تیوال تئاتر
S3 : 06:55:53
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال

 

ایمان رجایی
درباره نمایش دروغ i
کاری بسیار متوسط
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
چقدر بازی ها بد بودن، غیر از نقش های مادر و دختر که میشد تحمل کرد، باقی بازی ها دافعه برانگیز بود برای من.

پدری که ظاهرا مدت هاست تو منجلاب قرض و الکل افتاده و با موهای ژولیده و تلو تلو خوردن های اضافی حوصله مخاطب رو سر میبره، یهو صبح از خواب پا میشه مثل یک مرد خانواده دوست، خوش تیپ و خوش قامت کارهای منزل رو انجام میده و صبحانه میپزه ؟

پسری که به یکباره تمام رخ تبدیل به پدرش میشه، چطور برخلاف انفعال پدر، دنبال پول میره و خطر میکنه ؟
بالاخره کدوم گذاره اتفاق می افته ؟ جا پای پدر میگذاره یا انقلابی در ایشون رخ میده که از تمسخر عصیان خواهر دست میکشه و دست به عمل میزنه ؟

غیر از تحول جسمی دختر که ما از ابتدا متوجهش هستیم، تحول رفتاری پدر و دگرگونی ظاهری پسر حاصل اتفاقاتی هست که بین پرده دوم و سوم خارج از صحنه و تو فکر صاحب اثر شکل میگیره و مخاطب تو ... دیدن ادامه » این قسمت نیاز نیست اقناع بشه.

با احترام به گروه محترم اجرایی و تشکر از حسن توجه و لطفی که به مخاطبینشون داشتن، کار رو دوست نداشتم و غیر از اتمسفر کلی که حاصل طراحی صحنه و لباس و موزیک ها بود، چیز قابل توجهی نداشت.

دو و نیم از ده
98/04/04
نیلوفر ثانی این را خواند
نیلوفر و م.مه(میر سعید مولویان) این را دوست دارند
"چقدر بازی ها بد بودن"..واقعاً چرا؟؟؟ از میرسعید بعید بود..
۳ ساعت پیش
اصلا دلیل انتخاب به نابازیگر "هامون سیدی" که ازش در مهرگان بازی های فاجعه دیده بودم رو نفهمیدم. کسی میدونه چرا؟؟؟
۲ ساعت پیش
اقای غیوری بزرگوار
ممنون از نقد و نظر حضرت عالی.
تمام سعی ما در این بوده که اشتباهی در روایت نباشه.
در صورتی که لحظات بازی موجب ازار شما شده ببخشید به ناکارآمدیِ حقیر.
۱ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
امشب کار را دیدم و چه خوب شد که رفتم دیدم! چرا که یک کار مایل به کلاسیک و با اصالت بود. یک پنج پرده‌ای که پرده دوم آن فوق‌العاده است!
ابتدا به ساکن! یک دست‌مریزاد و آفرین به سهند‌خیرخواه نویسنده جوانی که توانایی نوشتن چنین متن خوب و نسبتا قوی را داره و بنظر میآد آینده درخشانی خواهد داشت و حتما برای تئاتر ایران لازم و مفید خواهد بود.
اما در مورد اجرا بازی متیرا حجار مانند همیشه چشم‌نواز و ظریف درجه یک بود. مخصوصا که در دو پرده آخر تیپ مردانه بهش خیلی میآمد و کلی خوش‌تیپ شده بود! و ظاهر شدن با ریخت و شمایل شیک در نقش‌های مختلف متن با گویش‌های متمایز را چه خوب درآورده است! بدون ریش چقدر محمد چرمشیر بود!
نادر فلاح هم که دیگه در بازی و تسلط حرف نداره! اما این‌بار در کارگردانی هم نیاز به حرف اضافه نداره! و همه چیز خوبه و چیز آزار دهنده‌ای من ندیدم و ... دیدن ادامه » و بنظرم آن چند ثانیه بازی و حس و دیالوگ آخرش در نقش سوزن‌بان و دقیقا ته نمایش نقطه عطف نمایش بود!
در واقع حرف نمایش روایت سرگذشت‌وار آدم‌های حسابی و ناحسابی! تاریخ و کنایه و دیالوگ‌های سنگین و ریشه‌دار آن‌ها به مذهب و سیاست و هنر و اجتماع و فلان و بهمان از گذشته تا حال است./ علیرضا بیات/ چهارِ خردادِ نود‌ و هشت
نیلوفر ثانی این را خواند
حدیث سیدی این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
تو مرا به خنده گفتی که هنوز دوست داری!
چه دروغ دلنشینی ،
چه فریب آشکاری...
علی مقیمی
در لیست دیدن من نبود تا آن شبی که چند دانشجوی هنر با اشتیاق دم در ایرانشهر از دروغ میگفتند
-افشین رو دیدی چه فوکوسی میکشید لعنتی خیلی خفنه
+ببین مژگان خالقی رو صحنه حرف داره واسه گفتن قبول نداری
*این پسره مو فرفریه بود چی اسمش
-ارسطو خوش رزم بازیگر سینماست
+نه بابا تئاتریِ هفته قبل کمیته نان رو ازش دیدم
*حالا هر چی خیلی صحنه اعترافش عالی بود
-بازی لادن مستوفی رو دوست داشتین ؟ کار قبلی که ازش دیدم رو مخم بود
+انصافا خوب بود من ازش کار بد ندیده بودم اما به نظرم این عالی بود
*کارگردانش کیه خدایی دمش گرم خوب بازی گرفته بود
و.....
کنجکاو ... دیدن ادامه » شدم تا امشب که شاهد اجرا بودم
و کیف کردم انصافا درخشیدند
و بدون ذره ای ارفاق و بهر هرسانی نمره من به اجرا 5ستاره است
به شدت به اجرایی از این دست نیاز داشتم
دست مریزاد به یکایک نازنین های بر صحنه
دست مریزاد به آقای رضایی عزیز
⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩
"تو مرا به خنده گفتی که " هنوز " دوست داری"
این کلمه "هنوز" که آورده چه دردناکه..
۵ ساعت پیش
⁦(ŏ﹏ŏ)⁩
۴ ساعت پیش
خیلی ......
۴ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
zahra a
درباره نمایش سیزیف i
نمایشیه که پیش زمینه میخواد حتما وگرنه سخت و کم میشه فهمیدش... ولی با این حال رفته رفته میشه سر درآورد از داستان مخصوصا هرچی به سمت پایان میره روشن تر میشه ....
بازی ها فوق العاده بود و عجیب کار کرده بودن براش و این خیلی خیلی ارزشمند بود ... مرسی ازشون واقعا.
احتمالا بعد از گذروندن پیش نیازا دوباره بر میدارمش ؛)
نیلوفر پیری و سحر لیلی ئیون این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
گاهی آدم به دروغ متوسل میشود تا طرف را نیازارد، ولی فکر نمی‌کنم اثرش ثمر بخش باشد، درد شدید ناشی از شنیدن حقیقت ناپدید میشود، حال آنکه درد عذاب‌آور دروغ باقی می‌ماند، این دردی است که آدم را می‌خورد .
جان ارنست استاین‌بک جونیور ( ۲۷ فوریه ۱۹۰۲ – ۲۰ دسامبر ۱۹۶۸) که در منابع فارسی بیشتر با نام جان اشتاین‌بک شناخته می‌ شود
شناخته شده‌ترین و پرخواننده‌ترین نویسنده قرن بیستم آمریکا.
*مریم*
درباره نمایش نفرین قحطی زده‌گان i
ما تاتر می بینیم که تجربه کنیم، بیندیشیم، مهر بورزیم، گفتگو کنیم!
در یک کلام، ما تاتر می بینیم تا کشف کنیم، زندگی کنیم!
شما تاتر اجرا میکنید تا بیشتر بدانید، جستجو کنید، به جهان انسانها وارد شوید!
در یک کلام، شما تاتر اجرا میکنید تا کشف کنید، زندگی کنید!
امشب نه ما، ما بودیم و نه شما، شما!!
امشب فهمیدم همه ما یک کل عظیم هستیم، در جستجوی انسانیت، بی هیچ خط جدا کننده ای!
نه تماشاگر و نه هنرمند نه تنها خود رو از هم جدا نمی دانند که همه هدفی مشترک دارند و اون چیزی نیست جز «تعامل»!
مفهومی که هر روز در زندگی ما کمرنگ تر میشه
خدارو شکر که همدیگرو داریم و در کنار هم هستیم
بمانیم برای هم
از جناب خطیبی بزرگوار و تک تک افراد این گروه محترم سپاسگزارم
مهربانی، حس مسئولیت و انسانیت شما رو فراموش نمیکنیم
و همچنین فرزین جان محدث، سپاس بیکران
خانم مریم نازنین
من به عنوان یک تیوالی قصد داشتم که صفحه تیوال نمایشمون که باز شد مباحثی که همواره مورد بحثمون بوده ولی در نهایت ره به جایی نبرده مثل بحث اخلاقیات و اکانت های فیک و ... اگر تا به حال زورمون به گروه های دیگه نرسیده ، لااقل در صفحه نمایش خودمون ... دیدن ادامه » پیاده بکنم شاید بنیانگذار خیریتی در تیوال بشه.امیدوارم...،پیرو صحبت های امشب و همفکری های انجام شده با دوستان و اشکان جان خطیبی،من داوطلب هستم که ایده هایی که تو ذهنمون داریم و مطرح شد در جهت بهبود وضعیت فرهنگی تماشاگران،رو به صورت آزمایشی در این نمایش انجام بدیم حتی اگه به نتیجه مثبتی که انتظار داریم هم نرسه حداقلش اینه که یک راهی رو امتحان کردیم .بلاخره باید از یه جایی شروع کنیم ببینیم چی میشه.
۳ ساعت پیش
سپاس آقای رزمجوی گرامی از توجه تون
بله از همین قدمهای کوچک شروع میکنیم و قطعا به مرور زمان به نتیجه خواهیم رسید
برای استارت کار هم چه جایی بهتر از برگه نمایش شما دوستان گرانقدر
حتما همگی با افتخار از پیشنهادتون استقبال خواهیم کرد
۲۹ دقیقه پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
zahra a
درباره نمایش دروغ i
از اون نمایش هایی بود که شاید تو بخش بصری و اجرایی یه ایراداتی داشت اماااا موضوع نمایش خیلی قابل تامل بود .... و به نظرم قشنگ بهش پرداخته شد و خوب از آب در اومد طوری که من تا چند روز ذهنم درگیر بود....
درگیر و آشفته در کشمکش انتخابی میان حقیقت یا دروغ
حقیقتی تلخ....
حقیقت تلخی که بی شک آغازیه بر پایان همه چیز
یا دروغی شیرین...
دروغ شیرینی در پس دروغ های پیشین و سرخوشانه ادامه دادن و لذت دروغین بردن اما پایان ندادن و حفظ وضع موجود با همه ی خوب و بدش
ممنون که نظرتون رو به اشتراک گذاشتین
۵ ساعت پیش
خواهش میکنم جناب رضایی
ممنون از شما و گروهتون
با آرزوی موفقیت
۵ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
از نمایش‌های بی‌نظیریه که تا به حال دیده‌م
نمایش، اجراها، فضا
ستاره دهقانی این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
zahra a
درباره نمایش کرونوس i
نمایش جذابی بود به نظرم
مرسی از عوامل
جدای از گریم و دکور که متفاوت بود و فضاسازی ذهنی خوبی بهت میداد، سیر داستان هم کشش خوبی داشت برام و خسته کننده نبود برخلاف خیلی نمایش ها. تقریبا هر لحظه حس دنبال کردن داستان در درونم بود و این نکته رو دوست داشتم در مورد این نمایش و حتی اگر بخوام انتقادی کنم هم ناشی از همین موفق بودن داستان تو همراه کردن من باخودش بود به حدی که در تغییر صحنه ها مدام چشم انتظار بودم و احساس میکردم خیلی داره طول میکشه تاریک بودن ها و دلم میخواست سریعتر تغییر دکور انجام بشه و صحنه روشن شه و بقیه ماجرا رو دنبال کنم
رویا و محمد لهاک (آقای سوبژه) این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
حماسه 4 تیر گرامی باد :)
ایشالا صحبت ها مون به عمل نزدیک بشه
۵ ساعت پیش
:)))))))))
۴ ساعت پیش
❤️❤️❤️
۳ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
sepand
درباره نمایش عزازیل i
هر اسمی هویت مخصوص به خودش داره، اسم عزازیل باعث شد به دیدن این نمایش برم، اما متاسفانه هیچ هویتی نداشت کار، انرژی بازیگر ، وقت تماشاگر( به علاوه ۳۵ دقیقه تاخیر +۷۰ دقیقه نمایش) و در اخر هیچ که توصیفی که از زبان یکی از تماشاگرا بیرون از سالن شنیدم شاید بهتر باشه : "چرا اینقدر مزخرف بود "
محمد لهاک (آقای سوبژه) این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
امشب بعضی از دوستان عزیز تیوالی رو بعد از اجرا دیدیم و باهم در کنار بازی گران گپ خوبی زدیم
خوش حال می شیم.شمارو بعد از اجرا می بینیم
مخلص همگی
متقابلا جناب رضایی گرامی
۶ ساعت پیش
جناب رضایی بزرگوار، انشاله سه شنبه آینده به همراه دوستان خدمت می رسیم
۴ ساعت پیش
بسیار عالی منتظرتون هستیم
۴ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
Soodeh_hosseinpour
درباره نمایش پدر i
نمایش پدر رو دوست داشتم و واقعا تاثیر گذار بود مخصوصا دیالوگی که آقای کرامتی گفتن: (( من مادرمو میخوام مادرمو میخوام که برام لالایی بگه)) ....
محمد لهاک (آقای سوبژه) این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
مینا
درباره نمایش سیزیف i
میشه یکی یه تقلب به ما برسونه که چطور میشه بلیت این نمایش رو تهیه کرد؟!؟!
اینبار که 3-4 ساعت (بهترین حالت) و سری قبل هم 45 دقیقه (!) قبل باز شدن روزهای جدید اطلاع رسانی شد :|
مهدی (آرش) رزمجو این را دوست دارد
متاسفانه برای بعضی اجراها، اطلاع رسانی همین طوره (به خواست گروه یا هر دلیلی) و اگر مصمم به دیدن اجرا هستین، پیشنهاد میکنم روزی چند بار چک کنین که موفق بشین.
۶ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نقدی بر تئاتر نفرین قحطی زدگان به کارگردانی اشکان خطیبی


در ابتدا تشکر میکنم از گروه دلسوز و مهربان این اجرا،دکور صحنه و نورپردازی عالی بود و بازی جناب مولویان و خانم درگاهی واقعا زیبا بود.
متن نمایشنامه متن خوبی بود.ابتدای نمایش به سختی شروع شد ولی از لحظه ی ورود میر سعید مولویان نازنین روی غلتک افتاد.فقط ای کاش اغراق نقش مست و هوشیار کمی کمتر شود تا تفاوت این دو حالت انقدر زیاد به چشم نیاد.و ای کاش بازیگر نقش دختر خانواده هم باورپذیرتر ارتباط با اعضای خانواده بر قرار کند.اما در کل کار قابل ستایشی هست با وجود تمام نقصها بخاطر دغدغه ی خوبش.

نفرین قحطی زدگان نفرینی هست که دامن قشر فقیر جامعه ی امروزی ما را نیز گرفته،نفرینی تلخ اما واقعی.از ابتدای شروع نمایش مواجه میشویم با خانه ای بی در.
در، نماد حریم خصوصی انسان است و وقتی زیر بار فشار اقتصادی ... دیدن ادامه » له شدی هرکس اجازه میدهد وارد حریم تو شود چه حکومت چه همسایه و چه دوست و آشنا،عزت یک مرد وقتی نابود میشود که با لباس خلبانی قدیمی مست و خراب روی میز وسط ناهار خوری بخوابد و ما شاهد نابودی لحظه به لحظه ی خانواده اش باشیم.

دیدن این اجرا در کنار دوستان تیوال لذت بخش شد.و این تئاتر بهانه ای شد تا با شخصیت ناب،خاکی و دلسوز آقای خطیبی آشنا بشم و این افتخار همزمان با دیدن دوستان تیوال نصیبم شد.

روزی آرام و زیبا داشتم،همین بس
همه چی فوق العاده بود... فقط چیزی که هنوز نمی فهمم‌ برگشتن بابا بود‌!! اخه بابک که مرد ... پلیس و جسد و سرد خونه‌.. اینا همه به مرگ بابک اشاره میکرد‌.. آخرش با احساس غمی که داشتن شروع کردن به تکرار که نشونه غم و ناراحتی و پشیمونی همه کاراکترا بود ...! چی شد که بابا یدفعه برگشت درست اوج‌ نا امیدی داستان؟ من واقعا متوجه نمی شم با مغزم جور‌در‌نمیاد میشه کمکم‌ کنید و بهم‌بگین‌ قصد نویسنده چی‌ بوده؟
ممنون
رضا غیوری این را خواند
ای کاش برچسب افشا رو میزدید
به نظر من نویسنده ی داخل کار، نهایتاً نمایشنامه ای رو نوشت که منطبق بر زندگی نباشه و تلخی زندگی رو نداشته باشه.
۵ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
فرشته کیقبادی
درباره نمایش دروغ i
شما " مراعات " می کردین ....
آریان رضائی این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
حالا دیگه من تنهام و تاریخ برای من ،، فقط و فقط برای من متوقف میشه.
اگه ژست حاصل وقفه ست ، پس مرگ باید ژست نهایی زندگی باشه.
تاریخ برای من به پایان رسیده، در حالی که همچنان تند باد میوزه و در این زمانه اکنون رگباری از ترکش های مسیحا بر من میباره.
حالا من خاموش می شم و شما سرود پایانی تون رو بخونین دوستان من.
این یک پایان ناتمام هست
صبا صالحیان، سپهر، Ali و رضا بولو این را خواندند
عماد، *مریم*، رویا، محمد لهاک (آقای سوبژه) و ابرشیر این را دوست دارند
پایان دردناک ...
۵ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
تیاتر واقعی. به خوبی تیاترهای قبلی آقای رضائی راد. همچنان به قدرت پیش میروند ایشان.
صبا صالحیان، رضا بولو و نیلوفر پیری این را خواندند
محمد لهاک (آقای سوبژه) این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید