تیوال تئاتر
S3 : 18:53:58
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال

 

خبر
درباره نمایش علیه من شهادت نده ۹۰ i
بلیت نمایش «علیه من شهادت نده 90» نوشته آرمان طیران و کاری از حسین حیدری پور همه روزه به غیر از پنجشنبه و جمعه برای دانشجویان تخفیف‌دار شد. | عکس
» بلیت نمایش «علیه من شهادت نده 90» نوشته آرمان طیران و کاری از حسین حیدری پور همه روزه به غیر از پنجشنبه و جمعه برای دانشجویان تخفیف‌دار شد.
... دیدن متن »

به گزارش روابط عمومی گروه، نمایش «علیه من شهادت نده 90» نوشته آرمان طیران و به کارگردانی حسین حیدری پور با هدف فراهم آوردن زمینه مناسب‌تر برای دیدار دانشجویان از این نمایش ، در همه روزهای هفته به غیر از روزهای پنجشنبه و جمعه دانشجویان همه رشته‌های تحصیلی می‌توانند با تهیه بلیت با ۴۰ درصد تخفیف به تماشای « علیه من شهادت نده 90» بنشینند.

این نمایش به ماجرای دوری عادل فردوسی‌پور از تلویزیون و حذف برنامه «نود» می‌پردازد.
بازیگران این نمایش آتش تقی پور،،بابک انصاری،دلارا نوشین،سجاد دیر مینا،سهیل غلامرضا پور،یزدان دارابی،هیلا رضائیان و الهه پرسون هستند.

 دانشجویان باید با ارائه کارت دانشجویی معتبر حداقل ۴۵ دقیقه قبل از شروع نمایش با مراجعه حضوری به گیشه فروش تماشاخانه سپند، بلیت نمایش را با تخفیف تهیه و از این نمایش دیدار کنند.

سایر عوامل این نمایش عبارتند از:تهیه کننده: ریحانه مصلح،حسین حیدری پور،آهنگساز: علی سینا رضا نیا،مجری طرح: آموزشگاه آزاد هنری تجربه،
دستیار کارگردان: فاروق حاجی زاده،طراح صحنه: رهام بیگلو،دستیار صحنه: محمد رضا اقدایی..میلاد غفرانی،حمید حکیم الهی
طراح نور: امیر ترحمی،طراح لباس: پاکسیما طلاجو،مدیر روابط عمومی: نویده سقراطی،امور رسانه: مریم رودبارانی.،مدیر صحنه و فضای مجازی: آرزو شکاری،طراح پوستر و گرافیک: یزدان دارابی
مجری گریم: الناز اکبر زاده.امین امیری،
تیزر ویدئو: عرفان عزیزی.
منشی صحنه: آرزو طاهریان

این نمایش هر شب ساعت ۲۱ در تماشاخانه سپند روی صحنه می‌رود

برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
ویدیو
درباره نمایش برداشتن i
۵۳ دقیقه پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
پیام مقیمی
درباره نمایش ستاره شناس i
سلام
متن جالبی بود
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
از دیدن این نمایش راضی هستم ، فقط به خاطر فضایِ شاعرانه‌اش!
با توجه به موضوع، توقع داشتم طنز کمتری ببینم و اگر هم قراره طنزی باشه، متناسب با موضوع اثر باشه. شوخی‌ها به نظرم خیلی بی‌ارتباط بود با فضای این داستان.
خیلی وقت بود از جناب آهنین‌جان تئاتر ندیده بودم و خوشحال شدم از دیدنِ دوباره اجرای ایشون. بازی جناب خطیبی من رو یاد نمایش "موسیو ابراهیم" انداخت. به نظرم با وجودِ انرژی زیادی که برای اجرا گذاشتن، اما اغراق در بازی ایشون زیاد بود. قسمت‌های مادر و دختر با بازی خانم تیموریان و مدنی هم میتونست قوی‌تر و طبیعی‌تر باشه.
در نهایت، اگه فقط در مورد اجرا بخوام چیزی بگم، متوسط بود (از دیدِ من). ولی فضای کلیِ کار و اشعاری که در طول اجرا خوانده شد برام بسیار دوست داشتنی بود.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
جواد کمانی
درباره نمایش شپش i
سلام .خیلی خوشحال شدم که یه کار خوب و با ریتم بالا دیدم طوری که نمیذاشتم مخاطب لحظه ای به چیز دیگه ای فکر کنه.و مشخص بود که چقدر انرژی گذاشته شده بود برای این کار.همه عوامل خسته نباشید.لذت بردم واقعا ممنون
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
ویدیو
درباره نمایش آب و دیگران i
دعوت استاد حسین علیزاده برای تماشای نمایش کودک و نوجوان «آب و دیگران»
» ویدئویی از نمایش «آب و دیگران»
۲ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
در مورد اثر باید بگویم که بسیار تاثیر گذار، جذاب تا حدی که بعد از نمایش همچنان شما را با خود در گیر می کند. بسیاری از سئوالات ما درباره روابط، ازدواج، تربیت ..اعتماد به نفس در زندگی، خود خواهی های ما …و از این دست مسائل در این نمایش مطرح می شود بدون این که در دام شعار زده گی و گزافه گویی بی افتد. اصغر نوری نمایش را با بیانی ساده به روی صحنه برده است که به نظرم رسیدن به این سادگی خود هنر است. مفاهیم عمیقی در نمایش مطرح می شود که این ساده گی در همه ی عناصر اجرا به القا مفاهیم کمک کرده است.تنش و عشقی که بین شخصیت ها مطرح می شود گاه شما را به خنده وا می دارد و گاه فکر و گاهی احساس تاسف که ما در زندگی چقدر در حال افسوس خوردن از گذشته و ترس از آینده هستیم و لحظه ی حال را فراموش می کنیم. اگر کمی با روانشناسی آشنا باشیم متوجه می شویم که نویسنده ی اثر کاملا با مقوله ... دیدن ادامه » ی روانشناسی آشنایی کامل دارد و از روش های معمول تراپی آگاه است، اما نکته ی جالب روش شخصیت مرد است که به تماشایی کردن اثر جلوه ایی دیدنی بخشیده است. احمد ساعتچیان پس نمایش اخیرش تراس که بسیار در آن خوش درخشید این بار در قالبی کاملا متفاوت بازی بسیار خوبی را از خود به نمایش می گذارد، با دیدن کارهای چند ساله ی اخیر او گویا ایشان در پی تجربه کردن نقش های متفاوت از هم می باشند. ناگفته نماند که طراحی صحنه از امتیازات اثر بخش نمایش است، در کل ستاره شناس نمایشی دیدنی است که لحظات به یاد ماندنی را در ذهن مخاطب بجای می گذارد.

پی نوشت: صحنه ی بادکنک عالی بود.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
برای تئاتر چهار دقیقه، روز یکشنبه سوم شهریور ماه ساعت هفت و نیم یک عدد بلیت با سی درصد تخفیف (سی و شش هزار تومان) به فروش می‌رسد.
برای خرید با شمارهٔ 09377771903 تماس بگیرید.
میترا این را خواند
شماره ردیف و صندلی لطفا
۲ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نکاتی از اجرا که من را مجذوب کرد :
+ کست جوان و بی ادعا و خوش آتیه که از فرط اشتیاق برای خلق اثر چشمهایشان برق میزند و سالن را پر از انرژی می کند .
+ کارگردانی متد محور ، پویا و چشم نواز .
+ بازی ها در اکثر موارد زیبا و چشم نواز .
+ طراحی لباس هدفمند و جذاب در عین پیشبرد درام .
+ موسیقای تولیدی ، گویا و تاثیرگذار .
+ تعویض صحنه های سریع و ریتمیک و البته اتاق فرمان دقیق و تمرین شده .
+ متن پر محتوا و دقیق که اگرچه منطق روایی اش سلیقه ی مخاطب خاص را به چالش می کشد اما ظرافتش برای هر سلیقه ای جذاب است .

نکاتی از اجرا که از نگاه من می توانست بهتر باشد :
- اگر چه اجرای گریم ها به دقت صورت گرفته اما طراحی ها می توانست بیشتر در خدمت داستان باشد و در درک شخصیت ها بیشتر مخاطب را یاری کند .
- هیچ بازی ای کامل نیست و هیچ بازیگری بی نقض و طبیعتا همیشه جا دارد تا اهالی روی صحنه بهتر و بهتر شوند .
- بروشور ارائه شده اگرچه خوش طرح و طراحی ست اما میتوانست آگاهی دهنده تر و رنگ بندی شده تر باشد .

موخره :
نمایشی ... دیدن ادامه » جذاب و خوش ریتم که داستاتش را با آب و تاب تعریف میکند و تماشگر را مجذوب و در لحظاتی میخکوب میکند از گروهی متعهد و خوش ذوق .

با تشکر از تماشاخانه شانو بابت تهویه مناسب سالن و رفتار درخور پرسنل .

مانا باشید .
ارادت .

برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
طناز
درباره نمایش پستچی، پابلو نرودا i
از روز اولی که از حضور این نمایش بر صحنه تئاتر خبردار شدم تصمیم گرفتم که حتما ببینمش .از ذوق حضور بازیگران بینظیر صبر نداشتم تا به تماشای این نمایش بشینم.
هر موقعی که قراره از انسان بزرگی تعریف کنم و بنویسم هول میشم و انگار زبونم به خودش اجازه نمیده حرفی بزنه چون خودشو لایق نمیدونه . پس ترجیح میدم که درمورد بانو رویا تیموریان حرفی نزنم و بهتره بگم دربرابر بزرگیشون دربرابر شخصیتشون و هنر خارق العادشون سکوت کنم و فقط بگم خداروشکر که شما هستین .
جناب اشکان خطیبی واقعا حضور شما دلگرمی ایه برای ما .اینکه هنوز هم هستن انسانهای شریفی که هر کاری رو که انجام میدن تمام خودشون رو میذارن و وجدانشون اجازه نمیده که جز این کاری بکنن.شما در کارتون بینظیرید . شما قطعا یکی از حرفه ای ترین و بتسوادترین هایین و این ثابت شده اما مهم تر از این که همیشه وقتی حرفی از ... دیدن ادامه » شما جایی هست من همیشه ستایشش میکنم و ازش حرف میزنم انسانیتتونه و چقدر با محبتین و این نه تنها در سینما که در جامعمون خیلی کم شده و کسایی که با شما از نزدیک برخورد داشتن و با شما حتی دقیقه ای گفتگو کردن قطعا بهتر از من این رو میدونند .قدر خودتون رو بدونید
و در پایان هزار بار حیف که با همه ی این تعریف ها به این نمایش نیومدم
هنوز روزای پایانی این نمایش داره بلیت فروشی میشه ولی من اعتقاد دارم تئاتر باکیفیت رو باید با کیفیت دید و حیف که اطلاع رسانی بلیت فروشی رو دیر دیدم و نمیتونم از ردیف جلو شاهد این تئاتر درخشان باشم
میترا این را خواند
اشکان خطیبی این را دوست دارد
❤️ارادت
۱۶ دقیقه پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خرید بلیت این نمایش (رزرو رایگان)، به کارگردانی حمید حرا و با بازی مسعود اصغری، مرتضی اصغری، حمید انصاری پور، محمد رضا جمال، امیرحسین چمن زاد، امیر علی حبیبی و ... آغاز شد.
میترا این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خرید بلیت سانس‌های پایانی این نمایش به کارگردانی مرتضا جلیلی دوست و بازی المیرا آشفته، مصطفا امیری، آوا تدین، متین حبیبیان، اسماعیل خزائی، آرش رفیعی، سپهر طهرانچی، رضا مداح، صبا نجاتی (روزهای چهارشنبه ۶ تا جمعه ۸ شهریورماه) فردا یکشنبه ساعت ۱۲ آغاز خواهد شد.
میترا این را خواند
مرتضی سوری و فرزاد جعفریان این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
چطور بلیط رو تهیه کنیم ؟ تو سایت لینکی پیدا نکردم
میترا این را خواند
دوست گرامی آخرین اجرای نمایش دیشب بود.
۳ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خبر
درباره نمایش تصعید i
برگزیده های جشنواره ی تئاتر عروسکی و تئاتر رضوی به تئاتر شهر آمدند | عکس
«تصعید» در کارگاه نمایش ؛ «اسکرین شات» در قشقایی
» برگزیده های جشنواره ی تئاتر عروسکی و تئاتر رضوی به تئاتر شهر آمدند
... دیدن متن »

در دور جدید اجراهای مجموعه ی تئاترشهر ، «تصعید» به کارگردانی محمد صاحبی و «اسکرین شات» اثر ندا قربانیان به ترتیب در کارگاه نمایش و تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه رفتند.

به گزارش واحد ارتباطات، آموزش و پژوهش مجموعه تئاتر شهر، «تصعید»  که به دلیل فضاسازی تاثیرگذار و رویکرد خلاقانه اش به تکنیک های اجرای تئاتر عروسکی در هفدهمین جشنواره ی بین المللی تئاتر عروسکی تهران نظرات بسیاری را به خود جلب کرده بود به کارگردانی محمد صاحبی و «اسکرین شات» نوشته و کار ندا قربانیان که در چهاردهمین جشنواره تئاتر رضوی جایزه ی رتبه اول شامل لوح تقدیر، تندیس را به دست آورده است از روزهای پایانی هفته گذشته اجرای خود را به ترتیب در کارگاه نمایش و تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر آغاز کردند.

در «تصعید» که با تکنیک تاپ تیبل اجرا و  توسط ناهید وثیقی و مصطفی اوصانلو نوشته شده است، کاراکتر اصلی به دنبال یافتن چیزی درون بدن انسان است. در این روند ، مواجه او با فضای پیرامونی و تغییراتی که به واسطه ی اعمال اش شکل می گیرد نوعی تجربه ی  هیپنوتیزم و خلسه را برای مخاطب ایجاد می کند.

این اثر نمایشی هر روز ساعت ۱۸ به مدت زمان ۴۵ دقیقه و قیمت بلیت ۲۰ هزار تومان و بازی دهندگی آوا عقدایی، مهگل صابری، مهنوش نراقی در کارگاه نمایش میزبان علاقه مندان تئاتر است.

سید سینا موسوی موسیقی و طراحی صدا، سیاوش آزادی مشاور کارگردان، ملیکا میرعزیزی، آفرین بهشتی دستیاران کارگردان، مهنوش نراقی، محمد صاحبی طراحی و ساخت عروسک، حامد سرگلی طراحی و ساخت برد الکتریکی نور دیگر عوامل اجرایی نمایش «تصعید» را تشکیل می دهند.

«اسکرین شات» به نویسندگی و کارگردانی ندا قربانیان که هر روز ساعت ۲۰ به مدت ۷۰ دقیقه و قیمت بلیت ۳۰ هزارتومان روی صحنه می رود روایتگر ۲ شریک است که برای ساخت هتل به مشهد سفر می کنند و در این سفر دچار مشکلاتی می شوند. در این اجرا حمیدرضا معدن کن، محمود حقیری، ندا قربانیان، سحرناز عباس زاده، سید فراز تجلی، مسعود بیگلری، ریحانه یزدان یار، مرتضی مرادی به عنوان بازیگر حضور دارند. این در حالی است که حسن رئیسی تهیه کننده، مسعود بیگلری دستیار کارگردان، مجتبی میرزایی مدیر صحنه، نیوشا ناصر منشی صحنه، امیررضا ملکی آهنگساز،  محسن محمدی، احسان خرات، مهدی عباسیان، هادی فیروزیان  دستیاران صحنه، سیدعلیرضاتقدیری روابط عمومی، طراح پوستر و بروشور، مبینا اسماعیل زاده، امیرحسین فتح الهی، بیتاکاویانی، مروارید ابراهیم عکاسان سایر عوامل اجرایی نمایش را تشکیل می دهند.

برای کسب آخرین اطلاعات و اخبار تئاتر شهر به سایت این مجموعه به آدرس www.teatreshahr.com و کانال تلگرام Tehran_city_theater@ مراجعه کنید.

برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
متن بسیار عالی و بازی‌های عالی.
موفق باشید.
لذت بردم.
میترا این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
فصیح
درباره نمایش شپش i
برای شروع باید بگم نمایشنامه، اقتباسی از چند نمایشنامه ی چخوف بود و علت انتخابم اول از همه علاقه ام به چخوف و بعد قصدم برای حمایت از بازیگران جوان و تازه کار بود.
نکات مثبت: نمایش ریتم خوبی داشت و اجرا کاملاً پرانرژی بود و بازی ها به نسبت کم تجربه بودن بازیگران قابل قبول بودند. اسلوموشن ها خلاقانه و جالب توجه بودند.
آقای صفری هم استاندارد کار کردند و غیر از این انتظار نمی رفت.
نکات منفی: شوخی های جنسی بیش از حد، بسیار سطح کار رو پایین آورده بودند و لطف و ملاحت داستان رو کاملاٌ زدوده بودند (من معتقدم نمایشنامه های چخوف اگر خوب کارگردانی بشوند به قدری طنز موقعیت شان قوی هست که هیچ احتیاجی به جلب مخاطب با چنین شوخی های نازلی نداشته باشد. در این مورد ارجاعتان می دهم به نمایش ماتریوشکا که آقای پیروزفر یک تنه چندین نمایشنامه کوتاه چخوف رو بدون نیاز ... دیدن ادامه » به هیچ گونه شوخی نازلی، تا اون حد خیره کننده اجرا کرد).
متن بیش از حد ایرانیزه بود و واقعاً من رو دل زده کرد. استفاده از "پلنگ" های بدکاره، شوخی "داره می ریزه"، شوخی با اصطلاح "خس و خاشاک"، و بسیاری از این دست... کار رو در حد یک نمایش عامه پسند و تین ایجری پایین آورده بود.
در نهایت ضعف دکور و نورپردازی مشهود بود و هیچ گونه فضاسازی خاصی انجام نشده بود.
در مجموع اگر به عقب برگردم این نمایش رو برای تماشا انتخاب نمی کنم.

پ.ن: نمایش با 25 دقیقه تاخیر شروع شد که واقعاً باعث تاسفه و توهین به مخاطب محسوب می شه.

محمدحسین قاسمی، امیر مسعود، نادر ارجمند مقدم و میترا این را خواندند
رضا تهوری این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نمایش «مرفی» به صحنه می رود | عکس
از دوم شهریور؛ در سالن امام خمینی نوشهر
» نمایش «مرفی» به صحنه می رود
... دیدن متن »

نمایش «مرفی» به نویسندگی سپیده ضیایی و کارگردانی نگین ضیایی از دوم تا هشتم شهریور ماه در سالن امام خمینی نوشهر ساعت ۲۰ به روی صحنه می رود.

به گزارش روابط عمومی نمایش «مرفی» ،  تازه ترین اثر گروه تئاتر «واسومانی» ، به نویسندگی سپیده ضیایی و کارگردانی نگین ضیایی از دوم تا هشتم شهریور ماه نود و هشت در سالن امام خمینی نوشهر ساعت ۲۰ به روی صحنه می رود.
 نمایش «مرفی»  پیش از این در بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران اجرا شده بود و در سه بخش طراحی صحنه،  طراحی لباس و تیزر کاندید و موفق به دریافت تندیس و لوح تقدیر بهترین طراحی لباس از این جشنواره شده است.

این نمایش که اقتباسی از رمان «مرفی» اثر «ساموئل بکت » است با نقش آفرینی ساجده حمیدی، شادی ضیایی، امین موحدی پور، حامد ادوای(مهمان از گروه گره)، پوریا دادخواه و صدای علیرضا مویدی به روی صحنه خواهد رفت.
از دیگر عوامل این نمایش می توان به امیر مرسلی مجری طرح، شادی ضیایی طراح لباس، هادی فکری طراح گریم، رضا جاویدی طراح پوستر و عکاس، امیر قالیچی روابط عمومی، روزبه خورزنی طراح صدا، پدرام رضوانی طراح نور، پارسا محمدزاده و مونا پارسایی گروه کارگردانی اشاره کرد.

از اجراهای پیشین گروه تئاتر واسومانی می توان به نمایش "آپارتاید" ، "واسومانی" ، "آهسته گویی" ، "بازیافتگی" ، "کبوتری ناگهان" و... اشاره کرد.
شایان ذکر است بنا بر اعلام گروه اجرایی این نمایش به زودی در شهر تهران نیز اجراهای صحنه ای خود را آغاز خواهد کرد.

علاقه‌مندان به تماشای این اثر می‌توانند بلیت این نمایش را به‌صورت حضوری از گیشه سالن امام خمینی نوشهر تهیه فرمایند.

میترا این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
آخرین فرصت برای دیدنِ نمایش «مرغ دریایی‌من»

با استقبال تماشاگران گرامی، نمایش «مرغ دریایی‌من» فقط و فقط بمدت ۳ روز تمدید (یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه) و دیگر تمدید نخواهد شد.
علی ژیان و میترا این را خواندند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
آدنا
درباره نمایش لانچر ۵ i
و نکاتی در مورد مدیریت سالن و دوستان تماشاگر (که یک گلایه کلی است و فقط نمایش خوب لانچر۵ رو نشانه نمی‌رود)
امان از این خنده‌های مستانه و آزاردهنده دوستان. چنان مصنوعی و بلند می‌خندیدند که من بخشی از دیالوگها رو نمی‌شنیدم. و سوالم اینجاست که بازیگران با این خنده‌های عجیب (خنده عادی منظورم نیست) مشکلی ندارند! درهرصورت کمی تمرکز رو به هم میزنه. از بس عجیب غیرعادیه!!!
و انقدر از این ماجرای خارج از ظرفیت نالیده‌ایم که والله خود من روم نمیشه دیگر غر بزنم. ولی واقعا آزاردهنده است. و نکته جالب اینکه صندلی های خالی هم تعدادی بودند که نصیب برخی دوستان خارج از ظرفیتی شدند!!!! حالا نمی‌دانم صاحبان صندلی از دیدن نمایش پشیمان شده بودند و نیامده بودند یا تحریم کرده بودند یا ... . دوستان هم که همه می‌خوان همون ردیف‌های جلو بشینند در حالیکه عقبتر سالن روی پله ... دیدن ادامه » ها جا بود (که در این سالن کوچک چندان دور از صحنه هم نیست) ولی همه همان جلو روی سروکله هم نشسته بودند. واقعا جای تاسف داره که حتی یکی از کامنت‌گذاران هم که ظاهرا دانشجوی تئاتره با افتخار گفتند که من برام خارج از ظرفیت نشستن جذابه چون به صحنه نزدیکم! والله اگر فردا بگن وسط صحنه بشینید لابد عده ای می گن وای من خارج از ظرفیت نشستن برام جذابه چون خیلی دوست دارم جزو آکسسوار صحنه باشم!!!!! من در میانه دهه پنجم زندگیم هستم. سالهای اوج دیدن نمایش برای من سالهای پایانی دهه ۶۰ و کل دهه ۷۰ بود که نوجوان و بعدتر جوان و دانشجو بودم و بی‌دغدغه. درست است جمعیت کم بود ولی مگر چند سالن در تهران بود؟ اینترنت و سایت فروش بلیط نبود که کمابیش راحت پشت میز بشه بلیط تهیه کرد. من و چند نفر از دوستانم که همه عاشق نمایش بودیم ساعت ها در صف فروش بلیط نمایش‌های اساتیدی مثل قطب‌الدین صادقی، بهرام بیضایی، علی رفیعی، حمید سمندریان و ... در سرما و گرما ایستاده‌ایم و آخر هم بلیط گیرمان نیامده! اون هم در زمانه ای که نه مترویی در کار بود و نه تاکسی اینترنتی و غیره. من نمی‌فهمم این داستان خارج از ظرفیت رو. نگویید کسانی هستند که از دیدن نمایش جامانده اند و مشتاقند. ظاهراً به هر دلیلی مثل ارزانتر بودن یا نزدیک بودن به صحنه عده ای فقط طالب این نوع بلیط ها هستند! این کار غیر استاندارده و متاسفانه انگار یکی دو حادثه باید رخ بدهد تا شاید! شاید! جمعش کنند.
چقدر زیاد موافق بودم با این متن
حرف دل همه مون بود
۲ ساعت پیش
یادش بخیر منم خاطرات زیادی از صفهای طولانی تاتر شهر که گاها دور ساختمان میپیچید دارم و چه روزها که بعد از کلی صف بی بلیت در حسرت اجرا تا انتهای نمایش ندیده, در پارک دانشجو با دوستان به غرغر میگذراندیم و برای بلیت روز بعد نقشه میکشیدیم
۲ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
فاطیما
درباره نمایش وحشی i
راستش ابتدای نمایش اهنگ در حال پخش و صحنه خالی، نوید دیدن کاری درخور توجه را نمی‌دهد. اما به مرور شخصیت‌ها شکل می‌گیرند و با فضای نمایش همراه می‌شوی. ایده کار جدید است و خوب پرداخته شده. بازی‌ها قابل قبول است و ریتم نمایش یکنواخت.
توجه!
این کار نمایشی‌ست طنز اما با پایانی بسیار تلـــــــــــخ.

پیشنهاد میکنم ببینید، پشیمان نخواهید شد.
میترا این را خواند
azi rezaei این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
آدنا
درباره نمایش لانچر ۵ i
خب به قول معروف، «عیب می جمله چو گفتی هنرش نیز بگوی». از حاشیه‌های آزاردهندهٔ خرید بلیط و مدیریت ظرفیت سالن و ... شکایت کرده بودم ولی بدون هیچ شک و تردیدی و البته از نظر من، لانچر ۵ یکی از بهترین نمایش‌هایی بود که در سال‌های اخیر دیدم. دیشب به همراه دو نفر دیگر به تماشای کار آمدیم و واقعاً دلم می‌خواد یک خسته‌نباشید جانانه بگویم به تک تک گروه نمایش. جناب سعیدی و جناب صرامی برای نویسندگی و کارگردانی کار و امیر نوروزی بی‌نظیر برای ایفای نقش شایگان که حقیقتاً عالی بود و تک‌تک بازیگران که حتی در کوتاهترین نقششان هم عالی بودند. دمتون گرم و امیدوارم در آینده بیشتر بر روی صحنه ببینیمتان، البته با همین کیفیت، بلکه بهتر و خوشحالم که در اینجا و در خلال کامنت‌ها نوید اجرای مجدد کار در آینده‌ای نزدیک در سالنی بزرگتر را داده‌اند. امیدوارم کل این ماجراها ... دیدن ادامه » و حاشیه‌ها با اجرایی در سالنی بهتر و درخور این نمایش از یادمان برود.
با اجازه کمی از عیب می هم بگویم، حالا عیب که نه ولی چند نظر انتقادی (چون خود آقای سعیدی گفتند برایمان بنویسید). البته من تخصصی در زمینه نمایش ندارم و نظراتم را بگذارید به پای یک تماشاگر میانسال عادی و صرفاً علاقه‌مند! از نظر من بهتر بود که کار کمی شاید در حد یک ربع کوتاهتر می‌شد. البته انقدر کار من رو جذب کرده بود که این زمان اضافه آنقدر در برخی کارها اذیت شدم آزارم نداد. و دیگر اینکه صدای بازیگران گاهی خوب شنیده نمی‌شد. ما ردیف چهار بودیم ولی سالن که چندان بزرگ نیست و حتی ردیف آخر هم فاصله‌ای ندارد با صحنه ندارد. گاهی در شنیدن برخی دیالوگ‌ها حتی دیالوگ‌های آقای نوروزی من و همراهانم مشکل داشتیم (که دیدم یکی از دوستان هم اینجا اشاره ای به این موضوع کرده بودند). ریتم کار کمی در یک سوم پایانی کار افت داره. البته کمی. و انتهای نمایش به نظر من می‌تونست تکان‌دهنده‌تر باشه. وقتی آخرین سرباز میاد و اطلاعاتی رو عنوان می‌کنه که حقیقت ماجرا دوباره برای همه ما زیر سوال میره. الان که فکر می‌کنم حس می‌کنم می تونست سیلی محکم‌تری به همه ما بزنه.
ولی در نهایت عالی بود. یک گروه جوان و از دل یک کار دانشجویی جز تحسین و رضایت قابل توجه برای من چیزی به یادگار نمی‌ماند. پاینده باشید.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
میشه گفت بازی خانم مقدمی و آقای فتحی از بهتریت نکات مثبت این نمایش هست .
به نظرم اواخر اجرا کمی کش‌دار و با ریتم کند پیش رفت.. کمی خسته کننده شده بود و کشش اولیه رو نداشت.(اجرا یک ساعت و چهل دقیقه نیست و بیش از دو ساعته حتی....)
موسیقی کار خیلی خوب بود اما لزوم اینکه در تمام طول اجرا به این شکل اجرا شد رو متوجه نمیشم؟
از جناب مرادی تشکر ویژه دارم چرا که همیشه به مخاطب خود احترام گذاشتند و می‌گذارند چه در ابتدا چه در انتهای اجرا.
علی ژیان، گروه جارچی و میترا این را خواندند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
اگر کسی بلیط برای یکی از روزها تا پایان اکران رو داشت بهم اطلاع بده.
میترا این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خبر
درباره نمایش من عجیب i
نقد و بررسی نمایش من عجیب نوشته و کار امیر مشهدی عباس | عکس
جهان فانتزی در خور کودکان
» نقد و بررسی نمایش من عجیب نوشته و کار امیر مشهدی عباس
... دیدن متن »

در نشست نقد و برسی نمایش «من عجیب» نوشته و کار امیر مشهدی عباس به عنوان اثری در خور کودکان یاد شد که در آن جهان فانتزی عامل مهمی برای ارتباط با مخاطب خواهد شد و البته هنوز در متن و اجرا می شود امکان بهتری برای مواجهه با کودکان ایجاد کرد اما بازیگران با انرژی دوچندان و بازی های درست عامل مهمی برای دیده شدن بهتر این کار شده اند.
به گزارش کانون ملی متقدان تئاتر ایران، در این نشست مشهدی عباس نویسنده و کارگردان درباره اینکه چرا به موضوع شغل و اهمیت آن برای کودکان پرداخته است؛ به وضع موجود در اجتماع اشاره کرد که نوعی فرزند سالاری بر جامعه ایران حاکم است که در آن تربیت صحیحی وجود ندارد و از الان بچه ها به دنبال فرصت ها و شغل هایی می روند که در تصورشان کمترین زحمت و بیشترین بهره را در آن خواهند دید، در حالی که هر شغلی دشواری های خود را دارد و تا اینکه فردی نتواند مراحل آموزشی و تجربه کردن را به درستی بیاموزد نمی تواند در آن شغل مهارت لازم را کسب کند و این همان نکاتی است که با نوشتن و اجرای نمایش «من عجیب» به دنبالش بوده ام که به بچه ها مسیر درست شغل یابی را آموزش دهیم.


او که با دیدن یک بالۀ اتریشی که در آنجا یک آینه زمینه ورود یک بچه را به آینده اش فراهم می کرد که البته در آنجا پول و شهرت و سرگرمی و خیلی چیزهای دیگر هم لحاظ شده بود، منبع الهامی شد که بتواند نمایشنامۀ من عجیب را بنویسد و بعد آن را در طول چهل روز با بچه ها کار کند.
البته مشهدی عباس از گروهش عذرخواهی کرد که مثل کارهای دیگرشان چندان وقت کافی نداشته که طول دورۀ تمرین ها را به اندازه پیش ببرند و هم به دلیل حضور در یک کار فیلم مجبور شده که در بخشی از تمرین ها نباشد و البته این بازیگران که سالهاست در کنارش هستند به درستی توانسته اند ایده هایش را به اجرا نزدیک کنند.

مجید موثقی هم با توجه به کار گرفتن ستیز در کل متن آن را متنی در خور سن کودکان دانست که می تواند آن‌ها را سرگرم کند و در عین حال آنها را درگیر با موضوع شغل کند.
این مواجهۀ با جوانی و انتخاب شغل در آینده نیز مناسب سن و اینده یشان هست. او اما معتقد است که ای کاش شروع از خود زیر زمین و مواجهۀ تیرداد کودک با تیرداد جوان در این آینه جادویی شکل می گرفت و رفته رفته به آن خانه و مادربزرگ و دایی و دوستی اش با فربد خرمالوخور برمی گشتیم و این طور کشش و تعلیق بهتری در کلیت متن داشتیم.

رضا آشفته، نویسنده و منتقد نیز بهره مندی از عنصر فانتری برای خلق یک متن در خور این گروه سنی را مناسب دانست اما او بر این باور هست که نویسنده در صحنه سوم به درک کاملتری از نوشتار و نمایشنامه رسیده و همه چیز را در ایجاد یک موقعیت نمایشی سروسامان داده است، برای همین صحنه شعبده باز بسیار پر کشش و در عین حال تاثیرگذارتر هم هست چون اگر هر آدمی همین طوری بخواهد شعبده بازی و تردستی بکند امکان دزدی و سواستفاده از شغلش بسیار هست و این مسیر سر از زندان و بدبختی درخواهد آورد. 


مشهدی عباس در زمینه متن بر این باور است که صحنه اول و دوم را که در آن شغل تاجری و پزشکی مطرح می شود از سر بی حوصلگی ننوشته است بلکه اینها بنابر خواست طرح نمایشنامه است که اینها نقاط آغازین و عطف هستند که در ادامه وقتی به اوج نزدیک می شود و ما در صحنه سوم به شغل شعبده بازی می پردازیم که بسط بیشتری یافته است.
آشفته هم تاکید کرد که او هم بنابر همان اصول نمایشنامه نویسی دارد داوری می کند که در صحنه تاجر و پزشک حتی رول به سمت لودگی می رود که البته خیلی زود از آن عبور می کنند اما در صحنۀ شعبده باز هر یک از اتفاقات و شخصیت ها با بار نمایشی همراه شده اند و بر زیبایی اثر افزوده اند.
مجید موثقی حضور بازیگران در کل اجرا را پر رنگ و مفید ارزیابی کرد چون همه به شیوۀ خلاقیت فردی در صحنه ها حضور دارند. بازیگران کودک و بزرگسال در کنار هم به درستی دارند بازی می کنند. 


مشهدی عباس شیوه خود در هدایت بازیگران و مواجهه اش با دیگر عوامل اجرایی را شیوه ای مبتنی بر دیکتاتوری و مشورتی دانست که در آن ابتدا ایده هایش را از اعضای گروه می خواهد که انجام دهند و بعد در ادامه به مشورت با آنها می پردازد که در تکمیل این ایده آنها پیشنهادهای خود را اتوود کنند و در نهایت بهترین ایده ها را به عنوان اجرایی تثبیت شده در کل اجرا لحاظ خواهند کرد.
عبد آتشانی، آهنگساز هم در تایید حرف های مشهدی عباس برای اینکه اومی خواست در جاهایی موسیقی سنتی و در جاهایی پاپ و مدرن باشد با هم دعواهایی می کرده اند اما در نهایت با دوستی و آشتی آنچه باید را برای هر لحظه تثبیت می کردند.
ندا نوری، بازیگر نمایش بر خلاف این نظر معتقد است که مشهدی عباس دیکتاتور نیست و این باید روال عادی کار یک کارگردان باشد که همیشه پر سر تمرین و صحنه بیاید که دقیقا گروه هم بدانند چه می کنند و کجا می روند و حالا ما هم در این رابطه مدام باید پیشنهادهای خود را ارائه کنیم که در این همراهی بشود خلاقیت فردی و گروهی را توامان برای یک اجرا بهتر در اختیار هم قرار دهیم.


رضا آشفته نیز ضمن تایید این شیوه مواجهه با بازیگران که در آن خلاقیت فردی امکان بروز پیدا کرده، نتیجه اش همین است که داریم می بینیم و همگی حضور پر رنگی در کنار هم دارند و کار را با فانتزی و لذت دو چندان همراه کرده اند؛ و این ما را از کمبودهایی که در نور و امکان بهتر در جابجایی طراحی صحنه هست باعث چشم پوشی از آنها می شود. 
مشهدی عباس که تاکنون 44 نمایش را و بیشتر هم برای کودکان و نوجوانان کار کرده است بر این باور هست که در شرایط کنونی که باید سالی یکبار کار کند دیگر کار نمی کند با این سختی کار و نداشتن درآمد و ماندن در خجالت نیازهای بازیگران و عوامل اجرایش که از پس یک درآمد مناسب برنخواهند آمد، ترجیح می دهد در این شرایط دیگر تولیدی برای کودکان نداشته باشد و به فیلم ساختن بپردازد که هر روزش چند میلیون درآمد است.
او به این زمان محدود برای اجرای تئاتر انتقاد کرد که وقتی یک کار خوب تولید می شد تا مادامی که مخاطب دارد باید روی صحنه باشد
سعیده آجربندیان، روابط عمومی تالار هنر هم در این خصوص  گفت که تالار دولتی باید بین همه کارگردانان به طور مساوی تقسیم شود و در این رابطه نمی شود کاری کرد چون این سهم دولتی است که با چنین روالی عادی شده است مگر اینکه گروهها بتوانند در بخش خصوصی همچنان تولید خود را عرضه کنند. در ضمن هر گروهی که بتواند تبلیغ بهتری انجام دهد در همین فرصت محدود نیز می تواند از حداکثر مخاطب برخوردار باشد. 


مجید موثقی منتقد به تئاتر کودکان در زوریخ اشاره کرد که یکبار از سر کنجکاوی به یک جشنوارۀ کودکان سوییس رفته و متوجه شده که نزدیک به صد سال با یک برنامه مدون و به تفکیک سن از ۴ تا ۶، ۶تا ۸، ۸تا ۱۰، ۱۰تا ۱۲ ۱۲تا ۱۴ سال برای کودکان و نوجوانان تولید نمایشی دارند و به اقتضای سن این تولیدات و شیوه های اجرایی شان هم متفاوت است. ای کاش در ایران هم به تولید تئاتر برای کودکان اهمیت بدهیم که بشود آنها را به بهترین شکل هم سرگرم کرد و هم برایشان آموزش بهتری را فراهم کرد.
رضا آشفته نیز در پایان از مشهدی عباس خواست که همچنان در تئاتر بماند که حضور افرادی مثل او بنابر این پیشنیه حرفه ای یک ضرورت است و او در این مقطع کاری بهتر می تواند از پس عهدۀ یک تولید حرفه ای ویژه سنین کودکی و نوجوانی برآید.
نمایش "منِ عجیب" به نویسندگی و کارگردانی امیر مشهدی‌عباس از دوشنبه (هفتم مردادماه) ساعت ۲۰ در تالار هنر به روی صحنه رفته است.


در خلاصه داستان این نمایش آمده است: "تیرداد تابستان خود را در خانه مادربزرگ می‌گذراند. مادربزرگ اصرار دارد که تیرداد شغلی برای آینده‌اش انتخاب کند. در زیرزمین خانه مادربزرگ آیینه‌ای قدیمی وجود دارد که تیرداد می‌تواند آینده خود را در آن ببیند و خود را با شغل‌های مختلف امتحان کند. اما هر شغلی قصه‌های عجیب خود را دارد..."
نمایش "منِ عجیب" کاری از گروه هنری هفت، پنج، یک است و عوامل آن عبارتند از:
بازیگران: حمیدرضا حسینعلی، ندا نوری، مجتبی گوهرخای، فرزاد سلیمانی،غزاله مرصوصی، سروش فرهنگیان، مریم صادقیان امین، بازیگران کودک: سبحان سهراب، امیرمحمد محمدی، هومن اردکانی، شاعر: آزاده فرهنگیان، آهنگساز: عبد آتشانی، دستیاران کارگردان: فرزاد سلیمانی، غزاله مرصوصی، سروش فرهنگیان، سحر آقاسی، طراح صحنه: غزاله مرصوصی، طراح لباس: مونا کیانی فر، طراح نور: رضا خضرایی، راکوردر نور و صدا: مریم علوی، طراح گریم: حسین تبریزی.


نمایش "منِ عجیب" در مرداد و شهریورماه ۹۸ هر روز به‌جز شنبه‌ها و ایام سوگواری ساعت ۲۰ برای مخاطب کودک و نوجوان در تالار هنر واقع در میدان هفت تیر، خیابان مفتح جنوبی، خیابان ورزنده به روی صحنه می‌رود.

میترا این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
azita
درباره نمایش اتینا i
من دیشب این نمایش رو دیدم و بسیار لذت بردم، پیشنهاد میکنم به تماشا بنشینید. نقد و نظر دادن در حرفه و تخصص من نیست اما ازین راه میتوانم از عوامل و بازیگران فوق العاده دوستداشتنی و درجه یک این تاتر تشکر کنم. بازی فوق العاده ی تک تک عزیزان تحسین برانگیز بود، شخصیت پردازی ها بسیار زیبا و به جا بودند، ریتم یک نواخت و خسته کننده نداشت.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
آلبوم
از نمایش شپش i
۶ ساعت پیش
محمد عسگری و امیر مسعود این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
آلبوم
از نمایش خنده مدوسا i
۶ ساعت پیش
محمد عسگری و امیر مسعود این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
۶ ساعت پیش
محمد عسگری و امیر مسعود این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
آلبوم
از نمایش آناستازیا i
۶ ساعت پیش
محمد عسگری، فرزاد جعفریان و امیر مسعود این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
۶ ساعت پیش
محمد عسگری، فرزاد جعفریان و امیر مسعود این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
۶ ساعت پیش
محمد عسگری، فرزاد جعفریان و امیر مسعود این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
۶ ساعت پیش
محمد عسگری، فرزاد جعفریان و امیر مسعود این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
آلبوم
از نمایشنامه‌خوانی تردست i
۶ ساعت پیش
محمد عسگری، فرزاد جعفریان و امیر مسعود این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
آلبوم
از نمایش نیوجرسی i
۶ ساعت پیش
محمد عسگری، فرزاد جعفریان و امیر مسعود این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
چهاردهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان روز  شنبه دوم شهریور ماه ـ میزبان 14 اثر نمایشی و یک کارناوال شادی است. | عکس
اجرای نمایش‌هایی از اکراین، روسیه و عراق
» چهاردهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان روز شنبه دوم شهریور ماه ـ میزبان 14 اثر نمایشی و یک کارناوال شادی است.
... دیدن متن »

 در جشنواره تئاتر مریوان چه می‌بینیم؟
از "هادی و هدی" تا "بی‌پیش، بی‌اجاره"

به گزارش ستاد خبری چهاردهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان، اجراهای روز شنبه از ساعت ۱۱ آغاز می‌شود و در این ساعت نمایش‌های "بازی و کودک" به کارگردانی مریم مهدی‌پور از آستانه اشرفیه، "باسنک" به کارگردانی مرضیه آزادی‌خالص از هرمزگان و "میر نوروزی" کار نامق خدایار از مریوان به ترتیب در پارک‌های "ملت"، "شانو" و سروآباد اجرا می‌شوند.

ساعت ۱۱ و چهل و پنج دقیقه نیز سه نمایش‌ دیگر با نام‌های "بی‌پیش، بی‌اجاره" به کارگردانی میثم سرآبادانی از تفرش، "زنی اینجا نمانده" کاری از افشین خدری از سنندج، "هادی و هدی" کار الهه پورجمشید از تهران در پارک ملت، سنندج و میدان امام حسین اجرا دارند.

ساعت ۱۲ و سی دقیقه هم نمایش "لاره فرهاد" کار سروش پیامبری از کرمانشاه در پارک ملت اجرا دارد.
اجراهای عصر از ساعت ۱۷ با سه نمایش "بریدگی" کار نیما ایمانزاده از سنندج، "رژه نمایش" از کشور اکراین و "رویا" کار مشترک عراق و عمان آغاز می‌شود.
ساعت ۱۸ و سی دقیقه کارناوال شادی از میدان سرباز تا پارک شانو برگزار می‌شود.
"bell 214" عنوان نمایشی است از مصطفی کولیوندی که از شهر ایلام در پارک شانو اجرا می‌شود.
"هادی و هدی" ساعت ۲۱ هم اجرایی دیگر در کنار دریاچه زریبار دارد و همین ساعت پارک شانو میزبان نمایش "درها" از کشور روسیه خواهد شد.
اجراهای روز شنبه با دو نمایش "کات ژمیر 9" کار مشترک ایران و عراق و "خون عروسک" کار یاسر میرحمیدی از رشت به پایان می‌رسد.
هر دو نمایش ساعت ۲۱ و چهل و پنج دقیقه به ترتیب در کنار دریاچه زریبار و پارک شانو اجرا دارند.

در ادامه اطلاعات برخی از این نمایش‌ها را مرور می‌کنیم:

 "باسنک" نمایش آیینی سنتی را به اجرا می‌گذارد
نمایش "باسنک" نوشته احمد شنبه‌نیا و کار مرضیه آزادی‌خالص در بخش(آیینی سنتی) جشنواره اجرا می‌شود.

این نمایش روایت‌گر "باسنک"، مراسمی است که توسط فامیل‌های داماد و عروس در شب دوم عروسی که همان شب حنا راستی است برگزار می‌شود. یک زن و یک مرد برای بستن حنا به دست و پای داماد و دو زن برای بستن حنا به دست و پای عروس مامور می‌شوند.
حسین محمد حسینی، احمد شنبه‌نیا، حامد آزادی‌خالص، مرضیه آزادی‌خالص، ملیحه آزادی‌خالص، ساجده شنبه‌نیا و روح‌انگیز نوایی بازیگران نمایش هستند.
موسیقی نمایش نیز کاری از خسرو نوایی، مهرشاد، کیوان و محمد نوازنده است.

"بی‌پیش، بی‌اجاره" داستان مواجه با صاحب‌خانه‌های مختلف
 نمایش "بی‌پیش، بی‌اجاره" به کارگردانی میثم سرآبادانی در بخش(آزاد) جشنواره اجرا دارد.
در این نمایش زن و مرد جوانی پس از سال‌ها اجاره‌نشینی تصمیم می‌گیرند در پارک زندگی را بگذرانند. این داستان مواجهه با صاحب‌خانه‌های مختلف را بازگو ‌می‌کند.
نمایشنامه "بی‌پیش، بی‌اجاره" نوشته مهسا افتحی است که به همراه میثم سرآبادانی دو بازیگر نمایش نیز هستند.

"زنی اینجا نمانده" روایتی از خشونت علیه زن
نمایش "زنی اینجا نمانده" کاری از افشین خدری در بخش(آزاد) جشنواره اجرا دارد.

این نمایش کاری از گروه تیک‌تاک سنندج است و خشونت علیه زن را روایت می‌کند.
راشد ساعدپناه، اشکان کمانگر، کارو عزتی، حمید آغه‌ویسه، تارا قبادی، شیما قبادی، هانیه میهمی و نارین هیجانی بازیگران نمایش هستند.
مهران مکاری طراحی‌صحنه و فضا، اژین عبدالله‌زاده طراح لباس و مبین عطایی آهنگسازی نمایش را به عهده دارند.

نمایش یکی از آیین‌های کهن مناطق کردنشین
 نمایش "میر نوروزی" به کارگردانی مشترک نامق خدایار و جلال راوند در بخش(آیینی سنتی) جشنواره اجرا دارد.
"میر نوروزی" یکی از آیین‌های کهن مناطق کردنشین بوده که در اوایل بهار یا نخستین چهارشنبه سال در روستاها به مدت 5 تا 13 روز اجرا می‌شد. هنوز هم در برخی از مناطق همانند مهاباد و خراسان نیز وجود دارد.
گروه تئاتر "ری‌را" و "شایان" از مریوان این نمایش را به مدت ۳۵ دقیقه اجرا می‌کنند. 
طرح و ایده نمایش از جلال راوند است. تحقیق و پژوهش توسط کریم خاوری و نامق خدایار انجام شده.
 ترزه راوند، مونا تبت، گوران جهانی، حسین احمدی، جلال راوند، نامق خدایار، بهزاد بامداد، منصور معصومیان، اسماعیل دژ آهنگ، محمد علی دژبند، عبدالله ایسافی و رامین حدادی بازیگران نمایشند.
 طراحی فضا و لباس کاری از نامق خدایار و جلال راوند، طراح موسیقی آرام ساعدپناه و نوازندگان آرام ساعد پناه، آزاد روز جنگ و هژیر صالحی هستند.
 
ماجراهای یک قرار بیرون از شهر
نمایش "بریدگی" به کارگردانی نیما ایمان‌زاده در بخش(دگرگونه اجرایی) اجرا دارد.
در نمایش "بریدگی" دو نفر بیرون از شهر با هم قرار می‌گذارند. نیما ایمان‌زاده و سیاوش جدیدی در این نمایش که از سنندج در جشنواره حضور دارد، بازی می‌کنند و نگارش متن هم بر عهده این دو تن بوده است.

"هادی و هدی" داستان زوجی در حال فرار
نمایش "هادی و هدی" کاری از الهه پورجمشید در بخش(آزاد) جشنواره اجرا می‌شود.
الهه پورجمشید که نویسندگی و کارگردانی این نمایش را به عهده دارد، از تهران در جشنواره شرکت کرده است.
نمایش "هادی و هدی" داستان یک زوج است که در حال فرار از دست پلیس بین‌الملل هستند.
محمدهادی عطایی و الهه پورجمشید در این نمایش بازی دارند.

چهارهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان با شادپیمایی آغاز می‌شود.

چهاردهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان فردا شنبه دوم شهریورماه با اجرای کارناوال از میدان امام شافعی آغاز به کار می‌کند.
به گزارش ستاد خبری چهاردهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان، این رویداد با حضور هنرمندان عرصه تئاتر خیابانی داخل و خارج از کشور، جمعی از مسئولان و اقشار مختلف مردم هنردوست مریوان ساعت ۱۸:۳۰ با اجرای کارناوال از میدان امام شافعی به سمت پارک شانو آغاز می‌شود.
 در برنامه‌های شادپیمایی(کارناوال) گروه‌های نمایشی شرکت‌کننده در جشنواره با لباس‌های اجرا، عروسک‌های غول‌پیکر، عروسک‌های بومی با لباس کردی، لری، آذری و جنوبی و حاج فیروزها در مسیر مشخص شده حرکت می‌کنند.
اجرای "هه لپه رکی" توسط گروهی از مریوان، اجرای برنامه‌های نمایشی توسط گروه آیینی گیلان و اجرای رقص آیینی جنوبی توسط گروهی از زاهدان در ایستگاه‌های مسیر تدارک دیده شده است.
این شادپیمایی با برش کیک تولد چهاردهمین دوره این رویداد و اجرای نمایش "بل 214" برگزیده جشنواره شرهانی با موضوع دفاع مقدس در پارک شانو همراه است.
 
چهاردهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان با محوریت گردشگری و با دبیری فاتح بادپروا یکم تا پنجم شهریورماه برگزار می‌شود.

برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
آلبوم
از نمایش سگالوفسکی i
۶ ساعت پیش
محمد عسگری این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
شوهرم میگه: جغرافیا با آدم حرف نمیزنه اگرم بزنه حرف خداس که خوابیده
اما تاریخ با آدم حرف میزنه چون آدمه که تاریخ و ساخته
تاریخ درد، تاریخ رنج، تاریخ خشونت، تاریخ بشر
حتی زیبایی تاریخ حاصل زشتیه مثل اهرام مصر

نمایش پر بود از دیالوگ هایی که دلم می خواست همه رو حفظ کنم و بارها و بارها تکرارشون کنم.
رنگ سفید غالب در لباس و دکور به قرارگیری تماشاگر در مسیر داستان کمک می کرد کاش کمی دو نمایشگر سالن تصویر واضح تری داشتند.
اون کفش های شیشه ایی خیلی برام جذاب بودند.
از بازی خانم پسیانی و خانم دهقان بیشتر لذت بردم.
صدای بازیگرها به خوبی در همه جای سالن شنیده می شد و تهویه سالن هم مناسب بود.



محمد جواد و امیر مسعود این را خواندند
محسن جوانی، *مریم* و میترا این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید