تیوال تئاتر
S3 : 06:56:35
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال

 

// کرایه تاکسی، تخفیف دانشجویی//
به هر حال هر گروهی به دلخواه خود می تواند تخفیف دانشجویی
اعمال کند یا نکند...
فقط مد نظرم الان تخفیف دانشجویی است...
اما برایم یادآور کرایه تاکسی بعضی از خطوط تهران است که
(( اسم بد نامی )) است، مثلا کرایه ۱۷۵۰ تومان...
قیمت لوازم خودرو چند برابر شده، پول خرد ۲۰۰ تومانی پیدا نمیشه
چه برسه به پول خرد ۵۰ تومانی...
۲۰۰ تومن کرایه پول خرد حتی اگر ضرب در ماه و رفت و برگشت
مسیر ضرب شود تاثیری روی قشر تاکسی سوار ندارد چه برسد به
۵۰ تومنی .. ، و ۵۰ تومن که روی معیشت راننده تاکسی هم تاثیر ندارد
و فقط دلخوری بین مسافر و راننده پیش بیاورد..
حالا نقل این تئاتر است ۵۷۰۰ تومان تخفیف معادل ۱۵ درصد تخفیف
دانشجویی در یک تئاتر ۳۸ هزار تومانی...
به عبارت ساده تر دانشجو باید بیش از ۳۲ هزار تومن پول بدهد...
و ... دیدن ادامه » این تخفیف نه محرک دانشجو برای خرید است و نه تاثیری بر زندگی اش
حتی دانشجو خوابگاهی دارد...
قیمت گذاریش هم با مزه است ۳۸ هزار تومان.. به عبارت ساده تر
۴۰ هزار تومن نیست...
همان تیشرت های میدان ولی عصر ۹۹۵ تومانی حدود ۲۰ سال پیش..
البته برای خالی نبودن عرصه بد نیست.. تخفیف دانشجویی هم هست.
جایی که حس می کنم شعور مخاطب حرفه ای تئاتر نادیده گرفته می شود،
شاید هم روی مخاطب عام موثر باشه....

امیرمسعود فدائی این را خواند
دایِه* این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
از اون "میخواهم ببینم"هایی که خیلی دوست دارم به "دیده ام"ها تبدیل شه. اما افسوس از همزمانی امورات زندگی که مدام منجر به ضیق فرصت میشه.
آیا امکان تمدید وجود داره؟؟!
امیرمسعود فدائی این را خواند
بهار گراوندی و حمیدرضا مرادی این را دوست دارند
خانم غزال متاسفانه امکان تمدید نیست و تا دوشنبه بیشتر اجرا نداریم
شنبه ساعت ۲۱ اجرا ویژه داریم
باعث افتخاره بتونید تشریف بیارید
۵ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
چه کار دشواری برای پذیرش این نوع نقش که هرچند سخت ولی به کررات بازی شده و چه مسیر دشوارتری که به مشابه هیچ‌کس بازی نکنی و موجب تحیر تماشاگری به مشابه من از لحظه شروع تا پایان باشی.
امیرمسعود فدائی این را خواند
دایِه* و محمد لهاک این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
هیچکس به شما هشدار نداده بود زنانی که پای دویدنشان را بریده اند دخترانی به دنیا می آورند که بال پرواز دارند؟
دیالوگ بود؟
۴ ساعت پیش
نه
یه شاعر نیجریه ای
۴ ساعت پیش
با رویش ناگزیر جوانه چه میکنید؟
۴ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
لیلا مظاهری
درباره نمایش تولد بازی i
موضوع نمایش خلاقانه و جالب بود: تغییر نقش زن و مرد و با این تغییر خلق موقعیتهای جالب و گاه مضحک. اینکه زن نقش شوهر داشته باشه و مرد نقش زن بدون اینکه وارد شوخیها و حرکات سخیف و کلیشه بشوند، تحسین برانگیز بود. در جامعه مردسالار ما که زحمات و تلاش زنها در نقش همسر و مادر کمتر دیده میشه و کمتر ارج نهاده میشه، ساخت چنین نمایشهایی با این موضوعات قابل تقدیر و زیباست.
بازیها خوب بود و بدون اغراق. دکور مختصر میشد به چند چهارپایه و میز. در زمان تغییر صحنه، بازیگرها به ترتیب ترانه ای میخواندند که خیلی جالب بود.
عرض تشکر و خسته نباشید به کلیه ی عوامل اجرا
خب چون الهه فرازمند الان خوابه،من بجاش از شما تشکر میکنم برای دیدن اجرا و انرژی خوبتون
لیلا جان دیدن شما توی سالن افتخاریست که خدا چند باری ست داره نصیبمون می‌کنه
۶ ساعت پیش
@بهارک :))))))))))
@الهه جان،کلن دختر دوست داشتنی و عزیزی هستی، آینده ی خوب و درخشانی برای بازیگری داری،یه حسی بهم میگه هر چقدر از این ستاره ی لوس توی گذشته بازی بد دیدم،از تو در آینده بازی خوب میبینم
۵ ساعت پیش
لیلای عزیز
چقدر خوشحال امشب همتون رو دیدم
بشدت خشمگین بودم از اتفاقات
ولی الان نمی دونی چقدر حالم خوبه :)

خانم فرازمند
پیروی صحبت هامون
مجددا تاکید میکنم
شما خیلی پسر خوبی هستین :)
غذای ... دیدن ادامه » بچه هم خوردن نداره خواهرم
عه ببخشید
برادرم :)
۵ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
Amir Siyadat
درباره نمایش حقیغت حغیقت i
یک داستان نسبتا خوب که با یک اجرای درهم و بسیار ضعیف همراه بود .
تقریبا هیچ یک از بازیگران به اصول ابتدایی بازی وارد نبودند . نورهای صحنه بدون هیچ توجیه و علتی تغییر میکرد .
در مجموع کار بسیار ضعیفی بود که من امتیاز نیم رو بهش میدم .
امیرمسعود فدائی، فرزاد جعفریان و لیلا مظاهری این را خواندند
محمد لهاک این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
سلام
دوتا بلیت برای روز یکشنبه دارم که متاسفانه نمیتونم برم ردیف ۶ ، وسط
اگر کسی خواست لطفا به من یا در تیوال یا در تلگرام پیام بدهد
@sabadaneshfar
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
مثلث شکل گرفته از "قربانی، جلاد و قهرمان" که به چرخه ی کارپمن یا خشم معروف است، به خوبی در این نمایش به تصویر کشیده شده است.
طراحی صحنه و بعد ایجاد شده، فضا رو وهم آلودتر نشان میداد. همچنین نورپردازی و ویدیو های روی پرده بی نظیر بودند.
طراحی حرکت به گونه ایست که تمام و کمال بیننده رو مجذوب میکند، به طوریکه لحظه ی پایان نمایش، گذر زمان را حس نشده میابی.
طراحی لباس با دیتیل های بسیار، خودنمایی مینمود طوریکه در طول نمایش توجه به تک تک آنها غیر ممکن به نظر میرسید.
همه ی این عوامل در کنار موسیقی که کاملاَ طراحی شده می نمود، باعث شدند تا چالش عمیقی در بطن هر فرد شکل بگیرد که:
.
.
حقیقتاَ "انسان" بالاتر است یا "عقیده"؟
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
گروه نمایشی سلام:
خیلی ممنونم از دعوتتون و ممنون از تیوال برای ووچر.
من امشب به جای خودم، پدر و مادرم رو برای دیدن اجرا فرستادم. خیلی نگران بودم که اجرا رو دوست دارن یا نه؟ ولی خدا رو شکر خیلی خیلی از اجرا خوششون اومده بود و خیلی لذت برده بودند و گفتند با وجود اینکه کلی هنرپیشه اونجا بودند ولی اول کسانی که شماره صندلی داشتند رو ورود دادند و حتی خیلی از هنرپیشه‌ها چون صندلی نداشتند روی زمین نشستند.
واقعا از این حرکت سالن خیلی ممنونم.
.
ممنون از آقای منوچهر والی‌زاده که امشب حضور داشتند تا مامانم از دیدنشون کلی ذوق کنه :)
و ممنون از اجرای خوبتون. خسته نباشید♥️
به من بد نگذشت ولی کار رو اصلاً دوست نداشتم!! خوشحالم که پدر و مادر شما دوست داشتن کار رو و بهشون خوش گذشته.
۷ ساعت پیش
خیلی ممنون امیرمسعود جان.
من چون خودم نمایش رو ندیدم نمیتونم نظری بدم که خوب بوده یا نه.
۶ ساعت پیش
چه کار قشنگی کردی بهار عزیز
خودم رو گذاشتم جای پدر و مادرت و مطمئنم امشب چقدر به خودشون بالیدن که به تئاتر دعوت شدن توسط دخترشون
من ته ته اش بتونم ببرمشون فست فود :)
۵ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
با توجه به نظراتی که در اجرای قبلی خوندم مشتاق شدم که این کار رو ببینم. نمایش خوبی بود. خسته نباشید.
فقط ای کاش بروشور هم داشت.
سپاس از توجه شما
پوزش بابت بروشور/یکشنبه پوستر و بروشور و.. آماده میشه
مارو ببخشید
۷ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
بعد از دیدن نمایش ناراضی از سالن بیرون نیومدم. دکور مختصر و در اندازه اجرا، طراحی لباس خوب و خلاقانه، حرکات مبارزه اسلوموشن جالب بود و حس جالب و بانمکی به آدم دست میداد. بازیگران در مجموع خوب بودند و بازی برخی قویتر بود مثل بازی متین اوجانی (کارگردان نمایش). قسمتهایی که به زبان مثلا ژاپنی هم صحبت میکردند جالب بود.
ردیف پشت من چند خانم نشسته بودند که دائم داشتند صدای بازیگرها رو تقلید میکردند و یا نظرات مشعشع میدادند ( احتمالا مهمانان گرامی گروه اجرا بودند!!) و یک عدد عکاس همیشه در صحنه با شاتر صدادار هم حضور داشتند و البته ایشون متحرک بودند و فقط کم مانده بود که بین بازیگرها هم برن و بخشی از اجرا بشوند.
عزض تشکر و خسته نباشید به کلیه ی عوامل اجرا
غودااا:))
۹ ساعت پیش
رویا جان خیلی دوست داشتنی هستی.
۶ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
شنبه ۲۸ دی ماه ساعت ۲۱ اجرا ویژه داریم
سلام مرادی جان...
سانس ۹ شب هنوز روی تیوال نیامده..
۵۰ درصد تخفیف دانشجویی داره؟
۹ ساعت پیش
سلام جناب کیانی
فردا درست میشه
بله جناب کیانی هست
۹ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
واقعاااا به نظرم عالی بود ! اجرای تک نفره روی صحنه واقعا خیلی سخته که مخاطب رو بتونه راضی نگه داره ولی آقای رحمتی خیلی عالی این کار رو انجام دادن و خسته نباشید میگم به تیمتون ! به شدت پیشنهاد میشه ...


یکی از بهترین مونولوگهایی تا بحال دیدم که البته خود آقای رحمتی گویی یک تیم کامل بازیگری بود، نگارش بی نقص نویسنده و کارگردانیه محشر همگی باعث خلق چنین اثر فاخری شد.
بهترین استفاده از ساده ترین ابزار چگونه ممکن است تا این حد موفق باشد !!!
درود بر همگی شما
من فقط میتونم عذرخواهی کنم از تماشاگر های عزیز امروزمان
فقط میتونم عذرخواهی کنم بابت حضور عکاس و صدای شاتر های عکاس که هم منو بشدت عصبانی کرد هم میدونم تماشاگر های عزیزمان
من فقط میتونم بگم هر کدوم از دوستانی که مایل هستند مهمان ما در شب های آینده باشند
بازم عذر میخوام:((((
سلام جناب مرادی عزیز
بسیار خوشحالم که امشب از آن عکاس دور بودم البته همان ابتدا که دیدمشان برایم سوال شد شما که اجرای ویژه عکاسان داشتید و ما قدردان آن حرکت زیبا و حرفه ای، حضور ایشان چه موضوعیتی داشت؟! اما واقعا برای شما و عزیزانی که نزدیکشان بودند ناراحت ... دیدن ادامه » شدم...
کاش با تماشاگران بهتری به تماشایتان مینشستم؛ مثلا عزیزی که کنارم نشسته بود صورت مبارکش را با بروشور خِرش خِرش نمی خاراند و پای مبارک را نیز تکان نمیداد که با توجه به نورپردازی کار مرتب در میدان دید من باشد:( یا پشت سری هایم پچ پچ نمیکردند:( درمورد خنده های بعضی عزیزان هم خودم را همچنان توجیه میکنم ....

اما بعد از همه اینها خیلی خوشحالم که اجرای این متن پر چالش و پر خطر را با کارگردانی و تیم شما به تماشا نشستم یک ابزورد خوب که تا حد زیادی راضی کننده بود.

پرگویی مرا ببخشید برایتان موفقیت روزافزون میخواهم :)
۶ ساعت پیش
خانم مینا عزیز ممنونم از مهر و محبتتون
من واقعا عذرخواهی میکنم از شما بعضی چیزها دست ما نیست و من چون خودم هم بازی میکنم نمیتونم خیلی کنترل کنم
خوشحالم اجرا دوست داشتید و ممنونم از آرزوهای خوبتان
دوست دارم نظرتون دقیق تر در مورد اجرا بدونم
۵ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نمایش احتمالا ایده و اندیشه خوبی پشتش بوده و متن خوبی هم برایش نوشته شده.ولی همه این ها حدسه.چون که به دلایل زیاد دیالوگ هارو (که در این نمایش خیلی مهم بود )نمیشد دنبال کرد.علت این مسئله یکیش بازی هاست ولی دلیل مهم تر آن موسیقیست که از ابتدا تا انتها همراه نمایشست.
این موسیقی از ابتدا تا انتها تقریبا ثابت بود و این باعث شده بود فضاسازی کار از ابتدا تا انتها یک شکل بشه و فراز و فرودایی که تو داستان یا تو دیالوگ های بازیگراست خیلی به چشم نیاد و نتیجتا کار خسته کننده بشه.ضمن اینکه اگر موسیقی نبود یا کمتر می بود همون سکوت یا آروم صحبت کردن افراد باعث میشد فضاسازی به درستی شکل بگیره.همینطورشنیدن موسیقی های مربوط به فیلم و اهنگ های معروف ذهن رو به سمت دیگری میبرد.
دلیل دیگری که نمیشد دیالوگ هارو دنبال کرد این بود که همزمان که جایی دیالوگ گفته میشد در جایی ... دیدن ادامه » دیگر بازیگران حرکت میکردند یا به کاری مشغول بودند.البته که این مسئله لازمه متن و کار بود و بسیار هم جذاب بود ولی همین مسئله باعث شد که تمرکز تماشاگر از بین برود و نتواند مسئله را دنبال کند.
ضمن اینکه دیالوگ های شعرگونه خیلی کار رو به سمت شعاری شدن پیش میبرد.
البته که این روزها هرچه کار سیاسی روی صحنه برود برای تماشاگر جذاب است و این مسئله در این کار هم باعث جذابیت شده بود و اگر میشد دیالوگهارو دنبال کرد قطعا لذتش چند برابر هم میشد.
در انتها باید بگم از بازی الهام جدی،علی پوراحمدیان،فرنوش نیک اندیش و رضا مرشد بسیار لذت بردم
با شما موافقم. حجم زیاد دیالوگ توام با ابهامهای تکنیکال برای روایت داستانی باعث شده بود سخت بشود خطوط داستانی را دنبال نمود و اجرای یکنواخت موسیقی کمی از جذابیت کار کاسته بود. به این دو دلیل کمی نمایش برایم خواب‌آور شده بود. جدای از اینها اما داستان برایم ... دیدن ادامه » جذاب و البته همان موسیقی فارغ از حجم و تکرارش شدیدن فضای خوبی را ایجاد کرده بود و با روایت غم‌آلود در گذشته به خوبی هم‌نوا شده بود. در مجموع کار را دوست داشتم.
۸ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
اسکار بدترین صندلی های تئاتر با اختلاف تعلق می گیرد، به :
در این لحظه، مجری اندکی درنگ می کند تا به زعم خود هیجان لازم را به حضار تزریق کند؛ غافل از اینکه همه برنده این اسکار را می شناسند ... !
مجدد مجری تکرار می کند؛ اسکار بدترین صندلی های تئاتر با اختلاف تعلق می گیرد، به :
تئاتر مستقل تهران ... !
صدای دست، جیغ و تشویق حضار به گوش می رسد.
در هنگام دریافت جایزه، مسئول این تماشاخانه در حالی که از شدت ذوق و هیجان در پوست خود نمی گنجد، سخنرانی کوتاهی انجام می دهد :
بارها مخاطبان تیوال و سایر تماشاگران از صندلی ها ابراز گِله و ناراحتی کردند. این جایزه را حاصل اهمیت ندادن به این نظرات و مقاومت در مقابل آن ها می دانم. در نهایت جا دارد از صندلی های تئاتر مستقل که با آزار دادنِ هر چه بیشتر تماشاگر، ما را در کسب این جایزه یاری دادند، کمال تشکر را داشته باشم.
اگه یک درصد از درآمدشون رو به اینکار اختصاص میدادن،تا حالا مشکل حل شده بود....
۱۰ ساعت پیش
@محمدرضا دانش
درود جناب دانش عزیز؛ احتمالا هنوز ضرورتی برای انجام این کار ندیدند ... !
۵ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
میدونی درد چیه؟
حتی وقتی تصمیم بگیری تلوزیون رو خاموش کنی
کانال های خبری رو پاک کنی
و محو کنی سیاهی ها رو از زندگیت
هر کاری میکنن خودشون رو بهت نشون بدن و عصبانیت کنن
مثلا اینکه کل قطارهای مترو رو جا به جا کنن برای بردن و اوردن مردم به مصلی و گوش دادن به یه نفر
و تو الان ۴۰ دقیقه است منتظر قطاری و نمیاد :)
منتظری تا بری پیش دوستایی که خیلی وقته میخوای ببینی شون
ولی احتمالا نمیرسی
ازتون متنفرم :)
خیلی ازتون متنفرم :)
یروزی یه جایی
با همه خشمم که ماه هاست سعی میکنم بریزمش تو خودم
جوری سیلی میزنم بهتون که از درد به خودتون بپیچین
نرسیدم
حالا من به جهنم
یه بدبخت دیگه ای‌نمیدونم چه کار مهمی داشت که تو ایستگاه داشت میزد تو سرش و گریه میکرد که چرا قطار نیومده
دست مسئولین عزیز درد نکنه :)
۱۲ ساعت پیش
محمد جان مجللی، ما همه خشمگینیم از خیلی چیزها و دقیقا درک میکنم که چه حس بدی رو امروز تجربه کردی ولی من با خشونت و ادبیات خشونت موافق نیستم و به همین دلیل دوست دارم رو نزدم خصوصا از محمد مجللی که بسیار دوست داشتنیه نمیتونم کلمات خشن بشنوم خشونت در هر شکلش ... دیدن ادامه » از نظر من محکومه حتی در نوشته ها.
۹ ساعت پیش
خانم دهقانی از اعماق وجودم میفهمم چی کشیدیم

لیلای عزیز
چی بگم که خیلی عزیزین :)
چشم. پیرو صحبت هایی که حضوری مطرح شد
میپذیرم تند رفتم
۵ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
اقای مساوات من همیشه عاشق اثار شما بودم اما این نمایش فاجعه بود!فاجعه!
نمایشنامه فاجعه بود!الان انقدر عصبانی هستم از دیدن این نمایش که واژه ی بهتری به ذهنم نمی رسد.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
دکور منو یاد "این یک پیپ نیست" انداخت اول فکر کردم که بازم تکرارِ ، اما وجود دوربین و جایگیری بسیار خوبش، تصویرهای عالی دوربین، دیدن عمق دکور توسط دوربین نظرمو عوض کرد.
کارگردانی بسیار پر رنگ مساوات،دکورِ عالی، طراحی لباس و گریمِ خوب،بازی های به اندازه (به جز بازیگر نقش مرد که به نظرم میتونست بیان و اَکتِ بهتری داشته باشه، موسیقی پایانِ کار همه نشانه های یک تیاترِ خوب و فکر شدست.
بعضی ها نوشته بودن که اومدیم تیاتر ببینیم نه فیلم، به نظرم اصلا اینطور نبود چون اون تصاویر داره live گرفته میشه.
به نظرم این که تصاویر روی پروژکتور، همان تصاویری باشد که فیلمبردار ضبط می کند، احتمالش بسیار پایین است. این که دوربین قریب به دو ساعت با کیفیت بالا، لایو بگیرد و نیازی به تغییر و تعویض باتری نداشته باشد، و این که بدون قطعی و تأخیر با مثلا بلوتوث و وایرلس ... دیدن ادامه » تصاویر را روی پروژکتور بفرستد گواه آن است. در این جا احتمالا با یک فیلم کامل از پیش ضبط شده طرفیم که تیتراژ اول و آخر و زیرنویس هم دارد و فقط گهگاهی اپراتور از طریق پخش کننده، زیرنویس ها را عقب و جلو می کند.
یک مطلب دیگر هم این که در شب های متوالی از دوستان شنیده ام که دوربین از تصویر عقب می ماند. تفاوت زاویه و جای دوربین که حتما اتفاق می افتد هم به جهت دوری ما از دوربین و سوژه و فاحش نبودن اختلاف زاویه و سطح برای ما قابل تشخیص نیست.

این را می پذیرم که همین میزان هماهنگی فیلمبردار با دکوپاژ دوربین که تصور زنده بودن تصویر را ایجاد می کند هم کار بسیار سختی است و نیازمند تمرین زیاد، اما به نظرم چه لایو باشد چه نباشد، اجرای قابل قبول این فرم پیچیده، هیچ فضیلت و امتیازی برای اثر نیست، جز یک فرم خودنمای دور از تئاتر برای کارگردانش!
۱۲ ساعت پیش
متاسفم بابت همچین نقد بچه گونی ای
تاسف بابت این همه ذهن خراب شما
۸ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید