تیوال تئاتر
S3 : 17:31:46
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال

 

خبر
درباره نمایش عاشقانه‌های خیابان i
ظرفیت صندلی های «عاشقانه‌های خیابان» افزایش می یابد | عکس
با توجه به استقبال کم نظیر مخاطبان؛
» ظرفیت صندلی های «عاشقانه‌های خیابان» افزایش می یابد
... دیدن متن »

تشکر هنرمندان نمایش «عاشقانه‌های خیابان» از استقبال خوب تماشاگران

به گزارش روابط عمومی نمایش «عاشقانه‌های خیابان»، پیرواستقبال بسیار بی نظیر مخاطبان از این نمایش، کارگردان و هنرمندان از استقبال تماشاگران تقدیر و تشکر نمودند و متن زیر را انتشار دادند؛
با سپاس از حمایت تماشاگران و مردم عزیز علاقه‌مند به تئاتر، به دلیل استقبال بی‌نظیر تماشاگران از نمایش «عاشقانه‌های خیابان» و به فروش رسیدن تمام ظرفیت‌های روزهای آینده؛ تیم کارگردانی برای تکریم تماشاگران عزیز و تشکر و قدردانی از حمایت و همراهی آنها اقدام به تغییر طراحی نشیمنگاه‌های اجرا و صندلی ها کرده است تا ظرفیت دیداری تماشاگران افزایش یابد. در طراحی تازه ۶۰نفر به ظرفیت تماشاگران این اثر افزوده شده است. در نتیجه بلیت‌فروشی روزهایی که تا امروز ظرفیتشان تکمیل شده‌اند، دوباره با ظرفیت تازه در سایت تیوال باز شده و بلیت‌فروشی تا سقف تازه انجام خواهد شد.
علاقه مندان به خرید بلیت می توانند با مراجعه به صفحه این نمایش در سایت تیوال مراجعه نموده و نسبت به خرید بلیت اقدام کنند.

برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خرید بلیت این نمایش به نویسندگی علی سجادی طهرانی و بازی آتیه جاوید، مرتضی شاه کرم، پروا آقاجانی، علی سجادی طهرانی (روزهای سه‌شنبه ۴ تا جمعه ۷ تیرماه) با تخفیف روزهای نخست آغاز شد.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
آوا
درباره نمایش نفرین قحطی زده‌گان i
گفتگوی تیوال با میرسعید مولویان  | عکس
» گفتگوی تیوال با میرسعید مولویان

گفتگوی تیوال با میرسعید مولویان / بازیگر.

۲ ساعت پیش
مسعود جعفریان و گلبرگ کامروز(گافکا) این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خرید بلیت روزهای تازه این نمایش، از یکشنبه ۲ تا سه شنبه ۴ تیر، به نویسندگی، کارگردانی حسین کیانی و با بازی علی سلیمانی، سیروس همتی، مجید رحمتی، وحید نفر، سهیل ملکی، امروز (پنجشنبه) ساعت ۱۶ آغاز خواهد شد.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
آوا
درباره نمایش نفرین قحطی زده‌گان i
گفتگوی تیوال با اشکان خطیبی | عکس
» گفتگوی تیوال با اشکان خطیبی

گفتگوی تیوال با اشکان خطیبی / کارگردان.

۲ ساعت پیش
سید حامد حسینیان، گلبرگ کامروز(گافکا) و زهره مقدم این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
۳ ساعت پیش
محمد عسگری این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
«ضرورت نقد»
برگزار کننده: مجید اصغری، منتقد گروه تئاتر اگزیت

از مجموعه گفت و گو های گروه تئاتر اگزیت
۲۷ خرداد ماه ۱۳۹۸، تهران

مجالی برای آسیب‌شناسی نقد و منتقدان
مسیر گفت‌وگو همواره به شکل مطلوب و مورد رضایت هر فرد پیش نخواهد رفت و این روند همیشه هم بد نیست و می‌تواند جوانب مثبتی نیز داشته باشد. این پیش‌درآمدی است برای یک چالش دوطرفه بین کسی که موضوع گفت‌وگو را پیش می‌کشد و آن که این مباحث مساله‌اش هست و با وی همراه شده یا با نقطه‌ نگاهش مخالفت می‌کند. این نکته‌ای بود که دقیقا در پلاتو چاپلین درباره مبحث «ضرورت نقد» روی داد و به نظر حقیر سازوکار ما برای نقد و نوع نگاهمان به این مقوله در گروه تئاتر اگزیت را شفاف‌تر کرد.

تعریف نقد یا تعریف فاصله‌مان با آن؟
من به هیچ عنوان نمی‌خواستم وقت این جلسه را به تعریف ما از نقد یا نقد چیست و منتقد کیست یا چه چیزی نقد است و چه چیزی نقد نیست تلف کنم. همه مساله من این بود که وقتی ما ابزاری به نام نقد در اختیار داریم، چگونه می‌توانیم از آن استفاده کرده و در این مسیر بستری برای کند شدن تیغ سانسور و استحکام پایه‌های آزادی بیان بسازیم. اما من فکر می‌کنم که منتقدان در عرصه فرهنگ تا حد زیادی می‌توانند روی فرهنگ همگانی درباره نقد و مساله آن تاثیرگذار باشند. این که ما چگونه می‌توانیم تکلیف‌مان را با نقد روشن کرده و از آن به عنوان ابزار سرکوب یا سانسور و یا تقدس‌سازی استفاده نکنیم. دقیقا در همین جای بحث بود که از سوی چند نفر با این دیدگاه بنده مخالفت شد و دوستان به شرح دلایل‌شان به موضع حقیر پرداختند. نظر یکی از حضار این بود که منتقد به هیچ وجه نباید خود را در این وادی بیاندازد و نقش معلم را برای مردم بازی کند. اساسا این مقوله هیچ ارتباطی به کار منتقد ندارد چرا که منتقد صرفا با کارش است که معنا پیدا کرده و ممکن است که جرسان‌ساز شود. بعد از این که کارش گرفت و تا حدی تاثیرش را گذاشت، خودش دیگر مساله نیست بلکه نقدش است که کار را جلو برده و سیستم‌های فرهنگی، آموزشی، اجتماعی و سیاسی را به چالش می‌کشد. یکی دیگر از دوستان با تایید این نقد اضافه می‌کند که ممکن است این چرخه فرآیندی معکوس پیدا کرده و به تقدس‌سازی منتقد در عرصه فرهنگ بدل شود که این نیز خود معضلی دیگر است. نقد نباید بهانه‌ای شود برای خودبزرگ‌بینی منتقد. در این تئاتر پوسیده که بیش از نودوشش‌درصد مردم با آن ارتباطی ندارند، نقد تئاتر چه اهمیتی می‌تواند برای این اجتماع داشته باشد؟ اما منتقد با زیرکی می‌تواند ریشه‌های هر اجرا را شناسایی کرده و پیوندهای اجتماعی آن را برای مردم بازگو کند. این‌جاست که نقد می‌تواند مفید و موثر واقع شود.
بنده مخالفتی با نظر دوستان نداشته و آن‌ها را تایید می‌کنم اما معتقدم همیشه هم نمی‌توان تا این اندازه به فضای فرهنگی بدبین بود. در دل همین فضاست که گروه‌هایی چون اگزیت قد علم کرده و مقابل سیستم و جریان اصلی تئاتر امروز ما می‌ایستد. در همین فضاست که نقد اگزیت شکل می‌گیرد و بیش از دو سال است که به طور مستمر و پیوسته به کارش ادامه داده و جسته‌وگریخته تاثیرات خود را روی کار کارگردانان گذاشته است. صرفا همه تقصیرات گردن هنرمند نیست که چرا فقط چهار درصد این اجتماع به تماشای تئاتر می‌روند و از آن بهره می‌گیرند. در طی شصت سال گذشته این تئاتر به اشکال مختلف مورد هجوم گروه های فشار و سرکوب قرار گرفته است. افراد زیادی زندانی و حتی کشته شده‌اند. تعداد زیادی از این هنرمندان برای همیشه از کار بیکار شده‌اند و دیگر هیچ‌گاه رنگ صحنه و مخاطب را ندیده‌اند. این‌ها روضه‌خوانی برای هنرمندان نیست اما همه تقصیرات را گردن هنرمند انداختن نیز کمی بی‌انصافی‌ست. اما وجه تقدس‌سازی منتقد نیز به اندازه اسطوره‌سازی از هنرمندان خطرناک است. منتقد نیز می‌تواند تبدیل به بلندگوی حکومتی شود که به راه‌های مختلف دست به تحریف و تثبیت هنر به شکل مورد نظر خود زده است. قبول دارم که جایگاه هنرمند و منتقد در این بازی از پیش باخته تفاوتی نکرده و هر دو پیاده‌نظام ساختاری هستند که از ریشه با آزادی بیان به معنای واقعی کلمه مشکل دارد و آن را مانع رسیدن به اهداف خود می‌داند. پس برای شکستن و رو کردن دست‌های پنهان این هژمونی‌ست که وجود سنگری به نام نقد اهمیت پیدا می کند نه صرفا خود منتقد. تئاتر امروز ما در شرایط فعلی کمترین تاثیر را روی اجتماع می‌گذارد و شاید وارد شدن در این عرصه به عنوان منتقد خود به یک عمل بی‌تاثیر و شاید به بازی از پیش باخته تعبیر شود. اما کار منتقد این‌جا اهمیت پیدا می‌کند که به واسطه تئاتر بتواند بهانه‌ای پیدا کند برای بررسی مسائلی مهم‌تر که سرکوب فضای تئاتر نیز می‌تواند زیرمجموعه آن قرار بگیرد. شاید نقد به تنهایی نتواند قفل میان توده مردم و تئاتر را بشکند اما به صورت مفرد می‌تواند در این مسیر گام بردارد و منتظر حضور اشخاص دیگر نماند. تا زمانی که ممیزی و سانسور در این فضا حاکم است، منتقد نباید ساکت نشسته و باید پیوند خواسته یا ناخواسته برخی هنرمندان با نظام سانسور را منهدم کند.

اول نقد و بعد آزادی یا اول آزادی و بعد نقد؟
از نگاه ژورنالیستی تعریف و ساختار خاصی برای نقد و منتقد وجود دارد. البته این تعاریف در فضای رسمی رسانه‌ای به شکلی ثابت وجود داشته و گاه چیزی از آن کم نشده بلکه اضافه می‌شود. بسته به شرایط موجود فرهنگی و سیاسی از منتقدان مختلف با نگاه خاص خودشان دعوت می‌شود که نقدشان را ارائه دهند و بابتش مبلغ ناچیزی دریافت کنند( البته این حق‌الزحمه بسته به تاثیرات آن می‌تواند بسیار هنگفت نیز باشد). تا چند سال پیش برای بنده که در این فضای رسانه ای رشد کرده بودم، نقد را وابسته به مختصر بستری از آزادی بیان می‌پنداشتم که وجودش برای نقد کردن الزامی بود. در واقع اشتباهی که من می کردم این بود که نقد را وابسته به آزادی بیان رسانه ای می‌دانستم که در اکثر موارد به مانعی برای رسیدن به آزادی بیان بدل می‌شد. این شکل از آموزش ناسالم از ما منتقدانی ساخته بود که همواره باید منتظر می‌بودیم تا رسانه‌های رسمی میکروفنی مقابل دهانمان بگذارند و بگویند:«حالا نوبت شماست که نقد کنید!». در واقع رسیدن این تریبون به ما و حتی مبارزه برای رسیدن به آن را بحشی از تحقق آزادی بیان در فضای رسانه‌ای می‌دانستیم. تلاش برای دستیابی به این که ما نیز نقطه‌نظراتی داریم که باید به گوش مخاطب برسد و همیشه نباید اشخاصی مشخص به نقد آثار بپردازند را عملی مبارزه‌جویانه می‌پنداشتیم. اما ما به این مساله واقف نبودیم که تا وقتی آن‌ها به ما اجازه صحبت نمی‌دادند ما هیچ نبودیم. ما محلی از اعراب نبودیم وقتی از ما دعوت به صحبت و نگارش نقد نمی‌شد. این ساختار به ما تحمیل کرده بود که همواره باید از شما دعوت به صحبت شود تا موثر واقع شوید. سیستم رسانه‌ای هم آن قدر باهوش بود که از ما و نقد ما در جهت اهداف خاص خودش استفاده کند نه این که صرفا برای آزادی بیان اجروقربی قائل شده باشد. حالاست که می‌فهمیم آزادی چیزی نیست که به شکل هدیه با یک پاپیون روی آن به ما تحویل دهند و بگویند «قابل شما را ندارد». آزادی گرفتنی‌ست. به هر نحو و شکلی که می‌توان باید آن را گرفت. نقد واقعی در بستری از آزادی بیان واقعی است که شکل می‌گیرد و این گونه است که تاثیرگذار می‌شود. اگر قرار است مبارزه‌ای برای ضرورت نقد صورت گیرد، ابتدا باید این مبارزه به اشکال مختلف درباره آزادی بیان صورت پذیرد. نقد و آزادی دو مقوله ای‌ست که به شدت به یکدیگر وابسته‌اند. زمانی که آزادی در قفس باشد، مبارزه انتقادی و رادیکال باید به پشتیبانی از آزادی درآمده و برای استمرار نقد، آزادی بیان است که به پشتوانه اصلی آن بدل می‌شود.

ناامیدی ... دیدن ادامه » و یأس، آفت نقد و منتقد
یکی از مباحثی که در جلسه مطرح شد این بود که منتقد نباید همواره منتظر بازخوردها و تایید مخاطب نسبت به کارش باشد. چرا که اگر این اتفاق نیفتد، منتقد را وارد هاله‌ای از توهم می کند که در مسیرش تنهاست و نمی‌تواند به جریانی موثر تبدیل شود. برای همین مدام در جایگاهی قرار می‌گیرد که همواره از آدم و عالم توقع حمایت و پشتیبانی پیدا می‌کند. این موضع منتقد رفته‌رفته باعث تضعیف کارش می‌شود تا جایی که دیگر از عملگرایی خارج‌شده و تبدیل به حرّافی می‌شود که در کنج خانه خود به یأس و گلایه مشغول است. از طرفی استمرار ورزیدن برای منتقد در کارش به یک نوع ورزش روحی و ذهنی تبدیل می‌شود. هر چه بیشتر به کارش تمرکز کند و کاری به کار نظرات دیگران نداشته باشد( چرا که می داند کاری که می کند درست است) سالم‌تر مانده و ورزیده‌تر از قبل می‌شود. متاسفانه ما بیشتر از آن که عمل کنیم، حرف می زنیم و همین امر باعث ناامیدی ما می‌شود. منتقد فعال با راهکارهای خلاقانه و زیرکانه نه تنها می‌تواند این ناامیدی و یأس شبه‌روشنفکرانه را از خود دور کند بلکه می‌تواند فضای اطراف خود را از این آفت پاکسازی و امن سازد.

زهره مقدم این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
جلسه نقد و بررسی #تئاتر #آپرکات با حضور #رویا_افشار، #منصور_خلج و عوامل نمایش در عمارت هنری #تو برگزار شد.

خلج: آپرکات من را یاد خانه عروسک اثر ایبسن انداخت که نوعی شوک وارد جامعه می‌کند و به زن‌ها می‌گوید که شما هم از خانه بیرون بیایید و سهم خودتان را مطالبه کنید.

افشار: اتفاقی که در آپرکات افتاد این‌است‌ که با لحظه‌ها مواجه هستیم و این اثر نوعی ثبت تاریخی از یک واقعه و یک دوران است و خیلی مهم است که این موضوع را درک کنیم.

قلی پور: اینکه بتوانی حتی به یک زن، تصور قهرمانی بدهی؛ آن‌هم در جامعه‌ای که قرار است زن‌ها قهرمان نباشند، به‌عنوانِ خالق اثر، به هدفت رسیده‌ای.

گزارش کامل جلسه و متن صحبت ها را در لینک زیر بخوانید
http://sayeh-news.com/fa/Online/News/127451

#آپرکات
https://www.tiwall.com/p/uppercut2
مهدی علی نژاد این را خواند
عمارت تو کجا میشه؟
۳ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
گزارش تصویری #ایران_تئاتر از #آپرکات

لینک
http://theater.ir/fa/gallery/121435

عکس ها از #میلاد_میرزاعلی

روزهای پایانی دور دوم #آپرکات
مهدی علی نژاد این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
اتا
درباره نمایش فرشته تاریخ i
انتخاب این نقاشی برای پوستر رو دوست دارم.
"فرشته ای را میبینیم با چنان چهره ای که گویی هم اینک در شرف روی برگرداندن از چیزی است. که با خیرگی سرگرم تعمق در آن است. چشمانش خیره ، دهانش باز و بالهایش گشوده است. این همان تصویری است که ما از فرشته ی تاریخ در ذهن داریم" /والتر بنیامین
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نمایش بیشتر چشم نواز بود. همه چیزش از سالن تا دکور فوق العاده لاکچری بود. داستان قدیمی اش را هم خوب بازسازی کرده بودند.بازیها پر جاذبه بود. صدا خیلی خوب نبود.آن قدر زیادی لاکچری بود که دیگر رنگ و بوی تاتر نمی داد.جشن در اسپیناس برگزار کنند بهتر از تاتر است. والا به مولا
مزسی از دغوتشان
۲۹ خرداد ۹۸
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
بنده این نمایش را از منظر یک مخاطب عام تئاتر ایران مورد بررسی قرار می دهم.
این نمایش بیانگر نگاهی کم سطح به روابط رو به انحطاط این روزهای جامعه ما که متاثر از شبکه های اجتماعی شده می پردازد و بار دیگر با بازطرح مساله(جذاب) خیانت تلاشی در راستای آن دارد که نشان دهد چگونه ساده اندیشی یک زن در مقام همسر(خ مهری) و عدم پایبندی یک مرد در مقام همسر و صد البته نفر مونث سوم(خ رخام)می تواند زمینه ساز مسائل دیگر گشته و حیات یک زندگی نابود گردد.
نویسنده تمایل دارد با طرح کلمه هایی چون "اگر من این کار را نمی کردم" تلاش در آن دارد تا با طرح مساله سهل انگاری ضمن ارائه راه حل به مخاطب، عنوان نماید که می شد با اندکی دور اندیشی جلو چنین مصائبی را گرفت غافل از اینکه درخت اخلاق جامعه از ریشه پوسیده است و مسائلی چون شبکه های اجتماعی، اختلاط روابط زن و مرد، عدم توجه ... دیدن ادامه » به روابط پنهان خانواده، همگی بستری است در جهت انحطاط اخلاق و تماما وسیله رسیدن به هدف می باشند. به نظر بنده بهتر بود با واکاوی عمیق تر و ریشه ای تر(مثلا استفاده از تجارب روانشناسان و متخصصان مسائل اجتماعی و ...) لایه های پایین تری از این مسائله به نمایش در آمده به نمایش محصول نهایی خیانت(زن و مرد کلید دار داستان) در کنار شبکه های اجتماعی به عنوان وسیله و سهل انگاری به عنوان جرقه این اشتعال بسنده نمی شد. شاید می شد بدینوسیله مخاطب را دست پر تر و با دغدغه بیشتر و ذهن مشغول تر روانه جهان بیرون نمایش نمود. مثلا مسائلی چون" پس اخلاق چه می شود" یا" راه حل چیست" یا "من به عنوان فردی از این جامعه چه باید بکنم" یا " شبکه های اجتماعی ضرورت امروز دنیاست حال رویکرد ما در این رابطه چگونه باید باشد" یا " رویکرد ما در رابطه با افراد ضعیف تر در حفظ رابطه زناشویی چگونه باید باشد" یا " من به عنوان یک همسر چگونه باید باشم" می توانست به غنای متن کمک نماید.(آقای شهلایی ضمن استفاده از کارشناسان مسائل اجتماعی، از منتقدان تندی که می توانند به غنای متن شما کمک شایانی نمایند بهره بجویید. ضمن حفظ اعتماد به نفس بالا، از افرادی که از متن شما را تشویق می نمایند فاصله گرفته و دست متنقدان تند خود را به گرمی بفشارید.
بازی ضعیف خانم رخام با آن لحن بچگانه در رویاها(که البته ربطی به خود ایشان و مهارتشان ندارد) و یا نحوه نشان دادن چگونگی جذب شدن یک زن در یک رابطه با یک مرد متاهل مساله دار، یا بازی یکنواخت خانم مهری یا اغراق آمیز ایشان در سکانسهای پایانی و عدم وجود توازن در بروز احساسات مسائلی است فنی که نیازی به اضافه گویی ندارد. البته به نقش برجسته آقای شیری نیز باید اشاره نموده و از ایشان تقدیر نمایم. کمتر نمودن نقش "کودکی که هرگز متولد نشد" و عمق بخشی به متن می توانست به غنای مطلب کمک نماید. مواردی چون توجه به چیدمان منزل زن خاطی در شیب تند جریان احساسی سکانسهای پایانی، نتیجه ای جز از ریتم افتادن انتقال مطلب به مخاطب نداشت.
سایر موارد : (زمان و احترام به حریم خصوصی)
زمان ارزشمند ترین دارایی هر فرد است. با آغاز دیرهنگام نمایش و اتلاف وقت مخاطب در جهت تشویق هنرمندان مدعو و همچنین در اختیار دادن صندلی افرادی که با هزینه کرد شخصی در این نمایش حضور یافته اند موجبات ناراحتی ایشان را فراهم ننمایید. گرفتن عکس از مخاطبان و تماشاگران نیازمند اجازه است و باید از ایشان خواسته شود چنانچه دوست دارند در عکس یادگاری شما حضور داشته باشند. فراموش نکنیم مخاطب اصلی نمایش همین تماشاگران ساده و بی اسم و نشان می باشند که با حمایتهای مادی و معنوی ما زمینه ساز تعالی فرهنگ ایران عزیزمان هستند.
دو نکته:
1- ویرایش متن از لحاظ نگارشی و ... به دلیل زمان اندک مقدور نبود.
2- خانم مهری من منتقدان تند خود را از دوستان بسیار نزدیکم بسیار بسیار بسیار بیشتر دوست می دارد. ایشان موجبات تعالی بیشتر من هستند تا مشوقان من. لذا از دست من ناراحت نباشید
3- از بیان نکات مثبت این نمایش خودداری گردید.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
سلام برای امروز پنجشنبه 30خرداد، کسی بلیط این نمایش رو می خواد؟ 2نفر خارج از ظرفیت.ساعت 4.
09123657416
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خرید بلیت این نمایش، به نویسندگی امیر نوروزی، کارگردانی صالح علوی زاده و با بازی امین اسفندیار، امیر نوروزی، وحید منتظری و با حضور نیما سیاری و پگاه زارعیان با تخفیف روز نخست آغاز شد.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
محسن
درباره نمایش مختلف الاضلاع i
یک کار با نوشته بسیار جذاب و حرفه ای که تمام اپیزودها رو به هم وصل کرده بود. و به نظر من کاری هست که نوشته بسیار غنی داره که ارزش چندبار دیدن رو داره. سرشار از جملاتی که ما رو به فکر فرو میبره.
بازی آقای نادر فلاح بسیار عالی و ستودنی ست.
طراحی صحنه نسبتا ساده و خوب.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
طراحی صحنه و گریم و طراحی لباس و موسیقی خوب بود ولی ترانه ها و دیالوگ ها فوق العاده بد بودن ، در کل از یه جایی به بعد دلتون میخواد فقط تموم بشه و بتونید برید خونه بخوابید .
علی جباری و رضا غیوری این را خواندند
حمیدرضا مرادی این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
آلبوم
از نمایش نان i
۵ ساعت پیش
محمد عسگری، زهره الف و زهره مقدم این را دوست دارند
چه فضای جالبی داره
۴ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
آلبوم
از نمایش دل باخته i
۵ ساعت پیش
محمد عسگری و زهره مقدم این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
به آگاهی می‌رسد اجرای این نمایش از تاریخ یکشنبه ۲ تیرماه در ساعت ۱۹:۰۰ خواهد بود.
دوستان عزیز‌ تیوالی به دلیل اینکه در سالن سمندریان ۲ اجرا به روی صحنه می‌رود، لطفا سر تایم مقرر شده در سالن حضور داشته باشید در غیر اینصورت برای احترام به حقوق تماشاگرانی که به موقع در تماشاخانه ایرانشهر حضور داشتن از ورود شما به داخل سالن ممانعت به ... دیدن ادامه » عمل میاد.
با سپاس از شما
۴ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
یک عدد بلیت برای امروز .پنجشنبه ساعت ۴ دارم.ردیف ۳
لطفا یکی ازم بخردش :))))))))
Nafisnuri@gmail.com
میثم هنزکی این را خواند
افتادید تو فروش بلیط‌هااا :)))
۵ ساعت پیش
والا خوبی که از خودتونه :)))))
ولی مجبور شدم با دست و بال رنگی از وسط رنگ کردن دفترمون بیام و در کنار ملتی که با لباس پلوخوری اومدن یک کنتراست زیبا ایجاد کنم.

عوضش عوامل خوشحال میشن ببینن از قشر کارگر هم مخاطب دارن.
۱ ساعت پیش
خوب کردی از خداشون هم باشه D
۱۹ دقیقه پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
این روزها، نانوا هم جوش‌شیرین مى‌زند، بیچاره فرهاد
رضا غیوری این را خواند
حمیدرضا مرادی و امیر نجفی این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خرید بلیت این نمایش، به نویسندگی شهاب مهربان، کارگردانی شقایق پارسایی و با بازی داود ونداده، ایلیار مومن، امیر کامران آغاز شد.
گلبرگ کامروز(گافکا) این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
محسن
درباره نمایش سیزیف i
تاحالا شده از یه کابوس لذت ببرید؟؟؟؟

سیزیف نمایشی بی نظیر از کابوس بودن زندگی و آرزوهاییست که به کابوس زندگی تبدیل می شن و هیچ وقت رهایت نمی کنند.....

همه چی عالی بود... بازی ها بی نظیر... دکور عالی.... واقعا خانم مولایی و آقای گرجی یه سر و گردن از بازیگر های امروزی که تو تئاترهای این روزها دیدم بالاتر بودن... داستان نمایش کاملا برای تماشاگر باهوش و حرفه ای تئاتر طراحی شده. این خیلی ارزش داره...

اگر اهل لذت بردن از دردهاتونید حتما ببینید این نمایش رو....



حالا که قراره تماشاگر رو زمین بشینه، دوستان میشه یه کم مهربونتر بشینن چند تا دیگه‌ام جا شیم برای شبهایی که "سولد آوت" شده قطار مترو؟ البته تابلوهایی هم تو مترو نصبه که تو واگنهای مترو رو زمین نشینیم، یک وقت مزاحم دست‌فروشا نشیم حین فروش.
منتظر نقد دوستان هستیم در مورد این نمایش
۷ ساعت پیش
ارادت دارم جناب جباری، فرصت تماشا پیش آید خواهم نوشت.
۷ ساعت پیش
سپاسگزارم پاینده باشید
۴ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نیلوفر ثانی
درباره نمایش کرونوس i

" رجعت به رستگاری "

ماهیت زمان و آخرالزمانی، همواره بعنوان موضوعاتی جذاب و معماگون، بر اندیشه آدمی بوده‌است . پس از تفاسیر و نظریه‌های تکمیلی درباره‌ی بُعد زمان، جهان‌های موازی و شکست قواعد، ابهام و درک چگونگی آن، با داستان‌ها و تصویرسازی‌های متعددی مورد توجه قرارگرفت که هرکدام دست‌مایه آثاری در هنر و ادبیات شده‌اند.
برگسون درباره ماهیت زمان، دریچه های جدیدی را گشود؛ او باور داشت که زمان را، با انطباقِ موضعی معادلات ذهنی و تبدیل آنها به حالت‌های جدید و با عنصر "یادآوری" می‌توان فهمید. دونوعِ یادآوری، یکی خاطره که کیفی‌ و نتیجه کارکرد ذهن و ادراک شهودی‌ست و وابسته به مکان نمی‌باشد؛ و دیگری حافظه، که یادآوری کمّی‌ست و از فعالیت سلول‌های مغزی با مکان‌مند کردن پدیده‌ها،حادث می‌شود.
آنچه پل ارتباطی ذهن با گذشته و بقای آن‌ست،"به‌خاطرآوردن" است .خاطره از جایی در اعماق آگاهی به سطح می‌رسد و هر آنچه که در ارتباط با گذشته است، حتی با علم به این که زمان از لحظه‌ی وقوع آنها گذرکرده، با "به‌خاطر آوردن" زنده می‌شود و به زمان حال می‌پیوندد.
تمام آنچه در کرونوس نیز رخ می‌دهد در چهارچوب همین نظریه برگسون‌ست ..کلید واژه‌ها بخوبی درمتن آمده و از حافظه و خاطره درهمین راستا بهره گرفته است ،بازگشت به گذشته‌ای که از دست‌رفته و انسانی که در معرض نابودی‌ست. و اگر نتواند زمان را دستکاری کند، محکوم به فناست..
کرونوس، نمایشی با ایده‌ی شکست زمانی‌ و فرجام بشر در سده‌های آتی‌ست. و از عامل "به‌خاطر آوردن" که مبتنی بر ادراک وشهود ذهنی و یادآوری خاطرات‌ست، وجهی از زمان را به نمایش می‌گذارد.که اگرقادر باشد از تله‌ی زمانی عبورکند، نجات یافته‌است.
داستان در لامکانی و در زمانی بسیار بعدتر درحال گذرست .. هم‌زمانی که گویا در دایره‌ای به گذشته بسیاردور و زمانِ آغازین پیدایش بشر درحیات، رجعت کرده، جهانی که آدمی در مخاطره‌ی انقراض‌، اموراتش با شکار می‌گذرد و هر آن احتمال مدفون شدن‌ش در تغییرات محیطی و زیستی وجوددارد، اگر نتواند خود را نجات دهد.
دوره‌های این انقراض درمتن با عنوان موج اول و دوم و سوم، جهانی را تغییر داده‌اند که در آن انسان‌های بسیاری یا مرده‌اند یا در دشت گمشده‌اند. آنانی باقی مانده‌اند که توانسته اند برای "بقا"راهی پیداکنند. این میان تعداد زنان بسیارکم‌ست اما یکی از آنهاست که قادرست جهش زمانی را دستکاری کند و آن را به گذشته و قبل ازظهور موج‌ها برگرداند. مردان باقی مانده و او که حافظه‌ی قویتری دارد و سنش بیشترست بدنبال آن زن و امکان بازگشت به گذشته‎ی بشری‌ست .
کرونوس "زن" را امکانی برای بقا و ادامه‌ی زیست بشر معرفی می‌کند، و یادآور می‌شود اوست که قادرست انسان را به امنیت و سامان پیشین خود بازگرداند. اما از آنجایی که بشر در چرخه‌ی زمان و سیالیت ذهن، گیر افتاده و قادرنیست از خاطره ابزاری برای تبدیل شهود به ماده بهره ببرد، باز به همان نقطه ی پیشین باز می‌گردد. صحنه‌ی پایانی به نخستین صحنه در دایره‌ای بسته زمانی، گویی که هیچ لحظه ای نگذشته‌است، منتهی می‌شود.این سیر باطل، تا ظهور "زن" و "رجعت به رستگاری" ادامه دارد.

کرونوس، با پیچ وتاب‌هایی در متن، قصد ایجاد جذابیت‌های بیشتر، توام با پیچیدگی‌هایی دارد که بیش از آنکه کمک‌کننده در رسایی داستان و وقایع باشد، آنرا کلاف سردرگمی می‌کند که اتصال مخاطب با پیوند وانسجام خط روایی، گسسته و گم می‌شود.درعینی که ظرفیت تبدیل شدن به متنی قوی و پیوسته را دارد و تابخش‌هایی با قدرت پیش می‌رود اما در هجمه‌ی چندخرده واقعه، متوقف می‌ماند.
بازی‌های قوی و بیش ازهمه ابراهیم‌ناییج، مسلط وخیره کننده است.موسیقی زنده وهمگام با رخدادهای صحنه، تاثیرگذاری مطبوعی ایجاد می‌کند که منتقل کننده‌ی فضای موردنظرست. گریم و طراحی لباس ونور فکرشده و متوازن‌ست. دکور با امکان تغییر چون عقربه‌های ساعت/زمان ،متحرک در صحنه می‌چرخد. دیوارهای فلزی و دریچه‌هایی کوچک به جهان بیرون، آشکارا در بیانی دیگر از رویدادهای آخرالزمانی آینده‌ی بشری‌، طراحی هوشمندی‌ست. کمبود موادغذایی، ودست آخر نابودی نسل بشر بدست خوداو،پیش بینی های کرونوس،خدای زمان اساطیری برصحنه است.
کرونوس، نمایشی‌ست که بیش از نقدهای وارده، بعنوان متنی که توانایی انعکاس "ایده تئاتری" یعنی امکانی از نظارت چشم‌سوم به صحنه‌ای را دارد که توانسته وجهی از امکان‌های متعدد واقعیت زیست انسانی را، مطرح و به معرض نمایش بگذارد. در غوغایی که اغلب متن واجراهای رئالیستی قادر به بازنمایی دقیق و بدون افتادن در ورطه‌ی ابتذال،تکرار، اغراق و روزمرگی نیستند، توانسته قدرت انتزاع و خلاقیت نویسنده‎ای وطنی را به رخ بکشد که نوید، "ایده تئاتری" های موفق تری را درآینده می‌دهد.
تئاتری ... دیدن ادامه » که بتواند، مرزهای تجربه‌ی مادی را با بهره از مفاهیم تجریدی، به فهمی نو، نزدیک کند، اتفاق قابل ستایش و شریفی‌ست.

نیلوفرثانی

منتشر در سایت هنرنت
https://www.honarnet.com/?p=4455
و روزنامه آرمان 98/3/29
http://www.armandaily.ir/fa/pdf/main/2046/16


بسیار زیبا و دلنشین بود خانم ثانی
اما بحث جهان موازی در این نمایش را مخالف هستم.
چیزی بعنوان جهان موازی قابل طرح در این نمایش نیست
با توجه به ماهیت اقتباسی کرونوس در این نمایش تنها یک خط سیری مشخص در یک فضای معلوم اتفاق افتاده است.
۱۲ ساعت پیش
خانم ثانی ارادتمندم،
حسب الفرموده جناب جعفریان لینک مقاله که نگارش ساده ای دارد را قرار میدم ولی در رابطه با القای مفاهیم فرم و محتوا به موازات تعریف فلسفی هایدگر از زمان اگر بحثی باقی بماند در خدمت خواهم بود برای دفاع.
با احترام
نویسنده مقاله ترانه ... دیدن ادامه » جوانبخت و بر اساس منبع:
مفهوم زمان و چند اثر دیگر- مارتین هایدگر- ترجمه علی عبداللهی- نشر مرکز- ۱۳۸۳- تهران
link>>>>>
https://hupaa.com/20000000000002732/%D9%85%D9%81%D9%87%D9%88%D9%85-%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B2-%D8%AF%DB%8C%D8%AF%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C%D8%AF%DA%AF%D8%B1
۱ ساعت پیش
ممنون جناب بهکام عزیز
حتما این مقاله را میخونم و یه نگاهی هم به کتاب اودیسه هومر خواهم زد و بعد از نتیجه گیری، عرایضم را ارسال میکنم.
بیشتر مشکل من ماهیت کرونوس است که توی پست دیگه نوشتم اصلا مشخص نیست وقتی اسم کرونوس به گوش میرسه با چی طرف هستیم.
یک ... دیدن ادامه » تایتان باستانی، یا سیاره، یک ماشین غول پیکر بیگانه، و یا ...
۱ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
سلام
اول از همه خسته نباشید باید بگم خدمت کارگردان ، نویسنده و بازیگرانی که حسابی انرژی گذاشتند و سایر عوامل ...
از نظر من این نمایش، نمایشی بود که معلوم بود حسابی پشتش فکر و ایده نهفته و مدت زمان زیادی هستش که تمرین میشه تمام میزانسن ها به درستی رعایت شده بود و هنگام دیدن نمایش اصلا احساس خستگی نمیکردیم ، ریتم بالا ، انرژی خوب ، هماهنگی ، انتخاب درست بازیگران بسیار مشهود بود ..
در کل میشه گفت با یک نمایش خوب روبرو هستیم که قطعا ارزش دیدن داره
به امید موفقیت های بیشتر
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید