تیوال تئاتر
S3 : 03:27:33
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال

 

حمید خورشیدی
درباره نمایش لانچر ۵ i
به قول سرگرد شایگان (امیر نوروزی) تو رورانس، 30 ثانیه برای وضعیت موجود سکوت کنیم!
.
بعد از این 30 ثانیه هم بگم که برای بار دوم لذت بردم، به همون اندازه‌ی بار اولی که تماشا کردم!
واقعا خسته نباشین و دست مریزاد!
نیلوفر ثانی، فرزاد جعفریان و شاهین این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
دوباره باید دید...
امیرمسعود فدائی این را خواند
فرزاد جعفریان این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
هیچ کم نداشت ...
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نمایش های «بقا» و «طالب» را جهت حضور در جشنواره تئاتر فجر انتخاب کردند | عکس
هیات داوران سی ویکمین جشنواره تئاتر مازندران؛
» نمایش های «بقا» و «طالب» را جهت حضور در جشنواره تئاتر فجر انتخاب کردند
... دیدن متن »

داوران سی ویکمین جشنواره تئاتر مازندران نمایش های «بقا» از آمل و «طالب» از ساری را بدون اولویت جهت راه یابی به تئاتر فجر انتخاب کردند.

به گزارش تئاتر مازندران، آیین اختتامیه سی و یکمین جشنواره تئاتر مازندران ۲۳ آبان ماه ۹۸ با حضور معاون سیاسی استانداری مازندران، مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی مازندران، رییس مرکز هنر های نمایشی کشور، هنرمندان ۱۲ گروه منتخب در جشنواره و تنی چند از مسئولان استانی و شهری در سینما سپهر ساری برگزار شد.

 پس از اجرای موسیقی  محلی مازندرانی  که سرآغاز  مراسم سی و یکمین جشنواره تئاتر استان مازندران بود، از خانواده شهید هنرمند عرصه تئاتر مازندران، شهید مهدی عبدلله پور از شهرستان فریدونکنار با اهدای لوح سپاس و جوایزی تجلیل به عمل آمد.

هیات داوران کانون پیشکسوتان تئاتر انجمن هنرهای نمایشی متشکل از اسفندیار بهاری، هوشنگ رضایی، محمد منصوری، محمدرضا ضمیر پور، الله یار هزار جریبی، صفرعلی اوجانی،محمد جونیان وحمیدرضا گل محمدی تواندشتی که برای اولین بار در طول برگزاری جشنواره تئاتر استانی جهت انتخاب اثر برتر جشنواره به داوری پرداختند، پس از قرائت  بیانیه توسط نماینده  هیات داوران، نمایش «جنگال» به نویسندگی و کارگردانی علی قاجاری به عنوان اثر برتر جشنواره شناختند و با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی از کارگردان این نمایش تجلیل به عمل آوردند.

 با توجه به اینکه نمایش«تولد ۱۸ سالگی» از آمل به نویسندگی و کارگردانی سارا فرخی که بازیگران آن متشکل  از مددجویان بهزیستی  از سوی هیات داوران بازبین  در بخش میهمان جشنواره حضور پیدا کرده بودند، با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی از کارگردان و اعضای گروه این نمابش  با نگاهی ویژه تجلبل به عمل آمد.

و اما در بخش آثار منتخب از سوی کانون منتقدان تئاتر انجمن هنری های نمایشی شعبه مازندران  متشکل از حدیث زارع نژاد، علیرضا سعیدی کیاسری، مهدی روشن ضمیر، رضا امیری صالحی و مصطفی غفاری ساروی پس از قرائت بیانیه هیات داوران کانون منتقدان تئاتر ، در بخش نمایش نامه نویسی ضمن تقدیر از کاظم مژدهی نویسنده نمایش «پانما»،  حامد کریمی نویسنده نمایش «چند پاراگراف عشق» را به عنوان نویسنده برتر معرفی کردند. در بخش کارگردانی،  مهدی ملکی کارگردان نمایش«پس از برخورد جسم سخت بر سر» از سوادکوه  ر ا حائز رتبه برتر  دانستند و در بخش اثر برتر نمایش «جنگال» به نویسندگی و کارگردانی علی قاجاری از ساری را به عنوان رتبه برتر شناخته و با اهداء لوح تقدیر و جوایزی از آن ها تقدیر به عمل آوردند.

 در بخش نهایی جشنواره هیات داوران متشکل از خانم مهتاب نصیر پور، آقایان محمد رضا غفاری و حسین کیانی ضمن قرائت بیانیه،آثار برتر جشنواره را به شرح ذیل اعلام کردند.
در بخش طراحی صحنه:
هیات داوران در بخش طراحی صحنه با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی به مهرناز مشرفی طراح صحنه «جنگال» از ساری و آنیتا محمدی طراح صحنه نمایش«چند پارا گراف عشق» از قائمشهر را رتبه برتر جشنواره دانستند.

در بخش طراحی نور:
هیات داوران دراین بخش لوح تقدیر و جایزه نقدی جشنواره را به  مازیار نصری  طراح نور نمایش«آقای کانگ» از آمل اهدا کرد.

در بخش طراحی پوستر:
هیات داوران در این بخش لوح تقدیر و جایزه نقدی جشنواره را به مجتبی دهدار طراح پوستر نمایش«خواب در فنجان خالی» از نکا اهدا کرد.

در بخش طراحی لباس:
هیات داوران ضمن اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی جشنواره به سامره الیاسی  طراح لباس نمایش«جنگال» از ساری،  تندیس جشنواره ، لوح تقدیر و جایزه نقدی این بخش را به شیدا قنبری طراح لباس نمایش«بقا» از آمل اهدا کرد.

در بخش موسیقی:
هیات داوران دراین بخش با اهدای لوح تقدیر وجایزه نقدی جشنواره به گروه موسیقی نمایش«پانما» از چالوس، تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی این بخش را به قدرت اله مجیدی نیا مسئول موسیقی  نمایش«طالب» از ساری اختصاص داد.

در بخش طراحی صحنه:
هیات داوران جشنواره با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی، رتبه سوم این بخش را به مرتضی کاظمی نیا طراح صحنه نمایش«برخورد جسم سخت به سر» ازسوادکوه  اختصاص داد.
سهیل شیخ متولی طراح صحنه نمایش«آقای کانگ» از آمل با دریافت لوح تقدیر و جایزه نقدی، رتیه دوم این جشنواره را از آن خود کرد.
  تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی رتبه اول جشنواره به آیدا نبی پور طراح صحنه نمایش «بقا»  تعلق گرفت.

در بخش بازیگری زن:
هیات داوران جشنواره با اهدای تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی، رتبه سوم بازیگری زن را به مونا زاغی بازیگر نمایش«برخورد جسم سخت به سر» از سوادکوه  اختصاص داد.

الهام ربانی بازیگرنمایش«چند پاراگراف عشق» قائمشهر با دریافت تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی، رتبه دوم این جشنواره را متعلق به خود کرد.
 اهدای تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی رتبه برتر بازیگری زن، مشترکا به سحر مشرفی از نمایش «آقای کانگ» آمل وآزاده عبداله نژاد از نمایش «طالب» ساری اعطا شد.

در بخش بازیگری مرد:
هیات داورن در بخش بازیگری مرد، تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی رتبه سوم مشترک را به میلاد محمد نژاد بازیگر نمایش«برخورد جسم سخت به سر» از سوادکوه  و نیما صالحی بازیگر نمایش نمایش«تنت تازیانه‌ای است که زلفش را در باد بی‌زمان رها کرده« از تنکابن اهدا کرد.

تندیس جشنواره ، لوح تقدیر و جایزه رتبه دوم جشنواره به تورج زایدلی بازیگر نمایش «طالب» از ساری اختصاص داده شد.
تندیس جشنواره ، لوح تقدیر و جایزه رتبه نخست جشنواره  مشترکا به امیر حسین حسام از نمایش«پانما»  و پویا جعفری بازیگرنمایش «آقای کانگ»  اعطا شد.

در بخش نمایش نامه نویسی:
هیات داورن در بخش نمایش نامه نویسی؛ حامد کریمی نویسنده نمایش «چند پاراگراف عشق» قائمشهر  را با اهدای تندیس، لوح تقدیر و جایزه نقدی حائز رتبه سوم دانست.
اهدای تندیس،جشنواره،لوح تقدیرو جایزه نقدی در رتبه دوم جشنواره به افشین نبی پور نویسنده نمایش نامه  «بقا» آمل تعلق گرفت.
 رتبه نخست نمایش نامه نویسی با اهدای تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی به سهیل شیخ متولی نویسنده نمایش نامه»آقای کانگ» از آمل اختصاص داده شد.

در بخش کارگردانی:
تندیس جشنواره، لوح تقدیرو جایزه نقدی در رتبه سوم کارگردانی به تورج زایدلی کارگردان نمایش «طالب» از ساری داده شد.
 رتبه دوم کارگردانی با اهدای  تندیس جشنواره، لوح تقدیرو جایزه نقدی به سهیل شیخ متولی کارگردان نمایش «کانگ» از آمل اعطا شد.
رتبه نخست بخش کارگردانی با اهدای  تندیس جشنواره، لوح تقدیرو جایزه نقدی به کارگردانان نمایش «بقا» آمل آقایان افشین نبی پور و محمد رضا شجاعی تعلق گرفت.

در بخش آثار برتر:

هیات داوران سی و یکمین جشنواره تئاتر استان مازندران دربخش آثار برتر، با اهدای تندیس، لوح تقدیر و جایزه نقدی، به نمایش «بقا» ازآمل به کارگردانی مشترک آقایان افشین نبی پور و محمد رضا شجاعی و نمایش «طالب» از ساری به کارگردانی تورج زایدلی را  بدون اولویت شایسته معرفی به دبیرخانه جشنواره فجر دانست.

گفتنی است که سی و یکمین جشنواره تئاتر استان مازندران با حضور ۱۲ گروه منتخب از هشت شهر استان از ۲۰ الی ۲۳ آبان ماه ۹۸ در ساری برگزار شد.

برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
ویدیو
درباره کنسرت گروه موسیقی رادها i
خرید بلیت سانس دوم آغاز شد:
» کنسرت گروه موسیقی رادها تمدید شد
... دیدن اطلاعات »

گروه موسیقی رادها با همکاری گروه نمایشی جرس سوم و چهارم آذرماه در تالار وحدت به اجرا می‌پردازد. 

۳ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
اپرای هندونه ۷ آذرماه به روی صحنه خواهد رفت. | عکس
اپرای هندونه ۷ آذرماه در تالار حافظ شیراز به روی صحنه خواهد رفت:
» اپرای هندونه ۷ آذرماه به روی صحنه خواهد رفت.
... دیدن متن »

آهنگساز و دراماتیست این اجرا امیر حسینی می باشد که توسط ارکستر و کر شیراز به رهبری احسان سالاری به روی صحنه خواهد رفت.

این اپرا با اقتناء حدود هشتاد نفر از نوازندگان و خوانندگان بنام شیرازی و کشوری به اجرا در خواهد آمد.
اپرا کمیک هندونه اثری موسیقایی است که بر اساس یک داستان فولکوریک ایرانی (شیرازی) نوشته شده، توسط خوانندگان بازیگر روایت خواهد شد و با ایصال ارکستر نمود زیباتری پیدا می کند. محتوای این داستان به تبع محلی بودن ساختار و ادبیات عامیانه آن برای ایرانیان، به خصوص شیرازی ها ملموس و باور پذیر می باشد. این در حالی است که ساختار موسیقایی اثر به اقتفای تلفیق برخی از تم های محلی شیرازی با موسیقی علمی کلاسیک، عملکرد تخصصی پیدا کرده است و توجه مخاطب خاص را نیز جلب می کند.



برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
سلام عزیزان و همراهان گرامی؛ بی مقدمه عرض کنم ... راستش را بخواهید در این روزها که همه از بروز اتفافاتی که معیشت ما را متاثر ساخته، شوکه شده ایم خجالت می کشم شما را به تماشای تئاترمان دعوت کنم .... اما بدانید ما بر صحنه هستیم و به امید خدا هرشب برایِ شما _ حتی یک نفر از شما _ و برایِ "ستایشِ آرامش، سکوت و آزادی" به همراه یارانم هرشب به صحنه خواهیم رفت ... "تئاتر" مظلوم ترین نهاد اجتماعی_ فرهنگیِ این سرزمین است، بی توجهی به آن و تنها رهاکردن اش در شرایط سخت، از سوی ما فرزندانش که زندگی مان را همین تئاتر روشن و پرنور کرده، اوج بی معرفتی ست ... پس همچنان با عشق و شور برای شما بر صحنه ایم ... و شخصا با اندکی شرم و البته با امید بسیار شما را دعوت می کنم که در کنار ما باشید ... با احترام و ارادت؛ کورش سلیمانی
"ماها انارایی بودیم که زیر دست و پا حروم می شدن ."


همیشه وقتی می اومدم نظرات کاربران درباره نمایشهای جذابی که دیده بودن رو می خوندم حسرت می خوردم که چرا نمی تونم ببینم .

یکی از حسرتام ندیدن اجرای شرقی غمگین بود ، هرچند بعدها دی وی دی این اثر رو خریدم و تئاتر بالینی ام شده و شمار دیدنش از دستم در رفته .

وقتی امسال فهمیدم جناب افشاریان نمایشی رو روی صحنه می برن تصمیم گرفتم بخشی از این اتفاق لذتبخش باشم و حتما این نمایش رو روی صحنه ببینم تا بعدها حسرت ندیدنش رو نداشته باشم .

با اینکه خیلی از تهران دورم اما اراده ام برای دیدن این نمایش به قدری بود که ۱۷۰۰ کیلومتر از بندرعباس تک و تنها اومدم و دو بار این نمایش دلپذیر رو در روزهای ۱۵ و ۱۷ مهر با فاصله یک روز دیدم و فوق العاده لذت بردم و حالا از اینکه این تجربه دلپذیر رو داشتم بی نهابت خوشحالم . ... دیدن ادامه » و الان تنها حسرتم اینه که کاش می تونستم آخرین اجرا رو که ۸ آذر هست ببینم اما متاسفانه دوری راه مانع تحقق این علاقه هست .

سپاسگزارم از جناب افشاریان ِجآن ِدل که چنین کار بی نظیری رو به مخاطب پیشکش کردند ودر پایان نمایش با عشق و احترام با مخاطب برخورد کردند . مانا باشید .

هرکسی یا روز می میرد یا شب ؛ من شبانه روز .
امیرمسعود فدائی این را خواند
ناتالی این را دوست دارد
یه حال عجیبی دارم...
از یه طرف خوشحالم که اتفاقی که دوست داشتید براتون افتاده...
از یه طرف ناراحتم که چرا برای دیدن یه تئاتر این همه راه باید طی کنید و چرا این چیزهای به این سادگی در همهٔ شهرهای این مملکت وجود نداره و زیرساخت‌هاش تأمین نیست؟!
از یه طرف ... دیدن ادامه » دارم فکر می‌کنم آیا به خاطر کثرت تئاترهای روی صحنه در تهرانه که من هیچ علاقه‌ای به شهرزاد رفتن ندارم؟! و همین‌طور بعد از شرقی غمگین هیچ علاقه‌ای به سجاد افشاریان!! یا یه چیز دیگه است...
خلاصه که با خوندن این متن هم دلم گرفت، هم شاد شدم و هم مبهوت...
متأسفانه خیلی آیندهٔ روشنی در انتظار این مملکت نمی‌بینم ولی حداقل می‌تونم با تمام وجودم آرزو کنم که انقدر تئاتر بندرعباس قوت بگیره و انقدر سالن‌های خوب و گروه‌های خوب در همهٔ شهرهای این کشور به وجود بیان که دیگه هیچ کس لازم نباشه برای دیدن یه تئاتر ۱۷۰۰ کیلومتر راه رو طی کنه...
۳ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
M.Saemi
درباره نمایشنامه‌خوانی بر اساس دوشس ملفی i
من به خاطر اعتراض مردم و بسته بودن خیابان ها نتونستم بیام ببینم. بلیت هم خریده بودم....نمی دونم این چه جور اعتراضیه
امیرمسعود فدائی، شاهین و پوریا این را خواندند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
تخفیف وفاداری این نمایش فکر کنم فعال نیست.
ممنون می شم همیاری سایت، یک بررسی این موضوع رو بفرمایند.
با تشکر.
امیرمسعود فدائی این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
گفتگوی تیوال با سارا احسان | عکس
» گفتگوی تیوال با سارا احسان

گفتگوی تیوال با سارا احسان / کارگردان.

۸ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
ای کاش اجراهای این چند روز را تعطیل کنید. خیابون‌ها بسته‌س... چه‌طور خودمون رو برسونیم؟
ت. م و شاهین این را خواندند
۸ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نویسنده، طراح و کارگردان: سجاد افشاریان
» ویدیویی از نمایش هر کسی یا روز می‌میرد یا شب من شبانه روز
۸ ساعت پیش
اعظم حبیبی این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
من به همراه دوستانم برای دیدن این کار رفتیم
واقعا عالی بود و لذت بردیم
اگر این داستان رو خوندید پیشنهاد می کنم که حتما برید ...
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
 فراخوان دومین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه کیش منتشر شد | عکس
در پی برگزاری نخستین جشنواره ی سراسری تئاتر کوتاه کیش، فراخوان دومین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه کیش منتشر شد.
» فراخوان دومین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه کیش منتشر شد
... دیدن متن »

به گزارش روابط عمومی، در پی برگزاری موفقیت‌آمیز نخستین جشنواره ی سراسری تئاتر کوتاه (کافه – ساحل) کیش و استقبال فراوان هنرمندان حوزه تئاتر از این جشنواره،فراخوان دومین دوره‌ی جشنواره با حمایت سازمان منطقه آزاد جزیره کیش و به دبیری عباس نجاری منتشر شد.

دومین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه کیش با هدف تلاش برای گسترش،حمایت و تقویت جایگاه تئاتر کوتاه اقدام به انتشار دومین فراخوان خود در سه بخش مسابقه نمایش های کافه ای،ساحلی ،طرح و ایده های نمایشی مکتوب در دی ماه ۱۳۹۸ برگزار می شود.
علاقمندان جهت دریافت فراخوان و فرم ثبت نام می توانند به سایت جشنواره به آدرس kishtheaterfestival.irمراجعه کنند.

به دبیری عباس نجاری منتشر شد.
دومین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه کیش با هدف تلاش برای گسترش،حمایت و تقویت جایگاه تئاتر کوتاه اقدام به انتشار دومین فراخوان خود در سه بخش مسابقه نمایش های کافه ای،ساحلی ،طرح و ایده های نمایشی مکتوب در دی ماه ۱۳۹۸ برگزار می شود.
علاقمندان جهت دریافت فراخوان و فرم ثبت نام می توانند به سایت جشنواره به آدرس kishtheaterfestival.irمراجعه کنند.

متن فراخوان بدین شرح است:

اهداف جشنواره:
۱. تلاش برای گسترش،حمایت و تقویت جایگاه تئاتر کوتاه.
۲. هویت بخشی به نمایش­های کافه­ای و ساحلی.
۳. پرداختن به جنبه های مختلف فرهنگی، تفریحی، گردشگری و زیست محیطی جزیره­ی کیش.
۴. تولید و حمایت از  طرح­ها و ایده­های خلاق نمایشی.

بخش‌های جشنواره:
الف) مسابقه­ی نمایش‌های کافه‌ای
ب) مسابقة نمایش‌های ساحلی
ج) مسابقة طرح‌ها و ایده‌های اجرایی مکتوب

 بخش الف) مسابقة نمایش‌های کافه‌‌ای
شرایط و ضوابط:
۱- مدت‌زمان آثار نمایشی ارسالی باید حداکثر ۱۵ دقیقه باشد. به نمایش‌های بالاتر از مدت ۱۵ دقیقه، ترتیب اثر داده نخواهد شد.
۲- تعداد افراد گروه نباید بیش از ۳ نفر باشد. (در نمایش­هایی که تک بازیگر/ اجراگر هستند، جشنواره حداکثر میزبان ۲ نفر خواهد بود)
۳- به ‌جهت اجرای نمایش‌ها در فضای کافه، امکان استفاده از دکور سنگین وجود ندارد.
۴-بازبینی تمام آثار از طریق تماشای فیلم کامل اثر نمایشی توسط هیأت بازبین صورت می‌گیرد.
۵-در این بخش، حداکثر ۶ اثر به جشنواره راه می‌یابند.

اولویت انتخاب:
- تناسب با اهداف جشنواره.
- کیفیت هنری.
- برخورداری از خلاقیت و تجربه‌گرایی.

بخش ب) مسابقه­‌ی نمایش‌های ساحلی
شرایط و ضوابط:

۱-مدت‌زمان آثار نمایشی ارسالی، نباید بیشتر از ۳۰ دقیقه باشد؛ بنابراین به آثاری که مدت‌زمان  اجرای­شان بیشتر از ۳۰ دقیقه باشد، ترتیب اثر داده نخواهد شد.
۲-تعداد کل افراد گروه، نباید بیش از ۳ نفر باشد. ( در نمایش هایی که تک بازیگر / اجراگر هستند جشنواره حداکثر میزبان ۲ نفر خواهد بود)
۳-بازبینی تمام آثار از طریق تماشای فیلم کامل اثر نمایشی توسط هیأت بازبین انجام می‌گیرد.
۴- در این بخش، حداکثر ۶ اثر به جشنواره راه می‌یابند.

اولویت انتخاب:
- تناسب با اهداف جشنواره
- کیفیت هنری.
- تناسب با فضای ساحل و بهره­مندی از امکانات ویژه­ی آن.
- برخورداری از خلاقیت و تجربه‌گرایی.

بخش ج) مسابقة طرح ها و ایده های اجرایی مکتوب
دبیرخانه‌­ی دومین جشنواره­ی سراسری تئاتر کوتاه کیش در دومین دوره­ی برگزاری جشنواره، بخش (طرح و ایده­های اجرایی مکتوب) را به جهت تولید و اهمیت بخشی به طرح­ها و ایده­های خلاق نمایشی ویژه­ی فضای کافه یا ساحل برگزار می­کند.

شرایط و ضوابط:
۱- آثار می بایست حداکثر در ۸ صفحه نوشته شده باشد. (از اضافه گویی پرهیز شود)
۲- آثار باید در قالب word  و با قلم b nazanin  و اندازه قلم ۱۶ تایپ شوند.
۳-در این بخش متقاضیان محترم می بایست ۵ نسخه از طرح و ایده خود را بصورت پرینت شده به همراه یک عدد لوح فشرده در قالب فایل pdf  حاوی طرح و ایده  به آدرس دبیرخانه ارسال کنند.
۴- به مدارک ارسالی ناقص ترتیب اثر داده نمی­شود.
(در این بخش سه کاندید به مرحله نهایی جشنواره راه پیدا کرده و مهمان جشنواره خواهند بود و پس از ارائه طرح و ایده اجرایی خود در قالب کنفرانس توسط هیئت محترم داوران مورد ارزیابی قرار می گیرند)

جوایز:
در هر سه بخش الف، ب و ج به شکل مجزا به برگزیدگان جوایزی شامل تندیس، دیپلم افتخار، لوح تقدیر و جایزه نقدی اهدا می‌گردد.
شرایط عمومی:
- متقاضیان بخش کافه و ساحل به منظور حضور در جشنواره لازم است ۵ نسخه از اثر خود را در قالب DVD به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.
- ارائه مجوز نویسنده برای متقاضیان بخش کافه و ساحل الزامی است. (بدیهی است در صورتی که یک شخص نویسنده و کارگردان باشد نیاز به ارائه­ی مجوز نیست)
- بدیهی است که برای متقاضیان در هر بخش جشنواره، الزامی به رعایت ساختارکلاسیک تئاتری وجود ندارد و دبیرخانه از آثاری که خلاقانه در گستره­ی اجرا دست به تجربیات بینارشته­ای می­زنند استقبال می­کند.
- متقاضیان عزیز می­توانند در تمامی بخش های جشنواره شرکت نمایند اما از هر کارگردان یا مولف صرفا یک اثر پذیرفته خواهد شد.
- موضوع جشنواره آزاد است اما آثار متناسب با رویکرد و اهداف جشنواره در اولویت انتخاب خواهند بود.
- شرکت در مسابقه و ارسال اثر به منزله­ی پذیرفتن کلیه شرایط جشنواره است.
- دبیرخانه­‌ی جشنواره محدودیتی جهت حضور آثاری که پیش از این در جشنواره­ی دیگری حضور داشتند، ندارد.

تعهدات دبیرخانه­‌ی جشنواره:
۱- تهیه بلیط رفت و برگشت هواپیما به جزیره کیش.
۲-  تأمین اسکان و پذیرایی افراد گروه.
۳- برگزاری شب‌نشینی با هدف بررسی آثار اجراشده با حضور داوران.
۴- تأمین سرویس رفت و برگشت بین محل اقامت و مکان اجرا.
۵- بزرگداشت دو هنرمند تئاتر از جزیره کیش و سرزمین اصلی.
۶- تور رایگان گشت جزیره در روز سوم جشنواره.

 گاه شمار جشنواره:
- اعلام فراخوان: ۲۰ آبان‌ماه همزمان با روز کیش
- آخرین مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار: ۵ دی ماه
- اعلام نتایج بازبینی: ۱۲ دی ماه
- برگزاری جشنواره: نیمه دوم دی ماه ۹۸
نحوه ثبت نام و ارسال آثار به دبیرخانه:
تمامی متقاضیان از سراسر کشور پس از تکمیل فرم و پرداخت هزینه ثبت نام در سایت جشنواره به نشانی‏http://kishtheaterfestival.ir و دریافت کد رهگیری، فیلم آثار نمایشی یا نسخ ایده های پرینت شده خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.

 آدرس دبیرخانه: کیش. میدان سنایی، بلوار اندیشه، ساختمان بساک، معاونت فرهنگی اجتماعی ساختمان منطقه آزاد کیش، مدیریت امور هنری، دبیرخانه جشنواره تئاتر کوتاه کیش
شماره تماس: ۰۹۳۰۹۱۶۶۹۵۶

جعفر میراحمدی این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
دوستان همه نکات رو در مورد این اثر دیدنی به زیبایی بیان کردن
چیزی که باعث نوشته شدن این پیام توسط من شد استقبال مخاطبان از این اثر هست.

کورش سلیمانی عزیز که هم از نظر کیفیت کارها و هم از نظر شخصیت خودش و احترام بی نظیری که همه جوره برای مخاطب قائل هست خودش رو ثابت کرده

خیلی از خوب ها و کاربلد های تیوال هم که کار رو دیدن و در مورد کیفیتش اظهار نظر کردن, چه حتی اگر اظهار نظری هم نبود باز هم کارهای این گروه با این حجم از دقت و ظرافت برای احترام به مخاطب دیدنی هست

برام خیلی خیلی عجیب هست اینطور خالی موندن سانس های پیش رو ...
الگوی تئاتر دیدن هم عوض شده مثل همه چیزهای خوب دیگه ای که داریم از دستشون میدیم؟!
جناب سعادتی راد عزیز ممنون از طرح سوال تان ... در باره ی اصل سوال تان بهتر است من اظهارنظری نکنم، فقط خدمت شما و همه ی عزیزان و اهالی تیوال عرض می کنم گروه نمایشی بیستون (سکوت سفید) از روز نخست تمرین تاکنون از هیچ تلاشی برای ارایه ی یک نمایش باکیفیت و شایسته ... دیدن ادامه » ی شما دریغ نورزیده و تا آخرین اجرا نیز در هر شرایطی سعی ما بر همین خواهد بود ... و آخر اینکه ما همچنان به یاری شما تئاتر دوستان حقیقی که همیشه یاور ما بوده اید امیدوار هستیم ...
۵ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
مریم تاواتاو
درباره نمایش لانچر ۵ i

یادداشت درباره تئاتر لانچر5 - به کارگردانی پویا سعیدی و مسعود صرامی
نویسنده یادداشت : مریم تاواتاو - چاپ شده در روزنامه سازندگی در تاریخ 1398.08.25
لانچر5 ؛ آخر دنیا
در یک پادگان نظامی در دهه پنجاه شمسی ، طی یک ماه ، سه سرباز با اسلحه کشته می شوند و این آغاز ماجرای لانچر5 است که طی آن سروان شایگان ، افسر دایره بازرسی به دنبال یافتن حقیقت ، مامور بررسی این پرونده می شود و از سربازان و پرسنل درباره این اتفاق ، پرس و جو می کند.
نمی توان در یک نگاه کلی ، ورود سلبریتی ها به صحنۀ تئاتر را اشتباه دانست ؛ شاید منصفانه تر باشد که با تحلیل خروجیِ این گونه تئاترها در هر نمایش مجزا ، قدرتمندیِ آن را در نظر گرفت که حتی در این صورت هم فراوان اند اجراهایی که تنها با تکیه بر حضور یک یا چند بازیگر معروف و به امید جذب مخاطب از جهت وجود نام یک فرد مشهور در ... دیدن ادامه » پوستر نمایش، به روی صحنه می روند . اما وقتی در کنار چنین تئاترهای لاکچری که با کشاندن معروف ترها، بیشتر از تئاتر ، نام می فروشند و بیشتر از هنرمند ، چهره به رخ می کشند ، گروهی هم چون لانچر5 با بازیگرانی ناآشناتر ، اجرایی فوق العاده را روی صحنه می روند ، می توان به آیندۀ تیاتر حرفه ای ، امیدوارتر شد .
لانچر5 ، اجرایی است که چهره و پیشینه بازیگر در نمایش های قبلی ، اساس قضاوت برای اجرای فعلی نمی شود . از صحنه نخستین تا نقطه پایانی ، قدرت و تاثیر بازیگر به پشتوانۀ متن محکم و تمرکز کارگردانانش (پویا سعیدی و مسعود صرامی) در هدایت گروه ، تمام دارایی این اجرای موفق است و شاید لذت واقعی از تئاتر ، همین جا اتفاق می افتد که بتوان ارزش هنر را براساس چگونگیِ ارائه آن و نه تحت عناوینِ اجراکنندگانش در نظر گرفت ؛ چنین تئاتری است که القاب را پشت در باقی می گذارد و همه چیز بر پایه تسلط به کار تیمی، رو به جلو حرکت می کند؛ چراکه تکیه گاه این اجرا ، به رخ کشیدن آوازۀ نام بازیگرانش و رنگ و لعاب دادن اغراق آمیز به یک متن با پرداختِ ساده نیست بلکه به پشتوانۀ تمرین و تمرکز ، به قصد اثرگذاری بیشتر، از تمام عناصر صحنه استفاده می کند تا در عمل ، به مفاهیمی هم چون احترام به درک ، زمان و هزینۀ پرداختیِ مخاطب و توجه به نیاز او معنا ببخشد .
اینکه واقعا در لانچر5 چه اتفاقی افتاده که یک سرباز خودکشی می کند و دو نفر دیگرشان به قتل می رسند ، موضوعی است که از زوایای مختلف می توان به آن نگاه کرد ؛ تکرار یک پدیده ، بار معنایی آن را می کاهد اما مگر جان انسان پدیده ای است مشابه بقیه اتفاقات جهان که با بیانِ چندباره ، اهمیتش رنگ ببازد ؟! تا زمانی که جانی از انسانی گرفته می شود و کشتن جسم یا روح ، راه حل می شود و طرح و برنامه به خود می گیرد ، هنوز باید به کمرنگ شدن انسانیت خیره نگریست تا بفهمیم انسان کجای مسیر را اشتباه آمده که خون ریختن و خون به دل دیگران کردن ، پاسخی به نیازها و زیاده خواهی اش شده است. مگر همین تفکرِ بی اهمیت پنداشتنِ جان انسان نیست که در جهان ، جنگ ها به پا کرده ، خون ها ریخته و قلب ها شکسته ؟! به ستایش جان انسان و امنیتی که سزوار داشتنش است و از او دریغ می شود، نمی توان موضوعی این چنین را نخ نما فرض کرد ؛ ویژه تر آن که نوع پرداخت لانچر5 به ماجرای معمایی اش با افزودن بار دراماتیک، توانسته کشش زیادی را ایجاد کند که مخاطب را با خود همراه سازد.
امیر نوروزی ، در نقش سروان شایگان ، یکی از بهترین بازی های گروه را ارائه می دهد . او به گونه ای آرام ،ویژگی هایی را به شخصیت می افزاید تا بتواند به باور تماشاگر نفوذ کند . مهارت او در حرف کشیدن از آن هایی که نمی خواهند درباره ماجراهای پیش آمده در لانچر5 چیزی بگویند، در کنار نوع ارائه تکیه کلام ها و بیان مسائل محیطی که آزارش می دهند ، با ریتمی هماهنگ در طول اجرا تکرار می شوند و همین ها از او یک شخصیت می سازد و نه یک تیپ تکراریِ قبلا دیده شده در سایر اجراها و این از سخت ترین کارهای یک بازیگر تئاتر در صحنه است تا یک بازیِ تقلیدنشده در جهت ماندگاری نقش از خود به جا بگذارد . او دورنمایی نسبت به نقش دارد ؛تا آن حد که گویی می داند کلمۀ پایانی هر جمله اش چگونه باید ادا شود ؛ می داند هر جمله اش حامل حس یا در جهتِ افزودن آگاهیِ تماشاگر از حال و هوای شایگان است . او نفس به نفس با مخاطب می آید و او را همراه خود می کند و عجیب نیست که جوایز متعدد جشنواره های تیاتر را از آنِ خود کرده است. حتی بعد از پایان اجرا ،جدای از آنکه بار اصلی روایت داستان به عهدۀ اوست ، ذهن بیننده به راحتی نمی تواند تصویر واضحی را که نوروزی از نقش ساخته فراموش کند و این برگ برنده ای است که به آسانی نصیب یک بازیگر نمی شود و نتیجۀ تلاش و ممارست در تمرین برای شناخت شَمای کامل نقش است.
سایر سربازانی که به اتاق بازرسی فراخوانده می شوند ، هرکدام ویژگیهای مختص به خودشان را دارند که با تعریف بخشی از داستان سعی درارائه تصویری با مختصات مشخص از پادگان دارند. شخصیت فرعی سرباز مامور در دفترِ شایگان(صادقی) درتلطیف فضای تلخِ ماجرای پیش آمده عمل کند . این تلطیف نه صرفا با خلق لبخند بلکه با شخصیت پردازی درست و توجه به جزییات صورت گرفته است . میزان آگاهی رساندن به مخاطب از هر سرباز تا اندازه ای است که در مسیر جریان اصلی گره افکنی اولیه و بیان داستان باشد. این گونه شخصیت ها تا جایی که به قصه مربوط اند، کامل روایت می شوند . به نکات برجسته شان اشاره می شود و بیان ظرایفشان متصل به نحوه بازی شان در مسیر شخصیت سازی است .
طراحی صحنه ساده و تداعی گر نمادی از دایرۀ بازرسی پادگان است ؛ جایی که قرار است تمام وقایع در آن اتفاق بیفتد و به¬نتیجه برسد . پنکه سقفی و سایه آن در حال حرکت ،تعدد پرونده های بایگانی شده در قفسه های اتاق ،استفاده از مهتابی و تغییر شدت نور در لحظات حساس تر ازجمله اعتراف گیری درجهت افزایش حس ترس ،کارکرد بیشتری داشته است . هرچند می شد با توجه به غنی بودن متن، از نور و طراحی صحنه و افکت های صوتی ، استفاده بیشتری در جریان نمایش شود تا در فضاپردازی به کمک تماشاگر بیاید.
شاید در شکل فعلی ماجرا ،کلیت کار می توانست زمان کوتاهتری اجرا شود. هرچند در همین زمان طولانی، ریتم را از دست نداده است.؛ تا جایی که از نظر حسی تماشاگر را همراه می کند و بادیالوگ های جذاب و شخصیت پردازی خاکستری از سروان شایگان ، همذات پنداری مخاطب را برمی انگیزد.فرازو فرودهای خاص به همراه طنزی که در برخی لحظات یه صحنه اضافه شده باعث می شود مخاطب از پیگیری حل معمای داستان دست نکشد و موشکافانه جزییات را با خود مرور کند. افزودن رگه هایی از شوخی از تلخی کل ماجرا کاسته و مخاطب را به نوعی استراحت ذهنی می رساند تا در نهایت در کنار دیالوگ ها و حتی سکوت معنادار برخی صحنه ها، انسجام کل کار نادیده گرفته نشود و به لایه های عمیق تر ماجرا توجه شود. .همین روال باعث می شود که حتی پس از پایان نمایش ، هنوز ذهن تماشاگر درگیر پرونده ای است که روی میز بازرس قرار دارد و به حقیقتِ اتفاقِ واقع شده در لانچر 5 فکر می کند و این جادوی متنی است که مخاطب بعد از اجرا هنوز درگیر ماجراست و نمی تواند از کنار اثری که دیده است ، بی اعتنا بگذرد . اجرایی که نیامده تا کلمات، پخش هوا شود ، به گوش بنشیند و به آسانی از ذهن بروند بلکه به دنبال آن است تا عصاره ای قوی از ماجرای اتفاق افتاده در گوشۀ ذهن مخاطب باقی بماند که البته این نتیجۀ متنی است که به ظرافت نوشته شده و به تمرکز اجرا رفته تا به سرعت از ذهن بینندگانش محو نشود .

برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
درود
آقا داستان چیه ؟
این نمایش هم رئاله هم سورئال ؟؟؟
هم موزیکال هم تراژدی هم کلاسیک هم عاشقانه هم درام هم اجتماعی هم روانشناسانه هم... :0
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
این نمایش برای سه روز تمدید شد. خرید بلیت از یکشنبه ۲۶ تا سه شنبه ۲۸ آبان به کارگردانی مسعود جعفری و با بازی مَهان عرافی و سپیده لاریجانی آغاز شد.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خبر
درباره نمایش نسیان i
 پوستر نمایش نسیان رونمایی شد | عکس
» پوستر نمایش نسیان رونمایی شد
... دیدن متن »

به گزارش روابط عمومی ، نمایش « نِسیان» به نویسندگی عرفان پورمحمدی و طراحی و کارگردانی علیرضا مهران که بازیگران خود را از دوره اول کارگاه بازیگری انتخاب کرده ، از یکشنبه ۳ آذر ماه در تماشاخانه ماه_حوزه هنری بر روی صحنه میرود.

بازیگران ( به ترتیب حروف الفباء) :
امین آقایی ، امیر ارسلان خالویی ، دیبا دهقانی ، احسان سخی ، بهار صبوریان ، مانی طربی ، حدیثه قربانی ، امین محمودی ، شیدا مقدری ، مریم مقدم ، پریسا وظیفه شناس

و از دیگر عوامل نمایش «نِسیان» می توان به
گروه کارگردانی : سجاد مشرفی و فاطمه نوروزی ، طراح صدا و موسیقی: اشکان آراد ، طراح گرافیک: حمید شیرزاده ، مدیررسانه : مسعود همتیان ، مدیر صحنه: امین محمودی تبلیغات : گروهی ، عکاس: آریا آزاد پرتو و ساخت تیزر: بنیامین نادعلی اشاره کرد.

حوزه هنری تماشاخانه ماه
از یکشنبه ۳ آذر ماه ۱۳۹۸
ساعت : ۱۹:۳۰

برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
دیدن نمایش درخور تحسین "لانچر5" با داستان پیگیری پرونده قتل سه سرباز در یک پادگان با، نویسنده و کارگردان و بازیگرانی مسلط و گمان ، اتفاق خوب دیشب ما بود . بیش از دوساعت خندیدیم و غصه خوردیم و درنهایت از صمیم قلب ایستاده کف زدیم .
بنظرم اجرای لانچر 5 میتوانست کمی کوتاه تر باشه و نکته ی بعد اینکه تابلوی عکس شاه روی دیوار و تنظیم نور در تاریک و روشن صحنه که دکور کمی تغییر پیدا می کرد ناخوداگاه این حس رو به مخاطب القا می کرد که همه ی این ناگوار ها زیر لوای شاه اتفاق می افتاد ، نگاه های ثابت و خیره ی امیر نوروزی هم به این تابلو ، تاکید رو بیشتر میکرد ، درصورتیکه همه می دونیم اتفاقات پادگان ، مربوط به همه ی دوران ها کاملا تکراریست .
موضوع بعدی اینه که واقعا متاسفم برای دست اندرکاران تئاتر مستقل که با وجود تعدد اجرای نمایش ها در این سالن ، سر سوزنی ... دیدن ادامه » به فکر ارتقائ کیفیت و بهبود شرایط برای مخاطبین نیست .
برای همه ی عوامل نمایش لانچر 5 آرزوی موفقیت و درخشش بیشتر دارم .
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
«تاج و تخت» زهرا صبری برپا می شود. اثری برگرفته از «هملت» و «مکبث» | عکس
از ۳۰ آبان در تئاتر شهر؛
» «تاج و تخت» زهرا صبری برپا می شود. اثری برگرفته از «هملت» و «مکبث»
... دیدن متن »

زهرا صبری از ۳۰ آبان نمایش «خاک و تاج» را در سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر به صحنه می برد.

نمایش «خاک و تاج» با طراحی و کارگردانی زهرا صبری جدیدترین اثر گروه تئاتری «یاس تمام» است که از ساعت ۱۸ روز پنجشنبه ۳۰ آبان اجرای عمومی خود را در سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر آغاز می کند.
این اثر نمایشی که برگرفته از نمایشنامه های «هملت» و «مکبث» ویلیام شکسپیر است و توسط گیتی صفرزاده نوشته شده، پیش از این در فستیوال های بین المللی کشورهای فرانسه و روسیه به صحنه رفته است.
سعید ابک و فهیمه باروتچی بازیگران «تاج و تخت»، حداد حیدری آهنگساز، علی کوزه گر طراح نور، رفعت هاشمی سی سخت و مرضیه سرمشقی طراح و سازنده عروسک، گلچهر دامغانی راوی، هایده حسین زاده دستیار اجرا، مهدی آشنا و ارغوان عرب سرخی عکاس، علی ذاکری و آهو قدس مدیران صحنه و محسن ولیحی طراح پوستر و بروشور این اثر نمایشی هستند.
به زودی فروش بلیت اجرای «خاک و تاج» در سایت تیوال آغاز می شود.

برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خرید بلیت چهارشنبه ۲۹ آبان از روزهای پایانی این نمایش، به کارگردانی مسعود دلخواه و با بازی حمید رضا هدایتی، گیلدا حمیدی، ناصر عاشوری و ... آغاز شد.
خرید بلیت از پنجشنبه ۳۰ آبان تا جمعه ۱ آذر، فردا (یکشنبه) ساعت ۱۲ آغاز خواهد شد.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
گروه نمایش موج
درباره نمایش پارتی i
کشف ابهامات زندگی سه زوج در یک مهمانی / روایت محمد عسگری از "پارتی" آرش عباسی

سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "پارتی" به نویسندگی و کارگردانی آرش عباسی از 19 آبان‌ماه ساعت 20 در سالن سایه مجموعه تئاترشهر روی صحنه است. محمد عسگری یکی از بازیگران این نمایش اجتماعی است که در کنار مهسا باقری، شقایق پورحمدی، مسعود روستا، شیوا مکی‌نیان و علی نجفی در این اثر، ایفای نقش می‌کند. هم اکنون فیلم سینمایی "ماجرای نیمروز 2- رد خون" از عسگری در سینماهای کشور در حال اکران است. این بازیگر تئاتر و سینما آخرین بار در سال 1396 در نمایش "وقتی ما تیاتر کار می‌کردیم" به نویسندگی و کارگردانی پری‌ناز لطف‌الهی ایفای نقش کرده است.

محمد عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین موضوع و مضمون نمایش "پارتی" را اینگونه توضیح داد: موضوع این نمایش درباره اتفاقاتی در یک مهمانی است که سه زوج در آن حضور دارند. مشکلاتی و ابهاماتی در روابط میان زوج‌ها وجود دارد که تا انتهای نمایش کشف ‌می‌شود.

او درباره ویژگی‌ها و جذابیت‌هایی که نمایش "پارتی" برای‌اش داشت و باعث شد تا پیشنهاد بازی در آن را بپذیرد، گفت: آرش عباسی از دوستان و همکاران چندین و چند ساله من است و این موضوع نخستین دلیل من برای پذیرفتن این پیشنهاد بود؛ پس مدت‌ها علاقمند بودم که در کنار عباسی کار کنم. دومین دلیل اینکه، متن این اثر قصه به روزی دارد. هرچند که شخصیتی که در این نمایش ایفا می‌کنم از خود واقعی من به دور است اما بسیار برایم چالش‌برانگیز است. این شخصیت دارای موقعیتی است که من در زندگی واقعی آن را تجربه نکرده‌ام و براین اساس ایفای نقش این شخصیت برایم بسیار جذاب بود.

این بازیگر تئاتر و سینما درباره فضای نمایش "پارتی" عنوان کرد: از آنجا که این نمایش به روابط میان زوج‌ها می‌پردازد، رویکردی بسیار رئالیستی و حتی هایپررئالیستی دارد، اتمسفر حاکم بر اجرا نیز در همین راستا است. این نمایش فضایی واقع‌گرایانه دارد و سعی بر این بوده تا این فضای واقع‌گرایانه برای مخاطب باورپذیر باشد.

عسگری ضمن اشاره به اینکه نمایش "پارتی" شش شخصیت دارد، درباره شخصیتی که نقش آن را ایفا می‌کند، اظهار کرد: شش شخصیت این نمایش سه زوج را تشکیل می‌دهند که دوستان قدیمی هستند و اکنون در یک جشن و مهمانی به دور هم جمع شده‌اند. من شخصیت "علی" را در این نمایش بازی می‌کنم. علی به نسبت دو مرد دیگری که در این نمایش حضور دارند، کمی مبادی آداب‌تر است اما در طی نمایش وجه دیگری از این شخصیت دیده می‌شود.

او درباره حضور کمرنگ‌ترش طی این سال‌ها در تئاتر، تصریح کرد: آخرین بار سال 96 در نمایشی ایفای نقش کردم و در دو سال گذشته بیشتر در تلویزیون و سینما مشغول بوده‌ام. سال گذشته در فیلم سینمایی "ماجرای نیمروز 2- رد خون" بازی کردم که هم‌اکنون در سینماهای کشور در حال اکران است. من در فیلم سینمایی "ماجرای نیمروز 1" هم ایفای نقش داشته‌ام اما نقشی که در "ماجرای نیمروز 2" بازی می‌کنم بیشتر و پررنگ‌تر است.

او در ادامه افزود: چندی پیش نیز برای بازی در آخرین فیلم بهروز شعیبی به نام "روز بلوا" دعوت شدم. نقشی که در این فیلم ایفا می‌کنم تقریباً کوتاه است اما در یکی از بزنگاه‌های داستانی با مواجهه با کاراکتر اصلی داستان، نقشی تاثیرگذار است. این فیلم احتمالاً در جشنواره فیلم فجر امسال اکران خواهد شد.

دیگر ... دیدن ادامه » عوامل نمایش "پارتی" عبارتند از: دستیار کارگردان : مونالیزا شهرام نیا، برنامه ریز : مسعود روستا، عکاس : سهراب خان زاده، طراح پوستر : محمد شمس، موشن گرافی : غزاله رمضانی، طراح دکور : شهاب شریفی، اجرای دکور : احمد صدری، فاطره اصحابی، نازنین صلح جو و پردیس رافعی، مدیران صحنه : علیرضا کیخا و محمد جعفرپور.

علاقمندان به تماشای این نمایش می‌توانند بلیت آن را از سایت تیوال تهیه کنند.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
مهدی بوستانی، فیلمساز و کارشناس ارشد ادبیات نمایشی؛

سال هشتاد که با کورش سلیمانی همکلاس دوره ی ارشد ادبیات نمایشی و هم اتاق کوی دانشگاه تهران شدم، نمایشی را در دانشکده به صحنه برد با نام "آرامش از نوعی دیگر" نوشته ی تام استوپارد. حالا او بعد از هجده سال دوباره همان متن را با عنوانی دیگر (سکوت سفید) با پختگی ای دو چندان و گروهی حرفه ای به صحنه آورده است. نمایشی ساده، شریف، محتوامحور و دغدغه مند و به دور از رنگ و لعاب های متظاهرانه ی بیننده گول زن و در عین حال روان و با مختصری طنازی و با اجرا و بازی و کارگردانی ای که نمی خواهد توی چشم ات فرو کند که ببین چه ها می کنم و می کنیم!
تمنای آرامش و رهایی از تحمل اجباری دیگران، مضمونی است که روز به روز ، بیش از پیش معنا می یابد در زندگی ی بشر امروز و برای چون منی در این ایام، همذات پنداری با "جان براون" ... دیدن ادامه » چه خواستنی بود و چه لذت بخش دقایق همنشینی اش با "مگی کوتز".
دم ات گرم کورش جان، که به روال این چند ساله، هر سال بی هیاهو و با ایمان به ذائقه ی خود و با نگاهی معطوف به جامعه، تئاتری را به صحنه می آوری که بحمدالله استقبال مخاطب را هم به همراه داشته و خواهد داشت. که هنر و هنرمندی بیش از هر رنگ و جلا و بوق و کرنایی، به همین استمرار و دوام و قناعت معنا می یابد.
مستمر باشی و پر دوام رفیق سالیان.
......

گاهی در زندگی، به دلایل مختلف دوست داریم کسی کاری به کارمان نداشته باشد. نخواهد بپرسد چه می کنی و چه می خوری و کجا می روی و هزار تا از این گونه سوالات که از نزدیکان و اطرافیان و دوست تان مان می پرسیم و واقعا هم ممکن است نیت مان خیر باشد و قصد فضولی و رنجاندن طرف را نداشته باشیم ولی ناخودآگاه باعث می شویم طرف را محبوس کنیم در این خیرخواهی ها و نگران بودن های بی مورد که جان طرف را به لب اش می رساند. ما ایرانی ها هم که احتمالا از این نظر، رکورداریم در جهان، مثل خیلی چیزهای دیگر که رکوردش به اسم ما است الحمدلله.
"سکوت سفید" هم حکایت فردی است از همین قماش به نام "جان براون". کسی که نمی خواهد نزدیکان و اطرافیان خیرخواه اش(!) بدانند کجا است. و دوست دارد در جایی آرام و بی سر و صدا فقط بنشیند و بخوابد و به هیچ چیز فکر نکند و نگران چیزی هم نباشد و نهایتا اگر پا داد، با آدم جدیدی که علقه ای بین شان پیش آمد، دمی دمخور باشد و بس. همین و لا غیر. این که چرا این گونه است و چه بر سرش آمده و چه در سر دارد را باید بروید و ببینید و سر در آورید. ضرر نمی کنید. همه ی ما کمابیش مختصری جان براون ایم. چه بدانیم و چه ندانیم.

مهدی بوستانی
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
چیزی که به تازگی در چند نمایش دیدم اصرار بر دیدن سینما در سالن نمایشه . من نمی پسندم . دلم می خواد سینما رو در سالن سینما ببینم و چیزی متفاوت از اون در سالن نمایش ببینم . چرا باید وقتی کارگردان نمی تونه مطمئن باشه که آیا تماشاگر به این شخص یا این اتفاق در این لحظه نمایش تماشاگران توجه می کنن یا خیر باید از پروژکشن استفاده کنه . تماشاگر نمایش باید آزاد باشه که هر سمتی از نمایش رو که می خواد ببینه . دکور نمایش چنگی به دلم نزد . بازی ها فقط سام کبودوند و خانمی که روبروشون بازی می کردن . بقیه اصلن به نظرم نقش رو نفهمیده بودن . در مورد متن و ضرورت اجرای چنین متنی در ایران نمی دونم چی بگم . واقعن نمی دونم ضرورتی داره که در این مقوله حرفی زده بشه یا نه درد واقعی این روزهاست ولی چیزی که بهش دارم فکر می کنم اینه که آیا باید نعل به نعل ( در نود درصد کار ) همونی که تو ... دیدن ادامه » فیلمه رو اجرا کنیم یا اینکه نه طوری این حرف رو بزنیم که ایرانیزه تر باشه . و در آخر . من نمی دونم چرا وقتی این همه بازیگر بسیار خوب تئاتر داریم چرا برای انتخاب بازیگر دارن توی مجری ها و ورزشکارا می گردن . حتی اگه دنبال برگشت مالی هستین یک اجرای قدرتمند و تکان دهنده خیلی بهتر تماشاگر به سالن می کشونه تا یک چهره آشنا .
امیر مسعود، امیرمسعود فدائی و فرزاد جعفریان این را خواندند
رضا تهوری این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
مراسم بازگشایی تالار اصلی تئاتر شهر با حضور هنرمندان و مدیران عالی رتبه کشوری برگزار می شود | عکس
متخصصان خلاق و سخت کوش ایرانی کار را تمام کردند
» مراسم بازگشایی تالار اصلی تئاتر شهر با حضور هنرمندان و مدیران عالی رتبه کشوری برگزار می شود
... دیدن متن »

رویداد بازگشایی تالار اصلی مجموعه ی تئاتر شهر پس از ۱۱ ماه تلاش شبانه روزی متخصصان ایرانی با حضور هنرمندان تئاتر، مدیران عالی رتبه کشوری و اصحاب رسانه دوشنبه ۲۷ آبان برگزار خواهد شد.

 به گزارش واحد ارتباطات، آموزش و پژوهش مجموعه تئاترشهر، پروژه طراحی، نصب و راه اندازی تجهیزات ماشینری تالاراصلی تئاتر شهر که در سال رونق تولید ملی به دست متخصصان ایرانی به سرانجام رسیده است ، روز دوشنبه بیست و هفتم آبان ماه ساعت ۱۷ با حضورسورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان، مقامات عالی رتبه ی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هنرمندان و اصحاب رسانه افتتاح خواهد شد.  

پروژه «طراحی، خرید، نصب و راه اندازی تجهیزات ماشینری تالار اصلی تئاترشهر تهران» با کارفرمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله پروژه های ملی است که توسط شرکت طراحی سیستم و اتوماسیون دانش بنیان «دورعلی» با مدیریت محمد علی سلیمانی از مرداد ماه سال ۱۳۹۷ آغاز شد. این شرکت با هدف برآوردن نیازهای نوآوری و خدمات مهندسی مشتریان و در جهت ارتقا سطح فناوری کشور در زمینه های طراحی و ساخت تجهیزات و ماشین آلات صنعتی و اتوماسیون با همکاری فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف و گروهی از سازندگان داخلی در جهت تامین تجهیزات خاص شکل گرفته است.

در پروژه «طراحی، نصب و راه اندازی تجهیزات ماشینری تالار اصلی تئاترشهر تهران» که از جمله عملیات های  استراتژیک وزارت ارشاد در راستای تحقق شعار سال «رونق تولید» بوده است، تئاتر شهر به عنوان بهره بردار، دفتر طرح های عمرانی به عنوان کارفرما و شرکت «دورعلی» به عنوان مجری حضور داشته اند.

«طراحی، تولید، نصب و راه اندازی سیستم غیب شو»، «طراحی، تولید، نصب و راه اندازی لیفت ارکستر»، «طراحی، تولید، نصب و راه اندازی سیستم پل نوری»، «طراحی، تولید، نصب و راه اندازی چهار مجموعه سیستم پرده جانبی»، «طراحی، تولید، نصب و راه اندازی سیستم پرده جلو و عقب»، «بازسازی و نوسازی سیستم لیفت پشت صحنه»،  «بازسازی و نوسازی تجهیزات برقی پرده اصلی»، «بازسازی و نوسازی سیستم سِن گردان»، «طراحی، تولید، نصب و راه اندازی تجهیزات سیستم کنترل مرکزی»، «تعویض و نوسازی صندلی ها» از جمله اولویت هایی بود که در پروژه «طراحی، خرید، نصب و راه اندازی تجهیزات ماشینری تالار اصلی تئاترشهر تهران» مورد توجه قرار گرفته و به انجام رسیده اس.

رویداد بازگشایی تالار اصلی تئاتر شهر ساعت ۱۷ روز دوشنبه بیست و هفتم آبان ماه با حضور تعدادی از مدیران عالی رتبه دولت، وزارت ارشاد و هنرمندان افتتاح می شود.

برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
درست به همون اندازه که اجرای این کار تمرکز خیلی بالایی می خواست تماشای این کار هم تمرکز می خواست . واقعن کاری نیست که به هر کسی پیشنهادش کنی ولی اگه کسی صبر و حوصله به خرج بده و دقت کنه به نظر من از دیدن این نمایش بسیار لذت می بره . فراز و فرود های نمایش خیلی پر سر و صدا نیست اما بسیار عمیقه . شوکه کننده است . برای فهموندن مطلبی به تماشاگر فریاد نمی زنه فقط نگاه می کنه . و خوب طبیعیه که تماشاگری که این مدل حرف زدن باب طبعش نیست از این کار خوشش نیاد . طراحی صحنه رو خیلی دوست داشتم . از این که هنوز هستن که از پتانسیل تئاتر استفاده می کنن و زیبایی می آفرینند خوشحالم . بازی ها همه به قاعده و درست . شخصن بازی مرد جوان رو بیشتر دوست داشتم . منتظر دیدن کارهای بعدی این کارگردان هستم .
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
مصطفی هوشمند
درباره نمایش کد ۱۳ i
نمایش خوبی بود. بازی‌ها فضای کاملاً باورپذیر و قابل‌لمسی رو به نمایش دراورده بودن. همچنین داستان و حواشی خیلی جذابی هم داشت.
نکته‌ی خیلی جالب برای من اینه که تلاش شده بود از نگاه کلیشه‌ای به مسائل اجتماعی دور باشه. این نکته تو نمایش فضایی که نظم روزمره‌ش با یک اتفاق ناگهانی در هم شکسته می‌شه، خیلی مهمه، چرا که کلیشه‌ها بخشی از همون حجابی هستن که رزومرگی روی حقایق می‌کشه. بازی خوب بازیگرها به محقق شدن این تلاش کمک زیادی کرده بود.
ممنونم از شما
۱۱ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید