آنلاین کمدی کودک و نوجوان
چیدمان
تیوال تئاتر
S3 : 02:28:31 | com/org
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال به سیستم وارد شوید
mahdi esmaili
درباره نمایش جیرجیرک i
نمایش خوبی نبود در مجموع بی هدف و گمراه فقط بازیها خانم جوان و آقای یحیوی خوب بود و مثل همیشه استاد نعیمی شیرین و مسلط بودند . و البته یک اپیزود خیلی خنده دار در مجموع
پویا فلاح و نیلوفر ثانی این را خواندند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
عالی👌🏼❤️
پویا فلاح این را خواند
رویا این را دوست دارد
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
ارادت
بعد از سالها در تیوال می نویسم
امیدوارم حال تئاتر خوب شود
نمایش جوادیه
با توجه به شرایط این روزها به صحنه رفته است و موارد بهداشتی در تئاترشهر بسیار زیاد رعایت میشود و باید از همکاران مجموعه کمال تشکر را کرد.
رضا بهرامی و پویا فلاح این را خواندند
محمد حسن موسوی کیانی و نورا احمدی این را دوست دارند
جناب تاراج عزیز..
عرض شود تئاتزهایی که طرح اش، یا نوشته اش
و یا قسمت اجرایی اش نام شما را دیدم..
کارهایی متوسط، متوسط و رو به خوب، خوب و عالی
بودند.. کار ضعیف نبودند..

نام حضرتعالی در یک نمایش، وسوسه می کند ما را
برای دیدن...
۲ ساعت پیش
ارادت
لطفتون پاینده
ممنونم
۱ ساعت پیش
کهبد تاراج
ارادت لطفتون پاینده ممنونم
عزیزید..❤❤❤❤
۱ ساعت پیش
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
خدا قوت به بازیگران ، عوامل صحنه و کارگردان ، بسیار لذت بردم، مرسی که در این شرایط بحرانی صحنه تئاتر را زنده نگه می دارید،
تنتان سلامت.
رضا بهرامی و پویا فلاح این را خواندند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
قیمت رو میذارید 100 هزار تومان اونوقت 50 درصد تخفیف میذارید؟!
نه ممنون :)
صبا صالحیان، رویا و پویا فلاح این را دوست دارند
یه تخفیف وفاداریِ ۶۰درصدی هم داشتن. ولی نگفتن ۶۰درصد از چقدر 😋
۳ ساعت پیش
صبا صالحیان
یه تخفیف وفاداریِ ۶۰درصدی هم داشتن. ولی نگفتن ۶۰درصد از چقدر 😋
:)) والا
۲ ساعت پیش
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
حمیده محسنی
درباره فیلم‌تئاتر تو مثل طوطی i
من این فیلم رو انلاین دیدم

واقعا خنده دار و ما مزه بود و بازیگر ها فوقالعاده بودند
پویا فلاح این را خواند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
گزارش تصویری وب سایت عصر فرهنگ از نمایش برلین ۱۰:۱۰

https://asr-farhang.ir/?p=6145

نمایش الف کاف شین 
کارگردان : روزبه حسینی 
در قاب دوربین رضا معطریان 

https://theater.ir/fa/gallery/136397...
نمایش الف کاف شین
کارگردان : روزبه حسینی
در قاب دوربین رضا معطریان

https://theater.ir/fa/gallery/136397
تو مثل آقا گنده‌ها صداتو صاف می‌کنی می‌گی، ر ض الف براهنی می‌گه: «من پشت پاشنه‌هایت را چون میوه‌ی دوقلو می‌بوسم/ بیدار می‌شوی می‌خوابانم/ هر پایت را در رختخواب عشق جداگانه ...»
امپرسیونیست و پویا فلاح این را دوست دارند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
باسلام
گمان می کنم از دیروز سایت تیوال موقع خرید فیلم تئاتر یا دانلود فیلم مشکل دارد چون پیغام تراکنش نامعتبر می دهد.من کارتم را در سایت دیگری امتحان کردم مشکلی برای خرید اینترنتی وجود نداشت.خواهشمندم بررسی کنید.
پویا فلاح این را خواند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
narsis
درباره نمایش کوکاکولا i
متاسفانه از بهترین امکانات نازل ترین استفاده شده بود. واقعا نمیدونم اصرار کارگردانی که میتونه یه متن آماده رو بدون کمترین ایرادی با حفظ تمام جنبه های خلاقانه روی صحنه ببره ،برای اجرای متنی خود نوشته که در حد اتود باقی مونده چیه.
پویا فلاح این را خواند
رویا، محمد حسن موسوی کیانی و امیر مسعود این را دوست دارند
نصیر ملکی جو کارگردان خوش ذوقی است..
پشت نوشته هاش دانش هست..
به شدت هم خلاق هست...
ایده های انسانی و منتقدی داره و مفاهیمی نسبتا
عمیق را نشانه می گیره...
و مفاهیمش را به شکل عجیب و شگفت انگیزی
به اجرا در می آورد و آکسسوار گروتسگ امضای
نصیر هست روی اثر...
اما ... دیدن ادامه ›› به هر دلیلی نمایشنامه ای که می نویسه
ماندگار نمیشه.. و انسجام نداره و به قول منتقدین
کلاسیک باکس های تعریف شده اش می تونه
عوض بشه و تاثیری هم در نتیجه کلی نداشته
باشه.. البته ایراد هست و کارگردانی درخشان اش
را تحت تاثیر قرار می دهد یا بطور خلاصه کار
پخته نیست...

همچنان بدلیل ابتلا به کرونا و عدم بهبود از دیدن
این نمایش محروم هستم..
۹ ساعت پیش
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
سلام نمایش تو مثل طوطی و به همراه دخترم دیدیم بسیار عالی بود واقعا ممنون بخاطر این نمایش زیبا اینکه داستان طوطی و بازرگان در قالب این نمایش مفهوم آزادی بخصوص به کودکان یاداوری شد که همه موجودات حق دارن آزاد باشن موسیقی زنده و آشنایی با آداب جاهای مختلف و عروسک گردانی همه و همه در این نمایش عالی بود ممنون از شما
امیر مسعود، حمیده محسنی و پویا فلاح این را خواندند
پوریا صادقی این را دوست دارد
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
گزارش تصویری از نمایش موسیقیایی الف کاف شین
نویسنده و کارگردان : روزبه حسینی

عکس : میترا حمزه لوئیا

https://www.instagram.com/p/CDg0cWVAULJ/?igshid=upeemz4o947v
امپرسیونیست این را دوست دارد
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
تیزر نمایش الف کاف شین/خبر اول خبرگزاری مهر

https://www.mehrnews.com/news/4992308
امپرسیونیست این را دوست دارد
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
پیام تقدیر مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس از اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار  | عکس
پیام تقدیر مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس از اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار
حمید نیلی مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس و دبیر هفدهمین جشنوارۀ تئاتر مقاومت، به مناسبت روز خبرنگار پیام تقدیری را به پیشگاه اصحاب رسانه تقدیم کرد. به گزارش تیوال به نقل از روابط عمومی ...
دیدن ادامه ››

حمید نیلی مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس و دبیر هفدهمین جشنوارۀ تئاتر مقاومت، به مناسبت روز خبرنگار پیام تقدیری را به پیشگاه اصحاب رسانه تقدیم کرد.

به گزارش تیوال به نقل از روابط عمومی انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس متن این پیام بدین شرح است:
«للحق»
ثبت صادقانۀ رویدادها در صفحات کاغذی قاب دوربین و یا در صفحات مجازی خبرگزاری‌ها، هنری است که اصحاب شریف و خانوادۀ بزرگ رسانه به زیور آن آراسته‌اند.
ظهور و بروزکلیۀ اقدامات متولیان و سیاست‌گذاران در همۀ عرصه‌ها و شئون جامعه به‌خصوص حوزۀ فرهنگ و هنر، پیوندی ناگسستنی با این جامعۀ فرهیخته دارد.
بر خود لازم می‌دانم به نمایندگی از طرف هنرمندان تئاتر مقاومت و به‌عنوان عضو کوچکی از خانوادۀ بزرگ تئاتر انقلاب و دفاع مقدس کشور، ضمن گرامیداشت یاد و خاطرۀ شهید عرصۀ خبر و رسانه زنده‌یاد محمود صارمی، از اقدامات موثر و نتیجه‌بخش سردبیران، خبرنگاران، منتقدین، عکاسان و جمیع فعالان گرانقدر و نجیب رسانه‌ای و خبری، تجلیل و تقدیر نمایم.
امیدوارم همواره در مسیر اعتلا و پیشرفت ایران اسلامی ثابت‌قدم و پیشگام باشید.

حمید نیلی
مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس و دبیر هفدهمین جشنواره تئاترمقاومت

برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
نمایش بسیار عالی و خوبی بود. با اینکه متن نمایشنامه کمابیش تغییر کرده بود ولی باز هم به خوبی از اَلمان های فلسفه و دیدگاه کامو، بهره برده بود. با اینکه خود محتوا در اصل سنگین هستند اما بازی‌ها و کارگردانی به خوبی توانسته‌اند آن‌ها را تبدیل به نمایشی برای عامه‌ی مردم کرده و حوصله‌سربر نباشند. موسیقی و نور هم به خوبی از پس القای حس برآمده بودند. دکور و صحنه هم با ظرافت و وسواس تحسین برانگیزی طراحی و چیده شده بودند. تشکر میکنم از تیم هنری سافاتا بابت زحماتی که کشیدند و نمایش خوبی که ترتیب دادند.
پویا فلاح این را خواند
Mahyar Mehdikhani این را دوست دارد
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
جایزه بزرگ سرو برگزیدگان خود را شناخت؛ | عکس
انجمن تئاترانقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح:
جایزه بزرگ سرو برگزیدگان خود را شناخت؛
نیلی: شناسایی، ترغیب و تشویق آثار و هنرمندان دفاع مقدسی اهداف اصلی جایزه بزرگ سرو استبه گزارش تیوال به نقل از روابط عمومی انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس، آیین اختتامیه و اهدای جوایز نخستین جایزۀ ...
دیدن ادامه ››

نیلی: شناسایی، ترغیب و تشویق آثار و هنرمندان دفاع مقدسی اهداف اصلی جایزه بزرگ سرو است

به گزارش تیوال به نقل از روابط عمومی انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس، آیین اختتامیه و اهدای جوایز نخستین جایزۀ بزرگ سرو، عصر امروز، سه‌شنبه ۱۴ مردادماه، با حضور قادر آشنا، مدیر کل هنرهای نمایشی، حمید نیلی، مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس، سید مجتبی حسینی، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، امیرحسین شفیعی، مدیر تماشاخانه سرو، ، حسین مسافرآستانه و مسئولان بنیاد روایت فتح در تماشاخانۀ سرو انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح برگزار شد.

حمید نیلی مدیر عامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس در ابتدای این مراسم ضمن تبریک ایام ولادت امام هادی و دهه ولایت گفت: بهمن سال ۹۸ بود که با جمعی از دوستان در حال برنامه ریزی برای سال ۹۹ بودیم، ایده این رویداد مطرح و پیگیری شد تا امروز که برپا شده و به ایستگاه پایانی رسیده است.
 وی افزود: شناسایی تولیداتی که پیرامون موضوع جایزه بزرگ سرو است و ترغیب و تشویق فعالین این عرصه جزو اهداف اصلی این رویداد بود.
نیلی ادامه داد: پس از این تصمیم، نامه ای به سازمانهای تئاتری با رویکرد مورد نظر ارسال کردیم تا آثار تولیدی و یا شناسایی شده خود را برای شرکت در این رویداد به ما معرفی کنند. به این ترتیب بیش از ۲۷۰ اثر به جشنواره معرفی شد که پس از ارزیابی های اولیه ۴۵ اثر وارد مرحله نهایی شد که با داوری رایانی، قطب الدین صادقی و حسین پاکدل ارزیابی شدند.
وی با تاکید بر اهمیت تئاتر شهرستانها گفت: استانها بسیار مورد توجه ما بودند و برای ما شگفت آور بود که این تعداد اثر با دغدغه دفاع مقدس از سوی هنرمندان سراسر کشور تولید شده و برای شرکت در این رویداد ارائه شد. امیدواریم سال بعد هم دومین دوره جشن جایزه بزرگ سرو را برپا کنیم.
نیلی در پایان گفت: رویدادهای پیش روی انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس مدیون حمایت های دکتر یاشار نادری ریاست محترم بنیاد فرهنگی روایت فتح است، از همین جا از ایشان قدردانی می‌کنم.

سید مجتبی حسینی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد نیز با حضور در این مراسم گفت: ایران سرزمین سبز و زیبایی است و برای ادامه حیات به هوشمندی بسیاری نیاز دارد.
حسینی ادامه داد: سرو که نماد مقاومت و ایستادگی است نام شایسته ای برای این رویداد هنری فرهنگی و هنری است.
وی افزود: اینکه ۲۷۰ اثر برای این رویداد ارسال شده است برای ما تعجب آور نیست، چرا که در سال ۹۷ بیش از ۷۰۰۰ نمایش روی صحنه رفت که از این میان سومین رتبه به لحاظ تعداد نمایش‌هایی با همین موضوع جایزه بزرگ سرو بود. همچنین در سال۹۸ هم که با مشکلات ناشی از کرونا روبرو بودیم بیش از ۶۰۰۰ نمایش روی صحنه رفت که باز هم از این میان سومین رتبه به لحاظ تعداد به آثاری با موضوع مقاومت، ایثار و دفاع مقدس اختصاص داشت.
حسینی در پایان گفت: این تعداد نمایش با این موضوع ناشی از تشویق هنرمندان نیست، بلکه ناشی از ارادت هنرمندان، بصیرتشان، و اهمیتی که ایثار و سرگذشتگی برای عزت و سربلندی کشورشان دارد، است.

برگزیده این جایزه به شرح ذیل هستند:

موسیقی:
لوح تقدیر و هدیه نقدی بخش موسیقی برای نمایش اعوجاج از البرزی به آرمین واثقی رسید.
تندیس جشنواره ، دیپلم افتخار و هدیه نقدی برای نمایش رگ از تهران به محمد ملکی اصل رسید.

طراحی صحنه:
لوح تقدیر و هدیه نقدی برای طراحی صحنه نمایش زیپ، مونا قنبری
تندیس سرو ، دیپلم افتخار و هدیه نقدی به سعید آقایی برای نمایش دایک از خراسان شمالی

بازیگری زن:
لوح تقدیر و هدیه نقدی بخش بازیگری زن برای نمایش برگشتن به شیرین بینا رسید.
تندیس سرو، دیپلم افتخار و هدیه نقدی برای نمایش رگ از تهران به الهه شه پرست رسید.
الهه شه پرست بازیگر برگزیده با تشکر از برگزار کنندگان جشنواره و گروه نمایش رگ و عوامل این اجرا گفت: از استاد عزیزم ایوب آقاخانی کارگردان این نمایش نیز تشکر می کنم. ایوب آقاخانی از کارگردان هایی هستند که هر بازیگری آرزو دارد و لذت می برد که با او کار کند و در کنار او لذت می برد.

بازیگری مرد:
لوح تقدیر و هدیه نقدی برای برگزیده بازیگری مرد به محمد رشنو برای بازی در تئاتر کوچه برزیلی ها از استان البرز رسید.
رشنو پشت تریبون گفت: از کارگردان و دوستان البرزی ام که الان جایشان خالی است، تشکر میکنم.
تندیس سرو، دیپلم افتخار  و هدیه نقدی برگزیده بازیگری مرد به مجید رحمتی برای نمایش برگشتن از تهران تقدیم شد.

نمایشنامه نویسی:
لوح تقدیر و هدیه نقدی بخش نمایشنامه نویسی به خیرالله تقیانی پور برای نمایش برگشتن رسید.
تندیس سرو، دیپلم افتخار و هدیه نقدی برگزیده نمایشنامه نویسی به محمد نقایی نویسنده نمایش باغ خونی از خراسان رضوی رسید.

کارگردانی:
لوح تقدیر و هدیه نقدی به کیانوش ایازی برای کارگردانی نمایش  زیپ رسید.
تندیس سرو، دیپلم افتخار و هدیه نقدی به حسین مسافرآستانه برگزیده کارگردانی رسید.

حسین مسافرآستانه پشت تریبون قرار گرفت و گفت: دینی بر گردن دارم که درباره نمایش برگشتن عرض کنم و آن هم این است که از تک تک اعضای گروه تقدیر و قدردانی می کنم این نمایش اگر با همه اعضای کوچک و بزرگ تیم در دور اول و دوم اجرا با عشق و همدلی قرار نمی گرفتند، ما هرگز نمی توانستیم کار را به این شکل داشته باشیم. هیچ نقش این نمایش فرعی نبود چرا که همه با هم همدل بودند و کوچکترین حضورشان موثر بود بنابراین این جایزه تقدیم همه کسانی است که در این نمایش جلو و پشت صحنه همراه بودند.

وی در ادامه افزود: برگشتن من به برگشتن و برگشتن تئاتر مدیون پیگیری های جواد نوری و خیرالله تقیانی بود که من از این دو نفر نیز سپاسگذارم.

نمایش برگزیده
لوح تقدیر و هدیه نقدی به نمایش رگ به کارگردانی ایوب آقاخانی از تهران رسید.
تندیس سرو، لوح تقدیر و هدیه نقدی به نمایش برگشتن به تهیه کنندگی جواد نوری از تهران تقدیم شد.

پس از اجرای مراسم، نمایش دست هایم کو مم حسن به اجرای عموم در تماشاخانه سرو در آمد.

برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
اصولا متن های علی صفری دارای یک twist یا پیچش عجیب است که نشات گرفته از سلیقه او در سینما و به خصوص سینمای هالیوود هست.
در متن برلین 1010 این قضیه بسیار بولد است و به چشم می آید.حرف زدن در مورد نمایشنامه از حوصله این بحث خارج است زیرا بسیار میشود در موردش حرف زد.
بازی بازیگران که بازیگرانی تازه نفس و جوانند بسیار خوب و روان است.
کارگردانی کاملا معلوم است که برای این سالن انجام شده.
اجرای خوبی رو من دیشب شاهد بودم.
ای کاش با ظرفیت کامل تماشاچیان اجرا میرفتند تا پتانسیل بازیگران جوان و تازه نفس بیشتر دیده شود.
اریک جان یه خلاصه مختصر میشه بدی؟
با چی طرفیم؟
۷ ساعت پیش
محمد مجللی
اریک جان یه خلاصه مختصر میشه بدی؟ با چی طرفیم؟
با یه داستان thriler/science fiction که آخر‌ جنگ جهانی دوم رخ میده 🙂
۴ ساعت پیش
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
پیام تبریک مدیرکل هنرهای نمایشی به مناسبت روز خبرنگار | عکس
پیام تبریک مدیرکل هنرهای نمایشی به مناسبت روز خبرنگار
قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی در پیامی روز خبرنگار را تبریک گفت.به گزارش تیوال به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی، قادر آشنا در پیامی ۱۷ مرداد، روز خبرنگار را به اهالی رسانه ...
دیدن ادامه ››

قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی در پیامی روز خبرنگار را تبریک گفت.
به گزارش تیوال به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی، قادر آشنا در پیامی ۱۷ مرداد، روز خبرنگار را به اهالی رسانه تبریک گفت.

متن پیام مدیرکل هنرهای نمایشی به شرح زیر است:

«شما، چون آنان که زیر نور صحنه، از خود می‌گذرند تا به دیگری جان بخشند، قلم در دست می‌گیرید و آن‌چه را به رشته تحریر درمی‌آورید که به درستی‌اش ایمان دارید و چه‌چیز قابل تحسین‌تر از ایمان شما؟
اگر انگیزه‌های مالی مشوق بسیاری در انجام شغلی باشد، در خصوص شما چنین نیست زیرا مسیری که در آن قرار گرفته‌اید به هزار و یک علت که خود نیکوتر از من و ما می‌دانید، از پس تامین چنین انگیزه‌ای برنمی‌آید.
پایداری‌تان در  این مسیر که به درستی آن باورمندید تحسین‌برانگیز است. امید که خستگی راه بر جان نازنین‌تان نماند و تنی که چشم و گوش و دهان و دستانش چنین عاشقانه در راه فراچشم آوردن ناراستی‌ها و نشان دادن راستی‌ها می‌کوشند در اوج سلامت به راه خود ادامه دهد. برقرار بمانید و روزتان مبارک.» 

برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
ارزش دیدنُ داشت واقعا ولی فیلم تیاتر بی کیفیتی بود متأسفانه!
متن و داستانُ خیلی دوست داشتم!!!
بازی نوید محمد زاده هم مثل همیشه خوب بود و میشه گفت یه جورایی به تنهایی بار نمایش و داستانُ به دوش می‌کشید...
من با دیالوگ ها و مونولوگ های نوید خیلی حال کردم..
پویا فلاح و محمد مجللی این را دوست دارند
اقا مرسی که اینقدر خوب و جامع در مورد همه ی کارهایی که می بینین برامون مینویسین
چون هیچ پیش نمایش و اسکرین شاتی وجود نداره و کاملا شانسی هست کیفیت اثر
امیدوارم به این رویه ادامه بدین همیشه ❤
۷ ساعت پیش
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
" تئاتر مردم ستمدیده"

سه‌شنبه‌های لعنتی برشی از چندهفته زیست خانواده‌ای‌ست که در وضعیتِ بحران اقتصادی و تزلزل روابط بین‌شان، بازنمایی شده‌است...
وضعیتی که قابل تعمیم به شرایط بسیاری از خانواده‌های طبقه‌ی متوسط جامعه‌ست که در اثر نابسامانی، رکود و فساد اقتصادی، دچار بحران‌های فقر و پیامدهای ناشی از آن شده‌اند.حکایت دردمندانه‌ای از کوچک‌شدن سرمایهء‌ مالی طبقه تحصیل‌کرده و کارمند و سقوط به زیرخط فقری که حتی قادر نیستند احتیاجات اولیهء زندگی را برآورده‌کنند.
نمایش با نریشن دختر خانواده در شرح موقعیت موجود در 17 مهر 96 آغار می‌شود و در طی 65 دقیقه به اتفاقاتی که به فروپاشی جمع خانوادگی آنان منجر می‌شود، می‌پردازد.
متن قصد دارد با نگاهی نقادانه از چند زاویه به معضلات اجتماعی و اقتصادی جامعه‌ی فعلی بپردازد که افراد آن چگونه با حجم انبوهی از مشکلات قادر به داشتن رفاهی نسبی و وضعیتی باثبات نیستند و حتی در دوران بازنشستگی، آرامش لازم را نداشته و درگیر فشارهای شدید حتی در نیازهای اولیه زیست روزمره‌اند. خطاهای مکرر انسانی، از نیروی امنیتی که در اغتشاشات سال 88 به اشتباه به نامزد پسر بزرگ خانواده، تیراندازی کرده و موجب کشته شدن او می‌شود، تا مدیری در سیستم بانکی که اندوخته سپرده‌گذران را اختلاس کرده و فرار می‌کند، تا پدری که آینده فرزندانش را به دلیل وابستگی و علاقمندی‌اش، تحت تاثیرقرار می‌دهد، همه مبنایی‌ست برای آنکه سه‌شنبه‌های لعنتی، واگویه‌ی رنجی اجتماعی ... دیدن ادامه ›› و بحرانی جمعی را به نمایش بگذارد.
همان رخدادهایی که هزارباره در دنیای واقعی درحال وقوع‌ست و خانواده‌های بسیاری را ازهم می‌پاشد بی‌آنکه این حجم از فاجعه بازتابی روشنی در سطح جامعه داشته‌باشد. ریشه‌یابی‌های جامعه‌شناختی البته نیازمند بررسی و تحقیق بیشتری‌ست اما سه‌شنبه‌های لعنتی، یکی از آن نمونه‌های متعدد و بی‌شمار را، بر صحنه آورده‌است تا در تعاملی از تئاتر و مردم ستمدیده، زبانی برای وضعیتِ بغرنج آنان در سیستمِ سرمایه‌داری باشد که پول حرف اول و آخر را می‌زند و اگر به هر دلیلی فرد قادر به همسویی و یا واردشدن به جریانِ سرمایه و سوددهی نباشد، زیر چرخ‌دنده‌های آن له می‌شود. بی‌آنکه از هیچ حمایتِ دولتی و یا کمک‌های سازمان‌های رفاه اجتماعی برخوردار شود.
محمدمهدی خاتمی در متن، هرچند منسجم پیش‌رفته است اما از طرفی هر آنچه از سیل بدبختی و بدبیاری‌هایِ ممکن، در بافتار معضلات جامعه وجود دارد، یکجا در این داستان گنجانده و با تراکمی بیش از حد معمول به آن پرداخته‌ست. آنچنان که از جایی به بعد، اتفاقات ناخوشایند، ترکیبی از فانتزی و غیرواقعی بودن پیدا می‌کنند که نمی‌تواند بدرستی همذات‌پنداری مخاطب را حفظ و پیش ببرد..با اینحال اتفاقات بقدری ملموس و قابل باورست که این اغراق را برای پوشش حداکثری مشکلات، قابل توجیه می‌کند.
پرده آخر به نظر می‌رسد ترژادی گل درشتی‌ست که تهی از کارکرد موردنظرست. و گویا مانند اغلب نمایش‌های ایرانی، از فوت و درگذشت یکی از اعضای خانواده، حرفی به میان نیاید، نمی‌تواند عمق فاجعه را برساند. شاید پایان‌بندی مناسب‌تری می‌توانست نمایش را بهتر حفظ و تاثیرگذاری‌اش را مضاعف کند.
عوامل گروه اجرایی از جمله طراحی نور رضا خضرایی و طراحی صحنه سینا ییلاق‌بیگی از جمله حرفه‌ای‌های این عرصه و با کارنامه کاری درخشانی هستند که از آنان سطح انتظار بالایی می‌رود، با اینحال به نظر می‌رسد در این اجرا، نبوغ کمتری بکاررفته و از آن پختگی خبر چندانی نیست.
طراحی و ساخت دکور نه تنها شتابزده و ناقص به نظر می‌رسد، بلکه حتی از ظرافت‌های لازم برخوردار نیست و با وجود فضاهای باز و درمعرض دید اطراف آن، و حتی پروژکتورهای قابل رویت از پنجره‌ها، نمی‌تواند به چشم تماشاگر، مجموعه‌ای کامل بیاید.
سه‌شنبه‌های لعنتی، بیش از هر فاکتور دیگری، در بازیها موفق‌ست و شاید دلیل موفقیت آن را می‎توان از بازیگران حرفه‌ای با اندازه‌های درستِ از بیان، حس و انتقال دانست که در یک تعاملِ هماهنگ و یکدست با یکدیگر همکاری کرده‌اند. مانلی حسین‌پور و نسرین نکیسا، مرکز ثقل صحنه و موفق در فضاسازی مناسب این اجرا هستند.


نیلوفرثانی
گروه نقد هنرنت
منتشر شده در سایت هنرنت

من این نمایش رو قبل از شیوع کرونا دیدم و به نظرم مزخرف ترین چیزی اومد که تا به حال دیدم 😊.
دلیل؟ ایرانی بازی ای که در متن موج میزنه، واضح تر بگم، طرز فکر غالب ایرانی جماعتی مون. این که انگار استقلال در زندگی بیشتر ما ایرانی ها جایی نداره (خب پدر عامل اول وابستگی فرزندان باشه، اونا چرا هیچ تلاشی در جهت استقلال نکردن؟ اونم تو این زمانه که از نظر اجتماعی کار خیلی راحت تره) ، تا ابد والدین رو مسئول ناکامی های مالی مون میدونیم (چند جا پسر اشاره میکنه به اینکه پدر نگذاشته فلان راه رو بره، این دلیلی هست برای سکون او؟ ) ، ناراضی هستیم ولی در عین حال حاضر نیستیم فعالیتی کنیم ( این یکی توی همه شون وجود داره، فقط غر و اینکه وای چرا پول ما رو خوردن، وای ما چه بدشانسیم).
یه چیز دیگه، گویا از دست دادن نامزد و مرگ او برای کسی مهم نیست، نه حتا پسر داستان که این تجربه رو از نزدیک زیسته، ... دیدن ادامه ›› یعنی حتا اگر نامزدش نبود هم ، بلاخره او شاهد شلیک به کسی و مرگش از نزذیک بوده ولی این اصلا در او اثری نداشته، نه حتا حس انسان دوستانه ، فقط مسئله ش ترس از بیکاریه. این انسانیه که متن میخواد نشون بده؟؟ حتا نمیتونیم قضیه رو با هرم مزلو هم توجیه کنیم، چون هنوز به اون درجه از فضاحت مالی نرسیدن که مثلن سقف و خوراک نداشته باشن ، اونم برای چندین روز، که این طوری انسان بودن یادشون بره. شاید هم بشه گفت اون اتفاق باعث انفعال او شده، که به ۲ دلیل پذیرفتنی نیست، اول اینکه از یه به قول شما «تحصیل کرده» انتظار میره در سدد درمان افسردگی ش بربیاد، دوم اینکه پس بقیه چرا انقدر منفعل اند؟ پدر تنها ۶۰ سال دارد(اگر درست یادم مونده باشه)، برادر دیگر چطور؟ آره قبول دارم، کار نیست ولی این متن بیشتر در مورد «انفعال» هست تا مشکلات بازار کار.
مسئله ی دیگه، با وجود همه ی مشکلات اقتصادی که ما داریم و کاملا داریم زیست شون میکنیم، «بی تدبیری» در این خانواده بزرگترین عامل مشکلاته، که متن کوشیده خیلی شیک همه چیزو بندازه گردن دولت. ببینید من هیچ دل خوشی از دولت ندارما، ولی یه جاهایی عقل خود آدم باید به کار بیاد دیگه.
فاصله ای که بین والدین و بچه ها هست هم به نظرم پذیرفتنی نیست؛ پدر به دختر میگه فلان ساعت خونه باش -اونم با واسطه ی مادر- خب این تحصیلکرده هایی که شما نوشتین، کمترین انتظاری که ازشون میره اینه که برای حل مشکلاتشون گفتگو کنند، مثلا دختر مستقیم با پدر وارد گفتگو بشه. اینم اگر بندازیم گردن جامعه -که البته بی تقصیر هم نیست- یعنی داریم میگیم ما هیچ کاره ایم، محکومیم به این رنج، محکومیم به اینکه زندگیمون هدر بره، چون جامعه و دولتمون فلان.
بازم میگم من از جامعه و دولت نالان هستم ولی مشکلات خانوادگی ای که در متن وجود داشت، با کمی پافشاری از سوی بچه ها و تدبیر قابل حل یا تخفیفه. مشکلات فراوانی هست که میتونیم صرفا بندازیم گردن جامعه و دولت، که انفعال این خانواده جزو اونا نیست
۲۰ ساعت پیش
میم
من این نمایش رو قبل از شیوع کرونا دیدم و به نظرم مزخرف ترین چیزی اومد که تا به حال دیدم 😊. دلیل؟ ایرانی بازی ای که در متن موج میزنه، واضح تر بگم، طرز فکر غالب ایرانی جماعتی مون. این که انگار ...
درود میم عزیز و ممنونم برای نظر و توضیحاتت
خب من نمیتونم از متن دفاعی بکنم چون نویسنده اش نیستم و بنابراین اصلا کار منهم نیست و همونطور که در مطلبم اشاره کردم از جایی به بعد متن از دایره واقعی کمی دور میشه و به فانتزی نزدیک میشه اما درمورد چندموردی که اشاره کردی و خب به زاویه دید من مرتبط بود، چندنکته رو می تونم اضافه کنم
اینکه این خانواده سنتی و در کلیشه های عرف هست کاملا مابه اذای بیرونی داره
همین الان هم اتفاقا برخلاف نظر شما، دوستان و افراد زیادی رو می شناسم که دقیقن درگیر همین مسئله اند و حتی موقع دیدن نمایش دلم میخواست ... دیدن ادامه ›› ایکاش بودند و می دیدند که وابستگی به خانواده به دلایل عاطفی پدرومادر، چقدر از نگاه بیرونی عجیب و غیرمعموله ... که دیدم شماهم به عنوان ببینده برات عجیب و نامأنوس آمده اما دقیقن عزیز من همین الان بسیاری از جوانها حتی همین سی و چند ساله هایی که سرکار می روند و استقلال مالی دارند ، به همین دلایل ریزو درشت دارند با خانواده زندگی می کنند. خانواده سنتی حتی تحصیل کرده ( منظور فرهنگی و تحصیلات دانشگاهی هست نه الزاما روشنفکر) با وجود تغییرات زیادی که امروزه در فرهنگ چنین شرایطی بوجود اومده، هنوز که هنوزه به همین مسائل ساده که اعتقاد دارند و بشدت پایبندند فرزندان هم با وجود نگاهی امروزی تر اما بهش تن می دن، شاید هم بدلایل اقتصادی که مستقل زندگی کردن هزینه های زیادی براشون داره و هم شخصیتی که احتمالا اونهاهم وابستگی های پنهانی زیادی دارند حتی اگر ظاهرا اینطور نشون ندن .. من حداقل دوسه مورد رو در همین زمان فعلی با چنین شاخصه هایی می شناسم ( والبته اضافه کنم مثل شما همیشه بهشون انتقاد می کنم که تا کی و چرا زیر بار چنین تفکری هستند چون برای منهم درکش عجیبه ) اما این نمونه ها زیادند میم جان .. بنابراین این مورد به نظرم چندان دوراز وضعیت فعلی جامعه نیست
پدر خانواده در طی زمانی که منزل قبلی را فروخته و میخواسته خانه جدید بگیره پولش رو در بانک میذاره( به پیشنهاد دوستی که در بانک بوده) که سودی ببره و درهمین ایام تمام سرمایه اش اختلاس میشه و از دست میره .. به نظرم چنین مسئله ای شوک بزرگی هست که اساسا تمام روال زندگی یک خانواده را بهم می ریزه و در پدر این رو می دیدیم
فوت نامزد پسر بزرگ مربوط به 8 سال پیش هست عزیزم شاید تاریخ هارو دقت نکردید اما بنفشه سال 88 کشته شده و زمان اجرای نمایش سال 96 هست بنابراین با وجود اینکه به نظر میرسه به طور ظاهری پسر با این مسئله کنار اومده اما دقیقن طبق اشاره ات به انضمام ِ دردسرهای بعدی یعنی تعلیق از کار و بعد هم اخراج، دچار افسردگی و نوعی دلزدگی نسبت به زندگی شده . هرچند با تصمیم رفتن به خارج به نظرم داره حرکتی ازخودش نشون میده
دختر که بیکار نیست و منفعل.. اتفاقا مهره محرک و شاید طبیعی تر از بقیه دختر خانواده ست که بعنوان یک بازیگر تئاتر اتفاقا دستمزد خوبی هم داره
پسر کوچکتر مثل هزاران شغلی که الان رایجه و نفهمیدم چرا برات عجیب هست، فروش قرص های رژیمی و لباس های زنانه ست که از طریق تلگرام و اینستاگرام برای فردی که احتمالا سرمایه کار ازوست، مشغول فعالیته اما خب بهرحال سود و دستمزد کارگری داره... و بعدهم که معلوم میشه بعنوان ساقی مورد سواستفاده قرار می گرفته و بازهم به نظرم طبیعیه که فرزندان برای تامین کار و شغلی از خانواده شون انتظاراتی داشته باشند کمااینکه بسیاری از افراد به همین شکل کسب وکاری شروع کردند.
به نظرم تمام موارد در متن، کاملا با اقتصاد و سیستم فعلی مرتبطه و بازتابِ معضلات موجود هست... فسادها و اختلاس های دولتی که مردم طبقه متوسط و پایین رو له می کنه
کار و اشتغال فعال و قانونی بسیار کمه ... و یا بخاطر مسائل حاشیه ای سیاسی بسیاری از افراد از کار یا از دانشگاه اخراج می شوند حتی آنهایی که بی گناهند و فعالیت سیاسی نداشتند
گرانی ها و تورم که وقتی خانواده ای سرمایه اش رو از دست میده هیچ موسسه ای حمایتش نیمکنه و دست آخر میتونه یک چهاردیواری رو اجاره کنه
بنابراین منطق روایت اگر اغراقش رو در نظر نگیریم، با شرایط فعلی همخوانی داره اما شاید تماشاگر در برقراری ارتباط با اینهمه بلایی که سر این خانواده میاد مشکل داشته باشه که به نظرمن قابل درکه

در پایان میم عزیز ایکاش این سنت نادرستی که اشاره کردی نه تنها در این مورد بلکه در هزاران مسئله دیگه که جامعه ایرانی باهاش دست به گریبانه و روز به روز عقب مانده تر میشه، کنارگذاشته باشه و واقعا همه مثل شما بدانند که " سطحی اندیشی" ها چه چیزهایی هست ... البته هستند بسیاری که ازاین بندها تاحدودی ( نه کاملا ... که بسیار در اقلیتند) رها شده باشند اما بدنه اصلی جامعه نیستند.
و افسوس که هنوز خیلی خیلی بیشتر ازاونی که فکرش رو بکنیم این تفکر و سنتها رایج و ریشه داره و حتی در افراد تحصیل کرده و کتابخوان، و حتی هنرمند و اهل فکرهم دیده میشه .. بهمین دلیل فکر میکنم متن از یک جامعه آرمانی حرف نزده بلکه درست سراغ همین جامعه خودمون رفته ...

درمورد بازیها بله شاید سلیقه باشه اما به نظرمن همگی در اندازه های خودشون خوب بودندو ایراد اصلی از متن بود که این انسجام نهایی رو برقرار نمیکرد.
۸ دقیقه پیش
میم
همه ی حرفم اینه که دو جمله ی اولتون اصلا درباره ی این متن صدق نمیکنه، چون انفعال و چسبندگی به سنت های نادرست و سطحی اندیشی چیزیه که این خانواده درگیرشن. الی ماشالله خانواده هایی هستن که رکود ...
بله عرض کردم من درهمین روزگار مثل چنین خانواده ای بسیار دارم می بینم و متاسفانه روز به روز هم بیشتر میشن بنابراین از نگاه من، این طرح موضوع نه تنها غریب و خاص و عجیب نیست بلکه نمونه واقعی زیادی ازش وجود داره
۶ دقیقه پیش
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
به این میگن یه فیلم تیاتر بی نظیر و با کیفیت واقعا..
کاش همه نمایش های آنلاین با این کیفیت بالا ارائه میشد که مطمعنا باعث جذب مخاطب بیشتری میشد! و چقدر حیف که تعداد فیلم تیاتر هایی با این کیفیت (تصویر برداری، صدا و تدوین خوب) انگشت شماره!
کی گفته همه تئاترها باید یه متن سنگین و فلسفی داشته باشن با دیالوگ های قلمبه سلمبه، و پر از شعارهای آنچنانی! که گاها تماشاگرُ گیج و منگ میکنه فقط!
به این میگن یه نمایش با متن روان، بازی های خوب و دکور عااااالی..
ممنون بخاطر لحظه های خوش و شادی که خلق کردین..
من به شدت دیدن این اجرای آنلاینُ توصیه میکنم مخصوصا در این شرایط سخت و بدی که همه ما و جامعه مون باهاش درگیره..
بازم ممنون و سپاس گذار از همه عوامل این نمایش شاد و پر هیجان و مخصوصا گروه تصویر برداری و صدا که این نمایش زیبا رو تبدیل به یک فیلم تیاتر عااااالی کردن..
نسخه خارجی اش را هم سرچ کن و ببین عزیز..
۹ ساعت پیش
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
محمدحسین کریمی
درباره نمایشنامه‌خوانی شام یکشنبه i
بدرخشید رفقا ، امیدوارم قسمت بشه و بیام
پویا فلاح این را خواند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید