تیوال تئاتر
S3 : 07:43:22
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال

 

// تئاترهایی برای ندیدن//
طی ۲ سال اخیر که خرید تئاترهایم از طریق تیوال انجام شد و بهانه ای
برای نوشتن و طی چند ماه اخیر تیوال خوانی ام چند برابر شد، به
چیزهای جالبی برخورد کردم...
اول: کل کاربران فعال تیوال کمتر از ۱۰۰ نفر هست و خودم یکی از آنها.
دوم: کسانی که هفته ای دوبار یا بیشتر تئاتر می بینند جز منتقدان
چیزی کمتر از ۳۰۰ نفر هستند..
سوم: تئاترهای سلبریتی محور نیازی به نظر مثبت کاربران تیوال ندارند و
نظر منفی کاربران تیوال تاثیری روی فروش شان ندارد..
چهارم: نام های گذشته برای امروزی ها جذاب نیست...، مثل جلال تهرانی
قطب الدین صادقی و...
پنجم: بعضی سالن ها مثل عمارت نوفل شاتو به خاطر داشتن کافه خوب
احتمال فروش بیشتری دارد...
ششم: نزدیکی به مترو هم تا جایگاهی موثر است...
هفتم: اسم سالن در دیدن نمایش موثر است، یک زمانی نام تئاتر شهر
همچین ... دیدن ادامه » حالتی داشت...، یعنی الان نام سالن ایرانشهر احتمال دیده
شدن و فروش را بالاتر مز برد...
هشتم: ساعت پرفروش، یعنی ساعتی که بیشترین احتمال خرید را دارد
ساعت ۷ و ۳۰ تا ۹ شب هست..، و قبل از ساعت ۷ شب با ریزش
حداقل ۳۰ درصدی مخاطب روبرو هستیم مگر تئاترهایی مثل لانچر۵...
نهم: اقبال عمومی به تئاترهایی با موضوعات ساده و قابل فهم بیشتر
از تئاترهای با سبک و سیاق فلسفی_ هنری است، عموم تماشاچیان از
کاری که سر در میاورند بیشتر خوشحال می شوند تا کاری که ذهنیات
شان را تغییر دهد یا برایشان تازگی داشته باشد..
دهم: تئاترهایی که جنبه کمدی داشته باشد احتمال فروشش تا
۵۰ درصد درصد افزایش می یابد..
یازدهم: ۴۵ هزار تومان مرز روانی بلیت تئاتر هست، غیر از چند تئاتر
سلبریتی دار، اگر قیمت بلیت به ۵۰ هزار تومان می رسد حداقل ۲۰ درصد
ریزش مخاطب داریم..
دوازدهم: تیوال حدود ۸۵ درصد بازار خرید بلیت را در اختیار دارد،
اگر تئاتری سلبریتی محور نیست، در ایران نمایش فروش زیادی
نخوااد داشت، خودم یکی از این آدمها هستم که تو تیوال نباشد احتمال
خرید کردنم کم می شود...
سیزدهم : تخفیف های وفاداری، دانشجویی، روزهای نخست و خرید
گروهی تاثیر مستقیم در فروش دارد.. تخفیف های زیر ۳۰ درصد محرک
خرید نیست...
چهاردهم: کاربران قدیم تر تیوال نسبت به آیدی های کمتر از یک ماه
حساس اند، به خصوص کاربرانی که در روز اجرا اقدام به ساخت آیدی
می کنند و حقه گروه اجرایی برای فروش بیشتر می دانند..
پانزدهم: برخلاف گذشته نام نویسندگان بزرگی مثل برشت، شکسپیر
کامو و... عموم مخاطبان را جذب نمی کنند و تئاترهایی که به مسائل
روز می پردازد، برای عموم مخاطبان جذابیت بیشتری دارد مثل لانچر۵.
شانزدهم : تئاتر هم مثل سینما هنوز مثل سرگرمی برای عموم مخاطبان
است، یعنی فضای سیاسی حاکم بر جامعه در دیدن یا ندیدن تئاتر
موثر است.
هفدهم: ارتباط خوب گروه اجرابی، به خصوص کارگردان اثر و ارتباط
مستقیم با مخاطبان در استقبال عموم موثر است، نمونه اش خودم،
تیاتر کوروش سلیمانی را به خاطر سلیمانی و آواز خان کله طاس را
به خاطر حمید رضا مرادی دیدم.
هیچدهم : ارتباطات در اینستاگرام هم بسیار موثر است برای کاربران
غیر تیوالی و تماشاگرهای عموم..


فعلا همین ها یادم آمد، موردی بود دوستان در کامنت اضافه کنند..
نسخه فروش بهتر هم بعدا می پیچم...
امیرمسعود فدائی و Ali این را دوست دارند
سلام کیانی جان من حقیقتا غبطه میخورم به این حوصله ای که برای نوشتن و خوندن مطالب داری .
۴ دقیقه پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
سیما هرندی
درباره نمایش تولد بازی i
خسته نباشید. کار منو یاد کلیشه برعکس انداخت که یک مدت در توییتر ترند شده بود. کسی یادشه؟
کار خوبی بود. برخی مواقع مثل اتودهای کار کلاسی میشد. دکور و استفاده از اون رو دوست نداشتم خیلی میشد خلاقانه تر باشه. یعنی کار این پتانسیل رو داشت که دکور خلاقانه و کاربردی تری داشته باشه. بازی مادر خانواده رو خیلی دوست داشتم
امیرمسعود فدائی و امیر مسعود این را خواندند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
آغاز پیش فروش هفته ى پایانى نمایش مانستر از فردا دوشنبه ۳۰ ام دی ماه ساعت ١٤ در سایت تیوال آغاز مى شود.
به قول آقای خیابانی ما الآن دیگه تو امروز دوشنبه ۳۰ دی هستیم نه فردا دوشنبه ۳۰ دی :)))
۵ ساعت پیش
ولی به هرحال من یه روز با گل و شیرینی میرم پیش همیاری
۴ ساعت پیش
:))))
۴ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
ناگزیر از سفرم، بی سرو سامان چون باد
به گرفتار رهایی نتوان گفت آزاد
کوچ تا چند؟! مگر می‌شود از خویش گریخت
«بال» تنها غم غربت به پرستوها داد
اینکه «مردم» نشناسند تو را غربت نیست
غربت آن است که «یاران» ببرندت از یاد

برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
با احترام به بچه های نمایش پارک شهر
با اختلاف جزو بد ترین تئاتر هایی بود ک دیدم هم از لحاظ داستان هم کارگردانی و مهم تر از همه بازی خیلی بد بازیگرا که اصلن هماهنگ نبودن . صدای کار هم مشکل داشت بعضی جاها که شاید در اجراهای بعدی درست شه .
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
واقعا کار خلاقانه و جالبی بود ارزش دیدن و داره لذت بردم از خلاقیت در طراحی صحنه
امیرمسعود فدائی این را خواند
احسان رضوانی این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
سرم از اینهمه شلوغی آشپزخونه‌تون رفت. یه جاهایی از نمایش با خودم گفتم این قسمت یا این جمله چقدر خوبه ولی هنوز سرم!
امیرمسعود فدائی و امیر مسعود این را خواندند
محمد حسن موسوی کیانی این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
سمانه کیان
درباره نمایش نیم فاصله i
کار خوبی بود( در کل )
بنظرم موضوع بیشتر عاشقانه بود و اجتماعی و ....
و بعد کمی بفکر میرفتی که چرا وقتی که باید حرف و احساسمو بگم ، نمیگم؟؟؟؟ چرا میذارم دیر شه؟ چرا و چرا و چرا؟؟!!!!
داستان قابل قبول بود و نزدیک به خودمون
با اینکه این کارگردانی هم قابل قبول بود اما میدونم بهتر از این هم میشد باشه و دوست داشتم که بهتر باشه
بازی ها خوب بود واقعا، هم کیوان و هم گلنوش مسلط و قوی بودن
از ایده تصویر روی دیوار خوشم اومد و حتی کیفیت تصویر دقیقا نظرم بود ولی صدا خیلی بد و ضعیف بود و نامفهوم بود ی جاهایی
همینطور ایده تایپ و آموزش زبان فرانسه عالی بود و این امید ادامه دار کیوان و دوست داشتم
حالا این طراحی صحنه هم ویژگی خودشو داره و کمک کرد به فضای سرد داستان و قابل قبول بود منتها دوست داشتم جور بهتری بود
موسیقی کم استفاده شد ولی همون کم هم خوب بود
آهااااا، ی ... دیدن ادامه » اتفاق بد و اونم اینکه دقیقا ۲۰ دقیقه تاخیر داشتن و من باید ی اجرای دیگه میدیدم که متاسفانه نرسیدم بهش
در کل کاریه که خوبه ببینید و مطمعنم پشیمون نمیشید .
امیرمسعود فدائی و امیر مسعود این را خواندند
گزینهٔ افشا یا کاهش جذابیت!!
۷ ساعت پیش
اصلا پاکش کردم اون دو خط و
۵ ساعت پیش
:)))
۵ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
تئاتر بسیار خوبی بود ، از همه لحظاتش لذت بردم.
بازی بازیگرها همگی واقعا عالی بود.
حال ما را خوب کرد.
در همین ایام که حال چندان خوشی نداشتیم حالمان خوش شد و این به واقع یکی از رسالت های تئاتر است.
ممنون از همه گروه خوب این کار
امیرمسعود فدائی این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
آوا
درباره نمایش حقیغت حغیقت i
گفتگوی تیوال با امیرعلی ابراهیمی | عکس
» گفتگوی تیوال با امیرعلی ابراهیمی

گفتگوی تیوال با امیرعلی ابراهیمی / کارگردان.

۸ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
محمد رفیعی
درباره نمایش کریملوژی i
از بهترین نمایش هایی که دیدم...
بازی مسحورکننده از آقای مجید رحمتی که فی الواقع مرزهای توانایی یک بازیگر در ذهن بنده را جابجا کرد...
و تبریک فراوان به جناب آقای مهران رنجبر و آقای بهرامی عزیز...
امیرمسعود فدائی، رضا بهرامی و نیلوفر ثانی این را خواندند
پویا فلاح و امیر مسعود این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
// زحماتی که به هدر رفت..//
انسان یا عقیده مسئله این است...
فکر کنم بیش از ۴۰ سال است که کلی نگری هایی این چنینی رنگ
باخته است...
علم بهتراست یا ثروت؟
عشق بهتر است یا شهوت؟
و حالا
انسانیت یا عقیده؟
برای موضوع انشا خوبه...
ولی برای تئاتر به جزیی نگری نیاز داریم و این قدر هم رو نباشه...

اما به لحاظ فرمی قابل دفاع هست...
والبته در جایگاهی فرم زده هم هست...
البته بیشتر شبیه طرح اولیه بود و تا داستان شدن جایی زیادی داشت‌.
و خب فرم نمی توانست این ایرادات را لاپوشانی کند...
لباس ... دیدن ادامه » ها به ارتش آلمان نازی شبیه بود..
اما جهانشمولی اش کاملا قابل رویت بود جایی که نه مکان داریم و
نه زمان...
بازی ها تلورانس زیادی داشت.. از بد، نسبتا بد، متوسط، خوب بین
بازیگرها تقسیم شده بود...
مشخص بود که زحمات زیادی برای این کار کشیده شده است...
لباس ها، نور، و دکور و هماهنگی کتک خوردنشان و.... نمود عینی دارد..
ولی خب این زحنات به خاطر متن ضعیف به هدر رفت...
سینا راستگو نشان داد کارگردانی قوی و خلاق است، در بیشتر قسمت ها
پختگی در فرم دیده می شود....
اما هنوز تا کارگردان حرفه ای و کاربلد شدنش زمان نیاز دارد...
متنش که ضعیف است و نویسنده، اقتباس گر و... خوبی هم نخواهد شد.

امیرمسعود فدائی و سپهر این را خواندند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
هنرمندان تازه کار
بی تجربه .
نمایش هم بی محتوا
برای حمایتشون برید بد نیست
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
یک مرگ ، تراژدی ست
یک میلیون مرگ ، فقط آمار



جوزف استالین
نمایش بسیار خوبی بود ارزش دیدن رو داره من خودم دو بار اومدم دیدم
متن خوبی داشت نقاط بالا و پایین نمایش به خوبی رعایت شده بود و در جایی که باید از تماشاگران خنده رو می‌گرفتن⁦
امیرمسعود فدائی این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
زهره مقدم
درباره نمایش نسخه ویراستار i
این نمایش اجرای گیرایی نیست. بازیگر توان خوبی داره در "از بر کردن" متن و شاید هرازگاهی بداهه پردازی، اما ایده جذابی که در ذهن کارگردان از یک ذهن مریض بوده شکل نگرفته.
ایراد توامان با متن غیرجذاب این کار، پرداختن تمام و کمال اجراگر به جابجایی اجسام داخل صحنه ست که ناخوداگاه حس کم اهمیتی به تماشاگر رو القا میکنه.
انگار کسی داره با شما حرف میزنه اما اصلا حواسش به شما نیست. این ناخوداگاه باعث فاصله گرفتن شنونده از گوینده و حتی عصبانیتش میشه.
لحظاتی هم هست که بازیگر رو به تماشاگر جملاتی رو ماشینی ادا میکنه که باز اونقد گیرا و میخکوب کننده نیست که اجرا رو از حالت یکنواخت و تکراری خودش خارج کنه.
یکی دو سال پیش تجربه مشابه این کار با عنوان نشر اکاذیت به قصد ... در شهرزاد اجرا رفت با متنی به مراتب شیرین تر و نوستالژیک تر که اون هم موفقیت چندانی نداشت.
کلا ... دیدن ادامه » نوشته های این چنینی برای نسل امروز جذابیت بالایی نداره و به راحتی نمیشه در ذهن مخاطب موندگار و خاطره سازش کرد. مخصوصا با لایه های یک ذهن مریض، ایده اصلی پشت این نمایش.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
@ سپهر
پسر خوش قلب،بزرگ دل،مهربان و دوست داشتنی تیوال
ای ویکی‌پدیای شعر و ای گنجینه ی اشعار تیوال
======تولدت مبارک=======
روزگارت خوش،قلبت همیشه سبز، آرامش رفیق لحظه هات...
نمایش‌هات همه شیهیدنی و عمرت همیشه دایه ای....
پ.ن:دیدم دوستان چند پست پایینتر تولدت رو تبریک گفتن،حیفم اومد یه پست جداگانه برای تولدت نذارم.
====مبارک باشه اومدنت به این دنیا سپهر جان======
۱۲ ساعت پیش
نیلوفر جان ثانی قوربون صفا و مهربونیت،قلبتم مثل خودت قشنگه⁦❤️⁩
۷ ساعت پیش
سپهر جان چجوری میتونم بهت کادو بدم؟یه تحفه ی ناقابل برای تولدت
قاعدتاً الان دیگه نباید شعر بگی،چون آدرس میخوام
۷ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
این نمایشنامه یونسکو برای اجرا از سخت ترین کارهاست. هرچند که کلا یونسکو را برای اجرا بردن دل و جرئت می خواهد. پیچیده اش نکنم و بی پیرایه بگویم که این اجرا به حق دقیق و مسلط است بر قوانینی که در روند کار برای خودش وضع می کند. وفاداری اش به متن مشخص و شیطنت های زبانی اش در راستای متن است. کارگردانی و چیدمان صحنه و تمامی حرکات با کلیت کار و متن تناسب دارد.
به وضوح می شود دید که تا چه اندازه گروه اجرایی برای این اجرا زحمت کشیده اند و تا چه اندازه همدلانه در راستای خواست کارگردان قدم برداشته اند؛ که این خواست از دل متن بیرون آمده است. بر روی مرز باریکی کلیت اجرا راه می رود و از لودگی دوری می کند. تهی بودن هر چیز پایه اصلی اجراست و به خوبی حفظ می شود.
اجرا یک دست و هوشمند عمل می کند.
تبریک بسیار زیاد به گروه.
به قطع همیشه می توان بهتر بود اما تا همین جای مسیر ... دیدن ادامه » شما قدم بسیار بزرگ و سنگینی برداشته اید و به شخصه می دانم که تا چه اندازه می تواند سخت بوده باشد.
رضا اسبقی
درباره نمایش بیگانه در خانه i
تصویری که به صورت زنده فیلبرداری میشد و روی پرده، نمایش داده میشد از ابتدای نمایش تا صحنه بیهوش شدن زن در کف اتاق (که من فکر میکنم در آن صحنه در حال خواب دیدن بود) سیاه و سفید بود. بعد از به هوش آمدن زن تا پایان نمایش تصویر روی پرده رنگی شد. کسی تعبیری برای این مورد دارد؟
به نظر من به نوعی به سینمای کلاسیک و سینمای مدرن ربط داره ...اصولا نمایش تقابل و تعامل مدرنیسم و کلاسیسیسم بود اگر فرصتی بشه دوست دارم مطلبی براش بنویسم
۱۳ ساعت پیش
البته تو چند دقیقه پایانی دوباره سیاه و سفید شد
۱۳ ساعت پیش
با کمال احترام؛ هیچی
جز جینگولک بازی
۱۲ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
رضا اسبقی
درباره نمایش بیگانه در خانه i
وقتی دیدی اونقدر ترسیدی که ممکنه بمیری!
فقط باید یه کار کنیَ؛ اونم تسلیم شدنه.
تسلیم شدن یعنی از بین بردن قدرت ترس.
چشماتو ببند. دستاتو باز کن و توو دلت بگو: تسلیمم.. تسلیمم.. تسلیمم..
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
سپهر
درباره نمایش مانستر i
"گناهِ طبیعت "

داره مردمک ِچشمِ زیبات گشاد می شه
داره جریانِ خون توی مغزت زیاد می شه

صحنه هایی که دیدی رو باور نداری
گریزی از حقیقتِ زجر آور نداری

تو اتاقت مشغولِ قتلِ عامِ انفرادی
اینکه پیغاماتو سیزده روز جواب ندادی

می خوای تمامِ بافت های حافظه تو از دست بدی
می خوای تجربه ی مسمومتو به دنیا پس بدی

با احساسِ یک حیوونِ زخمی سمتِ آب میری
داری ... دیدن ادامه » زخماتو لیس می زنی و آروم به خواب میری

صُب تو جنگل بیدار می شی و اسمتو یادت نیست
به جز بوی انتقام تو زمینِ آزادت نیست

توی آرواره هات حس می کنی دردِ زیادی
یعنی تو خواب دندوناتو رو هم فشار می دادی

اینکه هندسه ی صورتت شبیه به حیوونا نیست
یعنی تو نسلی هستی که انتخابِ اونا نیست

اینکه هر جا میری اون صحنه ها رو هم می بری
یعنی مثلِ گرگ آدمای بی گناهو می دَری

اینکه تو محصولِ کشتِ انسان تو باغِ وحشی
یعنی تو گناهِ طبیعتو هرگز نمی بخشی

اینکه رفتارِ مردم شبیه به اینکه می خوانت نیست
یعنی ذره ی زنده ای تو طبیعت نگرانت نیست

اینکه تو فَکِت حس می کنی دردِ زیادی
یعنی دندوناتو تو خواب رو هم فشار می دادی

اینکه تو نوزادِ درنده ی همین فصلی
اینکه حلقه ی بعدی زنجیره ی تولیدِ نسلی

هادی پاکزاد

نظرتون عالیه آقای سپهر چقدر برای تیتراژ پایانی مناسبه این آهنگ
صد تا لایک داره.
۱۳ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید