تیوال تئاتر
S3 : 06:25:18
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال

 

شاهین ه
درباره اپرای عروسکی مولوی i
گفت آن که یافت می‌نشود آنم آرزوست
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
Behrang Jafari
درباره نمایش سوختن i
فوق العاده لذت بردم
یک خط داستانی منسجم و کارگردانی و میزان سن های فکر شده همراه با بازی های فوق العاده جذاب و بی نقص عزیزان
و همینطور موزیک های فوق العاده همسان با کار و همینطور طراحی صحنه و لباس و نور عالی صحنه
همه و همه و دست به دست هم میده تا تاتری اثرگذار و زیبا رو شاهد باشید
درود به همه دست اندرکاران نمایش سوختن
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید


::::: توفان شابک‌ها ::::::

به نظرم تئاتر مالی نبود با این همه بهتر بود به قول لاکان که از ارسطو نقل می‌کنه، بیشتر مایه می‌ذاشتن؛ چون به گفته نوام چامسکی که هم‌نظر میشل فوکوست: بی‌مایه فطیره.


ΩΩΩΩ منابع و مواخذ ΩΩΩΩ
====================================

∇ مرکل، آنگلا/ بوطیقای ارسطو و پرستو/ ترجمه محمد پنجعلی و صادق ورمزیار/ تهران: نشر ژرف‌پژوهان به‌اندیش، ۱۳۷۲

∇ حنایی، سعید/ بازنمایی قتل‌های زنجیره‌ای در برادوی/ مشهد: انتشارات تطهیر، ۱۳٨۰

∇ Bloomsburry pub./How to deal with new Theatre? /Theron ،Charlize/
1999، ... دیدن ادامه » Newyork

∇ پورسرخ، پوریا/ تئاتر و فیهاخالدون آن/ شابدوالعظیم: انتشارات آستان مقدس حضرت عبدالعظیم‌الحسنی، ۱۳۹۸

∇ بیضایی، بهرام _ امیری، نوشابه/ جدال با جهل/ تهران: نشر گاج، ۱۳٨٨

∇ کولینا، پی‌یر لوییجی/ آفساید در تئاتر/ ترجمه حمید معصومی‌نژاد/ تهران: نشر بوکسوات‌هنر ۱۳۹۲

∇ بولو، رضا/ بازشناسی آرای رولان بارت در مکتوبات ژاک دریدا از منظر لاکانی با تکیه بر هرمنوتیک ماکیاولیسمی/ جلد دوم: خوانش‌های پساساختارگرایانه/ تهران: نشر هوپا، چاپ هفتادودوم، آذر ۱۳۹۸

∇ زارعی، ملیکا/ تئاتر برای بچه‌های ریش‌دار/ تهران: نشر کفشدوزک، ۱۳۹۱

∇ زمانی، مصطفی/ جوانان چرا؟!/ قم: انتشارات برگ طوبی، چاپ هفتصدم، ۱۳٨۳

∇ دولت‌آبادی، غلامحسین _ بارسقیان، آراز/ پس از کشف ردپای پلنگ صورتی/ تهران: نشر یکشنبه، ۱۳۹۶

∇ آیسخولوس/ دایهٔ مهربان‌تر از مادر برای تئاتر/ ترجمه پری صابری، داود رشیدی، حمید سمندریان، شاهرخ مسکوب، سعید حمیدیان و کامران فانی/ تهران: انتشارات پیام، ۲۵۳۰ شاهنشاهی

∇ پناهی، حسین _ و دیگران/ صد و ده دیالوگ ماندگار برای تئاتر/ تهران: نشر گل‌واژه، ۱۳۶٨

∇ خاتمی، سیدمحمد/ چرا و چگونه عضو کتابخانه ملی شویم؟/ انتشارات سازمان اسناد و کتابخانه ملی، ۱۳۷۳

∇میلوشویچ، اسلوبودان/ سانسور رفت، ما ماندیم و حتی خندیدیم/ ترجمه رحمت امینی/انتشارات آگه، ۱۳۹۲

∇ جی. رایلی، ایگنیشس/ گرم و نرم: تاثیر تشکچه راحتی سم سپارد بر آثار او/ ترجمه اشکان خطیبی/ نشر نیلا، ۱۳۹۰

∇ طباطبایی، سیدمحمدحسین/ تفسیر المیزان/ ترجمه سیدمحمدباقر موسوی همدانی/ قم: مؤسسهٔ دارالعلم، ۱۳۸۰

∇ نیچه، فریدریش/ چنین گفت زرتشت/ ترجمه قلی خیاط/ تهران: نشر نگاه، ۱۳۹۲

∇ اسپنسر، پاولا/ ۹ ماه انتظار زیبا/ ترجمه منصوره فضیلتی/ تهران: نشر معیار اندیشه، ۱۳۹٨

∇ بانی، بهنام/ اسرار فال قهوه/ تهران: انتشارات خاک صحنه، ۱۳۹۳

∇ معمولی، نقی/ تاریخ تئاتر علی‌آباد کتول از پارینه‌سنگی تا دوران معاصر/ گرگان: انتشارات گلستان ادب و هنر، ۱۳۹٨

∇ نامه‌های مارتین‌ مک‌دونا به مهدی کوشکی/ گردآوری و تنظیم: علی رفیعی/ تهران: نشر نو، ۱۳۹۷

∇ نامه‌های مهدی کوشکی به مارتین‌ مک‌دونا/ تصحیح و توضیح: مصطفی کوشکی/ تهران: نشر نیماژ، ۱۳۹٨

∇ گفتگوی رومئو کاستولوچی با نادر برهانی‌مرند همراه مقدمه‌ای از فرانسیس فوکویاما/ترجمه رضا قیصریه/ زیر چاپ

∇ رمزگشایی خفن از تئاترهای خفن/Theatre for Dummies/ در دست ترجمه

و...


امیرمسعود فدائی و امیر مسعود این را دوست دارند
رضا جان طنزت رو دوست دارم، قبول هم دارم ولی اینی که تو این پست و پست قبلی نوشتی برام انقدر مسألهٔ بزرگ و دیده شده‌ای نیست!!
اگر تونستی چند تا نمونه از این نظرات این مدلی رو برام تو سایر شبکه‌های اجتماعی بفرست، ممنون.
۱ ساعت پیش
مسعود جان ممنون بابت چوبکاری :))
برای من یه مقدار محسوس‌تر و کمی تا قسمتی آزارنده بوده یا دست‌کم تعجب‌برانگیز.
منظورت از پست قبلیم، احتمالا سه پست قبلی باشه؟

در دیدار حضوری احتمالا مجال بیشتر و بهتری برای توضیح مفصل خواهم داشت؛ بویژه که اصلا تو اون ... دیدن ادامه » شبکه اجتماعی شلوغ عضو نیستم.
۱ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
taghaodi
درباره نمایش سوختن i
نکات مثبت: بازی عالی کاراکتر زن
تسلط بازیگران به بازی و تپق نزدن
طراحی صحنه خوب
طراحی حرکات عالی
نورپردازی خوب
نکات غیر مثبت: طراحی لباس ضعیف
شروع قوی و ادامه کسالت بار
طولانی بودن نمایش

پ ن :
هنوز هم تیوال بشدت نیازمند نظرات مخاطبان قدیمی و حرفه ای اش است. میدانم نظر دادن آزاد است ولی ایکاش نظرات آنها یکجوری بولدتر میشد تا باز من بخیال نظرات مخاطبینی که نمی شناسم، نمایشی را انتخاب نکنم.
امیرمسعود فدائی و شاهین ه این را خواندند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
۱عدد بلیت برای جمعه ۲۲ آذر ردیف ۲ به صورت هدیه تقدیم میشود، کسی امکان رفتن دارد شمارشو بزاره بفرستم.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
سلیقه من نبود اون حجم از خشونت بی وقفه در لحظه لحظه نمایش و فرم غالب بر متن لاغر .بنظرم بیشتر هنرنمایی اغراق امیز تواناییهای کتک خوردن و دادزدن بازیگرانش بود.دکورش واقعا خوب بود و حجم تنشها رو بیشتر نشون می داد.من نپسندیدم
خب اول بگم که تئاتر صامته و فقط در حد چندتا دیالوگ دست نوشته داره که باید بخونید
من خودم اگر اینو میدونستم احتمالا نمیرفتم چون خیلی اهل تئاتر صامت نیستم. کاش بهتر در این مورد اطلاع رسانی میشد. شاید هم جایی نوشته شده بود در موردش ولی من دقت نکردم
به هر حال من چون اهل تئاتر صامت نیستم خیلی خوشم نیومد ولی انصافا بازی ها خوب بود و یه تئاتر مینیمالیستی قابل قبول بود اما به نظرم روایت داستان میتونست بهتر باشه و سرعت روایت مناسب نبود یه جاهایی کند و یه جاهایی تند میشد
موسیقی همراه تئاتر هم به ارزشش اضافه کرده بود
در کل به نظرم اگر طرفدار حرفه ای تئاتر نیستید بعید میدونم خوشتون بیاد ولی اگر حرفه ای تئاتر رو دنبال میکنید ارزش دیدن داره
سپیده، امیر مسعود و شاهین ه این را خواندند
حدیث سیدی و امیرمسعود فدائی این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نمایش شازده احتجاب برای من اثری است قابل ستایش و قابل دفاع در وضعیت کنونیِ آثار نمایشی ؛ کاری مرتبط با روح زمانه‌ای که در آنیم و جامعه‌ای که در آن زیست می‌کنیم...
از ستایش اثر که بگذریم چند نکته به نظرم آمد که پس از دوبار دیدن نمایش خواستم آن‌ها را با عزیزان مطرح کنم. یک اینکه به نظرم انتخاب لباسِ مشابه برای فخری خدمتکار خانه و زری دختر خانواده نه می‌تواند دلیلی منطقی داشته باشد و هم اینکه تماشگر را دچار اشتباه در تشخیص شخصیت‌ها می‌کند...
و دیگر بیانیه‌ای است که فخری درباره زنان ارائه می‌دهد که به نظرم متنی درست اما نابه‌جا می‌باشد...
و در آخر خوشحالم که هنوز می‌توانم به سالن تئاتر بروم و تئاتر ببینم....
ممنون که مارو دیدین
۲ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
روابط عمومی نمایش درماندگان اخر اسفند.
نظراقای محمد علی اهنگران در مورد اجرا:بسیار خوش ریتم و جذاب بود و بسیار عمیق با بازیهای درخشان
محمد لهاک ⭐ ( آقای سوبژه ) این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
روابط عمومی نمایش درماندگان اخر اسفند.
نظر اقای مهدی میامی در مورد اجرا:
من کسانی را که جدی تر تئاتر دنبال میکنم دعوت میکنم بیاند و کار و بببیننند.. متن عالی بود ...و این روزها که اینهمه ضعف متن داریم این نمایش متن عالی داشت
محمد لهاک ⭐ ( آقای سوبژه ) این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
عرض خسته نباشید به عوامل خوش اخلاق و خوش برخورد این نمایش
ای کاش شرایط اقتصادی طوری بود که همه مردم میتونستن هر تئاتری رو که میخوان بدون توجه به قیمت یا تخفیفش ببینن ولی متاسفانه این طور نیست و واقعا باید از آقای میری تشکر کرد که تخفیف ۵۰ درصد ارائه میده تا همه بتونن ببینن این کار رو
اما در مورد خود نمایش
انصافا همه چیز خوب از جمله بازی ها ، کارگردانی ، طراحی صحنه
ولی اونطور که باید غافلگیری در مخاطب ایجاد نمیکنه مخصوصا پرده نهایی که به نظرم ایراد به نمایشنامه برمیگرده و البته چند جای نمایش هم گنگ و نامفهوم بود
ولی در کل بسیار کار جذابی هست و قطعا ارزش دیدن رو داره.
امیرمسعود فدائی، Negin Fooladi، فرزاد جعفریان و امیر مسعود این را خواندند
حدیث سیدی این را دوست دارد
مرسی از لطف و محبتت احسان جان،خداروشکر که دوست داشتی،دمت گرم
۴ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
حواله کردنِ همه چیز به بهار...!
marjan coral
درباره نمایش دریاچه قو i
سلام ، من امشب نمایش رو دیدم ، بینظیر بود ، به محض ورود به سالن، چیدمان صحنه میخکوبم کرد، گروه حرکت بهمراه خانم فرجاد روی نشسته بودند ... بازی خانم ستایش رجایی شاهکار بود، انعطاف بدنی بینطیری داشتند ، خانم عاطفه پور بهرام کاملا از حرکت اول ایستادنشون تو فرم باله کاملا مشخص بود که کارشون رو بلد بودند، تنها ایرادات کار دوتا موضوع بودند: یکی اینکه صدای راوی برای سالن بلند بود و دیگر اینکه گاهی وقتها عدم هماهنگی تو گروه حرکات موزون دیده میشد ولی از حق هم نباید گذشت که گروه حرکات موزون در ایران این کار را انجام دادند و با سختیها و محدودبتهای خودشون مواجه هستند....گریمها عالی بود مخصوصا گریم خانم فرجاد و خانم رجایی نیا، در کل خیلی از نمایش لذت بردم و زمان را احساس نکردم ، خسته نباشید و ایکاش جناب مسعود حکم آبادی و جناب صابری، بیشتر از این قبیل نمایشها ... دیدن ادامه » بر روی صحنه ببرند، دوست دارم بارها و بارها نمایش امشب را ببینم و به همه توصیه اش میکنم
پس من یک اجرای دیگه دیدم
۳ ساعت پیش
@حدیث سیدی
:))))
۲ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نقاط قوت نمایش تاثیر رفتار و خشونت والدین بر فرزندان در نسل های بعدی

سوژه بکر.

نقاط ضعف ، اصرار بر کار زنده )Live( بداهه و تصویر برداری با موبایل و پخش با پروجکشن ،
سینک نبودن صدا روی تصویر
عدم وضوع پخش صدای بازیگران و شنیدن نامفهوم اصوات
اصرار بر ادای دیالوگ حین دویدن
عدم رعایت حقوق مخاطب ، با تغییر زمان ۷۵ دقیقه و طولانی شدن به ۹۵ دقیقه
عصبی بودن تصنعی بازیگران

برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
از داستان نمایش خیلی خوشم آمد چون کار تازه ای بود . به نوعی فرصتهای از دست رفته ای که هممون تو زندگی باهاش مواجهیم رو بیان می کرد . یعنی کاری رو که در زمان درستش باید انجام داد وگرنه فرصت از دست میره و یا ممکنه به فاجعه ختم بشه . در کنار داستان خوب بازی بازیگران منو تحت تاثیر قرار داد. والبته کارگردانی که به نظرم خیلی خوب از بازیگران بازی گرفته بود .
Negin Fooladi این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
یه کم اسامی سردرگم بود و برخی از اشخاص که اسمشون می اومد شخصیت پردازی جالبی نشدن
ولی با اینکه طولانی بود
جذاب شد و قابلیت میخکوب داشت
ما که پسندیدیم
خسته نباشید به بازیگران توانا و کارگردان و دارودسته.
خداروشکر که پسندیدی
۴ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
دوبرابرمرگم،مرده ام و نصف زندگیم زندگی نکرده ام
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خانم فرشته حبیبی/ منتقد تئاتر
این نمایش یک تجربه خاص و قابل تامل است. نمایشی که به لحاظ اجرایی پهلو به نمایشهای فیزیکال میزند. اما در عین حال صاحب یک متن اقتباسی چفت و بست دار است : زندانیها در زندان دارند متن کله گردها و کله تیزها را اجرا می کنند یکی از سیاسی ترین نمایشنامه های برشت که از قضا مصداق حال و روز جوامع سیاست زده جهان سومی نیز هست. کله گردها و کله تیزها در واقع سمبل دو گروه از آدمهای یک جامعه اند. قدرت حاکمه برای بقای خودش آنها را به جان هم می اندازد و قربانیشان می کند.
درباره ایده های تصویری نمایش چه می شود گفت ؟ سرشارست از قاب های خوب که با جمعیت چشمها و دستها پشت شیشه شکل می گیرند یا نمایانگر خشم می شوند در کوبش سمبلیک پاها.
نمایش چیزهایی فراتر از اینها برای درگیر کردن مخاطب دارد. نقاط عطفی دارد که در سلیقه نویسنده و کارگردان بشدت بهم ... دیدن ادامه » نزدیک شده. مثل صحنه ای که در آن یکی از زندانیها در نقش قدرت حاکمه در نقطه طلائی صحنه نشسته و می گوید من شما را به خودی و غیر خودی تقسیم می کنم.
علاوه بر اینها ما با نمایشی شلوغ ،تاریک ، رعب آور و معترض روبرو هستیم و باید که عرصه اجرا را با همه خرده ایده هایی که در دل کلیت نمایش غلت می خورند تاب بیاوریم . رنج و سبوعیتی در نمایش هست که یادآور تئاتر مشقت است.
من این نوع تجربه کردن ها را می پسندم چرا که اساسا تئاتر را عرصه تجربه می انگارم .
امیرمسعود فدائی این را خواند
سعید یعقوبی این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
متاسفانه باید بگم کارگردان نمایش مدرسه پینوکیو آقای آرش سنجابی طی یک تماس تلفنی، من را به خاطر انجام رسالت رسانه ای خود در رادیو، به شدت مورد حمله قرار داده و زشت ترین و رکیک ترین توهین های ناموسی را نثار من کردند.

من بر خلاف میلم مجبور هستم در دادسرای ویژه فرهنگ و رسانه شکایت رسمی خودم را از ایشان به دلیل هتک حرمت، فحاشی، توهین به نوامیس ثبت و پیگیری کنم.

واقعا متاسف هستم فردی این چنین هتاک و بی شرم در فضای تئاتر ما در حال فعالیت است و من قطعا تا حصول نتیجه نهایی پیگیری های حقوقی قانونی خودم را انجام خواهم داد.

البته در هنگام این فحاشی رکیک تلفنی از سوی ایشان شاهدان دیگری هم در حال گوش دادن به اهانت های ناموسی ایشان بودند که همان لحظه طی یک استشهاد قانونی همگی هتک حرمت ها و بی عفتی های ایشان را تایید و گواهی کرده که ضمیمه شکوایه خواهد شد.
.
امین میری❤️❤️❤️❤️❤️
امیرمسعود فدائی، آقامیلاد طیبی و Negin Fooladi این را خواندند
حدیث سیدی و فرزاد جعفریان این را دوست دارند
❤❤❤❤❤
۴ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید