تیوال تئاتر
S3 : 23:39:54
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال

 

خلاقانه و با کیفیت بود
اما جدا از تعریف و تمجید ها در ابتدا میگم که شاید برای مخاطب تازه کار مناسب نبود و البته این به نظر من نقص به حساب نمیاد. اما برای طرفداران نمایش ها و داستان های نسبتا رازآلود شاید بشه گفت که متن و نحوه اجرای اون جذابیت هایی داشت.
اگر نخوام نمایش رو لو بدم تنها توصیه که می تونم داشته باشم اینکه که با ذهن باز به تماشا بشینید و به نکات کوچک و بزرگ توجه کافی داشته باشید. که البته این به معنی خسته کننده بودن نمایش نیست و فقط در کنار جذابیت های عمومی نیاز به همراهی هم داره.
تا انتهای نمایش داستان کلی از نگاه تماشگران پنهان نگه داشته شده بود و فرم پیچیده ای که داشت حالت مرموز و جالبی به نمایش داده بود. البته این غیر قابل پیش بینی بودن داستان حالت کلیشه یا تکراری نداشت و تماشاگر رو با خودش هم سو می کرد. به صورتی که در بازه های مختلف ... دیدن ادامه » حدس های متفاوتی رو در ذهن ایجاد می کرد که خودش به ساخت تصویر ذهنی شخصی برای هر مخاطب کمک می کرد.
بازی ها مناسب بود و به نظرم کارگردان در بازیگردانی موفق بوده
در مجموع نمایش بسیار خوبی بود و خسته نباشید میگم به همه تیم


برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
*مریم*
درباره نمایش برداشتن i
گروه محترم اجرایی، با توجه به اینکه برنامه شروع اجراها چند بار تغییر کرده و هماهنگی برای دیدن این نمایش، مقداری به سختی انجام شد، میخوام خواهش کنم در صورت امکان تخفیف پلاس رو برای روزهای آینده هم لحاظ کنید. ممنونم
دایِه* این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
عرفان
درباره نمایش کات داگ i
نمایش خلاقانه ای بود.تبریک میگم به کارگردان برای جسارتی که داشتن تو این اثر.خب مسلما وقتی یه ریسکی انجام میشه ممکن اون امکان کارکرد خودشو نداشته باشه و چیزی به کار اضافه نکنه که در مورد این.نمایش هم بعضی لحظات صادق بود به نظر من.ولی درکل لذت بردم.خسته نباشید.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید

در تئاتر , نمایشنامه با تعریف داستان ، معنا می شود. این مفهوم ، خط پررنگی را در تمایز روایت یک داستان در مقابلِ بازگویی تکراریِ اخبار روزنامه ها و واقعه نویسیِ صِرف,ترسیم می کند. بستر داستان یعنی ایجاد تصویرهای کنار هم ؛ این عنوان نه در دایره تیتر جراید می گنجد و نه حتی خاطره گویی های یکنواخت را شامل می شود. از طرفی قراردادن یک موضوع اجتماعی با درون مایه جنایت در ظرف تئاتر ،کار ساده ای نیست؛ اینکه چگونه نمایش از پس این موضوع بر بیاد که هم بتواند از کلیت ماجرا به اندازه، سخن بگوید و هم بتواند توجه مخاطب را به یک روایت تلخ جلب کند ، مهارتی دوچندان می طلبد . فالش خوانی در چهارراه فخرآباد ، بازگویی ای جذاب از یک ماجرای اسیدپاشی است . نمایش با ترکیبی از دیالوگ و مونولوگ به جلو حرکت می کند و از همان ابتدا به مخاطب می گوید که موضوع ، یک پرونده فجیع مجرمانه ... دیدن ادامه » است و اینجاست که تماشاگر می خواهد بفهمد این ماجرا چگونه اتفاق افتاده و متهم اصلی کیست .
نقطه کامیابی در این تیاتر انتخاب بازیگرانی مسلط اما شناخته نشده و متنی که به شدت ساده اما روان نوشته شده ، می باشد.سه بازیگر هر یک در جای خود قرار گرفته اند و دیالوگ ها از زبان شخصیت بیرون آمده است نه از زبان بازیگر یا نویسنده . متن لکنت ندارد و این روانی در بازگویی ماجرا در تمام دیالوگها جای و ساری شده است . اضطراب شادی ( نیلوفر وهاب زادگان ) در تعریف ماجرای مادرش آن قدر قابل باور منتقل می شود که گویی همه اینها در برابر چشم مخاطب اتفاق افتاده است . پخش جملاتی از طریق پروژکتور در نمای پشتی بازیگران جهت تزریق اطلاعات و زمان و مکان و اکنونِ داستان نیز ایده جالبی است . "مواظب بطری های خود باشید" عبارتی است که چندین باره در این اجرا تکرار می شود و این جمله در ارتباط مستقیم با سادگی کل جریان است که در یک روز معمولی ، فردی آدامس بر دهان و بطریِ اسید بر دست می خواهد ادامه زندگی یک نفر دیگر را به گونه ای متفاوت رقم بزند و این گویی طعنه ای است که پرونده های اسیدپاشی ادامه دار هستند و تا وقتی فکری اساسی به حال آنهایی که درگیر دردهای عمیق اند نشود، بازی با بطری ها برای انتقام باز هم ادامه خواهد داشت. این که شادی تعریف می کند در صحنه اسیدپاشی، به زن زل زده بود و نگاهش را از زجرکشیدن او و متلاشی شدن اجزای صورتش برنمی داشته، نشان از تازه بودن حس انتقام در او و حل نشدن بحران های روانیش است حتی اگر این حس با دلسوزی و پشیمانی همراه بوده باشد.اوج توانایی شادی در بازگویی صحنه ای است که در خواب و بیداری متوجه خیانت پدرش از طریق روی اسپیکر رفتن مکالمه تلفنی پدر با معشوقه اش می شود .علاوه بر توانایی نویسنده در خلق این صحنه کلیدی ، بازی درخشان شادی و تداعی آن لحظه که تمام جزییات حتی صدای ویولن را به یاد داشته از صحنه های فراموش نشدنی این اجرا است.
در این کار، تماشاگر با اجرایی شلخته و بی نظم یا تمرین نشده روبرو نیست. هادی احمدی ، در نقش مهدی و میلاد بانگی در نقش بهرام، سوار بر ماجرا ، روایت را پیش برده اند و با ترسیم گذشته و فضاسازی همراه با جزییات ، فالش خوانی را با روایتهایی که از خط باورپذیری داستان بیرون نزده است ، ادامه داده اند .
برپایه متن ،دیوار علت و معلولی این داستان به گونه ای چیده شده است که آجر اضافی ای در آن دیده نمی شود اما با توجه به پایانی که برای نمایش در نظر گفته شده است ، شاید گسترش این دیوار و اضافه کردن اطلاعات درباره سایر شخصیتهای درگیر ماجرا می توانست تسلط بیشتری را به مخاطب بدهد تا بتواند نقاط کمتری از ابهام را در این نمایش ببیند .
طراحی صحنه کار به نوعی طراحی شده تا تداعی گر محلی برای روایت کل اتفاق ، خانه مهدی و پارک باشد . شاید می شد از عناصر دیگری در پرداختن این موضوع استفاده کرد .البته می توان احتمال داد که در پشت سادگی چیدمان طراحی شده باز هم این تفکر وجود دارد که وقوع یک جنایت حتی اگر منجر به قتل مقتول نشود، همین قدر ساده می تواند در یک لحظه اتفاق بیفتد و همان لحظه همه چی را تغییر دهد و یک عمر باقیمانده از زندگی قربانی را با زجری چندبرابر همراه می کند.در واقع اگر طراحی صحنه را متشکل از دو عنصر اصلی ِ فضای فیزیکی و احساسی ناشی ازمعماری ، چیدمان و نور بدانیم ، فضای فیزیکی این نمایش به واسطه کاربرد یک کاناپه ساده ،محیط مرموز و ترسناک ماجرا را به خوبی انتقال داده و در بخش تمرکز روی فضای احساسی ، نورپردازی، هیجان را تزریق کرده است و تنها در زمینه توجه به جزییاتی مانندِ وسایل دیگر در محیط ، ضعیفتر عمل کرده که با اضافه کردن عناصری چند و توجه به ریزه کاری های طراحی داخلی می توانست در راستای مسیر داستان، مفیدتر واقع شود.
سکوت در برابر بزه کاری های اجتماعی آن هم در مواردی چون اسیدپاشی که در ردیف جنایت قرار می گیرد ،کمکی به تمام شدن این کابوس نمی کند . پرداختن به جنبه های متخلف این ماجرا روشنگری می آفریند تا شاید در بستر همین آگاهی ،اجتنابی عظیم در ارتکاب آن صورت گیرد. فالش خوانی در چهارراه فخر آباد با عمیق شدن در واکاوی این بزه، تلاشی رو به جلو محسوب می شود. البته که تیاتر به تنهایی شاه کلیدی نیست که بتوان از پس توقف وقوع این عمل مجرمانه بربیاید و مطمینا نهادهای اجتماعی،قانونی و فرهنگی با نگاهی روانشناسانه و علمی باید این موضوع را واکاوی کنند و به اشتراک ،شاه کلیدی جهت توقف چرخه خشونت بسازند. با این وجود نمی توان از تاثیری که هنر و به ویژه تیاتر در پرداخت به موضوعات اجتماعی دارد چشم پوشید، چرا که اگر بتواند تنها روی یک مخاطب تاثیری جهت تغییر جهان بینی او بگذارد، یعنی در مسیر رسالت خود قرار گرفته است.

دایِه* این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
امشب مهمان نمایش مرگ دیوانه بودم. از گروه اجرایی بابت دعوت ممنونم.
وظیفه ی خودم میدونم که برای پیشرفت گروه اجرایی و عوامل نقد صادقانه بکنم.
به نظرم متن نمایشنامه کاملا خام بود. نمایش های مستقل زیادی دیدم اما بازی های نمایش امشب جز ضعیف ترین بازی هایی بود که دیدم. بازیگر نقش مرگ رو واقعا نمیدونستم چجوری قبول کنم. هم بد بازی کرد هم غیر قابل باور. لباس شخصیت مرگ رو اصلا دوست نداشتم. سایر لباس ها اوکی بود. گریم ها نیز از نظرم قابل قبول نبود. دکور کاملا نامربوط بود به همه چیز. موسیقی ها خیلی نخ نما و تکراری و نابجا بودند. دیالوگ ها و لحظه هایی که قرار بود تاثیرگذار باشه اصلا در نیومده بود. نورپردازی نسبت به المان های دیگه خیلی بهتر بود. پرش های زمانی رو دوست داشتم. باعث میشد نمایش از خطی بودن بیش از حد دربیاد و از کسالت بیش از اندازه جلوگیری کرده بود. ... دیدن ادامه »
همه ی عوامل گروه جوان بودند و امیدورم شاهد کارهای بهتری ازشون باشم.

شروع نمایش سر وقت از جمله نکات عالی امشب بود. و ممنونم که با وجود مستقل و جوان بودن گروه، بروشور تهیه شده بود
دایِه*، کمال عبدی، Sama Bsr و نیلوفر ثانی این را خواندند
بهار گراوندی و نهال سیستانى این را دوست دارند
منم دیشب نمایش رو دیدم و با خیلى از نظرات شما موافقم.
۲ ساعت پیش
درود بر شما عزیزان
سپاس که تشریف آوردین
ممنون از نظراتتون.
۱ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
حیف این نمایش که استقبال خوبی ازش نشده... بازی ها خیلی خوب بود مخصوصا نقش کوریولانوس و مادرش . کیف کردم حسابی!
تلفیق موسیقی سنتی عالی بود. نوازنده‌ی چیره‌دست توجه من رو حین اجرا شدیداً جلب کرد،‌‌ چندین ساز رو باهم با مهارت می‌نواختند. و چقدر موسیقی به کار ریتم و روح داده بود.
طراحی لباس جالب بود. کلا نکات مثبتی داشت حیفه ندیدنش .
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
ویدیو
درباره نمایش جتسیمانی i
«جتسیمانی» مکانی که عیسی و حواریونش آخرین خواب را زیر درختان زیتون تجربه کردند
» ویدئویی از نمایش «جتسیمانی»
۳ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
سلام. من برای امشب یک بلیط برای ردیف ۲ دارم. سانس ۲۰. اگر کسی مایل هست لطفا تماس بگیره. ۰۹۹۸۱۰۵۳۵۱۹
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
واقعا عالی و حرفه ای بود کارتون تبریک میگم اینو از کار قبلی بیشتر دوس داشتم
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
بابک محمودی
درباره نمایش دریم لند i
نمایشنامه و موضوع آن و ارجاعات سیاسی اش بسیار بکر و خلاقانه بود، اجرای تعدادی از بازیگران بسیار خوب و تعدادی نیز متوسط به نظر می‌رسید، با اینحال تصور می‌کنم نقطه ضعف اجرا در ناهماهنگی حرکات با موزیک(زبان بدن و رقص) باشد که در صورت رفع آن می‌تواند به یک اجرای ناب بدل گردد. از مجموعه عوامل این نمایش کمال تشکر را دارم
دایِه* و فرامرز فخری این را خواندند
NetHunter و مهدی سلطانی این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نادر جم
درباره نمایش وانیک i
من از بازیگران این تئاتر بسیار زیبا عذر میخوام. این تئاتر در حین داشتن شوخیهای مناسب جنسی. بسیار عالی بود و متاسفانه شرایط من در حین تماشا شرایط مناسبی نبود. عالی عالی عالی
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
باز سازی واقعه غدیر در بابل به اجرا درآمد | عکس
» باز سازی واقعه غدیر در بابل به اجرا درآمد
... دیدن متن »

باز سازی واقعه غدیر به کارگردانی و تهیه کنندگی آرش رمضانی فوکلایی ۲۷ مرداد ماه ۹۸ در بابل  به اجرا در آمد.

آرش رمضانی کارگردان و تهیه کننده نمایشی باز سازی واقعه غدیرشهرستان بابل با اشاره به اهمیت بازسازی واقعه غدیر گفت: واقعه غدیرخم، اعلان جانشینی و ولایت امیرالمومنین علی بن ابی طالب (ع) از سوی پیامبر اسلام (ص) به دستور خداوند ‏متعال، از جمله مهمترین حوادث تاریخ اسلام است.
 وی ادامه داد: شیوه نمایشی یکی از شیوه های با اهمیت در جهت ارایه این واقعه به نسل حاضر است که خوشبختانه  امسال از سوی معاونت اردویی سپاه بابل به عنوان مجری طرح، ۲۷ مرداد ماه ۹۸ راس ساعت ۱۷  با حضور هنرمندان تئاتر و صدا سیمای مازندران بار سازی واقع غدیر در بابل به اجرا در آمد.

رمضانی فوکلایی ضمن تشکر از سرهنگ مرتضی رمضانی فرماندهی، سرهنگ پور نوروز معاونت اردویی و سرگرد علی حسن زاده جانشین فرماندهی سپاه بابل که به عنوان مجریان و مشاوران نظامی دراجرای این طرح یاری رسان بودند افزود: در باز سازی نمایشی این واقعه حمیدر رضا گل محمدی تواندشتی به عنوان طراح صحنه، سید حسین رضایی به عنوان طراح لباس، علی غنی پور و علی رمضانی به عنوان عکاس، علی کشاورزی به عنوان تصویر بردار و تدوینگر، هومن نصیرایی به عنوان مجری و گزارشگر همکاری داشتند.

کارگردان و تهیه کننده  نمایشی  باز سازی واقعه غدیرشهرستان بابل با اشاره به ایفا گران نقش در این باز سازی خاطرنشان کرد: عسگری رییسی، قدیرمرادی، علیرضا دشتی، رمضان مهدی زاده، علی روشن، عقیل پور نوروز، آتنا محمد علی زاده،مهدی محمد علی زاده، حسین عرب لاریمی، علی عرب لاریمی، سید مجید کاشفی پور، شکراله خانعلی زاده، امیرضا آدینه پور، مصطفی یگانه، فاطمه گل محمدی، محمد علی رمضانی، محمد کجوری، محمد امین کجوری، جواد علی آبادی، غلامعلی ذوالفقاری، صفدر طهماسپور، محمد زمان مرتضی پور، عیسی حسن جان پور، محمد جانعلی زاده، سید مهدی مرتضوی امیری و حمیدرضا گل محمدی تواندشتی در این باز سازی به ایفای نقش پرداختند.  

گفتنی است که آرش رمضانی فو کلایی کارگردانی و تهیه کنندگی نمایشی دو دوره باز سازی واقعه غدیر شهرستان جویبار و دو دوره شهرستان بابل را بر عهده داشته  است.

برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
یک نمایش عالی، با بازیگرانی مسلط که درسته صحبتی نکردن ولی کلی حرف رو به مخاطبشون انتقال دادن و فقط میتونم بگم خداقوووووت :)
NetHunter این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
به آگاهی می رسد اجرای این نمایش روزهای پنجشنبه ۳۱ مرداد و جمعه ۱ شهریورماه لغو شده است. لطفاْ درخواست مبنی بر لغو یا جابجایی بلیت خود را به پشتیبانی تیوال به آدرس support@tiwall.com ارسال فرمایید.
همچنین خرید بلیت روزهای دوشنبه ۴ و سه‌شنبه ۵ شهریورماه با تخفیف روزهای نخست همینک آغاز شد.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
بسیار زیبا و متفاوت
NetHunter این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
دیشب این نمایش را دیدم
متن خوب و روانی داشت به همراه بازی های درخور،در قالب نمایشنامه و با انرژی که من به نشان بیننده و مخاطب تیاتر آن را درک کردم و از بازیها لذت بردم ضرب اهنگ اجرا رضایتمندی در مخاطب ایجاد می کرد.
این نمایش می تواند و توانسته است در ذهن مخاطب اثرگذار باشد بسته به بیننده این تیاتر.
برای گروه اجرایی و کارگردان این نمایش که پس از نمایش به گفتگو با ایشان به همراه دیگر دوستان تیاتر بین نشستیم و دیالوگ خوبی میان دوستان تیاتر بین و ایشان برقرار شد ارزوی کامیابی های روز افزون تری می کنم.
azi rezaei و دایِه* این را خواندند
محمد جواد، NetHunter، Someone، *مریم*، فرزاد جعفریان و حسام افسری این را دوست دارند
سلام و عرض ادب

ممنون از لطفتون ، مستفیض شدیم از صحبت کردن با شما و دیگر دوستان ...

مستدام باشید .
ارادت .
۱ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خرید بلیت روزهای تازه این نمایش به کارگردانی جلال تهرانی و بازی امیر کرمی، تارا یونس تبار از جمعه ۸ تا چهارشنبه ۱۳ شهریورماه همینک آغاز شد.
مهسا منصوری و NetHunter این را خواندند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
همین دیشب این نمایشو دیدم و بلافاصله از کامنتهای ابتدایی تا انتهایی دوستان را خوندم.
بعضیهاشون اصلا موافق نیستم ولی بقول همین دریم لند هر کس در رویای خود آزاده شاید در تفکرات و سلیقه خودش هم آزاد باشه همونطور که این نمایش برداشت آزادی از سینمای کلاسیک و صامت داره و بعضی وقتا از همین خطها عبور میکند که بگه زیاد سخت نگیر ...
نمیخام توضیح زیادی بدم ولی خیلی دیدن این نمایش بهم چسبید.
از طراحی لباس، گریم، میزاسن، داستان بگیر تا نورپردازی و موسیقی
تمام این ابزار کنار هم هستن که نمایشی با استاندارد را مخاطبین تئاتر هدیه بدن، چه کسانی که این اثر دوست داشته باشند چه دوست نداشته باشند !
ویدیو
درباره نمایش دختر یانکی i
طراح و کارگردان: اشکان زارع تا ۷ شهریورماه سالن تئاتر سیمرغ
» ویدیویی از نمایش «دختر یانکی»
۷ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
مدتی طول کشید تا راضی بشم در ارتباط با این اجرا چیزی بنویسم.
در پایان نمایش شما با تکه های پازل به هم چسبیده ای در ذهن تون سالن رو ترک می کنید در حالی که آرزو می کنید ای کاش این تکه ها طور دیگه ای به هم وصل می شدن و تصویر دیگه ای میساختن.
واقعا روایت یک قصه، درگیر کردن ذهن مخاطب و ایجاد تجربه برای برانگیخته شدن تمامی حس های مخاطب با چه تخصص خوبی در این اجرا انجام شده.
پیشنهاد من اینه که این اجرا رو حتما ببینید.
بسیار خوب بود.
آفرین به همه شما
دایِه* این را خواند
ابراهیم عزیزی این را دوست دارد
خیلی خوش اومدید و متشکریم که نظرتون رو به اشتراک گذاشتید
۵۵ دقیقه پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نگاهی به نمایش «کوریولانوس» به کارگردانی مصطفی کوشکی
فلسفه نبرد سلبریتی‌ها و فرودستان
سید حسین رسولی
این روزها نمایش «کوریولانوس» به نویسندگی ویلیام شکسپیر و کارگردانی مصطفی کوشکی در تئاتر مستقل روی صحنه رفته که محصول تمرین بازیگران تازه‌کار زیر نظر کوشکی است.
گروهی اعتقاد دارند که که نمایشنامه «کوریولانوس» شکسپیر اصلا مهم نیست و مورد توجه هم قرار نگرفته است! در وهله اول باید این گزاره را رد کنیم و به این دوستان بگوییم که به نظرتان برتولت برشت آلمانی از کدام نمایشنامه شکسپیر اقتباس کرده است؟! آیا او تنها یک نمایشنامه از این نویسنده انگلیسی را لایق اقتباس ندانست که همین کوریولانوس باشد؟ اگر به ویکی پدیا رجوع می‌کنید و نقدهای آبکی می‌نویسد وای به حال نقد و انتقاد. نمایشنامه شکسپیر به طور خاص به نظام‌های سیاسی و رابطه مردم و قهرمانان ... دیدن ادامه » سیاسی می پردازد و با همین تفسیر به شدت انضمامی عمل می‌کند و دست به نقد سبک زندگی درباریان دوران خود می‌زند. از این منظر، انتقاد اول به اجرای کوشکی این است که ای کاش نمایشنامه‌‌ای سیاسی با رویکردی انضمامی (دارای زمان و مکان مشخص) و با توجه به شرایط زندگی روزمره ایرانیان حاضر نوشته و اجرا می‌شد؛ با اینحال او از «دراماتورژی انضمامی و انتقادی» بهره می‌گیرد. کار کوشکی بسیار مهم است زیراکه کیفیت اجرایی مناسبی دارد و بر اساس ایده کارگردانی پیش می‌رود و به متن وابسته نیست. البته این گزاره مخالفان و موافقان فراوانی دارد ولی اغلب نظریات کارگردانی بر اساس مطالعات اجرایی پیش می‌رود و متن نیز همان واژگان روی کاغذ است؛ تا وقتی هم شکل اجرایی به خود نگیرد خبری از تئاتر نخواهد بود. داستان به سرداری رومی و قهرمان به نام گایوس مارسیوس کوریولانوس می‌پردازد که می‌خواهد رهبر سیاسی بشود ولی درگیری‌های او با مردم و توهین‌های او نسبت به مردم باعث می‌شود تا مردم به او حمله‌ور شوند و او هم به منظور انتقام به سراغ دشمنان می‌رود و اتحادی خطرناک را شکل می‌دهد؛ پس ساختار این درام بر اساس انتقام شکل گرفته است اما نباید از نگاه طبقاتی شکسپیر غافل شد. او یک نبرد طبقاتی را نشان می‌دهد که در آن اشراف و نظامیان در یک سو هستند و مردم پابرهنه و گرسنه هم در سوی دیگر. اقتباس برشت را هم می‌توان با توجه یکی از شعرهای او تحلیل کرد زیراکه او می‌سراید: «و چون جنگ در پنجمین بهار نیز/دورنمایی از صلح را نشان نداد/سرباز تصمیم خود را گرفت/و به مرگی قهرمانانه مرد». شکسپیر نگاهی هوشمندان و تحلیلی به جنگ دارد و سرداران را «قهرمان مردم» می‌داند ولی برشت به شدت ضد جنگ است و سربازان را قهرمان می‌داند. کوشکی در کارگردانی خود به مردم می‌تازد و آنان را توده‌ای خیانت‌کار، تن‌آسا، در حال خواب و خوردن و باری به هر جهت می‌بیند و قهرمانان هم مانند سلبرتی‌های امروز هستند. او رسانه‌های جمعی و پرچم‌های کشورهای مختلف را هم نمایش می‌دهد حتی موسیقی اخبار شبکه بی‌بی‌سی را هم مدام پخش می‌کند. در پایان باید به کیفیت بسیار بالای بازیگر نقش کوریولانوس اشاره کنیم که دیدنی است.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
امان از این اکانت های دو روزه و سه روزه که میان و نظر مثبت میدن
به شخصه یکی از طرفدارهای نمایش هایی هستم که بازیگر مطرح ندارند و چی بهتر از اینکه نمایش برای بچه های باشه که توی تالار مولوی اجرا میکنند
ولی خب چرا با این اکانت های یه روز و دو روزه دست به تبلیغات زده میشه !!!؟؟؟
آیا این کار زیر سوال بردن خود گروه نیست؟؟؟؟
به شخصه تصمیم دارم این نمایش رو ببینم و امیدوارم موارد تبلیغی نوشته شده درست در بیاد
سپهر این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
تا اسم عالی‌جناب پورصمیمی (به‌قول حسین کوهی عزیز) رو دیدم، بدون لحظه‌ای تامل اقدام به خرید بلیت کردم.
به‌نظرم صرف نظر از تکنیک کار، نمایش‌نامه و توانایی کارگردان، این یک تجربه ناب و تکرارنشدنی‌ست.
شکوه حدادی این را خواند
سید حامد حسینیان این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید