تیوال تئاتر
S3 : 02:58:16
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال

 

NetHunter
درباره نمایش کرونوس i
گفتنی ها رو دوستان گفتند، فقط بخاطر چند تا باگ متنی نمره ام چهار از پنج هست وگرنه اجرا و گریم و طراحی صحنه و نور و بالأخص موسیقی خیلی خوب بود.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
سلام خدمت دوستان
خب من به نمایشنامه نویسش نمره متوسط می دهم...
آخرشو به نظرم خراب کرد.../// یعنی پایان بندی اشو در واقع....
برگشتن بابک به نظرم احمقانه بود....
من خیلی فلسفه نمی دونم و
ولی بهرحال آشنایی دارم.../// اما چند نکته به ذهنم آمد که بگویم در مورد روایت...
فیلم هایی نظیر درباره الی اصغر فرهادی و یاداوری کریستوفر نولان و تا جایی هم شهرام مکری
الهام بخش این نویسنده بودند ( البته از نظر من ایرادی ندارد) ولی در مورد این مدل نمایش ها
ضربات نهایی و پایان بندی کوبنده هماهنگ با داده ها و تکرارها و صداهای خارج قاب یک اثر را سرپا
نگه می دارد.. که با پایان بندی ماست مالی به پایان می رسد حتی اگر در پایان بندی آن بازی انجام نمی شد
و از همه بدتر بابک بر نمی گشت و زندگی تلخ تر از تیاتر اتفاق می افتاد با یک اثر بهتری روبرو بودیم...
درست است که روایتش همانطور که گفتم تقلیدی ناشیانه از اثار سینمایی است...
ولی نوع روایتش جذاب است... و مخاطب را تا 5 دقیقه پایانی بروی صندلی ها نگه می دارد...
ولی خب نویسنده این قدر خلاقیت نداشته تا بتواند کار را تکمیل کند...// من نمی توانم این اثر را به خاطر
نوع خاص روایتش سورئال بنامم...
کارگردانی ... دیدن ادامه » و طراحی صحنه:
با اینکه قصه در یک خانه یا ویلا باب اندرونی و بیرونی روایت می شود و با یک دکور ساده طراح صحنه و
البته کارگردان با خوش ذوقی فضایی دلنشین و باور پذیر بسازند.../// ایده درب و لولا و دو اتاقه کردن
صحنه اش فوق العاده و جذاب و دوست داشتنی و دلنشین بود...
میزانسن ها تا جایی که مربوط به استفاده از وسایل و دکور است خوب است اما وقتی به بازیگرها می رسد
خوب از کار در نمی آید ولی ضعف کارگردانی در هدایت بازیگرانش بیشتر تو ذوق می زند...
بازی ها:
در کارهایی شبیه این نوع کارها خیلی نمی توان در مورد بازیگری نظر داد چون همه قرار است روایتی از زندگی داشته باشند.. ولی خب رفتارها باور پذیر بود....
ولی من از بازی ها ناراضی نبودم...
و همانطور که گفتم پایان بندی اش فاجعه بود و لذت دیدن تئاتر رار از من گرفت...
من به حرفه ای ها توصیه نمی کنم ولی برای عوام غیر از نیم ساعت اولش ( نیم ساعت اول برای حرفه ای یها جذاب است) از دیدن تئاتر لذت می برند... ///
برای همین به تماشاچیان عام توصیه می کنم بروید و ببینید ولذت ببرید.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نمایشی که بن مایه قصه ش شباهت فراوانی با درباره الی داره و خیلی با فاصله از اون قصه عقب تر میمونه،این ساختار غیر خطی دلیل منطقی نداره و قبل تر هم نمایش هایی دقیقا با همین ساختار دیده بودم،بازی ها هم در عین روان بودن چیز تازه ای ندارن جز دو نفر،طراحی صحنه و کارگردانی درست کار رو نجات داده و به نظرم از متن پر از ضعف به شدت جلوتر پیش میره،آفرین به سعید حسنلو که بخاطر کارگردانیش کار ارزش دیدن داره.ببینید در نهایت.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
یه نمایش دقیق و تر و تمیز با بازی های خوب
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
شقایق
درباره نمایش سیزیف i
درخشان
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
طراحی صحنه رو دوست داشتم . یک سوم ابتدایی کار رو به خستگی داشتم میرفتم اما به ناگاه قضیه تغییر کرد. بازی نقش اصلی وروونیکا بسیار قوی و حساب شده بود و حتی با ژست ارووتیک روان پریش و لوند ورونیکا مطابقت داشت. نورپردازی فضای نورو سایه خوبی ایجاد کرده بود. تیک دست اقای رحیمی رو متوجه نمیشدم.
محمد لهاک (آقای سوبژه) این را دوست دارد
⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩
۵۰ دقیقه پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
مصطفی
درباره نمایش دروغ i
نمایش خیلی خوبی بود.
نمایشنامه ی زیبا و پرمحتوا که در عین روان بودن, تماشاگر رو به فکر فرو میبره , بازی عالی آقای افشین هاشمی که فوق العاده پرانرژی و دیدنی و بی نقص بود و همچنین بازی خوب خانم لادن مستوفی که اجرای زیبایی داشتن
ولی به نظرم دکور صحنه خیلی معمولی به نظر میومد و میتونست خیلی بهتر باشه.
در کل به نظرم نمایش با ارزشی بود.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
“عاشقانه های خیابان”،
یک اثر پر‌ستاره اما متوسط رو به ضعیف.
در مورد عشق؟! احیانا!

- بله! ما به تأخیر و سروقت شروع نشدن جلسات و برنامه های فرهنگی مثل کنسرت ها و تأترها متأسفانه عادت کردیم. این تأتر که مثلا به شیوه تعاملی بین بازیگران و‌ بینندگان اجرا شد و جایگاه ها روی زمین در نظر گرفته شده بود (بدون شماره) و نیاز به مدیریت و‌هماهنگی بیشتری داشت، با تأخیر و با انبوه جمعیت در هوای بسیار گرم شروع شد. بدون کوچک ترین عذرخواهی از طرف عوامل کار! در واقع اصلا به روی مبارک نیاوردند. وقتی ما از فضای محدود هنر این مملکت حمایت میکنیم مسلما متقابلا انتظار احترام و ارزشگذاری از سمت هنرمندان رو داریم.
- سکانس اول: در تاریکی محض. دیالوگی بین رضا یزدانی (که صداش گاهی به زور شنیده میشد) و چندتا دختر. طولانی شدن سکانس توی تاریکی و بی محتوا بودن دیالوگ ها نوید اینو ... دیدن ادامه » بهم دادن که منتظر کار خوبی نباشم.
- سکانس دوم: سیما تیرانداز. که با وجود قابلیت های خیلی خوبی که در تأتر دارن نمی دونم چرا توی این تیپ گیر کردن. کار قبلی هم که از ایشون دیدم نقش یک معتاد رو بازی می کردن با همین اکت ها. هوار هوارای اضافی. شوخی های سیاسی و اجتماعی دم دستی و کاملا رو که خوب از آب درنیومدن و بدجور بی قواره و نامربوطن.(که خب احتمالا کار نویسنده بوده)
- سکانس سوم: الهام پاوه نژاد. از نظر من نیمچه نقطه قوت اثر. اونم نه از لحاظ متن و محتوا بلکه از لحاظ بازی.
- سکانس چهارم: ژاله صامتی. اونم یه نیمچه نقطه قوت دیگه. بازی روان و یکدست و خوب.
- اصولا توی تأترهای تعاملی یا اینتراکتیو که نمونه خوبشو قبلا دیدم، تعامل باید در جهت داستان، جذب تماشاگر و درواقع درگیر کردن بیشتر اون توی داستان باشه. من معنی تعامل رو توی اینکار متوجه نشدم. و‌هربار که بازیگران با تماشاگری صحبت میکردن عبارت “خب الان که چی” توی ذهنم نقش می بست.
- انتخاب رضا یزدانی برای کاراکتر خواننده خوشتیپ گیتار زن که کلی دخترو عاشق خودش کرده اما به هیچکدوم پایبند نمی مونه، انتخاب درستیه اما رضاجان! وقتی پشتت به یک سمت بود صدات اصلا واضح شنیده نمیشد و این یه ضعف بزرگه برای بازیگر تأتر. به هرحال امیدوارم باز به روزهای اوج خوانندگی، مثل چهار پنج سال قبلت که من حسابی طرفدارت بودم برگردی و بیخیال بازیگری بشی.
- تأتر سعی داشت به نحوی اشاره ای هم به مشکلات و آسیب های اجتماعی بکنه. که از نظر من خیلی خام و بدیهی و کودک وار و بی قواره اینکارو کرد. (یادم نمیره آخر تأترهای آبی مایل به صورتی و شلتر اینقدر درگیر شده بودم که گریه ام بند نمیومد) و شاید قسمت خوبش معرفی مستقیم “خانه مادری” بود در یکی از محلات جنوب تهران. برای حمایت روحی از مادران و کودکان آسیب دیده از کارتن خوابی و اعتیاد با حمام و لباس تمیز وغذای گرم.
- و در آخر اینکه تأتر که درگیرم نکرد و اثری بود که مسلما یکی دو روز دیگه کلا فراموشش میکنم اما فضای “خانه هنرمندان و ایرانشهر” برای من پر از حس خوبه که اصلا توصیفش برام ممکن نیست.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
امشب برای بار دوم با حضور جمعی از دوستان این اجرا رو دیدم
چقدر زیبا مفهوم تکرار رویدادهای گذشته زندگی به نمایش در آمده بود.
زندگی ماحصل تکرار الگوهای قدیمی است که ما ناآگاهانه آنها را دوباره خلق میکنیم اما با کمی تغییرات.
در نهایت زمانیکه با یک تغییر بزرگ مواجه میشویم تلاش میکنیم تغییر را از بین ببریم و به فضای امن گذشته خود باز گردیم.
بدون شک بهترین اجرایی بود که من امسال تا الان دیدم و امیدوارم که برای بار سوم هم روی صحنه بیاد.
تبریک میگم به تمام دوستانی که در این اثر هنری فعال بودند.
دسته همه شما درد نکنه.
فرزاد جعفریان و امیر مسعود این را خواندند
مصطفی این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
از شیطان پوزش می‌طلبیم؛
نباید فراموش کنیم که ما فقط یک طرف داستان را شنیده‌ایم،
چرا که تمام کتابها را خدا نوشته است!

ساموئل باتلر
زاده ۴ دسامبر ۱۸۳۵ - درگذشته ۱۸ ژوئن ۱۹۰۲
نویسنده ساختارشکن انگلیسی
امیر مسعود این را خواند
Negin Fooladi، رضا بهکام، فرزاد جعفریان، neda moridi و صبا صالحیان این را دوست دارند
:))
۱ ساعت پیش
خانم مریدی ⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩

۱ ساعت پیش
به قول سارتر در شیطان و خدا
وقتی خدا ساکت است
می‌توان هر ادعایی را به او نسبت داد...!
⁦(θ‿θ)⁩
۱ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
پیام مقیمی
درباره نمایش تردید i
سلام
دو عدد بلیط ردیف اول کنار هم ،روز سه شنبه ۴ تیر موجود است.
09121869643
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
همه ما دوچرخه سواریم .هممون با دوچرخه هایی که بهمون دادن داریم پیر میشیم و اخرشم پای همین دوچرخه ها میمیریم.بعضیا میپذیرن و لذت میبرن و بعضیها پیرمیشن و میمیرن.
Negin Fooladi و امیر مسعود این را خواندند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نمایش مرگ خنده دار یک دوچرخه سوار استقامت از آن آثاریست که وزن اجرا با وزن نوشته تناسب ندارد و این بدین معنی نیست که بازیگران و کارگردان در اجرای وظایفشان موفق نبوده اند. متن و موضوع این نمایش آنقدر عمیق و فکورانه طراحی شده است که مجریان را به زانو در می آورد . داستان دنیایی ترسناک را نشانمان می دهد که درونش غوطه وریم . ابرقدرتان بازی مان میدهند و ما چون بازیچه ها در بازیشان زندگی میکنیم ، برنده میشویم ، قهرمان میشویم ، مبلغ میشویم ، شکست میخوریم و از شکست لجمان می گیرد حال آنکه نمی دانیم همه با هم از پیش باخته ایم . درود به عوامل نمایش تلخ مرگ خنده دار یک دوچرخه سوار استقامت
Negin Fooladi و امیر مسعود این را خواندند
فرزاد جعفریان این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
Negin Fooladi
درباره نمایش فرشته تاریخ i
کاش تو تیوال بود فروشش :(
فرزاد جعفریان و صبا صالحیان این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
از چیزهای خوب گذشته آغاز نکن
از چیزهای بد جدید شروع کن...
حامی
درباره نمایش فرشته تاریخ i
تاریخ هم قهرمانانش را و هم قربانیانش را تمسخر خواهد کرد
محمود درویش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
از نظر من نمایش عااالی بود. یه شب بیادموندنی. هنوز توی فضای نمایشم. هزار بار ممنون از عوامل خوب این کار ارزشمند. خانم پاوه نژاد و همچنین خانم تیرانداز هر دو مثل همیشه بی نظیر ظاهر شدند.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نمایشو دوست داشتم اما نسبت به اجراهایی که خود آقای خطیبی ایفای نقش کردند ضعیفتربود. آرزوی موفقیت بیشتر میکنم برای گروه.
سلام
با اون نمایش ها!!! خداحافظی کردم.
دوستان دیگری هستند که تنور اون اجراها رو داغ نگه دارند
ارزو می کنم نمایش های باب میل تون رو بیشتر بر صحنه ببینید
ما هم این گوشه کنارها باشیم
ارادت فراوان
۲ ساعت پیش
رفیقِ من، همه تقدیم مهربانی تو ...

⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩
۱ ساعت پیش
به به جناب خطیبی
چه مژده ای دادید
دروغ چرا، تا قبر آ آ آ آ...
حقیقتش من بر مبنای همون نمایشها!!!! به کارگردانی شما به چشم شک نگاه میکردم و دافعه ای ایجاد شده بود برام وقتی اسمتون رو به عنوان کارگردان دیدم.
اما این صحبت شما خیلی امیدوار کننده بود.
چقدر خوشحالم ... دیدن ادامه » که سراغ این گوشه کنارا اومدید
ارزوی موفقیت بیشتر و روز افزون دارم براتون
۲۲ دقیقه پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
هر چی بیشتر میگذره، بیشتر این نفرین رو دوست دارم.
باید دوباره تماشا کرد.
دمشم گرم ؛)
اقا متن شپارد دامنگیره:)
منتظر دیدار دوباره تونیم
۳ ساعت پیش
چی از این بهتر خانم عزیزالدین❤️
۲ ساعت پیش
لطف دارین آقای خطیبی در تلاش برای کنسل کردن کار های فردا و پیش به سوی نفرین قحطی زده گان.

۱ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
کارگردانی و‌چیدمان میزانسن ها فوق العاده خوب بودند. ریتم تندی داشت بعضی‌دیالوگ ها که علتش‌قطعا میتونه برای کمبود وقت باشه، بازی بازیگرها بی عیب بود،میر سعیدمولویان در این نمایش درخشید.ارزش‌دیدن رو در جایگاه خود و‌در‌مقایسه با خیلی نمایش های کنونی که روی صحنه هست داره
پوریا صادقی و فرزاد جعفریان این را خواندند
صبا صالحیان و اشکان خطیبی این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید