تیوال تئاتر
S2 : 00:01:31
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال
۳ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
ویدیو
درباره نمایش ساعت i
دراماتورژ و کارگردان: حمیدرضا هدایتی تا ۳ آبان‌ماه سالن تئاتر حافظ
» ویدیویی از نمایش «ساعت»
۱۰ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
به نظرم یه نمونه تمام و کمال از هنر مفهومی بود، فرم ها عالی و بازی ها مینیمال و دقیق بود، در کل کار دیدنیه، از دست ندید.
Mahbanoo Kianian، Mehran Hosseini و کسرا قرائی این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
فوق العاده بود!
melika haghgu، کسرا قرائی و Mehran Hosseini این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خیلی عجیب بود که مخاطب رو وادار به خنده می کردن و بعد کاراکتر اصلی نمایشنامه که اتفاقا نویسنده کار هم هست، بصورت بداهه روو به مخاطب میگه : وقتی به کسی میخندم فقط به خودم میخندم!!! خیلی خیلی عجیب بود برام تا این حد توهین به حریم شخصی تماشاگر
یعنی بدتر از این بود که رو به تماشاگر فریاد بزنن حرّروم زاده؟
۴ ساعت پیش
بشینید حرومزاده ها
۳ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
ایلیا شمس  
درباره نمایش بداهه i
پیش فروش روزهای جدید نمایش بداهه از امروز (دوشنبه ۲۹ مهرماه) ساعت ۱۴ آغاز می‌شود.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خرید بلیت سانس‌های تازه این نمایش به کارگردانی مسعود صرامی و پویا سعیدی و بازی امیر نوروزی، میلاد چنگی، مجید یوسفی، محمد حق‌شناس، صادق برقعی، مرتضی سلطان محمدی و... (روزهای پنجشنبه ۱۶ تا یکشنبه ۱۹ آبان‌ به همراه سانس ۲۰:۳۰ روز شنبه ۱۸ آبان‌ماه)، امروز دوشنبه ساعت ۱۶ آغاز خواهد شد.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
روح اله جعفری، دبیر بخش های غیررقابتی صحنه‌ای و مسابقه‌ی مقالات رادی‌شناسی دومین جشنواره‌ی تئاتر اکبر رادی شد | عکس
یک انتصاب دیگر در جشنواره تئاتر اکبر رادی
» روح اله جعفری، دبیر بخش های غیررقابتی صحنه‌ای و مسابقه‌ی مقالات رادی‌شناسی دومین جشنواره‌ی تئاتر اکبر رادی شد
... دیدن متن »

دکتر روح اله جعفری، کارگردان نویسنده٫ منتقد و پژوهشگر تئاتر و استادیار دانشگاه با حکم دبیر دومین جشنواره تئاتر اکبر رادی به عنوان دبیر بخش مسابقه مقالات رادی شناسی و دبیر بخش غیر رقابتی صحنه ای جشنواره منصوب شد.

به گزارش امور ارتباطات رسانه ای دومین جشنواره تئاتر اکبر رادی،جعفری در نخستین دوره این جشنواره که سال گذشته برگزار شد مسئولیت دبیری بخش مسابقه مقالات رادی شناسی را بر عهده داشت و هم اکنون در شورای سیاستگذاری دومین دوره جشنواره نیز عضویت دارد.
بر پایه این خبر، بخش مقالات رادی شناسی دومین جشنواره ی تئاتر اکبر رادی به صورت رقابتی  و در هشت موضوع و بخش تحت عناوین:
توجه به ارزش های نهاد خانواده در آثار اکبر رادی،مفهوم شهر، شهرنشینی و حقوق شهروندی در آثار استاد اکبر رادی، روایت شناسی در آثار استاد اکبر رادی، بررسی آثار استاد اکبر رادی از دیدگاه نقد تکوینی، ره یافت‌ ها و الگوها در دراماتورژی آثار استاد اکبر رادی، شیوه های کارگردانی نمایشنامه های استاد اکبر رادی، گرته برداری، اقتباس و برداشت آزاد از آثار استاد اکبر رادی و بررسی تطبیقی نمایش نامه ‏های استاد اکبر رادی با آثار ادبیات نمایشی جهان برگزار می شود.

به گزارش امور ارتباطات رسانه ای دومین جشنواره تئاتر اکبر رادی متن حکم انتصاب روح اله جعفری به این شرح است:

به نام خداوند قلم و زیبایی
فرهیخته‌ی گرامی
جناب آقای دکتر روح‌الله جعفری
 اینک جشنواره‌ی تئاتر اکبر رادی به‌عنوان رویدای ملی‌فرهنگی دست‌آوردهای ثمربخشی را برای بنیاد اکبر رادی فراهم آورده و بی‌تردید با همه‌ی محدویت‌ها و کاستی‌های سخت‌افزاری خود توانسته گام‌های سازنده‌ای را برای پویایی فرهنگ تئاتر بردارد. باتوجه به تجربه‌ی ارزنده‌ی جناب‌عالی در حوزه‌ی کارگردانی و مطالعات و پژوهش‌های اجرایی تئاتر و نیز تلاش‌های بی‌شائبه و مجدانه‌ی‌تان برای اعتلای این هنر، بدین‌وسیله جناب‌عالی به عنوان دبیر بخش مسابقه‌ی مقالات رادی‌شناسی و دبیر بخش غیررقابتی صحنه‌ای دومین جشنواره‌ی تئاتر اکبر رادی منصوب می‌شوید
امید می‌رود با حضور ارزشمند جناب‌عالی شاهد جشنواره‌ای تأثیرگذارتر، پویاتر و شایسته‌تر باشیم
پذیرش مسئولیت‌تان در این رویداد ملی‌فرهنگی را قدر می‌نهم و از یگانه آفرینش‌گر جهان هستی برای جناب‌عالی، سربلندی و توفیق روزافزون خواهانم
بهزاد صدیقی
دبیر دومین جشنواره‌ی تئاتر اکبر رادی

اضافه می شود: دومین دوره جشنواره تئاتر اکبر رادی با دبیری بهزاد صدیقی و همکاری اداره کل هنرهای نمایشی، شورای اسلامی شهر تهران ، فرهنگسرای سرو و  اداره کل هنرهای نمایشی رادیو (رادیو نمایش)  از ۲۷ تا ۳۰ آذرماه ۱۳۹۸ در تهران برگزار می شود.


برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
آلبوم
از نمایش بانو آئویی i
۱۱ ساعت پیش
محمد عسگری، فرزاد جعفریان، نیلوفر ثانی و امیر مسعود این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
سلام
من برای امروز دو تا بلیت ردیف 10 صندلی 3 و 4 دارم که نمیتونم برم
اگه کسی مایل بود به این شماره زنگ بزنه یا پیام بده 09302337034
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
قرار گروهی برای تماشای نمایش بانو آئویی

روز ""چهارشنبه اول آبان""، به همراه دوستان، این نمایش رو تماشا میکنیم و بعد از اجرا با عوامل گفتگو خواهیم کرد.
دوستانی که تشریف میارن، لطفا اعلام کنند که تعداد رو برای هماهنگی کافه داشته باشیم
با تشکر
https://t.me/manyektamashaagaram
https://instagram.com/manyektamashagaram?igshid=gduyissiz116
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
مهرآسا یوسفیان
درباره نمایش بداهه i
با سلام به همه دوستان
کسی هست که دو بلیط برای روز 29 مهرماه روز دوشنبه داشته باشد؟
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
جمعه کشی را دیروز دیدم. بازیها بسیار خوب بود و داستان بسیار روان بود. دکور جو دوستانه ای را منتقل می کرد.روایت این که قشر ضعیف و فرودست جامعه از دست یافتن به حقوق از دست رفته خود ناتوان است گرچه در خفا شاکی است. بازی آقای خلج را خیلی دوست داشتم خیلی نجیبانه بود. چیزی که کمی مرا اذیت می کرد تکرار زیاد دیالوگها بود. در جامعه پرشتاب فعلی شکل انتقال پیامها متحول شده است. از کلیه دست اندرکاران بخصوص آقای خلج سپاسگزارم. سالن سنگلج هم فضای نوستالژیکی دارد که شاید برای نمایش این گونه آثار بهترین انتخاب باشد.
امیر مسعود و امیرمسعود فدائی این را خواندند
فرزاد جعفریان و مسعود جعفریان این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
بسیار لذت بردم از دیدن کار. درود و خسته نباشید به کارگردان و گروه بازیگرهای کار. تا اونجا که متوجه شدم این نمایش محصول یک دوره چندین ماهه از آموزش و تمرین پیوسته بوده و الحق که خوب هم از کار در اومده. مرتضا اسماعیل کاشی عزیز همیشه ورای فرم کارهاش دغدغه های مهم و شریفی داشته که توی این کار هم هویدا بود. قالب اجرای اثر رو که کنار بگذاریم، محتوای رک و شفافی هم داشت و به عمد قصد پیچیده نمایی و گنگ کردن به هیچ وجه در کار دیده نمیشد. اون شماره های زندانی هایی هم صدا زده میشد به سال انقلاب و 88 هم یه اشاراتی میکرد و این یکی از همون امضاهای ریزی هست که اسماعیل کاشی عزیز پای کارهاش میگذاره. به هر حال چون کار رورانس نداشت، وظیفه خودم دونستم که بیام و تشکر کنم از همه عوامل این اثر بسیار زیبا
ممنون از مهر شما
۱۰ ساعت پیش
بینهایت ممنون از این که نظر دادین بی شک بهمون انرژی می دید. به امید دیدار مجدد.
۲۲ دقیقه پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
گالنا
درباره نمایش بداهه i
ستاره پسیانی و مارین ون هولک بهترین بازی ها بودند از دید من و بعد هم سهیل مستجابیان.
ایده کار رو هم دوست داشتم و جذاب بود.

فقط مشکلم با متن اپیزود آخر و آوردن نقش بیمار سکته مغزی بود، نمی دونم، شاید چون کار خنده و شوخی زیاد داشت، بهتر بود این مسأله در کار گنجانده نمیشد!
شب ما هم ایده ی سکته مغزی استفاده شده بود
۱۲ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
پیام مقیمی
درباره نمایش بانو آئویی i
سلام
تبریک فراوان به کارگردان جوان و بازیگران به راستی توانای این نمایش.
به نظر میرسد تیاتر ژاپن همچو سینمایش عجیب و مسحورکننده است. با وجود آنکه اولین کاری بود که در سبک نو میدیدم اما با نمایش رابطه خوبی برقرار کردم و از حرکات فیزیکی و المانهای خاص نمایش لذت بردم هرجند که درام متن بسیار آشنا بود.
Samira و نیلوفر ثانی این را خواندند
امیر مسعود این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
...احمق کسی است که به اخبار تلویزیون اعتماد میکند...
سلام
با سپاس از کارگردان و بازیگران و به خصوص بقیه عوامل که همواره ازشان کمتر یاد میشود. حتما یکی از منابع اصلی درک صحیح از تاریخ، اندیشه اجتماعی است که کمتر در کتاب ها و بیشتر از مردم بایدآن را دریافت و این نمایش بدرستی برآن تاکید می ورزد و سیر تحول آن تا رادیکال شدنش را نیز نشان میدهد. البته حتما به دلیل محدودیت ها، به ابعاد دیگری پرداخته نشده است.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خرید بلیت روزهای تازه این نمایش، از چهارشنبه ۸ تا جمعه ۱۰ آبان، به کارگردانی آروند دشت آرای و با بازی (به ترتیب الفبا) ستاره پسیانی، دیبا خاتمی، آروند دشت‌آرای، کاظم سیاحی، علی شادمان، امیراحمد قزوینی، الهام کردا / آزاده صمدی، رضا کیانیان، سهیل مستجابیان، فاطمه نقوی، مارین ون‌هولک، امروز (دوشنبه) ساعت ۱۴ آغاز خواهد شد.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
مهلت ثبت نام جشنواره تئاتر تجربه تا  آبان تمدید شد. | عکس
» مهلت ثبت نام جشنواره تئاتر تجربه تا آبان تمدید شد.
... دیدن متن »

به گزارش روابط عمومی جشنواره تئاتر  تجربه، مهلت ثبت‌نام بیستمین دوره این جشنواره تا ۵ آبان‌ماه سال جاری تمدید شده است و علاقه‌مندان می‌توانند جهت شرکت و ثبت‌نام در بخش‌های مختلف به سایت جشنواره به آدرس  tajrobehfestival.ir مراجعه کنند.

از جمله ویژگی‌های  این دوره، رویکرد کارگاهی داشتن و غیر رقابتی بودن آن است که در تمام بخش‌های جشنواره وجود دارد.
بیستمین دوره جشنواره تئاتر تجربه از تاریخ ۱۰ تا ۱۷ اسفند ماه سال جاری و به دبیری شبنم کیشانی فراهانی در سه بخش تجربه، متن اجرا و بخش ویژه کارگاه نمایش برگزار می‌شود.

برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
ایده این کار جذاب هست چون قراره متنی کلاسیک و بسیار مشهور بصورت امروزی روایت بشه. چنین تصمیمی ریسک بزرگی برای نویسنده و کارگردان هست چراکه رفتن به سمت متون کلاسیک (که اجراهای قوی از آنها دیدیم) و امروزی کردن آنها، میتونه چالش برانگیز باشه که بنظرم گروه به خوبی از عهده انجام این کار برآمدند.
خصوصا بازیگران که با توجه به تغییرات پی در پی اتمسفر اجرا، کار سختی داشتند.
همچنین با توجه به برخی محدودیتها، نیاز به هوشمندی هایی در کارگردانی و بازیها احساس میشه که تا حد رضایتبخشی این اتفاق افتاد ولی بنظرم هنوز هم امکان بهتر شدن برای این اجرا وجود داره و در نهایت تلنگری برای مخاطب هست که احتمال رخ دادن چنین اتفاقهایی برای هر خانواده ای وجود داره و ای کاش هرکس قبل از هر اقدامی به عواقب آن فکر کنه ...
سپاس از گروه محترم اجرایی که در جلسه گفتگو با تماشاگران ... دیدن ادامه » شرکت کردند
# من یک تماشاگرم
بسیار ممنون از حضور و بیان نظر صمیمانه تون مریم خانم عزیز
آرزوی بهترین ها براتون❤️
۱۲ ساعت پیش
ممنونم از لطف تون
۱۱ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
دیشب وقتی به تماشای صحرا اسدالهی و هامون سیدی نشستم فارق از بخش های مختلفی از متن که می توانست با وسواس بیشتری نگارش شود و میزانسن هایی که می شد در ارائه ی آن ها خلاقیت بیشتری داشت، بازیِ بازیگران نمایش من را متحیر کرد. من در ابتدای نمایش با پیش نگاهی به ارائه های قبلی این دو بازیگر برای تماشای آن ها آماده بودم اما یک چیز مهم در من فراموش شده بود. پتانسیل نهفته ی بازیگر که به هر دلیلی در اجراهای پیشین خود بر روی صحنه موفق به ارائه ی آن نشده است.
صحرا و هامون در دراماتورژ خود را کنار گذاشته اند. خود را شکسته اند و تصمیم به ارائه ی نمایش دارند. فقط و فقط نمایش. آن ها از هر کلام و تلاشی برای خنداندن و به کام چشم های مخاطب شیرین آمدن استفاده نمی کنند که این خیلی خیلی خوب است. بدن و بیان آن ها به میزانی که اثر به آن ها اجازه می دهد بدون هیچ اضافه کاری و در صمیمانه ... دیدن ادامه » ترین حالت ممکن در خدمت اثر است.
چگونه بر صحنه قدم برداریم؟ چگونه در تئاتر کلام را بر زبان جاری کنیم؟ یا اصلا چگونه در صحنه حضور داشته باشیم؟
این ها مهم ترین چیزها برای یک بازیگر تئاتر است که بازیگران دراماتورژ آن را به بهتر از همیشه ی قبلِ خویش و بیشتر از اجراهای دیگر که امروز بر صحنه است انجام می دهند.
دراماتورژ در مورد تئاتر است. بیشتر در مورد تئاتر است تا چیز دیگری که در آن گفته می شود. بخش ها یی از آن در مورد حال روز تئاتر این روزهای ما است که اصلا حالش خوب نیست. بر عکس من که دیشب پس از دیدن دراماتورژ حالم خوب بود.
مرد چو از خانه و همخانه ملول گردد...
به کوی برزن شتابد تا ملال از جان بزداید
و روی به دوستی می آرد یا یاران همرنگ را سلام می دهد...
لیک ما زنان تنها روی به یک مرد می آریم...
و ملامتها میشنویم... که در خانه ی من نشسته ای...
حال آنکه ایشان نیزه برمیگرند و به کارزار می روند...
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
از همه موجودات عالم که جان و دل دارند....
زنان درمانده ترینن...
نخست اینکه ما گنجینه ای گرد آورده به سالیان را
بهای شویی می دهیم تا خداوندگار جسم ما گردد...
و این خطایی ست بر سر خطایی دیگر...
آنگاه دل در تب و تاب می اندازیم از این تشویش...
که این مرد نیک یا بد است؟!
طلاق... همان رسوایی ست...
خواسته برای زن...
پس راندن شوی نیز از او بر نمی آید...
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نمایش خوبی بود...
داستانی که سروته داشت...
بازیها خوب و باورپذیر بود...
گفتگو با گروه بازیگران و کارگردان خیلی خوب و صمیمانه بود...
با آرزوی موفقیت روزافزون برای گروه دهه شصتی ... :)

ممنون از حضور و بیان نظرتون دوست عزیز
۱۲ ساعت پیش
ممنون از شما که قبل و بعد از نمایش وقت گذاشتید برامون...
۱۰ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
مجتبی عمادی پور
درباره نمایش نیمه تاریک ماه i
نمایش میتوانست در همان ترک خانه میزبان و بهم خوردن دورهمی تمام شود و علت فلاش بک به سر میز شام و عدم قبول بازی خطرناک و مخاطره امیز بنظر لازم نمی امد.
گرچه نمایش با الهام و نوعی برداشت از یک فیلم اروپایی به صحنه رفته بود ولیکن می توانست فضا لحن مخاطرات و طبیعت نمایش ایرانی و داخلی شود
ایا در نظر گرفتن یک دختر برای خانواده میزبان کمکی به پیش برد داستان و نمایش نموده بود؟ایا وجودش ضروری می نمود؟
اگر با شروع بازی پی به خیانت ها ، عقاید و افکار دوستان قدیمی نسبت به هم میبردیم داستانی جذابتر نمی بود؟
علت تهوع بازیگر زن بعد از پی بردن به بارداری معشوقه نامزدش ایا لزومی داشت؟ انهم برای جامعه اروپایی؟ گویا نویسنده بین اقتباس از یک فیلم اروپایی و تزریق نظام ارزش و ضد ارزش ایرانی- اسلامی در حال پاس کاری بوده است؟
نمایش دیدنی و مفرحی بود بخصوص یک جایی ... دیدن ادامه » بالاجبار بلند بلند خندیدم. کمدی نبود اما بعضا برداشت ها و اکت ها و حرف ها تورا به خنده می اورد
مجتبی عمادی پور : insta:m.emadipour
سلام - به نظرم فلاش بک به سر میز شام از نقاط قوت نمایش بود که آیا دونستن هرچیزی شاید خوب باشه شاید نه آیا الانی که توش هستیم از هر چیز اطرافیانمون مطلعیم ؟ باید مطلع بشیم ؟ و این مطلع بودن شاید بهای سنگینی داشته باشه
۹ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید