آنلاین کمدی کودک و نوجوان
چیدمان
تیوال تئاتر
S3 : 18:31:55 | com/org
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال به سیستم وارد شوید
این سومین نمایشی بود که از سعید زارعی میدیدم به نظرم بسیار جلوتر از دو نمایش قبلی هست این جنس از تجربی و کارگاهی بودن رو درنیومده هم داشت هرچند اسموکینگ روم به نظرم جای بهتر بودن رو هم داشت چیز هایی که منو سر ذوق اورد چاپ لوگوی نمایش روی ماسک پارچه به جای استفاده از بروشور بود / رابطه سعید از اتاق فرمان با بچه ها زمان هایی که میگفت دیالوگی را تکرار کنند یا از بازی آنها انتقاد میکرد / قسمتی که سعید میخواست از حقیقت صحبت کند / طراحی حرکت ها با نور فندک / و بخش هایی بود که کمی دلسردم میکرد روند کند صحنه اول که از جایی بعد کمی خسته کننده بود / دیالوگ گفتن سعید زارعی که یادآور سجاد افشاریان بود / شلوغ بودن برخی از صحنه ها ...
ولی در مجموع همین که مخاطب رو بتونه به فکر وادار کنه و یادآور این بشه که فراموش نکنیم چه بر ما گذشته و انگار نه انگار تماشای این نمایش رو به یک تجربه جالب تبدیل میکنه
خیلی جذاب و تماشایی بود .افرین به این پکیج درست و متن قوی .عاااالییییی🌻🌻🌻🌻
استار اسمانی این را دوست دارد
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
ایسنا:
https://www.isna.ir/news/99070604027/%D8%A8%D8%A7-%D9%BE%D8%B1%D9%88%D8%AA%DA%A9%D9%84-%D9%87%D8%A7-%D8%AC%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86%D9%85-%D8%B1%D8%A7-%D8%AD%D9%81%D8%B8-%D9%85%DB%8C-%DA%A9%D9%86%D9%85
میکاییل شهرستانی:
با پروتکل ها جان بازیگرانم را حفظ می کنم


میکاییل شهرستانی که بزودی نمایش «لبخند با شکوه آقای گیل» را با گروهی از هنرجویان جوانش روی صحنه می‌برد، با ابراز تاسف از کم‌توجهی به تئاتر گفت: در برابر این بی مهری‌ها فقط می‌توانم سکوت کنم. دیگر حتی حیرت هم نمی‌کنم چون چیزی برای تعجب وجود ندارد.

این هنرمند که در دوران کرونایی برای دومین بار نمایشی را روی صحنه ... دیدن ادامه ›› می‌برد، در گفتگو با ایسنا از علاقه تمام نشدنی‌اش به تئاتر گفت، از بی‌مهری نسبت به هنرمندان این رشته گلایه و در عین حال نسبت به جایگاه اکبر رادی و بهرام بیضایی در ادبیات نمایشی ایران، ادای دین کرد.

شهرستانی در آغاز این گفتگو تاکید کرد: تئاتر برای من خیلی جدی و شغل من است و چون تئاتر هست، من هستم . اگر خدای ناکرده بلیه طبیعی دیگری نازل بشود، باز هم دست از کار نمی‌کشم. به دلایل بی‌شماری، نمی‌توانم کار نکنم چون باور دارم خالی کردن میدان و فرصت را به دست دیگرانی دادن که بسیاری از آنان صلاحیت این کار را ندارند، کاری است بیهوده.

این مدرس تئاتر که سال‌هاست در کنار فعالیت‌های اجرایی به آموزش هنرجویان جدید نیز می‌پردازد، خاطرنشان کرد: بخشی از کار من، تدریس و پرورش هنرپیشه است. بنابراین باید در طول سال دست‌کم دو سه نمایش آماده کنم و هنرجویانی را که در جامعه پرمساله ما، مورد تهدید خطرات بی‌شماری هستند، با دارو و مرهم تئاتر التیام بدهم و آنان را برای فرداهایی که در پیش است، آماده کنم تا جا پای معلمان، متقدمان و نسل گذشته بگذارند.آرزویم این است دنیایی داشته باشند که آن را دوست بدارند؛ دنیایی که لیاقتش را دارند و شرایطی که بتوانند آزادانه کار و فرهنگ‌سازی کنند و از هر گونه معضل و بِزِه اجتماعی دور باشند چراکه هنر در تمام اشکالش این ویژگی‌ها را دارد.

او، وضعیت تئاتر را در دوران کرونا، تیره و تار توصیف کرد و ادامه داد: شرایط برای امثال من سخت‌تر هم هست چون هرگز جزو کسانی نبوده‌ام که تئاتر برایشان وسیله و ابزار جلب توجه یا تجارت است یا دیگرانی که پز مخالف‌خوانی می‌دهند ولی بهترین شرایط برایشان مهیاست یا کسانی که قرار است از قِبّل تئاتر اسمی به دست آورند.

شهرستانی با انتقاد از کم‌توجهی مسئولان به تئاتر افزود: راستش دیگر خسته شده‌ام از گفتن، نوشتن و مصاحبه کردن در این باب. تاسف‌بار است که رییس کمیسیون فرهنگی مجلس هم در برابر مشکلات تئاتر و تئاتری‌ها هیچ مسئولیتی را نمی‌پذیرد و اعلام می‌کند مشکلاتی بسیار مهم‌تر از مسایل تئاتری‌ها وجود دارد. یعنی ما شهروندان درجه چندم محسوب می‌شویم و من در مقابل این حرف فقط می‌توانم سکوت کنم دیگر حتی حیرت هم نمی‌توانم بکنم چون چیزی برای تعجب وجود ندارد.

بازیگر نمایش‌های «سحوری» و «مویه جم» ابراز تاسف کرد: چهار دهه است این بی مهری‌ها را نسبت به خودمان و طایفه هنر می‌بینیم. بسیاری از کسانی که شایستگی کار کردن دارند، خانه‌نشین یا ناچار به مهاجرت شده‌اند و متاسفانه دور، دست فرصت‌طلبانی است که گوی و میدان در اختیارشان است و همه امکانات هم برایشان فراهم. کاری به کار کسی ندارم اما تصور می‌کنم برای امثال من که نزدیک به چهار دهه جدی‌ترین کارها را بر صحنه داشته‌ایم، این رفتار و برخورد، منصفانه نیست و به هر صورت آستانه صبوری و طاقت افراد هم حدی دارد که ممکن است گاهی لبریز شود. البته تحمل من هنوز لبریز نشده و به همین دلیل همچنان دارم تئاتر کار می‌کنم و به قول دوستی، میدان را خالی نمی‌کنم. هر چند بعد از 38 سال اولین بار است در تماشاخانه «سنگلج» به عنوان کارگردان کار می کنم. این فرصت را مغتنم می‌شمارم و سعی می‌کنم از آن به بهترین شکل بهره ببرم و کاری حرفه‌ای با شاگردانم به تماشاگر عرضه کنم.

او درباره حضور کمرنگش در بازیگری در سال‌های اخیر نیز توضیح داد:کارها باب سلیقه‌ام نیست. به هر حال میکاییل شهرستانی عقبه و رزومه‌ای دارد که خود به خود، او را کارگردانی می‌کند که چه پیشنهادی را بپذیرد و چه پیشنهادی را نه. همچنان منتظرم کاری در خور توجه با هنرمند یا هنرمندانی که اعتبار خوبی در عرصه تئاتر دارند، پیش بیاید، چند تایی هم پیش آمد ولی متاسفانه شرایط اجرا فراهم نشد. قرار بود با دوست عزیزی، اثری دو پرسوناژه را روی صحنه ببریم ولی جالب است که حتی در این دوره هم بسختی می‌توان یک اثر دو پرسوناژه روی صحنه برد. آخرین کاری که بازی کردم، نمایش «آوازه خوان خیابان‌های منهتن» کار خودم و اثری تک نفره بود که به واسطه بازی در آن جایزه روز بازیگر را هم گرفتم. فعلا بازیگری برای امثال من سخت شده ولی امیدوارم دیر یا زود شرایط مناسبی فراهم شود.

این هنرمند که پیش از این نمایش‌های «آهسته با گل سرخ» «آهنگ‌های شکلاتی»، «شب بخیر جناب کنت»، «ملودی شهر بارانی» را از رادی کار کرده است، اکبر رادی و بهرام بیضایی را قله‌های ادبیات نمایشی ایران دانست و گفت: رادی همیشه برای من جذاب بوده. در این نوع نگارش و این نثر و فرم کار، کسی است که همراه با استاد بیضایی بر قله درام ایرانی ایستاده و بقیه، در رده‌های بعدی قرار دارند. به همین دلیل آثار این دو عزیزِ تکرار ناشدنی و بی‌بدیل، برای هر کارگردانی، دست‌کم در نسل من، افتخار است و همواره وسوسه اجرای نمایشنامه‌های این دو بزرگوار را در سر داریم.

او، رادی را فریاد زمانه خود خواند و افزود: آثار او هرگز کهنه نمی‌شود با اینکه مسائلی طرح می‌کند که به دهه‌های قبل تعلق دارد مانند همین نمایشنامه که ماجراهای آن در دهه 50 رخ می‌دهد ولی بسیاری از مناسبات را می‌توان به زمانه فعلی تسری داد تا حرف نمایش، متعلق به امروز هم باشد.

شهرستانی اضافه کرد: نثر رادی برایم جذاب است، موسیقی جاری و ساری در دیالوگ‌های او همچون یک ملودی شیرین و دوست‌داشتنی است و شاید بخشی از این علاقه‌مندی، به دلیل تعلقات من به خطه رادی است چون پدر و مادر من هم گیلک بوده‌اند و فکر می‌کنم عمیقا رادی را می‌فهمم.

این کارگردان تئاتر یادآوری کرد: پیش از این نمایش «هفت پرده» را بر اساس هفت تابلو از هفت نمایشنامه بلند رادی با دراماتورژی هما علیزاده اجرا کردیم که در میانه آن هفت پرده، زندگی هنری رادی را از آغاز تا آخرین لحظات عمرش روایت می‌کردیم. نمایشنامه «لبخند باشکوه آقای گیل» را هم خیلی دوست دارم که با نظارت خانم عنقا (همسر زنده یاد اکبر رادی) دراماتورژی و به نمایشی 70 دقیقه‌ای تبدیل شده و در تماشاخانه «سنگلج» اجرا می‌شود.

این بازیگر تئاتر با قدردانی از همراهی خانواده رادی در اجرای آثار این نمایشنامه‌نویس، افزود: برایم افتخاری بزرگ است که همواره از محبت‌ها و حمایت‌های خالصانه ایشان بهره‌مند بوده‌ام و حتی وقتی نمایشنامه‌ای را که اجرای آن بیش از دو ساعت زمان می‌برد، کوتاه کرده‌ام، هرگز با مخالفت خانواده ایشان رو به رو نشده‌ام.

او در پاسخ به این سخن که ظاهرا نسل جدید رادی را نمی‌شناسند، ابراز تاسف کرد: نسل جدید ریشه‌های خود را بدرستی نمی‌شناسد. بیضایی و رادی ریشه‌های درام‌نویسی ایران هستند. نسل جوانی که به تئاتر آمده، هم در جایگاه تماشاگر و هم اجراگر، سهل‌پسند شده‌اند با سلیقه‌های خیلی ساده و این چنین است که به کرات شاهد اجرای نمایش‌های کم‌خاصیتی هستیم که بسیاری از آنها اصلا درام نیستند. به همین دلیل وظیفه ما که کار تئاتر می‌کنیم، معرفی بزرگان این هنر به نسل جوان است. هر چند به نظرم نمی‌توان پیش از ورود به تئاتر، رادی و بیضایی را نشناخت و آثارشان را نخواند. یکی از مواردی که هنرجویانم همواره باید رعایت کنند، خواندن نمایشنامه این بزرگان است. شاید به دلیل سختی زبان و پیچدگی شخصیت‌های آثار این دو بزرگ، بچه‌های جوان خیلی به سمت این آثار نروند ولی توصیه من این است که حتما این نمایشنامه‌ها را بخوانند.

شهرستانی که پیش از این نمایشنامه‌های «آژدهاک»، «آرش» و «کارنامه بندار بیدخش» را از بیضایی اجرا کرده و در نمایش‌های «سلطان مار» و «خاطرات هنرپیشه نقش دوم» و «آرش» او بازی کرده است، ادامه داد: اگر بهرام خان بیضایی هم در ایران زیست می‌کردند و می‌توانستم از ایشان هم برای اجرای آثارشان اجازه بگیرم، خیلی مایل بودم و هستم که از ایشان هم نمایشنامه اجرا کنم و تجربه‌ای همچون «هفت پرده» را در مورد آثار ایشان به کار بگیرم.

او در پایان با تاکید بر اینکه تمام پروتکل‌های بهداشتی در تماشاخانه «سنگلج» رعایت می‌شود، افزود: قرار بود نمایش ما مرداد اجرا شود که به دلیل شرایط موجود، این اجرا به مهر ماه موکول شد. شک ندارم تماشخانه «سنگلج» برای تماشاگران به مراتب کم‌خطرتر از خیابان‌ها و تجمعاتی است که جان و سلامت مردم را تهدید می‌کند. شخصا با رعایت پروتکل‌ها هم از جان بازیگرانم محافظت می‌کنم و هم از تماشاگران فهیمی که به تماشای نمایشنامه رادی می‌آیند.

نمایش «لبخند باشکوه آقای گیل» از 13 مهر ماه راس ساعت 19 و سی دقیقه در تماشاخانه «سنگلج» به صحنه می‌رود.

انتهای پیام

این روزها همه آنهایی که نمایشی را به روی صحنه می برند و همه آنهایی که به تماشای نمایش می نشینند
مردان و زنانی محکم، اصیل و یاران وفادار نمایش هستند و نه منفعت طلب در روزهای خوش تئاتر
۴ ساعت پیش
امپرسیونیست
البته که این خیلی مهم و درسته که عزیزانِ تئاتری هم مثل باقیِ مشاغل تلاش میکنن کار کنن تا دچار ورشکستگی نشن . اما محکم و اصیل بودن رو در مقابلِ منفعت طلب قرار دادن کمی شاید به دور از انصاف ...
امپر جان چقدر خوشحال شدم کامنتتو دیدم امروز همش به فکرت بودم ...
۲ ساعت پیش
Ali
امپر جان چقدر خوشحال شدم کامنتتو دیدم امروز همش به فکرت بودم ...
خیلی خیلی ممنونم از محبت و لطفتت . ارادتمندتم علی جان
الهی که تنت سالم باشه و زندگیت شاد ؛ رفیقِ مهربون
۱ ساعت پیش
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
مراسم تجلیل از «راویان مقاومت» برگزار شد | عکس مراسم تجلیل از «راویان مقاومت» برگزار شد
به همت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس و مرکز هنرهای نمایشی سازمان فرهنگی-هنری شهرداری تهران، مراسم تقدیر و تجلیل از چهره‌های تئاتر دفاع مقدس برگزار شد.به گزارش روابط عمومی انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس در مراسمی که عصر روز یکشنبه ششم مهرماه در فرهنگ‌سرای ارسباران و با حضور جمعی از مسئولان فرهنگی-هنری، هنرمندان و مدیران برگزار شد، از هشت چهره تاثیرگذار تئاتر دفاع مقدس تقدیر به عمل آمد.در ابتدای این مراسم که کوروش سلیمانی اجرای آن را برعهده داشت، حمید نیلی مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حماسه‌سازان دوران دفاع مقدس، با بیان اینکه تقدیر و ...
دیدن ادامه ››

به همت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس و مرکز هنرهای نمایشی سازمان فرهنگی-هنری شهرداری تهران، مراسم تقدیر و تجلیل از چهره‌های تئاتر دفاع مقدس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس در مراسمی که عصر روز یکشنبه ششم مهرماه در فرهنگ‌سرای ارسباران و با حضور جمعی از مسئولان فرهنگی-هنری، هنرمندان و مدیران برگزار شد، از هشت چهره تاثیرگذار تئاتر دفاع مقدس تقدیر به عمل آمد.
در ابتدای این مراسم که کوروش سلیمانی اجرای آن را برعهده داشت، حمید نیلی مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حماسه‌سازان دوران دفاع مقدس، با بیان اینکه تقدیر و تجلیل از نام‌آوران عرصه تئاتر مقاومت یکی از وظایف اصلی انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس است گفت: همان‌گونه که رزمندگان در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل سلحشورانه جنگیدند، هنرمندان نیز وظیفه دارند تا با بیان هنرمندانه خود، فداکاری آنها را برای ثبت در تاریخ و انتقال به نسل‌های آتی به یادها بسپارند.
در بخش دیگری از این مراسم و با حضور مدیران و صاحبان اثر از کتاب‌نمایش‌نامه «کاش به جای استخوان‌هایت لب‌هایت برمی‌گشت» نوشته شهرام کرمی، کتاب‌نمایش‌نامه «کجایی ابراهیم» نوشته لیلی عاج و همچنین کتاب پژوهشی «روایت هزار مجنون» نوشته دکتر مهدی نصیری رونمایی شد.
در ادامه حجةالاسلام والمسلمین میثم امرودی، رئیس سازمان فرهنگی-هنری شهرداری تهران، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حماسه‌سازی‌های ایثارگران و رزمندگان دوران دفاع مقدس گفت: آنچه که امروز و از دوران دفاع مقدس برای جامعه به یادگار مانده‌، مبنای نوین و تمدن‌سازی است که توسط آن مجاهدان راه خدا برای ما برجای مانده است.
وی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس، جنگ عقیدتی را شاهد بودیم افزود: چه‌بسا در دوران حماسه‌ساز دفاع مقدس با کمترین عُده و عدّه بر لشکریان سپاه بعث پیروز شدیم و این چیزی جز روحیه خودباوری و باورداشتن توانایی‌های خود نبود.
سپس با حضور مسئولان و مدیران با اهدای هدایایی از مجید کاظم‌زاده مژدهی، کامران شهلایی، علیرضا حنیفی، رویا افشار، حمیدرضا آذرنگ، مالک سراج، مرتضی شاه‌کرم و شهرام کرمی تجلیل و قدردانی شد.
در این مراسم حجةالاسلام والمسلمین میثم امرودی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، دکتر سید محمدیاشار نادری رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح، دکتر قادر آشنا مدیر کل مرکز هنرهای نمایشی، حسین مسافر آستانه دبیر جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، دکتر زند وکیلی معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، امیر نصیربیگی رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور، توحید معصومی مشاور عالی مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس، علی عطایی مدیر مرکز هنرهای نمایشی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سید محسن حسن‌زاده مدیر روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی، امیرحسین شفیعی مدیر تماشاخانه سرو، ناصرآویژه، منظرلشکری، دکتر فارس باقری، عطیه غبیشاوی، آرین رضایی و جمعی از هنرمندان تئاتر کشور حضور داشتند.

ویژه برنامه «راویان مقاومت» توسط انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس و مرکز هنرهای نمایشی سازمان فرهنگی-هنری شهرداری تهران و با هدف تجلیل از چهره‌های موثر تئاتر دفاع مقدس برگزار شد.

برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
یسنا طالب لو
درباره نمایش بیداری i
نمایش خوبی بود ،‌ بازیگران برای نقش ها مناسب انتخاب شده بودند به خصوص نقش مرد زندان بان، بازیها روان بود و در کل نمایش ساده و به سهولت قابل درک بود.‌ دکور خیلی ساده و البته کاربردی بود دکور خوب بود هر چند می تونست بهتر هم باشه، چند جمله داشت که خیلی ذهن رو درگیر می کرد و به چالش می کشید.لباس ها با دقت کاملی دوخته شده بود. از هر ابزاری در دکور در جای مناسبش استفاده می شد و شلختگی در اجرا نبود. در کل نمایش پیچیده ای نبود اگر چه شخصا اندکی پیچیدگی و به چالش کشیده شدن ذهنی را می پسندم اما به هر حال در این شرایط سخت ،‌مقاومت کردن و روی صحنه آمدن کار شجاعانه ای است که خیلی‌ها خودشان را از زندگی طبیعی دور کرده اند و قایم شده اند و حتی پیام تئاتر خطرناک است سر می دهند، خیلی دلم می خواهد بدانم این افراد از کارگردان،‌تهیه کننده، بازیگر و ... واقعا مهمانی نمی روند(پس عکس های اینستاگرام ها چیزی دیگری می گوید،‌این دروغ است یا آن)،‌ سفر نمی روند،‌خرید نمی روند،‌سر کار نمی روند و دربست در خانه نشسته اند!؟ که الان فقط تئاتر را خطر مسلم کرونا می دانند؟
آیا حتما از ماسک و دستکش استفاده می کنند،‌آیا به در و دیوار خارج از خانه تکیه نمی دهند، اصلا آیا فضای بهداشتی سالن ها را دیده اند؟
آیا حاضرند بخشی از درامدشان را با گروه های تئاتر تقسیم کنند؟ اگر اصلا از خانه خارج نمی شوند و سرکار نمی روند نان از کجا می آورند که از کرونا نمردند از گرسنگی نمیرند؟ کم کم که مشخص شود شرایط آنقدر ها در تئاتر هولناک نیست و کم کم که سر و صدای کمک های مرکز هنرهای نمایشی درآید،‌سر و کله همه دوستان روزهای خوش تئاتر پیدا می شود.
دوستان خوشی نباشیم و با رعایت کامل بهداشت، زندگی را ادامه دهیم شاید یک سال دو سال دیگر یا چند سال دیگر هم این اپیدمی بود یعنی اینقدر در خانه می ماند تا بپوسند؟!
هزار اما و اگر دیگر که به ذهنم می رسد اما بیخیال دوستان خوش تئاتر،‌ زنده باد دوستان همراه و همگام سختی های تئاتر نحیف کشورمان در روزهایی که خواسته و ناخواسته ... دیدن ادامه ›› دست به دست هم داده اند که خاموشش کنند. تئاتر بدون مخاطب و با مخاطب زنده است. چون تئاتر بخشی اش جوشش و فوران درونی بازیگر،‌کارگردان ونویسنده است. درست است که به بیننده نیاز دارد اما،‌ اجرا عشق می خواهد حتی بدون مخاطب! و هر اجرایی بالاخره شجاعانی را برای تماشا می یابد.
سپهر و رضا بهکام این را خواندند
جعفر میراحمدی این را دوست دارد
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
شب سیصد و شصت و ششم اجرایی ست که کاملا بستگی به تصویر سازی ذهنی و تمرکز شما حین اجرا دارد این اجرای درخشان شما را به قعر دنیای خواب ها میبرد ، خواب هایی که شاید شما هم مشابهش را دیده و تجربه کرده باشید و فضای وهم انگیز باغ نیاوران ، درختان در هم تنیده و تاریکی مطلق صحنه که جزئی از فصای باغ است شما را وارد جریان سیال ذهن میکند و از همه جالب تر اینکه این نمایش با ریختن تاس و به انتخاب شما تغییر میکند در واقع این شما هستید که تعیین میکنید کدام خواب را ببینید...
برکه بذری و پریسا توکلی این را دوست دارند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
تمدید اجرای نمایش میدانی «معبری به آسمان»، برگرفته از وقایع مستند جنگ تحمیلی | عکس تمدید اجرای نمایش میدانی «معبری به آسمان»، برگرفته از وقایع مستند جنگ تحمیلی
نمایش میدانی «معبری به آسمان» به کارگردانی محمدمهدی پریزاد به دلیل استقبال مخاطبان تا نهم مهر ماه تمدید شد.به گزارش تیوال به نقل از خبرگزاری فارس، پیغام فتح؛ ویژه نامه چهلمین سالگرد آغاز دفاع مقدس: فرماندهی سپاه شهر جدید پرند متولی اجرای آوردگاه نمایشی در هفته دفاع مقدس، در شهر جدید پرند، به نام معبری به آسمان است ، این نمایش با همت سرهنگ ارشدی فرماندهی شهر جدید پرند و حمایت نماینده ولی فقیه و امام جمعه پرند، شهرداری و شرکت عمران این شهر برگزار می شود.سرهنگ ارشدی با توجه به نگرش فرهنگی و به دور از اجراهای کلیشه ای ، اقدام به دعوت از گروه های توانمند و صاحب ایده کردکه طی مذاکرات، ...
دیدن ادامه ››

نمایش میدانی «معبری به آسمان» به کارگردانی محمدمهدی پریزاد به دلیل استقبال مخاطبان تا نهم مهر ماه تمدید شد.

به گزارش تیوال به نقل از خبرگزاری فارس، پیغام فتح؛ ویژه نامه چهلمین سالگرد آغاز دفاع مقدس: فرماندهی سپاه شهر جدید پرند متولی اجرای آوردگاه نمایشی در هفته دفاع مقدس، در شهر جدید پرند، به نام معبری به آسمان است ، این نمایش با همت سرهنگ ارشدی فرماندهی شهر جدید پرند و حمایت نماینده ولی فقیه و امام جمعه پرند، شهرداری و شرکت عمران این شهر برگزار می شود.

سرهنگ ارشدی با توجه به نگرش فرهنگی و به دور از اجراهای کلیشه ای ، اقدام به دعوت از گروه های توانمند و صاحب ایده کردکه طی مذاکرات، موسسه حامیان هنر به عنوان مجری طرح معبری به آسمان انتخاب شد. ایده، طرح و اجرای این آوردگاه توسط علیرضا فرج نیا که تجربه دیرینه ای در طراحی و اجرای نمایشگاه های دفاع مقدس طی سال های گذشته و به نام «هم قدم با خاکی های سپید» و «نقطه رهایی» که به همت گروه جهادی چشمه کوثر رقم خورده بود، صورت گرفته است .

در این آوردگاه ۹ موقعیت (ثبت نام ، اتوبوس اعزام ، میدان مین ، کانال نفر رو در میدان جنگ ، کانال کمیل، هور، پل شناور خیبر، بیمارستان صحرایی و نخلستان طراحی و فضا سازی و به صورت مستند انجام شده که در ۶ موقعیت ۶ اپیزود نمایشی بر گرفته از وقایع مستند جنگ تحمیلی نگارش و توسط گروه بازیگری به اجرا در می آید.

سایر عوامل شامل دستیار کارگردان :امید رهبر، منشی صحنه: نازنین ثابتی، طراح لباس : علیرضا فرج نیا، گریم : محمد مهدی پریزاد، روابط عمومی: وحید سماوات، مدیر تولید: محمدمهدی فراهانی، مجری طرح: موسسه حامیان هنر، مشاور رسانه: محمد حسین عبداللهی، بازیگران به ترتیب حضور: مهدی اسدی، حسن شفیعی، یاشار خمسه، مرتضی حفار، میلاد اتابکی، حامد سوری، محمد عطایی، علیرضا رضایی، علیرضا شعاعی، الهه تنهایی، حمیدرضا محمدی پور و امید رهبر با معرفی محسن مکری.

برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
بهسازی محیط پیرامونی مجموعه تئاترشهر در دستور کار قرار گرفت | عکس در دیدار با شهردار ناحیه یک شهرداری منطقه ۱۱ تهران؛بهسازی محیط پیرامونی مجموعه تئاترشهر در دستور کار قرار گرفت
مدیر تئاتر شهر در دیدار با شهردار ناحیه یک منطقه ۱۱ تهران بر همکاری مدیران شهرداری در بهسازی پیاده راه و فضای سبز مجاور این مجموعه تاکید کرد.به گزارش تیوال به نقل از روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر، مدیر تئاتر شهر و شهردار ناحیه یک منطقه ۱۱ تهران روز یکشنبه ششم مهر ماه  در دفتر مدیریت این مجموعه درباره مسائل محیط پیرامونی تئاتر شهر با هم گفتگو کردند.ابراهیم گله‌دار زاده مدیر مجموعه تئاتر شهر در این دیدار ضمن قدردانی از مساعدت و همکاری شهردار، سایر مدیران و معاونان شهرداری منطقه ۱۱ تهران از شهردار ناحیه یک منطقه ۱۱ تهران خواست تا در حوزه بهسازی فضای سبز این مجموعه به ویژه محیط منتهی ...
دیدن ادامه ››

مدیر تئاتر شهر در دیدار با شهردار ناحیه یک منطقه ۱۱ تهران بر همکاری مدیران شهرداری در بهسازی پیاده راه و فضای سبز مجاور این مجموعه تاکید کرد.

به گزارش تیوال به نقل از روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر، مدیر تئاتر شهر و شهردار ناحیه یک منطقه ۱۱ تهران روز یکشنبه ششم مهر ماه  در دفتر مدیریت این مجموعه درباره مسائل محیط پیرامونی تئاتر شهر با هم گفتگو کردند.

ابراهیم گله‌دار زاده مدیر مجموعه تئاتر شهر در این دیدار ضمن قدردانی از مساعدت و همکاری شهردار، سایر مدیران و معاونان شهرداری منطقه ۱۱ تهران از شهردار ناحیه یک منطقه ۱۱ تهران خواست تا در حوزه بهسازی فضای سبز این مجموعه به ویژه محیط منتهی به پیاده راه خیابان ولیعصر(عج) و بوستان دانشجو در روزهای آینده اقدامات لازم را انجام دهد.

وی با اشاره به این نکته که بهسازی محیط پیرامونی مجموعه تئاتر شهر نیازمند حمایت همه جانبه دستگاه های مختلف در حوزه مدیریت شهری است به طرح نکاتی درباره نورپردازی محیط بیرونی و ارائه راهکارهایی برای خروج افراد بزهکار از فضای فرهنگی این مجموعه پرداخت.

علی اصغر طاهری شهردار ناحیه یک شهرداری منطقه ۱۱ تهران نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از حضورش در مجموعه تئاتر شهر از تلاش  مجموعه تحت مدیریت خود برای هرگونه همکاری با مجموعه تئاتر شهر در جهت بهسازی فضای بیرونی تئاتر شهر خبر داد.

شهردار ناحیه یک شهرداری منطقه ۱۱ تهران در بخش پایانی صحبت های خود ضمن دیدار از محیط پیرامونی تئاتر شهر، آسیب های عمرانی در مجاورت مجموعه را بررسی و قول پیگیری های لازم در این زمینه را داد.

جعفر میراحمدی، صبا صالحیان و دیار این را دوست دارند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
امیدوارم از خشونتهای گاه و بی گاه نمایش در جهت جذب مخاطب استفاده نشده باشد . شاید راههای بهتری برای نفوذ به احساس و تفکر تماشاچی باشد . بازیهای روان و خوبی را شاهد هستیم با موضوعی جدید که تا حدی اجرا را برایم قابل قبول می کرد .
جعفر میراحمدی این را خواند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
ممکن است موضوع اجرا جالب باشد ولی در محیط باز که مملو از صداهای ناهنجار بوق و دزدگیر ماشین است امکان تمرکز و همراه شدن با خیالپردازیهای نمایش را از من گرفت .
celine این را خواند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
 گفتگو با دکتر میترا تقی نژاد به بهانه ترجمه نمایشنامه محمدرضا خردمند | عکس نویسندگان ایرانی در عرصه نمایشنامه نویسی خوش درخشیده اند گفتگو با دکتر میترا تقی نژاد به بهانه ترجمه نمایشنامه محمدرضا خردمند
چندسالی است انتشارات و موسسات، کتب و آثار صوتی و تصویری مختلفی را منتشر می کنند که امسال موسسه دکتر تقی نژاد چند جشنواره در سطح ملی برگزار نمود و رونمایی از نمایشنامه ای به نویسندگی یک جوان ایرانی در آلمان خبری مهم و جذاب بود.با دکتر میترا تقی نژاد؛ مدیر موسسات وسکه و تقی نژاد به بهانه رونمایی این نمایشنامه گفتگو کردیم.  خانم دکتر تقی نژاد، چطور شد که امسال شروع طوفانی داشتید؟ برگزاری دو جشنواره، تولید فیلم،  تحقیق و پژوهش و خبر مهم رونمایی نمایشنامه در خارج از کشور.- موسسه وسکه با همکاری گروهی از هنرمندان در راستای بهبود فضای خانواده های ایرانی در بحران مقابله با کرونا ویروس ...
دیدن ادامه ››

چندسالی است انتشارات و موسسات، کتب و آثار صوتی و تصویری مختلفی را منتشر می کنند که امسال موسسه دکتر تقی نژاد چند جشنواره در سطح ملی برگزار نمود و رونمایی از نمایشنامه ای به نویسندگی یک جوان ایرانی در آلمان خبری مهم و جذاب بود.
با دکتر میترا تقی نژاد؛ مدیر موسسات وسکه و تقی نژاد به بهانه رونمایی این نمایشنامه گفتگو کردیم.  

خانم دکتر تقی نژاد، چطور شد که امسال شروع طوفانی داشتید؟ برگزاری دو جشنواره، تولید فیلم،  تحقیق و پژوهش و خبر مهم رونمایی نمایشنامه در خارج از کشور.
- موسسه وسکه با همکاری گروهی از هنرمندان در راستای بهبود فضای خانواده های ایرانی در بحران مقابله با کرونا ویروس و بمنظور بالا بردن روحیه هنرمندان و جوانان در ایام قرنطینه تصمیم به برگزاری دو جشنواره در سطح ملی به صورت متوالی نمود و این جشنواره ها با شعار در خانه بمانیم از همان روزهای اولیه شروع قرنطینه برگزار و با استقبال بینظیر شرکت کنندگان مواجه شد. از سوی دیگر امور پرژوهشی در راس کار حرفه ای اینجانب قرار دارد و تا کنون موفق به نوشتن و چاپ بیش از سی مقاله علمی و پژوهشی در مجلات معتبر خارجی و داخلی شده و چندین دوره به عنوان پژوهشگر برتر باشگاه پژوهشگران و نخبگان کشور انتخاب شده ام. نمایشنامه پنهان نقش پنهان و گناه از جمله آثاری بود که عهده دار ویراستاری آن بوده ام که متاسفانه مرحله رونمایی از این اثر بدلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد تا بالاخره چندی پیش به کمک نماینده شرکت در آلمان این مهم به انجام رسید.

بفرمایید چطور شد وارد این عرصه شدید؟
- همانطور که در پاسخ به سوال قبل به آن اشاره شد شغل اصلی بنده  نویسندگی و مشاوره در امور پژوهشی است و سال‌های زیادی است که در این زمینه فعالیت دارم و از آنجا که همیشه در حوزه های هنری نیز فعالیت داشتم تصمیم به انجام فعالیتهای جدی‌تر گرفتم. فعالیت های هنری بنده از برگزاری نمایشگاه های نقاشی شروع شد و سرانجام با توجه به علاقه فراوانی که به فیلمسازی داشتم فعالیت فیلمسازی خود را از سال ۹۷ از طریق انجمن سینمای جوانان آغاز کردم.

هدف از تاسیس این موسسات و برگزاری چنین فستیوال هایی چیست؟
- هدف از تاسیس چنین موسسه ای برای اینجانب در وهله اول شناسایی استعدادهای موجود بین جوانان کشور بوده است. و در جشنواره های برگزار شده بخش ویژه استعدادیابی نیز طراحی و به انجام رسید، و به امید خدا برگزیدگان از خدمات ویژه آموزشی این مرکز بهره مند خواهند شد.

 آیا جشنواره های هنری در سطح بین المللی هم برگزار خواهید نمود؟
- بله، با توجه به تجارب به دست آمده و وجود همکاران و عزیزانی که در این جشنواره بنده را یاری نمودند و باعث دلگرمی بنده بودند در نظر داریم در آینده نچندان دور، سطح جشنواره ها را به بین المللی ارتقا دهیم.

آیا از راهی که تا امروز طی کرده‌اید، راضی هستید؟
- بله، مسلماً پرداختن به اموری که سازگارترین حالت ممکن با روحیات اشخاص را دارد می تواند لذت بخش
 ترین سکانس از زندگی هر شخص باشد. ناگفته نماند این حس رضایت و هدفمندی بدون وجود یه گروه متعهد و دلسوز امکان پذیر نیست. خدا را شاکرم به خاطر وجود دوستان و همکاران در موسسه وسکه که در همه شرایط حامی و همراه بوده اند.

هدف از این گفتگو پرداختن به خبری است که این روزها منتشر شد. رونمایی از نمایشنامه Hidden Role and The Sin به نویسندگی محمدرضا خردمند که در کشور آلمان انجام شد. در این باره توضیح می دهید؟
- نمایشنامه نقش پنهان و گناه از جمله آثاری بود که مسئولیت ویراستاری آن را بر عهده داشتم و همانطور که عرض کردم یکی از اهداف موسسه کشف استعداد ها و معرفی آن ها در سطوح ملی و بین اللملی است. با توجه به اینکه نویسنده اثر جناب آقای محمدرضا خردمند از پیشینه هنری بسیار عالی برخوردار هستند وظیفه خود دانستم که تمام تلاشم را برای گرفتن نتیجه ای در خور این اثر انجام دهم.

چه ویژگی‌هایی موجب علاقه‌مندی شما به نمایش‌نامه محمدرضا خردمند شد؟
- فضای سورئالیسم این نمایشنامه
در کنار محوریت اصلی داستان که همان نقش منفی گناه بر پیکره زندگی است، بنده را شدیداً تحت تاثیر قرار داد و می تواند باعث تلنگری برای هر شخص باشد تا در مسیر صحیح قدم بر دارد. البته بنده بر این باورم که چنین آثاری بر قلب و روح هر خواننده ای نفوذ می کند چرا که یکی از بزرگ‌ترین دغدغه های انسانی را به تصویر کشیده و بنده هم از این امر مستثنی نبودم.

ترجمه اثر توسط اسما مویسات مترجم جوان ایرانی انجام شد. به دیدگاه شما آیا اعتماد به جوانان ریسک بزرگی نیست؟
- مسلماً انجام هیچ کاری بدون تجربه میسر نیست. اما متاسفانه امروزه برای انجام هر کاری از جوانان طلب یک رزومه قوی می‌کنند این در حالی است که این عزیزان هیچ مجالی برای فعالیت نداشته اند و جمع آوری سوابق کاری موفق تنها در گرو اعتماد
به این عزیزان و در اختیار قرار دادن تجارب و راهکارهای مفید به آنهاست.

فکر می‌کنید سطح کیفی نمایش‌نامه‌نویسان ایرانی در مقایسه با نویسندگان خارجی، چگونه است؟
- با توجه به اینکه تحصیلات بنده در مقطع کارشناسی زبان و ادبیات انگلیسی بوده آثار و نمایشنامه های متعددی را مطالعه کرده ام، خوشبختانه نویسندگان ایرانی نیز توانسته اند در عرصه نمایشنامه نویسی خوش بدرخشند و آثار ارزشمندی را ارائه کنند.

 سخن پایانی شما؟
-امیدوارم نگاه عمیق تری به هنر در کشور ما شکل گیرد و هنر جایگاه اصلی خود را پیدا کند و جوانان بتوانند با امید بیشتر به آن به عنوان یک حرفه نگاه کنند نه سرگرمی.
متاسفانه میزان حمایت از هنرمندان در ایران تقریباً نزدیک به صفر است و این امر باعث شده جوانان، کمتر به علاقه مندی های خود به شکل جدی تری بپردازند.
در پایان تشکر ویژه ای از شما دارم که راه را برای معرفی هنرمندان و افراد مستعد از طریق رسانه خود هموار ساخته اید

برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
 نمایشنامه «چهارراه خندق» با نگاهی به زندگی شهید برونسی رونمایی می‌شود | عکس در دهمین دوره تئاتر صاحبدلان در تالار رودکی نمایشنامه «چهارراه خندق» با نگاهی به زندگی شهید برونسی رونمایی می‌شود
نمایشنامه «چهارراه خندق» به قلم محمود فرهنگ با موضوع زندگی شهید برونسی در دهمین دوره تئاتر صاحبدلان در تالار رودکی رونمایی می‌شود. مایشنامه «چهارراه خندق» به قلم محمود فرهنگ با موضوع زندگی شهید عبدالحسین برونسی دوشنبه ۷ مهر در تالار رودکی رونمایی می‌شود.نمایشنامه «چهارراه خندق» به قلم محمود فرهنگ تازه ترین اثر از این نویسنده است که به دوران کودکی، جوانی و شهادت شهید می‌پردازد. به دلیل تاثیر بسزایی که امام هشتم (ع) در زندگی این سردار خط شکن، عارف، عاشق و دلاور دوران دفاع مقدس داشته بخشی از نمایشنامه به زندگی امام رضا(ع) نیز اشاراتی دارد. ...
دیدن ادامه ››

نمایشنامه «چهارراه خندق» به قلم محمود فرهنگ با موضوع زندگی شهید برونسی در دهمین دوره تئاتر صاحبدلان در تالار رودکی رونمایی می‌شود.

مایشنامه «چهارراه خندق» به قلم محمود فرهنگ با موضوع زندگی شهید عبدالحسین برونسی دوشنبه ۷ مهر در تالار رودکی رونمایی می‌شود.
نمایشنامه «چهارراه خندق» به قلم محمود فرهنگ تازه ترین اثر از این نویسنده است که به دوران کودکی، جوانی و شهادت شهید می‌پردازد. به دلیل تاثیر بسزایی که امام هشتم (ع) در زندگی این سردار خط شکن، عارف، عاشق و دلاور دوران دفاع مقدس داشته بخشی از نمایشنامه به زندگی امام رضا(ع) نیز اشاراتی دارد.
نام نمایشنامه «چهارراه خندق» برگرفته از حضور شهید برونسی در یکی از عملیات های دفاع مقدس است که به گفته شاهدان عینی برونسی مرد لحظه های جنگ، و حماسه ساز خندق در عملیات بدر بود.
«چهارراه خندق» توسط نشر بنیاد رودکی با برداشتی از کتاب خاک‌های نرم کوشک نوشته سعید عاکف به صورت نمایشنامه درآمده و منتشر شده است.
«خاک‌های نرم کوشک»، زندگی‌نامه و خاطرات شهید عبدالحسین برونسی، فرمانده تیپ ۱۸ جواد الائمه را روایت می‌کند که در قالب خاطراتی به نقل از خانواده و همرزمانش گردآوری شده است.
خاک‌های نرم کوشک تا اوایل ۱۳۹۸ به چاپ دویست و بیست و پنجم رسید. این کتاب با ارائه یک زندگینامه فشرده و مختصر از شهید برونسی به نقل خاطرات اطرافیان، آشنایان و همرزمان ایشان پرداخته و هفتاد روایت کوتاه و خواندنی از ابعاد شخصیتی و زندگانی این فرمانده نقل می‌شود.
متعاقب فرمایشات مقام معظم رهبری در جمعی که در تاریخ ۲۶ خرداد ۱۳۸۵  و با  معرفی و تاکید بر شخصیت اوستا عبدالحسین برونسی به مطالعه کتاب خاک‌های نرم کوشک توصیه فرمودند بسرعت در زمره آثار پر فروش و پر مخاطب  ادبیات دفاع مقدس قرار گرفت و به گفته ناشر تاکنون به زبانهای عربی، فرانسه و انگلیسی نیز ترجمه و در خارج از کشور منتشر شده است.
سردار شهید عبدالحسین برونسی متولد سال  ۱۳۲۱ در روستای "گلبوی" از توابع تربت حیدریه قبل از انقلاب اسلامی به کار سخت و طاقت‌فرسای بنایی مشغول بود و در کنار آن به خواندن دروس حوزوی نیز روی آورده بود تا اینکه بعدها به علت شدت یافتن مبارزات او زندانی و مورد شکنجه‌های وحشیانه ساواک قرار گرفت. با پیروزی انقلاب اسلامی زمینه‌های لازم برای رشد او مهیا شد و در جریان جنگ تحمیلی چنان لیاقت و کارآمدی از خود نشان داد که زبان‌زد همگان شد. او در تاریخ ۲۳ اسفند سال ۱۳۶۳ با مسئوولیت فرماندهی تیپ ۱۸ جوادالائمه(ع) در منطقه عملیاتی بدر به شهادت رسیده و پیکرش در منطقه عملیات بر جای می ماند. سال‌ها بعد در جریان تفحص شهدا پیکر ایشان شناسایی و در تاریخ هفدهم اردیبهشت ۱۳۹۰ در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در بهشت رضا(ع) در مشهد مقدس به خاک سپرده شد.

برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
خوردیم چو گنجشک به دیوار بلورین
پنداشته بودیم که این پنجره باز است

سید حسن حسینی
بهار تا خوندم یاد خودت افتادم:))
۶ ساعت پیش
نیلوفر
هر جا سخن از مسخره بازی به میان است نام منو تو میدرخشد:)))
:)))
۲ ساعت پیش
bahar
نیلوفر جان از شما چه پنهون تا این تک بیت رو دیدم کپیش کردم داشته باشم واس بعدترها...
فکر کنم همون قدر که من گربه دوست دارم تو گنجشک دوست داری:))))

عزیز دلمی تو😊😘😘
۲ ساعت پیش
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
مازیار فکری ارشاد درباره‌ی شب سیصد و شصت و ششم نوشت:
علی اتحاد در "شبِ سیصد و شصت و ششم" نمایش/ پرفورمنسی تعاملی با دخالت مخاطب در فرایند اجرا تدارک دیده است. جوهره اثر کابوس های بشری است. با آغاز نمایش مخاطب مستقیم وارد جهانی انتزاعی در ساحَتی کابوس گونه می‌شود که رهایی از آن آسان نیست. ضرباهنگِ کار اندکی کند است و می تواند تماشاگری که ناگزیر از ایستادن و راه رفتن و همراهی با بازیگران است را خسته و دلزده کند. اما اگر مثل من با رویا و کابوس گرفت و گیرِ اساسی و شخصی دارید، بخشی از وجود خود را در این اجرا خواهید یافت.
"شبِ سیصدو شصت و ششم" تنها شنبه شب ها ساعت هشت در محوطه فرهنگسرای نیاوران اجرا می شود.


مازیار فکری ارشاد روزنامه‌نگار، منتقد سینما و تئاتر
برکه بذری و گیز طاهایی این را دوست دارند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
Janan.art
درباره فیلم‌تئاتر مخاطب خاص i
این نمایش رو سال ۹۲ در کافه ی تئاتر شهر دیدم اون سال ها بسیار برام جالب بود بازیگران خوبی داشت کار که از بین اونها آقای جواد نمکی مدتهاست خبری ازشون نیست امیدوارم باز ببینمشون روی صحنه ی تئاتر...کلا اجرای کافه ای متوسطیه اما برای من بسیار خاطره انگیز بود دیدن مجددش. ممنونم از سایت تیوال به خاطر قرار دادن این فیلم تئاتر
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
M2727
درباره فیلم‌تئاتر دامپزشکی i
نمایش دامپزشکی به نظر بنده در بخش های صحنه و لباس بسیار ضعیف عمل کرده بود
متن نمایش دچار مشکلات ساختاری بود
بازیگران نقش مادر و پدر از جهت سنی برای نقش هایشان جوان بودند اما تمام بازی ها نسبتا خوب و یکدست بود
در سایر جوانب کار هم مانندکارگردانی (به جز هدایت و یکدستی نسبی بازی ها) نور ، موسیقی،گریم و ... نکته ی حائز اهمیتی به چشم نمیخورد ...
از جهت کیفیت صدا و تصویر(فیلم)اما خوب بود ...
در کل کار و اجرای متوسطی بود بنا به نظر و سلیقه ی شخصی من
خسته نباشید به تمام عوامل این کار و به امید دیدن آثار درخشان از این گروه جوان در آینده ای نزدیک
شاهین این را دوست دارد
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
معلق میان خواب و بیداری
تاریکی و نور
و من سیال بودم لابه لای صداها
صدای رویاها ... کابوس ها
اثری که کبوتر خیال را در شب سیصد و شصت و ششم پرواز می‌دهد
حتما ببینید
سپاس از تعبیر زیباتون ♡
۱۶ ساعت پیش
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
بهترین تئاتر نیهیلیستی که چند وقت اخیر دیدم و افسوس تئاتر مضحکی مثل عشق روزهای کرونا باید در تالار وحدت اجرا شود و این تئاتر اینجا.....این اجرا واقعا مخاطب را به فکر فرو می برد تا درباره ی بردگی مدرن و مفهوم تحقیر بیشتر بیشتر بیندیشد....فقط کاش دز مردسالاری اش کمتر می بود و شاهد توافق زن و مرد برای ازار دو دوست کمدی می بودیم که در بیشتر صحنه ها اینگونه بود اما غیر قابل فهم بود چرا وقتی مرد گاهی همسرش را تحقیر می کرد ، زن که روحیه ای تهاجمی و بیمار داشت و بیشتر آزارگر بود چرا این تحقیر را می پذیرفت و اعتراض نمی کرد... حضور خدای نمایش هم جالب بود و این تصور به ذهن می آمد که شاید خود این زوج اصلی هم در کمدی دیگر قرار دارند؟
بله موافقم و به نکته خوبی اشاره کردین؛
کارکرد رفتاری شخصیت زن یعنی اودیل از متن اصلی راسوو فاصله گرفته و شکافی دیالکتیک ایجاد شده بخاطر دراماتورژی نسبتاً شتابزده و طرح برخی اتفاقاتی که در متن اصلی نیست. در اینجا بنظر میرسد زن نیز مطیع و برده مرد قصه یعنی ژک است.
۲ ساعت پیش
جناب عزیزی عزیز
با درود خدمت حضرتعالی
به نظر می رسه وقفه کارگردان ( خدای نمایش) که شبیه
گروه های همسرا در تئاتر اپیک، کارکردی فانتزی داشته
باشه.. اگر در انیمشن کودکان صبح ها خورشید با خمیازه
بیدار میشه و برای بزرگسالان اتفاقی خنده دار هست، اما
برای کودک باور پذیر... ... دیدن ادامه ››
نوعی از مضحکه که به صورت فانتزی اجرا می شود، و نیتش
تحریک احساسات تماشاچی نیست، کارگردان نمی خواهد
دوگانه خوب و بد بسازد، بلکه می خواهد یادآوری کند که
با یک نمایش روبرویم و فانتزی و سورئال... این مسیر
کالازدگی سرانجامی اینچنین دارد...

فیلم عصر جدید چاپلین به خصوص سکانس های
خوردن غذای چاپلین و ماندن در چرخ دنده های
خط تولید یکی از فیلم های پیشرو در نقد سبک
زندگی امروزی است که سورئال- فانتزی را در
زندگی رئال نشان می دهد...
۱ ساعت پیش
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
تیوال عزیز یک پیشنهاد

چندی پیش با دوستانم به سالن تئاتری رفتیم و بعد از اون می‌خواستیم کافه‌ای در اون نزدیکی پیدا کرده و دمی بیاساییم.

یاد این افتادم که در یک حرکت جدید و جالب تحت عنوان "دور وبر" سعی شده تا کافه‌های نزدیک به سالن‌ها نوشته بشه،

ولی در خصوص اون سالنی که ما رفته بودیم کافه‌های پیشنهادی فوق‌العاده بی ربط بود از نظر مکانی،

ما نزدیک فاطمی بودیم و یکی از کافه‌های پیشنهادی دور و بر در ایرانشهر ! :)) و خلاصه اینکه کافه‌های اون دور و بر رو در بر نداشت.

اگر این سیستم پولی ... دیدن ادامه ›› است و حالت تبلیغی داره که هیچ ولی اگر واقعن قراره کافه‌ها و ... اطراف محل سالن‌ها رو نشون بده پیشنهاد می‌کنم اجازه اضافه کردن این مکان‌ها رو به کاربران بدید تا هرچه سریع‌تر این قسمت دور و بر کاربردی بشه و بشه ازش استفاده کرد.

ارادتمند
شاهین
جالبه که در خیلی مواقع میزان‌مکان کافه رو‌ زده ۶۵ متر اما حداقل ۵۰۰ متر فاصله ست 🙄☺️
۱۷ ساعت پیش
نیلوفر ثانی
جالبه که در خیلی مواقع میزان‌مکان کافه رو‌ زده ۶۵ متر اما حداقل ۵۰۰ متر فاصله ست 🙄☺️
:)) پس اونی رو که میزنه 1.5 کیلومتر احتمالا خارج شهره دیگه :)‌)
۹ ساعت پیش
شاهین
:)) پس اونی رو که میزنه 1.5 کیلومتر احتمالا خارج شهره دیگه :)‌)
:))) گاهی هم حدودی درسته اما کلا زیاد نمیشه روی اون مسافت داده شده حساب کرد
بیشتر کافه های اون محدوده رو رصد می کنه و معرفی می کنه
۳ ساعت پیش
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
توصیه به کسانی که ندیده اند: احتمالِ پشیمانی از دیدنِ این تیاتر با توجه به این دلایل وجود دارد: 1-متنِ به-قدری گیرا، ذهنی و انتزاعی است که نیازی به دیدنِ این کار حس نمی-شود و شنیدن-ش کافی می-نماید 2- نزدیکیِ ناخودآگاهِ تماشاگران به یکدیگر هنگام دیدنِ اثر 3- سرِپا ایستادن در اکثرِ اوقاتِ نمایش
سوادِ من: جزئی
می-تونم بگم که متنِ کار رو واقعاً دوست داشتم و تویِ ذهن-ام لحظه-به-لحظه باهاش پیش می-رفتم و جزئیاتِ جذابِ خواب-هایی که تعریف می-شد در لحظاتی می-تونست حتا مو رو بر تنِ آدم راست بکنه.
اما هرچه که فکر می-کنم می-بینم که لذتِ شنیدنِ صدایِ ضبط-شدة این کار، بدون دیدنِ هیچ صحنه-ای، نه تنها کمتر از دیدن-اش نیست، بلکه به گمانِ من بیشتر هم هست. متن، که به تعریفِ رویاهای گوناگونی می-پردازه، به قدری خیال-پردازانه و جزئی-ست که من واردِ دنیای ذهن و تصورِ خودم می-شدم و لحظاتِ کوتاهی اصلاً یادم می-رفت که در حال تماشای یک "نمایش"-ام. حتا در اواخرِ کار، وقتی که چشم-هام رو برای چند دقیقه بستم، دیدم که از کار لذتِ بیشتری می-برم؛ نه اینکه اشکالی در بازیگری باشه، یا کوتاهی-ای از سمتِ کارگردانی بخواد رخ بده، بلکه ذاتِ متن از نگاهِ من اینطور می-طلبید.
به نظرم چیزی که می-تونست اجرای رو از حالتِ "شنیدنی" به "دیدنی" تبدیل بکنه، وجودِ یک-سری صدای پس-زمینه بود که فضایِ خواب و ترس و ... را القا بکنه؛ که با توجه به اینکه اجرا در فضای باز بود، این امکان ظاهراً وجود نداشت.
اگر این اجرا با هدفِ جلوگیری از انتشارِ کرونا در فضایِ باز اجرا می-شه، با توجه ... دیدن ادامه ›› به نحوة ایستادنِ تماشاگرها نسبت به همدیگه، به هدفِ خودش اصلاً نرسیده و بهتر آنکه داخلِ سالن می-بود؛ تا هم فاصله-ها حفظ بشه و هم از امکاناتِ صوتیِ سالن استفاده.
صحنة موردِ علاقه: خزیدنِ بازیگرها از بلندی به پایین (اوایلِ بازگوییِ خوابِ مادربزرگ و مردِ هندی)
سپاس از شما برای حضورتان و به اشتراک گذاشتن یادداشتان درباره اجرا
۲۱ ساعت پیش
برکه بذری
سپاس از شما برای حضورتان و به اشتراک گذاشتن یادداشتان درباره اجرا
درود بر شما
پیشنهاد می‌کنیم برای فعالیت بهتر شما به عنوان یک فعال هنری، در کانال خود با بهره از منوی سه نقطه کنار اسمتان درخواست مالکیت کانال را ثبت نمایید.
۷ ساعت پیش
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
هیچ توجهی نشده بود به اینکه تماشاچی باید کل نمایش سرپا بایسته، دید بعضی جاها ضعیف بود به صحنه نمایش،
من موضوع رو اصلا دوست نداشتم، کلا نمایش رو توصیه نمی کنم.
ما وسط نمایش مکان رو ترک کردیم.
فاطمه معصومی و پویا این را خواندند
لیلا آزاده، امیر مسعود و نیلوفر ثانی این را دوست دارند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
چند روز پیش پوستر نمایش نیلوفر آبی حمید امجد رو تو کافی شاپ تاتر شهر دیدم و یاد اونروزها و بهترین نمایش همه عمرم افتادم و صد آه و افسوس که دیگه این نمایش تکرار نشد ترکیبی از صحنه پردازی و دکور رضا کیانیان و کارگردانی و نویسندگی حمید خان امجد و بازی بینظیر بهروز بقایی و پرستو گلستانی ، ترکیبی که بعد از بیست سال هنوز مثلشو ندیدم، از دوستان آیا کسی فیلمی لینکی چیزی از این اجرای قدیمی سراغ داره؟ البته احتمالش یک هزارم درصده اما بازم پرسیدنش بهتر از نپرسیدنشه
تمدید مهلت ارسال آثار برای حضور در «خیابان تئاتر ایران» | عکس تمدید مهلت ارسال آثار برای حضور در «خیابان تئاتر ایران»
بنا به درخواست متقاضیان مهلت ارسال آثار برای شرکت در بخش «اجرا»ی برنامه «خیابان تئاتر ایران» تا روز چهارشنبه ۳۰ مهرماه تمدید شد. به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی، مهلت ارسال آثار برای شرکت در بخش «اجرا»ی برنامه «خیابان تئاتر ایران» بنا به درخواست متقاضیان تا روز چهارشنبه ۳۰ مهرماه تمدید شد. مطابق زمان‌بندی‌ای که پیش از این اعلام شده بود مهلت شرکت در بخش «مسابقه طرح و ایده» این برنامه تا روز یکشنبه ۲۰ مهرماه است. متقاضیان شرکت در برنامه «خیابان تئاتر ایران» می‌توانند مطابق آن‌چه ...
دیدن ادامه ››

بنا به درخواست متقاضیان مهلت ارسال آثار برای شرکت در بخش «اجرا»ی برنامه «خیابان تئاتر ایران» تا روز چهارشنبه ۳۰ مهرماه تمدید شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی، مهلت ارسال آثار برای شرکت در بخش «اجرا»ی برنامه «خیابان تئاتر ایران» بنا به درخواست متقاضیان تا روز چهارشنبه ۳۰ مهرماه تمدید شد. مطابق زمان‌بندی‌ای که پیش از این اعلام شده بود مهلت شرکت در بخش «مسابقه طرح و ایده» این برنامه تا روز یکشنبه ۲۰ مهرماه است.

متقاضیان شرکت در برنامه «خیابان تئاتر ایران» می‌توانند مطابق آن‌چه در فراخوان آمده است و چهارشنبه ۲۵ تیرماه ۱۳۹۹ منتشر شد، از طریق «بخش ویژه خیابان تئاتر ایران» در تارنمای ایران‌تئاتر به نشانی http://theater.ir اقدام به ثبت تقاضای خود کنند. به این منظور لازم است ابتدا ۵ نسخه لوح فشرده حاوی فایل تصویری نمایش به همراه چند عکس باکیفیت از نمایش را به دبیرخانه این رویداد (دبیرخانه دائمی جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان) پست نموده و کد رهگیری پست را در فرم تقاضا وارد نمایند.

«خیابان تئاتر ایران» در راستای حمایت از آثار هنرمندان تئاتر خیابانی کشور با رویکرد استمرار ارتباط شهروندان با تئاتر و به‌ویژه نمایش‌های خارج از صحنه‌های مرسوم برگزار می‌شود و در کنار بخش «اجرا» با زیرمجموعه‌های «آزاد»، «نمایش‌های آیینی و سنتی» و «نمایش‌های کودک و نوجوان» و بخش «مسابقه طرح و ایده» شامل «کارگاه‌های آموزشی» نیز هست.

برنامه «خیابان تئاتر ایران» با توجه به برگزار نشدن جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان به شکل مرسوم در سال جاری به جهت تبعات شیوع ویروس کرونا، توسط اداره‌کل هنرهای نمایشی و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با همراهی انجمن هنرهای نمایشی ایران و انجمن هنرهای نمایشی استان کردستان برگزار می‌شود.

خبر
درباره نمایش غرب حقیقی i
امروز باید با دیدن تئاتر به شعارهایی که درباره حیات صحنه داده ایم عمل کنیم! | عکس محمد چرختاب بازیگر نمایش "غرب حقیقی":امروز باید با دیدن تئاتر به شعارهایی که درباره حیات صحنه داده ایم عمل کنیم!
محمد چرختاب که این روزها با بازی در نمایش "غرب حقیقی" به کارگردانی امید سعیدپور روی صحنه است در گپی کوتاه از حال و احوال این روزهای تئاتر گفت. این بازیگر و کارگردان تئاتر که در 8 سال گذشته علاوه بر کارهای تصویر و تدوین و نمایشنامه خوانی ، حضور در چند دوره جشنواره شکسپیر فرانسه ، دو دوره جشنواره فلباخ آلمان و کشور ترکیه را به صحنه تئاتر حرفه ای تهران ترجیح داده درباره حضورش در نمایش غرب حقیقی گفت: امید سعیدپور را از قبل می شناختم. با انرژی، نشاط و نوع نگاهش آشنا بودم. پیش از این چند بار قرار بود با هم کار کنیم که به سرانجام نرسیدند و من می دانستم که قصد دارد این نمایش را روی صحنه ببرد. ...
دیدن ادامه ››

محمد چرختاب که این روزها با بازی در نمایش "غرب حقیقی" به کارگردانی امید سعیدپور روی صحنه است در گپی کوتاه از حال و احوال این روزهای تئاتر گفت.

این بازیگر و کارگردان تئاتر که در 8 سال گذشته علاوه بر کارهای تصویر و تدوین و نمایشنامه خوانی ، حضور در چند دوره جشنواره شکسپیر فرانسه ، دو دوره جشنواره فلباخ آلمان و کشور ترکیه را به صحنه تئاتر حرفه ای تهران ترجیح داده درباره حضورش در نمایش غرب حقیقی گفت: امید سعیدپور را از قبل می شناختم. با انرژی، نشاط و نوع نگاهش آشنا بودم. پیش از این چند بار قرار بود با هم کار کنیم که به سرانجام نرسیدند و من می دانستم که قصد دارد این نمایش را روی صحنه ببرد. بنابراین وقتی بازی در این کار را پیشنهاد داد پذیرفتم.

وی ادامه داد: به شخصه این نمایشنامه و فضای حول انگیز شپارد در این متن را دوست داشتم. احساس می کردم تماشاگر از شکل رابطه این دو برادر لذت می برد. اشتباه هم نکرده بودم. امروز فکر می کنم کار جذابی شده است و به لحاظ روابط عاطفی اتفاق های خوبی روی صحنه شکل می گیرد.

چرختاب درباره تفاوت سنی دو برادر در این نمایشنامه گفت : شپارد آن ها را با یک دهه اختلاف سنی توصیف کرده است بنابراین در بازی نیز به لحاظ درونی و رفتار روی صحنه ، همین طور در نوع ارتباط با آستین؛ نقش مقابلم، تلاش کرده ام این اختلاف سنی در محدوده یک دهه باشد.

وی پرهیز از کلیشه های رایج بازی نقش های غربی را یکی از نکات مهم در بازیگری دانسته و افزود: بسیاری از بچه های دهه و دوران من ، یک سری اسلوب و آموزه های ابتدایی را برای چنین نقش هایی وام می گیرند و کارشان را بر آن بنا می کنند. برای من این مسیر از خواندن و خواندن و خواندن متن، درک ویژگی های نقش و شباهت هایی که به ویژگی های من دارد شروع می شود. آرام آرام کاراکتر با ویژگی های من مناسباتی پیدا می کند و اجازه می دهم نقش در منی که هستم به عرصه برسد. خیلی دنبال ادا و حرکت های کلیشه ای نیستم.

این کارگردان تئاتر ادامه داد: فرقی نمی کند شما چه نمایشنامه ای را کار کنید چون تا ویژگی های خودتان را در نقش نیابید و به نسبت های مورد نیاز اجرا ، درصد هر یک را افزایش و کاهش ندهید بازی قابل قبولی نخواهید داشت. گاهی از دوستان می پرسم آیا مطمئن هستید که آدم های دو هزار سال قبل ، آدم های نقاط مختلف زمین این طور که شما نشان می دهید رفتار می کرده اند و حرف می زده اند؟ هر کاراکتر ویژگی هایی دارد که با ویژگی های انسانهای دیگر وجه اشتراک دارد و معتقدم اگر امکانات روحی ، فکری و ذهنی خود را گسترش بدهیم می توانیم آن آدم ها و ویژگی ها را به درستی درک کنیم. و همین نکته است که دست بازیگر را باز میگذارد که رنگ آمیزی شخصیت را بدست آورد.

محمد چرختاب با اشاره به آخرین کاری که به جشنواره فرانسه برده گفت: دو سال قبل اثری را به جشنواره ای در فرانسه بردم که اکثرا بازیگران جوان در آن حضور دارند. اما یکی از بازیگران من با مشکل ویزا برخورد کرد که مجبور شدم با بچه های جوان فرانسه کار کنم. تجربه ای به شدت لذت بخش بود. نوع نگاه آنها به تئاتر و انرژی که برای کار می گذارند بی نظیر است. قبل و بعد از تمرین 4 ، 5 ساعته ، تمام وقتشان را به کار روی متن و خواسته های کارگردان اختصاص می دادند. جلسه تمرین بعد می دیدم که کاملا آماده ، تمرین کرده، دیالوگ ها را حفظ کرده و با ایده برای ادامه حاضر شده اند.

او درباره تفاوت فرهنگی هنرمندان و مخاطبان کشورهای دیگر با جامعه تئاتر ایران صحبت کرده و در بخشی از صحبت هایش گفت: مخاطبان تئاتر بدون پیشداوری و قضاوت، بدون رو کم کنی و دعوا بر سر اینکه ما بهتریم و یا بدون چاپلوسی برای افراد خاص به تماشای تئاتر می نشینند. تئاتر می بینند از آن لذت می برند و با قواعد اولیه و ریشه ای تئاتر ارتباط برقرار می کنند. آنجا تو با مخاطب زلال طرف هستی و بس.

در بخش پایانی این گفت و شنود چرختاب به تلاش گروه های جوان تئاتر برای باز ماندن سالن ها اشاره کرده و گفت: گروه های جوان تئاتر با آگاهی نسبت به شرایط موجود و رعایت پروتکل های بهداشتی فعالیت خود را از سر گرفته اند و حال نوبت همه آنهایی است که سال ها شعار حیات صحنه و بقای تئاتر داده اند. امروز همان روزی است که باید با حضورشان در سالن ها و دیدن کار این گروه ها به شعار هایشان عمل کنند و قدمی برای ادامه حیات تئاتر بردارند. مطمئن باشید که سالن ها انقدر فضای خالی دارند که فاصله اجتماعی که هیچ، بسیار بیشتر از آن رعایت می شود.

پویا این را خواند
پوریا صادقی این را دوست دارد
واحد خبر عزیز،
این اقای چرختاب، همون محمدرضا چرختاب هستن؟ نمایش جان و جو؟
پوریا صادقی
واحد خبر عزیز، این اقای چرختاب، همون محمدرضا چرختاب هستن؟ نمایش جان و جو؟
با محمد چرختاب با نمایش جان و جو آشنا شدم. یکی از نمایش های خوب ۹۸ بود. سه بار دیدم. بعد از یکی از اجراها و در جلسه ای که در مور‌د نمایش در سالن کاج برگزار شد هم کمی گپ زدیم. با اینکه معاشرت دلپزیری نبود، ایشون رو ادم پر دانش، اهل عمل و بی ریایی دیدم. و در قسمت هنرمندان محبوب ذهنم جا پیدا کرد.
امیدوارم در این نمایش هم بدرخشید آقای چرختاب عزیز و ممنونم که صحنه تئاتر رو روشن و گرم نگه میدارید.
۱ ساعت پیش
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
تئاتر خیلی خوبی بود و معلوم بود روش کلی کار شده.
موضوعش و داستانش از قصد آزاردهنده بود و از قصد ریتم نسبتا کندی داشت کار.
هر چند که بخاطر موضوع و ریتم، حس خوبی نداشتم در حین اجرا ولی الان کاملا راضیم که دیدم کار رو.
یه تئاتر مدرن با بازیابی فوق العاده و موضوع ناب که مشابهش رو اصلا ندیدم.
دیدنش رو به همه توصیه میکنم.
آذین حجازی، فاطمه معصومی و حسین تاجیک این را خواندند
جعفر میراحمدی و پویا این را دوست دارند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
شنای قورباغه: استیل خوب - پیشروی کم
بین یه عالمه ماهی نوشته امیر دلفانی اثری است که به پدیده جنگ و عواقب آن می پردازد. 5 جوان با تشکیل اتحادی برادرانه سرنوشتشان را به هم گره می‌زنند سرنوشتی که برای 4تای آنها مرگ زودهنگام و یکی دیگر اعتیاد رقم خورده است. کاربرد لباسهای یکدست سفیدِ تداعی‌گرِ کفن و یا روح به بازگویی این سرانجام کمک کرده است و در مقابل برای کاراکتری که هرچند به زمین افتاده همچون جنازه با ملحفه ای پیچیده شده زندگی بدتر از مرگِ اعتیاد را به تصویر می‌کشد.
نمایش به گونه ای شروع می شود که گویی بازیگران در اعماق آب شناورند تعلیقی زیبا و حسی که با طراحی نور ، افکتهای صدا ، موزیک و بازی خوب بدن ها خلق می شود. شناوری در آبی که با توجه به حضور شط و بازیهای کودکانه کنار آب و بازگشت دوباره در هنگامه جنگ به آن به عنوان مرز با دشمن، معنا پیدا می‌کند.
اجرا با تمپویی مناسب و منسجم پیش می رود تا جایی که تماشاگر را چسبیده به صحنه تا آخر حفظ می‌کند، هرچند بخشی ازین چسبیدگی می‌تواند حاصل تلاش تماشاگر بر تمرکز به درک داستان و گره گشایی باشد لیکن از جذابیتهای بصری صحنه و بازی های روان بازیگران نمی‌توان گذشت.
متن اما دچار تشتت در تک گویی های هذیانی پی در پی است که کمک زیادی به بیان قصه نمی کند؛ شخصیت پردازی ها به صورت همگن و یکنواخت صورت نگرفته و کاراکتر برخی تاحدی ناشناخته باقی می ماند و از سویی چرایی سرانجام های هریک از جوانها با توجه به روایتهای داستان، گنگ و تاحدی باورناپذیر ... دیدن ادامه ›› می‌نماید.
در ادامهء حرکات ریتمیک و دورانی و خوش استیل در اجرا ، چرخش چرخ و فلکی ، کودکانه وسرخوشانه با همراهی و هماهنگی موسیقیِ دلنشین، پایانی چشم نواز را رقم می‌زند.
دلفانی با تلفیق متریال نور ، دکور، لباس، موزیک، بدن و کلام ، تصویری دیدنی را به نمایش می گذارد و چنانچه متن و قصه نیز همپای اجرا پیش می رفت نمایشی بی نقص رقم می‌خورد.
لطف شماست و نقدتون به جا . امید که در تجربه های دیگر نقایص کمتر بشه
amir98
لطف شماست و نقدتون به جا . امید که در تجربه های دیگر نقایص کمتر بشه
به سهم خودم ممنونم از شما که با همه سختی ها و مشقات، پر انرژی حضور دارید و منتظر و چشم به راه کارهای جدید شما هستم.
۱۰ ساعت پیش
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
خرید بلیت روز های تازه این نمایش به کارگردانی امید سعیدپور و تهیه کنندگی پرویز پرستویی و با بازی محمد چرختاب، امید سعیدپور و شادی امیری امروز (۶ مهر) ساعت ۱۲ آغاز می شود.
فاطمه معصومی و پویا این را خواندند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید