که تمرکز بر روحیات و امیدهای همان کاراکترها داشت.
کودکی که نامه ایی سوخته را در شروع و پایان نمایش برای خدمتکارهای منزل می آورد نماد امیدهای واهی و خرافه پرستی بدون تلاش و اصلاح افکار و رفتار خود جهت بهبود وضعیت زندگی و فرو رفتن در یک روزمرگی بی پایان بود و نشانه اش فرسودگیه نامه نسبت به نامه ی آقای خانه که سالم بود، است.
شش بازیگر اصلی زن هرکدام نماد بخشی از زنان جامعه مان بودند که همه به توجه و کمک نیاز داشتند. ... دیدن ادامه ››
در مجموع یک مهمانی قدیمی یک مهمانی زنانه در دوران قاجار است که حرفهایی امروزی دارد و امیدوارم مورد توجه قرار گیرد.
درپایان از آقای ژیان و جشنواره تئاتر دانشجویی و مردمی ثمر تشکر میکنم که فرصت حضور در جشنواره را برای همگی ما فراهم آوردند.
امیر مسعود این را خواند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
همه چیز در ذهن شکل میگیره و بعد شما باید ابزار پیاده سازى ذهنتون رو داشته باشید.ذهن،ذهن،ذهن!در واقع عالم نامحسوسات که به مراتب از عالم محسوسات بشر گسترده تره،زمان و مکان و محدودیت نداره،فوق العاده نیست؟
اما چطور میشه این عالم نامحسوس،یا دست کم بخشى از اون رو با دیگران به اشتراک گذاشت؟چطور میشه ماهیت این اطلاعات و کد هاى ذهنى رو به محسوس،یعنى قابل دیدن شنیدن و قابل لمس کردن و بعد دوباره به کدهاى ذهنى تبدیل و در ذهن یک انسان دیگه تعریف کرد؟ "هنر".
این مهم ترین و قابل قبول ترین تعریف از هنر بود که منو متقاعد کرد.پس براى خلق این اثر باید به سراغ ذهنم میرفتم،سراغ اینکه بزرگترین دغدغه و مسئله هاش چیه و چه جوابى براشون پیدا کرده یا میکنه؟!
به اعتقاد من در مبحث هنر دو مسئله همواره مطرحه،اول چه چیزى گفتن و دوم چگونه گفتن.
با توجه به تعریفى که از هنر داشتم بعد از مراجعه به ذهنم، تونستم نمایش سوم از نمایشنامه شب هزار و یکم نوشته ى استاد بهرام بیضایى رو انتخاب کنم که برخى از دغدغه و مسائل من در این نمایشنامه وجود داشت و به جواب میرسید و منو از مرحله ى چه چیزى گفتن در هنر به چگونه گفتنمیرسوند،تصمیم گرفتم برداشت ذهنیم از نمایشنامه رو در صحنه به تصویر بکشم،باید به مخاطبم کمک میکردم که یک مفهوم رو از ذهن من دریافت کنه!نمایش،کلاسیک،کوتاه و مربوط به اواخر دوره ى قاجار بود،اما کلاسیک و رئالیسم در متن براى من کافى نبود،پس باید شروع میکردم به شکافتن لایه هاى متن و نشون دادن تمامى مفاهیمى که عینى نبود و استخراجشون از متن و ترکیب با افکار و ذهنیات خودم،به همین دلیل در ... دیدن ادامه ›› نمایش شاهد پرده ها و قسمت هایى هستیم که به هیچ عنوان در متن وجود نداره و براى به چالش کشیدن ذهن مخاطب و کمک به درک مفهوم نمایشنامه به نمایش اضافه کردم که نمایش رو به سورئالیسم سوق میده ونمایش رو نمادگرایانه و المانى از ٣پرسوناژ به ٩پرسوناژ مبدل میکنه،اما نکته ى مهم این بود که از نظرم کلمات به هیچ عنوان براى انتقال مفاهیم کافى نبود و تکرار کلمات ملال آور بود و از طرفى به زبون خودمونى لقمه ى حاضر و آماده بود و کنجکاوى و تفکر مورد نظر منو در مخاطب بوجود نمیاورد پس بهترین انتخاب "حرکت" و "فرم" بود .شروع به طراحى حرکت و صحنه هایى همراه با فرم کردم.بازیگرها توسط نمادها و المان ها،کاراکترهاى مختلفى را به خود میگیرن و قاب بین بازیگر و مخاطب شکسته میشه،در این نمایش از سبک فاصله گذارى برتولت برشت استفاده کردم و سعى داشتم نامحسوسات و مفاهیم رو عینى و قابل لمس به شکل کاراکتر یا کاراکترهاى نمادگرایانه نشون بدم،به شکلى که در صحنه هایى ذهنیات و تفکرات شخصیت ها به روى صحنه ظااهر میشه و یا مفاهیمى مانند جهل و خرد،گاهى تقسیم یک کاراکتر به چند قسمت خیالى و...در این نمایش سعى کردم بیشترین استفاده رو از تخیل مخاطب داشته باشم چرا که معتقدم تخیل یکى از مهم ترین درون مایه هاى تئاتره و این موضوع رو در طراحى صحنه هم لحاظ کردم.برخلاف نمایشنامه که به نتیجه ى مشخصى میرسه،نمایش رو با دو پایان و حالت مختلف طراحى کردم چرا که ترجیحم بر این بود که مخاطب با نتیجه ى مشخصى که نمایش برایش در نظر گرفته سالن رو ترک نکنه بلکه به اندیشه و تفکر و تصمیم گیرى بپردازه چیزى که به نوعى در عقاید برشت هم دیده میشه،در این نمایش جدال و کشمکش همیشگى جهل و خرد به تصویر کشیده میشه و مفاهیم و تعاریف و لغات به چالش کشیده میشه،نمایش با درون مایه ى کلاسیک،مدرن اجرا میشه و این تضاد و تلفیق زمان و مکان رو جلوه میده،پیام اصلى من در این نمایش مفاهیم و پیام هاى ملموس در متن،دعوت به ایجاد تغییر ،رسیدن به اهداف،دفاع از حقوق و روشن سازى،نه از راه جنگ و جدال،بلکه از راه عقل و درایته.امید دارم که با القاى این پیام از دریچه تئاتر،مخاطبم بتونه با عقل و درایت کلید مشکلاتش رو پیدا کنه و به مقصودش نزدیک بشه.
نسیم عربانى
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
به دور همی ی عکاسان غیر حرفه ای خوش آمدید :(((
صدای شاتر خیلی حال میده آخه !
۰۸ اسفند ۱۳۹۷
:))))) طلفک آقای جعفریان افتادید تو دام عکاسان
۰۹ اسفند ۱۳۹۷
چه خط مقدمی شده اینجا برای خودش
۱۰ اسفند ۱۳۹۷
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
خرید بلیت هشتمین دوره از جشنواره دانشجویی و مردمی تئاتر ثمر، امروز (یکشنبه) ساعت ۱۲ آغاز خواهد شد.
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
کسی از دوستان میدونه این اجرا چطوره؟ من از این نویسنده یک زندگی بهتر رو دیدم که خوب بود بعد این اجرا چرا فقط یه دونه است ؟
امیر مسعود این را دوست دارد
ممنون از جوابتون ، یعنی بلیط فروشی نداره؟
۰۴ اسفند ۱۳۹۷
بلیت رو از همینجا می تونید بخرید
۱۳ اسفند ۱۳۹۷
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید