تیوال تئاتر
S3 : 17:11:36
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال

 

دراماتورژ و کارگردان: امین میری تا پایان آذرماه سالن تئاتر شهرزاد
» صحبت‌های استاد همایون شهبازیان در مورد نمایش قنل در موقعیت ۳۵ درجه شمالی
۱۱ دقیقه پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خبر
درباره نمایش مشروع i
مخاطبان نمایش تعاملی مشروع به کارگردانی آریان رضایی مشارکت خود را در این اجرا با شرکت در نظرسنجی آنلاین آغاز می‌کنند | عکس
مشارکت مردم در نظرسنجی آنلاین نمایش مشروع
» مخاطبان نمایش تعاملی مشروع به کارگردانی آریان رضایی مشارکت خود را در این اجرا با شرکت در نظرسنجی آنلاین آغاز می‌کنند
... دیدن متن »

به گزارش روابط عمومی گروه، نمایش مشروع که با ایده پردازی و کارگردانی آریان رضایی به شیوه‌ی تعاملی از اوایل دی ماه سال جاری در تماشاخانه‌ی سپند به روی صحنه خواهد رفت. مخاطبان خود را برای شروع مشارکت پیش از اجرای نمایش دعوت به پرکردن فرم نظرسنجی آنلاین کرده است. در این اجرا شکل‌های مختلف تعامل و مشارکت تماشاگران در پیش‌برد قصه و تغییر موقعیت‌های نمایشی به‌دست مردم تجربه خواهد شد.

گفتنی است علاقه‌مندان به شرکت در این نظرسنجی می‌توانند از طریق این لینک فرم آنلاین را پر کنند.

برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خرید بلیت این نمایش به کارگردانی محمد مروج و بازی امیر حسین سرداریان، پیمان محسنی، محمدرضا صولتی، امیرحسین شفیعی، مرجان شکوفکی و... همینک آغاز شد.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خرید بلیت این نمایش به کارگردانی امیربهاور اکبرپور دهکردی و بازی سید مهدی حسام‌الذاکرین، آرزو عبدالهی، مائده رفیعی با تخفیف روزهای نخست، چهارشنبه ۲۷ آذرماه ساعت ۱۲ آغاز خواهد شد.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
دیشب به تماشای تئاتر شما نشستیم و لذت بردیم از اجرای این گروه پرانرژی و جوان. شاهد انعکاسی از خشونت عریان در جامعه بودیم که تابحال گریبان هزاران هزار نفر رو گرفته و فقر که ریشه تمام این ناملایمتی هاست.
قطعاً آینده روشنی در انتظار شماست و درخشش در این عرصه رو برای تک تکتون آرزومندم.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
NetHunter
درباره نمایش ولپُن i
کار شسته رفته تر از چیزی بود که توی فیلم تئاتر ولپن دیده بودم، هماهنگی بازیگرا و از ریتم نیفتادنش هم عالی بود ولی قسمتی از داستان gap داشت و ضمنا من با یه سری از دیالوگها و حرکات برای جذب مخاطب مخالفم.... نمره ۴ از ۵
احسان رضوانی، لیلا مظاهری و فرزاد جعفریان این را خواندند
امیرمسعود فدائی این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
مرتضی سوری
درباره نمایش زیراکس i
موقت

برای امروز بلیت دارم و نمی رسم برم متاسفانه
اگه کسی مایل بود اطلاع بدین که مهمون بنده باشین

09123169233
محمد لهاک ⭐ ( آقای سوبژه ) این را دوست دارد
مرتضی جان من جمعه میخوام برم ببینم.
میشه برای جمعه منو مهمون کنی ؟ :))
۱ ساعت پیش
تمدید نمیشه محمد جواد :))
۱ ساعت پیش
آقای سوری هنوز بلیتتون هست؟
۸ دقیقه پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
با سلام ، جناب اقای میری لطف می فرمایید اسامی نمایش های پیشین خود را بفرمایید.
محمد لهاک ⭐ ( آقای سوبژه ) این را دوست دارد
با اجازه آقای میری
مستند شلتر / احساس آبی مرگ یادم هست
۱ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
خرید بلیت سانس‌های تازه این نمایش به کارگردانی رضا صابری و بازی مهران امام‌بخش، مارال فرجاد، ستایش رجایی‌نیا، مجتبی شفیعی، عاطفه پوربهرام، محبوبه سلطانی، عارفه معماریان از چهارشنبه ۲۷ آذرماه ساعت ۱۲ آغاز خواهد شد.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
محسن
درباره نمایش دریاچه قو i
نمایش بسیار جذاب و زیبا.. یک تراژدی بزرگ و البته دوست داشتنی با والس زیبا و مشهور دریاچه قو و دیالوگ های دوست داشتی... با تمام محدودیت هایی که قطعا برای باله های این نمایش هست به شدت اجرای این تئاتر به دلم نشست و لذت بردم... بازی های بی نظیر اودیل و روثبارت ( روزبارت) دوست داشتنی ترین جادوگر سیاه و دخترش رو رقم زده بود... صدای گیرای پادشاه با بازی مهران خان امامی فر و دیدن دوست خوب زود نیوزی ( مجتبی شفیعی عزیز) لذت اجرا رو برام دو چندان کرد... دیدنش به شدت توصیه میشه....

فقط یه سوال دارم آیا این اجرا نسبت به اجرای جشنواره فجر خیلی تغییرات داشته؟ خیلی از اجرا کم شده؟
فرزاد جعفریان و امیرمسعود فدائی این را خواندند
زهره مقدم این را دوست دارد
سلام دوست عزیز
از مدت زمان اجرا و نمایشنامه چیزی کم نشده، منتهی تغییراتی در ترکیب بازیگران داشتیم و به خاطر شرایط تماشاخانه ایرانشهر، بحث صدابرداری و هدمیک بازیگران حذف شده

ممنونم از حضورتون و خوشحالم که باعث رضایت شما شدیم

با احترام
تهیه‌کننده ... دیدن ادامه » نمایش
۱ ساعت پیش
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
این نمایش به خوبی مفاهیم اثر جیمز جویس را منتقل می کند. پیش از دیدن این نمایش فکر می کردم نمایشی است که فقط بخاطر اسم جیمز جویس دنبال جذب مخاطب است و نباید نمایش قوی باشد اما از لحظات آغازین نمایش جذبش شدم . نمایشی پر محتوا با بازی قوی بازیگران . یک کار زیبای دیگر این نمایش حذف دیالوک است که به صورت نوشته هایی نشان داده می شود که باعث می شود تماشاچی درگیر بازی بازیگران شود و دیالوگ ها را با بازی بازیگر بسازد و همچنین خواندن نوشته های نشان داده شده باعث می شود هر کس خوانش خود را داشته باشد هرکس بر حسب لحن و لهجه و مکث های خود جملات را بخواند و با دیالوگهایی که در ذهن از بازی بازیگر ساخته مقایسه و تکمیل کند.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
همیشه دوست داشتم در سکوت نمایش رو ببینم و با حس آرامشی که بهم میده بهبود پیدا کنم‌،به پیشنهاد دوست عزیزیم تصمیم گرفتم اکانتی رو در تیوال محترم ایجاد کنم تا از نمایش های مورد علاقه ام بنویسم.در هفته گذشته سه نمایش دیدم که در طول یک هفته از ذهنم بیرون نرفتند.سه شنبه گذشته به تماشائ قتل در موقعیت ۳۵ درجه شمالی رفتم و از تک تک لحظه هاش لذت بردم...متن خوب،کارگردانی خوب،بازی های به اندازه و از همه بهتر موسیقی فوق العاده استاد شهبازیان.که بد جوری به جانم نشست.بازی آقای امیر آقا هم عجیب خوب بود.نمایش های بعدی هم یکی لانچر بود که بی ادعا و خالصانه و درکمال سادگی بود و بازی آقای نوروزی بی اندازه دوست داشتنی و سومی شازده احتجاب که نمایشنامه بی نظیرش از استاد گلشیری و بازی های هیجان انگیزش با طراحی عالی باعث شد بعد از تماشاش ساعتها پیاده روی کنم و اشک بریزم.قطعا ... دیدن ادامه » خانم ها این نمایش رو بیشتر دوست خواهند داشت.امیدوارم همچون کارگردان های جوان این سه کار فضا برای کارگردانهای جوان و با سواد و کاربلد ایجاد بشه تا تئاترمون رنگ جدیدی به خودش بگیره.
امیرمسعود فدائی این را خواند
Nara Awar این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نگاهی به نمایش «قتل در موقعیت ۳۵ درجه شمالی»
به سادگی قتلی اتفاق می افتد
سید حسین رسولی

دو‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۸، شماره ۴۵۳۷
روزنامه اعتماد، صفحه ۸


این روزها نمایش «قتل در موقعیت ۳۵ درجه شمالی» به نویسندگی شهاب مهربان و علی ساعدی و کارگردانی امین میری در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه است. این نمایش در ژانر درام جنایی و معمایی روایت می شود و ماجرای پیچیده ای را در اطراف شهر تهران بیان می کند؛ البته عناصری از ژانر دلهره آور و ژانر ترسناک هم در ساختار نمایش دیده می شود. در واقع، ما شاهد قتل های یک قاتل سریالی هستیم که گویا پس از ۱۰۰ سال دوباره دست به جنایت های خود زده است ولی این مساله با عقل جور در نمی آید. داستان های جنایی و معمایی معمولا دارای شخصیت های ثابتی چون قاتل، پلیس و مقتول هستند و جنایت ها هم به شیوه راز آمیزی پیش می روند تا اینکه پلیس یا کارآگاه بتواند رازها را فاش کرده و قاتل را شناسایی کند. نکته بسیار مهم درباره متن این نمایش این است که مدت هاست فراموش کردیم ژانرهایی غیر از کمدی هم هستند و به خوبی هم تماشاگران را به سالن تئاتر می آورند؛ به طور خاصه اگر که قصه به مسائل روز اجتماعی و زندگی روزمره مردم ایران بپردازد. شهاب مهربان و تیم نویسندگان نمایش «قتل در موقعیت ۳۵ درجه شمالی» نه تنها قصه ای تر و تمیز را روایت می کنند بلکه به مسائل اجتماعی چون زمین خواری، زد و بندهای سیاسی و چهره های فاسد قضایی هم می پردازند. ما در داستان شاهد زن وکیلی هستیم که از طبقه اجتماعی متوسط به طبقه بالای جامعه رسیده و ویلایی گران قیمت در اطراف تهران خریده است. در ادامه در خانه او جنازه هایی پیدا شده و حالا پای پلیس به زندگی او و یکی از دوستانش باز شده است. مردی هم ناقص العقل در خانه زندگی می کند که حال و روز خوشی ندارد و گویا مدام با ارواح در ارتباط است. داستان به ناگاه پای چهره های دیگری را هم به داستان باز می کند. این نکات را بیان کردم تا تاکید کنم نویسندگان به خوبی به مسائل اجتماعی پرداخته اند. طراحی لباس ها، صحنه و نور استاندارد هستند و فضایی رئالیستی را باتوجه به امکانات تئاتر بازنمایی می کنند. موسیقی فریدون شهبازیان و صدای ناصر طهماسب هم فضایی سینمایی ایجاد کرده اند. کارگردان توانسته ریتم و تمپوی خوبی در نمایش جاری کند با اینکه زمان ۱۱۰ دقیقه ای نمایش باعث آزار تماشاگر این روزهای تئاتر می شود و صندلی ها هم آنچنان راحت نیستند. البته شیوه پرداخت «غافلگیری» و «تعلیق» در متن داستان مشکل هایی دارد، زیرا گاهی تعلیق ها تبدیل به غافلگیری شده اند و حتی این مساله باعث شد تا خود من آنچنان درگیر معماها نشوم و در بازی حدس زدن قاتل شرکت نکنم. اسلاوی ژیژک در «کژ نگریستن» می نویسد: «اگر در پایان پس از مشخص شدن نام قاتل، کارآگاه ادعاد کند که او از همان آغاز از یک جور غریزه خطاناپذیر خط می گرفته، سرخورده خواهیم شد... کارآگاه باید براساس استدلال و نه شهود صرف به حل مساله برسد.» رازهای «قتل در موقعیت ۳۵ درجه شمالی» در پرده سوم و به صورتی فرمالیستی و عجیب افشا می شود و خیلی هم تودرتو است.

http://www.etemadnewspaper.ir/fa/main/detail/138964/%D8%A8%D9%87-%D8%B3%D8%A7%D8%AF%DA%AF%D9%8A-%D9%82%D8%AA%D9%84%D9%8A-%D8%A7%D8%AA%D9%81%D8%A7%D9%82-%D9%85%D9%8A%E2%80%8C%D8%A7%D9%81%D8%AA%D8%AF

https://www.magiran.com/article/3989997

نوشته‌های دیگری از «سیدحسین رسولی»

به ... دیدن ادامه » سادگی دروغ می گوییم / گفت و گو با اوشان محمودی، نویسنده و کارگردان نمایش «پینوکیو»
روزنامه اعتماد، دو‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۸

از تجربه های جدید استقبال کنیم / گفت و گو با سعدی محمدی عبد، کارگردان نمایش «مقدس»
روزنامه ایران، شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۸

از شاد کردن مردم ناراحت نشویم / مهدی صباغ زاده در گفت و گو با «ایران»از ساخت فیلم «کلوپ همسران»و دشواری های تولید فیلم های کمدی می گوید
روزنامه ایران، یک‌شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۸

ضد رئالیسم با نیم نگاهی به کارلوس فوئنتس / گفت و گو با سمانه زندی نژاد، کارگردان نمایش «آن دیگری»
روزنامه اعتماد، دو‌شنبه ۴ آذر ۱۳۹۸

به توانایی دهه هشتادی ها امیدوارم / پیام دهکردی در گفت و گو با «ایران» از وضعیت تئاتر در سال های اخیر می گوید
روزنامه ایران، یک‌شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۸

امیرمسعود فدائی این را خواند
لیلا مظاهری این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
نمایش از نظر سمعی بصری و داشتن تفکر و عمق لازمه کارگردانی تئاتر دلچسب و جون داره. تنها ایرادی که میتوان دید ارتباط کم با مخاطبیه که زمینه اطلاعاتی لازم رو از نمایشنامه برشت نداره. البته اگر کمی هم بیشتر از خودسانسوری ناگزیر فاصله میگرفت بهتر میبود. هرچند اطلاعی ندارم که محدوده اختیارات در این مورد تا چه حد بوده. تبریک میگم برای تلاش به بار نشسته ی این گروه تحسین برانگیز.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید

مخاطبان گرامی به اطلاع می رساند
خرید بلیت سانس‌های پایانی نمایش سکوت سفید (روزهای چهارشنبه ۲۷ تا جمعه ۲۹ آذرماه) به کارگردانی کورش سلیمانی و بازی آناهیتا اقبال نژاد، مهدی بجستانی، سامان دارابی، الهه زحمتی، الهه شه‌پرست، آغاز شده است.
امیرمسعود فدائی این را خواند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
۴ ساعت پیش
محمد عسگری، فرزاد جعفریان، امیر مسعود و محمد لهاک ⭐ ( آقای سوبژه ) این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
آلبوم
از مونولوگ نقل مکان i
۴ ساعت پیش
محمد عسگری، امیر مسعود و محمد لهاک ⭐ ( آقای سوبژه ) این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
قتل در موقعیت ۳۵ درجه شمالی
ممزوج لطمات روحی و شخصیتی حاصل از تجاوز و اعتقاد بیمار گونه به پروژه ی نجات بشر !
خون ، خون میجوشاند از زمین ..
و میراث جهل و خرافه میشود تعبیر آشفته ی “ و یطهرکم تطهیرا “ ...
ایمان ، تیغِ تیزِ برّان و دو لب که از انسان هیولا میسازد و از هیولا انسان ..
و از تفسیر به رای “ خلیفه الله “ اهریمن بر می خیزد ..
پدوفیلیای پیشرفته از نوع نظر به فرزند !!
بذر شجره ی خبیثه ی جنایت
و مکافات آغاز میشود از پس آن ..
قتل نفس نه تنها آن است که جسمی در خون بغلتد و قلبی از تپیدن باز ایستد ،
چه بسا روحی به قتل میرسد و فساد متولد میگردد ..
مرگ با هیبتی بی صورت و لبخندی هراسناک به نظاره ایستاده است
تا به دعوت انسانی بر انسانی چیره گردد ..

"مَنْ قَتَلَ نَفْسًا بِغَیْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِی الْأَرْضِ فَکَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِیعًا ... "

ضمن ... دیدن ادامه » سپاس از گروه محترم اجرایی برای نشست صمیمانه و گپ و گفت بعد از اجرا .
#من_یک_تماشاگرم
لیلا مظاهری این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
۴ ساعت پیش
محمد عسگری، امیر مسعود و محمد لهاک ⭐ ( آقای سوبژه ) این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
آلبوم
از نمایش ادیپوس i
۴ ساعت پیش
محمد عسگری و محمد لهاک ⭐ ( آقای سوبژه ) این را دوست دارند
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
به نام خدا
در ابتدا از تمامی اعضا گروه تشکر میکنم که همگی سعی در بهترین بازی خود برای بیننده داشتند و این اثبات شد.
بنده دیشب یعنی 24 آذر 1398 این نمایش رو دیدم.
اما چند نکته مد نظرم هست که گفتم با گروه خوب شما مطرح کنم:
- عکاس یا همان تصویر بردار شما مدام و پیوسته در حین نمایش تمرکز بیننده را بر هم میزند و حواس ها به سمت کار ایشون به حاشیه میرود.
-مکان قرارگیری تصویر بردار بسیار مکان بدی بود و باز هم مانند مسئله فوق، دائمان تمرکز بیننده را بر هم میزد.
- وقتی پرده عوض میشد ای کاش هیچ چراغی روشن نشد و صندلی ها جابجا شود، اینطوری پیوستگی محتوی بهتر ایجاد می شود.
- هماهنگی اتاق فرمان با بازیگران بیشتر شود، چرا که دیشب چند بار نور زود تر از زمان مقرر روشن شد و هنگام پرده عوض کردن، بیننده شاهد تمام اتفاقات بود.


در نهایت از این که به بیننده خود این احترام ... دیدن ادامه » رو قائل شدید تا بهترین فرم خودتونو به نمایش بگذارید و نمایش خوبی هم ارائه شد ممنونم و این برای من بسیار ارزشمند بود.
نمایشی بس پر از رقص اتفاقات زندگی های به هم پیوسته بود.
BolureBaran
درباره نمایش غایب مدرسه i
داستان نمایش چیه؟
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
بسیار نمایش دیدنی بود، چشم نواز و گوش نواز و به غایت روثبارت رو دوست داشتم ، که البته از ارزش اجرای باقی بازیگران چیزی کم نمیکنه ،دست مریزاد
فرزاد جعفریان و امیرمسعود فدائی این را خواندند
مسعود حکم آبادی این را دوست دارد
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
یکشنبه ۲۴ آذرماه ۹۸ به تماشای نمایش قتل در موقعیت ۳۵ درجه شمالی به کارگردانی جناب امین میری نشستیم. شروع نمایش در ساعت مقرر، تذکرات کارگردان محترم مبنی بر خاموش کردن تلفن همراه و عدم حضور عکاس در این اجرا، عواملی بود که باعث شد تماشاگران، بدون هیچ مشکلی با نمایش همراه شوند.
پس از اجرا در نشستی با حضور گروه اجرایی، ابتدا امین میری، کارگردان محترم، توضیحاتی در خصوص دلایل انتخاب متن و بررسی آن در طول دو سال ارائه دادند و مطابق توضیحات جناب شهاب مهربان، نویسنده نمایشنامه، متن حدود چهل بار مورد بازنویسی قرار گرفته!
استاد فریدون شهبازیان بعنوان آهنگساز این نمایش که حضورشان در جلسه گفتگو افتخاری برای اعضای این گروه بود، توضیح دادند که ساخت و اجرای این اثر توسط ارکستر انجام شده و قطعات بر اساس فضای هر صحنه و روایتهای آن، تنظیم شده اند.
همچنین خانم شهرزاد کریمی، مشاور شخصیت شناسی این پروژه، توضیحاتی در خصوص واکاوی شخصیتها و توجه به جزئیات هر کاراکتر مطرح کردند.
در ادامه کلیه بازیگران نکاتی را در مورد نقش خود مطرح کرده و به پرسشهای تماشاگران پاسخ دادند.
همچنین نکاتی در خصوص همفکری تماشاگران و گروه اجرایی برای ایجاد فضایی منظم و آرام در سالن تاتر مطرح شد که قطعا برای رسیدن به این مهم، به همدلی و همیاری همه علاقمندان به هنر نمایش نیاز است.
برای این گروه متعهد و دغدغه مند آرزوی پیروزی داشته و بابت شرکت در جلسه گفتگو، صمیمانه سپاسگزاریم
#من یک تماشاگرم
تا پایان اجرا از گوشی موبایل به هیچ وجه استفاده نمی کنم
با حفظ سکوت، به اجرای نمایش احترام میگذارم
بعنوان عکاس تاتر ، موازین عکاسی در سالن نمایش را رعایت میکنم
می‌دانم که سالن نمایش محل خوردن خوراکی و تنقلات نیست
به هنجارشکنان، با احترام و آرامش تذکر میدهم
ما تماشاگران و هنرمندان به حقوق یکدیگر احترام گذاشته، آیین مقدس تاتر را ارج می نهیم
https://t.me/manyektamashaagaram
https://instagram.com/manyektamashagaram?igshid=gduyissiz116
https://www.tiwall.com/wall/post/211054

خرید بلیت این نمایش به کارگردانی ظفر سهرابی نیا و بازی حامد خسروی، شیواکوشکانی، پوریا رسولی همینک آغاز شد.
برای همراهی در تیوال لطفا درآغاز    وارد شوید
اگر جنبه تبلیغاتی نداره، میشه روشن بفرمایید منظور از "این اجرا شامل صحنه هایی است که ممکن است برای همه سلیقه ها مناسب نباشد" دقیقاً شامل چه گروه مخاطب‌هایی میشه؟
خشونت، صدای بلند، الفاظ رکیک، نمایش حرکات خارج ار عرف، ...؟