آنلاین کمدی کودک و نوجوان
چیدمان
تیوال تئاتر
S3 : 11:20:11 | com/org
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال به سیستم وارد شوید
حسین مجتهدی
درباره فیلم‌تئاتر P2 i
آقا جمالی تو چه کردی با این متن و این بازیِ عااالی
من بیش و پیش از خود نمایش این متن رو خیلی دوست داشتم و به دلم نشست! خیلی برام جالب و جذاب بود اینچنین به روز کردن داستانی اساطیری!!!
سپاس از استاد میر منتظمی بخاطر به تصویر کشیدن این متن و داستان عالی! که اگر نبود کارگردانی، طراحی صحنه و لباس بی نظیر فهم و ارتباط با متن میسر نمیشد..
یه اجرای چشم نواز و دلنشین
یه اثر پُر محتوا و اصیل
درووووود
کاوه علیزاده این را دوست دارد
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
سلام
چرا نمیشه این فیلم تئاتر رو خرید؟؟؟؟؟
با سلام و عرض ادب و ارادتمندی فراوان خدمت همه دستاندرکاران این سایت خوب و مفید. من تازه با این سایت آشنا شدم و هدفم کسب اطلاعات درباره بازیگری، تئاتر ، سینما ، و موسیقی است. و خو.دم را همیشه شاگرد اساتید با ارزش در این عرصه ها می دانم با تشکر.
بسیار عالی ، خسته نباشید ، توصیه میکنم همه بیان و ببینن این کار عالی و زیبارو
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
دلم برای صدای فین فین آدما وسط نمایش تنگ شده
برای صدای خنده‌ی اونی که همیشه خنده‌ش طولانی‌تر از بقیه می‌شه و همه از خنده‌ش دوباره می‌خندن
برای ببخشید ببخشید گفتن و به زور از بین صندلیای کناری راه باز کردن
برای صدای خانم علو، اون آقای پالیز (سپند) و خانوم مستقل که می‌گن گوشیاتونو خاموش کنین و هیشکی گوش نمی‌ده
برای وقتایی که وسط یه تیاتر بد گیر می‌کنی و راه فرار نداری و فقط چشاتو می‌بندی که چرت بزنی دست کم!
این فیلم تیاترا که وسطش باید به هزارتا کار برسی و هی مجبوری بزنی از عقب‌تر دوباره ببینی بدتر باعث غصه‌ست.
چه کردی با دلخوشی ما آقای کرونا؟
بچه‌های تیاتری واقعا توو این روزگار چیکار باید بکنن؟ اونایی که افتادن به کتاب چاپ کردن و اینا نه! اونایی که حتی پول اجاره پلاتو ندارن بدن!

🔸 کنکاش در ذهن زن ایرانی از دهه 30 تاکنون / روایت روزبه حسینی از نمایش "الف کاف شین"

🔹 روزبه حسینی گفت: نمایش "الف کاف شین" فضایی انتزاعی دارد که در واقع شعر و ادبیت در آن نقش والایی دارد. این مقدمه گفت‌و‌گویی است منتشرشده در خبرگزاری هنرآنلاین که متن کامل آن را در لینک زیر می‌خوانید: 👇

http://www.honaronline.ir/fa/tiny/news-150997




🎭👇
@thmarkaz
امیر مسعود این را خواند
امپرسیونیست این را دوست دارد
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
http://www.honaronline.ir/بخش-نمایش-3/150997-کنکاش-در-ذهن-زن-ایرانی-از-دهه-تاکنون-روایت-روزبه-حسینی-از-نمایش-الف-کاف-شین
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
ای کاش میم الف لام، مال مال خودم بودم! کاش ای کاش ای کاش! ای ای ای

چرا حرف نمیزنی ! داری میخندی؟ داری فکر میکنی ؟ داری با خنده به من فکر میکنی ؟

الان کجایی ؟! الانا کجایی ؟! تازگیا کجایی ؟!
داری میخندی ؟ داری حرف میزنی ؟ داری با خنده به من حرف میزنی ؟
کجایی ؟ تو کجایی ؟!!
امیر مسعود و پویا فلاح این را خواندند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
چکیده‌ای از متن گفت‌وگوی شرق با روزبه حسینی:
.
⁦🖇️⁩ «به احترام رضا براهنی، ایستاده خواهم مرد»
.
.
⁦🏷️⁩«شاید کمی به باورهای بیست و چند ساله‌ام نزدیک شده باشم.»
.
🔶روزبه حسینی در گفت و گو با روزنامه شرق
.
+ نمایش ...
چکیده‌ای از متن گفت‌وگوی شرق با روزبه حسینی:
.
⁦🖇️⁩ «به احترام رضا براهنی، ایستاده خواهم مرد»
.
.
⁦🏷️⁩«شاید کمی به باورهای بیست و چند ساله‌ام نزدیک شده باشم.»
.
🔶روزبه حسینی در گفت و گو با روزنامه شرق
.
+ نمایش الف کاف شین؟
- الف کاف شین، نمایش حسرت هست، نمایش گشودنِ زبان‌های آدم‌های دست و زبان‌بسته و از همه ... دیدن ادامه ›› مهم‌تر حسرتِ فهمِ «زبان»، خودِ زبان، اصالتِ زبان، خلاصه شده‌ی: «ای کاش»!
.
- دوست دارم به جای حرف زدن درباره‌ی نظریه‌ها در حوزه‌ی شعر، قصه و حتی گاه نمایشنامه‌نویسی، با صداقتِ تمام در خودِ نوشتنِ شعر و خودِ نوشتنِ قصه/رمان و البته نمایشنامه و تئاتر، اگر نظر یا نظریه/دیدگاهی را باور دارم، باورم را با تمامِ هستی‌ام عیان کنم.
.
- در این نمایش فقط ملاک توان بازیِ حسی، یا صرفا بازی در سکوت شرط نبود، فیزیک، قد و قواره و توانِ خواندن درستِ آواها و آوازهای کُرال و بسیار عوامل من را به این انتخاب رساند. نازنین زنگنه و زهرا صحبتی، و بازیگر اصلی هم که سیما شکری است. بچه‌های دیگر پشت صحنه را دست گرفته‌اند و همه دارند همه کار می‌کنند.
.
+ چرا عمارت روبه رو ؟
- پس کجا؟ کجا بهتر از اینجا؟ کجا بهتر از هرجا. فضایی غیرمتعارف برای اجراهایی که از عُرفِ متداول عبور کرده، می‌کوشند گونه‌ای دیگر از هنرهای نمایشی/موسیقایی را به تماشا بگذارند. احساس خصوصی بودن برای من در اینجا مثبت است. «خصوصی» به معنای خوبش.
.
🎭 «الف کاف شین»
نویسنده، طراح و کارگردان: روزبه حسینی
میم، نیلوفر ثانی و امیر مسعود این را خواندند
امپرسیونیست این را دوست دارد
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
بعد ماه ها دوری بریم یه جلایی به روح بدیم :))
رضا بهرامی و پویا فلاح این را خواندند
جعفر میراحمدی، امیر مسعود و نیلوفر ثانی این را دوست دارند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
خبر
درباره نمایش کوریولانوس i
سلطان فرار از سانسور را بشناسید! | عکس
یادداشتی درباره نمایش «کوریولانوس» به کارگردانی مصطفا کوشکی
سلطان فرار از سانسور را بشناسید!
یک کارگردان و مدرس تئاتر همزمان با اجرای نمایش «کوریولانوس» نوشته شکسپیر  و کار مصطفا کوشکی که این روزها در تئاتر مستقل روی صحنه است، با نگارش یاددشتی به بررسی این اثر و تئاتر ...
دیدن ادامه ››

یک کارگردان و مدرس تئاتر همزمان با اجرای نمایش «کوریولانوس» نوشته شکسپیر  و کار مصطفا کوشکی که این روزها در تئاتر مستقل روی صحنه است، با نگارش یاددشتی به بررسی این اثر و تئاتر سیاسی پرداخته و توضیح داده است که شکسپیر، نویسنده مشهور این نمایشنامه، چگونه در دوره خود از سانسور گذر  میکرد، به طوری که به سلطان فرار از سانسور در آن دوره ملقب شده بود.

کیومرث مرادی در یادداشت خود که آن را در اختیار ایسنا قرار داده، نوشته است:

«نادیده‌های تاریخی گاه باعث می‌شود که آثاری از یک هنرمند دیده نشود و یا حتی فراموش شود. اوج بدبختی جهان مدرن دقیقا همین جاست که این روزها همه جوامع را در برگرفته است. یعنی درست است که تکنولوژی سرعت انتقال داده‌ها و اطلاعات را زیاد کرده است، اما به همان نسبت باعث شده است که حجم اطلاعات و اخبار به قدری بالا باشد که دیگر ارزش آن‌ها کم و کمتر شود و ناگهان این اتفاق شوم بیفتد که اطلاعات زود بالا می‌گیرد و زود هم فراموش می‌شود.

بدبختی زندگی جهان مدرن، فراموشی تلخی است که جبر روزگار و ساختارهای جوامع جدید برای انسان امروزی به ارمغان آورده و چه تلخ است که این روزها حجم فراموشی درست به میزان حجم این اطلاعات زیاد شده است.

حالا در این بین گروه نمایشی با ابتکار کارگردان و دراماتوژ خود مصطفا کوشکی دست به یک انتخاب متفاوت و ویژه زده است و آن انتخاب نمایشنامه‌ایی به نام «کوریولانوس» نوشته ویلیام شکسپیر است. نمایشنامه‌ایی که از آثار گمنام و نایاب در ذهن مخاطبان امروز است.

وقتی شما از شکسپیر نام می‌برید، حتما آثاری را به یاد می‌آورید که بارها و بارها اجرا شده است؛ «هملت»، «لیرشاه»، «ریچارد سوم»، «اتللو»، «رومئو و ژولیت»، «طوفان»، «رویایی نیمه شب تابستان»، «شب دوازدهم» و ... کمتر مخاطبی است که با متن «کوریولانوس» برخورد کرده باشد آن هم متنی که از سیاسی‌ترین آثار شکسپیر است. چرا سیاسی ؟

زیگفرید ملشینگر در کتاب تاریخ تئاتر سیاسی در این باره می‌گوید:

ملکه انگلستان همیشه در حال جنگ و کنترل افکار عمومی بود و در این راه او همیشه از کلیسا و اسقف‌ها در موعظه مردم استفاده می‌کرد، مردم انگلستان همه چشمشان به حرف‌هایی بود که آنها می‌زدند و البته که همیشه در پایان همه فریاد می‌زدند «خدا ملکه را حفظ کند!» ملکه با همین روش همیشه مردم را به سکوت می‌کشید حتی در سخت‌ترین موقعیت‌های تاریخی‌اش همچون قطع کردن دست جان استابس مرد پروتستان تندرویی که اعلامیه‌های شبانه‌اش در لندن مردم را از اشتباهات هولناک ملکه آگاه می‌کرد.

وقتی شکسپیر وارد لندن شد، با مبارزات خونین حکام کلیسا علیه تئاتر مواجه شد؛ مبارزه‌هایی که در آن به دستور کلیسا والبته ملکه که خود را به بی‌خبری می‌زد، یک هنرپیشه به دار آویخته شده و نویسنده مشهوری در زندان کشته شده بود.

برای همین شکسپیر که خوب می‌دانست هر نمایشنامه‌ایی را بعد از نوشتن باید تحویل اداره سانسور دربار بدهد تا اجازه اجرا و انتشار آن را بگیرد، تلاش کرد تا خود را از مسایل سیاسی مهم و بزرگ آن روز انگلستان دور کند، اما این دوری معنای دو پهلو دارد چرا که او هرگز خود را از سیاست دور نکرد بلکه به مدد تغییر تاریخ، تغییر اسامی شخصیت‌ها، بردن زمان اجرا به تا یخ‌هایی در گذشته و یا تغییر مکانی وقوع نمایشنامه‌هایش که عموما خارج از انگلستان است تلاش کرد که از کلیسا ، ملکه و اداره سانسور دربار فرار کند. اما در عین‌ حال درباره آنها به روش‌های غیر مستقیم حمله کند. به قول جی بی هریسون نویسنده کتاب مشهور «آشنایی با شکسپیر»، حتی یک نمایشنامه از شکسپیر پیدا نمی‌کنید که درباره مسایل سیاسی انگلستان به زبان اشاره و یا گاه مستقیم چیزی نگفته باشد. او ملقب به سلطان فرار از سانسور در آن سال‌هاست.

البته شکسپیر هوشمندی دیگری هم داشت و آن اینکه تلاش کرد خود را از دستگاه فاسد و دروغگوی کلیسا دور کند چرا که او دیده بود که چطور هنرمندان و نویسندگان زیادی در آن روزگار توسط کلیسا مرتد شناخته شدند و یا به زندان و سیاه چال افتادند و یا به صلیب کشیده شده و سوختند.

«کوریولانوس» در چنین شرایطی توسط شکسپیر نوشته می‎شود. اثری که در آن شکسپیر به طور غیرمستقیم به بازی افکار عمومی ملکه و کلیسا اشاره می‌کند. او نشان می‌دهد که چطور کلیسا و ملکه از این تدبیر درست استفاده می‌کنند و افکار عمومی را به راحتی در موقعیت‌های سخت تغییر می‌دهند و از خطر مردم خود را رها می‌کنند.

شکسپیر با تغییر نام‌ها، زمان اجرا و مکان اجرا و نوشتن درباره یک قهرمان رومی نشان می‌دهد که چطور مردم قهرمان‌های خود را به زیر می‌کشند و آنها را نابود و یا فراموش می‌کنند.

این اثر سیاسی با همین نگاه به درستی توسط یک گروه جوان اجرا می‌شود و چه درست در این اجرا از انرژی بازیگران برای فضا سازی اثر استفاده می‌شود. مغز درست اجرا حرکت داینامیک نمایشنامه است. یعنی دستگاه تردمیلی که توسط کارگردان هوشمند در وسط صحنه گذاشته شده است، این تردمیل در نگاه ابتدای انگار ابزاری برای نشان دادن دویدن شخصیت اصلی اجراست، در حالی که این دستگاه در واقع ایجاد کننده آن نیروی داینامیکی است که نمایشنامه «کوریولانوس» شکسپیر به آن نیاز دارد. نیروی عظیمی که باعث می‌شود تا تو به عنوان تماشاگر همچون «کوریولانوس» خود را در حال دویدن ببینی. آن هم در جهانی که قهرمان‌های حقیقی ما مدام در حال فراموشی و از بین رفتن هستند، آن هم با تکنولوژی‌هایی که هنوز تلاش می‌کنند که افکار عمومی مردم را در دست داشته باشند و اجازه ندهند حقیقت در میان مردم رشد کند و قهرمان‌های حقیقی جهانی حقیقی بسازند و نه جهانی که واقعیتی است ساخته شده در جهانی مجازی که تکنولوژی آن را مهیا کرده است.

«کوریولانوس» اثری زاده سیاست است. سیاستی که شکسپیر برای فرار از آن، سال‌ها با روش‌های مختلف جنگید تا آثارش از چنگ سانسور، کلیسا و ملکه در امان بماند.

منابع:

- تاریخ سیاسی تئاتر، نوشته زیگفرید ملشینگر، ترجمه سعید فرهودی، انتشارات سروش ۱۳۶۶

- آشنایی با شکسپیر، نویسنده جی بی هریسون ترجمه دکتر منوچهر امیری انتشارات سروش ۱۳۶۷»

گفتنی است نمایش «کوریولانوس» این روزها در تئاتر مستقل روی صحنه است.

 

 

علی ژیان، سحر سالک و امپرسیونیست این را دوست دارند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
داوران نخستین جشنواره مجازی بین المللی تئاتر عروسکی دانشجویان معرفی شدند   | عکس
دبیرخانه نخستین جشنواره مجازی بین المللی تئاتر عروسکی دانشجویان اسامی اعضای هیات داوران این دوره را اعلام کرد .  
داوران نخستین جشنواره مجازی بین المللی تئاتر عروسکی دانشجویان معرفی شدند  
  به گزارش رسانه این جشنواره ، "بهروزغریب پور" پیشگام تئاترعروسکی ایران نویسنده، کارگردان، پژوهشگر تئاتر و موسیقی و استاد نمایش عروسکی و سرپرست گروه تئاترآران .  "دَدی پودامجی " رئیس ...
دیدن ادامه ››

 

به گزارش رسانه این جشنواره ، "بهروزغریب پور" پیشگام تئاترعروسکی ایران نویسنده، کارگردان، پژوهشگر تئاتر و موسیقی و استاد نمایش عروسکی و سرپرست گروه تئاترآران . 

"دَدی پودامجی " رئیس یونیما ی جهانی اتحادیه جهانی نمایشگران عروسکی مدیر، متولی و کارگردان هنری تئاتر عروسکی ایشارا . 

" کری اِید استلِس" رئیس کمیته پژوهش یونمیا ی جهانی مدیر گروه کارشناسی دانشجویان نمایش عروسکی در دانشکده سخنوری و درام مرکز سلطنتی دانشگاه لندن مدرس ارشد دانشگاه پلیموث در رشته تئاتر و هنرهای اجرایی مدیر سراسری دانشگاه اکسیتر. 

"روشنک روشن"  دکترای حرفه ای سینما از ESAV ، تولوز، فرانسه ، کارشناس ارشد پژوهش هنر، دانشکده هنرهای زیبا، دانشگاه تهران ، کارشناس تئاتر (نمایش عروسکی)، دانشکده هنرهای زیبا، دانشگاه تهران ، کارگردان نمایش عروسکی و بازی دهنده عروسک

"شیوا مسعودی" دکترای حرفه ای تئاتر از دانشکده هنرهای زیبا، دانشگاه تهران ، کارشناس ارشد انیمیشن دانشگاه تربیت مدرس کارشناس تئاترعروسکی دانشکده هنرهای زیبا، دانشگاه تهران ، عضو هئیت علمی دانشگاه تهران ، مدیر گروه کارشناسی ارشد تئاتر عروسکی دانشکده هنرهای نمایشی و موسیقی دانشگاه تهران ، مولف، مترجم، پژوهشگر در زمینه تئاتر و تئاترعروسکی و کارگردان تئاتر و تئاتر عروسکی .

"غزل اسکندرنژاد" دکترای پژوهش هنر دانشگاه تربیت مدرس کارشناسی ارشد کارگردانی تئاتر دانشگاه تربیت مدرس کارشناسی ادبیات نمایشی دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد واحد تهران مرکزی ، عضو هئیت علمی دانشگاه هنر تهران .

به عنوان اعضا هیات داوران نخستین جشنواره مجازی بین المللی تئاتر عروسکی دانشجویان معرفی شدند .

گفتنی است ، تا کنون 101 اثر از سرتاسر ایران و هچنین از کشورهای لهستان ، آرژانتین ، روسیه ، فرانسه ، آفریقای جنوبی ، ایتالیا ، برزیل ، آمریکا ، اسپانیا ، اسلواکی و اکوادور به جشنواره ارسال شده است که روزانه 5 اثر در صفحه رسمی جشنواره برای ارزیابی هیات داوران در اینستاگرام منتشر می شود .

نمایش «جوادیه(بیست متری)» در تالار قشقایی تئاتر شهر به صحنه می رود | عکس
نمایش «جوادیه(بیست متری)» در تالار قشقایی تئاتر شهر به صحنه می رود
«جوادیه ( بیست متری)» عنوان تازه ترین نمایش مجموعه تئاتر شهر است که از روز پنجشنبه شانزدهم مرداد ماه به کارگردانی رضا بهرامی در تالار قشقایی اجرای خود را آغاز می کند. به گزارش واحد ...
دیدن ادامه ››

«جوادیه ( بیست متری)» عنوان تازه ترین نمایش مجموعه تئاتر شهر است که از روز پنجشنبه شانزدهم مرداد ماه به کارگردانی رضا بهرامی در تالار قشقایی اجرای خود را آغاز می کند.

به گزارش واحد ارتباطات، آموزش و پژوهش مجموعه تئاتر شهر، نمایش «جوادیه (بیست متری)» به نویسندگی کهبدتاراج و کارگردانی رضا بهرامی از روز پنجشنبه شانزدهم مرداد ماه در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر به صحنه می رود.

در این اثر نمایشی آرش فلاحت پیشه، آیه کیانپور، امیرعدل پرور و هومن بنایی به عنوان بازیگر حضور دارند. این در حالی است که روح الله زندی فر( مجری طرح)، رضا خضرایی ( طراح نور)، کهبد تاراج ( طراح لباس)، محسن نجفی (مدیراجرایی)، بهار خالقی (دستیار کارگردان)، امیرحسین جلالی (مدیر صحنه )،  امیرقالیچی (روابط عمومی)، رضا جاویدی (عکاس)، عرفان پور محمدی (انتخاب موسیقی) و امید علیزاده (طراح پوستر، بروشور و ساخت تیزر) دیگر عوامل اجرایی نمایش را تشکیل می دهند.

نمایش «جوادیه (بیست متری)» ازجمله آثاری است که نویسنده، کارگردان و گروه اجرایی کوشیده اند تا در یک بستر نمایشی واکاوی و بررسی از احوالات انسان های مختلف امروز را با تفکرات متفاوت پیش روی مخاطبان قرار دهند. این تئاتر قصه چهارنفر از بچه محل های جوادیه تهران است که در دهه شصت هرکدام زندگی خود را داشته اند. آنها اکنون مرده اند اما به محله خود می آیند و خاطرات محله و زندگی خود را در گذشته روایت می کنند.

این اثر نمایشی طی سال های اخیر علاوه بر دریافت جایزه های مختلف از جشنواره تئاترشهر و فستیوال تئاتر«هامون» در تالار محراب و مجموعه تئاتر«هامون» نیز روی صحنه رفت که در هر دو فصل از اجرای عمومی ، با استقبال مخاطبان مواجه شد.

نمایش «جوادیه (بیست متری)» به نویسندگی کهبد تاراج و کارگردانی رضا بهرامی از روز پنجشنبه شانزدهم مرداد ماه ساعت 19:45 با مدت زمان 55 دقیقه و قیمت بلیت 30 هزار تومان در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر به صحنه می رود.

علاقه مندان برای تهیه بلیت این اثر نمایشی می توانند به سامانه «تیوال» مراجعه کنند. ضمن اینکه بلیت نمایش در سه روز اول اجرا با بیست درصد تخفیف ارائه می شود.

 

نیلوفر ثانی این را خواند
امیر مسعود این را دوست دارد
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
برای من که شیفته‌ی ادبیات اگزیستانسیالیستی هستم هر اجرایی از کامو یا سارتر دلنشین و دوست داشتنی است. اجرای خوبی بود و شعارگونگی اصل نمایشنامه را حفظ کرده بود، "انسان‌ها تنها به دنیا می‌آیند، تنها زندگی می‌کنند و تنها می‌میرند". با توجه به وضعیت کرونا و اقبال کمی که به حضور در سالن‌های نمایش وجود دارد ترجیح می‌دهم فعلا نقد نکنم و فقط از دوستان خواهش کنم سالن‌های تئاتر را خالی نگذارند و این هنر شکننده را بدون پشتوانه اجتماعی رها نکنند، قطعا حضور در سالن تئاتر با رعایت پروتکل‌ها خطرناک‌تر از حضور در خیلی اماکن دیگر نیست. در این سراشیبی بی‌انتهای عصبانیت پرورش ذهن انتزاعی برای رویارویی با آینده‌ی مبهم یک کنش فعال است.
جعفر میراحمدی و امیر مسعود این را خواندند
شاهین، پویا فلاح و فاطمه زمانی این را دوست دارند
درود بر شما؛ البته به‌نظر من نقد بجا در درجه اول راهنما و کمک بزرگی به خود گروه اجرایی در جهت پیشرفتشون خواهد بود و در درجه بعدی به پویایی اندیشه مخاطب هم کمک می‌کنه.
در چنین شرایطی شکی نیست که مخاطبان سالن‌های تئاتر بی‌شک مخاطبین حرفه‌ای و عاشقان این حوزه هستند و به‌خاطر نقدی به‌جا از دیدن نمایش قاعدتا پا پس نمی‌کشند.
درود به همه گروه‌های اجرایی و مخاطبانی که درین دوران سخت همچنان این هنر همیشه مورد کم لطفی رو مورد حمایت و لطف خودشون قرار می‌دن.
۲۳ ساعت پیش
ممنون که اومدین و ممنون از حمایتتون
۳ ساعت پیش
سپاس استاد و به امید اینکه کار بهتر بشه و پر بازدید
۳ ساعت پیش
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
گیتی قاسمی 👌
کارخوبی بود.بازی ها خوب بود موسیقی عالی بود و متن قوی و طراحی صحنه ساده و جذاب.در کل خوشمان آمد.خسته نباشید خدا قوت
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
https://www.instagram.com/p/CDYwVH-BqhL/?igshid=1gi015x6phgwv



https://www.instagram.com/p/CDSL13NAyR5/?igshid=1ggqgihyhqdm3

شبنم عرفی نژاد در پاسخ به ویدیوی وایرال شده بهاره رهنما این هشتگ رو شروع کرده
چند سال پیش که صدف این حرفو زد همشون لال شده بودن ..به اون میگفتن معلوم الحال....الان هشتگ راه انداختن...
۲ روز پیش، دوشنبه
امروز بخش زنان سازمان ملل اعلام کرد روزانه ۱۳۷ زن در دنیا توسط بستگان خود کشته میشن... روزانه!!!
تقریبا برابر کشته های کرونا در ایران ولی تمام سال و دهها سال...
۲ روز پیش، دوشنبه
و این روی تاریکِ هنر برای جوانانی هست که با وجود شور و شوقی برای رسیدن به آرزوهاشون، بی رحمانه مورد سواستفاده قرار می گیرند. دختران و پسران زیادی در همین وادی سرخورده می شن و دیگه ادامه نمیدن
همین کتمان کردن و ازش صحبت نکردن باعثِ مصون بودن اون بیمار به اصطلاح استاد یا همکار از عواقبی میشه که سزاوار چنین رفتارهایی هست
و الا محاله وقتی عمومی و روشن بشه بازهم به چنین اعمالی صراحتا دست بزنند.
۲ روز پیش، دوشنبه
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
جشنواره‌ی تئاتر اکبر رادی در سال ۹۹ برگزار نمی‌شود | عکس
بهزاد صدیقی، سخن‌گوی بنیاد اکبر رادی اعلام کرد:
جشنواره‌ی تئاتر اکبر رادی در سال ۹۹ برگزار نمی‌شود
جشنواره‌ی تئاتر اکبر رادی به طور قطع در سال ۹۹ برگزار نمی‌شود. به گزارش روابط عمومی بنیاد اکبر رادی، بهزاد صدیقی، سخن‌گو و مدیر اجرایی بنیاد اکبر رادی، با اعلام این خبر گفت: ...
دیدن ادامه ››

جشنواره‌ی تئاتر اکبر رادی به طور قطع در سال ۹۹ برگزار نمی‌شود.

به گزارش روابط عمومی بنیاد اکبر رادی، بهزاد صدیقی، سخن‌گو و مدیر اجرایی بنیاد اکبر رادی، با اعلام این خبر گفت: از آن‌جا که برخی از علاقه‌مندان این جشنواره پی‌گیر برگزاری جشنواره‌ی تئاتر اکبر رادی بودند، به دلیل پایان نامعلوم شیوع ویروس کرونا و به خاطر حفظ سلامت شرکت‌کنندگان و هنرمندان در شرایط اپیدمی بیماری کرونا ویروس، سومین دوره‌ی جشنواره‌ی تئاتر اکبر رادی به طور قطعی در سال ۹۹ برگزار نمی‌شود و از آن‌جا که حال عمومی بسیاری از افراد جامعه‌ و نیز بسیاری از هنرمندان و علاقه‌مندان تئاتر به دلیل همین شرایط کرونایی کشور خوب نیست، هیئت مدیره‌ی بنیاد اکبر رادی تصمیم گرفت برگزاری سومین دوره‌ی جشنواره‌ی تئاتر اکبر رادی را در سال جاری ملغی و منتفی اعلام کند.

دبیر دومین جشنواره‌ی تئاتر اکبر رادی در پایان اعلام کرد: در این‌جا لازم می‌دانم یک‌بار دیگر از کلیه‌ی همکاران، شرکت‌کنندگان و حامیان و همراهان دومین جشنواره‌ی تئاتر اکبر رادی سپاس ویژه‌ی خود را اعلام کنم و امیدوارم همه‌ی آنان در شرایط کنونی کشور، در سلامتی مطلق به سر برند و همواره موفق و پیروز باشند.






برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
خرید بلیت روزهای تازه این نمایش، به کارگردانی مصطفا کوشکی و با بازی سهیلا کمری، محمد امین لطفی و ... فردا (سه شنبه) ساعت ۱۲:۰۰ (با ۵۰٪ تخفیف برای درک شرایط اقتصادی و کرونا) آغاز خواهد شد.
پویا فلاح این را خواند
علی ژیان این را دوست دارد
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
بی ربط

امروز یه دفتر پیدا کردم که توش جملاتی رو از جاهایی یادداشت کردم. اول اینکه خودم هیچی از این دفتر یادم نمیاد، ولی دستخط قطعا مال منه. دوم، مرجع خیلی از جمله ها رو یادداشت نکردم، که احتمالا نشون میده هنوز به دوره ی پایان نامه نویسی نرسیده بودم و به اهمیت ارجاع دادن پی نبرده بودم. سوم اینکه، یه چیزایی نوشتم که الان برای عجیبه و همش فکر میکنم آخه چیِ این جمله برام جالب بوده! و متوجه میشم خیلی تغییر کردم. و چهارم، هههههههی روزگار! لحظات فراموش شده ی زیستم رو زیسته‌ام؟!
پ.ن: یکی از جمله ها-که همچنان برام جالبه- اینه: عاقبت یک روز آدم با کارهای نکرده‌اش تنها می‌ماند.
وای چه جمله ترسناکی‌هم بود‌...
۲ روز پیش، دوشنبه
نفیسه نوری
احتمالا اگه مونده بودم تو اون کلاس، و ادامه ی اون اتفاقات الهام بخش بهم برخورد کرده بود الان خودمم یه چیزی شده بودم و شماها میتونستید بهم افتخار کنید :))))) حیف شد دیگه :))))
همونطور که جناب صادقی گفتن . ماها همین الانشم بسیاااار به شما افتخار میکنیم خانم نوریِ عزیز :)
۲ روز پیش، دوشنبه
نفیسه نوری
عه 😍 نه، ولی میشناسمشون و یه مدتم اونجا میرفتم. اینی که گفتم مال کلاس استاد ختایی بود.
چه عالی👌🏻👌🏻
۲ روز پیش، دوشنبه
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
بسیار خوب بود و خوشحالم که سبک خاصی از نمایش ایرانی را احیا کرد.
از همه عوامل و بازیگران این نمایش سپاسگزارم.
پویا فلاح این را خواند
امیر مسعود این را دوست دارد
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
۲۰٪ تخفیف خرید در جشنواره فیلم‌تئاترهای تیوال! | عکس
تا ۲۰ مرداد تمدید شد
۲۰٪ تخفیف خرید در جشنواره فیلم‌تئاترهای تیوال!
  با توجه به استقبال و درخواست مخاطبین جشنواره فیلم‌تئاترهای تیوال تا ۲۰ مردادماه تمدید شد! این جشنواره که از ۴ تا ۱۰ مردادماه به مدت یک هفته فعال شده بود با توجه به استقبال مخاطبین ...
دیدن ادامه ››

 

با توجه به استقبال و درخواست مخاطبین جشنواره فیلم‌تئاترهای تیوال تا ۲۰ مردادماه تمدید شد!

این جشنواره که از ۴ تا ۱۰ مردادماه به مدت یک هفته فعال شده بود با توجه به استقبال مخاطبین تا ۲۰ مرداد تمدید شده است.
خریداران محترم میتوانند برای استفاده از تخفیف، هنگام خرید هر فیلم تئاتر از کد تخفیف ftf99 بهره ببرید.

امیدواریم با کمترین خروج از خانه مگر برای کارهای ضروری (و با ماسک)، از تماشای فیلم‌تئاترهای جدید و جذاب در تیوال لذت ببرید :-)

» بخش فیلم‌تئاترها

برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
فرد جدیدی به عنوان دبیر هجدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران- مبارک معرفی نمی‌شود | عکس
اطلاعیه جدید اداره‌کل هنرهای نمایشی
فرد جدیدی به عنوان دبیر هجدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران- مبارک معرفی نمی‌شود
  با اعلام خبر برگزاری هجدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران- مبارک در اسفندماه سال جاری،  فرد جدیدی به عنوان دبیر این رویداد معرفی نخواهد شد. به گزارش روابط‌عمومی ...
دیدن ادامه ››

 

با اعلام خبر برگزاری هجدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران- مبارک در اسفندماه سال جاری،  فرد جدیدی به عنوان دبیر این رویداد معرفی نخواهد شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی، این اداره‌کل در ارتباط با مسائل پیرامون هجدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران- مبارک اطلاعیه‌ای را صادر کرد.

در متن این اطلاعیه ضمن تاکید بر برگزاری این رویداد آمده است:

«مدیرکل هنرهای نمایشی در مشورت با اعضای شورای سیاستگذاری هجدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران- مبارک، تصمیماتی را در ارتباط با این رویداد دوسالانه اتخاذ کرد که به شرح زیر است:

۱- هجدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران- مبارک در اسفندماه سال جاری با بهره‌گیری حداکثری از فضای مجازی برگزار خواهد شد.

۲- نام زنده‌یاد «گلزار محمدی» به عنوان دبیر هجدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران- مبارک باقی خواهد ماند و فرد جدیدی در مقام دبیر این رویداد معرفی نخواهد شد.

۳-  هجدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران- مبارک با مدیریت «مهدی حاجیان» در مقام مدیر اجرایی، برگزار می‌شود.»

پویا فلاح و صبا صالحیان این را خواندند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
قدردانی از دو هنرمند معاصر در اجرایی پایانی «جابه جایی تئاترشهر؛یک سانتی متر نزدیک تر» | عکس
قدردانی از دو هنرمند معاصر در اجرایی پایانی «جابه جایی تئاترشهر؛یک سانتی متر نزدیک تر»
پرفورمنس «جابه جایی تئاترشهر؛یک سانتی متر نزدیک تر» به طراحی و کارگردانی نصیرملکی جو یکشنبه دوازدهم مرداد ماه با قدردانی از دو هنرمند معاصر کشورمان به پایان رسید. به گزارش واحد ارتباطات،آموزش ...
دیدن ادامه ››

پرفورمنس «جابه جایی تئاترشهر؛یک سانتی متر نزدیک تر» به طراحی و کارگردانی نصیرملکی جو یکشنبه دوازدهم مرداد ماه با قدردانی از دو هنرمند معاصر کشورمان به پایان رسید.

به گزارش واحد ارتباطات،آموزش و پژوهش مجموعه تئاتر شهر، پرفورمنس «جابه جایی تئاترشهر؛یک سانتی متر نزدیک تر» به طراحی و کارگردانی نصیر ملکی جو یکشنبه دوازدهم مردادماه با قدردانی از پرویزتناولی و بهروز غریب پور دو هنرمند معاصر کشورمان به پایان رسید.

« جا به جایی تئاتر شهر، یک سانتی متر نزدیک تر » تازه ترین پروژه اجرایی نصیرملکی جو نویسنده و کارگردان تئاتر بود که روزهای پنجشنبه نهم ، جمعه دهم  و یکشنبه دوازدهم مرداد ماه در محوطه تئاتر شهر پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

در این اثرمحیطی که محصول مجموعه «کارخانه هنر مدرن» با موسیقی انتخابی  Up Coming Funeral  اثر علی صمدپور بود، امیر قالیچی و زهرا سلیمیان (مجریان طرح)، یاسمن رضا زاده، محمدحسن سلمانی، مهسا شیخی، بهنام شاملو، حسین مهدوی، مسیح کمالی، کوروس افشار، زینب گرما رودی، محمد مفاخری، امید تیموری، مینا رمضانی ( اجرا گران)، زهرا سلیمیان (برنامه ریز)، بهنام شاملو، حسین مهدوی (دستیاران کارگردان)، نصیرملکی جو (طراحی لباس و آکسسوار)، کیمیا شاه محمدی، فریبا شاه محمدی، سمیه خواسته (طراحی و دوخت لباس)، یغما فرجی (ساخت آکسسوار)، شقایق برهمتی (طراح گریم)، مهسا شیخی (طراح گرافیک )، امیر قالیچی (مدیر روابط عمومی )، علی حدادی اصل، پریسا محمدی، شیواخدا بخش (عکاسان)، محمد مقیمی، حمید مهدوی، ثمین موسوی، داود عباسی (فیلمبرداران ) گروه اجرایی را تشکیل می دادند.

نصیرملکی جو طی روزهای گذشته علاوه بر اجرای این پروژه محیطی،نمایش «کوکاکولا» با بازی سیاوش چراغی پور و  پگاه کاظمی را از روز 29 تیر تا 12 مرداد 1399 در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه برده بود.

 این اثر نمایشی با در نظر گرفتن ظرفیت 50 درصدی فروش بلیت تالار قشقایی تئاتر شهر که در چارچوب رعایت شیوه نامه های بهداشتی مربوط به فاصله گذاری تماشاگران تعیین شده بود،  با مجموع 345 تماشاگر به اجرای خود پایان داد.

 

 

پویا فلاح این را خواند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
خبر
درباره کارگاه نوشتن علیه نمایشنامه i
کارگاه نوشتن علیه نمایش‌نامه برگزار می‌شود | عکس
کارگاه آنلاین نوشتن برای اجراهای تعاملی با عنوان نوشتن علیه نمایش نامه توسط آریان رضایی به صورت آنلاین برگزار می‌شود
کارگاه نوشتن علیه نمایش‌نامه برگزار می‌شود
کارگاه آنلاین نوشتن علیه نمایش‌نامه به قواعد نوشتن متن برای اجراهایی می‌پردازد که با تعامل تماشاگر اجرا می‌شوند و از قواعد درام‌نویسی مرسوم فاصله می‌گیرد تا شرکت کنندگان ...
دیدن ادامه ››

کارگاه آنلاین نوشتن علیه نمایش‌نامه به قواعد نوشتن متن برای اجراهایی می‌پردازد که با تعامل تماشاگر اجرا می‌شوند و از قواعد درام‌نویسی مرسوم فاصله می‌گیرد تا شرکت کنندگان بتوانند طی فرایند چند جلسه‌ای این کارگاهِ آنلاین متنی را با مشارکت هم بنویسند که پس از این دوره‌ی آموزشی توسط خود آن ها به اجرا خواهد رسید.

گفتنی است آریان رضایی مدرس این کارگاه پیش از این نمایش‌هایی چون برلین، خداحافظ، دیور، مشروع و رپرتوارهای مونو/شورایی را به شیوه‌ی تعاملی اجرا کرده است. کتاب مونو/شورایی و گفت‌و گو با مردم نیز به قلم او توسط نشر افراز در سال 97 منتشر شده است.

علاقه‌مندان به شرکت در این دوره‌ی آنلاین می‌توانند به سایت تیوال مراجعه نمایند.

پویا فلاح این را خواند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
خبر
درباره نمایش اسطرلاب i
مرکز تئاتر مولوی میزبان نمایش «اسطرلاب» | عکس
مرکز تئاتر مولوی میزبان نمایش «اسطرلاب»
مرکز تئاتر مولوی، از یکشنبه دوازدهم مردادماه میزبان نمایش اسطرلاب شدبه گزارش تیوال به نقل از روابط عمومی مرکز تئاتر مولوی، نمایش اسطرلاب که پیش تر در بخش رقابت صحنه ای بیستمین جشنواره بین المللی ...
دیدن ادامه ››

مرکز تئاتر مولوی، از یکشنبه دوازدهم مردادماه میزبان نمایش اسطرلاب شد

به گزارش تیوال به نقل از روابط عمومی مرکز تئاتر مولوی، نمایش اسطرلاب که پیش تر در بخش رقابت صحنه ای بیستمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران به روی صحنه رفته بود از روز یکشنبه دوازدهم مرداد ماه اجرا های خود را در مرکز تئاتر مولوی آغاز کرد
گفتنی است که نمایش فوق کاندید بهترین نمایشنامه  از بیستمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران  شده است.

 نمایش «اسطرلاب» به نویسندگی و کارگردانی صدرا صباحی و با بازی میثم غنی زاده، مهدی سقا، فاطمه نوروزی، مژده قربانی و تینا یونس تبار که اجرا های خود را از دوازدهم مرداد ماه در سالن کوچک مرکز تئاتر مولوی آغاز کرده است با استقبال تماشاگران در روز اول اجرای خود مواجه شده و تا پایان مرداد ماه بر روی صحنه است .

از علاقمندان دعوت می شود برای دیدن نمایش «اسطرلاب» همه روزه به جز شنبه ها در ساعت ۱۹:۰۰ به نشانی خیابان انقلاب، خیابان ۱۶ آذر، جنب باشگاه دانشجویان، مرکز تئاتر مولوی مراجعه کنند.

پویا فلاح این را خواند
نیلوفر ثانی این را دوست دارد
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
اولا که از دقیقه 1.19 دیگه پخش نشد, دوما تخفیف 30درصدی برای اعضای تیوال هم اعمال نشد
آقامیلاد طیبی و پویا فلاح این را خواندند
چی؟!
۲ روز پیش، دوشنبه
درود بر شما
لطفا دوباره تلاش بفرمایید، مشکلی در پخش فیلم تئاتر مشاهده نشد.
در صورت مشاهده مشکل ایمیلی به info@tiwall.com ارسال نمایید تا بررسی و پاسخ داده شود.
برای استفاده تخفیف ۲۰ درصدی، شما باید در زمان خرید کد ftf99 به عنوان کد تخفیف را وارد نمایید.
برای استفاده از تخفیف ۳۰ درصدی، باید از کاربران پلاس باشید: https://www.tiwall.com/plus
با سپاس
۲ روز پیش، دوشنبه
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
کمی! نزدیک شدن به حال و هوای تئاتر بعد از گذشت بیش از پنج ماه :(
یادش بخیر آخرین نمایشی که رفتیم مرد بالشی در 3 اسفند بود که از فرداش رسمن تعطیلی ها شروع شد
گویا همیشه وقتی فکر میکنی بدتر از این وجود نداره، بدتر از این... کمی! نزدیک شدن به حال و هوای تئاتر بعد از گذشت بیش از پنج ماه :(
یادش بخیر آخرین نمایشی که رفتیم مرد بالشی در 3 اسفند بود که از فرداش رسمن تعطیلی ها شروع شد
گویا همیشه وقتی فکر میکنی بدتر از این وجود نداره، بدتر از این...
کمی! نزدیک شدن به حال و هوای تئاتر بعد از گذشت بیش از پنج ماه :(
یادش بخیر آخرین نمایشی که رفتیم مرد بالشی در 3 اسفند بود که از فرداش رسمن تعطیلی ها شروع شد
گویا همیشه وقتی فکر میکنی بدتر از این وجود نداره، بدتر از این آنی ظاهر میشه و بیشتر از پیش گرفتارت میکنه! تنها چیزی که هیچ وقت فکرشم نمیکردم دور شدن از دنیای تئاتر اون هم به این بی رحمی شدید بود :((
عب نداره آقا! عب نداره :( میگن فقط صد سال اولش سخته :(
بلا چاو و این صوبتا... :(

...Bella Ciao
۲ روز پیش، دوشنبه
فرزاد جعفریان
درود فراوان ؛ خوب هستید شما ؟ دلتنگ همه دوستانیم درکل :(( فعلن که آسه میریم و میایم تا کرونا شاخ مون نزنه :(
کار خوبی می‌کنین، ۶ ماهش که گذشت، برای ادامه‌اش هم خدا بزرگه 😅
ممنون، منم فعلاً همین رَویه‌ی شما رو دارم دنبال می‌کنم 😋
۲۲ ساعت پیش
میثم هنزکی
دلمون خوش بود که صندلی خوب داریم دیگه -_-
امیدوارم که بازم اجرا بشه و اوضاع هم امن بشه و روی همون صندلی اجرا رو ببینین.
۲۲ ساعت پیش
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
اولین بار بود که به تماشاخانه سرو میرفتم . مکان مرتب و تمیزی برای تاتر هست . طراحی و اجرای دکور بسیار خلاقانه بود . از شیب‌های ایجاد شده به خوبی میشد فضای خاکریز و تپه ماهورهای روستایی را به بیننده القا کرد . موسیقی خیلی خوب و با احساس از جنوب اگر اشتباه نکنم با بازیهای خوب . درود بر همه دست اندرکاران برای همت و عشق ستودنی شان در خلق این تاتر خوب در شرایط پر ریسک کرونا .
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید