کمدی کودک و نوجوان رویداد آنلاین
چیدمان
تیوال تئاتر
S3 : 16:42:01 | com/org
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال به سیستم وارد شوید
...
مهرداد مصطفوی «سایر بازماندگان» را در تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می برد.

مصطفوی گفت: نمایشنامه سایر بازماندگان نوشته ساناز اسدی را برای اجرا آماده می‌کنم. کار یک اثر اجتماعی است و گذر زمان در خانه قدیمی در دو دهه هفتاد و نود بررسی و واکاوی می شود.

مهرداد مصطفوی در گفت‌وگو با ایران‌تئاتر درباره فعالیت‌های جدید کاری خود گفت: قرار است نمایشنامه سایر بازماندگان نوشته ساناز اسدی را برای اجرا آماده کنم. کار یک اثر اجتماعی است و گذر زمان در خانه قدیمی در دو دهه هفتاد و نود بررسی و واکاوی می شود. تمرینات نمایش تا حدی زیادی در زمستان سال قبل انجام شده بود و نوبت اجرا برای تماشاخانه ایرانشهر در اسفند سال قبل داشتیم که به دلیل شیوع کرونا به تعویق افتاد و منتظر شروع فعالیت‌های تئاتری در تماشاخانه ایرانشهر هستیم تا نمایش برای به صحنه رفتن آماده شود.

این کارگردان درباره مضمون اصلی داستان نمایشنامه سایر بازماندگان عنوان کرد: بن مایه اصلی نمایش درباره مرگ است. شیوه اجرایی نمایش تا حدی از فرم رئالیستی ... دیدن ادامه ›› فاصله دارد؛ اما جنس متن و بازی ها تا حد زیادی رئالیستی محسوب می شود و همان فضای مینیمالی که در اجرای قبلیم یعنی فیل در تاریکی به آن پرداخته بودم رویکرد مورد نظر من است. قصه با مرگ مادر خانواده شروع می شود و در نمایش هیچ شخصیت زنی وجود ندارد؛ اصل درام داستان حول شخصیت‌های زنان به وجود می آید. در نمایش پنج شخصیت مرد وجود دارد که مدام در داستان نمایش درباره زنان حرف می زنند؛ مردانی که متعلق به طبقه متوسط جامعه هستند و شغلشان خیاطی است. نوع حرف زدن و گفتمان این پنج مرد با توجه به تغییرات بین دهه هفتاد و نود دستخوش تغییراتی می شود.

این بازیگر درباره عوامل نمایش متذکر شد: ابراهیم عزیزی، امیر جنانی، آیدین بهاری، پرهام یداللهی و داود پژمان‌فر بازیگران نمایش هستند.

مهرداد مصطفوی کارگردان نسل جوان که سال قبل اجرای موفق نمایش فیل در تاریکی را تجربه کرد؛ نمایش‌های موفقی نظیر باغ وحش شیشه اس و خروج اظطراری را روی صحنه برده است. مصطفوی تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی ارشد بازیگری به پایان رسانده است. نمایش‌های آدم آدم است، مرغ دریایی، گفتگوی فراریان، هدیه جشن سالگرد، محفل بی عاری، چشم بر هم زدن و ابلوموف از جمله آثاری هستند که مصطفوی در آنها به عنوان بازیگر حضور داشته است.

لینک خبر: https://theater.ir/fa/135694
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
معرفی هیأت ارزیابی متون بخش دانشجویی هفدهمین جشنوارۀ تئاتر مقاومت  | عکس
معرفی هیأت ارزیابی متون بخش دانشجویی هفدهمین جشنوارۀ تئاتر مقاومت
هیأت ارزیابی متون بخش دانشجویی هفدهمین جشنوارۀ سراسری تئاتر مقاومت معرفی شدند. به گزارش تیوال به نقل از روابط عمومی هفدهمین جشنوارۀ سراسری تئاتر مقاومت، طی احکامی جداگانه دکتر فارس باقری، میلاد ...
دیدن ادامه ››

هیأت ارزیابی متون بخش دانشجویی هفدهمین جشنوارۀ سراسری تئاتر مقاومت معرفی شدند.

به گزارش تیوال به نقل از روابط عمومی هفدهمین جشنوارۀ سراسری تئاتر مقاومت، طی احکامی جداگانه دکتر فارس باقری، میلاد اکبرنژاد و جواد صداقت،  به‌عنوان اعضای هیأت ارزیابی متون بخش دانشجویی جشنواره معرفی شدند.
فارس باقری متولد ۱۳۵۴، نویسنده و کارگردان، دارای مدرک دکتریِ مطالعات تخصصی تئاتر از دانشگاه تهران، مدرس دانشگاه تهران، دانشگاه هنر و دانشگاه سوره می‌باشد. تاکنون از وی نمایشنامه‌های متعددی منتشر شده است و کارگردانی و اجرای چندین نمایش را در کارنامۀ هنری خود دارد. همچنین وی نمایشنامه‌نویس برگزیدۀ جایزۀ بزرگ ادبیات نمایشیِ سالِ ایران در سال‌های ۱۳۸۱ و ۱۳۹۴ و نمایشنامه‌نویس برگزیدۀ جشنوارۀ بین‌المللی فجر در سال ۱۳۹۳ بوده است.
میلاد اکبرنژاد متولد ۱۳۵۴، فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد کارگردانی تئاتر از دانشکدۀ هنرهای زیبای دانشگاه تهران است.
وی چندین داستان، مقاله و یادداشت در حوزۀ تئاتر، نمایشنامه‌نویسی و رسانه نوشته است. خلق بیش از پنجاه نمایشنامه، کارگردانی و نگارش بیش از ۳۵  نمایش رادیویی و کارگردانی چندین تله‌تئاتر تلویزیونی در کارنامۀ اکبرنژاد دیده می‌شود. وی در جشنواره‌های مختلفی همچون عاشورائیان، تئاتر فجر و ... موفق به دریافت جایزه در بخش‌های نمایشنامه‌نویسی و کارگردانی شده است.
جواد صداقت متولد ۱۳۵۷ در بندر بوشهر، نویسنده،کارگردان، دراماتورژ، بازیگر و طراح صحنه است. وی مدرس و عضو هیأت علمى گروه سینما و تئاتر دانشگاه آزاد اسلامى و همچنین رئیس انجمن هنرهاى نمایشى استان بوشهر است.
داورى و بازبینی در چندین جشنوارۀ دانشجویی و استانی و نیز نگارش چندین پژوهش و ارائۀ مقالات تخصصی از جمله سوابق او به‌شمار می‌رود. وی همچنین در چندین جشنوارۀ استانى، ملى و بین‌المللى، به‌عنوان کارگردان حضور داشته است.
هفدهمین جشنوارۀ  سراسری تئاتر مقاومت به همت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح،  آذرماه سال جاری و با دبیری حمید نیلی  برگزارخواهد شد.

برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
هجدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی نیمه اسفندماه برگزار می‌شود | عکس
در دیدار مدیرکل هنرهای نمایشی با اعضای شورای سیاستگذاری هجدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران- مبارک مقرر شد دبیر این رویداد در هفته پیش رو معرفی و این جشنواره در نیمه اسفندماه سال جاری برگزار شود.
هجدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی نیمه اسفندماه برگزار می‌شود
در جلسه مدیرکل هنرهای نمایشی با اعضای شورای سیاستگذاری تهران- مبارک مطرح شد هجدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی نیمه اسفندماه برگزار می‌شود در دیدار مدیرکل هنرهای نمایشی با اعضای ...
دیدن ادامه ››

در جلسه مدیرکل هنرهای نمایشی با اعضای شورای سیاستگذاری تهران- مبارک مطرح شد

هجدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی نیمه اسفندماه برگزار می‌شود

در دیدار مدیرکل هنرهای نمایشی با اعضای شورای سیاستگذاری هجدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران- مبارک مقرر شد دبیر این رویداد در هفته پیش رو معرفی و این جشنواره در نیمه اسفندماه سال جاری برگزار شود.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی، قادر آشنا مدیر این اداره‌کل با اعضای شورای سیاستگذاری هجدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران- مبارک دیدار کرد.

در این جلسه که با حضور بهروز غریب‌پور، مرضیه برومند و اردشیر صالح‌پور به عنوان اعضای شورای سیاستگذاری هجدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران- مبارک برگزار شد، مدیرکل هنرهای نمایشی در خصوص لزوم حفظ استقلال هجدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران- مبارک، تعیین تاریخ برگزاری و انتخاب دبیر در پی درگذشت زنده‌یاد گلزار محمدی با ایشان گفت‌وگو نشست.  

براین اساس مقرر شد دبیر هجدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران- مبارک در هفته پیش رو معرفی و این جشنواره با حفظ استقلال از جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در نیمه اسفندماه سال جاری برگزار شود.  

صبا صالحیان این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
راستش این مدت کرونایی فیلم تئاتر ندیدم انگار که در غیاب معشوق به رقیب پناه ببری دیروز دیگه طاقت نیوردم وقتی برای فرو رفتن در صندلی و لحظه ای که صحنه تاریک منو با خودش به ناکجا ببره دلم یه ذره شد به فیلم تئاتر پناه بردم و خوب قرعه فال از خوش شانسیم به این کار افتاد.
اولین حسم بعد تماشای فیلم تاسف برای خودم بود که این تئاتر رو از دست دادم هی بهمن اون سال رو مرور میکردم که کجا بودم و چرا این اجرا رو ندیدم. بعد افسوسم دو چندان شد که چه قدر جای این سبک کارهای قوی در تئاتر امروزمون خالیه در این مدت زمان کم از کجا به کجا رسیدیم.
در ابتدا اینکه بنده نه به عنوان منتقد که به عنوان بیننده مطالب زیر را می نویسم و از همه ی عزیزانی که مخاطب این نوشته هستند صمیمانه درخواست دارم که تئاتر را فراموش نکنند، چرا که تئاتر در ایران هنری فقیر (از نظر مالی) و شکننده است و ظهور کرونا می‌تواند به آن آسیب جدی وارد کند و حتی باعث ایجاد اختلال بین نسلی در این هنر اصیل و شگفت انگیز گردد.
اولین نکته ای که در نمایش "و همیشه پاییز"، توجه بنده را جلب کرد لایه مفهومی آن بود. در زمانه ای که مهاجرت کعبه ی همه ی در جهان سوم گرفتار شدگان است دغدغه‌ی هویت داشتن قابل ستایش است، مطرح کردن اینکه فالوس مهاجرت هم مانند همه‌ی نداشته های این قبیله ی سرگردانی پوچ و سراب است شجاعتی می‌خواهد که از نظر من قابل ستایش است. دوپاره کردن زمان و صحنه نیز برای مطرح کردن موضوع هویت و گمشدگی بسیار دلچسب و بجا انجام شده بود.
از نظر تکنیکی، طراحی صحنه و نور بسیار خوب انجام شده بود، بخصوص استفاده از پرده به عنوان المان صحنه و هم زمان پرده‌ی نمایش ایده‌ی بسیار خوب و بجایی بود، تو گویی گذشته ای در حال محو شدن است و از در و دیوار آن تنها پرده ای شفاف با تصاویری مبهم می ماند و بس. به نظر اینجانب صدای صحنه دچار مشکل بود، پیشنهاد میکنم صدا را از حالت مونو و پخش از پشت صحنه‌ی اجرا خارج کنید.
با توجه به طولانی بودن برخی دیالوگ ها پیشنهاد میکنم بازیگران محترم بیشتر از بازی صدا و چهره استفاده کنند، به شخصه در برخی پلان ها خستگی را در حرکات تماشاگران مشاهده می کردم.
در کل این نمایش خوب را پیشنهاد میکنم، عزیزان سالن های تئاتر را خالی نگذارید، اینها آخرین محل های تنفس فرهنگ در برهوت ابتذال است.
جعفر میراحمدی و امید رستگار این را خواندند
Mjavadiha این را دوست دارد
ممنون از نظراتتون🍀
۷ ساعت پیش
Mjavadiha
ممنون از نظراتتون🍀
ارادت دارم
۴ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
بسیار زیبا بود
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
آوا متوقع
درباره فیلم‌تئاتر دامپزشکی i
این نمایش فوق العاده رو ببینید . عالی بود.
پویا فلاح این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
چه کار خوبی بود 👍👍👍👍
خسته نباشید واقعا ، حیف که اجرای صحنه ای ندارید الان 😊👌
پویا فلاح این را خواند
حدیث سیدی این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
نمایش قشنگ و ظرفی ست
بازیگران خیلی خوب بازی کردند .
در صحنه آخر خیلی خوب حس و انتقال دادن
پویا فلاح این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
درود به دست اندرکاران نمایش آگوست ، من دوبار به دیدن این نمایش رفته ام از نظر غالب بندی نمایشی بسیار عالی است کاملا مشخص است که کارگردان بسیار دقیق و دلسوزانه کارگردانی کرده است طراحی صحنه میزآن سن طراحی لباس و گریم عالی است از بازی بازیگر ها همگی عالی هستن ولی شخصا از بازی باربارا لذت فراوان بردم ضمن اینکه در این سالن پروتکل های بهداشتی بسیار دقیق رعایت می شود
فقط جای سوال دارد که چرا در انتهای نمایش کارگردان بازیگر ها را معرفی نمی کند و اینکه به نظر من بهتر بود اگر تذکری لازم است ابتدا کارگردان از مخاطب تشکر کند و تذکر مربوطه را در انتها بدهد
در نهایت دیدن این نمایش را شدیدا توصیه می کنم
مهدی علی نژاد، بهادر باستان حق و Delaram این را خواندند
پویا فلاح و حدیث سیدی این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
Shahin moradi
درباره نمایش و همیشه پاییز i
کار جالب و پیچیده بود اما دوست داشتم.
کار خیلیی خوبی بود
خسته نباشید
Shahin moradi، نیلوفر ثانی و پویا فلاح این را خواندند
Mjavadiha این را دوست دارد
ممنون که به نمایش من نشستید🧤
۷ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
Shahin moradi
درباره نمایش پنهان خانه پنج در i
باسلام و خسته نباشید به تمااام دوستان.
خسته نباشید جناب فلاحت پیشه.
کاری ازشمند و زیبا رو دیدم از شما، آرزوی موفقیت دارم.
نیلوفر ثانی و پویا فلاح این را خواندند
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
درودها - با توجه به شرایط محیط و مراقبت های لازم که وزارت بهداشت در خصوص ویروس کوید 19 توصیه کرده نمایشی با این زمان طولانی 2 ساعت و چهل دقیقه در سالنی که تهویه مناسب ندارد بی احتیاطی بزرگی است نکته بعد اینکه صندلی های این سالن بسیار غیر استداندارد است و نزدیک سه ساعت نشستن بر روی این صندلی ها بدون شک کمر درد شدید به آدم وارد میکند کاش کارگردان این موضوعات را در نوشتن متن نمایش در نظر میگرفت من کارهای هدایت را دوست دارم و قرار گذاشتم با شش تا از دوستانم برای دیدن این نمایش بروم ولی واقعا به شک افتادم سالنی بدون تهویه و صندلی های غیر استاندارد و نمایشی این چنین طولانی با شرایط ویروس کووید 19 نمیدانم آیا صحیح است دیدن این نمایش ؟
نه تنها صحیح نیست بلکه چیزی شبیه به یک جنایته .
وقتی میدونیم که کشور ( و تهران ) در شرایطِ وخیمی قرار داره و کاملن از کنترل خارج شده ، این یک جنایته که بخوایم در اینگونه اجتماعات و دورهمیها شرکت کنیم ، حتا ولو 10 دقیقه باشه .
تئاتر دیدن و سینما رفتن و عروسی گرفتن و مهمونی رفتن و باقیِ دورِهمیها ، هیچ تفاوتی با هم ندارن . و باید ازشون پرهیز کرد . تا لااقل شرایط به حد نرمال برسه .
۲۲ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
محمد رضایی مقدم
درباره نمایش است i
چه جزییات خوبی...
پویا فلاح این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید

«زنانی قهرمان در لایه‌های تاریخ»

مناسبات تئاتر ایرانی، هرچند با زیست و فرهنگ ما هم‌خونی نزدیکی دارد اما در اجرا و پرداخت آن بر صحنه، همواره دچار نقائصی‌ست که تداعی یک اثر تمام عیار و ارائه‌ای راضی‌کننده، به ندرت اتفاق می‌افتد..چرا که متن و فضای شکل‌گرفته بر صحنه بر لبه‌ای حرکت می‌کند که می‌تواند هر لحظه سبب سقوط آن و افتادن در ورطه‌ی ابتذال و یا گسست بیننده شود.مخاطب هوشیارانه به زیر و بم جغرافیایی و فرهنگی مکانیتِ پیش‌رو، واقف‌ست و نفوذ به ذهن او و ایجاد ارتباط و درگیری‌اش با داستان، هرچقدر می‌تواند قابل دسترس باشد، مشکل نیز هست. به همین دلیل پاگذاشتن بر این عرصه، به نظر نگارنده از واجبات توجه هنرمندان امروز تئاترست، اما قابل درک‌ست که شجاعت و جسارت زیادی می‌طلبد و ریسک بالایی برای پذیرش مقبول از سوی مخاطبان دار‌د. پنهان‌خانه پنج در، متنی از حسین کیانی‌ست که تمرکز شایانی بر نگارش متن‌های تاریخی_ایرانی دارد، با موضوعیت زن‌محور و قهرمانانی زن، که با خاتمه‌ی تراژیک خود به مرز آرمان‌گرایی و شعارزدگی نزدیک می‌شود. هرچند متن به جهت اهمیت و اعتنا به وضعیت زنان این سرزمین‌ که قرن‌ها در سیطره‌ی مردسالاری و تبعیضات جنسیتی، محروم و عقب نگه‌داشته شده‌اند، قابل احترام‌ است.
متن واجد نکاتی قابل‌توجه در برهه‌ای از تاریخ ایران است که زنان دارای حق‌تحصیل به طور آشکار نبودند و پنهانی و با خطرات بسیار از سوی همسران و مردان، به آموختن ... دیدن ادامه ›› و کسب علم و ادبیات می‌پرداختند و همزمانی با حمله مغولان و رقم‌خوردن وضعیت نابسامان اجتماعی، درگیر مسائل مضاعفی می‌شوند. هرچند با مروری بر دوره‌ی سلجوقیان و پیش از حمله مغول به ایران، نشانه‌هایی از برپایی مدارس علم و آموزش برای زنان و دختران، بوده‌ است و حتی دراین دوران، طبق شواهد تاریخی، زنان به جایگاهی نسبتا برابر با مردان در فعالیت‌های اجتماعی و اختیارات فردی نائل آمده‌ و پس از حمله مغولها نیز، زنان همچنان از برابری‌های زیادی برخوردار بودند، با این‌حال می‌توان اتفاقات مورد نظر در نمایش را مربوط به بخشی از ایران دانست که چنین تحولاتی نیافته، و این شدت فشار وجود داشته است، که بازهم منطق روایی داستان کمی دچار لکنت‌ست . وقتی عطری خانم به عنوان عالمه زنی که همسر میرزاآفایی بوده که حتی مردان حکومتی و گزمه‌ها، پس از فوتش از او حساب برده و برایش ارزش زیادی قائلند، این میزان از ترس و وحشت و انتقالش به وضعیتی که شبیه مرزی میان مرگ و زندگی‌ست، کمی غیرقابل باورست به ویژه در همین حین و پس از واقف‌شدن داروغه و نگهبانان از وجود مکتب‌خانه، عطری‌خانم با آنها معامله‌ای می‌کند که ساده و حتی بی‌دردسر پذیرفته می‌شود. در ادامه و با حضور مغولان در پنهان‌خانه و گروه زنان، و رخدادهای بعدی نیز، منطق قابل پذیرش مناسبی ندارد و ضد و نقیض‌هایی پیش می‌آورد که ذهن تماشاگر را منحرف می‌کند، با این حال، با پایان‌بندی تراژیک، و وجود ضربه‌ای تاثیرگذار با عدم تسلیم و سازش و سپس کشته‌شدن زنان قهرمان، نمایش در نهایت قابل‌قبول به پایان می‌رسد، با وجود آنکه از روایت نمایش ایرانی_آئینی فاصله می‌گیرد. جدای از آنکه در ارتباط کلی، محرومیت‌ها و مصائبِ زنان در طول تاریخ و حتی تا به امروز، ترسیم‌شده و بازتاب رنج و مشقت آنان، برای رسیدن به آگاهی و دانایی در حدود ۷ قرن پیش، شاهدی برای ادامه این مبارزه تا رسیدن به حقوق حقیقی زنان در جامعه است، اما در فحوای عمیق‌تر، تاکید بر مبارزات اجتماعی و مدنی و مقاومت در برابر بیگانگان و مهاجمان به این مرزو بوم و فرهنگ‌مان‌ است که حتی تا امروز کارکرد معنایی و عملی دارد.
نمایش پنهان‌خانه پنج در، روح مبارزه‌طلبی، و ایستادگی در برابر فرهنگ و هنر سفارشی با مقاصدِ قدرت را به صحنه آورده تا هر تماشاگری امروز نیز، نیاتِ خبیثانه چنین جریان‌ها و چنین تولیداتی را پشت هر کدام از آنها ببیند و آگاه شود که قدرتمداران، چگونه فرهنگ خود را بر مردم حقنه می‌کنند.
درتوضیح کارگردان محترم، اشاره شده است که اجرا، تلفیقی از تئاتر ایرانی و شرق به ویژه کابوکی‌ست که این ویژگی به طور محسوس، بجز چندحرکت بازیگران، قابل ردیابی نیست. بازیهای اجرا، در گروه زنان قابل‌قبول‌ترست هرچند این میزان اغراق و بزرگنمایی و گریم‌های رعب‌انگیز، چندان قابل درک نبوده، و حتی به نظر می‌رسد، در ناهمگونی با دیگر بازیگران‌ست. طراحی صحنه و دکور، موفق‌ست و طراحی لباس، کارشده و پرزحمت، با نوعی طراحی بی‌مرز مکانی‌ست که با لباس زنان آن دوران فاصله دارد. مردان با وجود بازی‌های ضعیف، در نقش‌های متعدد ، جابجا می‌شوند و گاهی سرعت این جابجایی بدون تغییری در لباس و ظاهر، امکان تفکیک پرسوناژی را سلب می‌کند و حتی قابل تشخیص نیستند.
مهمترین عنصر جذاب و موفق اجرا، موسیقی زنده با هماهنگی و انتخاب‌های درست و دقیق، مکمل خوبی در همراهی با بازیگران و پرده‌های نمایش است. با تمام آنچه اشاره شد، و با وجود اولین تجربه گروه بازیگری و آرش فلاحت پیشه، و چند مواردی که نیازمند پختگی و جاافتادن بیشتر در نقش و کارگردانی دارد، پنهان‌خانه پنج در، با موضوعیت و تلاش برای ارائه یک اجرای ایرانی و دغدغه‌مند، قابل توجه و با اهمیت‌ست.

نیلوفرثانی
گروه نقد هنرنت
6تیر 99
https://www.honarnet.com/%d8%b2%d9%86%d8%a7%d9%86%db%8c-%d9%82%d9%87%d8%b1%d9%85%d8%a7%d9%86-%d8%af%d8%b1-%d9%84%d8%a7%db%8c%d9%87%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%aa%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%ae-%d9%86%da%af%d8%a7%d9%87%db%8c/
آدمیزاد؛ جهانِ کین است. ما مختصر همهٔ جانورانیم. احساساتِ جانوران در ما غلبه دارد. باید آن را کُشت. ولی من اگر بخواهم یک ماهی را بکشم باید اول خود را بکشم. من آبم. دلم میخواهد در دریا غرق شوم.
پویا فلاح این را خواند
سپهر، رویا و جعفر میراحمدی این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
mr.teatre
درباره نمایش یه گاز کوچولو i
در حد و اندازه های خودش کارِ خوب و روپایی بود
پویا فلاح، امیر مسعود و جعفر میراحمدی این را خواندند
حدیث سیدی این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
نمایش آگوست در اوسیج کانتری به کارگردانی استاد میکائیل شهرستانی در باره ی مناسبت جمع شدن اعضای خانواده به دور هم، خودکشی پدر قدرتمند خانواده است. مادر خانواده به قرص های آرام بخش و گاهی مشروب معتاد شده است و مدام سیگار می کشد . سه دختر او برای مراسم خاکسپاری پدر به خانه می آیند. بزرگترین آنها باربارا به همراه همسر دور و غریبه اش بیل و مشایعت دختر 14 ساله اش جین از راه می رسد. دختر دوم ایوی متوجه می شود رابطه ی عاشقانه ی مخفیانه اش با پسرعموی بزرگش لیتل چارلی نزدیک به فاش شدن است. دختر سوم نامزد اش را به همراه می آورد. علاوه بر اینها، خواهر وایولت، و همسرش چارلی نیز حاضرند. از هنگام میهمانی شام روز خاکسپاری، این آدم ها چندین روز را به دریدن یکدیگر می گذرانند و وایولت هم در این “جنگ” سیاست تخریب تمام سنگرهای بر جا مانده را در پیش می گیرد. در این میان تنها دختر سرخ پوست که در اتاقی در خانه زندگی می کند نقش حمایت از مادر خانواده که از بیماری سرطان رنج می برد حمایت می کند گویا تنها کار مفید پدر آوردن فرشته ایست چون او برای نگبانی از خانواده اش بعد از خودکشی.. موسیقی و آوایی که دختر سرخ پوست در اتاقش می زنو و آوایی که میخواند حاکی از حضور روحی نگبان و نیایش برای آرامش خانواده است. مادر خانواده با اینکه می دانست سالها خواهرش به او خیانت کرده و فرزندی از همسرش دارد هیچ حرفی به میان نمی آورد تا دختر او راز مگو را فاش می کند تا از ازداج خواهر و برادری جلوگیری کند و دختر و خواهر مادر داستان متوجه میشوند او سالیان سال چه درد های نگفته ای را به دوش می کشیده.
پویا فلاح و حدیث سیدی این را دوست دارند
همچنان در حسرت تئاتر دیدن😢
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
عناصر تاثیر گذار زیادی در جذب مخاطب داشت.که خود من بسیار لذت بردم از اجرای زیبای همه عوامل این برنامه با آرزوی توفیق روز افزون برای یکا یک عزیزان . موفق و پیروز باشید.
بهادر باستان حق و مهدی علی نژاد این را خواندند
Behzad Amiri، Delaram، پویا فلاح و حدیث سیدی این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
Behzad Amiri
درباره نمایش آگوست در اوسیج کانتی i
درود بر عوامل نمایش آگوست در اوسیج کانتی، نمایش را دوست داشتم ، همه بازیگران در حد عالی بودن مخصوصا چارلز کوچولو و استیو ، خسته نباشید میگم و خوشحالم که تونستم این نمایش استاد شهرستانی رو هم ببینم و مثل تمام نمایش های قبلی عالی بود. بی صبرانه منتظر کارهای بعدی شون هستم
Delaram، بهادر باستان حق و مهدی علی نژاد این را خواندند
پویا فلاح و حدیث سیدی این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
علی یوسفی راد
درباره نمایش پسر i
نوشتن بلد نیستم اما دوست دارم بنویسم، بنویسم به بهانه نمایش پسر از روزمرگی، صبح به صبح رفتن های نقطه ایی، از آفتاب سحر، از آفتاب غروب که شاید تنها زیبایی ترافیک های این شهر باشه، بنویسم که حتما خیلی ها هر روز صبح با احساس خستگی از خواب بیدار میشن، بیدار میشن برن اما به کجا...
تمام آمدن و رفتن های ما، نشستن و خوابیدن های ما، حتی خوردن، همش غرق ماجرایی بنام روزمرگی شده، نمیخابیم که لذت ببریم، میخابیم که صبح خوب کار کنیم، میریم که کار کنیم، میخوریم که کار کنیم، همش کار، آخرش هم در این جامعه بند نافمون با احساس عقب ماندگی بریدن که شده انگیزه دویدن های بی حاصل تا مرگ، شاید من افسرده شدم، یا این نمایش سطلی از تلخی بروی زبانم پاشیده اما خوشی کجاست، شاید خوشی بشه در نگاه پدری دید که از ذوق بیدار بودن پسرش و به امید چند کلمه حرف سریعتر از همیشه ظرف ها رو شست، لبخند هایی از روی ذوق غریبانه ایی اما چه حاصل که سهم انسان امروزی، اونم در جامعه ما بغض آخر لبخند شده...
حتی خوراک های تکراری عاری از مزه اما سرشار از توان برای نوکری کارفرما، آری روزمرگی سرطان بدخیم جامعه امروز ماست که قبل از دیدن آفتاب هستی نسخه مرگ احساسات آدمی میپیچه...
آه که شنیدن لذت، امید و آرامش چقدر درد آور است...
ببخشید ... دیدن ادامه ›› که تلخ نوشتم
رفتم بخابم...
در آخر هم ممنون از محسن مظاهری به نمایندگی از تمام عوامل این نمایش بخاطر اینکه نذاشتن بغض تهوع آور روزمرگی در من بمونه، خداقل چند خطی بالا بیارم...
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید
با استقبال خوب مخاطبان در شرایط کرونایی  ...و همیشه پاییز تمدید شد 
ماسک_میزنیم و به_سالنهای_تئاتر_میرویم
نویسنده و کارگردان: مهیار جوادی ها، دراماتورژ: حسین توازنی زاده، بازیگران: آبان حسین آبادی، یکتا طبیبی، مجری طرح: محمد محقق منتظری، طراح گرافیک: گلناز گلچین، عکس: محیا کشاورز
تا 27 تیر مرکز تئاتر مولوی سالن اصلی ساعت ۱۸

خرید بلیط با تخفیفهای دانشجویی، گروهی و وفاداری تنها از طریق سایت تیوال
نیلوفر ثانی و پویا فلاح این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا وارد شوید