تیوال تئاتر
S2 : 14:25:11
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال

 

صرفا جهت آگاهی
با سلام خدمت مخاطبین تیوال
در دو روز گذشته بارها با این جمله مواجه شدیم که چرا بازیگرانتان رفتند!!!!
امروز در اینستاگرام تبلیغی دیدم
از یک نمایش که در عمارت نوفل اجرا می رود و بازیگران اجرای ما روی آن تگ شده اند
نمیدانم این بی اخلاقی تبلیغاتی و کاری به قصد انجام شده یا نه
اما جهت آگاهی بخشیدن به مخاطبین عزیز نمایش "پینوکیو" به کارگردانی اوشان محمودی در سالن مولوی هفته ی آخر اجرای خود را سپری میکند و هیچ نسبتی با هیچ اجرایی ندارد
و نه بازیگری گذاشته رفته است و نه هیچ حاشیه ای این چنینی هرچند که همیشه گفته ایم تماشاچی تئاتر باهوش است
اما وظیفه خود دانستیم که نسبت به این بی اخلاقی عکس العمل نشان دهیم
با تشکر از همراهی شما
امیر مسعود این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خرید بلیت این نمایش به کارگردانی قطب الدین صادقی و بازی فرشید گویلی همینک آغاز شد.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
termeh _1364
درباره نمایش ولپُن i
ولپن رو باید دید
جدا از اینکه این نمایش جز معدود نمایش های خاصیه که فقط مهدی کوشکی اجراش کرده و نویسندش با وجود شهرت جهانیش در ایران بسیار ناشناسه
جدا از اجرای جالب و خاص و میزانسن های عجیب و تازش
ولپن داستان روزمرگی بسیاری از آدمهای این روزگاره، آدمهایی که از شدت بی دردی و رفاه برای خودشون با بازیچه قرار دادن زندگی بقیه تفریح و سرگرمی ایجاد میکنن
چیزی که این روزها یا ولپنیم و گرفتارش
یا یک ولپنی گرفتارمون میکنه

گروه همیاری تیوال سلام
متاسفانه مطلب بنده که کاملا تخصصی و دلسوزانه برای تاتر و در نقد رفتار بد گروه مدرسه پینوکیو نوشته بودم توسط شما حذف و یا پنهان شده است.
این رفتار دوگانه شما که برخی کامنت های فاقد توهین را هم حذف می کنید و با گروه های غیرحرفه ای برای ادامه رفتار زشتشان همکاری می کنید را همه اعضای تیوال می بینند و متاسف خواهند شد. لطفا کامنت بنده را برگردانید.
گروهی که با توهین به شعور تماشاگر با افتخار اعلام می کند که ظرف ۲۴ ساعت ۴ بازیگرش را عوض کرده و نه تمرین داشته و نه کیفیت و بلیط ۵۰ تومانی هم می فروشد شایسته حمایت نیست. منصف باشید
گروه محترم همیاری
دنیای تئاتر خیلی کوچیکه ، تماشاگراش محدودند . هیچ مطلبی قابل پنهان کاری نیست
نمایده محترم گروه اجرایی
لااقل اسامی بازیگران جدید اعلام و صفحه نمایش رو تصحییح فرمایید
۵ دقیقه پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
واقعا از دیدن دیدن این نمایش لذت بردم و منتظر کار های بعدی شانه ساز هستم
امیرمسعود فدائی و زهرا آقاپور این را خواندند
امیر مسعود و فرزاد جعفریان این را دوست دارند
ممنون از محبتتون
۱ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
رضا جاویدی
درباره نمایش دشمن مردم i
اول

دستاشو مشت کرده
دستاشو مشت کرده
همه‌ی دار و ندار رو بردن، یه کویر مونده فقط و لب تشنه
همه‌ی آرزوهاشو کشتن ولی جنازه‌ای تحویل نگرفته
حتی بدون تحریما‌ هم خوشبختی اصلاً لمس نمی‌شه
انگار وطنش مستعمره‌س، پشیزی واسه ملت خرج نمی‌شه
صبح و شب سگ‌دو می‌زنه، آخر ماه باید قرض بگیره
تو خیابون واستاده که یه جوری حقشو پس بگیره
اینا شهروند نمی‌خوان، برده می‌خوان
از تو سلول صدا ضجه میاد و
می‌خواد چند دهه قتل و غارت تموم شه
چندین ساله اشکش رو درآورده‌ن و دیگه اشکی واسه گاز اشک‌آور نمونده
تبعیض داره بیداد می‌کنه و می‌گن تو حق مردم اجحافی نی
همه ... دیدن ادامه » رانتی
تو داشتن تخصص اصراری نی
همه‌ی کشور رو قفس کشیده‌ن و می‌گن اینجا هیشکی زندانی نی
همه‌ رو لخت کرده‌ن و می‌گن «این پوشش چرا اسلامی نی؟»

دوم

دستاشو مشت کرده
دستاشو مشت کرده
این کوچه‌ها رو سال‌هاست با خون شسته‌ن ولی تعداد تلفات کمه مثکه
همه‌ی آرزوهاشو کشتن ولی جنازه‌ای تحویل نگرفته
دیده پول نفت کم بیارن،‌ گودی زیر چشا حفر می‌شه
بد و بدتری نی، همه آشغالن و یکی داره خدا فرض می‌شه
هیچ تصمیمی با خودش نی، از لباس تنش بگیر تا اینکه پول مملکتش داره کجا خرج می‌شه
می‌گن حریم شخصی ولی گلوله میاد تو خونه و از شیشه رد می‌شه
مملکتو به خون کشیدن و خبر کشته‌شده‌های یه جا دیگه پخش می‌شه
لاله‌ها زیر پوتین له می‌شن و پیرهن خونی زیر پای آقازاده فرش می‌شه
آتیشایی که تو منطقه به پا کردن از تکلیف مردم روشن‌ترن
دلایی که سرد شدن از جسدای توی سردخونه خنک‌ترن
مظلوما هی کشته می‌شن، همه‌ی ۱۲ ماه محرمن
صدا ترکیدن بغض میاد و می‌گن این اشرار مسلحن

سوم

دستاشو مشت کرده
دستاشو مشت کرده
خیلیا حبس شدن و مردن، این پایان نی، هنوز نرسیدیم ته قصه
همه‌ی آرزوهاشو کشتن ولی جنازه‌ای تحویل نگرفته
همه‌ی اعتراضا جرمن
تو خیابون صدا شعار اومد و مردم شدن دشمن
همه‌ی منابع طبیعی رو استخراج کردن و خوردن
فقط جنازه‌های روی زمین مونده که معدن سربن
مامور لوله رو می‌گیره بالا، زخمیا هدفش
اون می‌ره کمک با اینکه گلوله‌ها میان طرفش
دیگه هیچی واسه‌ی از دست دادن نداره
فقط انسانیته و شرفش
می‌ریزن تو بیمارستانا و مجروحین رو از رو تخت می‌دزدن
همینجوریش هم واسه نداشتن پول درمان می‌مردن
همه‌ رو قتل عام می‌کنن پشت درهایی که قفل می‌مونن
فکر می‌کنن شهیدای گمنام همیشه گم می‌مونن
اینا جون آدمیزادو مفت می‌دونن
حتی بی‌خداها به اجبار آیه‌ی یأسو با صوت می‌خونن


چهارم

داد می‌زنه
کی این جنایتو از یاد می‌بره؟
داره جون به لب رسیده رو فریاد می‌زنه
ما همه با هم هستیم

هیچکس دستاشو مشت کرده

بشنوید با صدای سروش
http://dl.iranjavanmusics.ml/1398/09/19/Hichkas%20-%20Dastasho%20Mosht%20Karde.mp3
فرار کن از قلب
از خونی که بریز و بپاش دارد:
خودکاری که گلوله را نوشت
کاغذ را سوراخ کرد
نیزه‌ها
تا نِی
فرو رفته‌اند در گلو
و حلقه‌ی "ط"
زخمی شده بر گردن طناب
فرار ... دیدن ادامه » کن از این کلمات
از شاعری که تنها
خون رفته‌ است از او
(قرمز اما هنوز به او نمی‌آید)
دهانم پُر است
از دود
از حرف‌های اضافه
از لوله‌ی تفنگ
قلبم
جوجه تیغیِ لالی است
که سطرهای ناگفته
از همه جاش بیرون زده‌اند…


" #علی_اسدالهی "
۱ ساعت پیش
نطق‌های پرشور
در صف نانوایی
در تاکسی
در مهمانی
سطل‌های آشغال
آخرین دستاورد جنگهای نامنظم
و روزنامه‌ها
در نا به هنگام خون و دود
با تیتر ازدواج فلان بی‌پدر و مادر
همه ... دیدن ادامه » چیز جایی است که نباید باشد
شبیه تو در خاک
شبیه ما
که جای تیمارستان
به خانه برگشتیم

#علی_اسدالهی
۱ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
واقعا کسانی که فیلم فرانکشتاین رو دیده باشند متوجه سختی کار این دوستان میشوند ، کارشون عالی بود.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
سلام.
کسی میدونه اجرا تا چه تاریخی ادامه داره؟
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خرید بلیت روزهای تازه این نمایش به کارگردانی مصطفی هرآیینی و بازی ایمان صیاد برهانی و محمد برهمنی از یکشنبه ۲۴ تا سه‌شنبه ۲۶ آذرماه امروز چهارشنبه ساعت ۱۴ آغاز خواهد شد.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خبر
درباره نمایش والس تصادفی i
پوستر نمایش «والس تصادفی»  منتشر شد | عکس
» پوستر نمایش «والس تصادفی» منتشر شد
... دیدن متن »

پوستر نمایش «والس تصادفی» به نویسندگی ویکتور هائیم و کارگردانی محمدحسین صادق زاده مقدم منتشر شد.

به گزارش تیوال به نقل از خبرگزاری مهر، نمایش «والس تصادفی» به نویسندگی ویکتور هائیم، کارگردانی محمدحسین صادق زاده مقدم و تهیه‌کنندگی پیمان نبی از ۱۷ تا۳۰ آذر ساعت ۱۷ در تماشاخانه شانو روی صحنه است.

متین نجاتی و نورا حسینی بازیگران این نمایش هستند که به تازگی پوستر آن منتشر شده است.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از مشاوره کارگردان: حسام افسری، چهره پرداز: مونا سادات طباطبایی، مجری گریم آقایان: حامد ترکاشوند، طراح صحنه: محمد حسین صادق زاده مقدم، طراح گرافیک: رومینا راستی، طراح نور: ایمان نظری، دستیار کارگردان: آوا صالحی، مدیر صحنه: رضا آقایی، تولید محتوای تبلیغاتی: آرتوبیت، عکاسان: رومینا راستی، مهدی طاهرپور، طراح صدا و آهنگسازی: بهراد ضحاکی، شایان محسنی، طراح لباس: هلیا بهرامی، ساخت دکور: مصطفی نبی، طراح سایت: میلاد صفاجوی، تبلیغات مجازی و مشاور رسانه: گروه تئاتر ریما، مدیر تبلیغات: فرید رحمتی.

علاقه‌مندان به تماشای این اثر می‌توانند از طریق سایت تیوال بلیت‌های این نمایش را تهیه کنند.

برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید



:::::::: بخشش، لازم نیست اعدامش کنید. ::::::::


خیر سرم می‌خوام فکر کنم پیشنهادی که اینجا می‌ذاریم ممکنه به درد کارگردان و گروهش بخوره. به‌ویژه که ما کار رو از بیرون می‌بینیم و پامون تو باتلاق ماجرا نیست.
ولادیمیر ناباکف یه چیزی می‌دونسته که نمایشنامه اختراع والس رو تو "سه پرده" نوشته. یعنی هدفی داشته که دو وقفه بین روایت داستانش گذاشته؛ هرچند وقفه‌ای به اندازه ویرگول و نقطه‌ویرگول باشه نه در حد نقطه.
وقتی نمایش رو یه سره اجرا می‌کنید نبود اون دو مکث حیاتی، کلیت کار رو کمی دچار لکنت و معنای نمایش رو برای عده قابل توجهی از تماشاگران با اخلال و اختلال همراه می‌کنه.
بهتره به ولادیمیر و مهارتش در شیوه روایت و فنون داستان‌گویی اعتماد کنید و محض آزمایش، یکی دو شب اجرا رو سه‌پرده‌ای کنید، از نتیجه کار جا خواهید خورد.
بذارید بقیه هم ... دیدن ادامه » دست‌کم اندازه ما لذت ببرند.
به همین دلیل هم هست که در پایان بندی نمایش به قدری نمود بیرونی شخصیت پر رنگ شده که رسیدن به درونیات والس با پرش همراه هست. انگار شخصیت دچار شوک الکتریکی شده ...
۳۱ دقیقه پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
دلی که پر باشه درمون نداره حالا تا صبح بشین عر بزن ، چقدر بگم این دل بی صاحاب ما توون نداره........
با عرض سلام خدمت گروه محترم شبی سراسر بغض بود برام ممنونم از اینهمه حال خوب که من و همسرم دادید ، واقعا نمیدونم چجوری توصیف کنم ولی لحظه به لحظش و در زندگیم لمس کرده بودم و چقدر نویسنده با درد نوشت و چه قلم زیبایی از خودش به جا گذاشت ، بازی های یکدست و آفرین به این گروه که با اینکه بسیار جوان بودن به پختگی هر چه تمام تر بازی کردند
خدا قوت و ممنونم از این نمایش بی نظیرتون
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
مسیح راستی
درباره نمایش ولپُن i
چرا عکسی از این نمایش منتشر نمیشه؟
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
Ataafaa
درباره نمایش مقدس i
تقدس هم مثل مذهب از آن واژه هایی ست که آدم را گیر می اندازد.
نه آخرش کامل است نه داشتنش معلوم، مثل مقصد سراسر فریب و تراشیده،
آمده به قامت نالانان
شیرین به کام ریاکاران.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
مسئله حضور سلبریتی‌ها با واقعیت جاری در تئاتر سازگاری ندارد | عکس
مدیر خانه نمایش مهرگان در گفت‌وگو با ایران تئاتر مطرح کرد:
» مسئله حضور سلبریتی‌ها با واقعیت جاری در تئاتر سازگاری ندارد
... دیدن متن »

به گزارش تیوال به نقل از ایران تئاتر، مدیر خانه نمایش مهرگان در خصوص طرح مسئله حضور سلبریتی ها در فعالیت های هنری گفت: مسئله حضور سلبریتی‌ها به شکلی که مطرح شده واقعیت ندارد  و بسیار اغراق شده و بی اساس است.

مهدی علی‌نژاد بازیگر تئاتر  و مدیر خانه نمایش مهرگان در گفت و گو با ایران تئاتر در خصوص حواشی اخیر که بعضی جریان ها به دنبال زمزمه های لغو معافیت مالیاتی فعالیت های فرهنگی هنری و در ارتباط با حضور سلبریتی ها و درآمدهای آنان دنبال کرده اند، بیان کرد:  این مسئله به شکلی که مطرح شده واقعیت ندارد و ابعادی که در ارتباط با حضور و فعالیت سلبریتی ها در عرصه هنر ترسیم می شود بسیار اغراق شده و بی اساس است.  واقعیت این است که حتی در حوزه سینما که حوزه ای با ابعاد اقتصادی بزرگتر است، تعداد این هنرمندان به انگشتان یک دست هم نمی رسد. بنابراین طرح  چنین موضوعی و تلاش در ایجاد این تصویر که فعالیت هنری حوزه ای پردرآمد و سودآور است، به هیچ وجه با واقعیت امر سازگاری ندارد. علاوه بر این وقتی به طور مشخص از عرصه تئاتر حرف می زنیم، طرح چنین مبحثی به هیچ وجه موضوعیت ندارد؛ چرا که حضور سلبریتی ها در این عرصه آنقدر استثنائی و موردی است که اساساً قابل طرح کردن نخواهد بود. ضمناً باید این نکته را هم در نظر گرفت که حتی در این حضور موردی سلبریتی ها در حوزه تئاتر با دستمزدهایی که همین افراد در حوزه سینما دریافت می کنند به هیچ وجه قابل قیاس نیست و مبالغی بسیار کمتر را شامل می شود.

 

مدیر خانه نمایش مهرگان در ادامه سخنانش با تاکید بر وضعیت دشوار فعالیت ها در عرصه تئاتر تصریح کرد: همه ما می دانیم که تئاتر اساساً فعالیتی از روی عشق و علاقه است و هرگز نمی تواند به عنوان منبع درآمد مطمئنی برای فعالان این عرصه محسوب شود. همین امروز هم اکثریت قریب به اتفاق فعالان تئاتر از بازیگر و نمایشنامه نویس گرفته تا کارگردان با کمترین بازده مالی به فعالیت خود در این حوزه ادامه می دهند. واقعیت این است که قاطبه جامعه تئاتری ما با شرایط اقتصادی امروز زیر خط فقر و در شرایطی نابسامان زندگی خود را می گذرانند.    

کارگردان نمایش «موسیقی مجلسی»  در بخش پایانی سخنانش نیز در ارتباط با مسئله معافیت مالیاتی فعالیت های فرهنگی و هنری بیان کرد: نکته جالب توجه اینجاست که نهادهای دولتی تا پیش از این فعالیت هایی چون بازیگری، نویسندگی و کارگردانی را اساساً در رده مشاغل ارزیابی نمی کردند و زمانی که با هنرمندان این عرصه روبه رو می شدند می پرسیدند؛ «مگر بازیگری و نویسندگی هم شغل به حساب می آید، بروید دنبال کاری که درآمدی برایتان داشته باشد». اما حالا که موضوع معافیت مالی برجسته شده تصمیم گرفته اند برای اخذ مالیات به سراغ هنرمندان بیایند. در این ارتباط باید سوال کرد چگونه می خواهید از کسانی که هنوز فعالیتشان را به رسمیت نمی شناسید مالیات اخذ کنید؟ واقعیت هم همین است که حتی اگر قصد دریافت مالیات از فعالیت های فرهنگی و هنری در میان باشد، متولیان امر چیزی نصیبشان نخواهد شد و دست خالی برخواهند گشت. اضافه بر این دنبال کردن مسئله دریافت مالیات از هنرمندان و فعالان فرهنگی ضربه ای بزرگ تر به فعالیت های هنری را به دنبال خواهد داشت و مطمئناً جمع بزرگی از هنرمندان را از گردونه این فعالیت ها خارج خواهد کرد. 

محمد حسین عبداللهی و مهدی علی نژاد این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
به نظر من که یه شاهکار بود و واقعا لذت بردم، احتمالا برای بار دوم هم خواهم دید، ممنون از این گروه موفق و کاربلد
امیرمسعود فدائی این را خواند
امیر مسعود و فرزاد جعفریان این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
Parya
درباره نمایش اختراع والس i
در کل ناراضی نبودم ولی به نظرم اجرا دو پاره بود، نیمه اول جالب بود و تماشاگر رو همراه میکرد ولی نیمه دوم معمولی بود و کمی خسته کننده میشد، البته بازی بازیگران واقعا خوب بود و انرژی بسیار بالایی گذاشته بودن، شبی که من رفتم با 35 دقیقه تاخیر وارد سالن شدیم که علتش هم مشخص نشد


تجربه خوبی بود و قطعا ارزش دیدن داره
فرم کار رو دوست داشتم از این لحاظ به شدت شبیه شیهیدن بود ولی بسیار ساده تر از اون اجرا

متن و میزانسن ها هوشمندانه است و در هر صحنه می شه نمادهای زیادی رو پیدا کرد
بازی ها و کارگردانی خوبی داشت

برعکس دوستی که نوشته بود هر چی اجرا پیش رفت از اجرا فاصله گرفت برای من هر چی اجرا جلوتر می رفت دلچسب تر می شد و پایان بندی رو خیلی دوست داشتم

اگر کارهای فرم محور رو می پسندید توصیه می کنم روزهای آخر اجرا رو از دست ندید
نگاهی به نمایش آسانسور نداره به کارگردانی لبخند بدیعی
دیدن نمایش آبزورد که این روزها متاسفانه در تئاتر ما جایش بسیار کمرنگ است آن هم با شیوه اجرایی بورلسک یا مضحکه انگاری بسیار وسوسه برانگیز و جذاب است.
تلفیق این سبک و شیوه اجرایی در این نمایش به شکل خلاقانه‌ای توسط کارگردان کار صورت گرفته و اجرا متن را در دل خود نشان داده و از زاویه ذهن کارگردان به آن نگاه می کند. همان طور که می دانیم در حقیقت آبزورد نوعی پوچ انگاری و تلاش بیهوده برای حل مشکلات انسانی است که بامضحکه انگاری موجود شخصیت ها جذاب تر شدند. ازنکات جالب این نمایش دکور ساده و سمبولیک که در راستای نشان دادن یکی از ویژگی‌های متن های آبزورد یعنی نداشتن مکان و زمان موفق عمل می کند . میزانسن های نمایش در اغلب اوقات مناسب و باعث ایجاد ریتم خوب نمایش می شود .از دیگر از مواردی که می‌توان ... دیدن ادامه » به آن اشاره داشت ایرانیزه کردن شوخی‌های متن بود که خوب از کار درآمده بود فاصله گذاری های متعدد درون نمایش که متاسفانه من متوجه نشدم که مربوط به متن بود یا کارگردان بسیار جذاب بود و باعث شور و نشاط تماشاگر می شد بازی ها روان و قابل قبول بود و در کل اپیزود ها پارادوکس شخصیتی دو شخصیت اصلی حفظ شده بود .
در در مجموع این کار علیرغم بعضی کاستی‌ها مثل عدم نور پردازی درخشان و یا کم استفاده کردن از صدا و افکت قابل قبول بود و نوید آمدن یک کارگردان آینده دار را در تئاتر ما میدهد.
امیر مسعود و امیرمسعود فدائی این را خواندند
فرزاد جعفریان این را دوست دارد
خیلی ممنون از نظر دهی
۲ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
۳ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خرید بلیت سانس‌های پایانی نمایش به کارگردانی رضا صابری و بازی مهران امام‌بخش، مارال فرجاد، ستایش رجایی‌نیا، مجتبی شفیعی، عاطفه پوربهرام، محبوبه سلطانی، عارفه معماریان روزهای یکشنبه ۲۴ تا سه‌شنبه ۲۶ آذرماه با تخفیف عمومی همینک آغاز شد.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
ساسان
درباره نمایش لانچر ۵ i
شاید اگه این حجم از بازخورد های مثبت وجود نداشت به دیدن یه نمایشی که بیش از دو ساعت بود نمیرفتم ( با توجه به شرایط سالن ها و صندلی ها واقعن نشستن روی صندلی از یه حدی بیشتر میتونه تبدیل به شکنجه شه) اما اتفاقی که در لانچر 5 میافته اینه که شما صد در صد حضور فکر و روحتون به نمایش اختصاص پیدا میکنه تا جاییکه نمیخوایید نمایش تمام شه. لانچر متن فوق‌العاده ای با بازی هایی از گروهی جوون و بی ادعاست که یه بار دیگه نشون میده هنوز میشه قصه و داستان خوب نوشت و خوب روایت کرد.
بسیار به گروه تبریک میگم و مترصد فرصتی برای دیدن دوباره اش هستم.
محمد جواد و امیرمسعود فدائی این را خواندند
امیر مسعود این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
امروز یک آهنگ برام فرستادن بنام دستاشو مشت کرده از همون خواننده ای که منتظر بود یکروز خوب بیاد اما امروز نه دیگه خودش اینجاست و نه روزهای خوبش قراره بیان پیشمون، یکم چشام تر شد و یاد یک خاطره کمی بی ربط و کمی مربوط افتادم :
سالها پیش مدت کوتاهی برای یک شرکت اکتشاف نفت خارجی کار میکردم و اونجا یک بخشی داشتیم بنام QHSE که وظیفه اش کنترل و پیشگیری هرگونه خطری بود که سلامت کارکنان شرکت رو تهدید میکرد، و در انجام وظایفشون بسیار سخت گیرانه عمل میکردند و شعارشون این بود:
یک.مهمترین سرمایه شرکت نیروی انسانی آن است
دو. برای این نیروی انسانی هزینه زیادی پرداخت شده و حالا آنها باید هزینه ها را با کار کردن برای شرکت جبران کنند و این میسر نیست جز در سلامتی کامل ایشان

برای مثال در اتوموبیل شخصی هر کارمند دستگاهی نصب بود بنام ( درایو رایت) که سرعت و حرکت مارپیچ ... دیدن ادامه » و ترمز شدید را به بخش مذکور اطلاع میداد و اخر هر ماه گزارش کاملی از نحوه رانندگی افراد ترسیم میکرد و واقعا بدون هبچ شوخی به فردی که نمره سلامت رانندگیش کمتر از استاندارد مورد نظر شرکت بود توبیخ های سخت و کسر از حقوق بالا و ... تعلق میگرفت و به بهترین راننده چند صد دلار پاداش نقدی ، که خب میتونید تصور کنید که کمترین میزان تصادف و اتفاقات رانندگی برای کارمندان پیش میآمد و حداقل از این نظر کسی بهانه ای برای تاخیر یا اهمال کاری نداشت و در مورد دیگری که بخاطر دارم بعد از یکماه کار کردن در شرکت روزی برای بازدید از منزل کارمند اعلام میشد و متخصین ایمنی و سلامت شرکت منزل کارمند را برای بررسی خطرات احتمالی جانی مثل لوله کشی وسایل گازی و نوع اسانسور و برق ساختمان چک میکردند و اگر در این زمینه ها مشکلی بود با هزینه شرکت ان را مرتفع میکردند و حتی چیدمان دکور منزل را بررسی میکردند که مثلا باعث زمین خوردن فرزند کارمند نشود که ایشان بخاطر رسیدگی به فرزندشان روزی از کار اصلی باز بمانند!! چرا؟؟؟
علت فقط و فقط سود دهی برابر به هر دو طرف داستان بود ، به این معنی که کارمند در صورت داشتن سلامت روحی و جسمی و آرامش خاطر برای شرکت میتواند سودآور و مفید باشد پس وسایل رفاه و آسایشش باید فراهم شود و از آن سو هیچگونه اهمال و تنبلب و کم کاری پذیرفته نبود و هر دو طرف برای پیشرفت دیگری نهایت تلاش خود را میکرد.
حالا چرا یاد این خاطره افتادم، فکر کنم علتش شنیدن این آهنگ بود و اینکه بالا دستی های هر جامعه ای حتی اگر نگاه ابزاری به افراد جامعه اشون داشته باشن باید حداقل هاشونو فراهم کنن تا بعد ازشون توقع کار و تلاش و ساخت و حرکت و مشارکت داشته باشن ، این از روز روشنتره که نیروی انسانی که بنابر بی خردی یا
دستوری از صحنه جامعه حذف میشه میلیونها میلیون هزینه رو با خودش میبره و مسولیتهایی که بر عهده اش بوده را ناتمام رها میکنه و نبودش لنگ کوچکی به چرخ بزرگ صنعت و فرهنگ و انسانیت و غیره اجتماع مورد نظر میزنه و این لنگهای کوچک کوچک اما زیاد عاقبت چرخ اصلی رو نابود میکنند و ...
شرکت کوچکی با سیصد کارمند مراقب ایمنی و سلامت و رفاه مردمش بود و هست اما اینجا ماها... آه و افسوس
باز چشام تر شد
#دستاشو مشت کرده
حتی بی خداها به اجبار آیه ی یاس رو با صوت میخونن... :(
۳ ساعت پیش
مرسی سپهر جانم
۵۲ دقیقه پیش
چشمای ما رو هم تر کردید جناب کارآمد
اما ظاهرا اینجا همیشه ماه پشت ابر می‌مونه و جمله« این نیز بگذرد» تاریخ مصرف گذشتست.
۱۵ دقیقه پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید